eitaa logo
《بی سیم چی》
78 دنبال‌کننده
306 عکس
21 ویدیو
0 فایل
●هدف از تشکیل این کانال . ۱.ارتقاع سطح اطلاعات عمومی. ۲.معرفی کتب و نویسندگانی ایرانی و خارجی ۳.خود پروری . ۴.جامعه شناسی. ۵.دشمن شناسی. ۶.ایجاد بینش متفاوت جهت درک بهتر مطالب. ۷.ایجاد انقلاب فکری . ●معرفی انواع ایدئولوژی ●معرفی مکتب ها و حزب های جهانی
مشاهده در ایتا
دانلود
《شخصیت شناسی》 ✳️یکی از میراث‌های فلسفی ماکس وبر، تفکیک حوزه‌های ارزش، خرد و واقعیت بود. وبر باورمند بود این قلمروها جدا و پیوندناپذیرند و علم نمی‌تواند به ارزش‌ها اعتبار ببخشد و انسان در جهانی بی‌معنا، معنای خاص خود را می‌آفریند. این دیدگاه پایانی بر دیدگاه فلسفه یونانی-متافیزیکی بود که ساختار ذهن انسان را با ساختار قلمروهای طبیعی و اخلاقی مطابق می‌دانست. بر مبنای تفکر یونانی-متافیزیکی (که مبانی جهان‌بینی ادیان مختلف را هم تشکیل داده‌است)، با روش تفکر قیاسی می‌توان به نتایج و دیدگاه‌هایی دست یافت که لزوما بر طبیعت و اخلاق منطبق است. باید توجه کرد که این دیدگاه در عصر پسا روشنگری نیز تا حدودی حاکم بود و تصور می‌شد با درک و تفسیر طبیعت و تعمیم دیدگاه‌ها، می‌توان به نظریه جامع و عام و غایت‌گرانه در مورد ارزش‌ها، طبیعت و خرد دست یافت. برخلاف امیل دورکیم، وبر به تبیین‌های تک‌علتی باور نداشت و باورمند بود هر پدیده‌ای می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.  همچنین برخلاف دورکیم، وبر یکی از حامیان کلیدی روش‌شناختی ضد اثبات‌گرایی بود و برای مطالعه کنش اجتماعی (بجای صرفاً تجربه‌گرایی) بر شیوهتفهمی تأکید داشت. روش‌هایی مبتنی بر درک هدف ومعنایی که افراد به کنش‌های خود متصل می‌کنند. دغدغه فکری اصلی وبر درک فرآیندهای عقلانیت، سکولارسازی و معنای متعاقب آن افسون‌زدایی بود. او در رساله‌اش استدلال کرد چنین فرآیندهایی ناشی از شیوه جدیدی از تفکر در مورد جهان است.و با پیدایش سرمایه‌داری و مدرنیته همراه هستند.
《شخصیت شناسی》 ✳️وبر بیشتر برای رساله دیگرش شناخته شده‌است که ترکیبی از جامعه‌شناسی اقتصادی و جامعه‌شناسی دین بود: تأکید بر اهمیت تأثیر ویژگی‌های فرهنگی نهفته در دین به عنوان ابزاری برای درک پیدایش نظام سرمایه‌داری (بر خلافماتریالیسم تاریخی کارل مارکس).[i] وبر ابتدا نظریه خود را در کتاب مهمش، اخلاق پروتستانی و روح سرمایه‌داری(۱۹۰۵) توضیح داد جایی که او ریاضت‌طلبی پروتستانتیسمرا به عنوان یکی از مهم‌ترین «خویشاوندی‌های اختیاری» نسبت داد که منجر به پیدایش بازار محور سرمایه‌داری واقتدار عقلانی - قانونی دولت - ملت در جهان غرب گردید. وبر با استدلال تقویت سرمایه‌داری به عنوان یک اصل اساسی پروتستانیسم، مدعی شد روح سرمایه‌داری در ارزش‌های مذهبی پروتستان ذاتی است. «اخلاق پروتستانی» اولین بخش پژوهش‌های گستردهٔ وبر در مورد ادیان جهانی است. همان‌طور که بعدها مذاهب چین و هندو همچنین یهودیت باستان را با توجه به پیامدهای اقتصادی متفاوت و شرایط قشربندی اجتماعی بررسی کرد. وبر در کتاب مهم دیگرش، سیاست به مثابه حرفه، دولت را به عنوان نهادی تعریف کرد که با موفقیت مدعی «انحصار استفاده مشروع از نیروی فیزیکی در یک قلمرو معین است».  او همچنین اولین کسی بود که اقتدار سه‌گانهاجتماعی را به اشکال متمایز تحلیل کرد: اقتدار کاریزماتیک، اقتدار سنتی و اقتدار عقلانی - قانونی. در این دسته‌بندی، وبر در تحلیل بوروکراسی تأکید کرد که نهادهای دولتی مدرن به‌طور فزاینده‌ای بر پایه نوع دوم (اقتدار عقلانی- قانونی) استوار هستند. وبر در نظریه،روش‌شناسی و تاریخ اقتصادی مشارکت‌های متنوع دیگری داشت. تحلیل او از مدرنیته و عقلانیت به‌طور چشمگیری بر نظریه انتقادی مرتبط با مکتب فرانکفورت تأثیر گذاشت. پس از جنگ جهانی اول، وبر از بنیانگذاران حزب دموکرات آلمان شد که گرایش لیبرالی داشت. او همچنین برای نمایندگی مجلس نامزد شد که موفقیت‌آمیز نبود ولی مشاور کمیته‌ای شد که به شیوه دموکراتیک، پیش‌نویسقانون اساسی وایمار را در سال ۱۹۱۹ تهیه کرد. وبر سال ۱۹۱۸ به آنفلوانزای اسپانیایی مبتلا شد و در ۵۶ سالگی در ۱۹۲۰ بر اثر سینه‌پهلو درگذشت. 《@bisimchi80
وَلِرَبِّكَ فَاصْبِرْ و به خاطر پروردگارت، صبر کن مدثر ۷ @bisimchi80
سلام دوستان . امشب ی سوال و جواب جذاب دارم براتون . ممکنه یکسری سوالات توی جمع های خانواده یا دوستان یا سطح جامعه بیان بشه که برای ما هم حتی پاسخش جالب باشه . اما هرگز جواب قانع کننده ایی نشنیدیم و همین امر متاسفانه باعث شده که اون سوالات شکل شبهات اسلامی به خودشون بگیرند و گاهاً جای حق و باطل عوض بشه.
موضوع امشب ما 《 شراب🍷 》 هستش. 1⃣ چرا قرآن شراب را حرام کرده است در حالی که دانشمندان امروزی به این نتیجه رسیده اند که ‌شراب دارای فوائد غیر قابل انکاری است ؟ 2⃣ اگر قبول کنیم که نوشیدن زیاد شراب عقل را زایل می کند ؛ باید قبول کنیم که استفاده کمی از آن هیچ گاه به قوه عقل ضرر نمی رساند . 3⃣ اصلا اگر شراب ضرر داشت ؛ پس چرا قرآن از همان اول با آن مخالفت نکرده است و بعد از گذشت مدتی از اسلام آن را حرام کرده است ؟ 4⃣ و بالاخره اینکه ... اگر شراب عیب و ایرادی دارد ؛ پس چرا الله برای بهشتیان شرابهای گوناگون مهیا کرده است ؟ امروز می خوام به پاسخ این سوالات برسیم . البته نه فقط به دید اسلام . بلکه با روجوع به کتاب منابع زیر . تورات سفر لاویان باب ۱۰ آیه ۹ انجیل قرآن سفر تشنیه باب ۲۱ آیه ۱۸ کتاب اشعیا باب ۵ آیات ۱۲-۱۱ انجیل لوقا باب ۱ آیات ۱۳-۱۵ رساله پولس بافسیان باب ۵ آیه ۱۸ تصریحات دیگر از عهدین بر نهی از شراب. به شبهات دینی # اطلاعات عمومی پروری @bisimchi80
از شراب در تورات# در تورات در مقام سفارش به هارون آمده است :《 تو و پسرانت چون به خیمه اجتماع (خیمه عبادت) داخل شوید شراب و مُسکِری منوشید. این است فرضیه ابدی در نسلهای شما》. در جای دیگر از آمده است:《اگر برای کسی پسری ظالم و سرکش باشد که به حرف پدر و مادر گوش ندهد و هرچند اورا تنبیه کنند گوش به آنان ندهد پس پدر و مادر او را گرفته نزد بزرگان شهرش به دروازه برند و بگویند این پسر ما ظالم و سرکش است و به حرف ما گوش فرا نمیدهد و او شرابخور و پرخور است ، پس همه مردم شهر او را سنگسار کنند تا بمیرد 》 . 🤔🤔🤔 در کتاب اشعیا( از ملحقات تورات ) آمده است که :《 وای بر آنانی که در بزمهای ایشان عود و بربط و دف و نای و شراب می باشد 》 @bisimchi80
# در پیرامون یحیی و ماجرای تولدش چنین آمده است :《ای زکریا تو به واسطه تولد فرزندت سرشار از شادی و خوشی خواهی شد و بسیاری نیز از میلاد اون خوشنود میگردند . زیرا او در نظر خداوند بزرگ خواهد بود .یحیی نباید هر گز به یا دیگر لب بزند. 》. لازم به ذکر است که در یکی از ملحقات انجیل آمده است :《مست شراب نشوید که در آن فجور(گناهی) است بلکه از روح پر شوید.》 @bisimchi80
# در کریم در چهار مرحله از شراب نهی شده است که خداوند متعال در هر مرحله به زشتی و پلیدی بیشتری از شراب اشاره کرده تا جائی در مرحله چهارم صراحتا از نوشیدن شراب نهی کرده است ‌ مرحله اول (سوره نحل آیه ۶۵) مرحله دوم (سوره بقره آیه ۲۱۹) مرحله سوم (سوره نسا آیه ۴۳ ) مرحله چهارم (سوره مائده آیات ۹۰-۹۱) . . @bisimchi80
❤️خدا هر لحظه در حالِ کامل کردن ماست؛ چه از درون و چه از بیرون هر کدامِ ما اثر هنری ناتمامی هستیم هر حادثه ای که تجربه میکنیم، هر مخاطره‌ای که پشت سر میگذاریم، برای رفع نواقصمان طرح ریزی شده است. فقط کافیست تا زاویه دید را عوض کنیم پروردگار به کمبودهایمان جداگانه میپردازد، زیرا اثری که انسان نام دارد در پیِ کمال است...🌹 @bisimchi80
ﺍﻧﮕﺸﺘﻬﺎﯼ ﺩﺳﺘﻤﺎﻥ ﯾﮑﯽ ﮐﻮﭼﮏ ، ﯾﮑﯽ ﺑﺰﺭﮒ، ﯾﮑﯽ ﺑﻠﻨﺪ، ﯾﮑﯽ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﯾﮑﯽ ﻗﻮﯼ، ﯾﮑﯽ ﺿﻌﯿﻒ ﺍﻣﺎ ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ ... ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﻟﻪ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺗﻌﻈﯿﻢ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﯾﮏ ﺩﺳﺖ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﻭ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﮔﺎﻩ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺑﻮﺩﯾﻢ , ﻟﻬﺶ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ ﭘﺎﯾﯿﻨﺘﺮ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﯿﭙﺮﺳﺘﯿﻢ ﯾﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ، ﻧﻪ ﮐﺴﯽ ﺑﻨﺪﻩ ﻣﺎﺳﺖ , ﻧﻪ ﮐﺴﯽ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺎ ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺁﻓﺮﯾﺪ ﺑﺎﻫﻢ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﻭ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ، ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻟﺬﺕ ﯾﮏ ﺩﺳﺖ ﺑﻮﺩﻥ ﺭﺍ ﻣﯿﻔﻬﻤﯿﻢ 🌷🌷🌷🌷🌷 @bisimchi80
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر عاشقی باید بلا بکشی.....! چو عاشق می‌شدم گفتم که بردم گوهر مقصود ندانستم که این دریا چه موج خون فشان دارد.
⁉️اگر بخواهی کتابی صد صفحه ای درباره امید بنویسی، چه می نویسی؟ گفت : نود و نه صفحه رو خالی میذارم . صفحه آخر، سطر آخر می نویسم یادت باشه دنیا گرده هر وقت احساس کردی به آخر رسیدی شاید در نقطه شروع باشی. 👤گابریل گارسیا مارکز #@bisimchi80
سلام به همه شما دوستان عزیز روز تون بخیر امید وارم که روزی پر از خیر و برکت داشته باشید در این هوای سرد و زیبای پاییزی🍁 کلبه زندگیتون همیشه🍁🍂 گرم و پر از عـشق و محبت🍁🍂 @bisimchi80
روزتان مزین و معطر به عطرصلوات بر محمد و آل محمد به رسم ادب السلام علیک یابقیةالله فی ارضه السلام علیک یافاطمه الزهرا السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک یاعلی ابن موسی الرضا
‌‌‏ ‍ پنجشنبه تون سرشار از شادے و آرامش امروزتون پر از حس خوب زندگی حس خوب عشق حس خوب یک نگاه حس خوب دیدن باغ گل و حس خوب بودن در کنار یک عزیز باشه🌼 @bisimchi80
اگر کسی را دیدید که از کوچک‌ترین چیزها لذت می‌برد، محو طبیعت می‌شود، ‌ کمتر سخت می‌گیرد، می‌بخشد، می‌خندد، می‌خنداند ‌ و با خودش در یک صلح درونی‌ست، ‌ او نه بی مشکل است، و نه شیرین مغز. ‌ او طوفان‌های هولناکی را در زندگی پشت سر گذاشته، ‌ و قدر آنچه امروز دارد را خوب می‌داند. ‌ او یاد گرفته است که لحظه به لحظه زندگی را محکم در آغوش بگیرد …‌ ‌ فکری @bisimchi80
💠 4 ویژگی مردمی 🔸 امام باقر(ع): پدرم فرمود: چهار چيز است كه هر كس داشته باشد اسلامش كامل و گناهانش پاك گردد و پروردگارش را در حالى ملاقات كند كه از او خوشنود است: 1️⃣ كسى كه به عهدش با مردم وفا کند؛ 2️⃣ و زبانش با مردم راست باشد؛ 3️⃣ از هر چه نزد خدا و مردم زشت است شرم كند؛ 4️⃣ و با خانواده‌اش خوشرفتار باشد. بیت @bisimchi80
《فریدریش ویلهلم نیچه》 زادهٔ ۱۵ اکتبر ۱۸۴۴ درگذشتهٔ ۲۵ اوت ۱۹۰۰ فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، جامعه‌شناس، آهنگساز وفیلولوژیست کلاسیک آلمانی و استاد زبان‌های لاتین ویونانی بود که آثارش تأثیری بسیار عمیقی بر فلسفهٔ غرب و تاریخ اندیشهٔ مدرن بر جای گذاشته‌است حیطه: زیبایی‌شناسی، روان‌شناسی،اسطوره‌شناسی، خداناباوری،فلسفه اخلاق،اگزیستانسیالیسم،متافیزیک، هیچ‌انگاری،هستی‌شناسی، فلسفه تاریخ،داستان‌نویسی، روان‌شناسی،تراژدی تأثیرگرفته از: فیودور داستایفسکی، یوهان ولفگانگ فون گوته، آرتور شوپنهاور، رالف والدو امرسون، هراکلیتوس، پارمنیدس،باروخ اسپینوزا، چارلز داروین، میشل دو مونتنی، یوهان گوتفرید هردر، یوهان یواخیم وینکلمان، واگنر، حافظ،زرتشت تأثیرگذار بر: زیگموند فروید ،آندره ژید، اروین یالوم، مارتین هایدگر،تئودور آدورنو ،آلبر کامو، ژیل دلوز، میشل فوکو، لئو اشتراوس، کارل گوستاو یونگ، ژان-پل سارتر، ژاک دریدا،اسوالد اشپنگلر، برنارد ویلیامز، راینر ماریا ریلکه، هرمان هسه در سال ۱۸۶۹ با ۲۴ سال سن، به کرسی فیلولوژی کلاسیکدر دانشگاه بازل دست یافت که جوان‌ترین فرد در نوع خود در تاریخ این دانشگاه به‌شمار می‌رود. در سال ۱۸۷۹ به خاطر بیماری‌هایی که در تمام طول زندگی با او همراه بود، از سمت خود در دانشگاه بازل کناره‌گیری کرد و دههٔ بعدی زندگانی‌اش را به تکمیل هستهٔ اصلی آثار خود که تا پیش از آن به نگارش درآورده بود، اختصاص داد. او بیماری خود را موهبتی می‌دانست که باعث زایش افکاری نو در وی شده.[۵] در سال ۱۸۸۹ در سن ۴۴ سالگی، قوای ذهنی‌اش را به‌طور کامل از دست داد و دچار فروپاشی کامل ذهنی گردید.
شاکلهٔ اصلی نوشته‌های نیچه از جدل فلسفی، شاعری، نقد فرهنگی و قصه تشکیل شده و در کنار آن به‌طور گسترده‌ای نیز به هنر، لغت‌شناسی، تاریخ، دین و دانش پرداخته شده‌است. نوشته‌های او در عین آنکه سرشار از جملات قصار و گوشه کنایه است، شامل مباحث بسیار دیگری همچون اخلاق، زیبایی‌شناسی، تراژدی، معرفت‌شناسی،خداناباوری و خودآگاهی نیز می‌شود. بنیان‌های اصلیِ فلسفهٔ او عبارتند از نقدهایی تند علیه حقیقت مطلق در دفاع از منظرگرایی، انگارهٔ «آپولونی و دیونیسی»، نقدهایی تبارشناسانه بر دین و اخلاق مسیحی و نظریه او در این رابطه تحت عنوان «اخلاق ارباب-برده‌ای»تصدیق زیبایی‌شناسانهٔ هستی و وجود در واکنش به پدیدهٔ «مرگ خدا» و بحران عمیق هیچ‌انگاری، و تعریف سوژهبشری به عنوان تجلی‌گاه اراده‌های متنازع و در-کشاکش که در مجموع با عنوان «اراده قدرت» شناخته می‌شود. نیچه در آثار بعدی‌اش مفاهیم تأثیرگذاری همچون «اَبَر-مرد» و «بازگشت جاودان» را مطرح کرد و به‌طور فزاینده‌ای با قدرت‌های خلّاقهٔ فرد به عنوان نیرویی برای غلبه بر پیش‌فرض‌های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی و نیل به ارزش‌های نو و سلامتِ زیبایی‌شناسانه درگیر شد و به غور و تفحّص در بابِ آن‌ها پرداخت. شناسی @bisimchi80
پس از درگذشتِ نیچه، خواهر او الیزابت فورستر-نیچهمتصدّی و ویراستار دست‌نوشته‌های او شد و شماری از آثار منتشرنشدهٔ او را جهتِ تطابق با ایدئولوژی ملی‌گرایانهٔ آلمانیِ شخصی‌اش بازنویسی کرد و در عین حال دیدگاه‌های صریح او را که به روشنی در تضاد بایهودستیزی و ملی‌گرایی بودند دچار واگردانی، پیچیدگی و غموض کرد. آثار نیچه در ویراست‌های چاپی الیزابت بهفاشیسم و نازیسم ارتباط داده شد، اما شماری از پژوهشگران قرن بیستم چنین خوانشی از آثار نیچه را به چالش کشیدند و ویراست‌های اصلاح‌شدهٔ آثار او به زودی عرضه گردید.اندیشه‌های او در دههٔ ۱۹۶۰ بار دیگر به محبوبیت رسید، و از آن زمان تاکنون تأثیری عمیق بر اندیشمندان حوزه‌های فلسفه (به خصوص مکاتب فلسفه قاره‌ای همچون اگزیستانسیالیسم، پست‌مدرنیسم و پسا-ساختارگرایی)، هنر، ادبیات، روان‌شناسی و فرهنگ عامه در قرن بیستم و بیست و یکم گذاشته‌است. از مشهورترین عقاید وی نقد فرهنگ، دین و فلسفهٔ امروزی بر مبنای سؤالات بنیادینی دربارهٔ بنیان ارزشها و اخلاق بوده‌است. نوشته‌های وی سبک تازه‌ای در زبان آلمانی محسوب می‌شد؛ نوشته‌هایی بسیار ژرف و پر از ایجاز، آمیخته با افکاری انقلابی که نیچه خود روش نوشتاری خویش را گزین‌گویی‌ها می‌نامید. یکی از مشهورترین جملات او «خدا مرده‌است» می‌باشد که بحث‌های فراوانی را پدیدآورده است. @bisimchi80