ابوبکر جای پیامبری نشانده شد که
خداوند دربارهی او میفرماید : لِتُخْرِجَ النَّاسَ
مِنَ الظُّلُمَات إِلَى النُّورِ ؛ و بعد باب نور را بستند
و منشاء این دو نفر [ ابوبکر و عمر ] بودن .
- آیت الله العظمی وحید خراسانی
#سقیفه
#فتنه_بعداز_پیامبر
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh
مدام سنگ پا بکشید
◽سنگ پا دردهای سیاتیکی، گوارشی و چربی خون را نابود میکند، همچنین استرس را رفع و بهترین آرامبخش طبیعی و رفع کننده بی خوابی، افسردگی و مشکل اعصاب از قرون وسطا روم باستان بوده و هست
#طب_سنتی
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh
»»» آیه ی روز :
**********
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَانًا وَيُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ
انفال - ٢٩
ای کسانی که ایمان آوردهاید! اگر از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید، برای شما وسیلهای جهت جدا ساختن حق از باطل قرارمیدهد؛ (روشنبینی خاصّی که در پرتو آن، حق را از باطل خواهید شناخت؛) و گناهانتان را میپوشاند؛ و شما را میزمرزد؛ و خداوند صاحب فضل و بخشش عظیم است!
**********
نکته ها:
وسیله ومعیار شناخت حقّ از باطل متعدّد است، از جمله:
الف: انبیا واولیاى الهى؛ چنانكه پیامبر صلى الله علیه وآله را فاروق نامیدند (497) ویا در حدیث مى خوانیم: «مَن فارق علیّاً فقد فارق اللّه» (498) هر كس على علیه السلام را رها كند، خدا را رها كرده است.
ب: كتاب آسمانى؛ كه با عرضه امور به آن مى توان حقّ را از باطل تشخیص داد.
ج: تقوا، زیرا طوفان غرائز و حبّ و بغض هاى همراه با بى تقوایى، مانع درك حقایق است.
د: عقل و خرد؛ كه بدون آن نمى توان حتّى به سراغ وحى رفت.
فرقان و قدرت تشخیص حقّ از باطل، حكمت و بینشى خدادادى است كه به اهل تقوا داده مى شود و به علم و سواد و معلومات وابسته نیست.
به گفته ى تفسیر كبیر فخررازى، «تكفیر سیّئات»، پرده پوشى در دنیا و «مغفرت»، رهایى از قهر خدا در آخرت است، و به گفته ى تفسیر نمونه، «تكفیر»، محو آثار اجتماعى و روانى گناه و «مغفرت»، بخشایش نسبت به عذاب دوزخ است.
كسانى كه تقوا داشته و تمایلات نفسانى را كنار بگذارند، قوّه ى تشخیص حقّ به آنها عطا مى شود. چنانكه در آیه ى دیگرى مى خوانیم: «اتّقوا اللّه و یعلّمكم اللّه» (499) از خدا پروا كنید، خداوند شما را آگاه مى كند ویادتان مى دهد. گویا روح همچون آینه اى است كه تقوا غبار را از آن مى زداید و نور حقّ در آن منعكس مى شود، چنانكه حضرت على علیه السلام تقوا را دارو و درمان دل ها، نور و بینایى كوردلى ها و شفا و وسیله ى اصلاح قلب، تطهیر جان، امنیّت ترس هاى درونى و روشنایى تاریكى ها مى داند، «فانّ تقوى اللّه دواء داء قلوبكم و بصر عمى افئدتكم و شفاء مرض اجسادكم و صلاح فساد صدوركم و طهور دنس انفسكم و جلاء عشا ابصاركم و أمن مفزع جأشكم و ضیاء سواد ظلمتكم...» (500) و بر عكس، حرص ها و طمع ها سبب لغزش خردها مى شود، حضرت على علیه السلام مى فرماید: «اكثر مصارع العقول تحت بروق المطامع» (501) بیشترین لغزشگاه خرد، زرق و برق طمع ها مى باشد.
حقیقت سرایى است آراسته هوا و هوس گرد بر خاسته
نبینى كه هر جا كه برخاست گرد نبیند نظر، گرچه بیناست مرد
-----
497) تفسیر فرقان
498) ملحقات احقاق الحقّ، ج 4، ص 26
499) بقره، 282
500) نهج البلاغه، خطبه 189
501) نهج البلاغه، حكمت 219
**********
پیام ها:
- اگر تقوا داشته باشیم، در آزمایش مال و فرزند، خداوند ما را راهنمایى مى كند كه چگونه برخورد نماییم. «اموالكم و اولادكم فتنة... ان تتّقوا اللّه یجعل لكم فرقانا»
- عملكرد انسان، در بینش او اثر دارد. كسى كه تقوا دارد، علاوه بر علم، فطرت، عقل وتجربه، خداوند بصیرت ودید وشناخت ویژه اى به او مى دهد. («فرقان» نكره آمده است تا نشان دهد كه بصیرت خاصّى مراد است)
- تقوا، هم عامل شناخت صحیح، «فرقان» هم مایه ى آبرو و حیثیّت اجتماعى، «یُكفّر عنكم» و هم سبب مغفرت اخروى است. «یغفر لكم»
- اعطاى بصیرت ویژه به پرهیزكاران و بخشش گناهان آنان، تفضّلى از جانب خداوند است. «یجعل لكم فرقانا... واللّه ذو الفضل العظیم»
**********
#آیه_ی_روز
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh
الإمام الحسين عليه السلام: سَأَلتُ أبي عليه السلام عَن رَسولِ الله صَلَی الله علیه وآله ، کَیفَ كانَ سيرَتُهُ في جُلَسائِهِ ؟ فَقالَ : كانَ رَسولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله دائِمَ البِشرِ ، سَهلَ الخُلُقِ ، لَيِّنَ الجانِبِ ، لَيسَ بِفَظٍّ ولا غَليظٍ ، ولا سَخّابٍ ولا فَحّاشٍ ولا عَيّابٍ ولا مَزّاحٍ
امام حسين (عليه السلام):
از پدرم عليه السلام) درباره رسول خدا صلي الله عليه و آله) پرسش كردم که شيوه حضرت (صلي الله عليه و آله) با همنشينانش چگونه بود؟
فرمود: پيامبر خدا (صلي الله عليه و آله) گشاده رو و خوش اخلاق و نرم خو بود و نه خشن و زمخت و فرياد نمى كشيد و ناسزا نمى گفت و عيب جويى نمى كرد و بسيار شوخى نمى كرد. .
دلائل النبوة بيهقيّ ،جلد 1 صفحه 290
#حدیث_روز
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh
💠 #اتصال_در_صفوف_نماز_جماعت
💬 پرسش :
در صفهای #نماز_جماعت، آیا باید پس از صفهای جلو که تکبیر میگویند به ترتیب عمل شود یعنی اول صفهای جلو، و بعد به ترتیب، صفهای عقب، #تکبیر بگویند؟
✅ پاسخ:
مهیا شدن برای دخول در #نماز کافی است.
📚 استفتائات امام خمینی، جلد ۱، صفحه ۲۸۴، سوال ۵۰۲
📚 کتاب : احکام نماز جماعت صفحه ۵۵
#احکام_روز
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh
❗️روغن پالم از درخت نخل گرفته می شود !
🔸با اینکه یک روغن گیاهیست با بدن سازگار نیست و سبب سکته و گرفتگی عروق می شود !
🔸این روغن درنوتلا، شکلات صبحانه، شیرپرچرب، روغن نباتی و سوخت اتومبیل وجود دارد !
#طب_سنتی
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh
حرم مطهر نبوی و ائمه بقیع علیهم السلام
محمد صادق بیگ ـ ۱۲۵۹ شمسی
در سالهای دور وهابیون عربستان، عکس انداختن را شرک میدانستند و همین امر باعث شده بود که عکاسان امکان تصویربرداری از مدینه منوره را نداشته باشند؛ تا اینکه در سال ۱۲۵۹ شمسی (۱۴۳ سال قبل) محمد صادق بیگ، مهندس و نقشهبردار ارتش مصر به حج رفت و برای نخستینبار در تاریخ عکسهایی از مدینه و مکه را تهیه کرد.
او یک سال بعد عکسهای خود را به سومین کنفرانس بینالمللی جغرافیدانان در ونیز برد و مدال طلای این کنفرانس را به دست آورد. تصویر تهیه شده توسط محمد صادق بیگ از سمت شمال غربی شهر مدینه به سمت جنوب شرقی و از بیرون حصار شهر گرفته شده است. تقریبا در وسط تصویر گنبد مسجدالنبی و بارگاه مطهر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله قرار گرفته و در سمت چپ آن و در میان دو مناره حرم نبوی، حرم مطهر ائمه بقیع است
این عکس در حدود سال ۱۲۵۹ شمسی گرفته شده و حدود ۴۶ سال بعد یعنی در ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۰۵ شمسی، حرم مطهر ائمه بقیع توسط وهابیون تکفیری تخریب و با خاک یکسان شد. در پایین تصویر و در سمت چپ امضای محمد صادق بیگ با عنوان (sadiq bey) دیده میشود.
#صفر
#بقیع
#عکس
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh
▫️علی اکبر هایی
که رفتند
و علی اصغر
برگشتند.
تصاویر شهدای تازه تفحص شده؛
که وارد کشور شدند.
#شهدا_شرمنده_ایم
#شهید
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh
✅شمس الدین ذهبی(۷۴۸ق) از علمای بزرگ اهل تسنن مینویسد :
«وقتی از ﴿ابونواس﴾ شاعر برجسته عرب می پرسند : تو راجع به همه چیز شعر سرودی، چرا راجع به علی بن موسی الرضا(علیهما السلام) شعر نمی گویی؟ در جواب میگوید :
«قِيلَ لِي أَنْتَ أَحْسَنُ النَّاسِ طُرًّا
فِي فُنُونٍ مِنَ الْمَقَالِ النَّبِيهِ
لَكَ مِنْ جَيِّدِ الْقَرِيضِ مَدِيحٌ
يُثْمِرُ الدُّرُّ فِي يَدَيْ مُجْتَنِيهِ
فَعَلامَ تَرَكْتَ مَدْحَ ابْنِ مُوسَى
وَالْخِصَالَ الَّتِي تَجَمَّعْنَ فِيهِ
قُلْتُ لَا أَسْتَطِيعُ مَدْحَ إِمَامٍ
كَانَ جِبْرِيلُ خَادِمًا لِأَبِيهِ»
♦️به من گفته شد تو در رشته ی سخن از همه مردم برتری، تو ثناگویان بسیاری داری و کسی که پای سخن تو بنشیند، گویا درّ و جواهر می چیند.
با این اوصاف چرا با آن همه کمالات و خصلت های نیکوی فرزند موسی بن جعفر(علیهما السلام) مدح او را ترک کرده ای؟ در جواب گفتم : من هرگز توان مدح شخصیتی را که جبرئیل خادم پدرش بود، ندارم.»(۱)
📚منبع :
۱)تاریخ الاسلام ذهبی، ج۵، ص۱۲۸
#امام_رضا_علیه_السلام
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh
📌هدایت بحر العلوم یمنی
مرحوم آیت الله اصفهانی (قدّس سرّه) از آیات ومراجعی بود که بی واسطه به فیض ملاقات حضرت مهدی، صاحب الزّمان - ارواحنا له الفداء - مشرّف شده بود، یکی از آن موارد، قضیه شگرفی است که دانشمند معاصر آقای حاج شیخ محمّد رازی قدّس سره در جلد اول کتاب گنجینه دانشمندان نقل کرده است.
او می نویسد: علاّمه متتبّع آقا حاج سید محمّد حسن میرجهانی طباطبایی (قدّس سرّه)، صاحب تألیف مفید که از خواصّ اصحاب ایشان بودند حکایت کرده اند که:
یکی از علمای زیدیه به نام سید بحر العلوم یمنی وجود حضرت ولی عصر (علیه السلام) را انکار می کرد وبا علما ومراجع شیعه آن روز، مکاتبه کرده وبرای اثبات وجود وحیات آن حضرت، برهان می خواست وآقایان از کتب اخبار وتواریخ عامه وخاصه اقامه دلیل می کردند؛ ولی وی قانع نمی شد ومی گفت: من هم این کتب را دیده ام! تا اینکه برای مرحوم آیت الله اصفهانی نامه نوشت وجواب قاطعی خواست. سید در جواب مرقوم فرمود: جواب شما را باید مشافهة بدهم، شما طی سفری به نجف مشرّف شوید.
بحر العلوم با فرزندش سید ابراهیم وچند تن از مریدان خاصش، به نجف اشرف مشرّف وهمه علما از جمله مرحوم آیت الله اصفهانی از وی دیدن کردند. سید بحر العلوم عرض کرد: من به جهت دعوت شما به این مسافرت آمدم؛ جوابی که وعده فرمودید بدهید. ایشان فرمودند: شب بعد به منزل من بیایید.
شب بعد به منزل سید آمدند وپس از صرف شام ورفتن اکثر میهمان ها وگذشتن نیمی از شب، نوکر خود، مشهدی حسین چراغدار را طلبیده وفرمودند: به سید بحر العلوم وفرزندش بگویید بیایند. ما نیز تا در منزل رفتیم، اما به ما فرمودند: شما نیایید وخودشان به اتفاق سید وفرزندش رفتند وما ندانستیم کجا رفتند. روز بعد که سید ابراهیم یمنی، فرزند بحر العلوم مزبور را ملاقات کردم، از جریان شب پرسیدم.
سید ابراهیم گفت: الحمد لله (بحمد الله) ما مستبصر واثنی عشری شدیم. گفتم:
چطور؟! گفت: برای اینکه آقای اصفهانی حضرت ولی عصر امام زمان (علیه السلام) را به پدرم نشان داد. تفصیل آن را پرسیدم. گفت: ما که از منزل بیرون آمدیم نمی دانستیم به کجا می رویم؛ تا اینکه از شهر خارج ووارد وادی السلام شده ودر وسط وادی، جایی بود که آن را مقام مهدی (علیه السلام) می گفتند. چراغ را از مشهدی حسین گرفته وخود ایشان به اتفاق پدرم ومن وارد آن محیط شدیم، پس آقای اصفهانی از چاه آنجا، آب کشید ووضو تجدید کرد در حالی که ما به عمل او می خندیدیم؛ آنگاه وارد مقام شد وچهار رکعت نماز خواند وکلماتی گفت؛ ناگاه دیدیم آن فضا روشن گردید، پس پدرم را طلبید. وقتی وارد آن مقام شد، طولی نکشید که صدای گریه پدرم بلند شد و صیحه ای زد وبیهوش شد؛ نزدیک رفتم، دیدم آقای اصفهانی شانه های پدرم را مالش می دهد تا به هوش آمد ووقتی از آنجا برگشتیم، پدرم گفت: حضرت ولی عصر حجّة بن الحسن العسکری صلوات الله علیهما را مشافهة زیارت کردم وبا دیدنش، مستبصر وشیعه اثنی عشری شدم.
📚شیفتگان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، ج ١، ص ١٢٢.
♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️
#انتظار
#تشرفات
#جمعه
#امام_زمان
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم رو با همین مداحی حیدر حیدر، صفحه فدراسیون جهانی کشتی منتشر کرده.
بعد براندازهای احمق میخواستن ورزش ایران رو از میادین حدف کنن :)
به امید موفقیت تیم ملی کشتی
#ورزش #کشتی
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh
»»» آیه ی روز :
**********
وَاذْكُر رَّبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ وَلَا تَكُن مِّنَ الْغَافِلِينَ
اعراف - ٢٠٥
پروردگارت را در دل خود، از روی تضرع و خوف، آهسته و آرام، صبحگاهان و شامگاهان، یاد کن؛ و از غافلان مباش!
**********
نکته ها:
در آیه ى قبل، آداب تلاوت قرآن بیان شد و این آیه آداب ذكر و دعا مى باشد كه باید با تضرّع و خشوع و بیم و امید همراه باشد.
كلمه ى «آصال» جمع «اصیل»، به معناى نزدیك غروب و شامگاهان و كلمه ى «غُدوّ» جمع «غدوة»، به طلوع فجر تا طلوع خورشید گفته مى شود.
بعضى گفته اند مراد از «ذكر» در این آیه، نمازهاى واجب در شبانه روز است. و از ابن عباس نقل شده كه بر اساس این آیه، امام جماعت باید در نماز صبح و شب قرائتش با صداى بلند باشد به مقدارى كه مأمومین بشنوند، نه زیادتر از آن.
**********
پیام ها:
- پیامبران نیز باید پیوسته به یاد خدا باشند، تا چه رسد به دیگران. «واذكر ربّك»
- قرآن، علاوه بر ذكر زبانى، ذكر قلبى و یاد درونى را هم مى ستاید. «فى نفسك»
- یاد خدا وقتى غفلت زدایى مى كند كه بدون تظاهر و سر وصدا باشد، وگرنه خودش نوعى سرگرمى و غفلت مى شود. «تضرّعاً و خیفةً و دون الجهر»
- ربوبیّت خداوند دائمى است، پس سزاوار است كه یاد او هم پیوسته باشد. «واذكر ربّك... بالغدوّ و الاصال»
- آن ذكر و یادى بیمه كننده ى انسان است كه عاشقانه و سوزناك و پیوسته و در هر صبح و شام باشد. «تضرّعاً... بالغدوّ و الاصال»
- در آغاز هر روز و هنگام شروع به كار و تصمیم گیرى و در پایان هر روز و هنگام جمع بندى و نتیجه گیرى باید به یاد خدا بود. «بالغدوّ و الاصال»
- آنان كه هر صبح و شام، خدا را یاد نمى كنند، از غافلانند. « واذكر... ولاتكن من الغافلین»
**********
#آیه_ی_روز
🔺کانال #شیخ_حسین_بلبل_زاده
https://eitaa.com/bolbolzadeh