eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🪴🪴🍃✿══┅─ ‌۝‌‌◁(4).. تا امام عسکری علیهما السلام ❖‌ این‌که آن بزرگوارها در غربتِ زیادی بودند، واقعاً همین‌طور است؛ دور از مدینه و دور از خاندان و دور از محیط مألوف؛ اما در کنار این، ❏ درباره‌ی این سه امام • از حضرت جواد تا حضرت عسکری • نکته‌ی دیگری وجود دارد و آن این است که هرچه به پایان دوره‌ی حضرت عسکری جلوتر می‌رویم، این غربت بیشتر می‌شود. ❀ حوزه‌ی نفوذ ائمه و وسعت دایره‌ی شیعه در زمان این سه امام، نسبت به زمان امام صادق و امام باقر شاید ده برابر است؛ و این چیز عجیبی است. ❍ شاید علت این‌که اینها را این‌طور در فشار و ضیق قرار دادند، اصلاً همین موضوع بود. ۞.1382/02/20 ─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🪴🪴🍃✿══┅─ ۝‌‌◁( 5).. علیه‌السلام در شهر سامرا با تمام دنیای اسلام رابطه برقرار کرده بود ❀ بعد از حرکت حضرت رضا به طرف ایران و آمدن به خراسان، یکی از اتفاقاتی که افتاد، همین بود. شاید اصلاً در محاسبات امام هشتم علیه‌السّلام این موضوع وجود داشته. ❍ قبل از آن، شیعیان در همه‌جا تک و توک بودند؛ اما بی‌ارتباط به هم، نا امید، بدون هیچ چشم‌اندازی، بدون هیچ امیدی؛ سلطه‌ی حکومت خلفا هم که همه جا بود؛ قبلش هم هارون بود با آن قدرت فرعونی. ❖‌ حضرت که به‌طرف خراسان آمدند و از این مسیر عبور کردند، شخصیتی در مقابل مردم ظاهر شد که هم علم، هم عظمت، هم شکوه، هم صدق و هم نورانیت را جلوی چشم آنها می‌گذاشت؛ اصلاً مردم مثل چنین شخصیتی را ندیده بودند. ❏ قبل از آن، چقدر از شیعیان می‌توانستند از خراسان حرکت کنند و به مدینه بروند و امام صادق را ببینند؟ اما در این مسیر طولانی، همه جا امام را از نزدیک دیدند؛ چیز عجیبی بود؛ کأنّه انسان پیغمبر را مشاهده کند. ─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🪴🪴🍃✿══┅─ ☆‌‌◁ آن هیبت و عظمت معنوی، آن عزت، آن اخلاق، آن تقوا، آن نورانیت و آن علم وسیع • که هرچه می‌پرسی و هرچه می‌خواهی، در دستش هست؛ چیزی که اصلاً مردم آن را ندیده بودند • ولوله‌یی راه انداخت. ❖‌ امام به خراسان و مرو رسیدند. مرکز هم مرو بود، که در ترکمنستانِ فعلی واقع شده است. بعد از یکی دو سال هم که شهادت حضرت بود و مردم داغدار شدند. ❏ هم ورود امام ‌•که نشان دادن جلوه‌یی از چیزهای ندیده و نشنیده‌ی مردم بود • و هم شهادت آن بزرگوار ° که داغ عجیبی بنا کرد ° در واقع تمام فضای این مناطق را در اختیار شیعه قرار داد؛ نه این‌که حتماً همه شیعه شدند، اما همه محب اهل بیت شدند ❀ بعد از امام رضا تا زمان شهادت حضرت عسکری علیهم‌السّلام چنین حادثه‌یی اتفاق افتاده. حضرت هادی و حضرت عسکری در همان شهر سامرا، که در واقع مثل یک پادگان بود • یک شهر بزرگِ آن‌چنانی نبود؛ پایتخت نوبنیادی بود که «سُرّ من رأی»؛ سران و اعیان و رجالِ حکومت و به قدری از مردم عادی که حوایج روزمره را برطرف کنند، در آن جمع شده بودند • توانسته بودند این همه ارتباطات را با سرتاسر دنیای اسلام تنظیم کنند ─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🪴🪴🍃✿══┅─ ☆‌◁وقتی ما ابعاد زندگی ائمه را نگاه کنیم، می‌فهمیم اینها چه‌کار می‌کردند. بنابراین فقط این نبود که اینها مسائل نماز و روزه یا طهارت و نجاسات را جواب بدهند؛ در موضع °امام• ‌‌‌‌‌• با همان معنای اسلامیِ خودش • قرار می‌گرفتند و با مردم حرف می‌زدند. ❀ به‌نظر من این بعد در کنار این ابعاد قابل توجه است. شما می‌بینید که حضرت هادی را از مدینه به سامرا می‌آورند و در سنین جوانی • چهل و دو سالگی • ایشان را به شهادت می‌رسانند؛ یا حضرت عسکری در بیست و هشت سالگی به شهادت می‌رسند؛ اینها همه نشان‌دهنده‌ی حرکت عظیم ائمه علیهم‌السّلام و شیعیان و اصحاب آن بزرگوارها در سرتاسر تاریخ بوده. ❍ با این‌که دستگاه خلفا، دستگاه پلیسیِ با شدت عمل بود، درعین‌حال ائمه علیهم‌السّلام این‌گونه موفق شدند. غرض، در کنار غربت، این عزت و عظمت را هم باید دید. ♤ ۞.1382/02/20 اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پـــــــایـــــان ─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍ایده مقاومت 🖋یکی از برداشت‌های ذهنی که در ذهنیت مردم ایران ته‌نشین شده، این است که «مقاومت یک ایده‌ی حاکمیتی و سیاسی است و با زندگی روزمره‌ی ما بی‌نسبت است». این بی‌نسبتی را در دو طیف اجتماعی می‌توان مورد بررسی قرار داد. 🖋طیف متدیّن‌تر و انقلابی‌تر ایده‌ی سیاسی مقاومت را قبول دارد و با آن همراه است و چالشی با آن ندارد، امّا علیرغم پذیرش آن، ارتباط وثیقی بین زندگی روزمره‌ی خود با این این ایده احساس نمی‌کند. 🖋طیف دیگری هم در جامعه وجود دارد که از یک سو در کارآمدی الگوی سیاسی ـ نظامی مقاومت تردید داد، از سوی دیگر احساس می‌کند هزینه‌ی این الگوی سیاسی ـ نظامی دارد به زندگی روزمره‌ی او تحمیل می‌شود. 🖋 به عبارت دیگر، تصوّر می‌شود تاوان مقاومت سیاسی ـ نظامی جمهوری اسلامی ایران، دارد از زندگیِ روزمره مردم ایران پرداخت می‌شود. 🖋در مواجهه با این ذهنیت، یک مسیر می‌تواند این باشد که مخاطبین نسبت به کارآمدی عملیِ ایده‌ی مقاومت در عرصه‌ی سیاست، اقتصاد و فرهنگ جمهوری اسلامی آگاه شوند و این درک ایجاد شود که ایده‌ی مقاومت منافع ملّی مردم ایران را تامین می‌نماید. 🖋این راهبرد تبیینی در جای خود ثمربخش است و نباید از آن صرف‌نظر کرد، امّا چالش «بی‌نسبتی ایده‌ی مقاومت با زندگی روزمره» را نمی‌توان از این طریق حل کرد. 🖋 جامعه‌ی ایران ـ چه طیف‌های متدیّن و انقلابی و چه دیگر طیف‌ها ـ باید ایده‌ی مقاومت را به صورتی محسوس‌ و ملموس در متن زندگی خود ادراک نماید تا با آن همراه شود. ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍ایده مقاومت 🖋ایده‌ی مقاومت زمانی با پذیرش حداکثری جامعه‌ی ایران همراه خواهد شد که کارآمدیِ این ایده‌ را در مقیاس کوچک‌تر، در زندگی روزمره‌ی خود ـ اعم از زندگی خانوادگی، مسیر شغلی و کنشگری‌های محدود خود ـ بچشند. 🖋 حتّی شاید لازم نباشد، ایده‌ی مقاومت را به مردم پیشنهاد داد تا آن را در زندگی به کار ببندند، خود مردم تجربه‌های متعدّدی از مقاومت در زندگی شخصی خود و پیرامون خود سراغ دارندکه اگر بتوان آن را برایشان خودآگاه کرد، با آن ارتباط عمیق‌تری برقرار می‌نمایند. 🖋پس به طور خلاصه، آن نیاز تبیینی که جامعه‌ی ایران امروز به آن محتاج است، عبارت است از فهمِ «پیوند ایده‌ی مقاومت با زندگی». حسن بابایی مدرس روشنگری استان
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت اول ) ✅وقتی مصطفی من از کوزه آب خورد 🖋خون دلی که پدر پیرتان از این دستۀ متحجر خورده است، هرگز از فشارها و سختی های دیگران نخورده است... 🖋 یاد گرفتن زبان خارجی کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک به شمار می رفت. در مدرسه فیضیه، فرزند خرد سالم، مرحوم مصطفی از کوزه ای آب نوشید، کوزه را آب کشیدند؛ چرا که من فلسفه می گفتم».صحیفۀ امام، ج 21، ص 279، چاپ اول، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی. 🖋‏‏رفیقی داشتم که گاهی اوقات به مدرسۀ دارالشفاء می آمد. او با آنکه اهل علم،‏‎ ‎‏بزرگوار و بزرگ زاده بود، اما با حضرت امام به لحاظ عنایت ایشان به فلسفه مخالف‏‎ ‎‏بود. این فرد، در شمار کسانی بود که معروف بود به اینکه مثنوی مولوی را با انبر‏‎ ‎‏بلند می کند تا آلوده نشود. هر بار وارد مدرسۀ دارالشفاء می شد، تا نزدیک حجرۀ من‏‎ ‎‏می آمد، ولی جلوتر نمی رفت و می گفت: «دیگر جلوتر نمی توانم بروم»! وقتی‏‎ ‎‏جلوی ایوان حجرۀ من می نشست، پشتش را به سمت حجرۀ امام می کرد و علناً‏‎ ‎‏حکم به تنجیس و تکفیر امام می نمود. 🖋وقتی به حضرت امام ماجرا را گفتم، فرمود:‏‎ ‎‏«امیدوارم که صحبتهای این شیخ، کفارۀ گناهان من محسوب شود». بعد امام خطاب‏‎ ‎‏به من گفتند: ‏ ‏‏با شیخ بگو که راه ما باطل خواند‏‎ ‎‏ بر حق تو لبخند زند باطل ما‏ ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄─┅═══✧❁﷽❁✧═══┅─┄ ❥ 🇮🇷 🕯... 🇮🇷 ‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‌─┅═══✿❥🕋🕋❥✿═══┅─ 🗓تاریخ/07/22 ⏰ساعت:18/00 ۝◁جناب استاد ❏◁ 🆔 @ilyan313 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ 🆔 @bisimchee1400 ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌─┅════༅𖣔🌺𖣔༅════┅─ 🔮
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❥︎◁فاطمه مشهور به حضرت معصومه سلام الله علیها دختر امام کاظم علیه السلام و خواهر امام رضا علیه السلام است. ❏ او که برای دیدار با امام رضا علیه السلام به ایران مسافرت کرد، در راه بیمار شد و در قم درگذشت و همان‌جا دفن شد. ✪ در منابع تاریخی اطلاعات زیادی درباره زندگی‌نامه حضرت معصومه سلام الله علیها از جمله تاریخ تولد و وفات وی ثبت نشده است ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌ ‌‌─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
─┅═════✿❥︎🕋🕋❥︎✿═════┅─ ❁◁حضرت معصومه سلام الله علیها خواهری است که از مادر با امام رضا علیه السلام یکیِ،خیلی هایِ دیگه هم خواهر و برادر امام رضا هستند،اما معصومه اون خانومی است که امام رضا فرمود: هر که خواهرم رو زیارت کنه انگار منِ امام رضا رو زیارت کرده... ❍ لذا وقتی نامه ی امام رضارسید دستش،هی نگاه می کرد،هی میبوسید،رو سینه میگذاشت. گفتن..بی بی چی شده؟ گفت.. خیلی بویِ امام رضا رو میده...دلم برا برادرم تنگ شده... ✸ همه رو خبر کرد،راه افتادن،اومدن سمت ایران،از مدینه برن سمت توس،اطرافِ شهرِ ساوه حمله کردن به این کاروان،اطرافیان حضرت رو به شهادت رسوندن،بعضی از نقل ها هم نوشتن..خانوم رو تویِ ساوه مسمومش کردن...لذا سوال کرد: تا شهرقم چقدر فاصله است؟ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‌‌─┅════༅𖣔2⃣𖣔༅════┅─
─┅════✿🍃🕋🕋🍃✿════┅─ ❥︎◁گفتن:بی بی جان! دیگه چیزی راه نمونده،حضرت فرمود:پس کمک کنید مارو به قم برسونید،یه پیکی هم برسونید به قمی ها خبر بدن،بهشون بگید:خواهرِ، امام رضا داره میاد،بهشون بگید:دخترِ موسی بن جعفر داره میاد... ❏ وقتی خبر دادن به مردم قم،که بیایید،دخترِ امام رضا چند ساعت دیگه میرسه،نوشتن..شهر رو تزئین کردن،همه اومدن استقبال،می گفتن...کجا دارید میرید؟ می گفتن.. مگه نمی دونید خواهر امام رضا داره میاد...زن و بچه اش رو صدا می کرد،می گفت:شماها هم بیایید... ✪ نوشتن..بیرون از شهر منتظر این خانوم شدن،تا خانوم رسید،اینقدر صلوات فرستادن،اینقدر گُل ریختن،مثل هفده روزِ پیش،لذا نوشتن بزرگِ شهر قم،اومد ناقه ی بی بی رو گرفت،گفت:بی بی جان! ما بهترین محله رو آمده کردیم، بی بی جان! نگران نباشید اونجا همه سادات نشینند...بی بی جان! اونجا همه مَحرم اند،بی بی جان دستور دادیم تو این چند روز اصلاً نامحرم از این کوچه عبور نکنه... ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌ ‌‌─┅════༅𖣔3⃣𖣔༅════┅─
─┅═════✿❥︎🕋🕋❥︎✿═════┅─ ❁◁روی قبرم بنویسید که خواهر بودم سال ها منتظر روی برادر بودم روی قبـــرم بنویسید جدایی ســــــخت است این همــــه راه بیایم، تو نیایی ســـــــخت است یوسفم رفته و از آمدنش بی خبرم سال ها می شود از پیرهنش بی خبرم روی قبــــرم بنویسید ندیده رفتم با تنی خسته و با قد خمیده رفتم بنویسید همه دور و برم ریخته اند چقـــدر دستـــــه ی گــــــــل روی ســـــرم ریختــــــه اند چقدر مردم این شهر، ولایی خوبند که سرم را نشکستند، خدایی خوبند بنویسید در این شهـــــر ســــرم سنـــــگ نخــــورد به خـــــداوند قســـــم بال و پرم سنــــگ نخـــــــورد چــــــــادرم دور و برم بود و به پـــایی نگــــــرفت معجــــــرم روی سرم بود و به جــــــایی نگـــــــرفت من کجا شام کجا زینب بی یار کجا؟ من کجا بام کجا کوچه و بازار کجا؟ بنویسید که عشّاق همه مال هم اند هر کجا نیز که باشند به دنبال هم اند گر زمانی به سوی شاه خراسان رفتید من نبودم به سوی مرقد جانان رفتید روی قبـــرش بنویسید برادر بوده سال ها منتظر دیدن خواهر بوده ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‌‌─┅════༅𖣔4⃣𖣔༅════┅─
─┅════✿🍃🕋🕋🍃✿════┅─ ❥︎◁در منابع قدیمی شیعه، تاریخ‌های ولادت و وفات فاطمه معصومه بیان نشده است. به‌گفته رضا استادی، نخستین کتابی که در آن، تاریخی ذکر شده است، نورالآفاق نوشته جواد شاه‌عبدالعظیمی است که در سال ۱۳۴۴ق منتشر شد. ❏ در این کتاب، تاریخ ولادت حضرت معصومه ۱ ذی‌القعده سال ۱۷۳ق و تاریخ وفات او ۱۰ ربیع‌الثانی سال ۲۰۱ق ذکر شده و از آن کتاب به دیگر کتاب‎ها راه‌ یافته است. ✪ از این‌رو در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز اول ذی‌القعده به عنوان روز دختران نامگذاری شده است. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‌‌─┅════༅𖣔5⃣𖣔༅════┅─