حمایت آقای شریعتمداری از مواضع صهیونیستی محمدرضا پهلوی/بخش نخست
🔻بازخوانی تاریخ جنگ شش روزه مسلمانان و اسرائیل در سال 1346 بهروایت حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی/6
🔸گزارش ساواک در [خصوص اعلامیه آقای شریعتمداری] است:
به فرموده، جمعآورى پول براى اعراب بخصوص اردن از طرف آيتاللّه شريعتمدارى مانعى ندارد. دستور فرماييد در صورتى كه اشخاص موردنظر در صدد تهيه و توزيع اعلاميه ديگرى غير از اعلاميه مربوط به شريعتمدارى مىباشند مراتب را با تعيين نتيجه اقدامات معموله اعلام دارند.
از طرف مقدم
🔹اعلاميه آقاى شريعتمدارى در اين باره چنين است:
بسمه تعالى
من اصبح و لم يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم
🔸به حكم اين حديث شريف و روايات مشابه ديگر در هنگام گرفتارى و درماندگى مسلمانها، بر هر فرد مسلمان لازم است كه در رفع گرفتارى يا لااقل تسكين و تخفيف آلام آنها اهميت بدهند و حداكثر سعى و كوشش را به عمل آورند و اگر اقدامى نكنند در جزو مسلمانها نخواهند بود.
🔹در اين موقع كه برادران اسلامى ما در كشورهاى عربى مورد تعدى و تجاوز و قتل و غارت كفر قرار گرفته و قسمتى از سرزمينهاى آنها اشغال و عده زيادى در رنج و زحمت به سر مىبرند و عالم اسلامى در اضطراب و مسلمانها عموماً متألم و جريحهدارند، لازم است كه افراد جامعههاى اسلامى جهان بالاخص در مملكت ايران در نصرت و يارى و همراهى برادران ستمديدهشان اقدامات مؤثرى نموده، كوتاهى ننمايند و بدين منظور حسابهايى در بانک ذيلاً معين شده است كه هركس متناسب با قدرت و امكانات خود از مساعدت و كمک مالى دريغ ننمايند و هر مقدارى كه بتوانند به آن حساب كارسازى نمايند؛ البته وجوه جمعآورى شده به وسيله مطمئنى به برادران دينى ما در آن منطقهها خواهد رسيد.
🔹مقتضى است كه حضرات علماى عظام و مراجع انام و وعاظ محترم، مؤمنين و اهالى محترم ايران را به وظيفه شرعى و اخلاقى خود آگاه و متنبه سازند و در تأييد و تشويق اعانات مالى كوتاهى نفرمايند كه انشاءاللّه تعالى وجوه معتدبه جمعآورى شود، شايد اين اقدام خداپسندانه در اظهار همدردى و همبستگى مسلمانها و تخفيف آلام مصدومين و
مجروحين و بلاديدهها نافع و مؤثر باشد.
🔸از خداوند متعال مسألت مىنماييم كه زمينهاى اشغال شده مسلمانها را از تصرف متجاوزين مستخلص فرموده و اسلام و مسلمانها را مظفر و منصور فرمايد.
ايران ـ قم ـ سيدكاظم شريعتمدارى
شماره حساب 33 بانك صادرات، شعبه قم
شماره حساب 2750 بانك ملى، شعبه قم
🔹آقاى شريعتمدارى در اين بيانيه فرمايشى به پيروى از سياست شاهانه نه از فلسطين اشغالى اسمى به ميان آورد و نه از صهيونيسم جنايتپيشه ابراز تنفر و انزجار كرد و نه مسئوليت سنگين ملت مسلمان ايران را جهت آزادى سرزمين اسلامى فلسطين يادآور شد.
#طوفان_الأقصی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
حمایت آقای شریعتمداری از مواضع صهیونیستی محمدرضا پهلوی/بخش دوم
🔻بازخوانی تاریخ جنگ شش روزه مسلمانان و اسرائیل در سال 1346 بهروایت حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی/7
🔹آقاى شريعتمدارى در دنبالهروى از سياست شاه ـ امريكا به همين حد بسنده نكرد، بلكه طى ديدارى با هيأتى كه از كشورهاى عربى به منظور واداشتن رژيم شاه به پشتيبانى از اعراب در جريان فلسطين به ايران آمده بودند، رسماً از موضع صهيونيستى شاه در مورد فلسطين حمايت كرد، پشتيبانى نمايشى رژيم شاه و همپيمانان او در سنتو را درباره جنگ اعراب و صهيونيسم مورد ستايش قرار داد، او به كارگيرى حربه نفت عليه ابرقدرتهاى پشتيبان صهيونيسم از طرف كشورهاى نفتخيز عرب را نكوهش كرد و شكست اعراب در جنگ سال 1346 را تنها به گردن دولتهاى عرب انداخت و دولتهاى خائن كشورهاى اسلامى غير عرب را تبرئه كرد.
🔸او تنها بازپسگيرى سرزمينهاى اشغالى اعراب در جنگ 6 روزه را خواستار شد و از اظهارنظر در مورد فلسطين طفره رفت و مذاكره مستقيم با صهيونيسم را به طور ضمنى مورد تأييد قرار داد، جريان فلسطين را به عربها مربوط دانست و وظايف ملت اسلام را در برابر آن ناديده گرفت، ادعاى دروغين رژيم شاه را مبنى بر اينكه جمال عبدالناصر قصد تسخير استان خوزستان را در سر دارد، نشخوار كرد، از پادشاه ياغى و فرارى يمن شمالى (امام البدر) كه رژيم او توسط مردم آن كشور واژگون و خود او به رژيم سعودى پناهنده شده بود، به طور ضمنى پشتيبانى به عمل آورد و جمال عبدالناصر را به خاطر آنكه در برابر توطئه #رژيم_سعودى و شاه فرارى يمن به رويارويى برخاسته و نيرو به آن كشور گسيل داشته بود، شديداً به باد انتقاد گرفت، از «اتحاد اسلامى» ساختگى و نمايشى كه مورد پذيرش و حمايت امپرياليستهاى امريكا و انگليس بود و رژيمهاى ايران و سعودى ساليان درازى براى پياده كردن آن تلاش مىكردند، رسماً جانبدارى كرد، از پيوند ننگين رژيم شاه با اشغالگران فلسطين به طور ضمنى دفاع كرد و آن را ناچيز جلوه داد، مبارزه با رژيمهاى دستنشانده و خائن كشورهاى اسلامى و تشكيل حكومت اسلامى را مردود شمرد و حتى همكارى با اين رژيمها را پيشنهاد داد! و به گونهاى سخن گفت كه انگار دولت و ملت ايران از وحدت و انسجام كامل برخوردارند و سياست واحدى را دنبال مىكنند!!(نهضت امام خمینی، دفتر دوم، صص356-354)
برای مطالعه تفصیلی گفت و گوی آقای شریعتمداری با هیأت کشورهای عربی ر.ک: نهضت امام خمینی، دفتر دوم، 360-356
#طوفان_الأقصی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نگاهی گذرا به سرفصلهای کتاب «از جولانگاه استر تا وادی صهیون»؛ نگاهی به مهمترین شخصیتها و آثار یهودی-ایرانی
🔻به مناسبت آغاز عملیات «طوفان الأقصی»
فصل اول: به عشق اسرائیل، با پول ایران، به کام یک مورخ
فصل دوم: از جولانگاه استر تا وادی صهیون
فصل سوم: فرزندان تاریخپرداز استر
🔻خرید با تخفیف ویژه بهمناسبت آغاز عملیات گسترده جبهه مقاومت:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، چهارراه شهدا به سمت چهارراه قرآن و عترت، روبروی مدرسه حجتیه، انتشارات کیهان
📞تلفن: 32934990-025
خرید اینترنتی از غرفه رسمی بنیاد تاریخپژوهی در «باسلام»
#طوفان_الأقصی
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگاهی گذرا به سرفصلهای کتاب «اسرائیلیات تاریخی»
🔻به مناسبت آغاز عملیات «طوفان الأقصی»
فصل اول: یک سرقت از نوع فرهنگی
فصل دوم: ضدصهیونیسمستیزی؛ نقد آثار و افکار حاخام یدیدیا شوفط
فصل سوم: بیگانهای میان ما؛ نقد خاطرات آخرین مأمور موساد در ایران
فصل چهارم:سؤالهای یهودی، پاسخهای صهیونیستی-نقد کتاب یهود، ایران، اسرائیل
فصل پنجم: بچه کاشی؛ نقد کتاب خاطرات دیوید آلیانس
فصل ششم: کارگری برای پول؛ کارآفرینی برای صهیونیسم؛ نقد خاطرات ژاک ماهفر
فصل هفتم: از پیاده تا سوارهنظامی صهیونیسم؛ نقد کتاب پیاده تا افق خاطرات پرویز نظریان
فصل هشتم: بهنام ایران؛ بهکام صهیونیسم؛ نقد کتاب «ایران من» اسحاق یومتوبیان
فصل نهم: شگردهای ترویج ایرانهراسی؛ نقد کتاب «ایران هراسی»
فصل دهم: یک منبری ضدصهیونیست
فصل یازدهم: صدسالگی اعلامیه بالفور
🔻خرید با تخفیف ویژه بهمناسبت آغاز عملیات گسترده جبهه مقاومت:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، چهارراه شهدا به سمت چهارراه قرآن و عترت، روبروی مدرسه حجتیه، انتشارات کیهان
📞تلفن: 32934990-025
خرید اینترنتی از غرفه رسمی بنیاد تاریخپژوهی در «باسلام»
#طوفان_الأقصی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
43.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙هشدار امام خمينی به خطر اسرائيل برای اسلام و ايران بهروایت استاد سیدحمید روحانی
🔻به مناسبت عملیات «طوفان الأقصی»
🔹امام وقتی نهضت را آغاز کردند دو کار کردند:
🔸1. خطر رژیم صهیونیستی و عمال آن، حزب بهائیت، را به خوبی روشن کردند.
🔹2. اتهامی که از این طریق بر دامن شیعیان نشسته بود که باعث شده بود مردم عرب شیعیان را همراه رژیم صهیونیستی بپندارند زدود.
🔸بعد از نهضت امام بهطور کلی ادبیات سیاسیون ایرانی تغییر کرد.
🔹حرکت امام تا آنجا بازتاب داشت که اعلامیه حضرت امام علیه رژیم صهیونیستی در ارتش عراق به عربی ترجمه شد و بخشنامه شد که در میان نیروهای نظامی و انتظامی پخش شود.
🔸طبق اسناد، سفری که موشه دایان به ایران داشت، در 27شهریور1341 که تا 5مهر1341 نزدیک ده روز در ایران ماند تصویب شد که در سال 1342 رسماً ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد و سفارت ایران در تلآویو و سفارت اسرائیل در تهران بازگشایی شود. تا این حد مطمئن بودند که به دور از آگاهی مردم و افکار مردم نقشههای خود را پیش ببرند ولی امام با آغاز نهضتشان کاری کردند که رژیم شاه تا آخرین روز سلطنتش جرأت نکرد رسماً با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کند.
#طوفان_الأقصی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دانشگاه افسری امام علی علیهالسلام: زلزله ویرانگر ۱۵ مهر یک شکست اطلاعاتی و نظامی #غیرقابل_ترمیم برای رژیم صهیونیستی است
🔹 حضرت آیتالله خامنهای: در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم خورده. شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است. من میگویم این زلزله ویرانگر توانسته است بعضی از سازههای اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازهها به این آسانی امکانپذیر نیست. ۱۴۰۲/۷/۱۸
💻 Farsi.Khamenei.ir
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رژیم پهلوی و برپایی جشن بر خرابههای مملکت
سالروز جشنهای ننگین 2500 ساله/1
رژیم شاه در شرایطی به جشن 2500 ساله با آن هزینه سنگین و کمرشکن پرداخت که ایران در عقب ماندگی و فقر و بد بختی به سر می برد./شاید در منطقه ایران عقب مانده ترین کشور بود.
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیال خام شاه
سالروز جشنهای ننگین 2500 ساله/2
شاه فکر میکرد با این جشنها بتواند مردم رو متوجه خود کند و موقعیتی برای خود کسب کند./بازخوانی گزارش روزنامه اطلاعات در تاریخ 8 اسفند 1350 از اوضاع اسفناک محله جوادیه تهران...
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جشن فقر!
سالروز جشنهای ننگین 2500 ساله/3
گزارش روزنامههای زمان پهلوی از نبود امکانات اولیه بهداشتی و معیشتی در نقاط مختلف تهران؛ در دوران برگزاری جشنهای اشرافی 2500 ساله
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
جشنهای 2500 ساله و تلاش رژیم برای ایجاد انتظار مصنوعی
سالروز جشنهای ننگین 2500 ساله/4
🔹خبر و انديشه برگزارى اين جشن در سال 1337 براى نخستين بار از سوى روزنامهها و مطبوعات ايران اعلام شد و هنگام برگزارى آن را سال 1340 دانستند. پيش از پايان سال 1339 #وزارت_دربار در اطلاعيه خود، زمان برگزارى اين جشن را در سال 1342 اعلام كرد؛ ليكن در تاريخ يادشده نيز اين جشن برگزار نشد. جواد بوشهرى، رئيس شوراى مركزى جشن در تاريخ 1343.1.25در مصاحبهاى اعلام كرد كه اين جشن در آبان ماه سال 1344، مقارن با جشن تاجگذارى برگزار مىشود.
🔸ديرى نپاييد كه وزارت دربار در اطلاعيه ديگرى آورد كه نظر به اهميت موضوع و ضرورت برگزارى جشن به ترتيبى كه در خور تاريخ كهنسال و پرافتخار شاهنشاهى ايران باشد به فرمان #شاهنشاه_آريامهر، تاريخ برگزارى آن رسماً به آبان ماه سال 1346 موكول گرديد و سرانجام در تاريخ 1346.5.26 بار ديگر وزارت دربار در اطلاعيهاى اعلام كرد:
🔹به فرمان مطاع مبارک شاهنشاه آريامهر، جشنهاى بيست و پنجمين سده شاهنشاهى ايران به مدت هشت روز از تاريخ 20 مهر ماه 1350 برگزار خواهد شد!
🔸اين جابهجايى پياپى و عقبانداختن موسم برگزارى جشن، از سويى در راه پديد آوردن آمادگى ذهنى و انديشهاى در ملت ايران براى پذيرش و نشان دادن جنب و جوش و شوق و شور در راه برپايى آن بود و به گمان سياستگذاران رژيم شاه، پديد آوردن چشمانتظارى! براى مردم درباره راه انداختن جشنهاى دوهزار و پانصدمين سال، مايه شگفتى و دلبستگى آنان به جشنهاى يادشده خواهد شد! و از سوى ديگر، اين عقب انداختنها و امروز و فرداكردنها، نمايانگر برنامه گسترده و دامنهدار رژيم شاه براى برگزارى آن بود و چون برنامههاى پيشبينىشده تا هنگام تعيينشده بدرستى انجام نمىگرفت و شرايط لازم به دست نمىآمد، ناگزير مىشدند كه مراسم را عقب اندازند.
🔹آنچه اين ديدگاه را (كه انديشه و انگيزه ويژهاى در برپايى جشنهاى دوهزار و پانصدمين سال در كار بوده است) تأييد مىكند، تشكيل شوراى مركزى جشن از سال 1339 و ثبت اساسنامهاى براى اين شورا مىباشد.
🔸در اينباره در گزارشى آمده است:
🔹به فرمان مطاع مبارک شاهنشاه آريامهر از نيمه دوم سال 1339 شوراى مركزى جشن شاهنشاهى ايران به منظور برگزارى مراسم جشن 2500 سال شاهنشاهى تشكيل يافت.
🔸اساسنامه شوراى مركزى جشن شاهنشاهى ايران تهيه و در تاريخ 39.12.28 به ثبت رسيد. آييننامه طرز تشكيل و وظايف شوراها در آبان ماه 1340 به كليه استاندارىها، فرماندارىهاى كل، فرماندارىهاى مستقل، ساير فرماندارىها، بخشدارىها، ادارات آموزش و پرورش و ساير وزارتخانهها و سازمانهايى كه به نحوى از انحا در برگزارى جشن ملى سهمى دارند فرستاده شد. شوراى جشن شاهنشاهى از نيمه دوم سال 1340 بتدريج در سراسر كشور تشكيل شد و كميته جشن شاهنشاهى ايران تاكنون در 22 كشور جهان، به رياست عاليه شخص اول هر كشور تشكيل گرديد.... (نهضت امام خمینی، ج3، صص781-780)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
انگیزه رژیم پهلوی از برگزاری جشنهای اشرافی 2500 ساله
سالروز جشنهای ننگین 2500 ساله/5
🔹انگيزه و انديشه نهان و آشكار برگزاركنندگان و كارگردانان جشن يادشده در «شرح وظايف شوراى مركزى جشن» تا پايهاى خود را نمايان ساخته است و با نگاهى گذرا به آن، مىتوان دريافت كه شاه با راه انداختن اين برنامه، بر آن بوده است:
🔸1. حركتى را كه از سوى #روشنفكران از دوران #قاجار آغاز شده بود تا با شاهبازى، «زرتشتىنمايى»، باستانگرايى و انديشه تنگنظرانه ناسيوناليستى كار اسلام را بسازند ـ و نتوانستند ـ او با بيرون كشيدن #كوروش و #داريوش از دل گور و باليدن به استخوان پوسيده شاهان
خونآشام، دامن زدن به تعصبات قومى و نژادى، رواج ايدئولوژى شاهنشاهى و... آن حركت استعمارى و واپسگرايانه را به بار نشاند!...
🔹2. شاهبازى، طاغوتمآبى، خودكامگىها و نابكارىهاى دوران باستان را با مجد و شكوه بنماياند و از #شاهان_خونآشام و جنايتپيشه آن دوران الگو بسازد تا بتواند رفتار وحشيانه، نابخردانه و طاغوتمآبانه خود را در ديد ملت آگاه و فروهيده ايران درست، باارزش، درخورپذيرش و شكوهمند وانمود كند و بدينگونه از بدبينى و پشت كردن تودهها به شاه و رژيم شاهنشاهى پيشگيرى كند و از آنجا كه كوروش با #يهوديان اسير در زندان #بختالنصر خوشرفتارى كرده و زمينه رهايى آنان را فراهم آورده بود، بىترديد اگر او براى مردم امروز ايران الگو مىشد، ارتباط خائنانه شاه با صهيونيستها و بازگذاشتن دست اشغالگران فلسطين در همه شئون سياسى، اقتصادى و فرهنگى ايران، نه تنها شرمآور و خيانتبار شمرده نمىشد بلكه پسنديده و در خور ستايش نيز بود! از اين رو سياستگذاران و كارگردانان جشنهاى يادشده، يكباره بيش از 150 سال از تاريخ ايران را كه به دوران سلسله مادها مربوط مىشد ناديده گرفتند و كوروش را به عنوان بنيانگذار «شاهنشاهى ايران» وانمود كردند...
🔸3. خودنمايى و برترىجويى از ديگر انگيزههاى شاه براى برگزارى جشن يادشده بود. شاه در برابر هماوردان سرشناس و با شخصيتى كه از پايگاه مردمى فراوانى برخوردار بودند، مانند #جمالعبدالناصر، #سوكارنو، #قوام #نكرومه، #فيدل_كاسترو و... سخت خود را ناتوان و ناچيز مىديد و هيچ امتيازى نداشت تا در برابر آنان به خود ببالد. او ديرزمانى بود كه تلاش داشت تا اين «عقده حقارت» خود را به گونهاى جبران كند، رفرم «انقلاب سفيد» و ناميدن خود به عنوان رهبر اين انقلاب و به يدك كشيدن عنوان «آريامهر» و... نتوانست شخصيتى جهانى براى او بيافريند و محبوبيت مردمى براى او به ارمغان آورد.
🔹شاه در پى ساليان درازى سرخوردگى و درماندگى بر اين اميد بود كه با گره زدن رژيم خود به كوروش و داريوش و راه انداختن جشنهاى دو هزار و پانصدمين سال شاهنشاهى، خود را در برابر ديد جهانيان به شكل فرعونى بىمانند و امپراتورى مقتدر و بىهمتا به نمايش گذارد و براى خود اعتبارى به دست آورد.
🔸اين واقعيت در نوشته برخى از عناصر وابسته به رژيم شاه چنين بازگو شده است:
🔹 ... از اوايل دهه 1960 (1339) اين فكر بر سر شاه افتاده بود كه براى تثبيت پيوندش با سلاطين قبل از اسلام، به برگزارى مراسم پر زرق و برقى نياز دارد و بعد هم كه در تدارک جشنهاى 2500 ساله در #تخت_جمشيد برآمد، احساس مىكرد كه با اجراى اين مراسم خواهد توانست تداوم شاهنشاهى در طول تاريخ ايران را به نظر سران دنيا برساند و به تمام پادشاهان، رؤساى جمهور و حكام جهان ـ كه توالى نوع حكومت امروزشان هرگز به دوران باستان نمىرسيد ـ ثابت كند كه پس از 2500 سال محمدرضا پهلوى وارث برحق كوروش، بنيانگذار شاهنشاهى ايران است....
🔸4. به نمايش گذاشتن افسانه «جزيره ثبات» ايران و انگيختن سرمايهداران و سياستمداران بيگانه به سرمايهگذارى در ايران و گماشتن شاه در خليجفارس به عنوان ژاندارم منطقه و سرازير كردن سلاحهاى سنگين و پيشرفته به سوى ايران
🔹5. سرگرم كردن تودههاى نادار و ستمديده كه جانشان از بيكارى، تهيدستى و گرسنگى به لب رسيده بود و بازداشتن آنان از انديشيدن پيرامون عوامل بدبختى و بىنصيبى خويش و عقبماندگى كشور
🔸6. رواج دادن فساد و فحشا و بىبند و بارى
🔹7. برجسته نشان دادن نقش شاهان در تاريخ ايران و قداست بخشيدن به آنان
🔸8. درخشان نماياندن دوران تاريک پيش از اسلام و ايران باستان
🔹انگيزه ريشهاى و نخستين رژيم شاه از برگزارى جشن دوهزار و پانصدمين سال «شاهنشاهى»...جهشى در راه اسلامزدايى و رواج دادن انديشه ... ناسيوناليستى و زندهكردن ايدئولوژى واپسگرايانه ايران باستان بود ...(نهضت امام خمینی، 787-782)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
نقش رژیم منحوس صهیونیستی در برگزاری جشنهای اشرافی 2500 ساله
سالروز جشنهای ننگین 2500 ساله/6
🔹از كارگردانهاى نخستين و زير پرده برگزارى جشن بيست و پنجمين سال «شاهنشاهى»، صهيونيستها و اشغالگران فلسطين بودند و مىتوان گفت كه اصولاً انديشه برپايى چنين جشنى از سوى آنان به رژيم شاه پيشنهاد شد. آنان ساليان درازى پيش از برپايى اين مراسم در ايران، در انديشه بزرگداشت ياد كوروش و برگزارى يادبودى براى او بودند. در يكى از كتابهايى كه به مناسبت اين جشن در ايران پراكنده شده آمده است:
🔸... جامعه يهوديان جهان از بدو امر و حتى پيش از آنكه در ايران تصميم برگزارى يادبود دوهزار و پانصدمين سال بنياد شاهنشاهى اين كشور به دست كوروش بزرگ، گرفته شده باشد از نظر اهميت خاصى كه اين تاريخ در حيات ملى و تاريخى يهود دارد، در نظر داشت يادبود دو هزار و پانصدمين سال آزادى قوم يهود را به دست #كوروش_كبير و بازگشت يهود را به اورشليم و صدور فرمان اين پادشاه را درباره تجديد ساختمان معبد معروف يهود جشن بگيرد....
🔹در گزارش ديگرى پيرامون اهميت اين جشن براى صهيونيستها و كارگردانى زير پرده آنان آمده است:
🔸... تجليل خاص و بىسابقهاى در مورد اين يادبود در ماه گذشته توسط كنگره بينالمللى يهود (10 تا 20 مرداد 1338) كه در شهر استكهلم تشكيل گرديده بود، صورت گرفت.
🔹در اين كنگره نمايندگان يهود 56 كشور منجمله ايران شركت داشتند و طى آن از طرف جوامع يهودى در سرتاسر جهان، به علامت حقشناسى ملت يهود از آزادى خود به دست شاهنشاه بزرگ هخامنشى اعلام داشت كه به طورى كه اطلاع مىرسد از هماكنون كميته
خاصى در شهر اورشليم به منظور تنظيم برنامهها و عمليات مربوط به اين كار مشغول كار شده است.
🔸متن قطعنامه صادره از طرف كنگره بينالمللى يهود در شهر #استكهلم به مناسبت دو هزار و پانصدمين سال بنيان شاهنشاهى ايران به دست كوروش كبير از اين قرار است:
🔹مجمع عمومى كنگره جهانى يهود توسط هيأت نمايندگى يهوديان ايران اطلاع يافت كه اعليحضرت همايونى شاهنشاهى ايران و دولت آن كشور مقرر داشتهاند كه در سال 1961 مراسم يادبود دو هزار و پانصدمين سال تأسيس شاهنشاهى ايران به دست كوروش كبير برگزار گردد. مجمع عمومى كنگره يهود با توجه به اهميت مقامى كه كوروش كبير در تاريخ ملت يهود دارد، شوراى اجراييه كنگره را مأمور مىكند به نوبه خود اين يادبود بزرگ را در زمينه بينالمللى آن مورد تجليل قرار و از تمام سازمانها و جوامع يهودى در سراسر جهان خواستار است كه طى با شكوهترين مراسمى، حقشناسى خود را نسبت به خاطره اين قهرمان بزرگ تاريخ جهان كه در كتاب آسمانى تورات از بزرگوارى او نسبت به ملت يهود سخن رفته ابراز دارند.
🔸مجمع عمومى كنگره بينالمللى يهود از اين فرصت استفاده كرده و به مناسبت برگزارى اين يادبود تاريخى، صميمانهترين تبريكات خود را به اعليحضرت همايون شاهنشاه ايران و به دولت و ملت ايران تقديم مىدارد....
🔹بنا بر گزارش ساواك، اشغالگران فلسطين همزمان با برگزارى اين جشن در ايران در تلآويو نيز دو هزار و پانصدمين سال بنياد «شاهنشاهى» را جشن گرفتند و براى گرامىداشت ياد كوروش به رقص و پايكوبى برخاستند. (نهضت امام خمینی، ج3، صص789-787)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db