eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
651 ویدیو
595 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴دروغ ابراهیم یزدی توسط امام تکذیب شد! 🔻آیا ابراهیم یزدی در سفر امام به پاریس نقشی داشت؟ 🔹تحریف نهضت امام خمینی (ره) از زمان حیات ایشان آغاز شده بود و کسانی که به دنبال احراز مناصب مختلف بودند می‌دانستند بدون این‌که خود را از یاران نزدیک امام جا بزنند به جایگاه‌های سیاسی حساس دست نخواهند یافت. 🔸یکی از در تاریخ انقلاب اسلامی که بارها و بارها تکذیب شده؛ ادعای مبنی بر نقش وی در انتخاب به عنوان تبعیدگاه سوم امام خمینی بود اما در مقابل امام خمینی قدس سره الشریف این ادعا را با صراحت رد می‌کنند. 🔹ایشان «حفظ جان یاران از تعرض » را یکی از علل و عوامل خروج از عراق و حرکت به سمت ، برمی‌شمارد و تصریح می‌کند که ابتدا تصمیم به حضور در کویت نیز به صورت موقّتی بوده تا بعداً به یکی از کشورهای اسلامی مهاجرت کنند امّا پس از برخورد دولت کویت، و احتمال بروز برخوردها و محدودیّت‌های مشابه در سایر دول اسلامی، تصمیم به سفر به پاریس گرفته‌اند. البته امام (ره) تأکید می‌کند که این تصمیم «بدون هیچ فکر و سابقه ذهنی» بوده و آن را ناشی از اراده و تقدیر الهی بر شمرده است. 🔸ایشان همچنین در بیانات خود، تصریح می‌کند که تا انتخاب محل جدید، موقتّاً به سفر کرده بودند و در جای دیگر بر این معنا تأکید می‌کنند که « ما هیچ بنا نداشتیم كه به پاریس برویم.» 🔹همان گونه که می‌بینید، در کلمات امام خمینی (ره) هیچ اشاره‌ای به تأثیرگذاری ایرانیان مقیم فرانسه بر مهاجرت ایشان به آن جا، به چشم نمی‌خورد! با این وجود، برخی از چهره‌های سیاسی (مانند دکتر ابراهیم یزدی) ادّعا کرده‌اند که طرح مهاجرت به پاریس را آن‌ها مطرح کرده‌اند. 🔸ابراهیم یزدی در خاطراتش چنین می‌نویسد: «در آخرین مرحله نیز، هنگامی که توافق سه دولت ایران، عراق و آمریکا برای خاموش کردن صدای خمینی، موجب شد که ایشان تصمیم به ترک عراق بگیرند، توسط آقای از من خواستند که به ایشان بپیوندم. مورّخان و تحلیل‌گران گفته و نوشته‌اند که اگر من به نمی‌رفتم و آقای خمینی را همراهی نمی‌کردم، و اگر دولت کویت مانع ورود آقای خمینی و همراهانش به کویت نمی‌شد،.... جنبش به احتمال زیاد در همان سطح محدود ملّی باقی می‌ماند. یکی از دستاوردهای این ارتباط سازمان‌یافته، سفر آقای خمینی به پاریس بود. 🔹یزدی در جای دیگر، ابتکار سفر به پاریس را از خود معرّفی می‌کند و می‌نویسد: «حاج احمد آقا گفتند که آقا با پیشنهاد شما برای سفر به پاریس موافقت کرده‌اند...بعد از آن که آقای خمینی پیشنهاد سفر به پاریس را پذیرفتند، در مورد جوّ سیاسی ایرانیان مقیم پاریس صحبت شد.» 🔸او در جای دیگر در تاریخ ٨۵/١١/٢٢ در گفتگو با ، همین مدّعا را مطرح می‌کند و می‌گوید: «[بعد از بازگشت از مرز کویت]، در بود که ایشان [امام] به من گفتند: من نظر تو را در باره رفتن به پاریس پذیرفتم. امّا به این شرط که وابسته به گروهی نباشم و در خانه کسی وارد نشویم.» 🔹این قبیل مدّعاهای غیرمستند جناب دکتر یزدی تا کنون از سوی افراد مختلف رد شده است که از آن جمله می‌توان به مرحوم و (به عنوان دو تن از همراهان امام در سفر به پاریس) اشاره کرد. امّامهم‌تر از همه، بیانِ صریحِ امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه الهی-سیاسی‌شان است که به منظور جلوگیری از سوء استفاده از این موضوع، همه ادّعاهای دروغ در مورد اثرگذاری اطرافیان(غیر از سیّداحمد) در سفر به پاریس را رد می‌کند و چنین می‌فرماید: 🔸«از قرار مذكور، بعضی ها ادّعا كرده‏اند كه رفتن من به پاریس به وسیله آنان بوده، این دروغ است. من پس از برگرداندنم از كویت، با مشورت‏ احمد پاریس را انتخاب نمودم، زیرا در كشورهاى اسلامى احتمال راه ندادن بود؛ آنان تحت نفوذ شاه بودند ولى پاریس این احتمال نبود.» (نقدی بر مدخل امام خمینی در دایرة المعارف تشیع، ص ١٣٣-١٣٠) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
پیام به ملت ایران به مناسبت خروج اجباری از عراق‌ بسم الله الرحمن الرحیم‌ 3 ذی القعده الحرام 98 🔹سلام و تحیت بر برادران غیور ایرانی که برای رهایی از و خاتمه دادن به چپاول غارتگران بین المللی و نفتخواران بپاخاسته‌اند. درود بر مسلمانان بیداری که از حمله‌های پی در پی دژخیمان شاه، هراس به خود راه نداده و راه اسلام و شهدای مجاهد حق را در پیش گرفته و اساس ستمگران را متزلزل نموده و با تظاهرات مردانه خود پشت استعمارگران مفتخوار را به لرزه درآورده‌اند. 🔸اکنون که من- به ناچار- باید ترک جوار مولا امیر المومنین- علیه السلام- را نمایم و در کشورهای اسلامی، دست خود را برای خدمت به شما ملت محروم- که مورد هجوم همه جانبه اجانب و وابستگان به آنان هستید- باز نمی‌بینم و از ورود به با داشتن اجازه ممانعت نمودند، به سوی پرواز می‌کنم. پیش من مکان معینی مطرح نیست؛ عمل به تکلیف الهی مطرح است، مصالح عالیه اسلام و مسلمین مطرح است. ما و شما امروز که نهضت اسلامی به مرتبه بسیار حساس رسیده است مسئول هستیم؛ اسلام از ما انتظار دارد. چشم جهانیان امروز به سوی شما ملت غیور دوخته شده. دولت‌های استفاده طلب به مطالعه روحیه و مقدار پشتکار ملت ما پرداخته‌اند. شما مردان و زنان تاریخ باید پایداری در راه کوبیدن ستمکاران و دفاع از حق را به جهانیان و نسلهای آینده ثابت کنید. 🔹من در حال گرفتاری‌ها و اشتغالات اخیر، اخبار ایران و قیام‌های پی در پی نقاط مختلفه را مثل و بعض مناطق کردستان و قتل‌هایی که به دست دژخیمان واقع شده‌ می‌شنیدم، و هم متاثر و متاسف بوده و هستم و هم امیدوار و سربلند؛ امیدوار به شجاعت ملت بزرگ، و سربلند از فداکاری آنان در راه اسلام و مستضعفین. 🔸سربلند باد ملتی که با فداکاری خود قدم در راه پیروزی حق برداشت و سدهای مانع از آن را یکی پس از دیگری شکست! پیروز باد رادمردانی که با خون خود بر باد رفته را بازگرفت و عظمت پایمال شده به دست سلاطین ستمگر را باز یافت! 🔹من وقتی مطالعه روحیه مردان و زنانِ جوانْ از دست داده را می‌کنم که شجاعانه در مقابل مصایب ایستادگی کرده و می‌کنند، برای خود احساس شرمندگی می‌کنم. من می‌بایست با مصیبت‌های شما قدم به قدم همراه و آنچه شما دیده‌اید دیده باشم؛ مع الاسف نتوانستم در بین شما باشم و آنچه شما لمس کردید بکنم لکن از این راه دور، چشمم به شما روشن و قلبم برای امت اسلامی می‌تپد. از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین و کوتاه شدن دست اجانب و وابستگان آنان را مسالت می‌نمایم. روح الله الموسوی الخمینی‌ (صحیفه امام، ج4، صص482-481) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔴انتفاضه سنگ و شکستن استخوان‌ها ◀️بررسی فرایند شکل‌گیری سه انتفاضه در فلسطین/1 🔻به مناسبت آغاز عملیات «طوفان الأقصی» انتفاضه‌ اول: 17 آذرماه 66 (هشتم دسامبر 1987) 🔹قیام مردم فلسطین در انتفاضه‌ای خودجوش و کاملاً غیر منتظره بود و رهبری واقعی نداشت. در مراحل اولیه‌ قیام، اسراییل سعی بر این داشت که به آن به ‌عنوان یک حادثه‌ محلی که نباید آن را جدی تلقی کرد، نگاه کند؛ لذا آن رژیم به ارزیابی مجدد موقعیت و تغییر اساسی در سیاست خود نپرداخت. چرا که به ادعای اسراییل، حاکمیت آن کشور در سرزمین‌های اشغالی و کنترل اسراییل بر جمعیت فلسطینی همیشه خدشه‌ناپذیر بوده و استمرار خواهد داشت. لذا تلاش اسراییل صرفاً بر این بود که چطور با تظاهرکنندگان سنگ‌پرانی‌ها و سایرین برخورد نماید؟ 🔸اما وسعت قیام در مراحل بعدی و شدت خشونت اسراییلی‌ها و به‌ خصوص سیاست «رابین» در برخورد شدید با تظاهرکنندگان، موسوم به سیاست «شکستن استخوان‌ها» که وحشیانه و دارای آثار عکس بود و انعکاس این رویدادها توسط وسایل ارتباط‌جمعی در سراسر جهان، موجب شد که همدردی‌های بین‌المللی با فلسطینی‌ها بیشتر شود؛ مسئله‌ای که اسراییل هرگز قبلاً درباره‌ آن اندیشه نکرده بود و لذا مقابله با ابراز همدردی‌های وسایل ارتباط‌جمعی بین‌المللی درباره فلسطینی‌ها در دستور کار اسراییل قرار گرفت. 🔹فلسطینی‌ها در انتفاضه‌ اول که در پی زیر گرفته شدن چند توسط یک کامیون اسراییلی در در منطقه‌ واقع در آغاز شد و با عنوان انتفاضه‌ سنگ تا سال 1991 (1370ه‌ش) تداوم یافت، حتی یک گلوله هم شلیک نکردند. اما ، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی با شکستن استخوان‌های جوانان فلسطینی به آن پاسخ داد. از سال 1991 و پس ‌از آن که نیروهای صهیونیستی توانستند آثار این انتفاضه را تا حدودی مهار کنند، نیروهای مقاومت فلسطینی به سلاح متوسل شدند و سربازان اسراییلی را در نوار غزه هدف قرار دادند. از این سال به بعد فلسطینی‌ها از اتومبیل‌های بمب‌گذاری‌شده استفاده می‌کردند. 🔸نکته تلخ از نتیجه انتفاضه اول به انحراف کشاندن آن با برپایی کنفرانس صلح مادرید و فریب طرف عربی- فلسطینی برای وصول به آمال و حق ضایع شده آنها بود.(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد شماره 53، مقاله: مقدمه‌ای بر تأثیر اندیشه امام رحمه‌الله و انقلاب اسلامی بر مبارزات مردم فلسطین، صص314-313) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
انتفاضة الاقصی ◀️بررسی فرایند شکل‌گیری سه انتفاضه در فلسطین/2 🔻به مناسبت آغاز عملیات «طوفان الأقصی» انتفاضه‌ دوم: انتفاضه مسجدالاقصی، 7 مهر 1379 (28 سپتامبر 2000) 🔹انتفاضه‌‌الاقصی، «دور دوم انتفاضه فلسطین» است. این قیام پس ‌از این که اشغال‌گری و جنایت‌های صهیونیست‌ها پس از مذاکرات صلح اعراب و اسراییل و تشکیل در«غزه و اریحا» به ریاست « » تداوم یافت، شروع شد. ریشه‌های اصلی این انتفاضه را می‌توان ناامیدی مردم فلسطین از حکومت خودگردان فلسطین برای بازگرداندن حقوق پایمال‌شده‌ آنان و مخالفت توده‌های مردمی فلسطین با ادامه مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی و نیز هماهنگی‌های امنیتی با آن علیه نیروهای مبارز نام برد. فلسطینیان پس از پشت سر گذاشتن همه تجربه‌های گذشته و رویکردهای سازش با رژیم صهیونیستی، بر این مسئله تأکید کردند که تنها راه ‌حل مؤثر، درگیری و کشمکش با صهیونیست‌ها، استفاده از قوه‌ قهریه و جهاد مسلحانه (انتفاضه) است. بدین لحاظ هنگامی‌که احساسات دینی آنها از سوی «آریل شارون» در دیدارش از مسجدالاقصی نادیده گرفته شد، دور دوم انتفاضه خود را شروع کردند. به همین لحاظ به این قیام «انتفاضه الاقصی» گفته می‌شود. 🔸پیش‌زمینه‌ها و علل انتفاضه‌ مسجدالاقصی 🔹1. پیروزی در جنوب لبنان، 4 خرداد 1379 (25 می 2000) یکی از علل و پیش‌زمینه‌های دور جدید انتفاضه، پیروزی بر رژیم اسراییل بود، که این پیروزی عقب‌نشینی رژیم اسراییل را در پی داشت. البته عقب‌نشینی اسراییل صرفاً در بحث جنوب لبنان نبود بلکه اسراییل بعدها در موارد دیگری نیز مانند نوار غزه، روی به عقب‌نشینی آورد. عقب‌نشینی اسراییل از جنوب لبنان، طلسم شکست‌ناپذیری اسراییل را شکست! و این مسئله را ثابت کرد که در سایه مبارزه و اتحاد می‌توان بر دشمنی مقتدر و تا بن دندان مسلح چون اسراییل پیروز شد. 🔸2. شکست مذاکرات کمپ دیوید دوم پس ‌از آن که مذاکرات طولانی - از تیر ماه تا شهریور 1379- میان ، و بدون دستیابی به نتیجه‌ای ناکام ماند، این امر ثابت شد که رژیم صهیونیستی حاضر به عقب‌نشینی از موضع سخت و اولیه خود نیست و را به‌ عنوان پایتخت کشور مستقل فلسطین نخواهد پذیرفت و به همین دلیل هم با حضور خود به همراه 1000 چکمه‌پوش صهیونیست در صحن حرم‌الشریف معادله بازی را به گونه دیگری رقم زد. 🔹3. به تعویق افتادن اعلام کشور مستقل فلسطین بر اساس (سپتامبر 1999) قرار بود در تاریخ (13سپتامبر2000) کشور فلسطین، مستقل اعلام شود. اما این امر بر اثر فشارهای سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی و به تعویق افتاده و بعد به فراموشی سپرده شد. این امر باعث شد تا طرف فلسطینی از روند مذاکرات قطع امید کند. چراکه مردم فلسطین شاهد بودند که بیش از 7 سال از امضای پیمان اسلو (1993) می‌گذرد، اما فلسطینیان بدون دست‌یابی به حقوق حقه خود، در شرایط بدی به سر می‌برند. فلسطینیان با به تعویق افتادن اعلام کشور مستقل فلسطینی دریافتند که به آن آرزو و آرمان خود که همان زندگی در کشور مستقل فلسطین است، دست نخواهند یافت. 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
انتفاضه سوم و بیداری اسلامی ◀️بررسی فرایند شکل‌گیری سه انتفاضه در فلسطین/3 🔻به مناسبت آغاز عملیات «طوفان الأقصی» انتفاضه‌ سوم: تیرماه 1393 (جولای 2014) 🔹یکی از اصطلاحاتی که به دنبال « » رایج شد و برای رژیم صهیونیستی نیز چالشی اساسی و جدی ایجاد کرد، اصطلاح انتفاضه‌ سوم است. فلسطینی‌ها در سال 1987، انتفاضه‌ اول و در سال 2000 انتفاضه‌ دوم یا را رقم زدند و هم اکنون با فرصت بی‌بدیل در فضای بیداری اسلامی با ویژگی صهیونیسم‌ستیزی، استکبارستیزی، وحدت‌طلبی و عدالت‌خواهی امکان بسیار مناسبی برای حذف رژیم صهیونیستی با عقبه و توان مردمی فراهم بود که متأسفانه از آن استفاده نشد و انتفاضه سوم با محدود شدن در قالب عملیات فردی و بدون پشتوانه قوی گروه‌های جهادی با توطئه تبلیغاتی صهیونیست‌ها به نیز تحریف شد و عملاً استمرار و گسترش نیافت. 🔸ویژگی‌های مشترک در سه انتفاضه فلسطین 🔹1. اسلامی بودن در واقع ویژگی اصلی این قیام اسلامی بودن آن است؛ نقطه‌ انفجار این قیام مساجد و توسط ائمه‌ جماعت، روشنفکران اسلامی و فارغ‌التحصیلان بوده و در میان جوان‌ها به ‌سرعت گسترش پیدا نموده است. از بلندگوهای مساجد غالباً با ندای الله‌اکبر مردم به تداوم مبارزه دعوت می‌شوند و ائمه‌ جماعات، مردم را در مساجد به مبارزه با رژیم صهیونیستی فرا می‌خوانند. 🔸2. مردمی بودن یکی از ویژگی‌های مهم انتفاضه، مشارکت تمام قشرهای مردم در آن است و نقطه‌ شروع انتفاضه‌های اول و دوم با قیام مردم، اعم از زن و مرد، پیر و جوان با دستان خالی در مقابل ارتش مسلح بوده است. حرکت اسلامی، جنبش یک گروه خاص از مردم نیست، بلکه وجدان جوشان ملت و ریشه‌های انقلابی آن است که وابستگی حزبی، جناحی و دولتی هم ندارد. 🔹3. استمرار به غیر از انتفاضه سوم که متناوباً از سوی مردم مسلمان فلسطین به صورت خودجوش انجام می‌شد، انتفاضه اول و دوم استمرار قابل توجهی داشت که با انحراف و سرکوب صهیونیست‌ها مواجه گردید. 🔸4. سراسری بودن گستره برپایی این قیام شهرها، آبادی‌ها و تمام مناطق فلسطینی اعم از کرانه غربی، غزه و حتی اراضی اشغالی 48 را نیز در بر می‌گرفت و اختصاص به محدوده جغرافیایی خاصی از فلسطین نداشت. 🔹5. کم‌هزینه بودن در سه انتفاضه مذکور نیاز به تجهیزات و عدوات یا سرمایه و هزینه خاصی وجود نداشت و مردم فلسطین با اندک سلاح خود که سنگ و حضور جدی خیابانی بود، به مقابله با ارتش صهیونیستی می‌پرداختند.(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد شماره 53، مقاله: مقدمه‌ای بر تأثیر اندیشه امام رحمه‌الله و انقلاب اسلامی بر مبارزات مردم فلسطین، صص317-316) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
تأثیر انقلاب اسلامی بر انتفاضه‌های فلسطین 🔻به مناسبت آغاز عملیات «طوفان الأقصی» 🔹در وهله‌ اول موازنه‌ قوا را به نفع ملت مظلوم فلسطین بر هم زد و با حمایت پیگیر از مبارزه‌ مجاهدان فلسطینی در قبال اسراییل، در جهت خشکانیدن ریشه‌های صهیونیسم بین‌الملل اقدام نمود. 🔸علاوه بر این، ایران اسلامی، نخستین کشوری بود که با اختصاص دفتری به ‌عنوان ، حمایت بی‌دریغ خود از مبارزات ملت فلسطین را اعلام کرد. 🔹در راستای این حمایت‌ها، امام خمینی(ره) با نامگذاری آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان به نام « »، خطر صهیونیسم را در سراسر جهان متذکر شدند و جبهه‌ سیاسی محکمی را در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل ایجاد نمودند. 🔸افزون بر این، امام خمینی(ره) با احیای مراسم در موسم حج ابراهیمی و یادآوری خطر اسراییل در این مراسم، پایه‌های مشروعیت رژیم صهیونیستی را متزلزل کرد. ترس و وحشت اسراییل از برگزاری مراسم سالانه‌ روز جهانی قدس و مراسم برائت از مشرکین، خود حکایت‌گر کارآمدی این اقدامات از سوی است. بدین‌ترتیب، انقلاب اسلامی بر دامنه، قلمرو و گستره‌ حمایت از مبارزه‌ ملت فلسطین افزود و با جهانی کردن این قلمرو حمایتی، یکی از ضعف‌های عمده و نواقص مبارزات فلسطینی را برطرف نمود. 🔹رهبران جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با قاطعیت و صراحت، از انتفاضه مردم فلسطین حمایت همه‌جانبه‌ای کردند و آن را یکی از بهترین روش‌های ممکن مبارزه‌ فرسایشی علیه اسراییل دانسته‌اند. یکی از شعارهای اولیه در نهضت امام خمینی(ره) مسئله‌ دفاع از مظلومان بود که مسئله‌ فلسطین و حمایت از فلسطینیان در صدر این هدف قرار داشت؛ زیرا که انقلاب اسلامی ایران بر باورهای اسلامی مردم استوار و مسئله‌ فلسطین جزیی از این باورها بود. صهیونیست‌ها نیز از این موضوع آگاه بودند.(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد شماره 53، مقاله: مقدمه‌ای بر تأثیر اندیشه امام و انقلاب اسلامی بر مبارزات مردم فلسطین، صص322-321) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📷اطلاع‌نگاشت | نقاط اشتراک انقلاب اسلامی و انتفاضه فلسطین 🔻به مناسبت آغاز عملیات «طوفان الأقصی» ١. عقیده و راهبرد مشترک «اسلام» نقطه مشترک اساسی میان انقلاب اسلامی و انتفاضه فلسطین است. ۲. دشمن مشترک استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و اسراییل دشمن مشترک انقلاب اسلامی و انتفاضه فلسطین است. ٣. هدف مشترک انقلاب اسلامی ایران و جنبش‌های اسلامی، خواهان برچیده شدن ظلم و فساد [اشغالگری] و اجرای قوانین اسلام است. منبع: فصلنامه تخصصی پانزده خرداد شماره ۵٣، مقاله: مقدمه‌ای بر تأثیر اندیشه امام رحمه‌الله و انقلاب اسلامی بر مبارزات مردم فلسطین، صص٣٢۴-٣٢٣ 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📸اطلاع‌نگاشت: پیامدها و دستاوردهای سه انتفاضه فلسطین 🔻به مناسبت آغاز عملیات «طوفان الأقصی» ۱. نفی موجودیت و تهدید امنیت رژیم اشغالگر قدس ۲. افشای چهره‌ واقعی رژیم صهیونیستی ۳. ایجاد تحرک و تحول در اعراب مقیم در اراضی اشغالی قبل از ۱۹۶۷ ۴. ایجاد مشکلات اقتصادی برای رژیم صهیونیستی ۵. دمیدن روح حیات و عزت‌بخشی به مردم و گروه‌های فلسطینی ۶. قرار دادن فلسطینی‌ها در موضع حمله ۷. تغییر نگاه مسلمانان و کشورهای منطقه به فلسطین منبع: فصلنامه تخصصی پانزده خرداد شماره ۵۳، مقاله: مقدمه‌ای بر تأثیر اندیشه امام رحمه‌الله و انقلاب اسلامی بر مبارزات مردم فلسطین، صص۳۲۱-۳۱۸ 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📷ثمرات مقاومت عبدالعزیز رنتیسی یکی از اعضای فعال فلسطینی: اول اینکه انتفاضه راه صحیح را به مردم فلسطین نشان داد و توجه آنها را به ‌سوی اسلام جلب کرد. دوم اینکه انتفاضه با مفسده‌هایی مثل مستی و اعتیاد و شادی‌های کاذب و بی‌مبالاتی جنسی و... که تا پیش از آن در بین مردم رواج داشت، مبارزه کرد، سوم این‌ که انتفاضه روحیه‌ دشمن‌ستیزی را در مردم تازه کرد. منبع: فصلنامه تخصصی پانزده خرداد شماره ۵۳، مقاله: مقدمه‌ای بر تأثیر اندیشه امام رحمه‌الله و انقلاب اسلامی بر مبارزات مردم فلسطین، صص۳۲۱-۳۲۰ 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸خاطره | انیس نقاش و انتفاضه در اردوگاه‌های فلسطینیان در لبنان 🔻به مناسبت آغاز عملیات «طوفان الأقصی» 🎥مصاحبه اختصاصی بنیاد تاریخ‌پژوهی با مرحوم انیس نقاش فعالیت‌های محرمانه و مخاطره‌آمیز انیس نقاش برای تأمین آزادی‌های سیاسی و مدنی در اردوگاه‌ها 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📚برای آشنایی با مسئله فلسطین چه بخوانیم؟/ فهرست اول 🔻به مناسبت آغاز عملیات «طوفان الأقصی» 🔹1. از جولان‌گاه استر تا وادی صهیون: کتاب- مرور سه اثر از جریان تاریخ‌نگاری یهود ایران 🔸2. اسرائیلیات تاریخی: کتاب-شناسایی و نقد آثار مرتبط با حوزه یهود، ایران، اسرائیل و صهیونیسم 🔹3. پیرامونی: کتاب-جست و جوی اسرائیل برای یافتن متحدان خاور میانه‌ای 🔸4. نفوذ اسرائیل در عراق و تأثیر آن بر امنیت ملی ایران: کتاب 🔹5. انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی و استراتژی جنگ پست‌مدرن: مقاله-فصلنامه تخصصی پانزده خرداد ش2 🔸6. رژیم صهیونیستی و اصلاحات ارضی شاه: مقاله-فصلنامه تخصصی پانزده خرداد ش3 🔹7. به عشق اسرائیل، با پول ایران، به کام یک مورخ: مقاله-فصلنامه تخصصی پانزده خرداد ش4 🔸8. ترجمه‌های عبری قرآن کریم؛ اهداف سیاسی و دینی: مقاله-فصلنامه تخصصی پانزده خرداد ش10 🔹9. شرق‌شناسی«اسرائیلی»، خصوصیات و اهداف: مقاله-فصلنامه تخصصی پانزده خرداد ش10 🔸10. ششمین کنفرانس هرتزلیا؛ مصونیت و ارزیابی ملی: مقاله-فصلنامه تخصصی پانزده خرداد ش10 🔹11. تحلیل و نقد ادبی داستان «خون برای فطیر»: مقاله-فصلنامه تخصصی پانزده خرداد ش10 🔸12. چهل سالگی اسارت قدس: مقاله-فصلنامه تخصصی پانزده خرداد ش11 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db