eitaa logo
بیسیمچی
1.7هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
600 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁ از دیدگاه طراحان چشم‏انداز بیست ساله، چشم‏انداز تصویرى از ایران آرمانى آینده است که هویت اسلامى و انقلابى‏ آن‏مورد تأیید مقام معظم رهبرى بوده است و باید از حکومت دینى استفاده کرد تا به‏ جامعه‏آرمانى رسید. 🌧چشم‏انداز مزبور عاملى است که باید هر یک از مؤلفه‏هاى اصلى‏ جامعه‏را جهت داده و اهدافشان را تعیین کند و از سوى دیگر، مجموعه عوامل را به هم‏ پیونددهد و از آن‏ها نظامى سازگار بسازد. 🌀از این منظر، چشم‏انداز با ویژگى‏هاى: آینده‏نگرى، ارزش‏گرایى، واقع‏گرایى و جامع‏گرایى مى‏بایستى در افق 20 سال آینده در بردارنده و موجد امور زیر باشد ☀️(1).وفاق ملى براساس نیازهاى جامعه ☀️(2).قابل دستیابى در هر زمان و کمیت‏پذیر بودن‏ ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ ☀️◁(3) پاسخ‏گویى مؤلفه‏هاى مختلف و رفع ضعف‏ها و تهدیدها ☀️(4).تصویر ممکن از اهداف مطلوب‏ ‌‌ ☀️(5). تعیین تصویر آینده کشور به گونه‏اى شفاف در مقطع زمانىِ چشم‏انداز ☀️(6).تشویق مشارکت ملى‏ ☀️(7). رؤوس برنامه‏هاى راهبردى کشور 🌧پیشینه طراحى چشم ‏انداز در ایران ‏پیش از انقلاب حتى براى حاکمیت دوره پهلوى‏ دوم نیز مطرح بود ☄که در فضایى از توهّم و خود بزرگ‏بینى، بحث رسیدن به دروازه‏هاى‏ تمدّن بزرگ و احیاى عظمت مجدّد ایران همانند عصر هخامنشى را در سر مى‏پرورانید، 🗯 ولى‏ انقلاب اسلامى طومار این توهمات و خوابهاى آشفته و دور از واقعیت را در هم پیچید. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁اما پس از انقلاب نیز همواره خلأ اینگونه برنامه‏ریزى‏هاى بلند مدت احساس مى‏شد و به‏ همین خاطر در دهه های گذشته، با ارائه طرح‏هاى نسبتاً مشابهى...مانند چشم‏انداز بیست ساله‏ مواجه بوده‏ایم که متأسفانه فرجام موفقى نداشته‏اند 🌧 به عنوان مثال در سال 1374 از سوى‏ آیت الله هاشمى رفسنجانى طرح ایجاد تمدن اسلامى 1400 مطرح گردید و ایشان خبر از تحقّق این طرح در سال 1400 ه‏' . ش. دادند. 🌀 آقاى هاشمى با خوشبینى تمام در این باره در اواخر دوران ریاست جمهورى خود چنین اظهار نمودند: ☀️ مردم مى‏دانند که دولت براى سال 1400 یعنى 25 سال دیگر طرحى آماده‏ مى‏کند که آن روز تمدن واقعى اسلام که هیچگاه در طول تاریخ اسلامى در یک‏ کشور اسلامى تحقق نیافته، در ایران ساخته خواهد شد. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔘◁شما 25 سال را در نظر بگیرید، با رشد هفت درصدى که ما در مجموع هفت سال‏ داشتیم ببینید اگر در همه ابعاد برنامه‏ریزى شده باشد، چه اتفاقى در کشور مى‏افتد... نتیجه همان است که اسم آن را تمدن اسلامى مى‏گذاریم. 🌧از سویى در آن مقطع... یعنى در خرداد سال 76، رییس سابق سازمان برنامه و بودجه، در شرح این راهبردها و برنامه‏ها اظهار نمود: ☄مطالعات طرح ایجاد تمدن اسلامى 1400 با مشارکت شش هزار نفر و در یک‏ فضاى مطالعاتى متشکل از 9 گروه، 46 کمیته زیر نظر سازمان برنامه و بودجه در 800 محور مطالعاتى در حال تدوین است ☀️و تا تیرماه سال 76 سرفصل‏هاى آن‏ جهت تصویب به هیأت دولت ارسال مى‏شود. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁ این برنامه از سال 1378 تا 1400در قالب یک برنامه هفت ساله و سه برنامه پنج ساله توسعه کشور قابل اجر خواهد بود. 🌧 در برنامه ایران 1400، عوامل بازدارنده توسعه... از جمله وابستگى به‏ درآمد نفت و کم‏کارى، مورد مطالعه دقیق کارشناسان قرار گرفته است. 🌀 همچنین‏ در این برنامه بیشتر به جوانب انسان‏سازى و آشناسازى متخصصان داخلى ب علوم پیشرفته براى پیشرفت و توسعه کشور توجه شده است. ☀️متأسفانه از همان ابتدا معلوم بود که طرح تمدّن اسلامى 1400 خوشبینانه نگارش یافته‏ بود و سرانجام نگارش بیش از ده هزار صفحه طرح و سایر فعالیت‏هاى مشابه، به توفیقى‏ نرسید و به زودى به فراموشى سپرده شد. ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔘◁همچنین به عنوان یکى از طرح‏هاى ملى پیش از سند چشم‏انداز، باید به طرح ساماندهى‏ اقتصادى و ناکامى آن اشاره کرد. 🌧در واقع یکى از طرح‏هاى بسیار مفید و سودمند اقتصادى‏ که حتى تا مرحله ابلاغ هم پیش رفت، اما پس از آن به بایگانى طرح‏هاى ارزشمند سپرده شد، طرح ساماندهى اقتصادى کشور بود. ☄این طرح پس از تدوین براساس دیدگاه‏هاى‏ کارشناسى، به هیأت دولت رفت و در آنجا مورد بررسى قرار گرفت و سرانجام در مرداد 1377 به تصویب نهایى مقام معظم رهبرى هم رسید. ☀️اما طرح مزبور گرچه داراى اهداف‏ مطلوب و والایى بود، چارچوب اجرایى نیافت و بسیارى از اهداف و سیاست‏هاى آن در مقام اجرا مورد بى‏مهرى قرار گرفت 🗯 و همین امر باعث شد که کارشناسان و صاحب‏نظران بر این باور گردند که چشم‏انداز ایران 1404 گرچه طرح ارزشمندى است اما سرنوشت‏ طرح‏هاى ارزشمند دیگر، که در مقام اجرا حتى از چشم‏انداز بیست‏ساله هم جلوتر رفته‏ بودند، باعث مى‏شود که با این طرح، با احتیاط و دقت بیشترى رفتار شود ⚡️و این که اگر به تبیین‏ جزئیات این سند و بستر سازى اجراى آن همّت نگردد، سپرده شدن آن به بایگانى محتمل و شاید حتمى باشد ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁اما درباره چگونگى تدوین و تصویب سند چشم‏انداز بیست ساله، باید گفت که به شکست طرح‏هاى چشم‏انداز گونه قبلى در کشور از سال 1376 در دبیرخانه مجمع تشخیص‏ مصلحت نظام این احساس وجود داشت 🌧که سامانه کلان خط و مشى‏گذارى راهبردى‏ کشورو مدیریت آن دچار نقص و ناهماهنگى و فاقد اهداف اجماعى است و این که‏ سیاست‏هاى کلّى نظام در یک جهت خاص و معین تدوین نمى‏شود، 🌀به همین دلیل در سال‏1378 بحثى با عنوان افق آینده در دبیرخانه مجمع تشخیص آغاز گردید که سرآغاز طرح سند چشم‏انداز شد. ☀️ به تعبیر دبیر این مجمع; پس از آن که موضوع، خدمت مقام معظم‏ رهبرى مطرح گردید،ایشان این مسأله را یک حلقه مفقوده راهبردى تعبیر و به مجمع‏ تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند که چشم‏انداز بیست ساله آینده کشور را ترسیم کنند. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔘◁مجمع نیز کمیسیون خاصى‏را از اعضاى خود مأمور تدوین این چشم‏انداز نمود و طى‏ یکسال، چشم انداز پیشنهادى با برگزارى چهل جلسه کمیسیون مزبور و با کمک گروه‏هاى‏ زیر تدوین گردید: 🌧{1}…گروه کارشناسى «چشم‏انداز» در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام.. 🌧 {2}…سازمان مدیریت و برنامه‏ریزى دولت جمهورى اسلامى ایران.. 🌧{3}…گروه تدوین استراتژى توسعه صنعتى کشور وابسته به وزارت صنایع و معادن.بنا به اظهار دبیر مجمع، اصل سند چشم‏انداز پس از کارشناسى‏هاى اولیه، بلافاصله در صحن مجمع طرح گردید و با حداقل تغییرات، مورد تصویب قرار گرفت. ☄واگذارى تدوین سند چشم‏انداز به مجمع تشخیص مصلحت‏ نظام، با این استدلال انجام پذیرفته که چون سند چشم‏انداز خود نوعى تدوین سیاست کلّى نظام است، ☀️ پس در حیطه وظایف مجمع‏ مى‏باشد. در هر حال، سند چشم‏انداز در آذر ماه سال 1382 به عنوان‏ برنامه بیست ساله کشور و با عنوان «چشم‏انداز جمهورى اسلامى‏ ایران در افق 1404 ه‏' . ش» از سوى مقام معظم رهبرى به رییس‏ جمهورى وقت °خاتمى ° ابلاغ شد. ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁شاید سخن گفتن از مؤلفه ‏هاى سیاسى برنامه‏هاى کلان و راهبردىِ یک کشور، همانند سند چشم‏انداز، زیاد درست نباشد 🌧 چون در هر صورت کلیت این برنامه، با عناصر مختلف سیاسى، اقتصادى، فرهنگى، امنیتى و... در واقع خود نوعى سیاست‏گذارى‏ وشامل عناصر همبسته یک طرح کلان مدیریت سیاسى کشور و دولت است و امر سیاست‏گذارى توسط دولت، در هر حال و فارغ از تمام مؤلفه‏هاى متفاوت آن امرى سیاسى است. 🌀جالب اینجاست که‏ برخى از منتقدین برنامه چشم‏انداز، معتقد به غلبه تفکّر سیاسى بر کلیّت برنامه چشم‏انداز هستند و لذا آن را فاقد تفکّر و خط و مشى‏ صنعتى، اقتصادى و... مى‏دانند. ☀️با این وجود و با پذیرش این انتقاد وبه جا دانستن آن، باید اذعان داشت که برخى از جوانب و مؤلفه‏هاى‏ طرح چشم‏انداز، داراى بار سیاسى بیشترى است ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔘◁متن سند چشم‏انداز جمهورى اسلامى ایران در افق 1404 ه‏' . ش. با اتکال به قدرت لایزال الهى و در پرتو ایمان و عزم ملى و کوشش برنامه‏ریزى شده و مدبّرانه جمعى و در مسیر تحقّق آرمان‏ها و اصول قانون اساسى، ☄در چشم‏انداز بیست ساله:ایران کشورى است توسعه یافته، با جایگاه اول اقتصادى، علمى و فناورى در سطح‏ منطقه، با هویت اسلامى و انقلابى، الهام‏بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل، جامعه ایرانى در افق این چشم‏انداز چنین ویژگى‏هایى خواهد داشت ☀️ توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگى، جغرافیایى و تاریخى خود و متکى براصول‏ اخلاقى و ارزش‏هاى اسلامى، ملى و انقلابى، با تأکید بر مردم‏سالارى دینى، عدالت‏اجتماعى، آزادى‏هاى مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان‏ها و بهره‏مند از امنیت‏ اجتماعى و قضایى. پـــــایـــــان قسمت اول ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسابقه تاج ملائکه سوال اول:«رسول خدا صلّى الله عليه و آله با دست خود................ بر سر على بن أبى‌طالب بست، و براى آن................، دو دنباله، يكى را از پشت، و ديگرى را از پيش رو قرار داد، و سپس فرمود: پشت كن! على پشت كرد. و پس از آن فرمود: رو كن! على رو كرد.رسول خدا رو به أصحاب خود نموده و گفت: تاجهاى ملائكه اين‌گونه است». سوال دوم: و حافظ أبُونُعَيْم در كتاب مَعْرِفَةُ الصَّحَابَة و محبُّ الدّين طَبَرى در الرِّيَاضُ النَّضِرَةُ از عبدالأعلى بن عَدىّ نهروانى روايت كرده است كه: إنَّ رَسُولَ الله صلّى الله عليه و آله و سلّم دَعَا عَلِيًّا يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ فَعَمَّمَهُ وَ أرْخَى عَذَبَةَ الْعِمَامَةِ مِنْ خَلْفِهِ..«رسول خدا صلّى الله عليه و آله على را در روز غدير خمّ فرا خواند، و........... بر سرش بست، و كنار.......... را از پشت سرش آويخت». سوال سوم: و مولى على متّقى هندى رواياتى را در فضيلتِ......... از رسول خدا ذكر كرده است، كه بعضى از آنها از اين قرار است: باوردى از ركانه آورده است كه: الْعِمَامَةُ عَلَى الْقَلَنْسُوَةِ فَصْلُ مَا بَيْنَنَا وَ بَيْنَ الْمُشْرِكينَ، يُعْطَى يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِكُلِّ كَوْرَةٍ يَدُورُهَا عَلَى رَأْسِهِ نُورًا.«......... را چون بر روى كلاه قَلَنْسُوه (فينه و مشابه آن) ببندند، علامت شناسائى ما از مشركان خواهد بود. بهر دورى كه............... را بر سرش بپيچد، در روز قيامت نورى به او داده مى‌شود». سوال چهارم: و از «مُعْجَم كبير» طبرانى از ابن عبّاس آورده است، و نيز از طبرانى از اسامه آورده است كه: اعْتَمُّوا تَزْدادُوا حِلْمًا!«.......... بر سر خودتان بپيچيد! زيرا حلم و بردبارى شما را زياد مى‌كند». سواا پنجم: و از بيهقى در «شعب الإيمان» از خالد بن معدان مرسلاً آورده است كه:«.......... بر سرتان ببنديد! و بدين صورت با امّت‌هائى كه قبل از شما بوده‌اند خلاف كرده‌ايد». سوال ششم: و از ديلمى در «مسند الفردوس» جابر آورده است كه:رَكْعَتَانِ بِعِمَامَةٍ خَيْرٌ مِنْ سَبْعِينَ رَكْعَةً بِلاَ عِمَامَة.«دو ركعت نماز خواندن، با........... بهتر است، از هفتاد ركعت بدون..............». سوال هفتم: و از ابن عساكر از عبد الله بن عمر آورده است كه:صَلَوةُ تَطَوُّعٍ أوْ فَرِيضَةٍ بِعِمَامَةٍ تَعْدِلُ خَمْسًا وَ عِشْرِينَ صَلاَةً بِلاَ عِمَامَةٍ وَ جُمْعَةٌ بِعِمَامَةٍ تَعْدِلُ سَبْعينَ جُمْعَةً بِلاَ عِمَامَةٍ.«يك نماز مستحبّى و يا واجبى گزاردن با.............، برابر است با بيست و پنج نماز بدون............. و خواندن نماز جمعه با................ برابر است با هفتاد نماز جمعه بدون............». سوال هشتم: و از طبرانى از ابن عمر، و از بيهقى در «شعب الايمان» از عباده آورده است كه:عَلَيْكُمْ بِالْعَمَائِمِ، فَإنَّهَا سِيمَا الْمَلاَئِكَةِ. وَ ارْخُوا لَهَا خَلْفَ ظُهُورِكُمْ! بر شما باد به بستن...............،چون............. داشتن نشانه و علامت فرشتگان است، و كناره آن را به پشت‌هايتان رها كنيد، تا آزاد باشد. سوال نهم: ائْتُوا الْمَسَاجِدَ حَسِرًا وَ مُعَصَّبِينَ! فَإنَّ الْعَمَائِمَ تِيجَانُ الْمُسْلِمينَ! «به مساجد بيائيد با صورت‌هاى باز بدون لثام، و سرهاى خود را بپيچيد؟ زيرا كه............. هائى كه بر سر داريد، تاجهاى مسلمانان است». سوال دهم: و از ديلمى از عمران بن حصين آورده است كه:الْعَمَائِمُ وَقَارٌ لِلْمُؤْمِنِ، وَ عِزٌّ لِلْعَرَبِ، فَإذَا وَضَعَتِ الْعَرَبُ عَمَائِمَهَا وَضَعَتْ عِزَّهَا.«........... وقار مؤمن و عزّت عرب است، و چون عرب.............. را كنار زند، عزّت خود را كنار زده است». اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ تاج ملائکه سوالات مسابقه: https://eitaa.com/bisimchee1400/8648 مهلت پاسخ تا پایان آبان ماه اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ تاج ملائکه سوالات مسابقه: https://eitaa.com/bisimchee1400/8648 مهلت پاسخ تا پایان آبان ماه اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ تاج ملائکه سوالات مسابقه: https://eitaa.com/bisimchee1400/8648 مهلت پاسخ تا پایان آبان ماه اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
تصاویر | آبروی کوچه ها، افتخار محله؛ گرامیداشت یاد و خاطره شهید رحمت الله ثریا https://sahebnews.ir/1111398
🌹۱۹ آبان سالروز حضور فرمانده معظم کل قوا در رزمایش ۱۰۰هزار نفری بسیجیان استان اصفهان در سال ۱۳۸۰ گرامی باد. ✅متن مکتوب سخنرانی فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای در جمع بسیجیان رزمایش ۱۰۰هزار نفری علویون در سال ۱۳۸۰ 👇👇👇 https://eitaa.com/bisimchee1400/8661 اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
🌹۱۹ آبان سالروز حضور فرمانده معظم کل قوا در رزمایش ۱۰۰هزار نفری بسیجیان استان اصفهان در سال ۱۳۸۰ گرامی باد. ✅متن مکتوب سخنرانی فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای در جمع بسیجیان رزمایش ۱۰۰هزار نفری علویون در سال ۱۳۸۰ 👇👇👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8994