eitaa logo
بینش مطهر سیرجان
388 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
150 فایل
شبکه ای با هدف تربیت مربیانی جهت ایجاد نظام فکری اسلام ناب محمدی(ص)
مشاهده در ایتا
دانلود
◼️ درسی از مکتب امام کاظم «علیه السلام» ♦️اکثریت ، معیار حقیقت نیست! 🔻 امام عليه السلام در حدیثی - خطاب به هشام - مى ‏فرمايد: قرآن كثرت را مذمت كرده است آنجا كه مى ‏فرمايد: «وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ»(انعام/ 116) اگر اكثر مردم را پيروى كنى تو را گمراه مى ‏كنند؛ چون اكثر مردم تابع عقل نيستند، تابع گمان و تخمين‏ند، همين كه چيزى در خيالشان پيدا مى ‏شود دنبالش مى ‏روند. چون اكثر اينگونه هستند، پس به اكثر اعتماد نكن. 🔻اين هم خودش نوعى ديگر استقلال بخشيدن به عقل است و دعوت به اينكه عقل بايد معيار باشد. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (تعليم و تربيت در اسلام)، ج‏22، ص: 867- 866- با تلخیص و ویرایش - https://eitaa.com/shakhes1340
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴تحلیل حضرت امام خامنه‌ای درباره مجاهدت سلام الله علیه ❥‎‌‌‌
با توجه به کتب شهید مطهری و دیدگاه ایشون مباحث مربوط به بعثت و سیره نبوی امروز ارائه میشود.
⭕️ نگرانی پیامبر اکرم(ص) بر امت اسلامی ♦️فقر فکری و نداشتن قدرت تجزیه و تحلیل 🔻پيغمبر اكرم از - طرفی - راجع به خطر نفاق شديداً اظهار نگرانى مى‏ كند، از طرف ديگر راجع به اينكه امتش - فقر فکری داشته - و- قدرت - تجزيه و تحليل نداشته باشند و در مسائل غور نكنند اظهار نگرانى مى‏ كند: « انّى لا اخافُ‏ عَلى امَّتِىَ الْفَقْرَ وَ لكِنْ اخافُ‏ عَلَيْهِمْ سوءَ التَّدْبيرِ» 🔻چه جمله عالى و بزرگى! مى‏ فرمود كه من بر امت خودم از ناحيه فقر اقتصادى بيم ندارم، فقر امت من را از پا در نمى‏ آورد ولى از يك چيز ديگر بر امت خودم بيمناكم و آن كج فكرى، بد فكرى، بد انديشگى، جهل و نادانى- است- 🔻اگر مردم مسلمان، روشن‏ بينى، دوربينى، آينده‏ بينى، عمق‏ بينى، و ژرف‏ بينى را از دست بدهند و ظاهربين بشوند آن وقت است كه براى اسلام خطر پيدا مى‏ شود. 🔻از دیدگاه پیامبر اکرم اگر امت اسلامی از غناى انديشه برخوردار باشد ثروت نیز بدنبالش - مى ‏آيد اما و لو ثروتشان از دنيا بگذرد- مثل ثروت امروز كشورهاى اسلامى كه همين نفت بزرگترين منبع ثروت دنياست و بيشترش در كشورهاى اسلامى است- ولى فقر انديشه داشته باشند فايده‏ اى به حالشان ندارد. 🔻حالا اگر - هر - دو خطر با هم پيدا بشود يعنى از يك طرف منافقها، بى‏ دين هاى متظاهر زيرك، متظاهرها و رياكارها و مدلّسها پيدا بشوند و از طرف ديگر مردم ، جاهل و نادان باشند ، آنها اينها را ابزار خودشان قرار مى‏ دهند. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(پانزده گفتار) ؛ ج‏25 ؛ ص191 و ص 214-213 - با تلخیص و ویرایش جزئی- https://eitaa.com/shakhes1340
15.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 پیامبر اکرم(ص) دعوت خود را چگونه آغاز کردند؟ مطهری
✳️ مبعث روز رستاخیز انسانیت ✅ نويسنده كتاب «محمّد پيغمبرى كه از نو بايد شناخت» در كتاب خود مى ‏گويد: من واقعاً به همه مسلمانان جهان تبريك مى ‏گويم كه پيغمبر آنها با اينكه در سرزمين امّيّت مبعوث شد سخن خود را با علم و سواد و معلومات و دفتر و كتاب و قلم شروع كرد. ✅روز مبعث روز رستاخيز انسانيّت است؛ زيرا در اين روز تنها او برانگيخته و مبعوث نشد، او برانگيخته و مبعوث شد و از مبعوث شدن او جهانى برانگيخته و مبعوث شد، دنيايى بپاخاست، ✅انقلابى عظيم و همه جانبه بپاشد؛ انقلابى كه در آن واحد در دو جبهه بود، در دو جبهه متخالف و متضاد، هم برونى و هم درونى، هم اخلاقى و هم اجتماعى، هم معنوى و هم دنيايى. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏3 ؛ ص382-
دعوت پیامبر نوید بخش آزادی از جاهلیت و افکار پوسیده بود . دعوت پیامبر نوید بخش رهایی از افکار غلط انسانیت بود مژده شادی و نشاط برای روح و جسم انسان بود تا بتوانی اوج بگیری و به کمالات برسی . دعوت به بندگی خداوند بود . خداوند که مقصد نهایی رستگاران است. تا بتوانی بیندیشی و قدرت تعقل و اندیشیدن را به انسان داد . هدف از خلقت را شناختی و به سمتش گام برداشتی . شاکر هستیم شاکر نعمت اینکه خداوند. پیامبر را برای هدایت ما انسانها رساند.تا به خدا برسیم .✨
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️جامعه رستگار و قابل تقدیس از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) شهید مطهری
و اینک آشنا میشویم با سیره نبوی . ان شاءالله به جان و دلمان بنشیند.
🟡سیره نبوی(۱) 🔸نرمى در عين صلابت و ‏قاطعیت در اجرای عدالت 🔻-پیامبر اکرم (ص)-در مسائل فردى و شخصى و آنچه مربوط به شخص خودش بود نرم و ملايم و با گذشت بود، گذشت هاى بزرگ و تاريخى ‏اش يكى از علل پيشرفتش بود، 🔻امّا در مسائل اصولى و عمومى، آنجا كه حريم قانون بود، سختى و صلابت نشان مى‏داد و ديگر جاى گذشت نمى ‏دانست. 🔻پس از فتح مكّه و پيروزى بر قريش، تمام بديهايى كه قريش در طول بيست سال نسبت به خود او مرتكب شده بود ناديده گرفت و همه را يكجا بخشيد، توبه قاتل عموى محبوبش حمزه را پذيرفت، 🔻امّا در همان فتح مكّه، زنى از بنى مخزوم مرتكب سرقت شده بود و جرمش محرز گرديد، خاندان آن زن كه از اشراف قريش بودند و اجراى حدّ سرقت را توهينى به خود تلقّى مى‏ كردند سخت به تكاپو افتادند كه رسول خدا از اجراى حد صرف نظر كند، بعضى از محترمين صحابه را به شفاعت برانگيختند، 🔻ولى رنگ رسول خدا از خشم برافروخته شد و گفت: چه جاى شفاعت است؟! مگر قانون خدا را مى ‏توان به خاطر افراد تعطيل كرد؟ 🔻هنگام عصر آن روز در ميان جمع سخنرانى كرد و گفت: «اقوام و ملل پيشين ازآن‏جهت سقوط كردند و منقرض شدند كه در اجراى قانون خدا تبعيض مى‏ كردند، هرگاه يكى از اقويا و زبردستان مرتكب جرم مى‏شد معاف‏ مى‏ شد و اگر ضعيف و زيردستى مرتكب مى ‏شد مجازات مى‏ گشت. 🔻سوگند به خدايى كه جانم در دست اوست، در اجراى «عدل» درباره هيچ كس سستى نمى‏ كنم هر چند از نزديكترين خويشاوندان خودم باشد.» (ادامه دارد) ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (وحى و نبوت)، ج‏2، ص: 257-256- با ویرایش جزئی-
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹زیارت نامه امام کاظم علیه السلام🌹 💠اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ صَلِّ عَلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَصِیِّ الْأَبْرَارِ وَ إِمَامِ الْأَخْیَارِ وَ عَیْبَةِ الْأَنْوَارِ وَ وَارِثِ السَّکِینَةِ وَ الْوَقَارِ وَ الْحِکَمِ وَ الْآثَارِ الَّذِی کَانَ یُحْیِی اللَّیْلَ بِالسَّهَرِ إِلَى السَّحَرِ بِمُوَاصَلَةِ الاسْتِغْفَارِ حَلِیفِ السَّجْدَةِ الطَّوِیلَةِ وَ الدُّمُوعِ الْغَزِیرَةِ وَ الْمُنَاجَاةِ الْکَثِیرَةِ وَ الضَّرَاعَاتِ الْمُتَّصِلَةِ وَ مَقَرِّ النُّهَى وَ الْعَدْلِ وَ الْخَیْرِ وَ الْفَضْلِ وَ النَّدَى وَ الْبَذْلِ وَ مَأْلَفِ الْبَلْوَى وَ الصَّبْرِ وَ الْمُضْطَهَدِ بِالظُّلْمِ وَ الْمَقْبُورِ بِالْجَوْرِ وَ الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ وَ ظُلَمِ الْمَطَامِیرِ ذِی السَّاقِ الْمَرْضُوضِ بِحَلَقِ الْقُیُودِ وَ الْجَنَازَةِ الْمُنَادَى عَلَیْهَا بِذُلِّ الاسْتِخْفَافِ وَ الْوَارِدِ عَلَى جَدِّهِ الْمُصْطَفَى وَ أَبِیهِ الْمُرْتَضَى وَ أُمِّهِ سَیِّدَةِ النِّسَاءِ، 💠خدایا درود فرست بر محمّد و اهل بیتش و درود فرست بر موسى بن جعفر، جانشین نیکوکاران و پیشواى خوبان‏، خزانه انوار و وارث آرامش، متانت، حکمت ها و آثار، آن‏که همواره شب را با بیدارى‏ تا سحر، با به هم پیوستن استغفار زنده می ‏داشت، هم ‏پیمان سجده ‏هاى طولانى و اشک هاى سرشار، رازونیاز بسیار و ناله ‏هاى به هم پیوسته، قرارگاه خرد، عدالت، خوبى، کرم و بذل؛ و خوگرفته به بلا و صبر، پایمال شده به ستم، دفن شده به بی عدالتى و معذّب در عمق زندان ها و تاریکی هاى زیرزمین ها، با ساق کوبیده، به حلقه ‏هاى زنجیرها،  جنازه‏اى‏ که با خوارى و سبک انگاشتن بر آن‏ جار زده شده، وارد شونده بر جدّش مصطفى و پدرش مرتضى و مادرش‏ سرور بانوان، 💠بِإِرْثٍ مَغْصُوبٍ وَ وِلاءٍ مَسْلُوبٍ وَ أَمْرٍ مَغْلُوبٍ وَ دَمٍ مَطْلُوبٍ وَ سَمٍّ مَشْرُوبٍ اللَّهُمَّ وَ کَمَا صَبَرَ عَلَى غَلِیظِ الْمِحَنِ وَ تَجَرَّعَ غُصَصَ الْکُرَبِ وَ اسْتَسْلَمَ لِرِضَاکَ وَ أَخْلَصَ الطَّاعَةَ لَکَ وَ مَحَضَ الْخُشُوعَ وَ اسْتَشْعَرَ الْخُضُوعَ وَ عَادَى الْبِدْعَةَ وَ أَهْلَهَا وَ لَمْ یَلْحَقْهُ فِی شَیْ‏ءٍ مِنْ أَوَامِرِکَ وَ نَوَاهِیکَ لَوْمَةُ لائِمٍ صَلِّ عَلَیْهِ صَلاةً نَامِیَةً مُنِیفَةً زَاکِیَةً تُوجِبُ لَهُ بِهَا شَفَاعَةَ أُمَمٍ مِنْ خَلْقِکَ وَ قُرُونٍ مِنْ بَرَایَاکَ وَ بَلِّغْهُ عَنَّا تَحِیَّةً وَ سَلاما وَ آتِنَا مِنْ لَدُنْکَ فِی مُوَالاتِهِ فَضْلا وَ إِحْسَانا وَ مَغْفِرَةً وَ رِضْوَانا إِنَّکَ ذُو الْفَضْلِ الْعَمِیمِ وَ التَّجَاوُزِ الْعَظِیمِ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ. 💠با ارثى غصب شده، حکومتى ربوده، فرمانى مغلوب، خونى خواسته، زهرى نوشانده، خدایا همچنان‏که او بر سختى محنت ها صبر کرد، جام اندوه گرفتاری‌ها را نوشید، در برابر خشنودى‏ ات تسلیم شد و طاعت را برایت خالص نمود، خشوع را پالایش کرد، فروتنى را شعار خود ساخت، با بدعت و اهلش‏ دشمنى نمود، ملامت ملامتگرى در چیزى از اوامر و نواهى تو در او اثر نکرد، بر او درود فرست درودى بالنده‏ عالى، پاک، که با آن درود بارى او واجب گردانى شفاعت امتهایى ازآفریدگانت، گروه‌هایی از مخلوقت، از جانب ما به او تحیت و سلام برسان، از نزد خود در موالاتش به ما فضل و احسان و آمرزش و رضوان عنایت کن، که تو داراى فضل فراگیر و گذشت فراوان هستى، به مهربانی ات اى مهربان‏ترین مهربانان. ❥‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.