eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
987 ویدیو
642 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹الف لام تحریف/۲🔹 🔻کتاب الف لام و پنج اشکال کلی ◀️درباره این کتاب و نویسنده آن چند نکته بایسته شرح و بیان است: 🔸۱. بیش‌تر مطالبی که در کتاب الف لام خمینی آمده، گردآوری نوشته‌ها و گفته‌هایی است که در چهار دهه گذشته و پیش از آن در دوران نهضت و مبارزه امام انتشار یافته است و جز تکرار آن نوشته‌ها و گفته‌ها، مطالب دیگری در آن کم‌تر توان یافت. 🔹۲. منابع و دست‌مایه‌های اصلی این کتاب سندها و گزارش‌هایی است که از به جا مانده یا خاطراتی است که غالبا با خطا و اشتباه و اغراق و گاهی با دروغ و هم‌راه است و نویسنده محترم بی‌چون و چرا و بدون وارسی و راست‌آزمایی از آن اسناد و این خاطرات بهره گرفته و به گزارش‌های خلاف واقع ساواک و دیگر گزارش‌های مقامات دولتی اعتبار بخشیده است در صورتی که بی‌تردید هرگونه سند و مدرکی خواه محرمانه و سری یا آشکار، دولتی و غیردولتی، بدون بررسی و ارزیابی و رعایت اصول سندشناسی نمی‌تواند از اعتبار لازم برخوردار باشد. گفتنی است گزارش‌های مقامات ساواک نیز گاهی دور از واقعیت بوده که اشتباه‌کاری‌ها و بی‌دقتی گزارش‌گران را می‌رساند. 🔹۳. شایعات دور از واقعیت درباره امام که بر سر زبان‌ها بوده یا در نوشته‌ای آمده از سوی نویسنده محترم بدون درنگ روی درستی یا نادرستی آن، مورد بهره‌برداری قرار گرفته و اعتبار یافته است. باید دانست که یکی از ترفندهای ضد نام‌آوران تاریخ‌ساز، شایعه‌سازی است. به طور مثال شایعه‌سازی ضد سیدجمال‌الدین اسدآبادی تا آن پایه گسترده است که امروز برای یک پژوهشگر که بر آن است درباره اهداف و اندیشه‌های او تحقیق کند گذر از پیچ و خم شایعات در خصوص او بسیار مشکل و دست‌نایافتنی شده است. 🔸۴. نویسنده الف لام خمینی در جای جای کتاب خود، برخی از رویدادهای تاریخی پیرامون امام را ابهام‌آمیز و تاریک می‌نمایاند که به نظر می‌رسد ریشه در ناتوانی او در تحقیق و تحلیل مسائل و جریان‌های تاریخی دارد و شاید بتوان گفت که نویسنده در غبارآلود نشان دادن چهره امام بی‌انگیزه نباشد. 🔹۵. نویسنده به رغم این‌که از بی‌طرفی در تاریخ‌نگاری قلم زده است در جای جای کتاب نه تنها نتوانسته بی‌طرف باشد، بلکه باید گفت از غرض‌ورزی‌ها نیز دور نمانده است. او بیش‌تر روایت‌های تاریخی دوران نهضت امام را -افزون بر گزارش‌های ساواک- از کتاب‌ها و منابعی گرفته که با نویسنده آن مشکلی نداشته است و عمده آورده‌های دیگر نویسندگان را نادیده انگاشته و در واقع از روایت‌های گوناگون و متفاوت به صورت گزینشی استفاده کرده است. 🔆ادامه نقد تفصیلی «الف لام خمینی» در روزهای آینده. 🔗پیوند مطالب گذشته: 🔸مقاله نقد الف لام: https://eitaa.com/bonyadtarikh/153 🔸قطعه‌فیلم نقد: https://eitaa.com/bonyadtarikh/167 🔸آیا تحریف‌گر انقلاب شایسته عنوان هنرمند سال انقلاب است؟ https://eitaa.com/bonyadtarikh/197 🔸فهرست بخشی از اشکالات و تحریفات الف لام: https://eitaa.com/bonyadtarikh/202 🔻🔻🔻 🔺🔺🔺 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
پیام #آیت‌الله_منتظری به #امام_خمینی: «در شرایط فعلی مطرح کردن قضیه، موجب تیره کردن روابط لیبی با ایران و برپا کردن جنجال سیاسی و به نفع آمریکای جهانخوار تمام خواهد شد» روزنامه جمهوری اسلامی ۲۵ فروردین۵۹ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۳⭕️ 🔻کتاب الف لام و ضعف خردورزی در نقل روایات تاریخی ◀️یکی از اشکالات نویسنده الف لام خمینی به کار نبردن ملاک در نقل روایات تاریخی است و ایشان در کتاب خود به گزارش‌هایی اعتنا کرده که با اندک خردورزی کنار گذاشته می‌شود. به طور مثال در گزارشی که آقای بهبودی آن را نقل کرده‌اند آمده: 🔸« آقای(!) خمینی در آخرین ساعات شب عاشورا، تک و تنها در خیابان باریک بهار، نزدیک پل آهنچی دیده شد. آیا از خانه آیت‌الله مرعشی که همان نزدیکی‌ها بود می‌آمد؟ کسی نمی‌داند. ساعاتی پیش از آن، او در حسینیه چهل‌اختران بود. استقبال اهالی آن محل به اندازه‌ای بود که نتوانسته بود وارد خانه حاج علی چهل‌اخترانی شود. در حسینیه روی سکویی نشسته بود و با عزاداری مردم همراهی کرده بود و در پایان با زحمت از میان مردم گذشته، داخل خودرو شده بود.»(الف لام، ص ۳۰۹-۳۱۰) 🔵اگر نویسنده محترم با خواندن آن گزارش لحظه‌ای با خود تأمل می‌کرد که چگونه شدنی است امام در شب عاشورای سال ۴۲، که در اوج محبوبیت است و مردم به او عشق می‌ورزند،آن هم در شب عاشورا که مردم تا اذان صبح در هر کوی و برزن سیل‌آسا روان‌اند و به عزاداری سرگرم‌اند و خود نویسنده هم به جمعیت فوق‌العاده مردم در آن شب اذعان کرده، چگونه می‌تواند تک و تنها آن هم در خیابان بهار قم دیده شود؟! 🔹به علاوه چگونه ممکن است که امام با آن محبوبیت فو‌ق‌العاده وارد مجلسی شود ولی مردم آن‌گونه به او بی‌اعتنایی کنند که راه را برای او باز نکنند و مجبور شود تک و تنها روی سکویی بنشیند و بعد هم برود؟! 🔵هم‌چنین در گزارش‌های گوناگون دیگری نیز فراوان آمده که در آن روزها هرگاه امام در اجتماع دیده می‌شد، استقبالاو به گونه‌ای بود که او را به طور کلی از حرکت باز می‌داشت: ◀️«در طول خیابان آذر تا کوچه حکیم، مردم از شور حضور خمینی در میان خودشان چه شادی‌ها می‌کردند. به گونه‌ای که آقای خمینی در عرض ۲۵ دقیقه توانست در میان مردم فقط ۵۰ متر جلو برود.»(مکتب مبارز نشریه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، بهار و تابستان ۱۳۴۹) ⁉️حال باید دید گوینده این گزارش و آقای هدایت‌الله بهبودی چه غرضی از آوردن این داستان دارند؟ آیا از روی این گزاره دروغ آورده شده یا انگیزه دیگری هم‌چون زیر سؤال بردن امام و انقلاب مد نظر بوده است؟ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/۱🔻 متن کامل نامه«۱/۶» خطاب به آقای منتظری بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای منتظری با دلی پر خون وقلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً برنظر خود مقدم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید. شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدین‌تر می‌دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید. از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌باشید و به طلابی که پول برای شما می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود می‌دانید -که مسلماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرتتان را خراب‌تر می‌کند-، با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهری‌ها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم دیگر خود دانید: ۱. سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد. ۲. از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد. ۳. دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند. ۴. نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند. و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیل‌کرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. و الله قسم، من با نخست‌وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم. سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم. من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام. یکشنبه ۶۸/۱/۶ روح‌الله الموسوی الخمینی
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/۲🔻 ⭕️ از بیت تا تل‌آویو ⭕️ یکی از عوامل انحراف آقای و بدعاقبتی سیاسی و اخروی وی، نفوذ سازمان‌های جاسوسی به ویژه در بیت او و تسلط بر شخص آقای منتظری بود. در این زمینه اسناد قطعی و گفتنی‌ها وجود دارد که به یکی از آن موارد اشاره می‌کنیم. سندی محرمانه از دل بیت آقای منتظری؛ با رونوشتی به : ⚫️«محرمانه از سفارت امریکا،تهران-11354 بـه سفارت امریکا،جده رونوشت:سفارت امریکا،تل‌آویو 28 اکتبر 1979-6 آبان 1358 موضوع:ملاقات با آیت اللّه منتظری 🔸۱.محرمانه-تمام متن 🔹۲.کـارمند سـیاسی سـفارت و کارمند اعزامی وزارت خارجه امریکا در ۲۵ اکتبر به مدت ۴۵ دقیقه با آیت اللّه حسینعلی منتظری در دفتر وی در مـجلس خـبرگان مـلاقات کردند.آیت اللّه منتظری،رئیس مجلس خبرگان می‌باشد و در سپتامبر ۱۹۷۹ پس از مرگ آیت اللّه طالقانی بـه امـامت جمعه تهران منصوب گشت.این ملاقات توسط وزارت خارجه[ایران] ترتیب داده شده بود. 🔸۳. کارمند وزارت خـارجه بـاب گـفتگو را با رساندن پیام‌های دوستانه از جانب دولت امریکا و مردم امریکا باز نمود... 🔹۴. مـنتظری در پاسـخ،دوستانه و صمیمی برخورد کرد.او گفت کارتر،رئیس‌جمهور امریکا را بسیار تحسین می‌کند. وی یـادآوری کـرد کـه چگونه در زمان زندانی بودنش از انتخاب کارتر مطلع شده و چقدر از شنیدن اینکه رئیس‌جمهور یک مسیحی مـؤمن بـوده و بـه حقوق بشر معتقد است،خوشحال شده بود...» سپس مأمور آمریکایی در خصوص خبرگی آقای منتظری در مبحثی سیاسی می‌گوید: «آیت اللّه مـنتظری...اطـلاعات خوبی نداشت. امـا مـترجم وی به جای او جواب می‌داد. » و در پایان؛ کارشناسان سیا که برای ارزیابی شخصیتی آقای منتظری به این ملاقات رفته بودند می‌گویند: 🔸«... آیت اللّه منتظری در برابر گردهمایی‌های بزرگ و هـمچنین در تـلویزیون دارای ظـواهری است که چندان تأثیرگذار نمی‌باشد، وی بسیار کوتاه‌قد بـوده و صـدای نازکی دارد و در مجامع کوچک بسیار برخوردی گرم و دوستانه دارد، به آرامی صحبت کرده و کلمات را می‌کشد...باتوجه به این ملاقات کوتاه‌مدت، مـا چـنین احـساس می‌کنیم که وی یک متفکر سیاسی متبحر نبوده و اکثر مطالبی کـه به وی استناد می‌شود یا برایش نوشته شده و یا توسط دیگران در دهانش گذاشته‌اند. مترجم وی در طول این ملاقات یک روحـانی جـوان بـا انگلیسی خوب بود و در مواردی توصیه‌هایی به وی می‌کرد تا بر آنـها تـأکید نماید.» (مجله تخصصی ۱۵ خرداد شماره ۱۵، مقاله آقای منتظری و سازمان سیا، سیدحمید روحانی، به نقل از: اسناد لانه جاسوسی آمریکا (اسناد منتشر نشده) کتاب دهم، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، بخش دوم، ۱۳۸۷، ص۷۰۶) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/۳🔻 ⭕️تسلط سیا بر بیت⭕️ 📷سمت راست-منوچهر قربانی‌فر؛ مأمور ساواک و CIA که نفوذ و تسلط فوق‌العاده‌ای بر بیت آقای منتظری داشت. 🔸 آنگاه که سازمان سیا در توطئه برقراری ارتباط سری با مسئولان نظام جمهوری اسلامی از طریق فرستادن #مک_فارلین به ایران شکست خورد و امام برخی مسئولان را که بر آن بودند با مک فارلین دیدار و گفت و گویی داشته باشند، از این کار بازداشت و نامبرده دست از پا درازتر از ایران رفت، #سازمان_سیا بر آن شد تا با افشای این جریان، برای نظام جمهوری اسلامی درد سر داخلی ایجاد کند و مسئولان نظام را به جان هم بیندازد و به اختلاف داخلی بکشاند و از مسئولان نظام جمهوری اسلامی به علت بی‌اعتنایی به نماینده امريكا (مک فارلین) انتقام بگیرد. 🔹اینجا بود که منوچهر قربانی‌فر جریان را به آقای منتظری و شبکه حاکم در بيت او رسانده و آقای #مهدی_هاشمی این نقشه سيا را با فرستادن نامه قربانی‌فر برای مجله «الشراع» به اجرا درآورد. چنان که در کتاب خاطرات منسوب به آقای منتظری این واقعیت این گونه افشا شده است: ◀️«البته افشای قضیه مک فارلین هم در مجله الشراع لبنان که به وسیله سید مهدی انجام شد، در تشدید این قضایا نقش داشت نامه قربانی‌فر را ظاهرا سید مهدی توسط یکی از دوستانش به الشراع رسانده بود... »(خاطرات منسوب به آقای منتظری صص۹۱۷-۹۱۸)(مجله تخصصی ۱۵ خرداد، شماره۱۱، مقاله«خاطرات ساده لوحانه، خیانت بزرگ و آخرتی که خراب شد» سیدحمید روحانی) #بیت_لیبرال‌ها #پناه‌گاه_منافقین @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/۴🔻 ⭕️حمایت بیت از فاسد⭕️ ⚫️یکی از مفسدان اخلاقی که از روی نفاق لباس پیغمبر پوشیده بود و در دهه ابتدایی انقلاب اسلامی به دار مجازات آویخته شد؛ #امید_نجف‌آبادی بود که به فساد اخلاقی مباشرت با هم‌جنس محکوم بود و علاوه بر آن از نزدیکان مأمور سابق ساواک و جاسوس سیا، #منوچهر_قربانی‌فر نیز محسوب می‌شد.(مجله تخصصی ۱۵ خرداد شماره۱۱، مقاله خاطرات ساده‌لوحانه، خیانت بزرگان و آخرتی که خراب شد، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی) ◀️وقتی که دادگاه عادلانه او تشکیل شد، آقای منتظری به حمایت از این شخص مفسد پرداخت که طبیعتا ره به جایی نبرد. مرحوم حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی در رنج‌نامه خود به آقای منتظری می‌نویسد: 🔹«حتما می‌دانید که امید نجف‌آبادی چه مفاسدی داشت و سرنوشت او با #قوم_لوط گره خورده بود...اما دفاع شما از آقای امید نجف‌آبادی هم به دلیل #ساده‌اندیشی شما به جهت القائات و فشارهای همه جانبه و حساب شده افراد #بیت شماست که توانسته‌اند روح لطیف و حساس شما در جهت خواسته‌ها و اهداف خود استفاده نمایند.» #بیت_لیبرال‌ها #خانه_منافقان @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
رنجنامه و نامه.pdf
992.7K
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/۵🔻 ⭕️منتظری و بیتی پر رنج برای امام⭕️ 📩رنج‌نامه فرزند و یار امام قدس سره؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی به آقای منتظری به ضمیمه بخشی از نامه‌های سید مهدی هاشمی (به تعبیر امام قدس سره: سیدمهدی قاتل) که ارتباطات بسیار نزدیک وی به بیت آقای منتظری و شخص ایشان را آشکار می‌کند. ◀️بخشی از این رنج‌نامه: «اگر از منافقین و لیبرال‌ها . طیف مهدی هاشمی جدا نشوید مطمئن باشید تمامی حزب‌اللهی‌ها در آخرت در مقابل پیامبر اکرم جلوی شما را خواهند گرفت.» #بیت_لیبرال‌ها #خانه_منافقان @Bonyadratikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/۶🔻 متن نامه آقای منتظری به محضر امام خمینی. ۶۸/۱/۷ ⭕️منتظری و پیمان‌هایی که شکسته شد⭕️ بسم اللّه الرحمن الرحیم محضر مبارک آیت اللّه العظمى امام خمینى - مدظله العالى پس از سلام و تحیت، مرقومه شریفه مورخ ۶۸/۱/۶ واصل شد. ضمن تشکر از ارشادات و راهنماییهاى حضرتعالى به عرض مى رساند، مطمئن باشید همان طور که از آغاز مبارزه تاکنون در همه مراحل همچون سربازى فداکار و از خود گذشته و مطیع در کنار حضرتعالى و در مسیر اسلام و انقلاب بوده ام، اینک نیز خود را ملزم به و حضرتعالى مى دانم، زیرا بقا و ثبات نظام اسلامى مرهون اطاعت از مقام معظم رهبرى است. براى هیچ کس قابل شک نیست که این انقلاب عظیم تا کنون در سایه رهبرى و ارشادات حضرتعالى از خطرات مهمى گذشته ، و دشمنان زیادى همچون منافقین کوردل، که دستشان به خون هزاران نفر از مردم و شخصیتهاى عزیز ما و از جمله فرزند عزیز خود من آغشته است، و سایر جناحهاى مخالف و ضد انقلاب و سازشکار و لیبرال‌مآب هاى کج فکر را رسوا و از صحنه خارج نموده است. آیا جنایات هولناک و ضربات ناجوانمردانه این روسیاهان کوردل به انقلاب و کشور و ملت عزیز و فداکار ما فراموش شدنى است؟ و اگر بلندگوهاى آنان و رادیوهاى بیگانه خیال مى کنند با جوسازی‌ها و نشر اکاذیب و شایعه پراکنی‌ها به نام اینجانب مى توانند به اهداف شوم خود برسند و در همبستگى ملت ما رخنه کنند، سخت در اشتباهند. و راجع به تعیین اینجانب به عنوان قائم مقام رهبرى، خود من از اول جدا مخالف بودم، و با توجه به مشکلات زیاد و سنگینى بار مسئولیت، همان وقت به مجلس خبرگان نوشتم که تعیین اینجانب به نبوده است و اکنون نیز عدم آمادگى خود را صریحا اعلام مى‌کنم و از حضرتعالى تقاضا مى‌کنم به مجلس خبرگان دستور دهید مصلحت آینده اسلام و انقلاب و کشور را قاطعانه در نظر بگیرند و به من اجازه فرمایید همچون گذشته یک طلبه کوچک و حقیر در حوزه علمیه به تدریس و فعالیتهاى علمى و خدمت به اسلام و انقلاب، زیر سایه رهبرى حکیمانه حضرتعالى، اشتغال داشته باشم و اگر اشتباهات و ضعف هایى که لازمه طبیعت انسان است رخ داده باشد، ان شاء اللّه با رهبری‌هاى حضرتعالى مرتفع گردد و از همه برادران و خواهران عزیز و علاقه‌مند تقاضا مى کنم مبادا در مورد تصمیم و خبرگان محترم، به بهانه حمایت از من، کارى انجام دهند و یا کلمه اى بر زبان جارى نمایند، زیرا مقام معظم رهبرى و خبرگان جز خیر و مصلحت اسلام و انقلاب را نمى خواهند. امید است این شاگرد مخلص را همیشه از راهنمایی هاى ارزنده خود بهره مند، و از دعاى خیر فراموش نفرمایید. والسلام علیکم و رحمةاللّه و برکاته . حسینعلی منتظری_۶۸/۱/۷ 🔸 سی سال از این نامه می‌گذرد و زمان خوبی است که بپرسیم: آیا آقای منتظری به عهد و پیمان خود مبنی بر اطاعت از امام پایبند ماند؟ یا بیت پر از لیبرال و منافق او نگذاشت و پیش‌بینی مرحوم امام قدس سره در نامه ۱/۶ مبنی بر این‌که «مسلماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرتتان را خراب‌تر می‌کند» محقق شد؟ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/۷🔻 ⭕️آلزایمر سیاسی یا خواندن دیکته پر از غلط لیبرال‌ها⭕️ ✴️رفتار و گفتار متناقض آقای منتظری در مواجهه با موضوع صدور انقلاب ◀️ در خاطرات مـنسوب‌ بـه‌ آقای‌ منتظری «دم زدن از صـدور انقلاب» مورد نـکوهش قـرار گرفته و عامل حمله عراق به ایران و «وقوع جنگ هشت ساله» معرفی شده است‌!! (خاطرات آقای منتظری،۱۹۴) 🔹اولا باید دانست کـه ایـن ادعـا که صحبت از صدور انقلاب موجب حمله عراق شـد، سـخن مـنافقان و گـروهک‌هایی مـانند «نـهضت آزادی» است که از زبان آقای منتظری‌ بیان شده است. این گروهک‌ها از آنجا که به انقلاب اسلامی ایمان نداشتند‌ و به‌ مصداق «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» از روی ناچاری در صف مردم آمده و با‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همراهی نشان دادند و در واقع بوی قدرت آنان را به صف مردم‌ کشانیده‌ بود‌، در پی پیروزی انقلاب اسلامی در فرصت‌ها و مناسبت‌ها دم گرفته بودند که ما نمی‌خواهیم‌ انقلاب‌ را‌ صـادر کـنیم، لیکن چه کنیم که خواه ناخواه و خود به خود در کشورهای دیگر‌ تأثیرگذار‌ خواهد بود! آنها چنین می‌پنداشتند که انگار بیماری واگیرداری وارد ایران شده است‌ و چه‌ بخواهیم‌ یا نخواهیم بـه کـشورهای دیگر سرایت می‌کند!! لیکن امام روی باورمندی به انقلاب اسلامی‌ اعلام‌ کرد که ما انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک رهایی‌بخش‌ و ضـد‌ سـلطه و استعمار به جهانیان عرضه مـی‌داریم و دولت‌ها و ملت‌ها را به دریافت آن فرا می‌خوانیم و کیست‌ که‌ نداند صدور فرهنگ و اندیشه با توپ و تانک و زور سرنیزه نشاید، بلکه با‌ تبلیغ‌ و ارشاد‌ سرشت انـقلاب و اهـداف آن برای دیگر ملت‌ها مـی‌توان بـه گسترش و فراگیری‌ آن‌ در‌ میان جهانیان کمک کرد. 🔸 ثانیا اگر دم زدن از صدور انقلاب باعث‌ تحریک‌ دیگران و آغاز جنگ شد، چگونه آقای منتظری در زمانی که در اریکه قدرت بود فراوان از‌ صدور‌ انقلاب سـخن می‌گفت؟ اگـر از ابتدا اعتقاد به چنین چیزی نداشت آیا به‌ مردم‌ می‌گفت و می‌کرد؟ و با این کار جوانان‌ مردم‌ را‌ جلوی گلوله می‌فرستاد؟ ⁉️مگر آقای منتظری در پیام‌ روز‌ قدس سال 1358 در خصوص صدور انقلاب نگفت: ... از ویژگی‌های انـقلاب اسـلامی ایران‌ کـلیت‌ و شمول آن است که نمی‌توان‌ رسالت‌ جهانی آن‌ را‌ در‌ محدوده خاص جغرافیایی و اقلیمی زندانی نمود‌ و در‌ حقیقت انقلاب ما، انـقلابی است اسلامی، نه ایرانی و از این‌رو باید گفت‌ انقلاب‌ ما قدم اول پیـروزی را بـرداشته‌ و پیـروزی نهایی وقتی است‌ که‌ در کل جهان اسلام و مستضعفین‌ آثاری‌ از استعمار و استثمار باقی نماند... (همان،۲۵۴) ⁉️مگر آقای منتظری نـویسنده ‌ ‌پیـام ۱۳۵۸/۷/۲۸ به‌ اتحادیه‌ انجمن‌های دانشجویان در اروپا نیست‌ که‌ در‌ آن اعلام می‌دارد‌: ... باید‌ به گونه‌ای انقلاب را‌ شـکل‌ داد کـه در پشـت‌های مرز و سازمانی متوقف نگردد و جبهه مستضعفین که مورد‌ تأکید‌ مداوم امام است هـر چه زودتر‌ به‌ وجه صحیح‌ تشکیل‌ شود‌... ⁉️مگر آقای منتظری در‌ مذاکره با اعـضای جبهه آزادی‌بخش ۲۶ خـرداد ۱۳۵۸ نـمی‌گوید: ما خودمان را هنوز‌ پیروز‌ نیافته‌ایم، مادامی که برادران مسلمان در‌ ، فیلیپین‌، اریتره‌ و در‌ جاهای دیگر به‌ دست‌ امپریالیست‌ها و طاغوت‌ها گرفتار باشند ما هنوز پیروز نیستیم. پیروزی ما در وقتی است که همه بـرادران‌ مسلمان‌ ما‌ از دست امپریالیست‌ها‌ و طاغوت‌ها‌ نجات‌ پیدا‌ کنند‌ و هنوز‌ در حال مبارزه هستیم. 🔹ثالثا باید دانست ادعای اینکه شعار صدور انقلاب موجب هجوم صدام به ایران و «وقوع جنگ هشت‌ ساله‌» شده است، ادعایی بـی‌پایه و ریـشه، یا است. ناظران سیاسی و صاحب‌نظران آگاه و اندیشمند به درستی می‌دانند که ایران انقلابی در آن روز‌ چه‌ از صدور انقلاب سخن می‌گفت‌ و چه‌ از آرمان‌های انقلابی توبه می‌کرد، هجوم رژیم بعث عـراق بـه ایـران اجتناب‌ناپذیر بود. ⭕️به قول حاج احمد آقا در رنجنامه : حضرت آیت‌الله! طیف مهدی هاشمی هنوز هم‌ دست از شـما بـر نمی‌دارند، چرا که آنها امام را قبول ندارند، چه رسد به شما. به قول امام چون اعتقاد به ارتباط با منافقین و لیبرال‌ها دارند هیچ پلی را بهتر‌ از‌ شما ندیدند و این را بارها گـفته‌اند. وقـتی امام تأکید روی رسیدگی به مسائل مهدی هاشمی داشتند معلوم بود با هوش و ذکاوت سرشار خود مسائل را تحلیل می‌کردند. متأسفانه شما.. هرگز او را نشناختید. @Bonyadtarikh
سند (1) (2).pdf
167.7K
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/۸🔻 ⭕️ماجرای نامه سه امضاء به آقای منتظری؛ از زبان تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی⭕️ 🔵يك سال و اندي پيش از آنكه به همراه حجج اسلام حاج آقای كروبی و امام جمارانی نامه ۶۷/۱۱/۲۹ را به آقای منتظري بنگاريم، از لحن سخنان او دريافته بودم كه آنچه او بر زبان می‌آورد، با باورهای آن آقاي منتظری كه ما مي‌شناختيم هم‌خوانی ندارد و اين صدای ديگران و دگرانديشان است كه از حلقوم او بيرون مي‌آيد. 🔹اين دريافت را بارها با برخي از دوستان در ميان گذاشتم و اظهار نگرانی كردم، حتی به ياد دارم كه يك‌بار در مجمع روحانيان مبارز اين مسأله را مطرح كردم و اين نكته را يادآور شدم كه من بيم آن دارم كه دشمن از آقاي منتظری برای نظام جمهوری اسلامی، يك انور سادات بسازد و ما روزی چشم باز كنيم ببينيم كه كار از كار گذشته و آنچه نبايد اتفاق بيفتد، به وقوع پيوسته است. 🔵اين سخنان من با واكنش منفی بسياری از حاضران رو به رو شد. خبر آن هم به گوش آقای منتظری رسيد و او نيز در ملاقات با برخي از دوستان زبان به گله باز كرده بود كه فلانی مرا انور سادات خوانده است! و سرانجام اين بحث و گفتگو به نگارش نامه ۶۷/۱۱/۲۹ منجر شد كه با امضای آقايان كروبی، جمارانی و نگارنده همراه بود. 📎 پیوند مطلب در سایت بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی: https://b2n.ir/44895 📎پیوند نامه در سایت: https://b2n.ir/66992 #بیت_لیبرال‌ها #خانه_منافقان @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
♨️صدای از سیمای جمهوری اسلامی 🔸چند وقتی است که از به صورت حساب شده و دولتی سخن گفتیم و نقدهایی پیرامون کتاب پرغلط از نظر گذشت. اکنون ابعاد این فاجعه تاریخ نگاری٬ در صدا و سیما٬ تکمیل شده است. 🔹متأسفانه چهارم فروردین ۹۸ ٬ گزارشی در شبکه سوم سیما بخش خبر ۲۲:۰۰ پخش شد که پازل تبلیغ و ترویج کتاب تحریف‌گر «الف لام خمینی» را تکمیل کرد. در گزارش خبرنگار صدا و سیما این کتاب به عنوان معرفی شد هم‌چنین در راستای تمجید هرچه بیش‌تر صحبتی از جناب حجت‌الاسلام ذوعلم پخش شد: 🔸«جناب آقای بهبودی فقط یک تاریخ را روایت نکردند ایشون در واقع یک نوع فکری با امام رو روایت کردند.» در ادامه گزارش کوتاه نیز بخشی از مصاحبه نویسنده؛ هدایت‌الله بهبودی به مخاطبان عرضه شد. بهبودی در این قطعه گفت: 🔶«ما نیازمند پیوند جامعه با تاریخ هستیم برای نزدیک کردن به جامعه ما باید از لحن و گویش تازه تری انتخاب کنیم. نسل عوض شده آدم ها عوض شدند.» و پایان بخش این گزارش سخن خبرنگار بود که گفت: 🔸«این کتاب به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی انتخاب شده و تا کنون در نشست‌های نقد و بررسی مختلفی مطرح و بازخوانی شده است. مهمترین نکته در مورد این اثر این‌که سطر سطر این کتاب بر اساس اسناد نوشته شده برای همین این کتاب به منبعی معتبر تبدیل شده و مخاطبان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور دارد.» 🔵حاشیه: ◀️۱. این گزارش و سخنان جناب ذوعلم و بهبودی بسیاری از نکات را روشن می‌کند. جناب آقای ذوعلم باید توضیح دهند منظور ایشان از زیست مشترک با امام چیست؟ منظور زیست مشترک فکری لیبرال‌ها و منافقین با امام است؟ که این جز افترا به ساحت امام چیزی نیست. ◀️۲. سخنان آقای بهبودی در خصوص این‌که «نسل عوض شده؛ آدم‌ها عوض شده‌اند» که در اصل و غرب‌گرایان است نکات بسیاری را روشن می‌کنند. سؤالی که از ایشان باید پرسید این‌که آیا ایشان به عنوان تاریخ‌نگار حق دارد به خاطر تغییر نسل‌ها در تاریخ دست ببرد و آن را به گونه‌ای دروغین روایت کند؟شکی نیست که اکثریت قاطع ملت به ویژه جوانان انقلابی‌اند؛ آیا می‌توان به خاطر عده‌ای از راه برگشته و فرسودگان از مسیر خارج شده چهره و راه امام را تحریف کرد و تاریخ را وارونه نوشت؟! ◀️۳. شاید عجیب‌ترین و مهم‌ترین نکته این گزارش چند جمله آخر خانم گزارش‌گر بود که سطر سطر این کتاب را مستند معرفی کرد. شاید منظور ایشان از مستند بودن؛ مستند به روایات مخدوش ساواک و خاطرات وارسی نشده و شایعات علیه امام قدس سره باشد. اهمیت و خطر بالای این کتاب هم از همین جملات گزارش‌گر مشخص می‌شود که می‌گوید این کتاب در داخل کشور و خارج پخش شده است و طبیعتا با این حجم از پشتیبانی دولتی و رسمی؛ این که با مسؤولین و برخی دیگر به عنوان کتاب رسمی جمهوری اسلامی انتخاب شده٬ در معرفی چهره ای مخدوش از شخصیت و سیره سیاسی امام قدس سره در سطح وسیعی پخش می‌شود و به منجر می شود. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.