eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
899 ویدیو
630 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️صدای از سیمای جمهوری اسلامی 🔸چند وقتی است که از به صورت حساب شده و دولتی سخن گفتیم و نقدهایی پیرامون کتاب پرغلط از نظر گذشت. اکنون ابعاد این فاجعه تاریخ نگاری٬ در صدا و سیما٬ تکمیل شده است. 🔹متأسفانه چهارم فروردین ۹۸ ٬ گزارشی در شبکه سوم سیما بخش خبر ۲۲:۰۰ پخش شد که پازل تبلیغ و ترویج کتاب تحریف‌گر «الف لام خمینی» را تکمیل کرد. در گزارش خبرنگار صدا و سیما این کتاب به عنوان معرفی شد هم‌چنین در راستای تمجید هرچه بیش‌تر صحبتی از جناب حجت‌الاسلام ذوعلم پخش شد: 🔸«جناب آقای بهبودی فقط یک تاریخ را روایت نکردند ایشون در واقع یک نوع فکری با امام رو روایت کردند.» در ادامه گزارش کوتاه نیز بخشی از مصاحبه نویسنده؛ هدایت‌الله بهبودی به مخاطبان عرضه شد. بهبودی در این قطعه گفت: 🔶«ما نیازمند پیوند جامعه با تاریخ هستیم برای نزدیک کردن به جامعه ما باید از لحن و گویش تازه تری انتخاب کنیم. نسل عوض شده آدم ها عوض شدند.» و پایان بخش این گزارش سخن خبرنگار بود که گفت: 🔸«این کتاب به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی انتخاب شده و تا کنون در نشست‌های نقد و بررسی مختلفی مطرح و بازخوانی شده است. مهمترین نکته در مورد این اثر این‌که سطر سطر این کتاب بر اساس اسناد نوشته شده برای همین این کتاب به منبعی معتبر تبدیل شده و مخاطبان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور دارد.» 🔵حاشیه: ◀️۱. این گزارش و سخنان جناب ذوعلم و بهبودی بسیاری از نکات را روشن می‌کند. جناب آقای ذوعلم باید توضیح دهند منظور ایشان از زیست مشترک با امام چیست؟ منظور زیست مشترک فکری لیبرال‌ها و منافقین با امام است؟ که این جز افترا به ساحت امام چیزی نیست. ◀️۲. سخنان آقای بهبودی در خصوص این‌که «نسل عوض شده؛ آدم‌ها عوض شده‌اند» که در اصل و غرب‌گرایان است نکات بسیاری را روشن می‌کنند. سؤالی که از ایشان باید پرسید این‌که آیا ایشان به عنوان تاریخ‌نگار حق دارد به خاطر تغییر نسل‌ها در تاریخ دست ببرد و آن را به گونه‌ای دروغین روایت کند؟شکی نیست که اکثریت قاطع ملت به ویژه جوانان انقلابی‌اند؛ آیا می‌توان به خاطر عده‌ای از راه برگشته و فرسودگان از مسیر خارج شده چهره و راه امام را تحریف کرد و تاریخ را وارونه نوشت؟! ◀️۳. شاید عجیب‌ترین و مهم‌ترین نکته این گزارش چند جمله آخر خانم گزارش‌گر بود که سطر سطر این کتاب را مستند معرفی کرد. شاید منظور ایشان از مستند بودن؛ مستند به روایات مخدوش ساواک و خاطرات وارسی نشده و شایعات علیه امام قدس سره باشد. اهمیت و خطر بالای این کتاب هم از همین جملات گزارش‌گر مشخص می‌شود که می‌گوید این کتاب در داخل کشور و خارج پخش شده است و طبیعتا با این حجم از پشتیبانی دولتی و رسمی؛ این که با مسؤولین و برخی دیگر به عنوان کتاب رسمی جمهوری اسلامی انتخاب شده٬ در معرفی چهره ای مخدوش از شخصیت و سیره سیاسی امام قدس سره در سطح وسیعی پخش می‌شود و به منجر می شود. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💥با معرفی رسمی کتاب الف لام خمینی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی؛ پروژه معرفی کتاب تحریف‌گر الف لام خمینی به عنوان کتاب رسمی جمهوری اسلامی در معرفی امام بیش از پیش تکمیل شد. ◀️این کتاب چهره‌ای تاریک، سیاست‌باز،اهل زد و بند و لیبرال از امام خمینی قدس سره معرفی کرده است که پیش از این به نقد علمی این اثر پرداختیم: 🔸مقاله نقد تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی سید حمید روحانی بر کتاب الف لام خمینی: https://eitaa.com/bonyadtarikh/153 🔸قطعه‌فیلم نقد: https://eitaa.com/bonyadtarikh/167 🔸آیا تحریف‌گر انقلاب شایسته عنوان هنرمند سال انقلاب است؟ https://eitaa.com/bonyadtarikh/197 🔸بخش اول تا سوم نقد: https://eitaa.com/bonyadtarikh/202 https://eitaa.com/bonyadtarikh/210 https://eitaa.com/bonyadtarikh/212 🔻🔻🔻 #الف_لام_تحریف #نه_به_تحریف_امام 🔺🔺🔺 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/۶🔻 متن نامه آقای منتظری به محضر امام خمینی. ۶۸/۱/۷ ⭕️منتظری و پیمان‌ه
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/۹🔻 ⭕️بیتی که از افراد ناصالح پاک نشد⭕️ متن نامه ۱/۸ امام خمینی در جواب نامه روز قبل آقای منتظری 📩« بسم اللّه الرحمن الرحیم جناب حجت الاسلام و المسلمین آقاى منتظرى - دامت افاضاته 🔷با سلام و آرزوى موفقیت براى شما، همانطور که نوشته اید رهبرى نظام جمهورى اسلامى کار مشکل و مسئولیت سنگین و خطیرى است که تحملى بیش از طاقت شما مى خواهد و به همین جهت، هم شما و هم من از ابتدا با انتخاب شما ، و در این زمینه هر دو مثل هم فکر مى کردیم. ولى خبرگان به این نتیجه رسیده بودند، و من هم نمى خواستم در محدوده قانونى آنها دخالت کنم. از اینکه عدم آمادگى خود را براى پست قائم مقامى رهبرى اعلام کرده اید پس از قبول، صمیمانه از شما تشکر مى نمایم. ◀️همه مى دانند که شما حاصل عمر من بوده اید، و من به شما شدیدا علاقه مندم. براى اینکه گذشته تکرار نگردد، به شما نصیحت مى کنم که  خود را از پاک نمایید، و از رفت و آمد مخالفین نظام، که به اسم علاقه به اسلام و جمهورى اسلامى خود را جا مى‌زنند، جدا جلوگیرى کنید. من این تذکر را در قضیه هم به شما دادم. من صلاح شما و انقلاب را در این مى بینم که شما فقیهى باشید که نظام و مردم از نظرات شما استفاده کنند. از پخش دروغهاى رادیو بیگانه متاثر نباشید. مردم ما شما را خوب مى شناسند، و حیله هاى دشمن را هم خوب درک کرده اند که با نسبت هر چیزى به مقامات ایران کینه خود را به اسلام نشان مى دهند. طلاب عزیز، ائمه محترم جمعه و جماعات، روزنامه ها، و رادیو - تلویزیون، باید براى مردم این قضیه ساده را روشن کنند که در اسلام مصلحت نظام از مسائلى است که مقدم بر هر چیز است، و همه باید تابع آن باشیم. جنابعالى ان شاء اللّه با درس و بحث خود حوزه و نظام را گرمى مى بخشید. والسلام علیکم.۶۸/۱/۸» @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/۱۰🔻 ⭕️بیت منتظری؛ امروز مثل دیروز⭕️ آیا بیت آقای منتظری هم‌چنان بیت لیبرال‌ها و خانه منافقان است؟ پاسخ متأسفانه مثبت است. 📷 اعضای #نهضت_آزادی در بیت آقای منتظری و ملاقات با فرزندش احمد منتظری، قم، ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۶ ، در حاشیه بیست و سومین سالگرد مهندس بازرگان. #بیت_لیبرال‌ها #خانه_منافقان @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان/بخش آخر🔻 ⭕️واکاوی علمی دلایل انحراف آقای منتظری⭕️ 🔵تا کنون در خصوص مسئله آقای منتظری مطالبی را به خوانندگان محترم ارائه کردیم. اما بررسی دقیق و علمی این موضوع نیاز به مجال گسترده‌تری دارد. 🔹از همین رو برای بخش پایانی این پرونده؛به زودی مجموعه مقالات جامع تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی را برای اهل تحقیق به اشتراک می‌گذاریم. 📜عنوان مقالات: تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش آقای منتظری تعداد مقالات: ۲۱ مقاله 📎 مقاله ۱-۵: https://eitaa.com/bonyadtarikh/244 📎مقاله ۶-۱۰: https://eitaa.com/bonyadtarikh/245 📎مقاله ۱۱-۱۵: https://eitaa.com/bonyadtarikh/246 📎مقاله ۱۶-۲۱: https://eitaa.com/bonyadtarikh/247 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻آن‌چه گذشت🔻 به مناسبت سال‌روز نامه تاریخی ۶ فروردین و عزل آقای منتظری از قائم مقامی توسط امام قدس سره ؛ پرونده‌ای گشودیم با محوریت بیت پرلیبرال و منافق آقای منتظری؛ بیتی که آسیب‌ها و مخاطرات فراوانی برای ملت داشت و خانه محنت امام و یاران او بود. مرور عناوین و مطالب: 🔵نامه ۱/۶ https://eitaa.com/bonyadtarikh/213 🔹از بیت تا تل‌آویو https://eitaa.com/bonyadtarikh/217 🔵تسلط سیا بر بیت https://eitaa.com/bonyadtarikh/218 🔹حمایت بیت از فاسد https://eitaa.com/bonyadtarikh/219 🔵منتظری و بیتی پر رنج برای امام https://eitaa.com/bonyadtarikh/220 🔹نامه ۱/۷ منتظری به امام https://eitaa.com/bonyadtarikh/221 🔵آلزایمر سیاسی یا خواندن دیکته پر غلط لیبرال‌ها https://eitaa.com/bonyadtarikh/222 🔹ماجرای نامه سه امضاء https://eitaa.com/bonyadtarikh/233 🔵بیتی که از افراد ناصالح پاک نشد https://eitaa.com/bonyadtarikh/239 🔹بیت منتظری؛ امروز مثل دیروز https://eitaa.com/bonyadtarikh/241 🔵واکاوی علمی دلایل انحراف آقای منتظری-مجموعه مقالات: https://eitaa.com/bonyadtarikh/243 📷گفتنی است مجموعه عکس‌نوشته‌های «بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان» به زودی از همین حساب بارگزاری خواهد شد که قابلیت نصب در اماکن عمومی را خواهد داشت. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📷مجموعه عکس‌نوشته‌های «بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان» 🔆 مجموعه عکس‌نوشته‌های مستند بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی پیرامون آقای منتظری و بیت او🔆 📎 پیوند: https://eitaa.com/bonyadtarikh/258 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
عکس‌نوشته بیت لیبرال‌ها.rar
3.33M
📷عکس نوشته‌های مستند «بیت لیبرال‌ها، خانه منافقان» کاری از بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی. @Binyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️ سال‌گرد مرجع معظم شیعه؛ حضرت آیت‌الله بروجردی⚫️ ◀️رابطه آیت‌الله بروجردی با امام قدس سرهما/ از مشورت آیت‌الله بروجردی با امام؛ تا تصمیم ایشان برای حمایت ویژه از امامِ جوان یکی از برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی و حوزه علمیه رابطه امام خمینی قدس سره و است. گفتنی‌ها در این زمینه فراوان است که به مناسبت سال‌گرد رحلت آن عالم بزرگوار به دو خاطره مستند اشاره می‌کنیم: 🔵« حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدعباس مهری نقل کردند: من در محضر آیت‌الله بروجردی بودم که نماینده‌ای از طرف دولت به حضور ایشان بار یافت و موافقت ایشان را با موضوعی که دولت در دست اجرا داشت خواستار شدند. آیت‌الله بروجردی فرمودند: پاسخ را بعد از مشاوره و تبادل نظر با بعضی از علما به دولت ابلاغ خواهم کرد. من به فکر رفتم که آقای بروجردی در این‌گونه امور با کدام یک از علمای قم مشورت می‌کنند؟ دیری نپایید که دیدم امام خمینی-بنا به درخواست آیت‌الله بروجردی- به آن‌جا آمدند و به اتفاق آن مرحوم به اتاق دربسته‌ای رفته به گفت و گو نشستند و ساعتی بعد آیت‌الله بروجردی نظر خویش را برای دولت فرستادند.» 🔹تاریخ نشان می‌دهد رابطه امام خمینی قدس سره و آیت‌الله بروجردی به رابطه‌ای بسیار نزدیک و سازنده برای جهان اسلام تبدیل می‌شد؛ اگر برخی ایادی نفوذی و مرموز در بیت آیت‌الله بروجردی می‌گذاشتند: « بعضی از افاضل حوزه نجف از مرحوم شیخ محمدتقی بروجردی نقل می‌کردند که آیت‌الله بروجردی بارها فرمود: قصد دارم که در موقعیت مناسبی، زیر بازوی جوانی را بگیرم که برای اسلام و مسلمین می‌تواند مثمر باشد. (و اشاره به امام خمینی قدس سره کرده بود). این موقعیت تا پایان زندگی آیت‌الله بروجردی هرگز پیش نیامد، یعنی که در دستگاه ایشان بودند نگذاشتند. (نهضت امام خمینی قدس سره ج۱ ص۱۱۴-۱۱۵) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️آن‌چه از «الف لام» تا کنون گفتیم⭕️ در خصوص کتاب نکات فراوانی را گفتیم اما با نگاهی به صحنه که برای این کتاب تحریف‌گر فراهم شده؛ بیش‌تر باید گفت و بیش‌تر باید نوشت چراکه پروژه پروژه‌ای قطعی و خطرناک است که هوشیاری و بصیرت هرچه بیش‌تر جامعه انقلابی را می‌طلبد. ◀️اما آن‌چه تا کنون گفتیم: 🔸الف لام؛ خدمت یا خیانت: معرفی نقد الف لام خمینی به قلم تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی: https://eitaa.com/bonyadtarikh/153 🔹قطعه‌فیلم نقد الف لام: https://eitaa.com/bonyadtarikh/167 🔸وقتی تحریف‌کننده انقلاب؛ کاندیدای هنر سال انقلاب می‌شود/ حاشیه‌ای بر اقدام تأمل برانگیز حوزه هنری انقلاب در انتخاب هدایت‌الله بهبودی به عنوان چهره سال هنر انقلاب: https://eitaa.com/bonyadtarikh/197 🔹فهرست برخی اشکالات و تحریفات الف لام خمینی(۲۱ اشکال و تحریف): https://eitaa.com/bonyadtarikh/202 🔸کتاب الف لام و پنج اشکال کلی: https://eitaa.com/bonyadtarikh/210 🔹کتاب الف لام و ضعف خردورزی در گزینش روایات تاریخی: https://eitaa.com/bonyadtarikh/212 🔸صدای تحریف امام از سیمای جمهوری اسلامی ایران/ حاشیه‌ای بر تبلیغ کتاب الف لام خمینی از بخش خبر ۲۲:۰۰ شبکه سه سیما: https://eitaa.com/bonyadtarikh/235 بخش‌های بعدی نقد الف لام خمینی؛ به زودی. 🔻🔻🔻 🔺🔺🔺 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
مقاله الف لام_بخش اول.pdf
16.26M
⭕الف لام تحریف/۴⭕ 🔻الف لام و گزینش‌های سلیقه‌ای و جناحی🔻 با مطالعه دقیق کتاب الف لام می‌یابیم که نویسنده این کتاب در گردآوری مطالب و گزارش‌ها پیرامون امام، دقت لازم را نداشته است و شاید نخواسته روایت‌هایی را که درباره امام آمده، بدون دخالت دادن خواست و و جناحی بازگو کند. از این رو برخی از گزارش‌ها و روایت‌ها را -از زبان دیگران- که به سال‌های اخیر مربوط است کرده لکن از آوردن آن‌چه زیر نظر امام و آیت‌الله سیدمصطفی خمینی نگارش یافته است، خودداری ورزیده است. ⬅این رویه حتی در روایت‌های جزئی نیز اعمال شده است به طور مثال می‌بینیم او آورده است که سیداحمد [جد امام] به سال ۱۲۵۷ با سکینه خانم، دختر محمدحسین بیک ازدواج کرده است لکن دیدگاه سیدمصطفی خمینی را مبنی بر این‌که سید احمد با خواهر یوسف خان ازدواج کرده نادیده انگاشته؛ در صورتی که طبق اسناد موجود امام نیز آن را رد نکرده است. ◀️دریافت مقاله از همین پیوند. 🔻🔻🔻 🔺🔺🔺 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۵⭕️ 🔵مطالعه نقادانه الف لام بازگو کننده این مطلب است که این کتاب نه تنها با اصول و مبانی تاریخ‌نگاری نگارش نیافته است بلکه حتی در مواردی یک کار پژوهشی نیز به شمار نمی‌آید. به طور مثال پیرامون نخستین دیدار آقای عراقی با امام در نوفل لوشاتو روایت‌ها متفاوت است: روایت آقای محتشمی‌پور؛ روایت آقای فردوسی‌پور؛ روایت آقای توکلی. یک نویسنده پژوهش‌گر در این گونه موارد یکی از این دو شیوه را به کار می‌بندد: یا گزارش‌ها و روایت‌های گوناگون را به صورت کامل می‌آورد و برداشت نهایی و داوری را بر عهده خوانندگان می‌گذارد یا خود به بررسی میدانی و همه جانبه می‌پردازد و با راویان زنده به مصاحبه می‌نشیند و به روایت صحیح می‌رسد. لکن می‌بینیم که هدایت‌الله بهبودی در این کتاب هیچ‌کدام از این راه‌های پژوهشی را نپیموده بلکه به صورت سلیقه‌ای گزارش آقای فردوسی‌پور را پسندیده.گزارشی که دارای اشکالات تاریخی است و برای تبیین هرچه بیش‌تر آن را ذکر می‌کنیم: « نزدیک غروب با خودرویی که اسماعیل فردوسی‌پور می‌راند یک راست به نوفل لوشاتو رسید. وقتی به آگاهی امام خمینی رسید که عراقی آمده، بی‌مقدمه او را پذیرفت، اما وارد که شد و خود را با گریه به پای آقای خمینی انداخت [امام] از ما پرسیدند که این شخص کیست؟ آقای (سیدمحمود) دعایی گفتند: حاج مهدی عراقی» اما این روایت اشکالاتی دارد و نمی‌تواند درست باشد: 🔹۱. مرحوم فردوسی‌پور در پاریس وسیله نداشت و اصولا هنوز رانندگی فرا نگرفته بود. 🔸۲. آقای دعایی در آن زمان نوفل‌لوشاتو نبود تا همراه آقای فردوسی‌پور و عراقی به حضور امام بروند و آقای عراقی را به امام معرفی کنند. 🔹۳. آقایان فردوسی‌پور و دعایی تا آن زمان مهدی عراقی را از نزدیک ندیده بودند و ارتباطی با او نداشتند، به چه مناسبت او را در دیدار با امام همراهی کردند؟ 🔸۴. منش امام این نبود که اعضا و افراد دفتر او دنبال دیدار کنندگان بروند و در مراسم دیدار حضور داشته باشند چگونه نامبردگان در این دیدار حضور یافتند؟ 🔹۵. معلوم نیست بهبودی با روایت‌های محتشمی‌پور و توکلی چه کرده است؟ بی سر و صدا آن‌ها را حذف کرده است؟ این مورد و موارد دیگر نشان‌گر ضعف روحیه پژوهی آقای بهبودی در این کتاب است. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۶⭕️ 🔹تحریف عجیب هدایت‌الله بهبودی در کتاب الف لام خمینی: امام به شرط عدم دخالت بیگانگان مخالفتی با لوایح شش‌گانه نداشت ◀️نویسنده الف لام خمینی در مواردی خود به اندیشه‌های سیاسی امام پرداخته و در برخی موارد دیگر تحریفات دیگران را بازگو کرده است. به طور مثال او به صراحت آورده است که : « آیت‌الله خمینی مخالفتی با اجرای ، در صورتی که به دور از دخالت بیگانگان طراحی شده باشد، نداشت.» ولی به این تحریف آشکار اشکالاتی وارد است: 🔹۱. حدود پنجاه سال از آن واقعه می‌گذرد و هیچ‌کدام از تاریخ‌نگاران چنین ادعایی نکرده‌اند. آقای به چه سند معتبری دست پیدا کرده که این ادعا را دارد؟ 🔸۲. اسناد و آثار برجا مانده نشان می‌دهد که امام قدس سره مواد شش‌گانه شاه را به صورت مطلق مباین موازین عدل و عقل و فقه و شرع اسلامی می‌دانستند. ایشان در پاسخ پرسشی پیرامون اصلاحات ارضی که یکی از مواد شش‌گانه بود، اعلام کرده است: «آن‌چه به اسم قانون اصلاحات ارضی در صدد اجرای آن هستند مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است....» ایشان مخالفت خود را در هر فرصتی که دست می‌داد ابراز می‌کردند. 🔹۳. امام قدس سره بند امکان تحلیف به سایر کتب ادیان را پوششی برای دست‌برد به قانون اساسی می‌دانستند و از این جهت نیز با این طرح مخالفت داشتند. 🔸۴. به قدس سره بهره‌گیری مردم از اقدامات و کارهای عام المنفعه و به ظاهر مذهبی و مردمی حاکمان جائر بدون اجازه جایز نیست. در نتیجه نقل آقای بهبودی در الف لام خمینی مخالف فتوای صریح امام قدس سره نیز هست. ⁉️سؤالی که در این‌جا مطرح است این‌که آقای بهبودی از آوردن این تحریف تاریخی چه نیتی داشته است؟ آیا می‌خواسته به صورت غیرمستقیم جانب و را بگیرد و امام را به با آنان متهم کنند؟ چراکه این طیف بودند که با شعار اصلاحات «آری-دیکتاتوری نه» اصلاحات نمایشی شاه را در آن زمان به رسمیت شناختند. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️🔴شهادت امام کاظم تسلیت🔴⚫️ «راوی که از نزدیکان امام کاظم علیه‌السلام است می‌گوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسی‌بن‌جعفر سه چیز است؛ یکی لباس خشن،...می‌شود گفت لباس جنگ. بعد شمشیری را [که] آویختند و یک قرآن...ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانه زیبایی است، در اتاق خصوصی حضرت که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانه‌های یک آدمِ جنگی مکتبی، مشاهده می‌شود. شمشیری هست که نشان می‌دهد هدف، جهاد است. لباس خشنی هست که نشان می‌دهد وسیله، زندگی خشونت‌بار رزمی و انقلابی است؛ و قرآنی هست که نشان می‌دهد می‌خواهیم به #زندگی_قرآن برسیم.»(امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، انسان ۲۵۰ ساله ص۳۱۷-۳۱۸) #امام_کاظم @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
تقابل گروه‌های غرب‌‍گرا با تشکیل نظام جمهوری اسلامی و مواضع امام.pdf
7.59M
🔆داستان پرماجرای یک «آری»🔆 ✳️به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی و طرح همه‌پرسی برای رأی مثبت یا منفی به نظام جمهوری اسلامی؛ گروه‌های وابسته و التقاطی در شکست طرح «جمهوری اسلامی» متفق القول شدند. ◀️آن‌ها در اولین قدم با رد «جمهوری اسلامی»؛ نظام‌های جایگزین مثل «جمهوری دموکراتیک اسلامی» را مطرح کردند که مردم طرح آنان را شکست دادند و ۹۸/۲ درصد در روز ۱۲ فروردین به «جمهوری اسلامی» رأی مثبت دادند. البته طرح مقابله با جمهوری اسلامی متوقف نشد بلکه روش تغییر کرد: ◀️یکی از وظایف #مهندس_بازرگان(رئیس دولت موقت) تشکیل مجلس مؤسسان برای تصویب قانون اساسی بود ولی دولت او از مدیریت #عاجز بود و در شرایط بحرانی کشور نتوانست قانون اساسی را تدوین کند. در نتیجه در جلسه مشترک شورای انقلاب و دولت موقت پیشنهاد تشکیل مجلسی با حدود هفتاد نفر از #خبرگان قانون‌دان و تصویب قانون اساسی در آن مجلس مطرح شد. این پیشنهاد مورد قبول امام قدس سره و دولت موقت قرار گرفت. اما #غرب‌گرایان پس از تشکیل مجلس خبرگان شروع به کارشکنی‌های سنگین کردند... ❇️داستان پرماجرای مخالفت و کارشکنی غرب‌گرایان با طرح «جمهوری اسلامی»، حوادث پس از ۱۲ فروردین و موضع‌گیری‌های صریح امام خمینی قدس سره را در این مقاله مستند بخوانید. 📜مقاله «تقابل گروه‌های غرب‌گرا با تشکیل نظام جمهوری اسلامی و مواضع امام- پوریزدان‌پرست-فصل‌نامه تخصصی 15 خرداد-شماره ۳۷-۳۸ زمستان۹۲. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
پیشینیه‌شناسی مفهومی جمهوری اسلامی.pdf
10.47M
🔆به مناسبت ۱۲ فروردین/بخش دوم🔆 ✳️۱۲ فروردین؛ روزی که به تعبیر امام خمینی «... روز نخستین حکومت اللَّه است [و] از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست.»(صحیفه امام، ج ۶، ص ۴۵۳-۴۵۴) ⁉️اما آیا « #جمهوری_اسلامی » مفهومی جدید بود که هیچ سابقه‌ای نداشت؟ آیا آن‌گونه که برخی غرب‌گرایان ادعا کرده‌اند امام قدس سره اعتقادی به جمهوری اسلامی نداشت و این ایده محصول تلاش و القائات آنان در پاریس بود؟ ❇️در این مقاله می‌خوانیم که مفهوم «جمهوری اسلامی» ریشه‌ای تاریخی دارد به گونه‌ای که در نامه اعتراضی علمای فارس به رفتارهای توهین‌آمیز دولت در سال ۱۲۸۵ ش. این واژه به کار رفته است.هم‌چنین نامه‌ای تحت عنوان قانون اساسی «جمهوری اسلامی ایران» در سال ۱۳۵۴ به دست ساواک می‌افتد که به احتمال قوی نویسنده آن مرحوم ربانی شیرازی است. ❇️ هم‌چنین از دل مبانی متقن امام در کتاب کشف اسرار و کتاب البیع این مفهوم تأیید و تثبیت شده و حتی اشاراتی نیز به آن وجود دارد و در ادامه مبارزات؛ در پاریس نیز به این مفهوم تصریح می‌کنند. ❇️به علاوه ماهیت «جمهوری اسلامی» از کلمات سایر علمای اسلامی از جمله مرحوم نائینی،علامه طباطبایی، علامه جعفری و... برمی‌آید. ❇️گفتنی است نظام «جمهوری اسلامی» مختص ایران نیست و برخی دیگر از کشورها، قبل و بعد از ایران، این نظام را به عنوان شکل حکومت‌داری انتخاب نموده‌اند... تمامی این مطالب در: 📜مقاله «پیشینه‌شناسی مفهومی جمهوری اسلامی»- فصل‌نامه تخصصی ۱۵ خرداد، شماره۴۸ زمستان ۱۳۹۵. #روز_جمهوری_اسلامی @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
«بعثت نبىّ اکرم برای بشر آغاز راه نوی بود. دنیای محیطِ بر آن پیام و محل پیدایش این پیام، دنیای بسیار بد و غیر قابل تحمّلی بود؛ دنیای گرایش و جذب مادّیات شدن، دنیای خوی حیوانی، دنیای بیمهارىِ قدرتمندان و زورمندان و زورگویان، دنیای تبعیض و فساد و ظلم و شهوترانىِ بیبندوبار... اما وظیفه و رسالت و بعثت، پیغمبر را جلو آورد. بعثت یعنی برانگیختگی و این بعثت آمد فضا را اوّل در محیط حجاز، بعد در همه دنیای متمدّن آن روز، در ظرف بیست و چند سال تغییر داد. »(امام خامنه‌ای مدظله‌العالی ۱۳۸۱/۷/۱۳ ) #مبعث #عید_مبعث #عید_مبعث_مبارک @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۷⭕️ ⚫️یکی از تحریفاتی که آقای در حق امام قدس سره روا داشته؛ حذف و تعدیل ایشان است._گفتارهای انقلابی که قطعا با لیبرالیستی و تساهل و تسامح غرب‌گرایانه سازگار نیست و اگر کسی آن موازین را رعایت نکند به احتمال قوی و دولتی را از دست خواهد داد و به داشتن قلم غیرعلمی متهم خواهد شد. ◀️به طور مثال امام خمینی قدس سره در یکی از سخنرانی‌های حماسی خود علیه رژیم می‌گویند:«شاه دوستی یعنی غارت‌گری» حال آقای بهبودی بعد از گذشت حدود نیم قرن این جمله خبری را به جمله پرسشی تبدیل می‌کند؛ انگار امام سؤال می‌کند «شاه دوستی یعنی غارت‌گری؟» بعد هم می‌نویسد مطابق صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای و سیدمصطفی خمینی این جمله پرسشی است. 🔆امّا در پاسخ به آقای بهبودی باید گفت: 🔹۱. متن اصلی سند و سایر اعلامیه‌های چاپ شده جمله را به صورت خبری آورده است. 🔸۲. امام قدس سره از نظر بلاغی و ادبی آن‌قدر ضعیف نبوده‌اند که همگان جمله پرسشی‌شان را خبری بخوانند و بعد از ۵۰ سال یک نویسنده بیاید و بفهمد این جمله پرسشی بوده و نه خبری. 🔹۳. بر فرض محال که پندار نویسنده در مورد امام قدس سره درست باشد، در همان زمان هم کسانی بودند که از سر در پی حذف و تعدیل سخنان انقلابی ایشان باشند. ولی حتّی همان‌ها هم چنین برداشتی نداشته‌اند. 🔸۴. آن‌چه هم از زبان شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی رحمه‌الله نقل شده اشاره به راه گریز امام از چنگ مأموران رژیم داشته که اگر آن مأموران به واسطه این سخنان ایشان را بازداشت کردند راه گریزی باشد و جمله را در آن شرایط بشود بر پرسش و استفهام انکاری حمل کرد نه این‌که در اصل سخنرانی هم این جمله پرسشی بوده باشد. 🔻🔻🔻 ⭕️هم‌چنین یکی دیگر از آسیب‌های الف لام خمینی؛ ضربه به در لابلای خاطرات تحریف شده است. به طور مثال این کتاب امام خمینی قدس سره را که نماد ابهت و متانت و گزیده‌گویی بود در صحنه دستگیری و بازجویی مأموران رژیم پرحرف و مجادله‌کار و اهل بگو-مگو نشان داده به نقل از امام می‌گوید: ❎« من در آن‌جا بازجویی پس نمی‌دادم. به آن‌ها می‌گفتم: -من شما را قبول ندارم؛ تشکیلات شما را تشکیلات حق و قانون نمی‌دانم؛ شما هر کاری می‌خواهید بکنید. فوقش می‌خواهید اعدامم کنید، کنید؛ من یک کلمه هم جواب نمی‌دهم. می‌گفتند: +نخیر باید جواب بدهید. گفتم: -خیر من جواب نمی‌دهم... » ✳️کسانی که چند صباحی امام را از نزدیک دیده و به روش و منش او آشنایی داشته باشند، به درستی می‌دانند که امام هیچ‌گاه اهل جر و بحث و بگو و مگو نبود. یک کلمه می‌گفتند که صدها نکته در بر داشت. اگر امام به مأموران سطح پایین ساواک که تحت عنوان نزد او می‌آمدند، جرئت بحث می‌داد، بی‌تردید با و دریدگی با امام برخورد می‌کردند. ابهت و جبروت امام به اندازه‌ای بود که مأموران جرئت چون و چرا به خود نمی‌دادند. ❇️به علاوه، امام قدس سره هیچ‌گاه به رژیم شاه این جرئت و جسارت را نمی‌داد که به یک مرجع تقلید در کشور شیعه اندیشه کند. برعکس روش و منش امام به گونه‌ای بود که دشمن دریابد که درگیری با یک مرجع عالی‌مقام تقلید برای او گران تمام می‌شود. 🔻🔻🔻 🔺🔺🔺 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️همکار ساواک؛ پشتیبان کودتا⭕️ 🔻به مناسبت سال‌مرگ سیدمحمدکاظم شریعتمداری🔻 🔹چهل سال قبل بزرگ‌ترین انقلاب قرن بر اساس اسلام ناب محمدی و رهبری بی‌بدیل امام خمینی به پیروزی رسید و الگوی جدیدی از سیاست ورزی را به رخ غرب و شرق کشید. مخالفان این انقلاب اسلامی٬ تنها به استعمار و استبداد محدود نبوده و نیست بلکه معدود روحانیون دنیاطلب و وابسته را نیز سراغ داریم که از آغاز نهضت تا بعد از استقرار حکومت دینی در ایران٬ همواره با دشمنان اسلام و مردم مسلمان ایران همصدا بوده اند. یکی از این معممین بدسابقه٬ آقای سیدکاظم شریعتمداری است که از همکاری با ساواک پیش از انقلاب تا همکاری با کودتاچیان پس از انقلاب را در کارنامه خود ثبت کرد تا در دادگاه تاریخ و هم‌چنین محکمه عدل الهی با پرونده‌ای سنگین حاضر گردد. 🔆امروز روز درگذشت اوست و برای آگاهی بیش‌تر از اقدامات وی شما را به مطالعه این کتاب دعوت می‌کنیم: 📖 شریعتمداری در دادگاه تاریخ، سیدحمید روحانی، ۱۳۶۱-قم. 📎پیوند معرفی کتاب در سایت بنیاد: https://b2n.ir/36874 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️همکار ساواک، پشتیبان کودتا/بخش دوم⭕️ 🔸اشاره منشور روحانیت امام (قدس سره) به نقش شریعتمداری در کودتا علیه نظام🔸 ◀️یکی از جرائم بزرگ سیدمحمد کاظم شریعتمداری پشتیبانی از بود. جرمی بسیار سنگین که امام خمینی (قدس سره) در منشور روحانیت نیز به آن اشاره نمود: ⚫️«آنقدر که اسلام از این ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونۀ بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین ـ علیه السلام ـ که در تاریخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقه ها را بیش از این تلخ نکنم. ولی طلاب جوان باید بدانند که پروندۀ تفکر این گروه همچنان باز است و شیوۀ و  عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده اند. آنها که به خود اجازۀ ورود در امور سیاست را نمی دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا نظام و کودتا جلو رفته بودند. غائلۀ قم و تبریز با هماهنگی چپی‌ها و سلطنت‌طلبان و تجزیه‌طلبان کردستان تنها یک نمونه است که می توانیم ابراز کنیم که در آن حادثه ناکام شدند ولی دست برنداشتند و از کودتای نوژه سر در آوردند، باز خدا رسوایشان ساخت.» (صحیفه امام ج۲۱ ص۲۷۹-۲۸۰) فتنه شریعتمداری بزرگ و پیچیده بود که با بصیرت و زمان‌شناسی خنثی شد اما شناخت شریعتمداری ضروری است چراکه ما را به شناخت نزدیک می‌کند. آیا همان‌طور که شریعتمداری به دنبال براندازی سخت بود؛ نوشریعتمداری‌های ساکن قم به دنبال هستند؟ ◀️همکار ساواک، پشتیبان کودتا/بخش اول-معرفی کتاب «شریعتمداری در دادگاه تاریخ» به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی: https://eitaa.com/bonyadtarikh/278 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️الف لام تحریف/۸⭕️ 🔻الف لام و ضعیف جلوه دادن مرجعیت امام قدس سره 🔵در کتاب الف لام آمده است :«البته (آقا) [امام] مرجع تقلید بودند، اما رژیم ایشان را به این عنوان نمی‌شناخت و لازم بود این مسئله رسما اعلام شود.» ◀️بر خلاف پندار آقای نویسنده، جایگاه علمی و ، پیش از آن‌که برای بسیاری از مردم آشکار و محرز شود، برای رژیم شاه شناخته شده بود: 🔹۱. سرهنگ قولقسه رئیس دایره امنیت و مذاهب در گزارشی در سال ۱۳۳۵ اذعان دارد که امام در ایالات مرکزی و غرب ایران مقلد دارد. او بنا بر گزارشی که به مرکز داده است بیش از یک ماه با لباس شخصی در قم زیسته و با کلاه پوستی و پیراهن یقه آخوندی و کفش پاشنه خوابیده، روزها در مدارس دینی و بیوت مراجع و علما پرسه می‌زده و شب‌ها در قهوه‌خانه‌های قم با زائران و مسافران و مردم قم به گپ و گفت می‌نشسته و اطلاعات به دست می‌آورده است. او نتیجه پرس و جو و جستار خود را در زمینه جریان‌های مختلف به تهران گزارش کرده و از جمله از عالمان بزرگی که پس از درگذشت آیت‌الله بروجردی، صلاحیت جانشینی او را دارند نام برده که یکی از آن‌ها امام است. او در این گزارش خود در سال ۱۳۳۵ آمار شاگردان امام را حدود پانصد نفر برآورد کرده و افزوده است «که از لحاظ درسی حائز اهمیت است، در ایالات مرکزی و غربی ایران مقلد دارد.» 🔸۲. روزنامه کیهان در ۱۲ فروردین ۱۳۴۰ چند روز پس از درگذشت آیت‌الله بروجردی از میان عالمانی که طبق دید صاحب‌نظران روحانی برای جانشینی آقای بروجردی صلاحیت دارند، نخست نام امام را آورده است. ۳. از همه مهم‌تر رفتن نخست وزیر وقت ایران (علی امینی) به بیت امام و دیدار با ایشان در سال ۱۳۴۰ است که نشان از این واقعیت دارد که رژیم پس از درگذشت آیت‌الله بروجردی امام را از علمای طراز اول و در مقام مرجعیت به رسمیت می‌شناخته است. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.