eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
976 ویدیو
642 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست سوم 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 17. در حضور اخلاص؛ سرگذشت‌های ویژه از امام(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره20) 18.بازخوانی تحولات اجتماعی ایران در نهضت امام خمینی (س) (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره21) 19. مواضع امام خمینی و انجمن حجتیه در خصوص چراغانی نیمه شعبان(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره22) 20. آیت الله شاه آبادی و مرجعیت امام (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره26) 21. نواندیشی دینی حضرت امام در نسبت فقه با زمان و مکان(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره27) 22. امام خمینی و مقوله «حفظ نظام»(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره28) 23. درآمدی بر مدیریت استراتژیک امام خمینی و امام خامنه ای در گسترش موج اسلام خواهی در جهان(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره30) 24. اسنادی از دستگیری امام در سال ۱۳۴۲ و واکنش مراجع تقلید (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره31) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست چهارم 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 25. امام، حکومت اسلامی و تاخت و تاز نامحرمان در عرصه فرهنگی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره 32) 26. دست خط منتشر نشده از امام(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره32) 27. یک توضیح درباره «دست خط منتشر نشده از امام» (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره33) 28. بینش های اجتماعی در نظریات اخلاقی امام خمینی (ره)(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره36) 29. امام خمینی و تردید ناپذیری زنده نگه داشتن بغض و کینه آمریکا(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره36) 30. آیت الله العظمی خامنه ای و منزلت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره37) 31. رهبری امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی؛ ویژگی های رهبری امام خمینی (ره) در فرآیند انقلاب اسلامی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره45) 32. الگوی انقلابی در هندسه فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره49) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست پنجم 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 33. کنکاشی در آخرین روزهای بازگشت امام به تهران(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره49) 34. در خدمت نهضت امام خمینی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره51) 35. رهیافت‌های نظری و عملی تشکل‌سازی از دیدگاه امام خمینی قدس سره(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره52) 36. جستاری بر نقاط افتراق سبک رهبری ولایی و سبک رهبری کاریزما با نگرشی بر شخصیت رفتاری امام خمینی (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره52) 37. زمینه‌های نگار کتاب کشف اسرار و پاسخ امام خمینی به افکار انحرافی حکمی‌زاده (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره62) 38. مفهوم نظریه ولایت‌فقیه از دیدگاه امام خمینی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره62) 39. مبانی تقریب در اندیشه امام خمینی (رحمه‌الله )(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره63) 40. مفهوم و گستره حکم حکومتی با تأکید بر مبانی نظری امام خمینی ( رحمه‌الله )(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره63) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست ششم 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 41. امام خمینی (ره) و روند بیداری جهان اسلام(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره34) 42. مسئله‌شناسی چالش های اساسی جهان اسلام از نظرگاه امام خمینی (ره)(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره39) 43. جمعیت پاسداران آزادی، حزب زحمتکشان و نهضت امام خمینی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره46) 44. امام خمینی ( رحمه‌الله ) و 23 قاعده عقلی در اثبات حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه از کتاب کشف اسرار(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره62) 45. حساسیت رژیم پهلوی به رساله حکومت اسلامی امام خمینی به روایت گزارش‌های ساواک(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره62) 46. مختصات اسلام امریکایی در منظومه فکری امام خمینی(ره)(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره54) 47. دانشگاه تبریز در نهضت امام خمینی (س)(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره18) 48. بررسی تطبیقی اندیشه های امام خمینی و عملکردهای هاشمی رفسنجانی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره48) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست هفتم 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 49. نهضت امام خمینی (س) و تحولات حوزه علمیه مشهد(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره19) 50. امام خمینی (ره) فضای فکری نجف را متحول کرد(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره49) 51. مکتب امام خمینی و بازتولید فقه اجتماعی شیعه در چله انقلاب اسلامی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره48) 52. روزنه‌هایی امید در فضای ناامیدی زن ایرانی/ برگرفته از کتاب نهضت امام خمینی (س)، دفتر چهارم (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره19) 53. خروج از ره عقل و فضیلت؛ بازخوانی مواضع و عملکرد شریعتمداری در برابر نهضت امام خمینی (س)(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره21) 54. گیلان در آغاز نهضت امام خمینی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره49) 55. درس‌های حکومت اسلامی امام خمینی در نجف اشرف و دشمنان آن(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره62) 56. گروه «حزب الله» طرح حکومت اسلامی و آرمان های جدید/ برگرفته از کتاب نهضت امام خمینی(س) دفتر چهارم (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره21) 57. ترجمه و نقد مدخل امام خمینی در دایرةالمعارف بریتانیکا (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره70-69) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 🔹فهرست اول 🔸فهرست دوم 🔹فهرست سوم 🔸فهرست چهارم 🔹فهرست پنجم 🔸فهرست ششم 🔹فهرست هفتم 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
برخیز و اول تو بکش.pdf
1.52M
🔴برخیز و اول تو بکش 🔻به مناسبت شهادت پاسدار مدافع حرم؛ صیاد خدایی 🔹روز گذشته ١ خرداد ١۴٠١ خبر شهادت پاسدار مدافع حرم؛ صیاد خدایی منتشر شد و برخی شواهد حاکی از نقش رژیم صهیونیستی در این ترور ناجوانمردانه است. 🔸رونن برگمن نویسنده مرتبط با نیروهای اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی؛ پیش از این کتابی به نام «برخیز و اول تو بکش» منتشر کرد و بخشی از ترورهای رژیم اشغال‌گر قدس علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار داد. مقاله «برخیز و اول تو بکش» پیش از این در فصلنامه تخصصی ١۵ خرداد شماره ۶۴- بهار و تابستان ١٣٩٩ به معرفی این کتاب پرداخته بود. 🔹به منظور افشای چهره پلید و جنایتکار رژیم صهیونیستی مقاله فوق در رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی بازنشر می‌شود. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️آیا آقای حسینعلی منتظری بعد از فتح خرمشهر به دنبال آتش بس بود؟! 🔹آقای منتظری در راستای ارائه چهره صلح کل از خود در خاطراتش اینگونه ادعا می‌کند: «وقتی خرمشهر را فتح کردیم و این‌ها را بیرون کردیم احساس کردیم که نیروها[ی ایرانی] به خصوص ارتش، انگیزه داخل شدن در خاک عراق ندارند[!!] ... روی همین اصل هم من همان وقت پیغام دادم که هر کار می‌خواهید بکنید حالا وقتش است؛ و حمله کردن به عراق درست نیست...!! » 🔸طبق اسناد موجود، آقای منتظری نه تنها در پی فتح خرمشهر خواهان آتش‌بس و پایان جنگ نبوده بلکه به حق از سرنگونی صدام و شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» دم می‌زده است. 🔹او در ١٣۶١.٣.١٧ طی نطقی خطاب به رزمندگان، اعلام کرده است: «... شما که در جبهه‌ها با شعار مسجدالأقصی و بیت‌المقدس وارد نبرد شدید و توانستید خوزستان و خرمشهر را آزاد کنید، بدانید که تازه اول کار است.» 🔸آقای منتظری در سخنرانی دیگری در تاریخ ١٣۶١.۴.١٨ نیز اعلام کرده است: «... طبیعی‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به جبهه‌های قدس عزیز و آزادسازی مسجدالأقصی از اشغال نژادپرستان صهیونیست، گذشتن از خاک عراق و کربلای حسینی می‌باشد...» 🔹آیا آقای منتظری به راستی پس از فتح خرمشهر خواهان پایان دادن به جنگ و پذیرش آتش‌بس بوده است که به رزمندگان هشدار داده است «شما که... خوزستان و خرمشهر را آزاد کردید بدانید که تازه اول کار است.» آیا آقای منتظری مخالف ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق بوده است بوده است که اعلام می‌دارد:«طبیعی‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به جبهه‌های قدس عزیز و آزادسازی مسجدالأقصی ... گذشتن از خاک عراق و کربلای حسینی می‌باشد.»؟؟ او در تاریخ ١٣۶١.۵.٣٠ در دیدار با آقای غرایب سفیر الجزایر در ایران که مدت خدمتش در جمهوری اسلامی به پایان رسیده است، اظهار کرد: 🔸«...کشور ما از زمانی که مورد هجوم ارتش کافر واقع شد علی‌رغم این‌که هیچ‌گونه کمک قابل توجهی به او نشد و با تمام مساعدت‌های بی‌دریغ و بلاعوضی که عراق از بلوک شرق و غرب دریافت کرد، مقاومت نمود تا این‌که با بیرون راندن متجاوزین بعثی، به یاری خدا در آستانه پیروزی نهایی قرار گرفته است...» آقای منتظری اگر در پی آزادی خرمشهر خواهان پایان یافتن جنگ و پذیرش آتش بس بوده است، چگونه از پیروزی نهایی سخن می‌گوید؟ و نزدیک بودن آن را نوید می‌دهد؟ 🔹همچنین وی در دیدار با رهبر مذهبی-سیاسی مسلمانان بنگلادش به نام مولانا حافظی در تاریخ ١٣۶١.۶.١۶ موضع خود را پیرامون جنگ و رژیم صدام روشن‌تر بیان کرده است: 🔸...شرایط ما برای خاتمه دادن به جنگ و برقراری صلح همان شرایطی است که از قبل گفته‌ایم و این چیزی است غیرقابل تغییر و این شرایط عبارتند از: خروج کامل نیروهای متجاوز و اشغالگرد صدام از کشور اسلامی ایران، محاکمه و مجازات متجاوز و پرداخت همه خسارات... و اصولا چه مفهومی دارد که بر ملت مسلمان عراق حزبی حاکم باشد که همه افراد آن وابسته به بیگانه و با اسلام دشمنی دیرینه دارند. ما چگونه می‌توانیم با صدام صلح کنیم در حالی که هیچ‌یک از شرایط ما محقق نشده...»(مقاله موهوماتی از چرایی وقوع جنگ تحمیلی علیه ایران، صص٢٢۴-٢٢١، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره٢١ پاییز ١٣٨٨) 🔹تناقض‌گویی‌های فوق نشان می‌دهد که آقای منتظری در زمانی که شعارهای انقلابی و از جمله اصرار به ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر را به منفعت خود می‌دید، پیشگام این عرصه بود اما هنگامی که احساس کرد در میان مردم معتقد به مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی طرفداری ندارد و از این شعارها برای او آبی گرم نمی‌شود و دیگر شعارهای انقلابی برایش سودی ندارد با مواضع قبلی خود صد در صد مخالفت کرد و تلاش کرد گذشته خود را انکار کند اما آنچه را که در تاریخ ثبت شده نمی‌توان رد یا انکار کرد و تناقض‌گویانِ ابن‌الوقت همواره در تاریخ رسوا شده و خواهند شد. به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
چهارده گام تا امام ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی گام اول: تقوای فردی و سیاسی 🔹تقوا و یکی از ویژگی‌های بارز و همیشگی امام خمینی (قدس سره) بود. تقوایی که وجه تمایز او با بسیاری از سیاست‌ورزان بود و به فعالیت او قداست و نورانیت ویژه‌ای بخشید. 🔸این ویژگی در تمام حالات امام جلوه داشت. گزیده‌ای از جلد اول نهضت امام خمینی که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، هنگام تبعید امام (قدس سره) به نجف نوشته شده است، کوتاه‌جلوه‌ای است از آن تقوای دائمی و مستحکم: 🔹« امام خمینی در سایه خودسازی و تهذیب نفس موفق شد که از بسیاری صفات و شیوه‌های ناموزون و رذایلی که دامن‌گیر بعضی از مقامات روحانی می‌باشد دور بماند و دامان والای خود را از آلودگی‌های نامجویی، خودنمایی، جاه‌طلبی، ریاکاری و دیگر صفات رذیله، پاک و مبرا نگه دارد و به مشتهیات دنیا بی‌اعتنا باشد. 🔸از روز جوانی که به مقام اجتهاد رسید تا به امروز که بر کرسی قیادت و امامت نشسته است، در راه شناساندن خود و به دست آوردن مقام و مسند، کوچک‌ترین گامی برنداشته است و وجوهات شرعیه و حقوق نیازمندان و رنجبران را صرف نامجویی، مسندیابی و نکرده است. اصولا از بساط ریاست و مقام و لوازم آن به گونه‌ای تنفر و انزجار دارد و دوری می‌گزیند که انسان از مردار گندیده فرار می‌کند و در حقیقت این ریاست است که به دنبال امام خمینی رفته است؛ و اگر احساس خطر برای اسلام و جامعه اسلامی نبود، او هرگز به این وادی قدم نمی‌گذاشت و این مسند و مقام را به اهلش واگذار می‌کرد. چنان‌که در دوران زندگی 60 ساله خویش چنین کرد و کوچک‌ترین گامی در راه به دست آوردن مقام و مسند برنداشت. عکس و رساله خود را تا روزهای آغاز نهضت (که مردم چاپ و پخش کردند) اجازه چاپ و پخش نداد و تازه در آن شرایطی که فریاد مقلدین از نداشتن توضیح المسائل او به آسمان بلند شد، فقط چاپ آن را اجازه داد و از وجوهات شرعیه صرف چاپ آن نکرد و بودجه اولین چاپ توضیح‌المسائل او، از طرف خود مردم جمع‌آوری و تأمین شد و تا روزی که در قم می‌زیست، حتی یک جلد رساله به طور رایگان در اختیار کسی نگذاشت و اصولا در منزل او رساله یافت نمی‌شد. 🔹امام خمینی به سحرخیزی، تهجد و راز و نیاز به درگاه خداوند بی‌نیاز در نیمه‌های شب از جوانی اهتمام داشته و دارد و این برنامه را هرچند دیر خوابیده و خسته و ناراحت باشد ترک نمی‌کند و می‌توان گفت که هیچ‌گاه پیش از اذان صبح چشمان او در خواب نیست. اکنون در نجف اشرف نیز برنامه ویژه او در امر زیارت، عبادات و اعمال مستحبه هیچ‌گاه ترک نمی‌شود. در این سال‌هایی که در نجف ا قامت دارد، در زمستان و تابستان، در شب‌های بارانی و سرد و... مرتب سر ساعت 3 (3ساعت بعد از غروب) در حرم مطهر حضرت امام علی ابن ابی‌طالب (علیه‌السلام) می‌باشد و جز در موارد استثنایی (هنگام بیماری یا برقراری حکومت نظامی) این برنامه را ترک نکرده است.»(نهضت امام خمینی ج1 ص41-40) به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
گام دوم: شجاعت در راه رسیدن به آرمان‌ها ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی چهارده گام تا امام 🔹یکی از صحنه‌های شورانگیز و بلندهمتی امام (قدس سره) مواجهه قاطع ایشان با شورای فرماندهی در زمان تبعیدشان به نجف و مدتی کوتاه پس از پیروزی کودتای این حزب بود. حزب بعثی که هیچ نسبتی با ملت عراق نداشت و با کودتای انگلیسی و جاسوس‌هاس اسرائیلی پا بر خون ملت عراق گذاشت؛ به ایرانی‌های مقیم عراق ظلم عیانی کرد و به قدرت رسید و رعب و ترس خود را در دل آحاد مردم و خواص گذاشت. 🔸این جلوه شورانگیز شجاعت و صلابت روحانی امام (قدس سره) را از کتاب نهضت امام خمینی می‌خوانیم: 🔹« رئیس سازمان امنیت نجف: ما از طرف انقلاب عراق به منظور دادن گزارش خصوصی به حضور شما آمده‌ایم و ناچاریم که در جلسه سری با شما به گفتگو بنشینیم. امام: آن‌چه را که می‌خواهید با من در میان گذارید پیرامون چه موضوعی است؟ بیان کنید، اگر احتیاج به جلسه خصوصی داشت با آن موافقت می‌کنم - در این‌جا هیچ چیز نمی‌توانیم بگوییم. باید در مطالب را به عرض شما برسانیم. از شما تقاضای ملاقات خصوصی داریم. - آیا در مورد اختلافات مرزی ایران و عراق می‌خواهید با من گفتگو کنید؟ - بلی در این رابطه است، لیکن مسائلی است که باید در جلسه سری مطالب به عرض شما برسد. - من در این مورد هیچ‌گونه دخالتی نمی‌کنم و نیازی به ملاقات خصوصی نیست. - شما چگونه در این مورد دخالت نمی‌کنید؟ در صورتی که به حق مسلم عراق تجاوز کرده است و هم‌اکنون مرتب به مرزبانان ما حمله می‌کند و سربازان ما را در مرز به خاک و خون می‌کشد؟ کم‌ترین انتظار ما این از شما این است که طی بیانیه‌ای از اعمال خلاف قانون دولت ایران استنکار کنید و ما را که با شما در دشمنی با رژیم ایران شریک و همراهیم یاری کنید! 🔸امام خطاب به مترجم که در کنارش نشسته بود گفت: من کسی را می‌خواهم که (تعارف) حرف‌هایم را برای این‌ها ترجمه کند. مترجم: من آماده‌ام، بفرمایید. 🔹امام: اولا اختلافات ما با دولت ایران یک و عقیدتی است و برطرف‌شدنی نیست.. اما اختلافی که اکنون بین دولت‌های عراق و ایران بروز کرده، موسمی و زودگذر است. شما و دولت ایران امروز به هم بد می‌گویید و یکدیگر را طعن و لعن می‌کنید و فردا در کنار هم قرار می‌گیرید؛ اما ما نمی‌توانیم هیچ‌وقت با آن‌ها کنار بیاییم و با ظلم تفاهم کنیم و ثانیا شما چه نکردید که ایران کرده است؟ دولت ایران مردم را با شدیدترین نحوی سرکوب می‌کند شما نیز همین رفتار جائرانه را در این چند روز با ایرانی‌ها کردید و با روش وحشیانه‌ای آنان را از عراق بیرون ریختید، حتی به علما توهین کردید، به بزرگان جسارت کردید. طبق خبری که به من رسیده مأمورین شما در کاظمین زوار ایرانی را حتی از داخل حمام بیرون کشیده و به طرز زشت و زننده‌ای در ماشین‌ها ریخته، به سر مرز برده‌اند. 🔸- دروغ به عرض شما رسانده‌اند، ما نسبت به ایرانی‌ها هیچ‌گونه رفتار غیربرادرانه‌ای نکرده‌ایم. - رسوایی قضیه تا آن‌جاست که حتی رادیوهای خارجی گزارش کرده‌اند. رادیو لندن خبر رفتار غیرانسانی دولت با ایرانیان و علمای ایران را پخش کرده است. آیا برای مقامات عراقی شرم‌آور نیست که رادیوهای بیگانه گزارش کنند که دولت عراق نسبت به ملت مسلمان ایران و علمای اعلام چنین اعمالی را مرتکب شده است؟ 🔹- رادیو لندن با جمهوری دموکراتیک و ملی عراق مخالف است و علیه آن تبلیغ می‌کند. ما می‌گوییم که هیچ‌گونه سوء رفتاری با زائران کشور برادر ایران نشده است، شما حرف ما را نمی‌پذیرید ولی دروغ‌پراکنی رادیوهای بیگانه را می‌پذیرید؟! - منبع اطلاعاتی‌ام رادیوهای خارجی نیست. بدرفتاری مأموران عراقی با ایرانی‌ها را کسانی که در جریان بوده‌اند و دیده‌اند، پیش من آمدند نقل کردند. بدرفتاری مأموران عراقی با ایرانی‌های مقیم عراق و با زائران ایرانی را کسی نمی‌تواند منکر شود. - آیا شما می‌دانید که دولت ایران با عراقی‌های مقیم آن کشور چه بدرفتاری‌هایی می‌کند؟ - اگر آن‌ها بد کردند شما بدتر کردید.» 🔸سخن که به این‌جا رسید مقامات بعثی که سخت خشمگین شده بودند بلند شدند و در حالی که می‌گفتند «مو لازم، مو لازم» یعنی لازم نیست بیانیه‌ای در حمایت از رژیم بعث صادر شود، از منزل امام خمینی (قدس سره) بیرون رفتند. و توفنده امام با کودتاچی‌های بعثی موجی از شادی و شعف همراه با شگفتی و حیرت در حوزه علمیه نجف برانگیخت و روح همت و حماسه را به آن حوزه بازگرداند.(نهضت امام ج2 صص560-558) به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🏴حمله به شاگردان مکتب امام صادق در سالگرد شهادت ایشان 🔴بازخوانی فاجعه فیضیه به مناسبت سالگرد قمری آن/1 🔹امام خمینی قدس سره الشریف با هماهنگی سایر علمای عظام فروردین سال 1342 را به علت جسارت به قرآن کریم، توطئه علیه اسلام و اهانت به دین و علمای اسلام عزای عمومی اعلام کرد. ایشان در روز چهارشنبه 29اسفند1341 که روز پایان درس امام در آن سال بود فرمود: 🔸امسال ما عيد نداريم و اين عيد را عزاى ملى اعلام مى‏كنيم، نه به خاطر اينكه مصادف است با شهادت حضرت صادق ـ‏‏سلام‏اللّه‏ عليه‏‏ آن حضرت مقامش عالى و بلند است، ولادت و شهادتش موجب تحكيم و پيشرفت اسلام است... 🔹ما در اين عيد عزاداريم براى مصيبت‏ها و لطمه‏هايى كه در اين سال به اسلام وارد شد. اين سال، سال خوشى براى مسلمين نبود، سال خوبى براى روحانيت نبود. در اين سال به اسلام تجاوز شد، علماى دين و روحانيون مورد اهانت قرار گرفتند، هتك شدند. در اين سال استعمار توطئه‏هايى را عليه اسلام تدارك ديد، عمال پليد استعمار به قرآن جسارت كردند، براى پايمال كردن احكام نورانى قرآن نقشه‏ها كشيدند، برنامه‏ها ريختند، طرح‏ها دادند. اگر مسلمين بدانند كه چه توطئه‏ها و نقشه‏هايى عليه عزت اسلام، سعادت ملت‏هاى مسلمان و استقلال ممالك اسلامى در دست اقدام است، ديگر هيچ‏وقت عيد نمى‏گيرند بلكه قيام مى‏كنند به وظايف دينى كه بر عهده دارند. (نهضت امام خمینی ج1 ص335) 🔸سال 1341 خورشيدى همراه با يك دنيا رنج و مصيبت براى ملت ستمديده و محروم ايران و هتك و اهانت نسبت به علما و روحانيان، تجاوز به اسلام، قانون‏شكنى‏ها، بيدادگرى‏ها و هزاران جنايت و خيانت از طرف رژيم شاه و ... پايان پذيرفت و بهار 42 همراه با نسيم روح‏بخش انقلاب اسلامى كه به دست تواناى امام خمينى پى‏ريزى شده بود آغاز شد. 🔹مردم مسلمان ايران، برخلاف همه‏ساله كه با شادى و شعف به استقبال عيد نوروز مى‏رفتند، با قلبى اندوهگين، دلى آزرده، چشمى گريان، روحى خشمگين و عصيان‏بار، سال نو را آغاز كردند. عيدى نداشتند تا از آن استقبال كنند. خودكامگى‏ها، بيدادگرى‏ها، قانون‏شكنى‏ها و تجاوزات پى‏درپى رژيم شاه، شادى، شعف و آسايش را از مردم سلب كرده بود و با احساس خطر براى اسلام و استقلال وطن، ديگر دل شاد و خرمى نبود تا به استقبال عيد برود. مردم مسلمان، علما و روحانيان در برخورد و ملاقات، به جاى عرض تبريك و شادباش، به يكديگر تسليت مى‏گفتند و آيۀ شريفۀ اناللّه‏ و انا اليه راجعون را مى‏خواندند. كارت‏هايى به چاپ رسيده بود كه برادران مسلمان را به علت ضايعاتى كه بر اسلام و جامعۀ اسلامى وارد آمده است تسليت مى‏داد. 🔸مردم از آن كارت‏ها خريدارى كرده، براى يكديگر ـ به جاى كارت تبريك عيد ـ مى‏فرستادند. در بسيارى از مساجد، حسينيه‏ها و منازل علما، مجالس عزا برپا بود و سخنگويان مذهبى در بالاى منابر، ضرباتى را كه از طرف هيأت حاكمۀ ايران بر اسلام، روحانيت و ملت ايران وارد آمده بود بازگو مى‏كردند و خطراتى را كه متوجه اسلام و استقلال ايران بود يادآور مى‏شدند. در شهر قم، بالاى درب بعضى از مدارس دينى پرچم سياهى ديده مى‏شد كه روى آن با خط درشت نوشته شده بود: «امسال مسلمين عيد ندارند». در مدرسۀ فيضيه نيز پلاكاردى كه عزادار بودن ملت ايران و تجاوزات رژيم شاه به اسلام، قانون اساسى و حقوق مردم را بيان مى‏كرد نصب شده بود. بسيارى از روحانيان و محصلين حوزۀ علميۀ قم نوار سياهرنگى كه سوگ و اندوه را نمايان مى‏كرد، بر سينه زده بودند. 🔹امام، گويندگان مذهبى شهر قم را به حضور طلبيد و از آنان خواست كه در آن هنگام كه بسيارى از مردم دهات و شهرها، از دوردست‏ترين نقاط ايران براى زيارت به قم مى‏آيند، از فرصت استفاده كنند و در مجالسى كه به مناسبت شهادت حضرت امام صادق (ع) تشكيل مى‏شود، در راه بيدارى و آگاهى توده‏هاى روستانشين و باخبر ساختن آنان از اوضاع نابسامان كشور و خيانت شاه به ايران و كشاورزان و نابودى كشاورزى و زراعت كشور به اسم «اصلاحات ارضى»! و ... تمام نيروى خود را به كار اندازند و در انجام رسالت مقدسى كه برعهده دارند، كوتاهى نورزند.(نهضت امام خمینی ج1 ص364-363) ◀️ادامه دارد... 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db