eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
699 ویدیو
597 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻آن‌چه گذشت🔻 به مناسبت سال‌روز نامه تاریخی ۶ فروردین و عزل آقای منتظری از قائم مقامی توسط امام قدس سره ؛ پرونده‌ای گشودیم با محوریت بیت پرلیبرال و منافق آقای منتظری؛ بیتی که آسیب‌ها و مخاطرات فراوانی برای ملت داشت و خانه محنت امام و یاران او بود. مرور عناوین و مطالب: 🔵نامه ۱/۶ https://eitaa.com/bonyadtarikh/213 🔹از بیت تا تل‌آویو https://eitaa.com/bonyadtarikh/217 🔵تسلط سیا بر بیت https://eitaa.com/bonyadtarikh/218 🔹حمایت بیت از فاسد https://eitaa.com/bonyadtarikh/219 🔵منتظری و بیتی پر رنج برای امام https://eitaa.com/bonyadtarikh/220 🔹نامه ۱/۷ منتظری به امام https://eitaa.com/bonyadtarikh/221 🔵آلزایمر سیاسی یا خواندن دیکته پر غلط لیبرال‌ها https://eitaa.com/bonyadtarikh/222 🔹ماجرای نامه سه امضاء https://eitaa.com/bonyadtarikh/233 🔵بیتی که از افراد ناصالح پاک نشد https://eitaa.com/bonyadtarikh/239 🔹بیت منتظری؛ امروز مثل دیروز https://eitaa.com/bonyadtarikh/241 🔵واکاوی علمی دلایل انحراف آقای منتظری-مجموعه مقالات: https://eitaa.com/bonyadtarikh/243 📷گفتنی است مجموعه عکس‌نوشته‌های «بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان» به زودی از همین حساب بارگزاری خواهد شد که قابلیت نصب در اماکن عمومی را خواهد داشت. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷مجموعه عکس‌نوشته‌های «بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان» 🔆 مجموعه عکس‌نوشته‌های مستند بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی پیرامون آقای منتظری و بیت او🔆 📎 پیوند: https://eitaa.com/bonyadtarikh/258 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
عکس‌نوشته بیت لیبرال‌ها.rar
3.33M
📷عکس نوشته‌های مستند «بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان» کاری از بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی. @Binyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️ سال‌گرد مرجع معظم شیعه؛ حضرت آیت‌الله بروجردی⚫️ ◀️رابطه آیت‌الله بروجردی با امام قدس سرهما/ از مشورت آیت‌الله بروجردی با امام؛ تا تصمیم ایشان برای حمایت ویژه از امامِ جوان یکی از برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی و حوزه علمیه رابطه امام خمینی قدس سره و است. گفتنی‌ها در این زمینه فراوان است که به مناسبت سال‌گرد رحلت آن عالم بزرگوار به دو خاطره مستند اشاره می‌کنیم: 🔵« حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدعباس مهری نقل کردند: من در محضر آیت‌الله بروجردی بودم که نماینده‌ای از طرف دولت به حضور ایشان بار یافت و موافقت ایشان را با موضوعی که دولت در دست اجرا داشت خواستار شدند. آیت‌الله بروجردی فرمودند: پاسخ را بعد از مشاوره و تبادل نظر با بعضی از علما به دولت ابلاغ خواهم کرد. من به فکر رفتم که آقای بروجردی در این‌گونه امور با کدام یک از علمای قم مشورت می‌کنند؟ دیری نپایید که دیدم امام خمینی-بنا به درخواست آیت‌الله بروجردی- به آن‌جا آمدند و به اتفاق آن مرحوم به اتاق دربسته‌ای رفته به گفت و گو نشستند و ساعتی بعد آیت‌الله بروجردی نظر خویش را برای دولت فرستادند.» 🔹تاریخ نشان می‌دهد رابطه امام خمینی قدس سره و آیت‌الله بروجردی به رابطه‌ای بسیار نزدیک و سازنده برای جهان اسلام تبدیل می‌شد؛ اگر برخی ایادی نفوذی و مرموز در بیت آیت‌الله بروجردی می‌گذاشتند: « بعضی از افاضل حوزه نجف از مرحوم شیخ محمدتقی بروجردی نقل می‌کردند که آیت‌الله بروجردی بارها فرمود: قصد دارم که در موقعیت مناسبی، زیر بازوی جوانی را بگیرم که برای اسلام و مسلمین می‌تواند مثمر باشد. (و اشاره به امام خمینی قدس سره کرده بود). این موقعیت تا پایان زندگی آیت‌الله بروجردی هرگز پیش نیامد، یعنی که در دستگاه ایشان بودند نگذاشتند. (نهضت امام خمینی قدس سره ج۱ ص۱۱۴-۱۱۵) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️آن‌چه از «الف لام» تا کنون گفتیم⭕️ در خصوص کتاب نکات فراوانی را گفتیم اما با نگاهی به صحنه که برای این کتاب تحریف‌گر فراهم شده؛ بیش‌تر باید گفت و بیش‌تر باید نوشت چراکه پروژه پروژه‌ای قطعی و خطرناک است که هوشیاری و بصیرت هرچه بیش‌تر جامعه انقلابی را می‌طلبد. ◀️اما آن‌چه تا کنون گفتیم: 🔸الف لام؛ خدمت یا خیانت: معرفی نقد الف لام خمینی به قلم تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی: https://eitaa.com/bonyadtarikh/153 🔹قطعه‌فیلم نقد الف لام: https://eitaa.com/bonyadtarikh/167 🔸وقتی تحریف‌کننده انقلاب؛ کاندیدای هنر سال انقلاب می‌شود/ حاشیه‌ای بر اقدام تأمل برانگیز حوزه هنری انقلاب در انتخاب هدایت‌الله بهبودی به عنوان چهره سال هنر انقلاب: https://eitaa.com/bonyadtarikh/197 🔹فهرست برخی اشکالات و تحریفات الف لام خمینی(۲۱ اشکال و تحریف): https://eitaa.com/bonyadtarikh/202 🔸کتاب الف لام و پنج اشکال کلی: https://eitaa.com/bonyadtarikh/210 🔹کتاب الف لام و ضعف خردورزی در گزینش روایات تاریخی: https://eitaa.com/bonyadtarikh/212 🔸صدای تحریف امام از سیمای جمهوری اسلامی ایران/ حاشیه‌ای بر تبلیغ کتاب الف لام خمینی از بخش خبر ۲۲:۰۰ شبکه سه سیما: https://eitaa.com/bonyadtarikh/235 بخش‌های بعدی نقد الف لام خمینی؛ به زودی. 🔻🔻🔻 🔺🔺🔺 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
مقاله الف لام_بخش اول.pdf
16.26M
⭕الف لام تحریف/۴⭕ 🔻الف لام و گزینش‌های سلیقه‌ای و جناحی🔻 با مطالعه دقیق کتاب الف لام می‌یابیم که نویسنده این کتاب در گردآوری مطالب و گزارش‌ها پیرامون امام، دقت لازم را نداشته است و شاید نخواسته روایت‌هایی را که درباره امام آمده، بدون دخالت دادن خواست و و جناحی بازگو کند. از این رو برخی از گزارش‌ها و روایت‌ها را -از زبان دیگران- که به سال‌های اخیر مربوط است کرده لکن از آوردن آن‌چه زیر نظر امام و آیت‌الله سیدمصطفی خمینی نگارش یافته است، خودداری ورزیده است. ⬅این رویه حتی در روایت‌های جزئی نیز اعمال شده است به طور مثال می‌بینیم او آورده است که سیداحمد [جد امام] به سال ۱۲۵۷ با سکینه خانم، دختر محمدحسین بیک ازدواج کرده است لکن دیدگاه سیدمصطفی خمینی را مبنی بر این‌که سید احمد با خواهر یوسف خان ازدواج کرده نادیده انگاشته؛ در صورتی که طبق اسناد موجود امام نیز آن را رد نکرده است. ◀️دریافت مقاله از همین پیوند. 🔻🔻🔻 🔺🔺🔺 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۵⭕️ 🔵مطالعه نقادانه الف لام بازگو کننده این مطلب است که این کتاب نه تنها با اصول و مبانی تاریخ‌نگاری نگارش نیافته است بلکه حتی در مواردی یک کار پژوهشی نیز به شمار نمی‌آید. به طور مثال پیرامون نخستین دیدار آقای عراقی با امام در نوفل لوشاتو روایت‌ها متفاوت است: روایت آقای محتشمی‌پور؛ روایت آقای فردوسی‌پور؛ روایت آقای توکلی. یک نویسنده پژوهش‌گر در این گونه موارد یکی از این دو شیوه را به کار می‌بندد: یا گزارش‌ها و روایت‌های گوناگون را به صورت کامل می‌آورد و برداشت نهایی و داوری را بر عهده خوانندگان می‌گذارد یا خود به بررسی میدانی و همه جانبه می‌پردازد و با راویان زنده به مصاحبه می‌نشیند و به روایت صحیح می‌رسد. لکن می‌بینیم که هدایت‌الله بهبودی در این کتاب هیچ‌کدام از این راه‌های پژوهشی را نپیموده بلکه به صورت سلیقه‌ای گزارش آقای فردوسی‌پور را پسندیده.گزارشی که دارای اشکالات تاریخی است و برای تبیین هرچه بیش‌تر آن را ذکر می‌کنیم: « نزدیک غروب با خودرویی که اسماعیل فردوسی‌پور می‌راند یک راست به نوفل لوشاتو رسید. وقتی به آگاهی امام خمینی رسید که عراقی آمده، بی‌مقدمه او را پذیرفت، اما وارد که شد و خود را با گریه به پای آقای خمینی انداخت [امام] از ما پرسیدند که این شخص کیست؟ آقای (سیدمحمود) دعایی گفتند: حاج مهدی عراقی» اما این روایت اشکالاتی دارد و نمی‌تواند درست باشد: 🔹۱. مرحوم فردوسی‌پور در پاریس وسیله نداشت و اصولا هنوز رانندگی فرا نگرفته بود. 🔸۲. آقای دعایی در آن زمان نوفل‌لوشاتو نبود تا همراه آقای فردوسی‌پور و عراقی به حضور امام بروند و آقای عراقی را به امام معرفی کنند. 🔹۳. آقایان فردوسی‌پور و دعایی تا آن زمان مهدی عراقی را از نزدیک ندیده بودند و ارتباطی با او نداشتند، به چه مناسبت او را در دیدار با امام همراهی کردند؟ 🔸۴. منش امام این نبود که اعضا و افراد دفتر او دنبال دیدار کنندگان بروند و در مراسم دیدار حضور داشته باشند چگونه نامبردگان در این دیدار حضور یافتند؟ 🔹۵. معلوم نیست بهبودی با روایت‌های محتشمی‌پور و توکلی چه کرده است؟ بی سر و صدا آن‌ها را حذف کرده است؟ این مورد و موارد دیگر نشان‌گر ضعف روحیه پژوهی آقای بهبودی در این کتاب است. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.