eitaa logo
گلچین نیوز-گلچین‌اخبار🇮🇷
94 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.9هزار ویدیو
285 فایل
بیستون نیوز«گلچین اخبار»🇮🇷 📞 ارتباط با مدیر و اِرسال اخبار،مطالب و... : 🆔 https://eitaa.com/aboshagh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
4_6026171130144883790.mp3
30.32M
💾🔊 استاد رائفی پور 🔺اختصاصی کانال 📝 « سالگرد شهیدمحسن حیدری » 📅 97/5/17_اصفهان @masaf_raefipour
هدایت شده از بیداری ملت
4_6034965973331608495.mp3
6.44M
▪️اخر یه روز برات حرم میسازه... ▪️هفتم ذی‌حجه، شهادت علیه‌السلام 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از منتظرالمهدی
#اطلاعیه_مهم 👌دوره مجازی تربیت مربی طب اسلامی به صورت #رایگان ⛔️ظرفیت محدود⛔️ هرچه زودتر عضو بشید آقایون👇👇👇 eitaa.com/joinchat/827326468C3960e9fa2f خانم ها👇👇👇👇 eitaa.com/joinchat/827326468C3960e9fa2f
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
1_22810533.mp3
8.11M
🎙مداحی محمود کریمی به مناسبت شهادت مظلومانه امام محمد باقر(ع) ✅ @safir_channel
هدایت شده از 
زمین تا دوساعت دیگر روی مدار معجزه است سرنوشت خود را از زبان خداوند ببینیم🙏 ۱.نیت کنید ۲.سه صلوات بفرستید ۳.استخاره بگیرید👇 http://eitaa.com/joinchat/1284702208C7c11ed722e
هدایت شده از قم آنلاین
عشق پاک(قم آنلاین).mp3
2.92M
🎶 آهنگ "عشق پاک" حامد زمانی به مناسبت سالروز ازدواج مبارک حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)🌸 http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c ✔️کانال اصلی قم آنلاین در ایتا👆
هدایت شده از صدای ایران | VOI
گروه صدای ایران را با بحث پیرامون طلبه قمی و شعار وی همراهی کنید لینک گروه صدای ایران👇 http://eitaa.com/joinchat/1568473101C5cac1da3f4 مطلبی که برای دیدنش دعوت شده است https://eitaa.com/voinews/16012 تا فردا شمارو ب خدا میسپارم
هدایت شده از صدای ایران | VOI
😔 تو بحث کردن کم میاری ؟ 📚 معرفی سیرهای مطالعاتی اعتقادی 💊 تقویت مبانی اعتقادی ✂️ کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
هدایت شده از نیازمندیهای طلاب
برنامه ماهيانه و فوق تخصص آدرس : خیابان شهید صدوقی بلواربوعلی تلفن (025) 31128800 - 3 ((با توجه به اینکه این برنامه برای تاریخ 1397/02/01 می باشد امکان تغییر در برنامه پزشکان وجود دارد لطفا قبل از تشریف بردن به درمانگاه از حضور پزشک مورد نظر خود اطمینان حاصل نمائید)) http://eitaa.com/joinchat/69074957C4b3a68a45c ✋کپی با ذکر لینک
هدایت شده از 
🔹محاجه با حوزه (البته با اجازه بزرگترها) ✍ نقادی رحیم‌پور درباره وضعیت نامطلوب و نامقبول حوزه علمیه و جامعه فقهی شیعی با مخالفت‌های گوناگونی روبرو شد که بخش کم اهمیت آن ناظر به یکی دو تراکت احمقانه در حاشیه برنامه بود اما از نظر محتوایی، برخی مراجع و برخی روحانیون معروف به فضلاء مثل جواد فاضل لنکرانی و سبحانی و... مخالفت‌های متفاوتی داشتند که شایسته تأمل و توجه بود. ✍ لُب کلام رحیم‌پور این بود که حوزه‌های فقهی در قم و نجف و... ناظر به مسائل واقعی و مبتلابه اجتماعی و سیاسی مثل حکومت و تمدن و... ورودی ندارند. حالا یا اساسا اعتقادی برای ورود به این مسائل ندارند یا دانایی لازم را برای مواجهه مجتهدانه با این مسائل ندارند. در مقابل، آقایان در مخالفت ادعا کرده‌اند که هم اعتقاد دارند و هم دانایی لازم را دارند و رحیم‌پور چون از حوزه بی‌اطلاع بوده است، متوجه نیست و نفهمیده یک حرفی زده است. ✍ به نظرم این ادعا قابل آزمون است و با طرح چند مسئله واقعی و مصداقی می‌توان رحیم‌پور و امثال او را از جهالت خارج کرد:👇 ✍ شیعه معروف است به عدلیه و جایگاه عدالت در متون دینی منحصر به فرد و اساسا نظم سیاسی شیعی، نظمی عدالت بنیاد است. حوزه و فقه هم که سابقه هزار ساله دارد. سئوال از آقایان علما و فضلا این است آیا با این اوصاف، انتظار داشتن نظریه‌ای درباره عدالت خصوصا عدالت اجتماعی و توزیعی انتظار گزافی است؟ آیا در همه جامعه فقهی شیعی، یک کار تئوریک درباره عدالت به اندازه کار راولز در سنت لیبرالی وجود دارد؟ از لیبرال‌ترین لیبرال‌ها مثل هایک (لیبرتارین‌ها) تا کامنتارین‌هایی مثل والزر و سندل تا انواع و اقسام گرایش‌ها در چپ‌ها درباره عدالت، نظریه و نظریه‌هایی را برساخته‌اند. درحالیکه نه به اندازه شیعه عمق عدالتخواهانه داشته‌اند و نه متون درجه اولی مثل قرآن و نهج‌البلاغه و... را در اختیار داشته‌اند! انسان از خودش به عنوان شیعه علی که تجسم تئوریک و عملی عدالت است، شرمنده می‌شود که چرا ما حرف حسابی درباره عدالت نتوانسته‌ایم بزنیم؟ اگر غیر از این است بفرمایید. ✍ تنبیه‌الامه و تنزیه‌المله نائینی در ۱۳۲۷ قمری در پاسخ به پرسش زمانه یعنی مشروطه نوشته شده است. بعد از ۱۱۰ سال، کاری در حد و اندازه کار نائینی در فقه سیاسی ما با اینکه چهل سال از تأسیس نظم سیاسی نوبنیاد ج.ا.ا گذشته است، انجام شده است؟ از این بالاتر این که کار همین کار نائینی چنان مهجور واقع شده است که جناب صادق زیباکلام در کتاب سنت و مدرنیته ادعا می‌کند که این کتاب که از اول به فارسی نوشته شده است، به زبان عربی است(!!!) و آنچنان کسی متعرض این مسئله نشده است که خطای زیباکلام حتی در تجدیدچاپ‌های بعدی کتاب تکرار می‌شود. ✍ جناب آقای جوادی آملی که در فقه و فلسفه و عرفان و تفسیر، سرآمد حوزویان است، کتابی دارد به نام منزلت عقل در هندسه معرفت دینی که بعید است بتواند نظر یک دانش آموخته متوسط فلسفه علم را جلب کند! کافی است به خود کتاب و نقد کسانی که اتفاقا در همین سنت فکری هستند، مراجعه شود تا عیار این کتاب از نظر فکری و علمی روشن گردد. ✍ اگر در ایران، سروش سروش شد، اگر ملکیان ملکیان شد، اگر جواد طباطبایی جواد طباطبایی شد و... بیش از آنکه از توانایی فکری و قدرت نظرورزی آنها ناشی باشد، از ناتوانی و بی‌سوادی و بی‌مایگی طرف مقابل بود وگرنه این آقایان به قول فوتبالی‌ها در دسته محلات علوم انسانی دنیا نیز نمی‌توانند توپ بزنند و نزده‌اند. ✍ سطح درگیری‌ها با افکار مخالف از هگلی که تقی ارانی نمایندگی می‌کرد و راه طی شده بازرگان و راه انبیاء راه بشر حنیف‌نژاد و قبض و بسط شریعت و.. به خود هگل و کانت و هایدگر و ویتگنشتاین و هوسرل و کوهن و دورکیم و وبر و مارکس و دریدا و فوکو و لاک و هابز و... رسیده است اما صحنه از شما آقایان آنچنان خالی است که رائفی‌پورها جور کار را می‌کشند. ✍ آیا حوزه و فقه می‌تواند در برابر این وضعیت اقتصادی کشور بعد از چهل سال از انقلاب، شانه از بار مسئولیت خالی کند؟ اگر مسئولین کشور بخواهند بر اساس مُر اسلام، اقتصاد کشور را اداره کنند، حوزه علمیه نظریه‌ای پرورده و نهادسازی‌های لازم را برای پیشنهاد دارد یا جز تکرار حرام بودن ربوی بودن اقتصاد و ربا جنگ با خداست، حرف دیگری ندارد؟ ✍ دستگاه قضایی نزدیک‌ترین عرصه حکومتی و در عین حال حداقلی‌ترین بخش به حوزه فقه است. در این چهار دهه نیز کسانی سکاندار اداره آن شده‌اند که ویژگی مهم آنها اجتهاد فقهی مصطلح در حوزه‌ها بوده است. خوب به قوه قضائیه نگاه کنید. چقدر قابل دفاع است؟ ✍ بدانید و بدانیم که گفتن و نگفتن رحیم‌پور تأثیری در واقعیت ندارد و واقعیت‌ها و چالش‌ها در حوزه فکر و عمل، از آنچه رحیم‌پور گفت، رادیکال‌تر است. اگر با سخنانی در این حد طاقت از دست بدهید، در مواجهه با آن واقعیت رادیکال‌تر، چه خواهید کرد؟!
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
🔹دادگاهی در آمریکا یک تبعه کانادا را به اتهام تلاش برای «صادرات غیرقانونی کالاهای آمریکایی به ایران» به تحمل ۴۲ ماه حبس محکوم کرده است ✅ @safir_channel
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تصاویری زیبا و کمتر دیده‌ شده از تکنولوژی‌های تسلیحاتی ایران 🔹ایران در آستانه دستیابی به فناوری نظامی هوش مصنوعی (تاکتیک یورش فوجی) ✅ @safir_channel
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
📸 #اینفوگرافیک| نقشه استانی چک های برگشتی ✅ @safir_channel
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
😁ترس سرباز اسرائیلی از سوار شدن به اتوبوس برای رفتن به مرز غزه. فرمانده‌ش میخواد به زور سوارش کنه! 🔹فرمانده: چیزی نیست 🔸سرباز: ما میمیریم 🔹فرمانده: ما اسلحه داریم اونا سنگ 🔸سرباز: سنگ تو صورتت منفجر میشه! ✅ @safir_channel
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 به بنرها بنویسید که «او می‌آید» 🔹شعری بسیار زیبا و سوزناک از صابر خراسانی در وصف مولايمان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ✅ @safir_channel
هدایت شده از بیداری ملت
1_21881887.mp3
8.64M
🔸️وظیفه امروز چیست؟ علمایی که دیگر بداد اسلام نمی رسند! 📌ضرورت تلاش 🎤استاد دکتر مرتضی زاهدی این را حتما گوش کنید و برای دیگران بفرستید @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
1_19884567.mp3
9.53M
🍃🕊 🎵 تو خودم من با خودم درگیرم شده اوضاعه دلم💔 آشوب و اگه کربلا نرم مـــی مـیـرم 😭 🎧 سید رضا نریمانی شور 🌷🌷 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
1_21819982.mp3
2.78M
🎙 استاد رفیعی : 🅰 امام زمان عج رو برا چی می خواهی؟ 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
tavashih.mp3
4.25M
🎧🎤🎧 🎼تواشیح زیبای دلامون تنگـه برات یا مولا😔 مولانا 🌸تقدیم به منجی عالم بشریت @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 فرشاد مومنی: مدافعان آزادسازی قیمت امروز باید پاسخگو باشند/ چرا رئیس کل امورات تولید کنندگان را به رباخواران و دلالان سپرده است؟ ‌ اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه: 🔺در چند ماه گذشته که نرخ آزاد شده است، این دوستان که مدافع آزادسازی قیمت دلار بودند، باید پاسخ دهند که نظام ملی چه دستاوردی داشته است؟ آیا اعتماد تولیدکننده یا انگیزه سرمایه‌گذاری در کشور بیشتر شده است؟ 🔺این دوستان با طرح مسائلی مانند فنر نرخ ارز، را ترغیب کردند که قیمت دلار را افزایش دهد و حالا باید بیایند پاسخ دهند که کدام شعارشان محقق شده است؟ 🔺 چگونه بازاری است که یک انحصار گسترده در آن وجود دارد و رئیس بانک مرکزی هم می‌آید و می‌گوید ما کاری به این‌که مبادلات در بازار ارز به چه قیمتی صورت می‌گیرد نداریم و از آن طرف کل تولیدکنندگان را به بازار ارجاع می‌دهند؟! نهادهای رسمی ما ظاهرا از جایگاه خودشان هم خارج شده‌اند. چگونه می‌شود تولیدکنندگان را به رباخواران و دلالان ارزی واگذار کرد؟ 🔺در سال گذشته ۷۴ درصد اضافه تولید و اضافه داشته‌ایم که مصرف نشده است. آن چیزی که در سال گذشته با دلار ۳۸۰۰ تومانی وارد شده (که معادل سه چهارم واردات می‌شود) را مصرف کننده نتوانسته است بخرد. این بمعنای وسیع و گسترده مردم است. اگر این سهل‌انگاری‌ها و مماشات با دلال‌ها و مفت‌خورها ادامه پیدا کند، این احتمال وجود دارد که ما در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ با بی‌سابقه‌ای روبرو شویم 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از دروس
📝 زبان سرخ و زندان فشافویه 🔹 در فضای مجازی، عکس‌هایی منتشر شده که از آنها به «استوری اینستاگرام نعیما طاهری (اشراقی) از کالیفرنیا» یاد می‌شود. بر اساس عکس‌ها، نتیجه بنیانگذار جمهوری اسلامی، ژانویه گذشته (دیماه) کالیفرنیا بوده و با هیلوکپتر بر فراز شهر می‌چرخیده و از استخر پارتی‌ها عکس می‌گرفته است. ❓سوال اینست: نعیما اشراقی کجاست؟ به چه دلیل «کانادا» تحصیل می‌کند؟ اگر «دانشگاه مک مستر» کانادا با ضوابط خاندان آیت‌‌الله خمینی سازگار است، پس «انقلاب فرهنگی» برای چه بود؟ چرا او ایران درس نمی‌خواند؟ مگر امام (ره) نگفته بود: «بزرگترین فاجعه برای ملت ما این وابستگی فکری است که گمان می‌کنند همه چیز از غرب است»؟ 📛 متن فوق، خلاصه یادداشتی است که نگارندهٔ آن، «نادر فتوره چی» در اثر انتشارش، به افتاد و متن زیر، گوشه‌ای از شرایط عجیب بخش قرنطینهٔ زندان فشافویه، به قلم وی است که بعد از آزادی منتشر کرده: ♨️ برای انتقال متهم به زندان از او «کرایه» می‌گیرند و کرایه انتقال به فشافویه 100 هزار تومان است. ♨️ سلول‌های قرنطینه ۹ متر است که ۲۶ تا ۳۲ نفر! در آن زندانی هستند. ۹نفر روی تختخواب و ۱۷ تا ۲۳ نفر کف اتاق. شرایط «کف‌خوابهای زیرتخت» که معمولا افغانی و تزریقی هستند، چیزی شبیه تجربهٔ «تابوت» است. آن‌ها به دلیل کمبود جا، زیر تخت جا داده می‌شوند و معمولا 3نفر پس از قرارگرفتن آنها در زیر تخت، به تخت تکیه می‌دهند و بدین ترتیب آنها از هرگونه قدرت تحرک، نور، و جریان هوا محروم می‌شوند. کولر و شوفاژ وجود ندارد، آب از ساعت 4 عصر تا 7 صبح قطع است. ♨️ دستشویی، یک سوراخ در کف سلول است. بوی تعفن ناشی از تعرق بدن، زخم‌های عفونی، و‌ کثافت‌کاری معتادان تزریقی (که در قرنطینه خماری پس میدهند و لذا توان انتقال به محفظه موسوم به «دستشویی» برای شستشو ندارند) و این امر باعث افزایش بوی تعفن در سلول می‌شود. بویی که از لحظه آزادی تا اکنون در مشامم می‌پیچد و «ماندگار» است. ♨️ حتی تجربه یک شب قرنطینهٔ زندان فشافویه، بی‌تردید لطمات جبران‌ناپذیری بر جسم و روح افراد باقی می‌گذارد که اثر آن برای ابد باقی خواهد ماند. ❓ به نظر شما، آیا خاندان امام خمینی(ره) در مورد بهره‌مندی از دنیا به سیره امام راحل عمل می‌کنند؟ ❓ وضع زندان و عدالت برای زندانیان در مدیریت آیت‌الله آملی لاریجانی، اسلامی است؟ 🤔 پاسخ سؤالات فوق را در گروه «مباحثهٔ‌ نخبگانی» ببینید و نظر خود را نیز مطرح کنید: 📛 گروه تلگرام👇 https://t.me/joinchat/CRsPoEk_TN4y-HKY_RDYYg 📛 گروه ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/2096758795C7d1021dbbc ♨️👇📛 @dph110 دانش‌پژوهان: رسانه‌ای مردمی برای انعکاس اخبار و آراء جریانات مختلف و متعارض فکری برای حصول کرسی‌های آزاداندیشی و نقد
هدایت شده از دروس
#واقعیت برهم‌زدنی که میگویند، به روایت استاد رحیم‌پور ازغدی: فقط #سؤال‌ بعد از جلسه‌اى که سؤال و اشکال مؤدبانه‌ای به سروش کردم، با عصبانیت و حالت دعوا گفت: آمدى جلسه که اشکال بگیرى؟! آمدى مچ‌گیری؟ yon.ir/Moch ♨️📛👇 @dph110
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 حدیث غدیر در کتب برادران اهل سنت 🔹در بیانی حماسی از مفتی مصری «شیخ طارق یوسف المصری» ✅ @safir_channel
هدایت شده از 
🔰بیانات حضرت استاد شب زنده دار دام ظله در ابتدای درس خارج فقه. 📆تاریخ: 97/06/04 🔸ماه ذی الحجه الحرام یکی از بزرگ ترین ماههای سال حساب می شود از باب اینکه ماه اکمال دین و اتمام نعمت است. علما و مراجع همه قنبرها حضرت علی علیه السلام و خدام ائمه علیهم السلام هستند، اگر کاستی هایی می بینیم که حتما کاستی وجود دارد باید انتقاد پذیر باشیم چون انتقاد صحیح راه ترقی را به انسان نشان می دهد و انسان را به معایب خود آگاه می کند اگر کسی تذکر مشفقانه می دهد باید پذیرفت چرا که دستور اسلام است. اما باید مطالب و سخنان را به گونه ای بیان کنیم که از صدر تا ذیل حوزه ها و مراجع را در چشم دیگران و دشمنان دین به عنوان انسان های هوا پرست، ریاست طلب و غیر متوجه به وظایف جلوه ندهیم، این که گفته شود همه حوزه و علما توجه و سواد ندارند درست نیست. وقتی زندگی مراجع معاصر و قبل را بررسی می کنیم می بینیم که چگونه گریزان از مطرح شدن و مرجعیت هستند، مرحوم امام کارهای اجتهادی را انجام داده بودند و مسائل فقهی را نگاشته بودند و با وجود این که حاشیه بر کتاب های مهم فقهی بزرگان زده بودند آن در اختیار دیگران قرار نمی دادند تا مطرح نشوند. حضرت امام را با هزار جبر و زور وادار کردند که رساله بدهد و خود ایشان هم رساله فارسی ندادند، همین حواشی عروه را فضلا گرفتند و بر رساله آقای بروجردی حاشیه زدند و بعد ایشان نگاه کردند و تصحیح کردند ، امام و بزرگان اینگونه از شهرت و مطرح شدن فرار می کردند اما زمانی هم که تشخیص می دادند باید برای خدا وارد میدان شوند با قدرت وارد عمل می شدند. دانستن احوالات علمای بزرگ فواید بسیاری برای انسان به ویژه طلاب دارد. وقتی به شیخ انصاری با آن مقام زهد و علم برای مرجعیت مراجعه شد فرمود سعید العلما اقوی است و ایشان باید قبول مسؤولیت کنند، شیخ انصاری که از دنیا رفت شاگردان شیخ به فکر معرفی مرجع بعدی بودند که میرزای شیرازی مطرح شد اما ایشان چون امر را متعین دید قبول کرد. بحمدالله سلف ما بزرگانی این چنین هستند، امروز معاندان و کسانی که دلشان برای اسلام نسوخته با استفاده از برخی سخنان در گوشه و کنار می خواهند به اسلام، روحانیت، نظام و رهبری ضربه بزنند، گاهی یک حرف کوچک را که کسی شاید سهوا گفته یا در آن حالی که گفته توجه نداشته چه آثاری دارد، مورد سوء استفاده قرار می دهند. برخی مواضع خوبی دارند و حرف های خوبی می زنند که باید از این مواضع درست و روشنگری ها تقدیر شود اما از این افراد توقع نیست سخنانی بگویند که سبب سوء استفاده دشمن شود، این که گفته می شود هفتصد هشتصد رساله وجود دارد کجاست؟ اگر واقعا این تعداد فاضل بزرگ در حوزه داشته باشیم که باید شکر خدا کرد چرا که اصل اجتهاد خوب است، رساله دادن و در معرض قرار دادن باید با توجه به شرایط و وظایف باشد. علمای بزرگی داشتیم که با وجود برخورداری از صلاحیت های لازم وارد بحث فتوا دادن و مرجعیت نشدند، ممکن است در هر جمعیتی کسی پیدا شود که سزاوار نباشد اما نباید به چنین افرادی نگاه و آن را علم کرد، بلکه باید روش علمای بزرگ و افتخارات حوزه را هم دید. آیت الله مشکینی در حد خیلی از مراجع بود اما تا آخر عمر رساله نداد با وجود این که از مقام علمی و زهد بسیاری برخوردار بودند. از کسانی که مواضع خوبی در تبیین و روشنگری مسائل دارند تقاضا داریم دقت بیشتری در سخنان داشته باشند تا مطالبی گفته  نشود که به ضرر جامعه روحانیت و خدام اهل بیت(علیهم السلام) باشد و تلقی و قضاوت دیگران به ویژه جوانان قضاوت نادرستی باشد. از نظر بحث دروس حوزه ما باید بین درس های کلاسیک و شاگرد پروری حوزه و بحث های غیر کلاسیک تفکیک قائل شویم چرا که دو ملاک متفاوت دارند، یکی از شرایط درس هایی که انسان باید شرکت کند از نظر موضوع بحث این است که بار علمی مناسب داشته باشد که انسان بعد از مدتی خودکفا شود و قوای علمی و استنباطی که معنای اجتهاد است شکوفا شود بنابراین مباحثی را باید انتخاب کرد که این چنین باشد. مباحثی هم وجود دارد که گاهی چون پختگی کامل را پیدا نکرده و باید چکش کاری شود تا وزن علمی پیدا کند باید در کمیته های علمی و پژوهشکده ها مورد تحقیق و بررسی شود تا پخته شده و وزن علمی پیدا کند، بعد از برخورداری از بار علمی می تواند در درس ها مورد استفاده واقع شود و بسیاری از مسائلی که آقایان مثال می زنند این گونه است. علمای بزرگ درباره این مسائل بحث کرده و پاسخ استفتا می دهند اما اگر در دروس خارج مطرح نمی کنند چون شاگرد پروری ندارد، آیا می توانیم حضرت امام را متهم کنیم که توجه به مسائل مسلمین نداشتند و مجاهد فی سبیل الله نبودند؟ ایشان که سرآمد در این امور است در بحبوبه انقلاب اسلامی بیع و خیارات را تدریس می کردند، ایشان مباحثی را انتخاب می کردند که قوت افزایی علمی برای شاگردان داشته باشد. آیت الله مؤمن حفظه الله نقل می کند که حضرت امام می