eitaa logo
🔸 بیکران فضائل
227 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
653 ویدیو
54 فایل
•قال‌رسول‌ۖالله‌«صلّی‌اللّٰه‌علیه‌وآله‌وسلم»: •مَنْ کُنتُ‌مَولاه فَهٰذا #علـــيٌ مولاه •اللّٰهم‌والِ مَن‌والاه‌و عادِ مَن‌ عاداه •وانصُرمَن‌نصره واخذُل‌مَن‌خَذَلَه ±خادم‌ کاناݪ : ↯ @Hobblhoseyn ✍️ مجمـوعہ نشـر فضائل امیر المومنین (جـݪ‌مقامـہﷻ)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 بیکران فضائل
غدیردرکلام‌امیر‌غدیر 🌿امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در توصیف عترت پیامبرصلی الله علیه وآله می‌ف
غدیردرکلام‌امیر‌غدیر 🌿امیر المومنین علیه السلام می‌فرماید: «این الذین زعموا انّهم الراسخون فی العلم دوننا کذباً و بغیاً علینا ان رفعنا اللَّه و وضعهم و اعطانا و حرمهم و ادخلنا و اخرجهم، بنا یستعطی الهدی و یستجلی العمی»؛ 🌿«کجایند کسانی که پنداشتند دانایان علم قرآن آنان می‌باشند نه ما؟ که این ادعا را بر اساس دروغ وستمکاری بر ضد ما روا داشتند. خدا ما اهل بیت پیامبرصلی الله علیه وآله را بالا آورد و آنان را پست و خوار کرد، به ما عطا فرمود و آنها را محروم ساخت، ما را در حریم نعمت‌های خویش داخل و آنان را خارج کرد، که راه هدایت را با راهنمایی ما می‌پویند و روشنی دل‌های کور از ما می‌جویند». 📚نهج البلاغه، عبده، ج ۲، ص ۵۵. ❤️🌱https://eitaa.com/bikaranefazayel
🔸 بیکران فضائل
#قرآن‌به‌جزازمدح‌علی‌آیه‌ندارد 🔹شيخ مظفّر در دلائل الصدق ۱۴۴/۲ مى گويد: «پوشيده نيست كه اين عنايت
ابن عبّاس مى گويد: هنگامى كه آيۀ إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ. فرود آمد پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) با دستش به سينۀ على (علیه السلام) اشاره كرد و هنگام نزول آيۀ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ با اشاره به على (علیه السلام) فرمود: پس از من رهيافتگان از تو پيروى خواهند كرد. 📚کشف الیقین، ص ۳۵۱ ابن بطريق در خصائص۱۲۳/-۱۲۲ مى گويد: «خداوند با واژۀ«انّما»انذار را براى پيامبر (صلی الله علیه و آله)، اثبات كرد. اين واژه، بى هيچ نزاعى براى تحقيق و اثبات است. سپس خداوند بدون فاصله به آن عطف كرده و فرموده: وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ، پس به همان شيوۀ اثبات نبوّت براى پيامبر (صلی الله علیه و آله)، امامت را براى على (علیه السلام) به اثبات رساند، زيرا عطف براى معطوف همان حكمى را ايجاب مى كند كه بر آن عطف گرفته شده و اين سخن پروردگار بر روشنى آن افزوده است كه: وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ و اين همۀ مردم را فرا مى گيرد، پس در پرتو وحى، انذار براى او و نسلش تا پايان انقطاع تكليف ثابت مى شود، زيرا كه فرموده است: وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ.» ❤️🌱https://eitaa.com/bikaranefazayel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 بیکران فضائل
#محاکمه_تاریخ ●۱۳-اگر فرضا یک مسابقه برگزار شود و هرچهار نفر (ابو بکر، عمر، عثمان و علی) سرگذشت خو
●۱۵-اگر در سقیفه، فرزندان اسلام و قرآن حضور دارند، پس اولین فرزند اسلام، یعنی علی علیه السّلام چرا نبود؟ ●۱۶-آنان که با علی بیعت کردند، سپس بیعت را شکستند و با او جنگیدند، آیا بیعتشان غلط و خطا بود، یا جنگیدنشان؟ و اگر بیعت شکنی بد بود و آنان به خطا رفتند، پس آیا می‌توان همۀ صحابه را درستکار و عادل دانست؟ ●۱۷-اگر بیعت با ابوبکر، نتیجۀ اجماع و اجتماع امّت بود، پس چرا عمر آن را فلته و لغزش خواند؟ و اگر به اجماع نبود، چرا به اجماع امّت استناد و استشهاد می‌کنند؟ ❤️🌱https://eitaa.com/bikaranefazayel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معترفین‌به‌حدیث‌غدیر ⭕️محمد بن محمد غزّالی 🔻او بعد از نقل حدیث غدیر می‌گوید: «این، تسلیم و رضایت و تحکیم است. ولی بعد از این واقعه هوا و هوس به جهت حبّ ریاست و به دست گرفتن عمود خلافت و...، بر آنان غلبه کرد... و لذا به اختلافات دامن زده دستورات اسلام را به پشت سر خود انداختند و با پول اندکی آن را معامله کردند، پس چه بد معامله ای انجام دادند». [سرّ العالمین، ص ۳۹و۴۰] 🔻همین مطلب را سبط بن جوزی از غزّالی نقل کرده است. [تذکرة الخواص، ص ۶۲] ❤️🌱https://eitaa.com/bikaranefazayel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 بیکران فضائل
. او آفتاب او آفتاب او آفتاب است...🌱 از آسمان هایش بپرسید او جواب است. ادامه: 🔻بسيارى از مردم پس ا
او آفتاب او آفتاب او آفتاب است...🌱 از آسمان هایش بپرسید او جواب است. ادامه: 🔻پس فرمود: و اما چهارمى اى برادر يهودى، اين بود كه كسى كه پس از رفيقش در جاى او قرار گرفت در كارها با من مشورت مى‌كرد و مطابق با نظر من كار مى‌كرد و در مشكلات با من مناظره مى‌كرد و مطابق با رأى من عمل مى‌نمود و من و اصحابم كسى را جز من نمى‌شناسيم كه با او مشورت كند و كسى جز من انتظار خلافت را پس از او نمى‌كشيد ولى چون مرگ ناگهانى او بدون بيمارى قلبى و بدون علتى در بدن او فرا رسيد، من ترديد نداشتم كه حقّم به من باز پس داده خواهد شد، و اين كار به آسانى و به همان منزلتى كه من خواهان آن بودم و همان سرانجامى كه من آن را طلب مى‌كردم،به من خواهد رسيد و خداوند اين امر را با بهترين صورتى كه من اميدوار بودم و بهترين حالتى كه آرزو داشتم به من خواهد داد، 🔻ولى آن شخص كار خودش را چنين پايان داد كه او گروهى را نام برد كه من ششمين آنها بودم و مرا با يكى از آنها مساوى قرار نداد و براى من حالتى در وراثت پيامبر و خويشاوندى و دامادى و نسبت با او ذكر نكرد در حالى كه هيچ يك از آنان سابقه‌اى همانند سابقۀ من و اثرى مانند آثار من نداشت و خلافت را در شورايى متشكل از ما قرار داد و پسرش را در آن حاكم بر ما نمود و دستور داد كه اگر اين شش نفر امر او را اجرا نكردند همه را بكشد، شكيبايى بر اين(اى برادر يهودى)سخت بود. 🔻اين گروه روزهاى خود را گذرانيدند و هر كدام خود را نامزد مى‌كردند و من ساكت بودم تا اينكه از نظر من پرسيدند و من در بارۀ روزهاى (گذشتۀ)خودم و آنان و آثار خودم و آنان صحبت كردم و چيزهايى را در مورد شايسته‌تر بودن خودم نسبت به آنان توضيح دادم و پيمان گرفتن پيامبر خدا(صلّى الله عليه و آله)از آنان و تأكيد آن حضرت در بيعت براى من بر گردن آنها را تذكر دادم، ولى حبّ‌ رياست و باز شدن دست و زبان آنان در امر و نهى و نيز رغبت آنان به دنيا و پيروى نمودن آنان از درگذشتگان پيش از آنان،آنان را وادار كرد كه چيزى را كه خدا بر ايشان قرار نداده بود به دست گيرند، 🔻هر گاه كه با يكى از آنان خلوت مى‌كردم و روزهاى خدا را به ياد او مى‌آوردم و او را نسبت به اقدامى كه مى‌كند هشدار مى‌دادم، از من مى‌خواست و با من شرط‍‌ مى‌كرد كه خلافت را پس از خود به او بسپارم، اما چون در من جز راه روشن و عمل به كتاب خدا و وصيت پيامبر و دادن حق هر كس بدان گونه كه خداوند براى او قرار داده،و منع او از آنچه خداوند براى او قرار نداده است،نديدند،خلافت را از من گرفتند و به فرزند عفان دادند،با اين طمع كه به وسيلۀ او از آن برخوردار باشند و پسر عفان مردى بود كه با هيچ يك از آنان مساوى نبود تا چه رسد به پايين‌تر از آنان، نه در جنگ بدر كه اوج افتخار آنان بود و نه در جاهاى ديگر از افتخاراتى كه خداوند آنها را به پيامبرش و افراد خاصى از خاندان او اختصاص داده بود،شركت نداشت، 🔻آنگاه گمان نمى‌كنم كه همان روز به شب رسيده باشد كه پشيمانى اهل شورا آشكار شد و كنار كشيدند و هر كدام،مسئوليت را به گردن ديگرى انداخت و هر كدام از آنان خود و يارانش را سرزنش نمود، سپس روزگارى طولانى بر پسر عفان كه استبداد مى‌كرد نگذشت، 🔻تا اينكه او را تكفير كردند و از او بيزارى جستند و او رو به سوى ياران خاص خود و ساير اصحاب رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)آورد و درخواست استعفا كرد و از كارهاى بد خود از خداوند طلب توبه نمود، و اين(اى برادر يهودى) بدتر و شديدتر از قبلى بود. شايستۀ شكيبايى نبود، آن ناراحتى كه از اين طريق به من مى‌رسيد قابل وصف نيست و نمى‌توان حدّ آن را تعيين كرد و من جز صبر بر مصيبتى شديدتر از آن چاره‌اى نداشتم. 🔻 بقيۀ آن شش نفر همان روز نزد من آمدند و از آنچه در حق من كرده بودند اظهار پشيمانى مى‌كردند و از من خلع پسر عفان و حمله به او و گرفتن حق خودم را طلب مى‌كردند و هر كدام با من بيعت مى‌كردند و پيمان مى‌بستند كه در زير پرچم من تا پاى مرگ حاضرند،تا اينكه خداوند حق مرا بر من برگردانيد، به خدا سوگند اى برادر يهودى،مرا از اين كار باز نداشت مگر همان چيزى كه در زمان دو خليفه قبلى باز داشت و ديدم كه ماندن بقيۀ آن گروه براى من شادمانه‌تر و به قلب من مأنوس‌تر از نابودى آنهاست و دانستم كه اگر من آنها را به سوى مرگ بخوانم مى‌پذيرند. ✍ادامه دارد... 📚الخصال ج ۲، ص ۳۶۴ ❤️🌱https://eitaa.com/bikaranefazayel
نه حِمیری، نه کُمیتم نه دعبلم، اینم فقط پر است زعشق علی مضامینم به غیر ساقی کوثر نپرس از دینم خلاصه کورم و غیر از علی نمیبینم که سرّ عاشقی‌ام پیش مرتضی علنی است بگو که کور تو مشتاق «من یمت یرنی» است 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اِلـهي اَتَراني مآ اَتَيْتُكَ اِلاّ مِنْ حَيْثُ الاْمالِ، اَمْ عَلِقْتُ بِاَطْرافِ حِبالِكَ اِلاّ حينَ باعَدَتْني ذُنُوبي عَنْ دارِ الْوِصالِ، خداي من... مي بيني كه به پيشگهت نيامدم مگر از جهتي كه نسبت به رحمتت آرزوها داشتم، يا چنگ نزدم به اطراف رشته استوارت؛ مگر آنگاه كه گناهانم مرا از خانه وصال تو دور ساخت. فرازے از دعاے صبـاح" "امیـرالمؤمنیـن‌علیـه‌السّـلام" ❤️🌱https://eitaa.com/bikaranefazayel
🌿وَ اللَّهِ لَوْ شِئْتُ أَنْ أُخْبِرَ كُلَّ رَجُلٍ مِنْكُمْ بِمَخْرَجِهِ وَ مَوْلِجِهِ وَ جَمِيعِ شَأْنِهِ لَفَعَلْتُ، وَ لَكِنْ أَخَافُ أَنْ تَكْفُرُوا فِيَّ بِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله)؛ أَلَا وَ إِنِّي مُفْضِيهِ إِلَى الْخَاصَّةِ مِمَّنْ يُؤْمَنُ ذَلِكَ مِنْهُ. وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ وَ اصْطَفَاهُ عَلَى الْخَلْقِ، مَا أَنْطِقُ إِلَّا صَادِقاً، وَ قَدْ عَهِدَ إِلَيَّ بِذَلِكَ كُلِّهِ وَ بِمَهْلِكِ مَنْ يَهْلِكُ وَ مَنْجَى مَنْ يَنْجُو وَ مَآلِ هَذَا الْأَمْرِ، وَ مَا أَبْقَى شَيْئاً يَمُرُّ عَلَى رَأْسِي إِلَّا أَفْرَغَهُ فِي أُذُنَيَّ وَ أَفْضَى بِهِ إِلَيَّ. أَيُّهَا النَّاسُ، إِنِّي وَ اللَّهِ مَا أَحُثُّكُمْ عَلَى طَاعَةٍ إِلَّا وَ أَسْبِقُكُمْ إِلَيْهَا، وَ لَا أَنْهَاكُمْ عَنْ مَعْصِيَةٍ إِلَّا وَ أَتَنَاهَى قَبْلَكُمْ عَنْهَا. 🌿به خدا قسم، اگر بخواهم هر يك از شما را خبر دهم كه از كجا آمده و به كجا مى رود و همه احوال او چگونه خواهد، بود مى توانم. ولى مى ترسم در باره من عقيده اى پيدا كنيد كه به رسول الله (صلى الله عليه و آله) كافر گرديد. ولى آن رازها را با ياران خاص خود در ميان مى نهم كه آنان را بيمى از كفر نيست. 🌿سوگند به كسى كه محمد (صلى الله عليه و آله) را به راستى به رسالت مبعوث داشته و او را از همه آفريدگان برگزيده كه جز به راستى سخن نمى گويم كه رسول الله (صلى الله عليه و آله) مرا از همه چيز آگاه ساخته است و گفته است كه چه كسى، چه سان به هلاكت رسد و چه كسى، چه سان رهايى يابد و سرانجام كار چه خواهد بود. 🌿 هر چه در خاطر من گذشت، پاسخش را به گوش من فرو خواند و در آن باب با من سخن گفت. اى مردم، به خدا سوگند كه من شما را به هيچ فرمانى ترغيب نمى كنم، جز آنكه خود به انجام دادن آن بر شما پيشى مى گيرم و شما را از معصيتى نهى نمى كنم جز آنكه، خود پيش از شما از انجام دادن آن باز مى ايستم. 📚نهج البلاغه خطبه ۱۷۵ ❤️🌱https://eitaa.com/bikaranefazayel
⭕️۶۲.لِسانُ اللَّهِ ⭕️از فرمایشات آن حضرت است که فرمود: «أَنَا لِسانُ اللَّهِ النّاطِقُ» «من زبان گویای خدا هستم». ⭕️و در زیارت آن حضرت آمده است: «اَللَّهُمَّ صَلِ ّ عَلی سَیدِی وَمَوْلای أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَلِسانِکَ النّاطِقِ بِأَمْرِکَ» «خدایا درود فرست بر آقا و سید و مولای من امیرمؤمنان که زبان گویای توست به امر تو». 📚 الفضائل، ص ۸۳. بحارالانوار، ج ۹۷، ص ۳۲۹. ❤️🌱https://eitaa.com/bikaranefazayel
🔸 بیکران فضائل
غدیردرکلام‌امیر‌غدیر 🌿امیر المومنین علیه السلام می‌فرماید: «این الذین زعموا انّهم الراسخون فی العل
غدیردرکلام‌امیر‌غدیر 🔹از امام علی علیه السلام نقل شده در احتجاجی که در مسجد رسول خداصلی الله علیه وآله در ایام خلافت عثمان داشتند فرمود: « … شما را به خدا سوگند! آیا می‌دانید چه موقعی نازل شد آیه: «یأَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ … » … پس خداوند عزّوجلّ پیامبرش را فرمان داد تا والیان امرش را معرفی کند … به نصب کردن من بر مردم در روز غدیر خم 🔹 آنگاه خطبه ای خوانده و فرمود: ای مردم! همانا خداوند مرا به رسالتی فرستاده که سینه‌ام برای آن تنگ آمده و گمان می‌کنم که مردم مرا تکذیب کنند، ولی خداوند مرا تهدید کرده که باید آن را ابلاغ نمایم وگرنه مرا عذاب خواهد کرد، آنگاه دستور داد تا نماز جماعت برپا شودو بعد از آن خطبه ای خواند 🔹 و فرمود: ای مردم! آیا می‌دانید که خداوند عزّوجلّ مولای من و من مولای مؤمنان و سزاوارتر به مردم از خودشان می‌باشم؟ عرض کردند: آری ای رسول خدا!. پیامبرصلی الله علیه وآله فرمود: برخیز ای علی! من برخاستم، حضرت فرمود: هر کس من مولای اویم پس علی نیز مولای اوست، 🔹 بار خدایا! دوست بدار هر کس که ولایت علی را پذیرفته و دشمن بدار هر کس که او را دشمن دارد. » 📚فرائد السمطین، ج ۱، ص ۳۱۲، ح ۲۵۰ ❤️🌱https://eitaa.com/bikaranefazayel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشقم اگر علیست سرِِ دارَم آرزوست من سر گذشتِ میثم تمّارم آرزوست خرما فروختن بشود کارم آرزوست رسوا شدن میانه ی بازارم آرزوست سالروز شهادت مظلومانه جناب میثم تمار رحمه الله علیه محضر امام زمان ارواحنا له الفدا و تمامی شیعیان تسلیت باد هدیه به محضر ایشان ۵ صلوات
میثم تمار؛ شهید راه ولایت 🔻در روایتی آمده است ابن زیاد به میثم تمار گفت: باید از علی برائت بجویی و بدی هایش را بگویی و از عثمان حمایت کرده و خوبی هایش را ذکر کنی در غیر این صورت دست و پاهایت را قطع می‌کنم و به دارت می‌آویزم. 🔻 من گریه کردم و او گفت: از گفته گریستی و هنوز عمل نکرده ام؟ گفتم: به خدا سوگند نه برای آن گفته گریه کردم و نه آن عمل، بلکه برای شکی گریه کردم که روزی که سرور و مولایم مرا با خبر کرد بر من وارد شد. 🔻 ابن زیاد به من گفت: علی به تو چه گفت؟ گفتم: به خانه او رفتم و به من گفته شد: او خوابیده است من صدا زدم: ای خوابیده بیدار شو به خدا سوگند محاسنت از خون سرت خضاب می‌شود. ایشان فرمود: راست گفتی به خدا سوگند دست و پا و زبان تو نیز قطع خواهد شد و به دار آویخته می‌شوی! 🔻 گفتم: ای امیرالمؤمنین علیه السلام چه کسی آن کار را با من انجام می‌دهد؟ فرمود: عبیدالله بن زیاد آن شخص حمال و حرام زاده و پسر کنیز بدکاره. گفت: او به شدت عصبانی شد و به من گفت: به خدا سوگند من دست و پایت را قطع می‌کنم و زبانت را باقی می‌گذارم تا تو و مولایت را تکذیب کنم. 🔻 آن گاه دستور به آن داد و دست و پایش قطع شد پس دستور داد که به دار آویخته شود و میثم با صدای بلند گفت: ای مردم چه کسی می‌خواهد حدیث غیبی از علی بن ابی طالب علیه السلام را بشنود؟ 🔻 مردم جمع شدند و او شروع کرد که غرائب حدیث را به ایشان بگوید. آنگاه عمرو بن حریث خارج شد و خواست به منزلش برود و گفت: این جمعیت چیست؟ گفتند: میثم تمار است که درباره علی بن ابی طالب علیه السلام با مردم سخن می‌گوید. او خیلی سریع برگشت و گفت: خداوند امیر را سلامت بدارد اقدام فرمایید و کسی را بفرستید تا زبان او را ببرد من مطمئن نیستم که نیت‌های کوفیان عوض شود و بر شما بشورند. 🔻 او به نگهبان بالای سرش نگاه کرد و گفت: برو و زبانش را ببر. نگهبان پیش او رفت و به او گفت: ای میثم، گفت: چه می‌خواهی؟ گفت: زبانت را بیرون بیاور که امیر دستور به بریدن آن کرده است. میثم گفت: آیا پسر کنیز بدکاره گمان کرده که من و مولایم را تکذیب می‌کند؟ زبانم را بگیر. نگهبان زبان او را برید و میثم لحظه ای در خون فرو رفت و آنگاه درگذشت. 📚روضة الواعظین، ج ۲، ص ۲۸۹ ❤️🌱https://eitaa.com/bikaranefazayel