//بسم الله الرحمن الرحیم//
🔷 پیرامون دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با طلاب معزّز؛
🔸با جستجویی که در سایت رهبر معظّم انقلاب داشتم، معظّم له در ابتدای هیچ یک از سخنرانیهای خود خطاب به حاضرین در جلسه چنین خطابی نداشتهاند. تأثیر این سخن را در همان ابتدای دیدار مثل منی میتواند بفهمد که پس از چند سال توفیق دوباره زیارت ایشان نصیبم شد و پس از سختی طیّ مسافت و تحمّل یکی دو ساعتهی فشار و گرما در میان جمعیت، این جمله نثارم شد «واقعاً با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم!».
🔸خوب یادمان میآید در ماجرای فتنه بنزینی سال 98 بسیاری از ما، پیش از بیانات رهبر انقلاب آشکار یا پنهان رویکردی اعتراضی به مسئولین بابت گرانی یکبارهی بنزین داشتیم؛ اما ناگهان سخنان رهبری معظّم آبسردی بر تحلیلهایمان شد.
شاید برخی از ما توقع داشتیم همان مطالبهای که داریم را از زبان ایشان بشنویم. اما برج مراقبت، صحنه را طور دیگری رصد کرده بود ... البته تفاوت رهبر و منِ تحلیلگر در همین موارد معلوم میشود.
🔹در ارتباط با بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر ایشان با طلاب برداشتها و تحلیلها متفاوت است. اما آنچه به نظر میرسد باید مورد توجه قرار گیرد این است که از آنجایی که مسلّماً رهبری راهبرد گسترش کمّی و کیفی تبلیغ در این وضعیت «نگران کننده» را بیان فرموده اند، باید ابتدا سخنان ایشان را دقیق و با تأمل فهم کنیم تا بتوانیم راهبرد مورد نظر ایشان را استخراج و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.
🔹در مقام فهم بیان ایشان، به طور خلاصه پاسخ به چند سؤال مهم است:
1- آیا بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب، فقط ناظر به اصلاح ساختار رسمی تبلیغی حوزه است؟
2- آیا بیان ایشان، پیشنهاد یک ساختار جدید در کنار سازمانها و ادارات متعدد تبلیغی است؟
3- «کانون عظیم تبلیغ» با «سازمان عظیم تبلیغ» چه تفاوتی دارد؟
👈🏻 سعی میکنم در چند یادداشت توضیحاتی پیرامون این سؤالات مطرح کنم.
https://eitaa.com/ghalambil
🔸پیرامون بیانات رهبر انقلاب در دیدار با طلاب و مبلغین
👊🏻 یقه چه کسی را بگیریم؟
🔹 رهبر معظّم انقلاب در دیدار 22 تیر ماه امسال با طلاب و مبلغین حوزههای علمیه سراسر کشور فرمودند: « واقعاً با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! ». اهمیت این جمله وقتی بیشتر میشود که بدانیم این نحوه بیان؛ که از ابتدای سخنرانی مطلع بحث را با ابراز نگرانی آغاز کنند، در فرمایشات ایشان کم سابقه است.
در ادامه، ایشان با بیان ابعاد مختلف تبلیغ موفق، راه اندازی کانون تبلیغی را به عنوان راهکاری برای برون رفت از وضعیت پیش آمده مطرح نمودند: «اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازهی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی».
🔸 اما برداشتها از این سخنرانی متفاوت بوده و پیشنهادات مختلفی برای اجرای این فرمایشات مطرح شده است.
👈🏻 برخی فضلا، تحقق این ایده را از طریق اصلاح ساختار تبلیغی حوزه و ایجاد وحدت و یکپارچگی میان نهادهای تبلیغی دانستهاند؛ یعنی همان دغدغهی سالهای گذشتهی حوزویان!
بر این اساس، بیانات معظّم له ناظر به اصلاح ساختار تبلیغی حوزه است و اساسا طلاب حوزه مخاطب اصلی این دیدار نیستند.
❎ اما این دیدگاه نظر مخالفی هم دارد:
👈🏻 عدهای دیگر معتقدند اگر پیشفرضهای ذهنی خود را کنار بگذاریم به وضوح میبینیم که کلام معظّم له اصلا ناظر به مشکل تشتّت مراکز اعزام مبلّغ نیست؛ چرا که ابتدا میفرمایند: «احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی» و بعد بر این جمله تأکید دارند که «در حوزه، کانونهایی باید به وجود بیاید فقط برای همین؛ برای تربیت مبلّغ». بنابراین صحبت از «تشکیل کانونهای عظیم تبلیغی» (به صورت جمع) است نه صرفاً یک کانون عظیم تبلیغی!
👈🏻 ضمن اینکه واژهی «عظیم» که دستاویز این عده از فضلا قرار گرفته تا کلمات رهبری را حمل بر این کنند که ایشان یک ساختار عظیم تبلیغی را مدّنظر دارد، تنها یک بار در بیانات ایشان آمده است: «کانونهای عظیم حوزوی»؛ باز هم با این بیان روشن است که ایشان یک ساختار عظیم را پیشنهاد ندادهاند؛ واژهی «کانون»، جمع بسته شده است!
👈🏻 علاوه بر این، مسألهی تشتّت ساختاری تبلیغ در نظام حوزه، موضوعی است که باید در جلسه با مسئولان حوزه مطرح گردد؛ نه دیداری که طلاب و مبلغین از سراسر کشور برای شنیدن توصیههای مقام معظم رهبری حاضر شده اند.
✅ بنابراین اگر چه ایشان سابقاً نظرات خود را در باب اصلاح ساختار تبلیغی حوزه بیان فرمودهاند، اما بیانات ایشان ناظر به وحدت سازمان اعزام مبلغ حوزه نیست. نگاه ایشان در این بیانات فراساختاری است و در عین حال ممکن است بدون طی مقدمات آن در اصلاح ساختار اعزام مبلغ، شکلگیری «کانونهای عظیم تبلیغی» ممکن نباشد.
نظر دیگر این است که سخنان رهبری ناظر به یک کانون است نه کانون های متکثر متنوع؛ دلیل این مدعا هم این جمله است:
«احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجهی اوّل، حوزهی علمیّهی قم است؛ وقتی در قم این کار انجام گرفت و تجربهای شد، آنوقت در حوزههای بزرگ سراسر کشور هم این کار میتواند تکرار بشود»
بنابراین تکثر کانونها، با محوریت استانهای متعدد است.
⁉️ اما «آیا کانونهای عظیم تبلیغی، ساختاری نو در عرض ساختارهای موجود تبلیغ است یا خیر؟ »...
سؤالی است که در یادداشت بعد به آن خواهم پرداخت.
🖊 مهدی کشتکاران
https://eitaa.com/ghalambil/198
همسایه سلام
دیروز که به من گفتی هرچه بدبختی میکشیم از شما هیئتیها و بسیجیهاست، از حرفت تعجب نکردم؛ هرچند میدانم دوست داشتی با این جمله، حرص من را برانگیزی!
آخر کمی به من و خودت نگاه کن👇
🔸 من به تو سلام میکنم - تو با کراهت فقط دستی تکان میدهی!
🔸 من نماز میخوانم - تو نماز خواندنم را مسخره میکنی!
🔸 در عروسی های ما ذکر اهلبیت است - در عزاداریهای شما ساز و دف!
🔸 من محرم برای حسین (ع) مشکی میپوشم - تو برای عشق و هوسات تریپ مشکی میزنی!
🔸 من درس میخوانم و مدرک میگیرم - تو فقط پول میدهی و مدرک میگیری!
🔸 من کتاب میخوانم - تو فقط سرچ میکنی!
🔸 علامهی من طباطبائی است - علامهی تو گوگل است!
🔸 من در زندگی همیشه امیدوارم - تو همیشهات اهل نقّ و نالهای!
🔸 من شبها زود میخوابم - تو تا لنگ ظهر خوابی!
🔸 عشق من کربلا و مشهد است - عشق تو ترکیه و دوبی!
🔸 من خمس و زکات هم میدهم - خمس و زکات که هیچ؛ تو دائم از مالیات هم در فراری
🔸 من احساس فقر و نداری نمیکنم - تو با وجود اینکه پول و ثروتی بیش از من داری، همیشه احساس فقر میکنی!
🔸 من شرق و غرب میبینم - تو فقط غرب میبینی!
🔸 من، همسرم را دوست دارم - تو، سگت را انیس خود میبینی!
🔸 من حس خوبم بعد از روضه حسین(ع) است - تو حس خوبت بعد از لاس زدن با زید چندمت!
🔸 من این یادداشت را در جاده برای تبیین حقّ نوشتم - تو نوشتهات را فقط بعد از عقد قرارداد برای پول مینویسی!
🔸 هنگام توقف در استراحتگاه جادهای یک ندا را هردو شنیدیم: «توقف برای نماز، چیپس، پفک، نوشابه، سیگار بفرمایید»، آنجا من به دنبال نماز رفتم - تو دنبال پفک و نوشابه و سیگار بودی
🔹بین من و تو فاصله (-) است؛ با این وجود من در کنار تو زندگی میکنم و نه با تو؛ اما تو در کنار کسی نیستی و با خودت هم زندگی نمیکنی!
👈 با این احوال هیچ تعجب نمیکنم که من دستاوردهای این نظام را پای تو هم بنویسم - تو خیانتهای امثال خودت را پای من!
🖊 مهدی کشتکاران
https://eitaa.com/ghalambil/199
هدایت شده از حافظهـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدیو کلیپ روایت میدانی سیدحامد ترابی از اولین دقایق حادثه تروریستی حرم شاهچراغ
تاریخ را به حافظه بسپارید:
@hafezeh_shz
هدایت شده از کانال حسین دارابی
سوم خرداد ۱۴۰۱، یه نوجوان 18 ساله تو یووالدی تگزاس شروع به تیراندازی به افراد داخل یه مدرسه ابتدایی می کنه.
سه دقیقه بعد از ورود مهاجم، پلیس میرسه.
اما ماجرا نه سه دقیقه بعد از ورود پلیس که وقتی تمام میشه که یک ارتش سیصد و هفتاد و شش نفره، بله
376 نفره!!!
از انواع و اقسام نیروهای پلیس و ارتش و اف بی آی و سی آی ای و او آر اس و هر کوفت دیگه تو آمریکا که فکرشو بکنید اونجا حاضر شدهاند، همراه با گشت هلی کوپتر و پشتیبانی و مهمات کافی برای فتح یک شهر!!
بله عملیات با موفقیت تمام میشه. البته موفقیت برای اون پسرک تیرانداز، که در نهایت آسودگی خاطر در مدت یک ساعت و ربع!!! سر فرصت به سی و هشت نفر با موفقیت شلیک می کنه که نوزده تا بچه کلاس چهارمی و دوتا معلم کشته می شن و هفده نفر هم زخمی.(عکس و فیلم مطلب قبل)
حالا بعد پنج ماه و نیم صدای تماس تلفنی بچه های گیر افتاده تو مدرسه منتشر شده بدون هیچ توضیحی.
فیلم لباس پلیس ها نشون میده اون ارتش مجهز به جلیقه ضد گلوله، سپر ضدگلوله، انواع مهمات، ماسک و... میدونند ضارب اونجاست! اما وجودمواجهه با یه نوجوون مسلح غیر حرفه ای رو ندارند.
یکی از بچه ها زنگ زده میگه لطفا کمک کنیدمن نمیخوام بمیرم معلممون تیر خورده ولی هنوز زنده است.
سی انان نوشته صدای گریه و ناله مجروحین و بچه ها در تلفن مشهوده!
سه دقیقه پس از ورود فرد مسلح "سالوادور راموس" افسران و نیروی آتش کافی برای متوقف کردن او مستقر شده بودند.
این یک شکست آشکار است آنها (ارتش مذکور) دقایق زیادی را صرف جستجوی کلید کلاسی کردند، که اگر دستگیره را امتحان میکردند، قفل آن را باز مییافتند.
نهایتا هفتاد و سه دقیقه بعد با توسل به روح پرفتوح جرج واشنگتن و فیلم های ابرقهرمانی شون، پلیس ها وارد کلاس می شند و ضارب رو که در کمد قایم شده بوده، از پشت در کمد می کشند!!
دقت کنید! ۷۳دقیقه!!
خدا می دونه چندتا بچه از شدت خون ریزی مردن که اگه زودتر رسیده بودن بیمارستان الان زنده بودند.
نمی دونم اگه آمریکایی ها بفهمند تو ایران تروریست انتحاری آموزش دیده ی د-ا-ع-ش که از اسمشم خیلی ها خودشونو خیس میکنند اومده و کمتر از سه دقیقه بعد یک نیروی لباس شخصی بدون جلیقه و تنها با یک کلت کمری زپرتی باهاش درگیر شده و متوقفش کرده چه احساسی نسبت به آمریکا بزرگترین نیروی نظامی و ابر قدرت جهان بهشون دست میده!
ای کاش احمق های هالیوود زدهی ایرانی هم می فهمیدند ابر قدرت بودن به مهمات جنگی نیست، مهمات اصلی چیز دیگه است، که تمدنا بعضیا ندارند.
این پست زمان حمله سال گذشته داعش نوشته شده، اما حالا که بعضی لالها بلبل زبون شدن، مرورش خالی از لطف نیست.
یک شهید و چند زخمی و طبق شنیدهها تا کنون شلیک تنها یازده گلوله از هشت خشاب سی تایی و زنده گیری ضارب از حمله پارسال هم از نظر امنیتی دفاعی، کارنامه درخشان تری است. اون هم در کشوری که سالهاست تمام همسایه های اطرافش درگیر جنگ اند و هزاران کیلومتر مرز مشترک زمینی باهاشون داریم، یعنی جاهایی که سلاح به وفور یافت میشه
بگذار به ما بگویند ماله کش ...
محسن آقایی
#شاهچراغ
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸استراتژی جنگ با صهیونیستها در قرآن : «وارد حصارشان بشوید!»🔸
قرآن در مورد یهودیانِ [دشمن پیامبر] میگوید:
لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ
یعنی اینها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاحهای سنگین» بنشینند و بجنگند. اینها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمیتوانند رودررو بیایند؛ نمیتوانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند؛ در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو میداند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعۀ سنگی نباشد نمیتواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیبپذیری و #عامل_شکست میداند.
میگوید تو قلعۀ او را بشکن؛ تسلیم خواهد شد. #وارد_حصارش_بشو ! دستش را بالا میکند. زرهاش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست.
⭕️ به پویش بصیرت و #سواد_رسانه بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/2438660128C8e56fae07a
«من میخواهم از اشخاص که برای زیارتها، برای مکه معظمه، برای مدینه منوره میخواهند بروند لکن به طور استحباب می خواهند بروند، من میخواهم از آنها هم تقاضا کنم که شما برای ثواب میخواهید بروید مکه مشرف بشوید، میخواهید بروید مدینه منوره، عتبات عالیات مشرف بشوید؛ امروز ثوابی بالاتر از اینکه به برادرهای خودتان کمک کنید [نیست] و این سازندگی را همه با هم شروع کنید که ایران خودتان درست ساخته بشود، و برادرهای خودتان نجات پیدا بکنند.»
پیام حضرت امام خمینی (قدس سره)؛ مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی
✍ این جملات را هم جای خوبی دیدم (دیوار نمایشگاه شگفتانگیز روایت موفقیتهای شرکت دانش بنیان بهیار صنعت) و هم وقت خوبی!
« و یرزقه من حیث لا یحتسب »
📣 کانال «بیل» و «قلم»
🖋 مهدی کشتکاران
📋 روایتهایی از «نظر» تا «عمل» از منظر نماینده طلاب شیراز در مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/bil_ghalam
اتفاق خاصی نیفتاده در اوج لهو و لعب فوتبالی
غروب دیروز دو نفر از فرماندهان جبهه مقاومت به دست نیروهای تروریست آمریکایی در کشور خودشان عراق ترور شدند.
🖋 مظلوم
https://eitaa.com/bil_ghalam
بیل و قلم
دیروز رهبر انقلاب در سخنرانی خود هیچ اشاره ای به موضوع اغتشاشات و موضوع مهسا امینی نداشتند. آیا فرام
باسلام
دقیقا همان نکتهای که در مورد مهسا امینی گفتم، اینجا هم در ماجرای #درمانگاه_قم میآید.
✍ راوی خبیث
🔻 هر چقدر جزییات حادثه بیشتر باشد، احتمال تحریف روایت بیشتر است. ماجرای #درمانگاه_قم جزییات زیادی دارد که باید در روایت به همهی آنها توجه شود. روایت واقعی از یک ماجرا، بدون داشتن اطلاعات کافی و در فضای متشنج رسانهای، کار دشواری است و خوراک خوبی برای دشمنی است که میخواهد حادثهای پر از جزییات را محور قضاوت اذهان عمومی قرار دهد و روایت غلط خود را در آن غالب کند.
اگر امر به معروف را به ماجراهای امثال محمد گره زدیم، با جابجایی یک آجر تمام ساختمان فرو میریزد. امر به معروف یک واکنش فطری است، بیحجابی باشد یا نباشد! محمّدها متولّد شده باشند یا نه!
🔻 نهی از منکر را به یک مورد جزئی گره نزنیم. اگر نهی از منکر به یک واقعهی جزئی گره خورد، دشمن با اغوای در روایت، دین ما و نهی از منکر ما را به بازی میگیرد. روایت آنقدر مهم است که وقتی معاویه راوی میشود، امام مجتبی (علیه السلام) به صلح رضایت میدهد و وقتی قرار است زینب (سلام الله علیها) روایتگر باشد، اباعبدالله الحسین (علیه السلام) هرآنچه دارد فدا میکند تا خوراک روایتگری زینب فراهم شود.
🔻 در این واقعه، روایت اول را رسانهی معاند به دست گرفت. طوری وانمود کرد که یک شکاف عمیق اجتماعی در جامعهی ما شکل گرفته و به همین زودی است که با گسترش این نزاعها، کشور و جامعهی ما از درون بپاشد. از طرفی، آن زن را شجاع مظلوم نشان داد و او را نماد تقابل با روحانیت، حجاب، اسلام و انقلاب قرار داد. از سوی دیگر هم این طلبهی جوان، نماد روحانیون و مذهبیهای خشک مغزی شد که هیچ درک درستی از زنان جامعه و موقعیت آنان ندارند و فقط به فکر اجرای حکم حجاب هستند! اما حواسمان باشد که روایت درست، چیز دیگری است.
🔻 روایت به راوی گره خورده! راوی اول در جریان #محمّد و آن زن، رسانهی مزدور اسرائیل است. اسرائیلی که شرایط جنگ برای او روز به روز سختتر میشود و حامی اصلی آن؛ آمریکا، از درون با مشکلات عدیدهای مواجه است و بهترین راه برای نجات او، آشوب در ایران است. آشوب و فتنهای که از قضا، محمد و آن زن بعنوان بازیگران ناخواستهی آن انتخاب شدند. محمّد در نگاه این راوی، نمایندهی اسلام و روحانیت و مبارزه با بیحجابی شد و آن زن هم نمایندهی معترضین علیه این نظام و انقلاب! امّا اینجا پیش ما نه محمّد نمایندهی روحانیت و نماد امر به معروف است و نه آن زن جلودار و راهبر معاندین نظام است!
🔻 من محمّد را دوست دارم. #محمد_اسماعیلی روحانی با تقوی و خوش اخلاق و فاضلی است که او را از 20 سال قبل میشناسم. اما محمّد و کنشگری او را باید در ابعاد درمانگاه ببینیم نه در ابعاد ملّی! محمّد اگر میدانست قرار است این چند دقیقه فیلم به دست اینترنشنال میرسد حتما طور دیگری برنامه میریخت؛ زن و شوهر اگر بدانند همسایهی خبیث آنها صدایشان را میشنود، طوری دیگر دعوا نمیکنند؟؟؟
🔻 آن زن هم که بددهنیهایش توسط خائنی که فیلمها را لو داد همه جا پخش شد، نماد مخالفت با اسلام و انقلاب نیست. مگر چند درصد از کم حجابها یا حتی بیحجابها مخالف این نظام هستند؟ و چند درصد از بیحجابها اینطور بددهنی میکنند؟
من محمّد را میشناسم، تقابل محمّد در #درمانگاه_قم با یک معضل سیاسی_فرهنگی داخلی بود نه با دشمن خارجی! پای دشمن به وسط بیاید، مختصات این تقابل کاملا تغییر میکند.
📌 مهدی کشتکاران/ بیل و قلم
https://eitaa.com/bil_ghalam
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍بی حجابی ناشی از تنازعات سیاسی است.
@qavami
بیل و قلم
✍بی حجابی ناشی از تنازعات سیاسی است. @qavami
جملهی زیبایی است ولی بنظرم کاملتر میشه گفت.
شاید کاملتر این باشه که بگیم 👇
«در ابتدای کار، نزاعهای سیاسی زمینهی بیحجابی را مهیا کرد و اکنون «بیحجابی» و «نزاعهای سیاسی»، دو موتور محرّک ماشین ضدانقلاب هستند و متقابلاً به یکدیگر شدت میبخشند».
https://eitaa.com/bil_ghalam
🔴ویراستی جالب دکتر محسن انبیائی
حداقل به فتوای مرجع تقلید خودتان احترام بگذارید!
🎬 #بیداری_مدیا برای بیداری وجدانها👇
https://eitaa.com/joinchat/1631191141C7748daa5f6
#مسائل_تالیفی
#مسائل_تحمیلی
این روزها فضای عمومی جبههی مقاومت در یمن،لبنان،سوریه و عراق،همه معطوف به غزه است، اما در مرکزیت این جبهه،یک روز تو درمانگاه قرآن و عترت سیر میکنیم، یک روز جلوی پاستور!!!
۷اکتبری که ما تالیف کردیم و به دشمن تحمیل کردیم رو رها کردیم و سرگرم تالیفات دشمن شدیم
و باید بحث کنیم، مایی که پامون رو خرخرهی طاغوت هست، بنی عباسیم یا علوی؟؟!!
دوبار کلیک کرد یا یک بار؟
عکس گرفت یا نگرفت؟
نمیشه و نباید مسائل رو رها کرد، اما اولویت بندی مون واقعا جای تعجب داره!!!!!
✍ در روایت ماجرای #درمانگاه_قم، محکمات را رها کردیم و گرفتار شبهات و متشابهات شدیم تا جایی که بعضی آقایان ناظر به شبهات اظهار لحیه داشتند!
✅ محکمات: فحاشی زن، بیحجابی زن، صبر و متانت روحانی، غیرت طلبه روحانی بر اجرای حکم حجاب، زشتی و خطر لو رفتن فیلم دوربین درمانگاه، توهین و هتک حرمت روحانی معزز، فرصتطلبی و خباثت رسانه صهیونیستی و ...
❌ متشابهات: عکس گرفتن روحانی، زشت یا غیرقانونی بودن عکس گرفتن از جرم بیحجابی، مادر بودن آن زن، شیر دادن زن به بچه، عکس گرفتن بدون تذکر لسانی، اهمیت بیشتر مسأله حجاب نسبت به اقتصاد برای روحانیت و ...
📌 از قضا حسب اطلاع عرض میکنم، همهی محکمات ذکر شده درست است و همهی متشابهات کذب و غلط!
https://eitaa.com/bil_ghalam
هدایت شده از سید احمد میراحمدی
🔉 خیلی از رسانه ها نگذاشتند ما بدانیم که تا همین چند دههی قبل، از هند پزشکانی به ایران سفر میکردند برای مداوای مردم که اکثرا سرماخوردگی و بیماریهای ساده رو درمان میکردند.
اکثر جراحیها در خارج از کشور انجام میشد.
من بخاطر دارم که بیماران مجبور بودند برای بعضی درمانها یا به آلمان و یا انگلستان سفر کنند.
به لطف خداوند در این سالها ایران، در خصوص پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی به قطب منطقه تبدیل شده و توریست های سلامت در شهرهای مختلف کشور تردد دارند.
چو ایران نباشد تن من مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
✍ سید احمد
_____________
✋لینک کانال سیداحمد میراحمدی👇
@seyed_mirahmadi
✍پسر هفت سالهام از خدا میپرسه!
- خدا چطوری میبینه؟
- خدا کجاست؟
- خدا رو حضرت محمد ( ص ) درست کرده؟
- پس خدا رو چی درست کرده؟
در هر پاسخی، نگران هستم نکنه طوری جواب بدم که عقاید کج و معوجی در ذهنش شکل بگیره و آیندهاش رو خراب کنه!
❓به نظر شما اگر بهترین جواب را در پاسخ به سؤالات اعتقادی کودکان بدهیم، حدوداً چند درصد توانستهایم بر شخصیت آنها تأثیر بگذاریم؟
🔻خوبه اینجا نظر متخصصین تربیت رو ببینیم، اما در مقام یک پدر و بحسب تجربهای که در پاسخگویی به سؤالات اعتقادی و امر تبلیغ حاصل شده، حدس من اینه که در بهترین حالت با توصیف یک ساختمان ذهنی منطقی برای کودک، تنها بر ۱۰٪ شخصیت کودک (کنایه از خیلی کم) تأثیر میگذارم!
این حرف قطعاً مخالفینی دارد ولی بر آن مصرّ هستم که فعلاً فرصت توضیح مفصل آن نیست.
🔻حتی همان تأثیری که در این معاشرت حس میکنم، نه به جهت پیدا کردن جوابهای ساده و در عین حال دقیق است؛ بلکه عمدتاً به این دلیل است که کودک، میفهمد که این سؤالات پاسخ دارد و به پدرش در یافتن پاسخ سؤالاتش میتواند تکیه کند؛ یعنی ابعاد تربیتی این پرسش و پاسخ نسبت به صرف انتقال گزاره های علمی تأثیری چندبرابر دارد!
🔻این سالها بحمدالله برپایی اردوهایی برای جوانان با هدف تقویت بنیه اعتقادی و فکری در کشور رشد خوبی داشته!
این برنامههای تربیتی-علمی را هم همینطور ارزیابی میکنم:👇
🔻اگر دیدیم فلانی و فلانی خروجیهای موفق این دورهها هستند و شخصیتهای برجستهای شدهاند دلیل بر این نمیشود که محتوا و روش آموزش اعتقادات در این دورهها کاملترین است و یا حتی در برهه کنونی روش و محتوایی صحیح است!
تأثیر گزارههای صحیح ذهنی (علم حصولی) خیلی کمتر از آنی است که ما تصور میکنیم و آثار معنویت و اُنس حاصل از معاشرت (رشحهای از علم حضوری) خیلی بیشتر از چیزی است که در برنامهریزی و ارزیابیهای خود مدنظر قرار داده ایم.
🔸 یادداشت به مناسبت ایام تبلیغی رمضان المبارک ۱۴۴۵ ه.ق نگاشته شد، اما دلالتهای فراوانی از مبنا تا عمل دارد که در آینده اشاره خواهم کرد ان شاءالله.
_______
📌 مهدی کشتکاران/بیل و قلم
https://eitaa.com/bil_ghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 فیلمی از مسئول حرمین شریفین که به شدت مورد توجه قرار گرفته است؛
درحالی که فلسطینی ها در حال مردن از قحطی هستند او توضیح میدهد که سوپ را با فلفل و روغن دوست دارد یا بدون آن.....
♨️غزه غرق قحطی؛ و مسئول سعودی: غذای مورد علاقه من سوپ است، بخصوص با فلفل و روغن زیتون!
🔻درحالی که قحطی و سوءتغذیه غزه را فراگرفته شیخ سعودی عبدالرحمن السدیس مسئول امور حرمین شریفین، در گفتگو با شبکه دولتی الإخباریة، درحال تشریح انواع غذاهای مناسب ماه رمضان و نیز غذای مورد علاقه خود است.
🔻میگوید سمبوسه نباید سرخ شده باشد تا حنجره را برای تلاوت قرآن و دیگر امور اذیت نکند (...) سوپ، غذای مورد علاقه من در ماه رمضان است.. البته یادتون نره روغن زیتون و فلفل هم اضافه کنید...
🔻بسیاری کاربران در واکنش به این اظهارات، به شیوع قحطی و گرسنگی در غزه اشاره کردهاند؛ که بنابه گزارشها و به اذعان اغلب مقامات و نهادهای بینالمللی، قربانیان بسیاری نیز داشته، و جان بخش بزرگی از ساکنان و بهویژه کودکان این منطقه را تهدید میکند./ مرکز مطالعات خلیج تا قیامت فارس
پرچم بالاست 🇮🇷✌️
@mrtahlilgar
از نظر شما، کدام کشور اسلامیتر است؟
👇نظر سنجی
https://EitaaBot.ir/poll/2es03r
______________
بیل و قلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و چه نابجا و غلط است مقایسهی زمانهی ما با دوران امام #حسن_مجتبی (علیه السلام)!
آیا اگر امثال #حاج_قاسم را #کریم_اهلبیت داشت، هیچ وقت با معاویه صلح میکرد؟
میلاد #امام_حسن_مجتبی (علیه السلام) مبارک💐
____________
https://eitaa.com/bil_ghalam
هدایت شده از بنیاد خیریه خدیجة الکبری سلام الله علیها
32.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش ۵۶
🔻تکیه شماره ۱
🇵🇸جنوب غزه
💠بأذن الله توسط بنیاد ام الیتامیٰ خدیجة الکبری از بيست بهمن ١٤٠٢ تا كنون ، بدون وقفه ، هر روز در ۵ تکیه در نقاط مختلف از جنوب تا شمالِ غزّه ، غذای گرم ، طبخ و بین آوارگان و یتیمان توزیع می شود
با حمايت خيّرين شير خشك ونان نيز توزيع شده است .
💐 براى انفاق و كمك به درگاه پرداخت اينترنتى يا لينك حسابهاى بنياد وارد شويد
شماره کارت های خیریه:
بانک پاسارگاد
5022291329674046بانک ملت
6104338926896834بانک ملی
6037997599838944🔸جزئیات بیشتر حساب ها👇 https://zil.ink/bonyadkhadijah WWW.KhadijaFoundation.com 🔹باعضويت دركانال خيريه وارسال به ديگران از ياورانِ مظلومانِ غزّه شويد 🔻 🆔 @bonyadkhadijah 🔻بنیاد خیریه امالیتامی خدیجه کبری سایت | اینستاگرام | بله | ایتا | روبیکا | توئیتر
«ما کشف حجاب را تحمل نمیکنیم و در عین حال باید با تدبیر و جدیت دنبال شود»؛
این جمله از استاندار محترم فارس که امروز در جمع روزه دارانی که به نشانه اعتراض به بیحرمتیها و تخلفات شرعی و حتی عرفی اتفاق افتاده در مسجد نصیرالملک شیراز جمع شده بودند؛ خط مشی روشنی از سیاست این نهاد استانی در مواجهه با پدیدهی کشف حجاب را تبیین مینماید.
کار سختی بود؟؟
در ارتباط با رویکرد دولت نسبت به مقولهی حجاب، در حد همین جمله هم اتفاق نظر نمیبینم.
✍مهدی کشتکاران
_____
https://eitaa.com/bil_ghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آیتالله دژکام در جمع روزهداران در مسجد نصیرالملک/۹فروردین:
🔸ما یک سال است که در این مسجد داریم از حجاب سخن میگوییم. به اندازه کافی کار فرهنگی انجام گرفته است. یک کار جامعی از لحاظ فرهنگی و اجرایی هم تصمیم گرفته شده که انجام بگیرد، لکن بنده در آن جلسه به نظرم رسید که ممکن است در بعضی موارد در اجرا کوتاهی شده باشد لذا این سخنان را ایراد کردم.
🔸بنده روز اولی که این فتنه شروع شد دو چیز را گفتم و هنوز هم بنظرم باید دقت کنیم:
۱- کسانی که به این جریان دامن میزنند ستون پنجم دشمن هستند. ما نبایستی مسأله را صرفا یک امر سلیقهای بدانیم. واقع قضیه این است که تمام جبهه کفر برای شکاندن مقاومت جبهه اسلامی به میدان آمدهاند. فشار برای به چالش کشاندن حاکمیت ما بعد از طوفان الاقصی به اوج خود رسیده است و اصل موجودیت نظام هدفگیری شده است.
جنگ، ترکیبی است و اگر بخواهید یک مجهولی این معادله را حل کنید و همینجا رو فقط حل کنید، قطعا شکست میخورید.
توجه داشته باشیم امروز حماس پیروز شد و آمریکا نتوانست قطعنامه آتشبس شورای امنیت را وتو کند.
۲- این فتنه را مردم جمع میکنند. امروز شما آمدید که به همه هنجار شکن ها بگویید خیال نکنید با پلیس طرف هستید، بلکه با ما طرف هستید.
____________
📌کانال بیل و قلم
هدایت شده از طلاب و فضلای شیراز، مرودشت، زرقان، کوار، خرامه، سپیدان و بیضا
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»/۲۴نور
🔸 «امام خمینی (ره) در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر [استحاله فرهنگی رخ دهد]، اسلام یک سیلیای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند»؛ مقام معظم رهبری(۱۴۰۲/۴/۲۱).
🔻 درست در برههای که جبههی مقاومت پیروزیهای مکرر خود در جنگ ترکیبی علیه اسرائیل جنایتکار را رقم میزند و از آنسو زنان و کودکان غزه مظلومانه با مصیبتهای جنگ دست و پنجه نرم میکنند، عدهای دانسته و ندانسته در داخل کشور در حال احیای آخرین امیدهای نظام استکبار برای اخلال در روند این موفقیتها هستند.
🔻 بدینوسیله نمایندگان طلاب شیراز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، تلاشهای دنبالکنندگان سیاستهای دشمنان اسلام و انقلاب در زمینه اشاعهی فحشاء، کشف حجاب، روزهخواری و بیاحترامی به ماه مبارک رمضان و خصوصاً شکسته شدن حدود شرعی برخی مساجد شهر شیراز به بهانهی توسعهی صنعت گردشگری در کشور را محکوم میکنند و به تبعیت از رهبر معظم انقلاب، اعلام میداریم که در صورت عدم جلوگیری از گسترش چنین پدیدههایی -لا سمح الله- به استحاله فرهنگی در نظام و کشور اسلامی ایران دچار خواهیم شد.
🔺 در پایان با حمایت از مواضع قاطع حضرت آیت الله دژکام در مسجد نصیرالملک پیرامون توطئهی دشمن علیه نظام اسلامی با گسترش فساد، از مسئولین محترم فرهنگی استان؛ استاندار محترم، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، ریاست سازمان اوقاف در استان، نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی استان، مدیریت حوزه علمیه فارس و ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس و سایر مسئولین امر، مجدّانه مطالبه داریم در مسابقهی دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب، از خیل علما و مردم انقلابی عقب نمانده و از تمامی ظرفیتهای معطّل ماندهی اجرایی خود در مسیر مقابله با این اقدام ناکام دشمنان اسلام و انقلاب نهایت استفاده را ببرند.
📌 نمایندگان طلاب شیراز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم؛
محمد استوار میمندی - مهدی کشتکاران
_______________🔹🔹🔹
کانال طلاب و فضلای شیراز و شهرستانهای اطراف