eitaa logo
بیسیمچی
1.7هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
600 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
اطلاعیه برندگان پویش رفیق شهیدم شماره کارت بانکی خود را ارسال فرمایند. برندگان مسابقه از فهمیده تافهمیده ها پایان آبان ماه در کانال اعلام خواهد شد.
منبع مسابقه بزرگ جمهوری اسلامی  برای مردم چه کرده است؟! پاسخ: 🔹 ️پزشکی جزو ۴کشور برترِ دنیا در درمانِ ناباروری جزو ۱۰کشور برتر سازنده داروهای بیماری خاص جزو ۵کشور برتر دنیا در علم ژنتیک و رویان جزو ۴کشور اول جهان در ارتوپدی، عملهای زیبایی، پیوند اعضا ساخت هزاران مرکز درمانی مجهز در شهر و روستا 🔹 ️ورزشی مقام اول تا سوم کشتی دنیا طی ٣المپیک قوی ترین وزنه برداران دنیا ایرانی بوده اند جزو ۵قدرت برتر تکواندو دنیا جزو ٨قدرت برتر والیبال رتبه ۵ فوتسال دنیا رتبه ۴ فوتسال ساحلی دنیا رتبه ۱ فوتبال آسیا رتبه ۱ بستکتبال آسیا علی رغم حضور چین و ژاپن جزو قدرتهای جودو و کاراته دنیا برترینهای شطرنج دنیا ایرانی اند 🔹 ️نظامی جزو ٨کشور قدرتمندِ نظامی دنیا جزو ٧کشور قدرتمند موشکی جزو ۵کشور سازنده زیر دریایی و و دومین کشور سازنده اژدرهای حباب ساز ساخت انواع موشک کروز و بالستیک ساخت انواع پهبادهای پیشرفته بومی ساخت انواح ناوچه و تانک و هلکوپتر بومی 🔹 ️دانشگاهی افزایش چند ده برابری تعداد دانشگاها و دانشجویان رتبه زیر ۱۰۰دانشگاههای معروف ایران در دنیا ٧۵% جوانان ٢۰تا٣۵ ساله تحصیلات آکادمیک دارند. رتبه های اول تا پنجم مسابقات جهانی رباتیک رتبه های بالای المپیادهای علمیِ دانشجویی و دانش آموزی 🔹 ️علمی رشد و شتابِ اول علمی دنیا قبل از دولت روحانی مقام اول تولید علم و مقاله قبل از دولت روحانی جزو ٨کشور دارنده دانش بومیِ هسته ای جزو ۵کشور دارنده دانش پیل سوختی جزو ٧کشورِ اول در نانوتکنولوژی جزو ۱۰کشور سازنده ماهواره و فضاپیما جزو ۱۰کشور سازنده گوشی تلفنِ هوشمندِ ٣هسته ای با تکنولوژیِ بومی(GLX) جزو ٨کشور برتر سازنده سد های بتنی و خاکی و تأسیساتِ نیروگاهی 🔹 ️کشاورزی رتبه های اول تا هفتم جهان در تولیدِ زعفران، پسته، گردو، خرما، سیب، مرکبات، هلو، زدآلو، خیار، هندوانه خودکفایی در گندم احداث چند صد هزار هکتار گلخانه و مزرعه مکانیزه رتبه اول تولید حبوبات در آسیا رتبه بالا در تولید گل رتبه ٧دنیا در تولید و رواج گیاهان دارویی و طب سنتی 🔹 ️رفاهی ساخت هزاران کیلومتر جاده کوهستانی، روستایی و پوشش ٩۰% جاده ای کشور برق رسانی به بیش از ٩۵% مناطق کشور گاز رسانی به ٨۰% مناطق کشور پوشش ارتباط تلفنی و موبایلی در بیش از ٩۰% مناطق کشور پوشش اینترنت در بیش از ٨۰% کشور 🔹 ️قرآنی_مذهبی تربیت هزاران حافظ کلِ قران مقام های اول قاریان ایرانی در مسابقات بین المللی افزایش چند ده برابری تعداد طلاب و حوزه های علمیه چند صد برابر شدن تعداد مساجد و حسینیه ها افزایش چند ده ملیونی جمعیت شیعیان جهان 🔹 ️سیاسی تشکیل گروههای به شدت طرفدارِ ایران و هسته های مقاومت از شرق تا غرب عالم مثلِ: حزب الله لبنان،جهاد اسلامی و حماس در فلسطین،الوفاق بحرین، حوثی یمن، شیخ زکزاکی در نیجریه، سپاه بدر عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، مقاومت سوریه و .... تبدیل شدن به بانفوذ ترین قدرتِ منطقه 🔹 درضمن،تمام این پیشرفتها، درحالی بوده که ٨ سال جنگیدیم، تحریمِ علمی و اقتصادی بودیم، و فروش نفتمون نسبت به زمان شاه از ۶میلیون بشکه به حداکثر ٢میلیون بشکه رسیده، و جمعیت هم از ٣۰میلیون به ٨۰ میلیون نفر رسیده و به همین نسبت هزینه ها چند برابر شده... اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ جمهوری اسلامی برای مردم چه کرده است؟ منبع مسابقه: https://eitaa.com/bisimchee1400/8625 سوالات مسابقه بزودی در کانال: https://eitaa.com/bisimchee1400 اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بابایی و مداحی کربلایی محمد کاویان در برنامه شهید آبروی محله ویژه فرمانده شهید رحمت الله ثریا 💥۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱ 💥مسجد جامع مبارکه 💠💠💠💠💠💠
سوالات مسابقه بزرگ جمهوری اسلامی  برای مردم چه کرده است؟! سوال اول: ایران جزو ...... کشور برتر دنیا در علم ژنتیک و رویان است. سوال دوم: ایران جزو ...... قدرت برتر تکواندو دنیا است. سوال سوم: ایران رتبه......... فوتسال دنیا است. سوال چهارم: ایران جزو ....... کشور سازنده زیر دریایی است. سوال پنجم: ایران در رتبه های اول......... مسابقات جهانی رباتیک است. سوال ششم: ایران جزو ....... کشور دارنده دانش پیل سوختی است. اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ جمهوری اسلامی برای مردم چه کرده است؟ منبع مسابقه: https://eitaa.com/bisimchee1400/8625 سوالات مسابقه : https://eitaa.com/bisimchee1400/8628 اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ اول ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─═┅═༅🍃📓📔🍃 ༅══┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال 🆔 @mrazavi3 🗓تاریخ: 1401/08/18 ⏰ســــاعت:18/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و عماریون بدون اجازه و به هر نحوی و ‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁از مهمترین مباحث جدید مدیریت در سطوح خرد و کلان در جهان امروز، طراحى‏ چشم‏انداز اهداف سامانه‏اىِ مجموعه تحت امر مدیریت در مقاطع‏ زمانى کوتاه مدت، میان مدت و یا بلند مدت است. 🌧 چشم‏انداز آرمان قابل دستیابى جامعه در یک زمان بلند مدت است که متناسب با ارزش‏ها و آرمان‏هاى نظام و مردم تعیین مى‏گردد. 🌀از این‏رو جامع‏نگرى یکى از ویژگى‏هاى‏ اساسى آن بشمار مى‏رود که مؤلفه‏هاى گوناگونى را در بر مى‏گیرد. ☀️در این میان از آنجا که‏ چشم‏انداز یک سیاست‏گذارى کلان براى جامعه است، مؤلفه‏هاى سیاسى آن جایگاه برترى‏ نسبت به دیگر مؤلفه‏ها دارد ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔘◁امروزه بسیارى از کشورها و حتى شرکت‏ها و یا سازمان‏هاى بزرگ اقتصادىِ جهان، براى بهینه کردن سامانه مدیریتىِ خود و دستیابى به کارآیى و کارآمدى بیشتر، 🌧چشم‏انداز خود را براى مقاطع زمانى آتى تعریف‏ نموده مى‏کوشند، سایر سیاست‏گذارى‏هاى خود را بر مبناى این طرح‏ کلان به پیش برند. ☄ در حال حاضر در برخى از کشورها; مانند آمریکا، که بصورت فدرال اداره مى‏شوند، حتى براى برخى از ایالت‏ها، این‏ چشم‏اندازها ترسیم شده است. ☀️خوشبختانه، اکنون در کشور ما نیز برنامه‏اى تحت عنوان‏ «چشم‏انداز جمهورى اسلامى ایران در افق 1404 هجرى شمسى» تصویب و از سال 1384 به محل اجرا گذاشته شده است، ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁ از دیدگاه طراحان چشم‏انداز بیست ساله، چشم‏انداز تصویرى از ایران آرمانى آینده است که هویت اسلامى و انقلابى‏ آن‏مورد تأیید مقام معظم رهبرى بوده است و باید از حکومت دینى استفاده کرد تا به‏ جامعه‏آرمانى رسید. 🌧چشم‏انداز مزبور عاملى است که باید هر یک از مؤلفه‏هاى اصلى‏ جامعه‏را جهت داده و اهدافشان را تعیین کند و از سوى دیگر، مجموعه عوامل را به هم‏ پیونددهد و از آن‏ها نظامى سازگار بسازد. 🌀از این منظر، چشم‏انداز با ویژگى‏هاى: آینده‏نگرى، ارزش‏گرایى، واقع‏گرایى و جامع‏گرایى مى‏بایستى در افق 20 سال آینده در بردارنده و موجد امور زیر باشد ☀️(1).وفاق ملى براساس نیازهاى جامعه ☀️(2).قابل دستیابى در هر زمان و کمیت‏پذیر بودن‏ ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ ☀️◁(3) پاسخ‏گویى مؤلفه‏هاى مختلف و رفع ضعف‏ها و تهدیدها ☀️(4).تصویر ممکن از اهداف مطلوب‏ ‌‌ ☀️(5). تعیین تصویر آینده کشور به گونه‏اى شفاف در مقطع زمانىِ چشم‏انداز ☀️(6).تشویق مشارکت ملى‏ ☀️(7). رؤوس برنامه‏هاى راهبردى کشور 🌧پیشینه طراحى چشم ‏انداز در ایران ‏پیش از انقلاب حتى براى حاکمیت دوره پهلوى‏ دوم نیز مطرح بود ☄که در فضایى از توهّم و خود بزرگ‏بینى، بحث رسیدن به دروازه‏هاى‏ تمدّن بزرگ و احیاى عظمت مجدّد ایران همانند عصر هخامنشى را در سر مى‏پرورانید، 🗯 ولى‏ انقلاب اسلامى طومار این توهمات و خوابهاى آشفته و دور از واقعیت را در هم پیچید. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁اما پس از انقلاب نیز همواره خلأ اینگونه برنامه‏ریزى‏هاى بلند مدت احساس مى‏شد و به‏ همین خاطر در دهه های گذشته، با ارائه طرح‏هاى نسبتاً مشابهى...مانند چشم‏انداز بیست ساله‏ مواجه بوده‏ایم که متأسفانه فرجام موفقى نداشته‏اند 🌧 به عنوان مثال در سال 1374 از سوى‏ آیت الله هاشمى رفسنجانى طرح ایجاد تمدن اسلامى 1400 مطرح گردید و ایشان خبر از تحقّق این طرح در سال 1400 ه‏' . ش. دادند. 🌀 آقاى هاشمى با خوشبینى تمام در این باره در اواخر دوران ریاست جمهورى خود چنین اظهار نمودند: ☀️ مردم مى‏دانند که دولت براى سال 1400 یعنى 25 سال دیگر طرحى آماده‏ مى‏کند که آن روز تمدن واقعى اسلام که هیچگاه در طول تاریخ اسلامى در یک‏ کشور اسلامى تحقق نیافته، در ایران ساخته خواهد شد. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔘◁شما 25 سال را در نظر بگیرید، با رشد هفت درصدى که ما در مجموع هفت سال‏ داشتیم ببینید اگر در همه ابعاد برنامه‏ریزى شده باشد، چه اتفاقى در کشور مى‏افتد... نتیجه همان است که اسم آن را تمدن اسلامى مى‏گذاریم. 🌧از سویى در آن مقطع... یعنى در خرداد سال 76، رییس سابق سازمان برنامه و بودجه، در شرح این راهبردها و برنامه‏ها اظهار نمود: ☄مطالعات طرح ایجاد تمدن اسلامى 1400 با مشارکت شش هزار نفر و در یک‏ فضاى مطالعاتى متشکل از 9 گروه، 46 کمیته زیر نظر سازمان برنامه و بودجه در 800 محور مطالعاتى در حال تدوین است ☀️و تا تیرماه سال 76 سرفصل‏هاى آن‏ جهت تصویب به هیأت دولت ارسال مى‏شود. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁ این برنامه از سال 1378 تا 1400در قالب یک برنامه هفت ساله و سه برنامه پنج ساله توسعه کشور قابل اجر خواهد بود. 🌧 در برنامه ایران 1400، عوامل بازدارنده توسعه... از جمله وابستگى به‏ درآمد نفت و کم‏کارى، مورد مطالعه دقیق کارشناسان قرار گرفته است. 🌀 همچنین‏ در این برنامه بیشتر به جوانب انسان‏سازى و آشناسازى متخصصان داخلى ب علوم پیشرفته براى پیشرفت و توسعه کشور توجه شده است. ☀️متأسفانه از همان ابتدا معلوم بود که طرح تمدّن اسلامى 1400 خوشبینانه نگارش یافته‏ بود و سرانجام نگارش بیش از ده هزار صفحه طرح و سایر فعالیت‏هاى مشابه، به توفیقى‏ نرسید و به زودى به فراموشى سپرده شد. ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔘◁همچنین به عنوان یکى از طرح‏هاى ملى پیش از سند چشم‏انداز، باید به طرح ساماندهى‏ اقتصادى و ناکامى آن اشاره کرد. 🌧در واقع یکى از طرح‏هاى بسیار مفید و سودمند اقتصادى‏ که حتى تا مرحله ابلاغ هم پیش رفت، اما پس از آن به بایگانى طرح‏هاى ارزشمند سپرده شد، طرح ساماندهى اقتصادى کشور بود. ☄این طرح پس از تدوین براساس دیدگاه‏هاى‏ کارشناسى، به هیأت دولت رفت و در آنجا مورد بررسى قرار گرفت و سرانجام در مرداد 1377 به تصویب نهایى مقام معظم رهبرى هم رسید. ☀️اما طرح مزبور گرچه داراى اهداف‏ مطلوب و والایى بود، چارچوب اجرایى نیافت و بسیارى از اهداف و سیاست‏هاى آن در مقام اجرا مورد بى‏مهرى قرار گرفت 🗯 و همین امر باعث شد که کارشناسان و صاحب‏نظران بر این باور گردند که چشم‏انداز ایران 1404 گرچه طرح ارزشمندى است اما سرنوشت‏ طرح‏هاى ارزشمند دیگر، که در مقام اجرا حتى از چشم‏انداز بیست‏ساله هم جلوتر رفته‏ بودند، باعث مى‏شود که با این طرح، با احتیاط و دقت بیشترى رفتار شود ⚡️و این که اگر به تبیین‏ جزئیات این سند و بستر سازى اجراى آن همّت نگردد، سپرده شدن آن به بایگانى محتمل و شاید حتمى باشد ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁اما درباره چگونگى تدوین و تصویب سند چشم‏انداز بیست ساله، باید گفت که به شکست طرح‏هاى چشم‏انداز گونه قبلى در کشور از سال 1376 در دبیرخانه مجمع تشخیص‏ مصلحت نظام این احساس وجود داشت 🌧که سامانه کلان خط و مشى‏گذارى راهبردى‏ کشورو مدیریت آن دچار نقص و ناهماهنگى و فاقد اهداف اجماعى است و این که‏ سیاست‏هاى کلّى نظام در یک جهت خاص و معین تدوین نمى‏شود، 🌀به همین دلیل در سال‏1378 بحثى با عنوان افق آینده در دبیرخانه مجمع تشخیص آغاز گردید که سرآغاز طرح سند چشم‏انداز شد. ☀️ به تعبیر دبیر این مجمع; پس از آن که موضوع، خدمت مقام معظم‏ رهبرى مطرح گردید،ایشان این مسأله را یک حلقه مفقوده راهبردى تعبیر و به مجمع‏ تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند که چشم‏انداز بیست ساله آینده کشور را ترسیم کنند. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔘◁مجمع نیز کمیسیون خاصى‏را از اعضاى خود مأمور تدوین این چشم‏انداز نمود و طى‏ یکسال، چشم انداز پیشنهادى با برگزارى چهل جلسه کمیسیون مزبور و با کمک گروه‏هاى‏ زیر تدوین گردید: 🌧{1}…گروه کارشناسى «چشم‏انداز» در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام.. 🌧 {2}…سازمان مدیریت و برنامه‏ریزى دولت جمهورى اسلامى ایران.. 🌧{3}…گروه تدوین استراتژى توسعه صنعتى کشور وابسته به وزارت صنایع و معادن.بنا به اظهار دبیر مجمع، اصل سند چشم‏انداز پس از کارشناسى‏هاى اولیه، بلافاصله در صحن مجمع طرح گردید و با حداقل تغییرات، مورد تصویب قرار گرفت. ☄واگذارى تدوین سند چشم‏انداز به مجمع تشخیص مصلحت‏ نظام، با این استدلال انجام پذیرفته که چون سند چشم‏انداز خود نوعى تدوین سیاست کلّى نظام است، ☀️ پس در حیطه وظایف مجمع‏ مى‏باشد. در هر حال، سند چشم‏انداز در آذر ماه سال 1382 به عنوان‏ برنامه بیست ساله کشور و با عنوان «چشم‏انداز جمهورى اسلامى‏ ایران در افق 1404 ه‏' . ش» از سوى مقام معظم رهبرى به رییس‏ جمهورى وقت °خاتمى ° ابلاغ شد. ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁شاید سخن گفتن از مؤلفه ‏هاى سیاسى برنامه‏هاى کلان و راهبردىِ یک کشور، همانند سند چشم‏انداز، زیاد درست نباشد 🌧 چون در هر صورت کلیت این برنامه، با عناصر مختلف سیاسى، اقتصادى، فرهنگى، امنیتى و... در واقع خود نوعى سیاست‏گذارى‏ وشامل عناصر همبسته یک طرح کلان مدیریت سیاسى کشور و دولت است و امر سیاست‏گذارى توسط دولت، در هر حال و فارغ از تمام مؤلفه‏هاى متفاوت آن امرى سیاسى است. 🌀جالب اینجاست که‏ برخى از منتقدین برنامه چشم‏انداز، معتقد به غلبه تفکّر سیاسى بر کلیّت برنامه چشم‏انداز هستند و لذا آن را فاقد تفکّر و خط و مشى‏ صنعتى، اقتصادى و... مى‏دانند. ☀️با این وجود و با پذیرش این انتقاد وبه جا دانستن آن، باید اذعان داشت که برخى از جوانب و مؤلفه‏هاى‏ طرح چشم‏انداز، داراى بار سیاسى بیشترى است ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔘◁متن سند چشم‏انداز جمهورى اسلامى ایران در افق 1404 ه‏' . ش. با اتکال به قدرت لایزال الهى و در پرتو ایمان و عزم ملى و کوشش برنامه‏ریزى شده و مدبّرانه جمعى و در مسیر تحقّق آرمان‏ها و اصول قانون اساسى، ☄در چشم‏انداز بیست ساله:ایران کشورى است توسعه یافته، با جایگاه اول اقتصادى، علمى و فناورى در سطح‏ منطقه، با هویت اسلامى و انقلابى، الهام‏بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل، جامعه ایرانى در افق این چشم‏انداز چنین ویژگى‏هایى خواهد داشت ☀️ توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگى، جغرافیایى و تاریخى خود و متکى براصول‏ اخلاقى و ارزش‏هاى اسلامى، ملى و انقلابى، با تأکید بر مردم‏سالارى دینى، عدالت‏اجتماعى، آزادى‏هاى مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان‏ها و بهره‏مند از امنیت‏ اجتماعى و قضایى. پـــــایـــــان قسمت اول ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسابقه تاج ملائکه سوال اول:«رسول خدا صلّى الله عليه و آله با دست خود................ بر سر على بن أبى‌طالب بست، و براى آن................، دو دنباله، يكى را از پشت، و ديگرى را از پيش رو قرار داد، و سپس فرمود: پشت كن! على پشت كرد. و پس از آن فرمود: رو كن! على رو كرد.رسول خدا رو به أصحاب خود نموده و گفت: تاجهاى ملائكه اين‌گونه است». سوال دوم: و حافظ أبُونُعَيْم در كتاب مَعْرِفَةُ الصَّحَابَة و محبُّ الدّين طَبَرى در الرِّيَاضُ النَّضِرَةُ از عبدالأعلى بن عَدىّ نهروانى روايت كرده است كه: إنَّ رَسُولَ الله صلّى الله عليه و آله و سلّم دَعَا عَلِيًّا يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ فَعَمَّمَهُ وَ أرْخَى عَذَبَةَ الْعِمَامَةِ مِنْ خَلْفِهِ..«رسول خدا صلّى الله عليه و آله على را در روز غدير خمّ فرا خواند، و........... بر سرش بست، و كنار.......... را از پشت سرش آويخت». سوال سوم: و مولى على متّقى هندى رواياتى را در فضيلتِ......... از رسول خدا ذكر كرده است، كه بعضى از آنها از اين قرار است: باوردى از ركانه آورده است كه: الْعِمَامَةُ عَلَى الْقَلَنْسُوَةِ فَصْلُ مَا بَيْنَنَا وَ بَيْنَ الْمُشْرِكينَ، يُعْطَى يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِكُلِّ كَوْرَةٍ يَدُورُهَا عَلَى رَأْسِهِ نُورًا.«......... را چون بر روى كلاه قَلَنْسُوه (فينه و مشابه آن) ببندند، علامت شناسائى ما از مشركان خواهد بود. بهر دورى كه............... را بر سرش بپيچد، در روز قيامت نورى به او داده مى‌شود». سوال چهارم: و از «مُعْجَم كبير» طبرانى از ابن عبّاس آورده است، و نيز از طبرانى از اسامه آورده است كه: اعْتَمُّوا تَزْدادُوا حِلْمًا!«.......... بر سر خودتان بپيچيد! زيرا حلم و بردبارى شما را زياد مى‌كند». سواا پنجم: و از بيهقى در «شعب الإيمان» از خالد بن معدان مرسلاً آورده است كه:«.......... بر سرتان ببنديد! و بدين صورت با امّت‌هائى كه قبل از شما بوده‌اند خلاف كرده‌ايد». سوال ششم: و از ديلمى در «مسند الفردوس» جابر آورده است كه:رَكْعَتَانِ بِعِمَامَةٍ خَيْرٌ مِنْ سَبْعِينَ رَكْعَةً بِلاَ عِمَامَة.«دو ركعت نماز خواندن، با........... بهتر است، از هفتاد ركعت بدون..............». سوال هفتم: و از ابن عساكر از عبد الله بن عمر آورده است كه:صَلَوةُ تَطَوُّعٍ أوْ فَرِيضَةٍ بِعِمَامَةٍ تَعْدِلُ خَمْسًا وَ عِشْرِينَ صَلاَةً بِلاَ عِمَامَةٍ وَ جُمْعَةٌ بِعِمَامَةٍ تَعْدِلُ سَبْعينَ جُمْعَةً بِلاَ عِمَامَةٍ.«يك نماز مستحبّى و يا واجبى گزاردن با.............، برابر است با بيست و پنج نماز بدون............. و خواندن نماز جمعه با................ برابر است با هفتاد نماز جمعه بدون............». سوال هشتم: و از طبرانى از ابن عمر، و از بيهقى در «شعب الايمان» از عباده آورده است كه:عَلَيْكُمْ بِالْعَمَائِمِ، فَإنَّهَا سِيمَا الْمَلاَئِكَةِ. وَ ارْخُوا لَهَا خَلْفَ ظُهُورِكُمْ! بر شما باد به بستن...............،چون............. داشتن نشانه و علامت فرشتگان است، و كناره آن را به پشت‌هايتان رها كنيد، تا آزاد باشد. سوال نهم: ائْتُوا الْمَسَاجِدَ حَسِرًا وَ مُعَصَّبِينَ! فَإنَّ الْعَمَائِمَ تِيجَانُ الْمُسْلِمينَ! «به مساجد بيائيد با صورت‌هاى باز بدون لثام، و سرهاى خود را بپيچيد؟ زيرا كه............. هائى كه بر سر داريد، تاجهاى مسلمانان است». سوال دهم: و از ديلمى از عمران بن حصين آورده است كه:الْعَمَائِمُ وَقَارٌ لِلْمُؤْمِنِ، وَ عِزٌّ لِلْعَرَبِ، فَإذَا وَضَعَتِ الْعَرَبُ عَمَائِمَهَا وَضَعَتْ عِزَّهَا.«........... وقار مؤمن و عزّت عرب است، و چون عرب.............. را كنار زند، عزّت خود را كنار زده است». اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ تاج ملائکه سوالات مسابقه: https://eitaa.com/bisimchee1400/8648 مهلت پاسخ تا پایان آبان ماه اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه