هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔘◁مجمع نیز کمیسیون خاصىرا از اعضاى خود مأمور تدوین این چشمانداز نمود و طى یکسال، چشم انداز پیشنهادى با برگزارى چهل جلسه کمیسیون مزبور و با کمک گروههاى زیر تدوین گردید:
🌧{1}…گروه کارشناسى «چشمانداز» در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام..
🌧 {2}…سازمان مدیریت و برنامهریزى دولت جمهورى اسلامى ایران..
🌧{3}…گروه تدوین استراتژى توسعه صنعتى کشور وابسته به وزارت صنایع و معادن.بنا به اظهار دبیر مجمع، اصل سند چشمانداز پس از کارشناسىهاى اولیه، بلافاصله در صحن مجمع طرح گردید و با حداقل تغییرات، مورد تصویب قرار گرفت.
☄واگذارى تدوین سند چشمانداز به مجمع تشخیص مصلحت نظام، با این استدلال انجام پذیرفته که چون سند چشمانداز خود نوعى تدوین سیاست کلّى نظام است،
☀️ پس در حیطه وظایف مجمع مىباشد. در هر حال، سند چشمانداز در آذر ماه سال 1382 به عنوان برنامه بیست ساله کشور و با عنوان «چشمانداز جمهورى اسلامى ایران در افق 1404 ه' . ش» از سوى مقام معظم رهبرى به رییس جمهورى وقت °خاتمى ° ابلاغ شد.
─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔮◁شاید سخن گفتن از مؤلفه هاى سیاسى برنامههاى کلان و راهبردىِ یک کشور، همانند سند چشمانداز، زیاد درست نباشد
🌧 چون در هر صورت کلیت این برنامه، با عناصر مختلف سیاسى، اقتصادى، فرهنگى، امنیتى و... در واقع خود نوعى سیاستگذارى وشامل عناصر همبسته یک طرح کلان مدیریت سیاسى کشور و دولت است و امر سیاستگذارى توسط دولت، در هر حال و فارغ از تمام مؤلفههاى متفاوت آن امرى سیاسى است.
🌀جالب اینجاست که برخى از منتقدین برنامه چشمانداز، معتقد به غلبه تفکّر سیاسى بر کلیّت برنامه چشمانداز هستند و لذا آن را فاقد تفکّر و خط و مشى صنعتى، اقتصادى و... مىدانند.
☀️با این وجود و با پذیرش این انتقاد وبه جا دانستن آن، باید اذعان داشت که برخى از جوانب و مؤلفههاى طرح چشمانداز، داراى بار سیاسى بیشترى است
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔘◁متن سند چشمانداز جمهورى اسلامى ایران در افق 1404 ه' . ش. با اتکال به قدرت لایزال الهى و در پرتو ایمان و عزم ملى و کوشش برنامهریزى شده و مدبّرانه جمعى و در مسیر تحقّق آرمانها و اصول قانون اساسى،
☄در چشمانداز بیست ساله:ایران کشورى است توسعه یافته، با جایگاه اول اقتصادى، علمى و فناورى در سطح منطقه، با هویت اسلامى و انقلابى، الهامبخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل، جامعه ایرانى در افق این چشمانداز چنین ویژگىهایى خواهد داشت
☀️ توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگى، جغرافیایى و تاریخى خود و متکى براصول اخلاقى و ارزشهاى اسلامى، ملى و انقلابى، با تأکید بر مردمسالارى دینى، عدالتاجتماعى، آزادىهاى مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسانها و بهرهمند از امنیت اجتماعى و قضایى.
پـــــایـــــان قسمت اول
─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
مسابقه تاج ملائکه
سوال اول:«رسول خدا صلّى الله عليه و آله با دست خود................ بر سر على بن أبىطالب بست، و براى آن................، دو دنباله، يكى را از پشت، و ديگرى را از پيش رو قرار داد، و سپس فرمود: پشت كن! على پشت كرد. و پس از آن فرمود: رو كن! على رو كرد.رسول خدا رو به أصحاب خود نموده و گفت: تاجهاى ملائكه اينگونه است».
سوال دوم: و حافظ أبُونُعَيْم در كتاب مَعْرِفَةُ الصَّحَابَة و محبُّ الدّين طَبَرى در الرِّيَاضُ النَّضِرَةُ از عبدالأعلى بن عَدىّ نهروانى روايت كرده است كه: إنَّ رَسُولَ الله صلّى الله عليه و آله و سلّم دَعَا عَلِيًّا يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ فَعَمَّمَهُ وَ أرْخَى عَذَبَةَ الْعِمَامَةِ مِنْ خَلْفِهِ..«رسول خدا صلّى الله عليه و آله على را در روز غدير خمّ فرا خواند، و........... بر سرش بست، و كنار.......... را از پشت سرش آويخت».
سوال سوم: و مولى على متّقى هندى رواياتى را در فضيلتِ......... از رسول خدا ذكر كرده است، كه بعضى از آنها از اين قرار است: باوردى از ركانه آورده است كه:
الْعِمَامَةُ عَلَى الْقَلَنْسُوَةِ فَصْلُ مَا بَيْنَنَا وَ بَيْنَ الْمُشْرِكينَ، يُعْطَى يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِكُلِّ كَوْرَةٍ يَدُورُهَا عَلَى رَأْسِهِ نُورًا.«......... را چون بر روى كلاه قَلَنْسُوه (فينه و مشابه آن) ببندند، علامت شناسائى ما از مشركان خواهد بود. بهر دورى كه............... را بر سرش بپيچد، در روز قيامت نورى به او داده مىشود».
سوال چهارم: و از «مُعْجَم كبير» طبرانى از ابن عبّاس آورده است، و نيز از طبرانى از اسامه آورده است كه: اعْتَمُّوا تَزْدادُوا حِلْمًا!«.......... بر سر خودتان بپيچيد! زيرا حلم و بردبارى شما را زياد مىكند».
سواا پنجم: و از بيهقى در «شعب الإيمان» از خالد بن معدان مرسلاً آورده است كه:«.......... بر سرتان ببنديد! و بدين صورت با امّتهائى كه قبل از شما بودهاند خلاف كردهايد».
سوال ششم: و از ديلمى در «مسند الفردوس» جابر آورده است كه:رَكْعَتَانِ بِعِمَامَةٍ خَيْرٌ مِنْ سَبْعِينَ رَكْعَةً بِلاَ عِمَامَة.«دو ركعت نماز خواندن، با........... بهتر است، از هفتاد ركعت بدون..............».
سوال هفتم: و از ابن عساكر از عبد الله بن عمر آورده است كه:صَلَوةُ تَطَوُّعٍ أوْ فَرِيضَةٍ بِعِمَامَةٍ تَعْدِلُ خَمْسًا وَ عِشْرِينَ صَلاَةً بِلاَ عِمَامَةٍ وَ جُمْعَةٌ بِعِمَامَةٍ تَعْدِلُ سَبْعينَ جُمْعَةً بِلاَ عِمَامَةٍ.«يك نماز مستحبّى و يا واجبى گزاردن با.............، برابر است با بيست و پنج نماز بدون............. و خواندن نماز جمعه با................ برابر است با هفتاد نماز جمعه بدون............».
سوال هشتم: و از طبرانى از ابن عمر، و از بيهقى در «شعب الايمان» از عباده آورده است كه:عَلَيْكُمْ بِالْعَمَائِمِ، فَإنَّهَا سِيمَا الْمَلاَئِكَةِ. وَ ارْخُوا لَهَا خَلْفَ ظُهُورِكُمْ!
بر شما باد به بستن...............،چون............. داشتن نشانه و علامت فرشتگان است، و كناره آن را به پشتهايتان رها كنيد، تا آزاد باشد.
سوال نهم: ائْتُوا الْمَسَاجِدَ حَسِرًا وَ مُعَصَّبِينَ! فَإنَّ الْعَمَائِمَ تِيجَانُ الْمُسْلِمينَ! «به مساجد بيائيد با صورتهاى باز بدون لثام، و سرهاى خود را بپيچيد؟ زيرا كه............. هائى كه بر سر داريد، تاجهاى مسلمانان است».
سوال دهم: و از ديلمى از عمران بن حصين آورده است كه:الْعَمَائِمُ وَقَارٌ لِلْمُؤْمِنِ، وَ عِزٌّ لِلْعَرَبِ، فَإذَا وَضَعَتِ الْعَرَبُ عَمَائِمَهَا وَضَعَتْ عِزَّهَا.«........... وقار مؤمن و عزّت عرب است، و چون عرب.............. را كنار زند، عزّت خود را كنار زده است».
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ تاج ملائکه
سوالات مسابقه:
https://eitaa.com/bisimchee1400/8648
مهلت پاسخ تا پایان آبان ماه
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ تاج ملائکه
سوالات مسابقه:
https://eitaa.com/bisimchee1400/8648
مهلت پاسخ تا پایان آبان ماه
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ تاج ملائکه
سوالات مسابقه:
https://eitaa.com/bisimchee1400/8648
مهلت پاسخ تا پایان آبان ماه
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه