eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
699 ویدیو
597 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️الف لام تحریف/۶⭕️ 🔹تحریف عجیب هدایت‌الله بهبودی در کتاب الف لام خمینی: امام به شرط عدم دخالت بیگانگان مخالفتی با لوایح شش‌گانه نداشت ◀️نویسنده الف لام خمینی در مواردی خود به اندیشه‌های سیاسی امام پرداخته و در برخی موارد دیگر تحریفات دیگران را بازگو کرده است. به طور مثال او به صراحت آورده است که : « آیت‌الله خمینی مخالفتی با اجرای ، در صورتی که به دور از دخالت بیگانگان طراحی شده باشد، نداشت.» ولی به این تحریف آشکار اشکالاتی وارد است: 🔹۱. حدود پنجاه سال از آن واقعه می‌گذرد و هیچ‌کدام از تاریخ‌نگاران چنین ادعایی نکرده‌اند. آقای به چه سند معتبری دست پیدا کرده که این ادعا را دارد؟ 🔸۲. اسناد و آثار برجا مانده نشان می‌دهد که امام قدس سره مواد شش‌گانه شاه را به صورت مطلق مباین موازین عدل و عقل و فقه و شرع اسلامی می‌دانستند. ایشان در پاسخ پرسشی پیرامون اصلاحات ارضی که یکی از مواد شش‌گانه بود، اعلام کرده است: «آن‌چه به اسم قانون اصلاحات ارضی در صدد اجرای آن هستند مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است....» ایشان مخالفت خود را در هر فرصتی که دست می‌داد ابراز می‌کردند. 🔹۳. امام قدس سره بند امکان تحلیف به سایر کتب ادیان را پوششی برای دست‌برد به قانون اساسی می‌دانستند و از این جهت نیز با این طرح مخالفت داشتند. 🔸۴. به قدس سره بهره‌گیری مردم از اقدامات و کارهای عام المنفعه و به ظاهر مذهبی و مردمی حاکمان جائر بدون اجازه جایز نیست. در نتیجه نقل آقای بهبودی در الف لام خمینی مخالف فتوای صریح امام قدس سره نیز هست. ⁉️سؤالی که در این‌جا مطرح است این‌که آقای بهبودی از آوردن این تحریف تاریخی چه نیتی داشته است؟ آیا می‌خواسته به صورت غیرمستقیم جانب و را بگیرد و امام را به با آنان متهم کنند؟ چراکه این طیف بودند که با شعار اصلاحات «آری-دیکتاتوری نه» اصلاحات نمایشی شاه را در آن زمان به رسمیت شناختند. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️🔴شهادت امام کاظم تسلیت🔴⚫️ «راوی که از نزدیکان امام کاظم علیه‌السلام است می‌گوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسی‌بن‌جعفر سه چیز است؛ یکی لباس خشن،...می‌شود گفت لباس جنگ. بعد شمشیری را [که] آویختند و یک قرآن...ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانه زیبایی است، در اتاق خصوصی حضرت که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانه‌های یک آدمِ جنگی مکتبی، مشاهده می‌شود. شمشیری هست که نشان می‌دهد هدف، جهاد است. لباس خشنی هست که نشان می‌دهد وسیله، زندگی خشونت‌بار رزمی و انقلابی است؛ و قرآنی هست که نشان می‌دهد می‌خواهیم به #زندگی_قرآن برسیم.»(امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، انسان ۲۵۰ ساله ص۳۱۷-۳۱۸) #امام_کاظم @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
تقابل گروه‌های غرب‌‍گرا با تشکیل نظام جمهوری اسلامی و مواضع امام.pdf
7.59M
🔆داستان پرماجرای یک «آری»🔆 ✳️به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی و طرح همه‌پرسی برای رأی مثبت یا منفی به نظام جمهوری اسلامی؛ گروه‌های وابسته و التقاطی در شکست طرح «جمهوری اسلامی» متفق القول شدند. ◀️آن‌ها در اولین قدم با رد «جمهوری اسلامی»؛ نظام‌های جایگزین مثل «جمهوری دموکراتیک اسلامی» را مطرح کردند که مردم طرح آنان را شکست دادند و ۹۸/۲ درصد در روز ۱۲ فروردین به «جمهوری اسلامی» رأی مثبت دادند. البته طرح مقابله با جمهوری اسلامی متوقف نشد بلکه روش تغییر کرد: ◀️یکی از وظایف #مهندس_بازرگان(رئیس دولت موقت) تشکیل مجلس مؤسسان برای تصویب قانون اساسی بود ولی دولت او از مدیریت #عاجز بود و در شرایط بحرانی کشور نتوانست قانون اساسی را تدوین کند. در نتیجه در جلسه مشترک شورای انقلاب و دولت موقت پیشنهاد تشکیل مجلسی با حدود هفتاد نفر از #خبرگان قانون‌دان و تصویب قانون اساسی در آن مجلس مطرح شد. این پیشنهاد مورد قبول امام قدس سره و دولت موقت قرار گرفت. اما #غرب‌گرایان پس از تشکیل مجلس خبرگان شروع به کارشکنی‌های سنگین کردند... ❇️داستان پرماجرای مخالفت و کارشکنی غرب‌گرایان با طرح «جمهوری اسلامی»، حوادث پس از ۱۲ فروردین و موضع‌گیری‌های صریح امام خمینی قدس سره را در این مقاله مستند بخوانید. 📜مقاله «تقابل گروه‌های غرب‌گرا با تشکیل نظام جمهوری اسلامی و مواضع امام- پوریزدان‌پرست-فصل‌نامه تخصصی 15 خرداد-شماره ۳۷-۳۸ زمستان۹۲. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
پیشینیه‌شناسی مفهومی جمهوری اسلامی.pdf
10.47M
🔆به مناسبت ۱۲ فروردین/بخش دوم🔆 ✳️۱۲ فروردین؛ روزی که به تعبیر امام خمینی «... روز نخستین حکومت اللَّه است [و] از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست.»(صحیفه امام، ج ۶، ص ۴۵۳-۴۵۴) ⁉️اما آیا « #جمهوری_اسلامی » مفهومی جدید بود که هیچ سابقه‌ای نداشت؟ آیا آن‌گونه که برخی غرب‌گرایان ادعا کرده‌اند امام قدس سره اعتقادی به جمهوری اسلامی نداشت و این ایده محصول تلاش و القائات آنان در پاریس بود؟ ❇️در این مقاله می‌خوانیم که مفهوم «جمهوری اسلامی» ریشه‌ای تاریخی دارد به گونه‌ای که در نامه اعتراضی علمای فارس به رفتارهای توهین‌آمیز دولت در سال ۱۲۸۵ ش. این واژه به کار رفته است.هم‌چنین نامه‌ای تحت عنوان قانون اساسی «جمهوری اسلامی ایران» در سال ۱۳۵۴ به دست ساواک می‌افتد که به احتمال قوی نویسنده آن مرحوم ربانی شیرازی است. ❇️ هم‌چنین از دل مبانی متقن امام در کتاب کشف اسرار و کتاب البیع این مفهوم تأیید و تثبیت شده و حتی اشاراتی نیز به آن وجود دارد و در ادامه مبارزات؛ در پاریس نیز به این مفهوم تصریح می‌کنند. ❇️به علاوه ماهیت «جمهوری اسلامی» از کلمات سایر علمای اسلامی از جمله مرحوم نائینی،علامه طباطبایی، علامه جعفری و... برمی‌آید. ❇️گفتنی است نظام «جمهوری اسلامی» مختص ایران نیست و برخی دیگر از کشورها، قبل و بعد از ایران، این نظام را به عنوان شکل حکومت‌داری انتخاب نموده‌اند... تمامی این مطالب در: 📜مقاله «پیشینه‌شناسی مفهومی جمهوری اسلامی»- فصل‌نامه تخصصی ۱۵ خرداد، شماره۴۸ زمستان ۱۳۹۵. #روز_جمهوری_اسلامی @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
«بعثت نبىّ اکرم برای بشر آغاز راه نوی بود. دنیای محیطِ بر آن پیام و محل پیدایش این پیام، دنیای بسیار بد و غیر قابل تحمّلی بود؛ دنیای گرایش و جذب مادّیات شدن، دنیای خوی حیوانی، دنیای بیمهارىِ قدرتمندان و زورمندان و زورگویان، دنیای تبعیض و فساد و ظلم و شهوترانىِ بیبندوبار... اما وظیفه و رسالت و بعثت، پیغمبر را جلو آورد. بعثت یعنی برانگیختگی و این بعثت آمد فضا را اوّل در محیط حجاز، بعد در همه دنیای متمدّن آن روز، در ظرف بیست و چند سال تغییر داد. »(امام خامنه‌ای مدظله‌العالی ۱۳۸۱/۷/۱۳ ) #مبعث #عید_مبعث #عید_مبعث_مبارک @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۷⭕️ ⚫️یکی از تحریفاتی که آقای در حق امام قدس سره روا داشته؛ حذف و تعدیل ایشان است._گفتارهای انقلابی که قطعا با لیبرالیستی و تساهل و تسامح غرب‌گرایانه سازگار نیست و اگر کسی آن موازین را رعایت نکند به احتمال قوی و دولتی را از دست خواهد داد و به داشتن قلم غیرعلمی متهم خواهد شد. ◀️به طور مثال امام خمینی قدس سره در یکی از سخنرانی‌های حماسی خود علیه رژیم می‌گویند:«شاه دوستی یعنی غارت‌گری» حال آقای بهبودی بعد از گذشت حدود نیم قرن این جمله خبری را به جمله پرسشی تبدیل می‌کند؛ انگار امام سؤال می‌کند «شاه دوستی یعنی غارت‌گری؟» بعد هم می‌نویسد مطابق صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای و سیدمصطفی خمینی این جمله پرسشی است. 🔆امّا در پاسخ به آقای بهبودی باید گفت: 🔹۱. متن اصلی سند و سایر اعلامیه‌های چاپ شده جمله را به صورت خبری آورده است. 🔸۲. امام قدس سره از نظر بلاغی و ادبی آن‌قدر ضعیف نبوده‌اند که همگان جمله پرسشی‌شان را خبری بخوانند و بعد از ۵۰ سال یک نویسنده بیاید و بفهمد این جمله پرسشی بوده و نه خبری. 🔹۳. بر فرض محال که پندار نویسنده در مورد امام قدس سره درست باشد، در همان زمان هم کسانی بودند که از سر در پی حذف و تعدیل سخنان انقلابی ایشان باشند. ولی حتّی همان‌ها هم چنین برداشتی نداشته‌اند. 🔸۴. آن‌چه هم از زبان شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی رحمه‌الله نقل شده اشاره به راه گریز امام از چنگ مأموران رژیم داشته که اگر آن مأموران به واسطه این سخنان ایشان را بازداشت کردند راه گریزی باشد و جمله را در آن شرایط بشود بر پرسش و استفهام انکاری حمل کرد نه این‌که در اصل سخنرانی هم این جمله پرسشی بوده باشد. 🔻🔻🔻 ⭕️هم‌چنین یکی دیگر از آسیب‌های الف لام خمینی؛ ضربه به در لابلای خاطرات تحریف شده است. به طور مثال این کتاب امام خمینی قدس سره را که نماد ابهت و متانت و گزیده‌گویی بود در صحنه دستگیری و بازجویی مأموران رژیم پرحرف و مجادله‌کار و اهل بگو-مگو نشان داده به نقل از امام می‌گوید: ❎« من در آن‌جا بازجویی پس نمی‌دادم. به آن‌ها می‌گفتم: -من شما را قبول ندارم؛ تشکیلات شما را تشکیلات حق و قانون نمی‌دانم؛ شما هر کاری می‌خواهید بکنید. فوقش می‌خواهید اعدامم کنید، کنید؛ من یک کلمه هم جواب نمی‌دهم. می‌گفتند: +نخیر باید جواب بدهید. گفتم: -خیر من جواب نمی‌دهم... » ✳️کسانی که چند صباحی امام را از نزدیک دیده و به روش و منش او آشنایی داشته باشند، به درستی می‌دانند که امام هیچ‌گاه اهل جر و بحث و بگو و مگو نبود. یک کلمه می‌گفتند که صدها نکته در بر داشت. اگر امام به مأموران سطح پایین ساواک که تحت عنوان نزد او می‌آمدند، جرئت بحث می‌داد، بی‌تردید با و دریدگی با امام برخورد می‌کردند. ابهت و جبروت امام به اندازه‌ای بود که مأموران جرئت چون و چرا به خود نمی‌دادند. ❇️به علاوه، امام قدس سره هیچ‌گاه به رژیم شاه این جرئت و جسارت را نمی‌داد که به یک مرجع تقلید در کشور شیعه اندیشه کند. برعکس روش و منش امام به گونه‌ای بود که دشمن دریابد که درگیری با یک مرجع عالی‌مقام تقلید برای او گران تمام می‌شود. 🔻🔻🔻 🔺🔺🔺 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️همکار ساواک؛ پشتیبان کودتا⭕️ 🔻به مناسبت سال‌مرگ سیدمحمدکاظم شریعتمداری🔻 🔹چهل سال قبل بزرگ‌ترین انقلاب قرن بر اساس اسلام ناب محمدی و رهبری بی‌بدیل امام خمینی به پیروزی رسید و الگوی جدیدی از سیاست ورزی را به رخ غرب و شرق کشید. مخالفان این انقلاب اسلامی٬ تنها به استعمار و استبداد محدود نبوده و نیست بلکه معدود روحانیون دنیاطلب و وابسته را نیز سراغ داریم که از آغاز نهضت تا بعد از استقرار حکومت دینی در ایران٬ همواره با دشمنان اسلام و مردم مسلمان ایران همصدا بوده اند. یکی از این معممین بدسابقه٬ آقای سیدکاظم شریعتمداری است که از همکاری با ساواک پیش از انقلاب تا همکاری با کودتاچیان پس از انقلاب را در کارنامه خود ثبت کرد تا در دادگاه تاریخ و هم‌چنین محکمه عدل الهی با پرونده‌ای سنگین حاضر گردد. 🔆امروز روز درگذشت اوست و برای آگاهی بیش‌تر از اقدامات وی شما را به مطالعه این کتاب دعوت می‌کنیم: 📖 شریعتمداری در دادگاه تاریخ، سیدحمید روحانی، ۱۳۶۱-قم. 📎پیوند معرفی کتاب در سایت بنیاد: https://b2n.ir/36874 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️همکار ساواک، پشتیبان کودتا/بخش دوم⭕️ 🔸اشاره منشور روحانیت امام (قدس سره) به نقش شریعتمداری در کودتا علیه نظام🔸 ◀️یکی از جرائم بزرگ سیدمحمد کاظم شریعتمداری پشتیبانی از بود. جرمی بسیار سنگین که امام خمینی (قدس سره) در منشور روحانیت نیز به آن اشاره نمود: ⚫️«آنقدر که اسلام از این ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونۀ بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین ـ علیه السلام ـ که در تاریخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقه ها را بیش از این تلخ نکنم. ولی طلاب جوان باید بدانند که پروندۀ تفکر این گروه همچنان باز است و شیوۀ و  عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده اند. آنها که به خود اجازۀ ورود در امور سیاست را نمی دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا نظام و کودتا جلو رفته بودند. غائلۀ قم و تبریز با هماهنگی چپی‌ها و سلطنت‌طلبان و تجزیه‌طلبان کردستان تنها یک نمونه است که می توانیم ابراز کنیم که در آن حادثه ناکام شدند ولی دست برنداشتند و از کودتای نوژه سر در آوردند، باز خدا رسوایشان ساخت.» (صحیفه امام ج۲۱ ص۲۷۹-۲۸۰) فتنه شریعتمداری بزرگ و پیچیده بود که با بصیرت و زمان‌شناسی خنثی شد اما شناخت شریعتمداری ضروری است چراکه ما را به شناخت نزدیک می‌کند. آیا همان‌طور که شریعتمداری به دنبال براندازی سخت بود؛ نوشریعتمداری‌های ساکن قم به دنبال هستند؟ ◀️همکار ساواک، پشتیبان کودتا/بخش اول-معرفی کتاب «شریعتمداری در دادگاه تاریخ» به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی: https://eitaa.com/bonyadtarikh/278 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۸⭕️ 🔻الف لام و ضعیف جلوه دادن مرجعیت امام قدس سره 🔵در کتاب الف لام آمده است :«البته (آقا) [امام] مرجع تقلید بودند، اما رژیم ایشان را به این عنوان نمی‌شناخت و لازم بود این مسئله رسما اعلام شود.» ◀️بر خلاف پندار آقای نویسنده، جایگاه علمی و ، پیش از آن‌که برای بسیاری از مردم آشکار و محرز شود، برای رژیم شاه شناخته شده بود: 🔹۱. سرهنگ قولقسه رئیس دایره امنیت و مذاهب در گزارشی در سال ۱۳۳۵ اذعان دارد که امام در ایالات مرکزی و غرب ایران مقلد دارد. او بنا بر گزارشی که به مرکز داده است بیش از یک ماه با لباس شخصی در قم زیسته و با کلاه پوستی و پیراهن یقه آخوندی و کفش پاشنه خوابیده، روزها در مدارس دینی و بیوت مراجع و علما پرسه می‌زده و شب‌ها در قهوه‌خانه‌های قم با زائران و مسافران و مردم قم به گپ و گفت می‌نشسته و اطلاعات به دست می‌آورده است. او نتیجه پرس و جو و جستار خود را در زمینه جریان‌های مختلف به تهران گزارش کرده و از جمله از عالمان بزرگی که پس از درگذشت آیت‌الله بروجردی، صلاحیت جانشینی او را دارند نام برده که یکی از آن‌ها امام است. او در این گزارش خود در سال ۱۳۳۵ آمار شاگردان امام را حدود پانصد نفر برآورد کرده و افزوده است «که از لحاظ درسی حائز اهمیت است، در ایالات مرکزی و غربی ایران مقلد دارد.» 🔸۲. روزنامه کیهان در ۱۲ فروردین ۱۳۴۰ چند روز پس از درگذشت آیت‌الله بروجردی از میان عالمانی که طبق دید صاحب‌نظران روحانی برای جانشینی آقای بروجردی صلاحیت دارند، نخست نام امام را آورده است. ۳. از همه مهم‌تر رفتن نخست وزیر وقت ایران (علی امینی) به بیت امام و دیدار با ایشان در سال ۱۳۴۰ است که نشان از این واقعیت دارد که رژیم پس از درگذشت آیت‌الله بروجردی امام را از علمای طراز اول و در مقام مرجعیت به رسمیت می‌شناخته است. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین روز وفات عالم‌ربانی و فقیه پارسا مرحوم آیت‌الله محمد مومن ⚫️ با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
از بازی پشت پرده یانکی ها در سال ۱۹۶۳ تا رو بازی کردن ترامپ در سال ۲۰۱۹ "جان اف کندی و توطئه" انقلاب سفید" تروریست نامیدن سپاه پاسداران همزمان با سالروز قطع رابطه سیاسی، بازرگانی ایران و آمریکا به تعبیر امام راحل بیش از آنکه برای استعمارگران مطلوب باشد برای کشورهای مستقل و آزاده ایده آل است تا بی پروا به اهداف عالی خود دست پیدا کنند، از این رو آمریکایی ها سال ها قبل از انقلاب یعنی حدود سال های ۱۳۴۰ شمسی به فکر تسلط اندیشه های خود و دیکته آن به سراسر عالم بودند. @bonyadtarikh آمریکا رژیم های دست نشانده و وابسته به خود را واداشت که به منظور پیشگیری از جنبش های ملی و ضدآمریکایی، رفرم مزبور را در کشورهای خود به مرحله اجرا بگذارند و به یک سلسله برنامه به -اصطلاح-اصلاحی دست بزنند.جان اف کندی«رییس‌جمهور آمریکا» به منظور جلب حمایت کنگره به کمک های مادی و به ظاهر اصلاحاتی به کشورهای وابسته به خود، طی پیامی که در سال۱۹۶۱ م، (۱۳۴۰ ش) به کنگره فرستاد،از روی این توطئه استعماری پرده برداشت و نقشه جدید آمریکا برای سرکوبی جنبش های آزادیخواهان در کشورهای عقب مانده را چنین بر ملا کرد، متنی که در روزنامه اطلاعات ۶ خرداد۱۳۴۰ تحت عنوان« کندی طرفدار انقلاب دموکراتیک! است» درج گردید. @bonyadtarikh «..پیمان های نظامی نمی تواند به کشورهایی که بی عدالتی اجتماعی و هرج و مرج اقتصادی، راه خرابکاری را در آنها باز کرده کمک نماید. آمریکا نمی تواند به مشکلات کشورهای کم رشد فقط از نظر نظامی توجه کند..این امر خاصه در مورد کشورهای کم توسعه که به میدان بزرگ مبارزه تبدیل شده اند، صادق است و به همین جهت است که باید پاسخ ما به خطراتی که متوجه این کشورهاست، جنبه خلاق و سازنده داشته باشد. ما می خواهیم در این کشورها امیدواری پدید آید... اگر ما به مشکلات ملت ها فقط از نقطه نظر نظامی توجه کنیم، مرتکب اشتباه عظیمی خواهیم شد؛ زیرا هیچ مقدار اسلحه و قشونی نمی تواند به رژیم هایی که می خواهند و یا نمی توانند اصلاحات اجتماعی کنند و اقتصاد خود را توسعه دهند، ثبات و استواری ببخشد. پیمان های نظامی نمی تواند به مللی که بی عدالتی اجتماعی و هرج و مرج اقتصادی،مشوق قیام و رخنه و خرابکاری است کمک کند؛ ماهرانه ترین مبارزات ضد پارتیزانی نمی تواند در نقاطی که مردم محلی کاملا گرفتار بینوایی هستند و به این جهت از پیشرفت خرابکار نگرانی ندارند، با موفقیت روبه رو گردد.از طرف دیگر، هیچ نوع خرابکاری نمی تواند مللی را که با اطمینان به خاطر جامعه بهتر می کوشند فاسد کند. این عقیده ماست.» نهضت امام خمینی ره، ج۱ ص۱۳۴ با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم