فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ #باغ_وحش_انسانی در بلژیک!
🔹موزهی آفریقای #بلژیک بهعنوان یک باغ وحش انسانی افتتاح شد؛ در این موزه بیش از ۲۰۰ نفر که از کنگو ربوده شده بودند را به نمایش میگذاشتند! یعنی با انسانها مانند حیوانات باغ وحش رفتار میکردند.
🔺در زمان لئوپولد، پادشاه بلژیک، همهی کشور کنگو به مزرعهی برده تبدیل شده بود.
#جنایات_غرب
#تاریخ
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰حسین مرعشی: اختلاف بین دوم خردادیها در مجلس زیاد شده و توقعات سُنیها و کُردها و افراد دیگر برای داشتن موقعیتی در کمیسیونهای مهم، یا هیأترئیسه برآورده نشده و آنها زده شدهاند و به علاوه مجمع روحانیون و مشارکتیها اختلاف نظر دارند و رأی ندادن آقای کروبی به فوریت اصلاحیه قانون مطبوعات، نمودی از آن است و به اختلافات دامن میزند.
💢#خاطرات_هاشمی رفسنجانی (سه شنبه 31 خرداد 1379 )
#تاریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@BIMEMOJ
🔰 عصر آقایان [علی] آقامحمدی، [سیدحسین] مرعشی، سیدحسین هاشمی، علی [هاشمی]، محسن [هاشمی] و مهدی [هاشمی] آمدند. درباره انصراف یا ماندن و نامزد ریاست شدن در مجلس مشاوره نهایی شد؛ مهدی هم برای متن نهایی اعلان انصراف، کمک کرد.
در مذاکرات و مشاورههای امروز و روزهای گذشته، نکات زیر به دست آمد:
۱- جناح راست، تلاش میکنند که من در مجلس باشم تا نیروهای [حزب] کارگزاران هم به خاطر من، از چپها جدا شوند و مجموعه راست و کارگزاران و مستقلها، اکثریت مجلس را داشته باشد.
۲- چپها و بخصوص مشارکتیها، تلاش میکنند که در مجلس نباشم که کارگزاران از آنها جدا نشوند و مستقلها هم با محافظهکاران، در یک مجموعه قرار نگیرند.
۳- رسانههای خارجی و ضدانقلاب و لیبرالها در داخل فعالاند که من به مجلس نروم تا نیروهای وفادار به انقلاب پراکنده باشند و هستند کسانی هم که مایلاند، من در مجلس باشم تا درگیری بین من و طرفداران من با چپها باشد و آنها از این اختلاف، استفاده سیاسی ببرند و هر دو طرف را ضعیف کنند.
💢#خاطرات_هاشمی رفسنجانی (پنجشنبه 5 خرداد 1379 )
#تاریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@BIMEMOJ
🔰 با آقای خاتمی و آقای کروبی، در مورد هیأترئیسه مجلس صحبت شد. گفتند، اصرار جبهه مشارکت برای حضور یک سُنّی در هیأترئیسه، کار توافق را مشکل کرده و باعث اعتراض بعضی از مراجع قم، مثل آقایان [حسین] وحید [خراسانی] و [لطفالله] صافیگلپایگانی هم شده و نیز مراجع به حضور بعضی از نمایندگان زن با مانتو و روسری و بدون چادر در مجلس، اعتراض دارند و ممکن است اعتراضشان را اعلان کنند.
💢#خاطرات_هاشمی رفسنجانی (شنبه 14 خرداد 1379 )
#تاریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@BIMEMOJ
🔰 عصر آقای [علی] لاریجانی، [رئیس سازمان صداوسیما] آمد و گفت، علمای قم، منجمله آقایان [حسین] وحید [خراسانی]، [ناصر] مکارم [شیرازی]، [لطفالله] صافی [گلپایگانی] و میرزاجوادآقا تبریزی، به آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیسجمهور] و آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس شورای اسلامی]، پیغام دادهاند که اگر فردی سُنّی را در هیأت رئیسه مجلس بگذارند، آنها علیه این کار بیانیه میدهند و مبارزه میکنند و مصوبات مجلس را بیاعتبار اعلان میکنند.
💢#خاطرات_هاشمی رفسنجانی (دوشنبه 16 خرداد 1379 )
#تاریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@BIMEMOJ
🔰 آقای لاریجانی، به طور خصوصی گفت، آیتالله خامنهای، توسط آقای [سیدعلیاصغر] حجازی به آقایان [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس] و #بهزاد_نبوی، گفتهاند که نباید مجلس، اصلاحیه قانون مطبوعات را به این صورت مطرح کند؛ چون بازی سیاسی است و نه اصلاح قانون.
آنها هم به ناچار متوقف کرده و نخواستهاند بگویند، رهبری جلوگیری کردهاند.
💢#خاطرات_هاشمی رفسنجانی (پنجشنبه 26 خرداد 1379 )
#تاریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@BIMEMOJ
🇮🇷
📝 آقای رییسی! شما ناهار خوردید؟؟😊
🍃🌹🍃
🔻ناهار خوردید یا: 🤔
👈🏻مشغول تکمیل فرآیند عضویت در شانگهای بودید؟
👈🏻یامشغول مذاکرات مهم صلح با کشورهای حاشیه #خلیج_فارس، و قطع ید صهیونیستها از منطقه بودید؟
👈🏻یا مشغول سفرهای بسیار مهم به سوریه و اندونزی و ونزوئلا و نیکاراگوئه و انعقاد قراردادهای بسیار مهم اقتصادی و تجاری بودید؟
👈🏻یا مشغول احیای #دریاچه_ارومیه بودید؟
👈🏻یا مشغول احیای کارخانجات تعطیلشده در دولت قبل، و رونق تولید بودید؟
👈🏻یا مشغول احیای معادن تعطیلشده بودید؟
👈🏻یا مشغول تکمیل اتصال ریلی رشت آستارا بودید؟؟
👈🏻یا مشغول تسویه بدهیهای سنگین دولت قبل بودید؟
👈🏻یا مشغول حل و فصل اختلاف گازی با ترکمنستان و پرداخت بدهی دولت روحانی به آنها بودید؟
👈🏻یا مشغول ساخت خانههای بودید که روحانی پولش را گرفته و نساخته است؟؟
👈🏻یا مشغول آزادسازی پولهای بلوکهشده ایران در سایر کشورها بودید؟
👈🏻یا مشغول تعاملات مهم تجاری به کشورهای جهان، بدون FATF و #برجام بودید؟؟
👈🏻یا مشغول خرید ۵۰ فروند هواپیما برای ملت( و نه برای نورچشمیها)، بودید؟؟
✅ دکتر جون! بفرما ناهار!😍
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@BIMEMOJ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙خیبر را کسی فتح میکند که ...
🎤 گوینده: محمد گنجی لیسار
🎧 تدوین: زهرا بابایی ساطی
✒️ نویسنده: هاجر صفاییه، الهه زمان وزیری
#پادکست
#داستان
#غدیر
#امیرالمؤمنین
#امام_علی
#بهارنارنج_مدیا
#بهارنارنج_مدیا | عضو شوید 👇
https://eitaa.com/joinchat/2090795453Cd379beb21b
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@BIMEMOJ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیخودی از کنکور نترسید،
کنکور چیز معمولی است.
انشاءالله قبول هم میشوید....
#حکیم_انقلاب 13 تیر 1402
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@BIMEMOJ
🔰علیّ بن ابی طالب، ولیُ الله اعظم شد ❤️❤️❤️
خیالش باز، شعری بر لبم بی اختیار آورد
که اوصاف علی طبع مرا اینگونه بار آورد
کلاف شعر دارم، سالها کارم غزل بافی ست
دراین بازار آشفته، علی تحسین کند کافی ست
نوشتم شاعرش هستم، عجب وهم و خیالاتی
نوشتم بی علی هیچم، چه توضیح اضافاتی...
نوشتم شمس... دیدم گنبدش زیباتر از آن است
نوشتم کعبه و دیدم نجف بالاتر از آن است
به قرآن سر زدم دیدم علی گویا تراز آن است
نوشتم عرش...دیدم مرتضی اعلی تر از آن است
شبیه جبرئیل از درک این اوصاف درماندم
صد و ده بار امشب قل هوالله احد خواندم
من از شوقش زمین خوردم، ولی مولا بلندم کرد
همیشه یاعلی گفتم، علی از جا بلندم کرد
سَر و سِرّ مرا با او، کسی جز او نمی داند
علی نادیده می بیند،علی ننوشته می خواند
چه بهتر ازهمین اول بگویم حرف آخر را
کسی از ابتدا تا انتها نشناخت حیدر را
کسی نشناخت حیدر را به غیر از مصطفی وقتی...
گره زد دست خود را سخت در دست خدا وقتی....
...به چشم حاجیان شور تماشا می رسید آنروز
کنار برکه ای دریا به دریا می رسید آنروز
نگاه نافذ احمد، زمین را در تصرف داشت
زمان هم از نبی انگار دستور توقف داشت
نفس ها حبس شد...، در سینه ها خوف و رجا افتاد
بدون همهمه زنگ شتر ها از صدا افتاد
زمینِ گرمِ صحرا از پریشانی سراسر بود
همه باخویش می گفتند آیا حج آخر بود؟!
نبی فرمود بسم الله،ای ارض و سما بشنو!
گواهی باش ای تاریخ! پیغام مرا بشنو
دوباره صحبت از اسرار خلقت می کنم آری
ولی این مرتبه اتمام حجّت میکنم آری
تفاوت در میان حق و باطل چیست، معلوم است؟
بدون این خبر اسلام کامل نیست، مفهوم است؟
نمانَد زحمت پیغمبران بیهوده، ای مردم!
نه اینکه حرف من باشد خدا فرموده، ای مردم!
نبی همدوش مولا آسمان ها را هوایی کرد
خدا از شاهکار آفرینش رو نمایی کرد
نبی فریاد زد، بر عالم و آدم مسلم شد
علیّ بن ابی طالب، ولیُ الله اعظم شد
برای خاتم پیغمبران جزاو نگینی نیست
شهادت می دهم جز او امیرالمومنینی نیست
شکاف کعبه آیا ماند در نزد شما مغفول؟
طواف مرتضی کردید آری ((حَجُّکم مقبول))
الهی گُر نگیرد آتش خاموشِ بعضی ها
الهی که بسوزد پنبه ی در گوش بعضی ها
پیمبر گفت آری انتظار آمد به سر دیگر
ازین دنیای فانی بسته ام بار سفر دیگر
وصیت می کنم هرکس که من مولای او هستم
بداند این علی هارون و من موسای او هستم
که عقبی بی علی فانی و دنیا باعلی باقی
غدیر خم به جوش آمد...الا یا ایها الساقی!
امام المتقین، عین الیقین، حبل المتین، حیدر
عَماد الآصفین، شمس المبین، یعسوب دین، حیدر
علی غایب، علی حاضر، هُوالاوّل هُوَالآخِر
علی پنهان، علی پیدا، هُوَالباطن هُوَالظاهر
((اَشدّاء علی الکفار)) قَتّال العرب... یعنی...
جهان از شوکتش فریاد زد: یاللعجب، یعنی...
...خدا وقت تماشایش، دلِ بی طاقتی دارد
خوشا قنبر برای خود چه اعلی حضرتی دارد
پناه آهِ مظلومان کجا فکر خلافت داشت؟
علی بی تاج و مسند نیز بر دلها حکومت داشت
برایش فتح خیبر مثل تفریحی در اوقات است
دلِ مسکین به دست آوردنش فتح الفتوحات است
میان جنگ هم شمشیر او چون تیغ جراحی ست
اگر خون ریخت،درمان کرد،اعجازش یداللهی ست
ریاضت دیده هم از خاک با جادوگری، زر ساخت
هنر او داشت که از خاک پای خود ابوذر ساخت
عوالم را ببین،آتش علی دریا علی گفته
که حتی دشمنش در وصف او ((لولا علی)) گفته...
علی هرگز نمی بندد به روی هیچ کس در را
کسی از ابتدا تا انتها نشناخت حیدر را
#مجید_تال
#غدیر
#حب_علی💚
#ولایت_علی❤️
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
✅ مهمانی بزرگ غدیر و سرمایه اجتماعی
👈 در چند ماه گذشته تحلیلهای زیادی راجع به کاهش سرمایه اجتماعی نظام به قلمها آمد تا جایی که برخی ساده اندیشان را دچار توهمات موهوم کرده و سخن از انقلاب(شورش) و ... میکردند.
البته فشارهای اقتصادی و برخی کاستیها آحاد مردم را عصبانی کرده است، اما در کنار آن مسائل، جمعیت انبوهی که از میدان "آزادی" تا میدان "امام حسین ع " را پر کردند، چگونه باید تحلیل کرد؟ آیا این جمعیت خواهان انقلاب جدید از نوع لیبرال آن هستند؟
اما چند نکته:
۱) این جمعیت انبوه که با یک فراخوان نسبتا ساده و برای یک ارزش دینی به خیابان آمدند، نشان از ظرفیتهای فراوان نظام برای بسیج مردمی و نمایش انسجام ملی دارد که باید هر از چند گاهی آن را تکرار نمود.
۲) حضور افراد با ظواهر مختلف که بدون هیچ گونه تنش و چالشی به یک منظور گرد هم آمده بودند، پادزهری برای دو قطبی سازان جامعه بود.
۳) کار رسانه ای و تبلیغاتی روی این مانور بینظیر مردمی باید با شدت و گستره فراوان در دستور کار قرار گیرد.
۴) شک نکنید بدخواهان خارجی و خائنان خارج نشین و دنبالههای آنها در داخل در سانهها و روزنامههای خود از فردا دنبال بهانه و موضوعاتی میگردند که این مانور عظیم را بیاثر کنند و اگر بهانه هم پیدا نکنند، آن را خلق میکنند. مراقب کید جدید آنها و ستون پنجم آنها در رسانههای داخلی باشیم.
سخن آخر آنکه: ای علی جان! چه گنجینه بزرگی برای اسلام و نظام اسلامی ایران هستی، کاش دستورات شما را در نهج البلاغه بهتر بفهمیم و حاکمان و شهروندان مو به مو به آنها عمل کنیم.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 در انتظار شهادت
🔻در آن روز، بنا نبود که فقط شهید بهشتی به شهادت برسد؛ بلکه بنا بود همه کشته بشوند.
🔻یعنی آنها طرح را فقط برای شهید #بهشتی که نریختند.
آقای #هاشمی و من و آقای #باهنر و دیگران هم قرار بود در آن حادثه کشته بشویم.
🔻در انقلاب، تمام این چهرههای معروف و همهکارهی انقلاب، در معرض شهادت قرار داشتند و از این قضیه، روگردانی نداشتند.
🔻بعد از شهادت شهید #مطهری، معلوم شد که این پا در انقلاب هست و عافیت نیست. همه فهمیدند که خطر مرگ، خیلی جدی و روبهرو، این مسؤولان را تهدید میکند. در عین حال، اینها اینطور قرص و محکم ایستادند.
#حکیم_انقلاب 29 خرداد 1369
#تاریخ_انقلاب
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 عدالت اجتماعی
🔻در قلمرو حیات اجتماعی، چیزی که بهعنوان هدف معیّن شدهاست، عدالت اجتماعی است. «لیقوم النّاس بالقسط.»
«قسط» با «عدل» فرق میکند.
🔻عدل یک معنای عام است. عدل همان معنای والا و برجستهای است که در زندگی شخصی و عمومی و جسم و جان و سنگ و چوب و همه حوادث دنیا وجود دارد. یعنی یک موازنه صحیح. عدل این است. یعنی رفتار صحیح؛ موازنه صحیح؛ معتدل بودن و به سمت عیب و خروج از حد نرفتن. این، معنای عدل است.
🔻لکن قسط، آنطور که انسان میفهمد، همین عدل در مناسبات اجتماعی است. یعنی آنچیزی که ما امروز از آن به «عدالت اجتماعی» تعبیر میکنیم. این، غیر از آن عدل به معنای کلّی است.
🔻انبیا اگر چه حرکت کلّیشان به سمت آن عدالت به معنای کلّی است - «بالعدل قامت السّموات و الارض»؛ آسمانها هم با همان اعتدال و عدالت و میزان بودن سرِ پا هستند - اما آن چیزی که فعلاً برای بشر مسأله است و او تشنه آن است و با کمتر از آن نمیتواند زندگی کند، قسط است.
🔻قسط یعنی اینکه عدل، خُرد شود و به شکل عدالت اجتماعی در آید. «لیقوم النّاس بالقسط.» انبیا برای این آمدند.
#حکیم_انقلاب 1 بهمن 1371
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰تفاوت اسلام - لیبرالیسم - مارکسیسم
🔻در نظامهای سرمایهداری، اساس، رشد اقتصادی و شکوفایی اقتصادی و ازدیاد و تولید ثروت است. هر که بیشتر و بهتر تولید ثروت کند، او مقدّم است. آنجا مسأله این نیست که تبعیض یا فاصله پیش آید. فاصله در درآمدها و نداشتن رفاهِ جمع کثیری از مردم، نگرانی نظام سرمایهداری نیست. در نظام سرمایهداری، حتی تدابیری که ثروت را تقسیم کند، از نظر نظام سرمایهداری، تدابیر منفی و مردودی است. نظام سرمایهداری میگوید: «معنی ندارد که ما بگوییم ثروت جمع کنید تا آن را از شما بگیریم تقسیم کنیم! این معنی ندارد. اینکه شکوفایی نخواهد شد!» نظام اسلامی اینگونه نیست. نظام اسلامی معتقد به یک جامعه ثروتمند است، نه یک جامعه فقیر و عقبمانده. معتقد به رشد اقتصادی است؛ ولی رشد اقتصادی برای عدالت اجتماعی و برای رفاه عمومی، مسأله اوّل نیست. آنچه در درجه اوّل است، این است که فقیر در جامعه نباشد؛ محروم نباشد؛ تبعیض در استفاده از امکانات عمومی نباشد. هر کس برای خودش امکاناتی فراهم کرد، متعلّق به خود اوست. اما آنچه که عمومی است - مثل فرصتها و امکانات - متعلّق به همه کشور است و باید در اینها تبعیضی وجود نداشته باشد. معنی ندارد که یک نفر پای خود را بگذارد روی دوش مأمورین دولتی و با ترفند و خدای ناکرده با اِعمال روشهای غلط، امتیاز بگیرد، رشدی افسانهای بکند و بعد بگوید: «آقا، من ثروت را خودم به دست آوردهام.» در نظام اسلامی، چنین چیزی را نداریم. ثروتی که بر پایه صحیحی نیست، از اصل نامشروع است.
🔻ما با نظام سوسیالیستی هم، به همین اندازه فاصله داریم. نظام سوسیالیستی، فرصت را از مردم میگیرد؛ ابتکار و میدان را میگیرد؛ کار و تولید و ثروت و ابزار تولید و منابع عمده سرمایه و تولید را در دولت متمرکز، و به آن متعلّق میکند. این، غلط اندر غلط است. در اسلام، چنین چیزی نداریم. نه آن را داریم، نه این را. هم آن غلط است، هم این. نظام اقتصاد اسلامی، درست است. اینطور نیست که نظام اقتصادی اسلامی، عبارت باشد از هر چه که در هر دورهای مصلحت باشد. نخیر! نظر شریف امام رضواناللَّهعلیه هم این نبود. من خودم یک وقت از ایشان پرسیدم.
🔻اسلام یک روش خاص خود دارد. مسلکی در مسائل اقتصادی جامعه اسلامی دارد و آن مسلک را طی میکند. اساس سیاست کلّی اقتصادی کشور، عبارت است از رفاه عمومی و عدالت اجتماعی. البته ممکن است یک نفر با تلاش و استعدادِ بیشتر، بهره بیشتری برای خودش فراهم کند. این مانعی ندارد. اما در جامعه فقر نباید باشد. هدف برنامهریزان باید این باشد. سازمان برنامه و برنامهریزان کشور، با این سیاست کلّی و بر این اساس باید برنامهریزی کنند.
#حکیم_انقلاب 12 مرداد 1372
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
سازمان سنجش: هیچ کنکوریِ متقلبی الان دانشجو نیست
🔹در کنکور ۱۴۰۱ از ۸۵۰ نفر تجهیزات الکترونیکی گرفته شد و آنها از شرکت در کنکور محروم شدند. ۱۰۴۵ نفر هم نتیجۀ کنکورشان شبههدار بود؛ یعنی برخی نتیجۀ کنکورشان با سوابق تحصیلیشان همخوانی نداشت و برخی هم پاسخنامهشان بهطور غیرمتعارفی مشابه یکدیگر بود.
🔹از افرادی که کنکورشان شبههدار بود در ۲۰ مهر، ۴ آذر و ۱۶ دی ۱۴۰۱ در چند درس آزمونِ دوباره گرفته شد و فقط ۱۳۵ نفر نمرۀ قبولی گرفتند و از ادامۀ تحصیلِ بقیه جلوگیری شد.
🔹این افراد رفتند به کمیسیون اصل نود شکایت کردند و گفتند قانون تخلفات مربوط به داوطلبان است نه دانشجویان. مجلس نیز با مصوبهای حرف این افراد را تایید کرد و این داوطلبان با شکایت به دیوان عدالت خواهان برگشت به دانشگاه شدند اما با توجه به اینکه قبل از تصویب قانون این افراد از تحصیل منع شدند به آنها اجازۀ تحصیل در دانشگاه نمیدهیم.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 برگزاری مراسم مستقل راهپیمایی سیزدهم آبان ماه، توسط دفتر تحکیم وحدت، جریان دانشجویی جناح چپ دیروز و اصلاحطلبان امروز.
آن روزها مدعی بودند که پرچم مبارزه با امریکا را تنها آنها هستند که صلاح دارند تا در دست گیرند، نه جناح راست دیروز و اصولگرایان امروز!
آن روزها چپ ها خود را سوپرانقلابی تعریف میکردند و رهبران مبارزه با آمريکا!
#خاطرات_هاشمی
#تاریخ_معاصر
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهدی خزعلی، فعال سیاسی اصلاحطلب در مناظره با براندازان:
🔺️پس از فجایع سال گذشته آشوبگران در کشور، مردم میگویند باید کفش آقای خامنهای را بوسید.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
Bimemoj
بسمه تعالی
🇮🇷باید به صف تبیین🇮🇷
🇮🇷شمشیر به کف باشیم🇮🇷
🔊نشست گفتگوی صوتی هادیان سیاسی فعال کشوری
🌱با سخنرانی :
استاد گرامی جناب آقای دکتر مهدی سعیدی
جانشین مرکز مطالعات سیاسی معاونت سیاسی سپاه
عضو هیئت تحریریه هفته نامه صبح صادق
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)
نویسنده چندین کتاب در حوزه جریان شناسی سیاسی
موضوع: دومین جلسه از سلسله جلسات جریان شناسی سیاسی تاریخ معاصر ایران
(دوره توامندسازی هادیان سیاسی)
🍃زمان:
سه شنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۲۱
🍃مکان:
کانال تحلیل سیاسی ثامن
https://rubika.ir/tahlil_samen
♦️به همت معاونت سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان♦️
#تلریخ_معاصر
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰هیئت، محلّ جهاد تبیین است
هیئت، کانون جهاد است؛
جهاد فیسبیلالله،
جهاد در راه احیای مکتب اهلبیت.
ائمّه (علیهمالسّلام) چه جور جهادی میکردند؟
ائمّه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودی بقیّهی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛
جهادشان چه بود؟ «#جهاد_تبیین».
هیئت، محلّ جهاد تبیین است.
#حکیم_انقلاب ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
#زندگی_مکتبی
#هیئت_امام_جعفر_صادق💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 گنجینه هیئت
من به شما جوانهای عزیز توصیه میکنم قدر هیئتهایتان را بدانید.
من همیشه به جوانها میگویم قدر جوانیتان را بدانید؛ این امروز هم هست. قدر جوانی را بدانید،
امّا قدر این هیئتها را بدانید.
این هیئتها گنجینه است؛
حقیقتاً گنجینهی معتبر و باارزشی است.
هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است. هم یاد است، هم تبیین است.
یعنی هیئت باید این جور باشد:
هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد.
این برای امروز ما لازم است.
#حکیم_انقلاب ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
#زندگی_مکتبی
#هیئت_امام_جعفر_صادق💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj