eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
959 ویدیو
639 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
وحدت حوزه و دانشگاه‏ سبب اتحاد ملت 🔻 | 27 آذر ‏🔹چه مجلس است و چه اجتماع مبارکی! یک روز بود که و‏‎ ‎‏ های علمیه نه آنکه از هم جدا بودند، جَوّی به وجود آورده بودند که با هم شاید‏#‎ ‎‏دشمن بودند. نه دانشگاهی تحمل روحانی را داشت و نه روحانی تحمل دانشگاهی.‏‎ ‎‏اساس هم این بود که دو قشری را که با اتحادشان تمام متحد می شوند از هم جدا نگه‏‎ ‎‏دارند، و با هم مخالفشان کنند تا ملت پیدا نکند. بحمدالله در این نهضت اسلامی،‏‎ ‎‏این انقلاب اسلامی، این تحول بزرگ حاصل شد که هیچ یک از این دو طایفه خودشان‏‎ ‎‏را از دیگری ان شاءالله جدا نمی دانند. آن وحشتی که دانشگاهیها از معمَّم داشتند و آن‏‎ ‎‏وحشتی که معمَّمین از دانشگاهیها داشته اند، به اذن خدای تبارک و تعالی مرتفع شد. و‏‎ ‎‏حالا شما برادران دانشگاهی و برادران روحانی در کنار هم برای رفع مشکلات و برای به‏‎ ‎‏پیروزی رساندن مجتمع هستید.‏ 🔴 نقشه دشمنان؛ جدایی میان حوزه و دانشگاه‏ ‏‏ 🔸آن وقت جدا کرده بودند شما را از هم. یک دیواری کشیده بودند. شما آن طرف و‏‎ ‎‏آنها هم آن طرف. هر دو هم به هم و آنها هم استفاده اش را می کردند. حالا که‏‎ ‎‏می بینند که یک تحولی پیدا شده است؛ دانشگاهی متمایل شده است به روحانی،‏‎ ‎‏روحانی متمایل شده است به دانشگاهی، با هم هستند و می خواهند با هم کشور خودشان‏‎ ‎‏را به پیش ببرند، حالا بیشتر در فکر هستند که روحانی را از یک طرف بکوبند و‏‎ ‎‏دانشگاهی را از یک طرف، و کنند بین این دو تا. به آنها بگویند که اینها چطورند، به‏‎ ‎‏اینها بگویند آنها چطورند. خیلی_باز_کنید. 🔹در این زمان چشم و گوشها‏‎ ‎‏باید خیلی باز باشد که یک وقت می بینید از داخل خود و از داخل خود ‏‎ ‎‏شما را به فساد می کشانند. شما را به می کشانند، اینها نمی توانند ببینند. اینهایی که‏‎ ‎‏نمی خواهند این کشور یک کشور صحیح و سالم باشد، و اربابهای آنها که از اوّل هم‏‎ ‎‏نمی خواستند، نمی توانند ببینند که شما با هم شده اید و می خواهید با هم کار کنید.‏‎ ‎‏آنها عواقب این امر را برای خودشان می دانند که اگر حقیقتاً دانشگاهی و حوزه های‏‎ ‎‏علمی و همۀ دانشگاهها در هر جا که هستند اینها با هم بشوند و با هم نقشه داشته باشند‏‎ ‎‏برای پیروز کردن انقلاب، این برای آنها چه عواقبی دارد. 🔸آنها این مطالب را مطالعه‏‎ ‎‏کرده اند، می فهمند و در صدد این هستند که نگذارند شماها با هم باشید. چشم و گوشتان‏‎ ‎‏را ـ چه دانشگاهی‌ها و چه طلاب علوم روحانی ـ چشم و گوشتان را باز کنید. و هر که به شما‏‎ ‎‏یک مطلبی بود گفت که در آن مسیر باشد، توجه کنید که این یک غرضی در آن هست.‏‎ ‎‏هر وقت آمدند گفتند روحانی چه جوری است، و هر وقت آمدند گفتند دانشگاهی چه‏‎ ‎‏جوری است، بدانید که این کاری که شما کردید، برای آنها دارد تمام می شود.‏(27 آذر 1359، صحیفه امام، ج 13، ص 412 و 421) ◀️ پی نوشت: امروز هم دشمنان با جدیت سیاست جدایی حوزه و دانشگاه را دنبال می‌کنند و با ترفندهای مختلف ،از جمله برجسته کردن بودجه ناچیز حوزه، جامعه دانشگاهی و مردم را نسبت به روحانیت بدبین می‌کنند و میان این دوبال پیشرفت دینی و ملی جدایی می‌اندازند. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 لوح | کار جریان تحریف ، آدرس غلط دادن برای حل مشکل تحریم است ۹۹/۵/۱۰ 🔻واقعاً اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البتّه چهار سال است تأخیر شده! [یعنی] از سال ۹۵ بنا بوده همه‌ی تحریمها یکباره برداشته بشود [امّا] تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده. تأخیر شده امّا اگر بتوانیم با روش درست، عاقلانه، با روش اسلامی و ایرانی، با روش عزّتمندانه تحریم را برطرف کنیم، باید برطرف کنیم. امّا به این نیندیشید؛ عمده به خنثیٰ کردن تحریم بیندیشید که دست شما است. 💻 ۹۹/۹/۲۶ | @Khamenei_ir
تحصیل در غرب زمینه انحطاط 🔻 | 28 آذر 🔹آن چیزی که ملتها را می سازد صحیح است. آن چیزی که‏‎ ‎‏ را بارور می کند که برای ملت مفید است، برای کشور مفید است، آن عبارت از‏‎ ‎‏آن دانشگاه است، نه درس است. صنعت ماعدای فساد می آورد، علم‏‎ ‎‏ماعدای ایمان می آورد؛ ‏‏اِذ ا فَسَدَ الْعالِم فَسَدَ الْعالَم.‏ هر چه علم بیشتر شد، فسادش هم‏‎ ‎‏بیشتر است. اهل جهنم از تعفن عالم به ایذا دارند، اذیت می کشند. عالمی که ایمان دارد‏‎ ‎‏آن است که خدا تعریفش می کند، پیغمبر تعریفش می کند، اسلام تعریفش می کند. 🔸اگر‏‎ ‎‏ایمان پهلوی نباشد، تخصص مضر است. تخصص در یک کشوری باشد که‏‎ ‎‏ایمان تویش نباشد، تخصص کشور را به می رساند، به بستگی می رساند. این همه‏‎ ‎‏متخصص ما داشتیم در هر رشته ای، در زمان سابق، برای این ملت چه کردند این‏‎ ‎‏متخصصین ما؟ جز هی ملت را به عقب راندند، هی کردند، همه چیز وابسته شد؛‏ ‏هر چه اسم می بردند، می گویند باید برویم به سراغ . 🔹لولهنگ‏ سازی را خوب بلد‏‎ ‎‏بودند، آنها ما را می بردند برای اینکه تعلیم کنند، نمی کردند. جوانهای ما را‏‎ ‎‏می بردند یک دسته را می کردند، یک چیزهای ناقصی ‏‏[‏‏تعلیم می کردند.‏‏]‏‏ میان راه‏‎ ‎‏اینها را رها می کردند بیایند. ما را هی بازی دادند، کشور ما را هی بازی دادند، ملت ما را‏‎ ‎‏هی بازی دادند که ما می خواهیم شما را برسانیم به تمدن بزرگ! وقتی رفتند دیدیم که‏‎ ‎‏تمدن بزرگ که نبود هیچ، ما را کردند تا حدی که همه چیزمان وابسته به غیر بود. (28 آذر 1361، صحیفه امام، ج 17، ص 153و 154) ◀️ پی نوشت: قبل از پیروزی انقلاب و در زمان سلطنت پهلوی دوم دانشجویان تحصیل‌کرده آمریکا که عمدتا در دانشگاه‌های ماساچوست تحصیل کرده بودند بعد از بارگشت به تدریج اداره کشور را به دست گرفتند و به حلقه ماساچوستی ها معروف شدند و همانگونه که امام راحل فرمودند توانایی داخلی را نفی کرده و کشور را به سمت وابستگی و انحطاط کشاندند. متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شخصیت‌های سیاسی تحصیل‌کرده در غرب سمت‌های حساسی را اشغال نموده؛ که امثال آقایان روحانی و ظریف از جمله آنان می باشند. ماساچوستی‌های دیروز و امروز، در بازه‌های مختلف تاریخی آزمون خود را با مردودی پشت سر گذاشته‌اند و حافظه تاریخی ملت ایران هیچ‌گاه ضربه‌ها و خیانت‌های این طیف را فراموش نخواهد کرد. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴 توهین به رهبری انقلاب؛ از ارتجاع نجف تا برخی روحانیان ساده اندیش قم ✳️بازخوانی جوسازی و توهین متحجرین حوزه علمیه نجف علیه امام خمینی قدس سره الشریف «رژيم شاه به خوبى آگاه بود كه اگر امام را در نجف بگذارد، و از هر طرف در قرار ندهد؛ و عليه او به ، ‏‌پراكنى و ‏پردازى دست نيازد موقعيت و امكاناتى كه در عراق جهت گسترش و به وجود آوردن انقلاب براى امام فراهم خواهد آمد، كمتر از خود نخواهد بود؛ و از آنجا كه امام در عراق از آزادى بيشترى برخوردار است براى ساواك امكان دستگيرى و محدود ساختن او به سادگى ممكن نيست؛ مى‌‏توان گفت كه با امكانات و قدرت بيشترى نهضت اسلامى ايران را رهبرى خواهد كرد. از اين رو رژيم شاه بر آن شد كه با تلاش‏‌هاى همه‏‌جانبه و گسترده عليه امام در عراق، جوى به وجود آورد كه براى او ميدان عمل و حركت نباشد و بايد گفت كه متأسفانه در اجراى اين توطئه موفقيت‏‌هايى هم به دست آورد. 🔸ديرى نپاييد كه و آلوده‏‌اى در عراق عليه امام به وجود آمد، تبليغات زهرآگين و ناجوانمردانۀ روحانى‏‌نماها و دست‏‌پرورده‏‌هاى استعمار توانست افكار مردم عراق را عليه او بشوراند و اذهان را نسبت به او مشوب كند و از طرفى تلاش فراوان به عمل آمد تا در ميان آنان كه او را نمى‌‏شناختند، شناخته نشود و حقيقت روحانى او براى توده‏‌هاى محروم و ستمديده عراق آشكار نگردد و اين بزرگترين ضربه‌‏اى بود كه به ملت عرب و به ويژه مردم عراق وارد آمد. 🔹ابرمردى كه مى‌‏توانست با شناساندن اسلام واقعى به ملت عرب و توده‌‏هاى مستضعف جهان، نهضت ايرانى را جهانى سازد و راه تاخت و تاز را بر ابرقدرت‏‌هاى جهان‌خوار ببندد، به سبب كارشكنى‌‏ها، شايعه‏‌پراكنى‏‌ها و جوسازى‌‏هاى استعمار به انزوا كشيده شد و تا حدودى در عراق غريب و تنها ماند و تا روز آخر كه در سرزمين عراق مى‏‌زيست، هرگز نتوانست اين تنهايى را از ميان ببرد و ضربه‌‏اى را كه در اين سرزمين، استعمار بر او وارد كرد جبران كند. 🔸تبعيد امام به نجف و ‏ها و مشكلاتى كه در آنجا بر سر راه حركت او به وجود آوردند، امام را ناچار ساخت كه براى دوره‏‌اى كوتاه، در مبارزات خود عليه طاغوت ايران آهسته گام بردارد و از حملۀ رعدآسا و كوبنده و توفنده بر ضد رژيم شاه باز بماند، براى مدتى حالت دفاعى به خود گرفته با تاكتيك‏‌هاى نوينى حركت كند و اين براى ايران كه با رهبرى امام ادامه حيات مى‌‏داد، فاجعه‏‌آميز و ضربۀ جبران‏‌ناپذيرى بود.(نهضت امام خمینی ج2 ص258-257) ◀️پی‌نوشت: در حالی‌که قاطبه روحانیت پشتیبان انقلاب اسلامی و رهبر آن بوده و هستند، برخی ساده‌اندیشان بنابر عوامل مختلف، علیه انقلاب اسلامی و ولی‌فقیه به توهین و تخریب دست می‌زنند. مطالعه سرگذشت عبرت آموز و نشان می‌دهد که تهاجمات ناجوانمردانه علیه ولایت، گرچه گاهی با توجیهات شبه عقلی انجام می‌شود اما به غایت بی پشتوانه و سست است و ره به جایی نخواهد برد. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️ مواجهه امام خمینی با منتظری/1 ◀️به مناسبت سالروز مرگ آقای حسینعلی منتظری 🔸مواجهه امام خمینی با ثمره عمر خود حسینعلی منتظری یکی از تلخترین مواجهات امام با پروژه نفوذ و اغفال سران برجسته نظام بود که طبعا هزینه سنگینی برای جمهوری اسلامی داشت. 🔹اما آغاز ماجرا پس از آنی بود که تیتر یک روزنامه کیهان مبنی بر قائم مقامی آقای منتظری در آذر ماه ۶۴ که توسط یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری بیان شد، بیت منتظری و شخص وی مورد توجه و طمع بسیاری قرار گرفت. کسانی که منتظری را پل پیروزی‌ها و کسب موقعیت‌های بعدی خود می‌دیدند. 🔸ارتباط نهضت آزادی‌ها با وی که از قبل از انقلاب وجود داشت، تقویت شد و جولان باند سید مهدی هاشمی و منافقین زخم خورده بیشتر. حاصل این همگرایی‌ها، انتقادات غیرمنصفانه و تند منتظری در نامه‌هایش به امام (ره) در مورد اعدام سید مهدی هاشمی قاتل، جنگ و نهادهای انقلابی مانند سپاه شد. 🔹می‌توان اوج این بی انصافی‌ها را در عوض شدن جای شهید و جلاد در تابستان ۶۷ دید که در بیان منتظری، «منافقینِ» بی منطق و تروریست اول انقلاب به «مجاهدینِ» با منطق و تفکر تبدیل شدند و اجرای حکم الهی در مورد آن‌ها، مورد طعن و نیش آقای منتظری قرار گرفت! منتظری که خود روزی در کسوت نماز جمعه تهران و قم، راه انقلاب و امام (ره) را می ستایید، در ده فجر ۶۷، تندترین انتقادات را به راه امام (ره) و سیاست‌های انقلاب و جنگ وارد کرد؛ در حالی که خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مسئولینی بود که بیشترین اختیارات را داشت! 🔸 امام خمینی از ابتدا با انتخاب آقای منتظری به قائم مقامی مخالف بودند و اگر چه بنا بر مصالحی، سکوت اختیار کرده بودند اما بعدها به این مخالفت تصریح نمودند. 🔹ایشان در نامه ۶۸/۱/۶ چنین می نویسند: « والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را می دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیل کرده که مفید برای حوزه های علمیه بودید.. در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.» مخالفت امام با انتخاب آقای منتظری گرچه برای نخستین بار در فروردین ۶۸ مکتوب شد اما ایشان پیشتر در جمع سران قوا به نارضایتی خود از این انتخاب و نیز ناتوانی منتظری برای تصدی رهبری انقلاب اسلامی تصریح کرده بودند. 🔹 مرحوم سید احمد خمینی در این باره چنین بیان می دارد: « در سال ۶۵جلسات هفتگی سران قوا در دفتر یکی از آنان یا در بدون حضور امام برگزار می شد. من، ای، آیت الله موسوی اردبیلی، آقای میر حسین موسوی و آقای هاشمی رفسنجانی حضور داشتیم. بر حسب تقدیر در همان روز آقای منتظری نیز با امام جلسه داشتند. در آن سال هر وقت که امام با آقای منتظری ملاقات می کردند بعد از جلسه برافروخته و عصبانی بودند به طوری که در چهره شان مشخص و نمایان بود. آن روز در وسط جلسه بودیم که ناگهان امام بدون در زدن یک دفعه با حال عصبانیت شدید و برافروختگی وارد اتاق شدند و خطاب به ما فرمودند: من از اول با منتظری مخالف بودم. ایشان به درد رهبری بعد از من نمی خورد!» کلام امام که تمام شد، سران قوا و من در یک سکوت سنگینی فرو رفتیم؛ چون چنین بر خورد بی‌مقدمه ای از امام سابقه نداشت و اهمیت موضوع را می رساند.» 🔸 علت مخالفت امام را می توان در نامه های ایشان جستجو نمود. آقای منتظری علی رغم برخورداری از جایگاه رفیع علمی و فقهی، در باب سیاست و مدیریت، به تعبیر امام و تایید برخی بزرگان، فردی « » و «» بود که به شدت تحت تأثیر اطرافیان و نفوذی ها قرار می گرفت. باند سید مهدی هاشمی، جریان لیبرال(نهضت آزادی) و شبکه تروریستی منافقین سه ضلع مثلثی را تشکیل دادند که آقای منتظری را در چنبره خود قرار داده بودند و ایشان عملا صدایی برای انعکاس تحلیل های غلط و حرف های تخریبی آنها علیه انقلاب اسلامی تبدیل شده بود.( روزگار قائم مقامی، صص ۶۱_۶۸) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
✳️ مواجهه امام خمینی با منتظری/2 ◀️به مناسبت سالروز مرگ آقای حسینعلی منتظری 🔹یکی از دلایل جدی انحراف آقای منتظری؛ اعتماد او به گروه‌های منحرف و لیبرال‌مسلک بود. کسانی که در جریان مبارزات هزینه‌ای ندادند و پس از انقلاب طلب‌کارانه وارد بدنه نظام شدند و علیه اصول انقلابی ملت شوریدند. ◀️امام خمینی در دو پیام جداگانه، به نامه های آقای منتظری پاسخ صریح و روشن دادند. اولین بار در 3 اسفند 67، در پیام «منشور روحانیّت» اعتماد به لیبرال ها و خوشبینی به آنها را _که سیره عملی و ریشه جانبداری های غلط آقای منتظری بود_ مذمت کردند: 🔸«ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان‏ خود را به ‎‏گروه‌ها و #‎‏لیبرال‌ها می‌خوریم، آغوش کشور و همیشه برای پذیرفتن همۀ‏‎ ‎‏کسانی که قصد و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت‏‎# ‎‏طلب‌کاری آنان از همۀ اصول، که چرا « » گفتید! چرا کردید! چرا نسبت‏‎ ‎‏به منافقین و ضدانقلابیون را جاری می کنید؟ چرا شعار « »‏‎ ‎‏داده اید؟ چرا را اشغال کرده ایم و صدها چرای دیگر. 🔹و نکتۀ مهم در این‏‎ ‎‏رابطه این که نباید تحت تأثیر و بی مورد نسبت به و مخالفین و‏‎ ‎‏متخلفین نظام، به گونه ای تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهی زیر سؤال بروند. من‏‎ ‎‏بعض از این موارد را نه تنها به سود کشور نمی دانم که معتقدم دشمنان از آن بهره می برند. ‎‏من به آنهایی که دستشان به رادیو ـ تلویزیون و مطبوعات می رسد و چه بسا حرف های‏‎ ‎‏دیگران را می زنند صریحاً اعلام می کنم: تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست‏#‎ ‎‏‎‏لیبرال‌ها بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی پناه را از بین ببرند،‏‎ ‎‏تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد»(صحیفه امام ج21 ص273) 🔸اعتماد و دفاع تمام عیار از برخی افراد معلوم الحال و مجرم قطعی( مانند مهدی هاشمی)، رویه غیر قابل در سیره سیاسی آقای منتظری بود که زمینه افول وی را نیز فراهم آورد و جایی برای دفاع از او باقی نگذاشت. (روزگار قائم‌مقامی ص 221) 🔹 هرچند امام گلایه های خود از قائم مقام رهبری را در جلسات مختلف ابراز داشته بودند و نسبت به آینده نظام احساس خطر جدی داشتند، اما در زمستان ۶۷ و نوروز ۶۸ جریان حوادث به گونه ای دیگر رقم خورد. آقای هاشمی رفسنجانی در این باره چنین نقل کرده است: « چند ماه قبل از اینکه این اتفاق بیافتد،( عزل آقای منتظری) یک جلسه ما ،( آقای خامنه‌ای، سید احمد آقا و بنده) خدمت امام بودیم. دریکی از جلسات که رفت و آمد ها و مکاتباتی میان امام و آقای منتظری شده بود. امام از جانشین آن زمان خودشان ناراحت بودند و این مطلب را در یک جلسه ای فرمودند که بسیار برای ما تلخ بود و برای ماشک شد. ما احساس کردیم که ایشان یک نظر تندی دارند.... وقتی دوستان اصرار می کردند که صبر کنیم ، ایشان با نگرانی به حضار نگاه کردند و فرمودند: من برای عمر خودم فرصت طولانی نمی بینم و وظیفه خود می دانم که این مسئله را حل کنم. من میدانم که بعد از من، اگر انجام ندهم چه پیش خواهد آمد. ازمن نخواهید کاری کنم که وقت حضور نزد خدا جوابی نداشته باشم». @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
✳️ مواجهه امام خمینی با منتظری/3 ◀️به مناسبت سالروز مرگ آقای حسینعلی منتظری 🔸هاشمی رفسنجانی در جای دیگر از خاطرات خود، به پیشینه تصمیم امام مبنی بر ضرورت آقای منتظری اشاره می کند و در خاطرات روز دوم فروردین ماه ۶۸ خود می نویسد: « امام در مورد اظهارات و نامه های آیت الله منتظری عصبانی اند و تصمیم بر اقدام تند دارند. خواهش کردم دست نگه دارید تا بررسی بیشتر شود. در پیامامروزشان هم اشاراتی دارند..» 🔹علی رغم القائات اطرافیان آقای منتظری که تلاش دارند را امری آنی و نتیجه تصمیمی ناگهانی بنمایانند، شواهد پیشین نشان از آن دارد که امام خمینی بر اساس مشاهده رویه غلط اطرافیان و شخص قائم مقام در موضوعات گوناگون و تصمیم به عدم اصلاح رویه، مدتها پیش از نگارش نامه ۶۸/۱/۶، تصمیم نهایی خود را گرفته و به دلیل تعلل هیئت رئیسه خبرگان مبنی بر اقدام برای ، چاره ای جز علنی کردن تصمیم تاریخی خود ندید.(روزگار قائم مقامی، ص۱۱۵) 🔸امام خمینی(ره) انحراف منتظری را شاهد بود و در مجالس خصوصی تذکرات دلسوزانه خود را به وی ارائه می نمود اما منتظری با بی اعتنایی و بی حرمتی به استاد خود، به حدی رسیده بود که در مواردی حتی به امام هم جسارت نمود؛ امری که با اعتراض آیت الله خامنه ای مواجه شد و امام باز هم صبوری پیشه کرد. (در کتاب روایت رهبری تفصیل این ماجرا آمده) 🔸امام تمام تلاش خود را برای نجات منتظری به کار بست اما «حفظ اسلام» اقتضا میکرد که تصمیم اساسی خود را بگیرد و جراحی بزرگی را برای حذف عنصری منحرف انجام دهد. ایشان منتظری را از قائم مقامی عزل کرده و در شب هفتم فروردین 68، در دیدار سران قوا، منتظری را شخصی «فاسق، فاسد و مفسد» نامید.(روزگار قائم مقامی، ص126-132) 🔹اطرافیان منتظری که نقش اساسی در انحراف «قائم مقام» داشتند، پس از عزل وی بر کینه و عناد خود نسبت به انقلاب و امام افزوده و برای گریز از بدنامی، نامه امام به منتظری را انکار یا توجیه کردند. 🔸 نامه ای که اصل آن با دستخط امام موجود است و موسسه تنظیم و نشر آثار امام نیز صدورش را تایید کرده و آقایان هاشمی رفسنجانی، خامنه ای و مشکینی هم بر نوشتن آن توسط امام شهادت داده اند. جالب تر آنکه خود منتظری به نامه مزبور پاسخ داده و صالحی نجف آبادی نیز کتابی درباره نامه مذکور نوشته است. 🔹 برخی از اعضای بیت منتظری مانند عمادالدین باقی، در وقاحتی آشکار، امام را در نوشتن این نامه «بیمار» توصیف کرده تا آنرا از اعتبار بیاندازد. برخورد جاهلانه و کینه توزانه بیت منتظری با نامه امام، نشان دهنده عمق انحراف و وقاحت این بیت در برخورد با انقلاب و امام است. بیت منتظری با انتشار فایل صوتی حمایت آقای منتظری از سازمان تروریستی منافقین، نقش مهمی در انتخابات ریاست جمهوری دوزادهم ایفا کرده و با مظلوم نمایی از جلادان، تغییر جایگاه شهید و جلاد را کلید زد و هنوز هم به فتنه گری های خود ادامه می دهد. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
🔴ناگفته‌های آیت‌الله یزدی در دیدار اختصاصی با نویسندگان «روزگار قائم‌مقامی» 🔻 🔹نویسندگان کتاب «روزگار قائم مقامی» که ناگفته‌هایی را درباره آیت‌الله حسینعلی منتظری قائم‌مقام معزول رهبری در دهه 60 مطرح کرده‌اند، به همراه برخی دیگر از پژوهشگران بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۳ شهریور ۹۸ به دعوت مرحوم آیت‌الله محمد یزدی فقیه تازه درگذشته شورای نگهبان، در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با وی دیدار داشتند. 🔸رئیس فقید جامعه مدرسین بعد از مطالعه کتاب «روزگار قائم‌مقامی»، برای تقدیر از نویسندگان، فرصت این دیدار را فراهم کرده بود. در این دیدار آیت‌الله یزدی ضمن تأیید و تقدیر ویژه از کتاب، به بیان برخی خاطرات خاص خود پیرامون قائم‌مقامی و حواشی مربوط به آقای منتظری پرداخت که متن این دیدار، با اندک حذفیات جهت مراعات برخی مصالح، برای نخستین‌بار منتشر می‌گردد. 🔹کتاب روزگار قائم‌مقامی بر خلاف بسیاری از آثار گذشته که بر نفوذ باند سیدمهدی هاشمی تأکید دارد، در سه فصل از مثلث نفوذ «مهدی هاشمی، لیبرال‌های نهضت آزادی و منافقین» پرده برمی‌دارد. ◀️سرفصل‌های مهم از سخنان و خاطرات منتشر نشده آیت‌الله یزدی در دیدار نویسندگان کتاب روزگار قائم‌مقامی : 🔹کتاب روزگار قائم‌مقامی؛ بسیار مستند و رفع‌کننده شبهات 🔸«روزگار قائم‌مقامی»، یکی از آثاری که حتما جلوی تحریف تاریخ را می‌گیرد 🔹اثبات شهادت مرحوم ربانی و جنایات گسترده سیدمهدی هاشمی در کتاب روزگار قائم‌مقامی 🔸ایجاد مزاحمت هوادران آقای منتظری در قم 🔹سخنان منتظری علیه امام خمینی و پاسخ آیت‌الله یزدی 🔸دلیل مطرح شدن آقای منتظری به عنوان قائم‌مقام 🔹ناتوانی آقای منتظری در اداره مجلس خبرگان 🔸مقاومت آیت‌الله یزدی در برابر طرح آقای منتظری به عنوان مرجع تقلید 🔻مطالعه متن کامل از خبرگزاری فارس🔻 متن کامل دیدار 🔺مطالعه متن کامل از خبرگزاری فارس🔺 📃متن معرفی کامل کتاب: 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/1607 ◀️راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران، فروشگاه کتاب انتشارات کیهان، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فخررازی و خیابان دانشگاه، پلاک 1210. 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم: 📞تلفن: 32904231-025 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم|| ایجاد مزاحمت هواداران منتظری در قم؛ به روایت آیت‌الله یزدی 🔹«[دیگر] مطلبی که می‌خواهم خدمت شما بگویم و اینجا نبود اینکه ایشان از خلع شدند انقلاب هم پیروز شد و امام هم واقعا ناراحت شدند از این مشکل و چندین بار به آقایان گفتند که باید این را حلش بکنید تا شب صدور نامه 6/1/68 که امام اصرار داشتند که همان شب نامه در مجامع عمومی خوانده شود و آقای و... مانع می‌شوند و تا این اندازه من نمی‌دانستم ولی می‌دانستم که آقای هاشمی خیلی دنبال حفظ شخصیت ایشان است و خیال می‌کند که نوشته ایشان نوشته درجه اول در بحث ولایت فقیه است و من با خود ایشان هم خیلی بحث کرده بودم. 🔸همه این‌ها گذشت، رسیدیم به یک زمانی که من از طرف رئیس شدم. آقای منتظری هم در آن زمان هیچ‌کاره بود ولی هر روز مصاحبه می‌کرد و یک سوژه دست دشمن می‌داد و درب خانه‌اش هم هر روز یک اجتماع از جمع می‌شدند وشعار می دادند. من هم نزد مقام معظم رهبری رفتم و گفتم که من دیگر در اینجا نمی‌توانم زندگی کنم و شما بیایید اینجا را بخرید...» 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
«مجسّمه‌ی عزّت است زینب كبری، همچنانكه حسین بن علی (علیهالسّلام) در كربلا، در روز عاشورا مجسّمه‌ی عزّت بود.»(مقام معظم رهبری۱۳۹۲/۰۸/۲۹) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
‏‏تقوا و خودسازی، سلاح رویارویی با کفر جهانی‏‏ ‏ 🔻 | 30 آذر 🔹«شما الحمدلله الآن جمعیتتان زیاد است. جمعیت بحمدالله زیاد است. قدرت ایمانیتان‏‎ ‎‏هم الحمدلله زیاد است. و باید طوری کنید که قدرت ایمانی هر روز زیاد بشود. با توجه به‏‎ ‎‏خدای تبارک و تعالی خودتان را کنید که یک انسانی بشوید ، و یک انسانی‏‎ ‎‏بشوید برای خدای تبارک و تعالی؛ با تقوا. اگر اتکال به خدای تبارک و تعالی‏‎ ‎‏بکنید، و تربیت خودتان، خودتان را بکنید شما پیروز هستید. 🔸و ما امید این را‏‎ ‎‏داریم که این که امروز همان طور ابتلایی ‏‏[‏‏که‏‏]‏‏ در صدر اسلام داشت و سربازهای‏‎ ‎‏اسلام جانبازی کردند، فداکاری کردند و اسلام را پیش بردند، حالا در دست ماست این‏‎ ‎‏اسلام، و در مقابل ما هم قدرتهای بزرگ ایستاده است ‏‏[‏‏ما نیز پیش ببریم‏‏]‏‏ ما الحمدلله ‏‎ ‎‏جمعیتمان الآن خوب است. لکن در مقابل قدرتهای بزرگ، اگر منهای اسلام، و قدرت‏ ‏اسلام باشد، چیزی نیستیم. » (30 آذر 58، صحیفه امام، ج 11، ص 361) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.