eitaa logo
خانواده بینش مطهر
4هزار دنبال‌کننده
944 عکس
212 ویدیو
9 فایل
📶 کانال رسمی #موسسه_بینش_مطهر (ایتا،بله،سروش،تلگرام و آپارات)💮صفحات اینستاگرام 📱instagram.com/Bineshemotahar 📱instagram.com/Bineshe_motahar پرسش و پاسخ دوره: https://eitaa.com/joinchat/2229993483Ce27d66d4ae
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 🔅آیه ۲ منتخب سوره عصر شهید مرتضی مطهری ره: انسان یک تفاوت اصیل با هر موجود دیگر دارد. آن تفاوت اساسی این است که انسان به صورت یک موجود بالقوه به دنیا می آید نه به صورت یک موجود بالفعل. انسان موجودی است که مسئول ساختن شخصیت خودش است یعنی انسان بالقوه است باید خودش را انسان کند. گربه را خلقت، گربه کرده است... : بینش و رفتار قرآنی ۱؛ ص ۱۲۴_۱۲۵ .... 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ 🔅آیه ۵ منتخب سوره فلق شهید مرتضی مطهری ره: اهل کمال گفته اند انسان نخست لذت کمال را می چشد ،بعد آن را میشناسد، سپس مشتاق می شود ، آنگاه در مقام طلب بر می آید، پس به آن می‌رسد اما گاهی در انسان حالتی پیدا می شود که نه فقط هوس میکند که آن نعمت را داشته باشد ، بلکه خشمناک می شود که آن شخص دارای آن نعمت باشد و آرزو می کند که آن نعمت از آن شخص زایل شود، این حالت را حسد و بدخواهی میگویند گاهی منشأ حسد کینه است گاهی نیز منشأ حسد بخل ذاتی و به عبارت دیگر خبث نفس است...یگانه راه برای جلوگیری از این صفت تقویت عقل و ایمان است غریزه های بد در انسان مثل سایه های هولناکی است که از کوه ها و دیوار های بلند بر دل انسان بیفتد و بیداری عقل به منزله طلوع آفتاب است بطور کلی حسد از اجتمثدو صفت است در انسان: یکی نقص و دیگری ضعف... : بینش و رفتار قرآنی ۱؛ ص ۱۳۳_۱۳۴ .... 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ 💠سیزده رجب بهانه ای برای محک زدن قلوب و نگاهی نو با معرفی سی و یکمین کتاب از سیر مطالعاتی بینش مطهر 📚نهجی به نهج‌البلاغه ⏪چند قدم برای درک و شناخت بهتر از «( خطبه ۲۱۴) منطق نهج‌البلاغه در باب حق و عدالت، بر این اساس است خداوند برای من به موجب اینکه ولی امر و حکمران شما هستم حقی بر شما قرار داده است و برای شما نیز بر من همان اندازه حق است که از من بر شما، همانا حق برای گفتن ، وسیع ترین میدان ها و برای عمل کردن و انصاف دادن ، تنگ ترین میدان هاست ، حق به سود کسی جریان نمی یابد مگر آنکه به زیان او نیز جاری می گردد و حقی از دیگران بر عهده اش ثابت می شود و به زیان کسی جاری نمی شود و کسی را متعهد نمی کند مگر اینکه به سود او نیز جاری می گردد و دیگران را درباره او متعهد می کند ..با من آن سان که با جباران و ستمگران سخن می گویند سخن نگویید ...با من به سبک سازشکاری معاشرت نکنید ..هر کس شنیدن حق یا عرضه شدن عدالت بر او ناخوش و سنگین آید عمل به حق و عدالت بر او سنگین تر است پس از سخن حق یا نظر عادلانه خودداری کنید » صفحات ۱۰۷_۱۰۸ .... 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ 📚نهجی به نهج‌البلاغه ⏪چند قدم برای درک و شناخت بهتر از «نهج‌البلاغه در تاریخ فلسفه شرق سهم عظیم دارد، صدر المتالهین که اندیشه های حکمت الهی را دگرگون ساخت، تحت تاثیر عمیق کلمات علی ( ع)بود، روش او در مسائل توحید بر اساس استدلال از ، و از است و همه اینها مبتنی است بر . حکمت الهی شرق از برکت معارف اسلام بارور شد و استحکام یافت.. ولی حکمت الهی غرب از این مزایا » ص ۷۳ 🔅راه حل فهم بیشتر از مباحث فلسفی شرق و غرب از نظر شهید مرتضی مطهری ره👇 «لازم است در اطراف برهان وجودی که از «آنسلم مقدس» تا دکارت و اسپینوزا و لایب نیتس و کانت و غیره به بحث و رد و قبول آن پرداخته اند ، مطالعه کند و آنگاه آن را با برهان صدیقین صدرالمتالهین که از اندیشه های اسلامی و مخصوصا کلمات علی علیه السلام الهام یافته است ، مقایسه نماید تا ببیند :« تفاوت ره از کجاست تا به کجا؟»» ص ۷۴ 🔅چه باید کرد⁉️👇 «هر کس در این معارف به جایی رسیده است از راه شاگردی علی ابن ابی طالب (ع) رسیده است و نه از راه دیگر از اینجا میفهمیم که چه وظیفه و رسالت بزرگی در مقابل جهان داریم باید کوشش بکنیم که اینها را به هر زبان که هست به جهان افهام بکنیم» پاورقی کتاب ص ۷۴ 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ 📚نهجی به نهج‌البلاغه ⏪چند قدم برای درک و شناخت بهتر از «چهره عبادت و عباد در نهج‌البلاغه » عبادت تنها انجام یک سلسله اعمال خشک و بی‌روح نیست. اعمال بدنی صورت و پیکره عبادت است اعمال بدنی آنگاه زنده و جاندار است که با آن روح و معنا توام باشد ،عبادت واقعی نوعی خروج و انتقال از دنیای سه بعدی و قدم نهادن در دنیایی دیگر است.. سیمای عباد ..از نظر شب زنده‌داری‌ ها، خوف،..تلاوت قرآن‌ها ترسیم و نقاشی شده است واردات قلبی و عنایات غیبی که در پرتو عبادت ومراقبه و جهاد نفس نصیبشان می‌گردد بیان شده است تاثیر عبادت از نظر گناه زدایی و محو آثار تیره گناهان مورد بحث قرار گرفته است به اثر عبادت از نظر درمان پاره‌ای از بیماری‌های اخلاقی و عقده‌ های روانی اشاره شده است ذکر از لذت‌ ها و بهجت‌ های خالص و بی‌شائبه و بی‌رقیب عباد و زهاد و سالکان راه به میان آمده است » ص ۸۵ الی۸۶ آدرس تکمیلی مطالب👇 «🔸خطبه ۱۹۱_شب زنده داری 🔸خطبه های ۲۱۸_۲۲۸_۸۵_ و حکمت ۱۴۷_واردات قلبی 🔸خطبه ۱۹۷_گناه زدایی 🔸خطبه ۱۹۶_درمان اخلاقی 🔸 خطبه های ۲۲۵_۲۲۰_۱۴۸ انس و لذت» ص ۸۶ الی ۹۰ 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ 📚نهجی به نهج‌البلاغه ⏪چند قدم برای درک و شناخت بهتر از «دو موقف ممتاز علی (ع)» امام علی علیه السلام در دو مورد خطیر تصمیم حساس داشتند که شهید مرتضی مطهری می گویند «کمتر کسی در جهان در چنان شرایطی می تواند چنان تصمیمی بگیرد ،علی در یکی .. کرد و در دیگری ، سکوتی شکوهمند و قیامی شکوهمند تر» ص۱۴۲ که«سکوت و مدارا در برخی شرایط بیش از قیام های خونین نیرو و قدرت تملک نفس میخواهد » ص۱۴۳ در واقع امام علی علیه السلام در خطبه ۵ و خطبه ۳ ، مقصود خود از سکوت را بیان کردند « خار در چشمم بود ..گلویم فشرده می شد ..و صبر کردم...در اندیشه فرو رفتم که در میان دو راه کدام را برگزینم؟ آیا با کوته دستی قیام کنم یا بر تاریکی ای کور صبر کنم، تاریکی ای که بزرگسال در آن فرتوت می شود..دیدم صبر بر همین حالت طاقت فرسا عاقلانه تر است ، پس صبر کردم..» ص ۱۳۹ لذا باید گفت: « سکوت علی سکوت حساب شده و منطقی بود ، نه صرفاً ناشی از اضطرار و بیچارگی یعنی..بنا به یکی را انتخاب کرد ..حدسا باید گفت آن چیز (مصلحت) و راه نیافتن تفرقه است ..» ص_۱۳۹_۱۴۰ همچنین خطبه ۹۱ نهج‌البلاغه اشاره به قیام شکوهمند علی علیه السلام دارد: «اما قیام شکوهمند و منحصر به فرد علی که به آن می‌بالد و می‌گوید احدی دیگر جرات چنین کاری را نداشت بود.. تقوای ظاهری خوارج طوری بود که هر مومن نافذ الایمانی را به تردید وا می‌داشت.. اما روح اسلام را نمی‌شناختند.. علی به عنوان یک افتخار بزرگ می فرماید: این من بودم که خطر بزرگی را که از ناحیه این خشکه مقدسان متوجه شده بودم ،درک کردم» ص ۱۴۳_۱۴۴ 🔅سئوال: آیا خوارج خاص زمان امامان بودند؟خوارج زمان ما چه کسانی هستند و چگونه از این معبر گذر کنیم؟ تقوای ظاهری و تقوای باطنی چه شاخص ها و چه نقشی در زندگی دارد ؟ 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ چند خطی به بهانه مبعث گرامی پیامبر نور ، رحمت و مهربانی از 🌸🌿 ⁉️چه باید کرد که در تربیت توحیدی دارای سبک و اصول باشیم «سیره شناسی یعنی سبک شناسی سلاطین عالم... فلاسفه ..پیغمبران به طور کلی یک سبک مخصوص به خود دارند» (ص۳۵) ⁉️ آیا افراد بدون سبک وجود دارد «هر کسی برای خودش در زندگی هدف دارد ..یکی هدفش عالی است ،یکی هدفش پست ..بالاخره انسانها هدف دارند سیره پیغمبر (ص) یعنی سبک پیغمبر ، متدی که پیغمبر در عمل و در روش برای مقاصد خودش به کار می‌برد.. پیغمبر در همان حال که مبلغ بود و اسلام را تبلیغ می‌کرد یک رهبر سیاسی برای جامعه خودش بود از وقتی که آمد به مدینه جامعه تشکیل داد حکومت تشکیل داد خودش رهبر جامعه بود سبک و متد رهبری و مدیریت پیغمبر در جامعه چه متدی بود؟ پیغمبر در همان حال قاضی بود و میان مردم قضاوت می‌کرد .. مثل همه مردم دیگر زندگی خانوادگی داشت.. 🌿پس در سیره دو جهت است : یکی اینکه روش و متد اجراست.. و دیگر اینکه التزاماً یک حکم اولی یا اجرایی از آن فهمیده می‌شود رسول اکرم( ص) خوب اجرا می‌کرد.. گفتار و کردارش توام با یکدیگر بود.. پیش قدم بود نه مثل فلاسفه که فقط تئوری بسازد و نه مثل برخی سلاطین که دیگران را جلوی جبهه بفرستند».(ص۳۶) 🌿نمونه ای از سیره نبوی « لازمه رهبر این است که رهبر فکر و نظر بدهد.. ولی پیغمبر (ص) در مقام نبوت چنین کاری را نمی‌کند شورا تشکیل می‌دهد که اصحاب چه بکنیم؟»(ص۳۹).. « سیر یعنی رفتار.. ولی سیره عبارت است از سبک و اسلوب و متد خاصی.».(ص۴۳) بنابراین باید گفت:« همه مردم سیر دارند ولی همه مردم سیره ندارند»(ص۴۳) بدین معنی که همه مردم یک سلسله اصول در رفتار ندارند و با همین روش «اکثر مردم رفتارشان منطق ندارد و ..هرج و مرج بر آن حاکم است»(ص۴۳) ..لذا منطقی فکر کردن یعنی معیار داشتن ⁉️ برای سیره داشتن در زندگی چه باید کرد « پیغمبر اکرم (ص) مردی بود که در عمل سیره داشت ،روش و اسلوب داشت ،منطق داشت و ما مسلمانان موظفیم که سیره ایشان را بشناسیم ،منطق عملی ایشان را کشف کنیم»(ص۴۴) 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ درباره حضرت محمد بن عبدالله روح نشاط و وحدت در جامعه 👇 🔅سال ۵۷۰ بعد از میلاد تولد یافت 🔅در ۴۰ سالگی مبعوث به نبوت شد 🔅 ۱۳ سال دعوت به اسلام در مکه 🔅 ۱۰ سال دعوت آزادانه در مدینه 🔅۳۲ سال نزول آیات قرآن بر ایشان 🌷...و در سال ۱۱ هجری، و بیست و سومین سال پیامبری و در ۶۳ سالگی شد 🖇 نکات برجسته سیره ایشان 🔅«تقدم عقیده بر جان و مال و آب و خاک است که منتهی به هجرت شد این یک درس بزرگی است برای مسلمین که اگر شرایط فعالیت را در محلی مساعد ندیدند به آنجا بروند و از آنجا به تبلیغ و فعالیت بپردازند هجرت به حبشه و هجرت به مدینه هر دو از این قبیل بود»ص۱۴۵ 🖇 علاقه مند های ایشان «نماز ،عطر و نظافت، لذت حلال، گرسنگی_ روزه_ افطار به کم ،تواضع _ابتدا به سلام_ دوزانو نشستن _تکیه نکردن_ متکبرانه راه نرفتن ،معاشرت با فقرا و مستضعف‌ها، سادگی، فرزندان ،اصحاب ،تفکر ،عدالت.(ص۱۴۶_۱۴۷) 🖇 خلق و خوی نبوی جاذبه سخن پیغمبر( ص) ،پرهیز از شعر، مزاج نیرومند و سالم ،با عمل خویش گفته‌های خود نیرو و جان می‌داد، رفتارش ضد تبعیض و ضد اشرافی بود، از تکبر نفرت داشت ،رفتارش ساده ،دلش پر محبت ،روحش زیبا .،با بردگان حتی با اسیران خوش رفتار بود، شجاعت و لیاقت فرماندهی خارق العاده.. 🖇از آنچه بدش می آمد «بت‌ها را به دلیل توحید و حق پرستی تکبر به دلیل روحیه تواضع تبعیض و اشرافیت را بر خلاف روحیه ارسطویی تکلف و تعین و تجمع به دلیل سادگی مداحی و چاپلوسی را به دلیل روح تواضع و روح پرهیز پر کردن شکم به دلیل صفای روح و صفای قلب بیکاری و بطالت را: اللهم انی اعوذ بک من الکسل والفشل»(ص۱۴۷) 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
﷽✨ 🔅 اخلاق نبوی 🔅 «ویژگی پیغمبر اکرم ( ص) از لحاظ اخلاق این بود که بود همان طور که سخنش جامع بود.. از فوق العاده برکنار بود.. زندگی و رفتار و خصوصیات اخلاقی اش گرم کننده دل ها و الهام بخش محبت ، معنویت ، قدرت ، خلوص، استقامت ، بود» (ص۱۴۶) 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ فجر به معنی «شکافتن وسیع »بر دو گونه تعریف گردیده است ؛ یا سپید ی طولانی که ظاهر در آسمان است و که اعلام پایان شب و آغاز روز است لذا گفته شده که «منظور از فجر هر روشنایی است که در دل تاریکی می درخشد. بنابراین درخشیدن ست و همچنین درخشیدن سپیده صبح هنگام فرو رفتن جهان در تاریکی و ظلمت ظلم و ستمی ، مصداق دیگری از آن محسوب می‌شود » (ص ۱۳۹) .... 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨﷽✨ 🔅پیامبر اکرم(ص) دعوت خود را چگونه آغاز کردند؟ پاسخ از استاد مطهری (ره) 👈👈آزادی است و بندگی 👉👉 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ سوره که «بر مذمت تعلق و دلبستگی به دنیاست...به بیان این مطلب می پردازد که اگر انسان به قدرت و ثروتی رو آورد یا گرفتار فقر و نادانی شود همگی امتحان و ابتلاء الهی بوده تا مشخص شود چنین شخصی چگونه عمل می‌کند و » (ص۱۳۸) از این جهت صرفاً صاحبان نفوس مطمئنه به سعادت نائل می شوند لذا «امتحان ملازم با وجود انسان است» (ص۱۴۶) و بنابر آیات نورانی مصداق کرامت الهی است و به یقین کرامت حقیقی « از طریق ایمان و عمل صالح بدست می آید خواه انسان ثروتمند باشد و خواه فقیر» ( ص۱۴۷) اما یک نکته اساسی در مورد امتحان که به آن اشاره دارند: « امتحان های بشری به یکی از دو منظور است : یکی اینکه امتحان کننده می خواهد امتحان شونده را کشف کند...دیگر اینکه گاهی امتحان می کنند ..برای اینکه ممتحن خودش را کشف کند...اما امتحان خدا هیچ یک از این دو قسم نیست برای اینکه خودش به اختیار خودش ، خودش را به کمال برساند»(ص۱۴۷) .... 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ « بدین معنا نیست که یک آزمایش است تا خدا ما را بشناسد.. عبور از یک مرحله و مواجه شدن با یک بار سنگین است.. مصایب دنیا ،در حکم بارهای سنگینی است که بر دوش شما قرار می گیرد .. خدای متعال ، را بر سر راه افراد و ملت ها قرار می‌دهد ، تا این ملت ها این بارها را بردارند.. 📍اصل کلی قرآنی این است: حوادثی که در جهان طبیعت و حرکت به صورت خیر و شر ، گوارا و ناگوار ظهور می کند ، همگی است.. 📌بر این اساس حادثه ای نیست که انسان در برابر آن مسئول نباشد 📍 بنابراین انسان مبتلا به سلامت و دارای امکانات و قدرت است تا روشن شود که شکر می کند یا نه ، و نیز به بیماری فقر و فقدان گرفتار می‌شود تا معلوم گردد که صبر می کند یا نه..»( ص ۱۴۹_۱۵۰) .... 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ نفس مطمئنه «شخصی که جان او با یاد حق آرام گردیده لاجرم از هر آنچه پروردگارش در قضا و قدر خود معین فرموده و به هر آنچه او حکم رانده کاملاً راضی و خشنود است.. 🌿 در روایتی از پیامبر (ص) آمده است که در روز قیامت خداوند بال‌هایی به طایفه‌ای از امت من می دهد که با آنها از قبرهایشان به سوی بهشت پرواز می‌کنند.. ملائکه آنها را قسم می‌دهند که شما در دنیا چه می‌کردید ؟..می‌گویند : دو خصلت در ما بود .. آنکه چون در خلوت بودیم از خداوند شرم داشتیم که معصیت او را کنیم آنکه راضی بودیم به آنچه خداوند برای ما قسمت کرد» (ص۱۵۸_۱۵۹) .... 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ نفس مطمئنه انسان همواره تشنه حقیقت است و از این جهت « به هر چه برسد آرام نمی گیرد مگر به خدا برسد» ( ص۱۶۰ ) و لذا «تنها راه طمانینه یاد خداست » ( ص۱۶۱) بدین معنا که قلب انسان در غفلت ها به اضطرار گرفتار می گردد 🔅و از آنجایی که ما یک نفس بیشتر نداریم و بر اساس فطرت هم گرایش به کمال داریم، بایستی جهل های خود را برطرف کنیم تا راه کمال حاصل شود ⁉️ سئوال : کمال انسان از هر راهی میسر است باید گفت خیر بلکه مسیر مشخص دارد یعنی « اگر انسان از آن مسیر تخلف و تخطی کند به کمال نمی‌رسد.. در طی مسیر تکامل اشتباه کرد و به اشتباه خود نیز واقف شد پشیمان می‌گردد.. که در قرآن آمده است چیزی بیش از این نیست وقتی انسان به مدد عقل خویش می‌فهمد که در پیمودن مسیر کمال دچار خطا و انحراف شده حالت پشیمانی و افسوس بر فرصت از دست رفته برایش پیش می‌آید حال انسان به تشخیص عقل خود وقعی ننهد و علی رغم تشخیص و تحذیر عقل بر خطای خود اصرار ورزد ، اینجاست که گفته می‌شود به سوء شده است» ( ص۱۶۳) .... 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ نفس مطمئنه معتقدند «یا ایتها النفس المطمئنه» رابطه انسان با خداست که خطاب به انسان می گوید: «ای نفس و ای انسان اطمینان یافته ،بازگرد به سوی پروردگارت...وارد شو در جرگه بندگان من ..»( ص ۱۶۱) یعنی ای انسانی که مرکب از جسم و جانی ، روح ات را به مقام برسان و در همه حالت راضی به قضای الهی باش 🔹لذا همه افعال انسان مثل غذا خوردن، سخن گفتن ،تفریح کردن ،و .. «وقتی از مرز معقول خود تجاوز کند با خواسته‌های الهی و معنوی و کمال نهایی انسان تضاد پیدا می‌کند آنگاه اماره به سوء می شود که حد و مرز را رعایت نکند. تعیین حد و مرز نیز با تشخیص و حکم عقل و شرع انجام می‌شود 📍 اینکه انسان بر خلاف حکم تشخیص عقل خود رفتار می‌کند نشانه آن است که و دارد.. یعنی پس از آنکه می‌داند و می‌فهمد خوب و بد کدام است 📌 بنابراین کمال انسان در گرو آن است که خواهش‌ها و میل‌های آن تحت رهبری و راهنمایی درآید چیزی غیر از همان من و روح انسانی نیست» ( ص۱۶۴) 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜بسم الله الرحمن الرحیم⚜ "مظهر اقتدار ملی است روز ۲۲ بهمن و راهپیمایی ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملت ایران است" "ولی معظم فقیه " @bineshe_motahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽✨ آیت الله ناصری ( ره): امام زمان (عج) هم در راهپیمایی ها شرکت میکنند! 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
✨﷽✨ 🔅آیه ۲۵۵ منتخب سوره بقره « آیه الکرسی » در جملات نورانی و پر برکت «الله لا اله الا هو الحی القیوم..» اشاره به و «اولین صفحه شناسنامه هر مسلمان است »( ص۱۸) اشاره به است آنسان که آیه مذکور «به یک دلیل واضحی بطلان شفیع بودن بتها را ثابت کرده و آن اینکه شفاعت یک امر کوچکی نیست که به هر موجودی بشود نسبت داد، شفاعت شأن توحید و اهل توحید است »( ص۲۱) اشاره به دارد و از آنجایی که « تنها او حی و زنده است ..این حصر حقیقی است نه نسبی..پس حیات حقیقی ، حیات خدای واجب الوحود است»( ص۲۴) نیز را اینگونه بیان دارند که« زندگی یعنی بینایی و توانایی ..هر درجه که بینایی و توانایی بیشتر شود حیات بیشتر است..آیا زندگی یعنی نفس کشیدن..؟ نه اینها برای ما شرایط زندگی است نه خود زندگی. خود زندگی بینایی(دانایی) و توانایی است»(ص۲۵_۲۶) از این رو حیات در نظر علماء و فیلسوفان معاصر ، بر دو قسم محدود یا ، و نامحدود یا ، تقسیم می شود «بنابراین خداوند دارای حیات ازلی و ابدی است چون عوامل ضعف و زوال اصلاً در ذات او راه ندارد او نه تنها خود حی است بلکه حیات بخش همه موجودات زنده است»(ص۲۷) لذا مرگ و حیات ما در دست اوست و او زنده بالذات قیوم می باشد از این جهت «حیات به معنی وسیع و واقعی عبارت است از »( ص۲۹) ؛ بینش و رفتار قرآنی ۲ ... 🌿🌿🌿🌿🌿 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar
بسم الله الرحمن الرحیم اسامی پیشنهادی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی: @DR_HASHEMI_GOLPAYEGANI
با تخفیف ویژه بينش پژوهان اطلاعات بیشتر👇 🔸@ZaRahmani 🔹۰۹۱۲۵۵۷۷۵۱۰ @Bineshe_Motahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸وقتی در ماه مبارک رمضان نه میتوان غذا خورد و نه آب نوشید چرا میگوییم ماه مهمانی خدا؟ پاسخ اجمالی در کلیپ🎞️ پاسخ تفصیلی در کتاب آزادی انسان📘 لینک مشاهده و تهیه کتاب : https://bineshemotahar.ir/product/%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86/ 🌐Bineshemotahar.ir
. ✨﷽✨ ⭕️ دکتر ذبیح الله اوحدی، عضو شورای سیاستگذاری و مدرس موسسه بینش مطهر خراسان جنوبی حائز کسب رتبه اول کشوری در عرصه جهاد تبیین شد. 🔹 انتخاب شایسته دکتر ذبیح الله اوحدی، استادیار دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی و مسئول تبیین و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی به عنوان استاد برگزیده «جهاد تبیین» و در دومین جشنواره علمی شهید چمران مایه افتخار برای موسسه بینش مطهر می باشد. 🔸 دستیابی به این جایگاه که نشانگر تلاش مستمر ایشان در زمینه جهاد تبیین می باشد را صمیمانه تبریک عرض نموده و برای این استاد نمونه و جهادگر عرصه تبیین، آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون داریم. 🔸 امید است در زمینه جهاد تبیین که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، یک فرضیه قطعی و فوری است، بیش از پیش موفق و سربلند باشند. —————💠🍃🌺🍃💠—— 🔸 : ایتا، تلگرام، سروش و بله: 🆔 @Bineshe_Motahar