eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
679 ویدیو
596 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
📔 و کمتر دیده شده با آیت الله جوادی آملی پیرامون حمله ضد انقلاب در ۶ بهمن ۶۰ به شهر آمل و نقش مردم ⏬ بخش اول 🔻س ۱ - نظرتان را در رابطه با حمله در ۶ بهمن ۶۰ به شهر آمل بفرمائید؟ 🔺 ج - انقلاب اسلامی ایران اختصاصی به هیچ گروه و قوم و نژادی ندارد و چون از قوم و نژادی بر نخواسته مردم شمال عموما ، و مردم آمل خصوصا ، خود را در این انقلاب سهیم دانسته و می دانند که باید پاسدار خون شهدای از صدر اسلام تا زمان انقلاب اسلامی باشند . 🔹ضد انقلابیون قبل از جریان کردستان شمال را مطرح کرده بودند زیرا فکر می کردند که اگر غرب برود باید شرق بیاید و بهترین جا برای ارتباط با شرق شمال بوده لذا در اسفند ماه سال ۵۷ گنبد را و مسلمانان متدین و متعهد این شهر را به آتش و خون کشیدند . با حضور یک پارچه مردم در صحنه موضوع خاتمه دادند . بنابراین فکر کردند که این چنین نمی توانند در شهر علنا بر روی مردم سلاح بکشند ، ناچار از جنگل‌هایی که در شمال و در دامنه سلسله جبال البرز واقع شده به عنوان پناهگاه و منطقه عملیاتی انتخاب کردند . 🔸بهترین نیروها و نیرومندترین قوا را از سراسر کشور در جنگل آماده کرده و مهم‌ترین سلاح‌هایی را که یک جنگلی باید به همراه داشته باشد را تهیه نمودند . در بخش‌های اطلاعاتی، رزمی، عملیاتی و تدارکات و شناسایی دست به فعالیت‌هایی زدند. شمال مردم آمل بیشتر به فکر جنگ و جبهه‌ها بودند . سپاهش بسیجش مرتب به جبهه اعزام می شدند . 🔹 ضد انقلاب و گروهک‌ها از هر گروه و باندی که با اسلام مخالف بود کمک می‌گرفتند و جنگل را به صورت پایگاهی قرار دادند با شناسائی و نمودند. 🔸دیدند فضای شهر شد طنین الله اکبر ، زن و مرد شهری و روستایی با الله اکبر در برابر حمله شرق و غرب ایستادند . طولی نکشید که مردم در فاصله نیم روز با دادن چهل شهید و چندین زخمی آنها را مجبور کردند یا تسلیم بشوند و یا فرار کنند ، عده‌ای هم به هلاکت رسیدند . 🔻 س ۲ - به نظر شما حمله گروهک‌های وابسته به شرق و غرب به شهر آمل چه تاثیری در روحیه امت شهید پرور ما داشته است؟ 🔺 ج - این یک بود . همانطوری که جنوب غرب به عنوان نیروی مردمی بازوی پر توان انقلاب بوده اند و توانستند در جنوب سرکوب کنند ، مردم شمال عموما مردم شهید پرور آمل خصوصا در برابر این آزمون شجاع بودند ، شجاعتر شدند . آنچه در دل داشتند به وسیله بازوان توانایشان پیاده کردند . از نثار و ایثار پرهیزی نداشتند . طولی نکشید که سراسر شهر را چون ۲۲ بهمن ۵۷ پر از سنگر کردند. 🔸مرد و زن بزرگ و کوچک در فراهم کردن وسائل دفاعی کمک می کردند . نهادشان با این آزمایش الهی آشکار شد و مهمترین تاثیری که داشت تاثیر شجاعت تاثیر تاریخ سازی و تاثیر حمایت از اسلام و نظام بود ، نشان دادند که هرگز تسلیم شرق و غرب نخواهند شد . 📔حماسه مردم آمل، سپاه پاسداران، صص ۴۹- ۴۷ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📔 مصاحبه انقلابی و کمتر دیده شده با آیت الله جوادی آملی پیرامون حمله ضد انقلاب در ۶ بهمن ۶۰ به شهر آمل و نقش مردم ⏬ بخش دوم 🔻س ۳ - به نظر شما شهادت شهدای جریان آمل چه تاثیری در تداوم انقلاب اسلامی خونبار ما داشته است؟ 🔺ج – اصلا مکتب اسلام آن است که ، خون شهید زمین را و زمینه زندگی را پاک می کند . وقتی خون در راه رضای خدا ریخته شد ، آن خون پاک است و خون پاک آن سرزمین را پاک می کند . وقتی سرزمین پاک شد از آن میوه پاک حاصل می شود . 🔸وقتی در بزرگداشت این فرازها را می خوانیم ، می بینیم که می گوید : طبتم و طابت الارض التي فيها دفنتم ای شهدای راه حق شما پاک بودید و پاک شدید و سرزمینی که شما در آن دفن شده اید هم پاک است . خون شهید منطقه را پاک می کند خون شهید زمینه زندگی را پاک می کند . 🔹 اگر جایی جای شهادت بود این سرزمین پاک می شود . قرآن کریم می فرماید : والبلد الطيبه يخرج نباته باذن ربه . خدا روئیدنی های پربار را از سرزمین پاک می رویاند اگر عده ای در آمل در جریان حمله جنگلی ها به خاک و خون کشیده شدند و شربت شهادت نوشیدند ، منطقه گسترده شمال را و شهر شهید پرور آمل را پاک کردند . وعده خدا این است که از سرزمین پاک میوه پاک می روید اذن خدا در این است که از میوه ها و روئیدنی های پاک بروید. 📔حماسه مردم آمل، سپاه پاسداران، صص ۴۹- ۴۷ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیام به زائران بیت الله الحرام شاهنشاهی از کثیف ترین و ننگین ترین نمونۀ ارتجاع است 🔻 | بهمن ‭‭1349‬‬ ✳️ویژه 🔹این ننگین و خونینِ به اصطلاح ، که در یک روز با تانک و مسلسل‏‎ ‎‏ مسلمان را ـ آنطور که معروف است ـ از پای درآورد، روزگار را سیاهتر‏‎ ‎‏ساخت. زندگی دهقانان و زارعین اسیر را بیشتر تباه کرد. اکنون در بسیاری از شهرستانها و‏‎ ‎‏اکثر روستاها درمانگاه، دکتر و دارو وجود ندارد. 🔸از مدرسه، حمام و آب آشامیدنی سالم‏‎ ‎‏خبری نیست و ـ به حَسَب اعتراف بعضی از مطبوعات ـ در بعضی از دهات، ‏‎ ‎‏معصوم را از گرسنگی به می برند ولی دستگاه جبار صدها میلیون تومان از سرمایۀ‏‎ ‎‏این مملکت را صرف می کند؛ جشن این و آن، بیست و‏‎ ‎‏پنجمین سال ، جشن و از همۀ مصیبتها بالاتر ‭2500‬‏‎ ‎‏سالۀ ، که خدا می داند چه و سیه روزی برای مردم و چه وسیلۀ ‏‎ ‎‏و برای عمال به بار آورده است. 🔹 هنگفت و سرسام آوری که در‏‎ ‎‏این امر صرف می شود اگر برای سیر کردن شکمهای و تأمین زندگی‏‎ ‎‏سیه روزها خرج می شد، تا اندازه ای از مصیبتهای ما می کاست لیکن استفاده جویی و‏‎ ‎‏ نمی گذارد که اینها به فکر باشند. 🔸دستگاه ، با پول ملت مسلمان،‏‎ ‎‏برای شاهانی که در هر عصر ملتها را در زیر چکمه های نظامی خود خرد کرده اند،‏‎ ‎‏شاهانی که همیشه با مذاهب حقه دشمنی داشتند، شاهانی که دشمن سرسخت بوده‏‎ ‎‏و نامۀ مبارک حضرت رسول (ص) را پاره کردند،‏‎ شاهانی که نمونۀ آنان در عصر‏‎ ‎‏حاضر پیش چشم همه است، جشن می گیرد و چراغانی می کند. 🔹دنیا بداند که این جشنها و‏‎ ‎ ‏عیاشیها مربوط به ملت شریف و مسلمان نیست، و دایر کننده و شرکت کنندۀ این‏‎ ‎‏جشنها به و ملت ایران می باشند.‏ 🔻اساساً با اساس مخالف است،هرکس سیرۀ رسول خدا را در وضع‏‎ ‎‏حکومت ملاحظه کند می فهمد اسلام آمده است این کاخهای ظلم شاهنشاهی را خراب‏‎ ‎‏کند، از کثیف ترین و ننگین ترین نمونۀ است.( بهمن ماه ‭‭1349‬‬، صحیفه امام، ج 2، ص‭322‬) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔰وقتی روحانیت دولت بختیار را در منگنه قرار می دهد ⏬به مناسبت هشتم بهمن ۱۳۵۷ تحصن روحانیون در مسجد دانشگاه تهران 🔺شروع تحصن 🔹«تحصن از نه صبح هشتم بهمن با حضور چهل روحانی آغاز شد و تا روز بعد صدها روحانی دیگر به این تحصن پیوستند و علاوه بر روحانیون مبارز تهران، نمایندگان روحانیون مبارز شهرستان‏ها و عده‌ای از مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این تحصن شرکت کردند. اعلام شده است که این تحصن در اعتراض به بسته شدن فرودگاه‏ها و ممانعت از ورود به کشور برپا شده است و تا ورود امام خمینی به کشور نیز ادامه خواهد داشت»(روزنامه کیهان ،۵۷٫۱۱٫۹، ش۱۰۶۲۴،ص۱) 🔺روحانیت انقلابی در میدان 🔹روزنامه اطلاعات در ادامه اسامی جمعی از متحصنین را که در ساعات اول به مسجد دانشگاه تهران آمده بودند به این شرح اعلام کرد: «آقایان مطهری، آذری، محمدی، محفوظی، طاهری، محمدعلی جنتی، مهدی ربانی، محمدعلی شرعی، فاضل موحدی، یوسف صانعی، حسین راستی، محمد مومن، خلجانی، احمدی، توسلی و حیدری.».(روزنامه اطلاعات،57.11.9 ،ش۱۵۷۷۱، ص2) 🔸به گزارش خبرنگار روزنامه کیهان سازمان ملی دانشگاهیان ایران کمیته تدارک امکانات برای متحصنین تشکیل داد. خبرنگار کیهان نوشت: «تعداد تا ظهر امروز [نهم بهمن] از چهارصد نفر تجاوز کرد. تلاوت و ترجمه آیات قرآن مجید از جمعه برنامه‌های متحصنان در مسجد دانشگاه است. آقای [سیدعلی] و آقای [اکبر] و استاد [مرتضی] در جمع متحصنان برنامه سخنرانی دارند. شیخ همکار مطبوعاتی ما و بانی جمعیت مسلم آزاد نیز مقارن ظهر به جمع متحصنان در مسجد دانشگاه تهران پیوست.»(روزنامه کیهان،همان) 🔺استقبال مجامع دانشگاهی 🔸تحصن امروز روحانیون با استقبال برخی مراکز دانشگاهی و اجتماعی ایران روبه‌رو شد. سازمان ملی دانشگاهیان ایران (دانشگاه تهران) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روحانیت مترقی در طول مبارزات ضداستبدادی و ضداستعماری ملت ایران همواره نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است. اینک در آستانه ورود رهبر عالی‌قدر انقلاب مردم ایران برای اعتراض به دسایس مذبوحانه دستگاه ضدمردمی حاکم در جلوگیری از ورود ایشان، جامعه روحانیت مبارز در مسجد دانشگاه تهران تحصن اعلام کرده است. سازمان ملی دانشگاهیان ایران (دانشگاه تهران) پشتیبانی کامل خود را از خواست روحانیون متحصن ابراز می‌کند و انتخاب دانشگاه تهران را به عنوان محل این تحصن نشانه دیگری از همبستگی همه قشرهای مردم ایران در تحقق هدفهای انقلاب بزرگ ملت ایران می‌داند.(روزنامه اطلاعات،57.11.9 ،ش۱۵۷۷۱، ص8) 🔺مردم در کنار متحصنین 🔹خبرنگار روزنامه کیهان از استقبال گسترده مردم از تحصن علما و روحانیون خبر داد و نوشت: «عده زیادی از مردم امشب مواد خوراکی و پوشاک و دیگر وسایل ضروری برای متحصنان آوردند و تلاش و همبستگی مردم غیرقابل توصیف بود.(روزنامه کیهان،همان) 🔺بازتاب تحصن روحانیون 🔸تحصن علما و روحانیون در اسناد نیز بازتاب داشت. پلیس تهران در این باره گزارش داد: «در حدود چهارصد نفر از صبح روز ۵۷٫۱۱٫۸ در دانشگاه تهران اجتماع کرده و بعد به عنوان اعتراض به نیامدن خمینی شب را در مسجد دانشگاه بیتوته و متحصن شده‌اند.»(انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک‌ ـ جلد ۲۵،ص88) 🔹فرمانداری نظامی تهران و حومه نیز از این تحصن خبر داد: «تعدادی روحانیون متحصن در دانشگاه دانشجویان و مردمی که در آنجا بوده‌اند تشویق و تحریک نموده‌اند که ژاندارمری تعدادی از ما را کشته است. خود را برای یک و نشان دادن قدرت و ضرب و شصت آماده کنید.»(انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک‌ ـ جلد ۲۵،ص82) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⏬روایت رهبر انقلاب اسلامی از تحصن روحانیون در مسجد دانشگاه تهران 🔻اعتراض به بستن فرودگاه توسط بختیار 🔸«آن روزى بود که امام قرار بود بیایند، نیامدند و ما رفتیم در بهشت زهرا و سخنرانى کردند و بنده قطعنامه را خواندم، آن روز بهشت زهرا این جورى بود دیگر. یک سخنرانى شهید بهشتى کردند بعد هم یک قطعنامه‌اى تهیه کرده بودیم. من هم رفتم قطعنامه را خواندم و برگشتیم. وقتى که برگشتیم صحبت شد که حالا قدم بعدى چى باشد؟ فکر بى‌ارتباط به تجربه‌ى تحصن در مشهد نبود، یعنى تجربه‌ى موفق تشویق‌کننده بود به این تحصنى که در تهران انجام گرفت. مدتى بحث شد که کجا تحصن انجام بگیرد، بعضى مى‌گفتند در مسجد بازار مسجد امام که آن وقت اسمش مسجد شاه بود آن‌جا تحصن انجام بگیرد، بعضى جاهاى دیگر را پیشنهاد مى‌کردند. یک وقت پیشنهاد دانشگاه هم شد که دیدیم بسیار جالب و از همه جهت این خوب هست. لذا بود که حرکت کردند صبح، برادرها صبح زود رفتند دانشگاه ... ما رفتیم داخل مسجد و فوراً آن اطاقک سر مسجد را آن‌جا را ستاد کارها قرار دادیم و بلافاصله یک اعلامیه منتشر کردیم. 🔹یعنى اولین کارى که کردیم یک اعلامیه نوشتیم گفتیم که این اعلامیه پخش بشود و ما حضورمان در این‌جا آن وقتى فایده خواهد داشت که زبان و بیان همراهش باشد و این کار را کردیم و این سیاست را ما تا آخر هم ادامه دادیم و همین بود که اثر کرد، زیرا که اگر سخنرانى‌ها و اعلامیه‌ها نبود مفهوم نمى‌شد که چکارى انجام گرفته، نه مردم در جریان قرار مى‌گرفتند و تبلیغات دستگاه هم مى‌توانست شاید آن را جور دیگرى جلوه بدهد. لذا بود که چند تا برنامه در دانشگاه بود یکى سخنرانی‌هایى بود که مستمراً در مسجد دانشگاه انجام مى‌گرفت که همه‌ى ماها هر کدام یک برنامه‌ى سخنرانى را این‌جا گذاشتیم و دیگران سخنرانى مى‌کردند، یکى اعلامیه‌ها بود، یکى هم یک نشریه، یک ما منتشر مى‌کردیم، الان درست یادم نیست، دو تا بولتن ما منتشر کردیم یکى در دانشگاه، گمانم اسمش تحصن بود.(خطبه های نمازجمعه ۱۳۶۳/۱۱/۱۱) 🔻همدلی دانشگاهیان و حوزویان 🔸«فراموش نمى‌کنم که در مسجد دانشگاه یا آن جلوى پله‌هاى دانشگاه، غالباً دائماً سخنرانى بود. گاهى هم مى‌آمدیم توى دانشگاه جمعیتى حرکت مى‌کردیم. یک روز توى همین خیابان این‌جا جلوى در دانشگاه حمله کرده بودند، به یک عده‌اى از جوان‌ها و از مردم و کشتار مى‌کردند، به ما خبر دادند، ما راه افتادیم. 🔹 از آن کسانى که آن روز بودند من یادم هست مرحوم رحمةالله‌علیه است. دوستان دیگر هم بودند من یادم از آنها نیست. راه افتادیم آمدیم؛ این جوان‌هاى دانشجو آمدند مانع شدند، گفتند ما نمى‌گذاریم شما بروید توى این خطر و در مقابل تیرهاى دشمن. ما گفتیم ما باید برویم با جان خودمان از این جوان‌ها دفاع کنیم، بالأخره آنها نگذاشتند، ما را برگرداندند.»( مصاحبه تلویزیونی ۱۳۶۳/۱۱/۷)/منبع: آن روزها، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای 1393.11.26) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻کتابی که محافل حقوقی و سیاسی را به چالش کشید ⁉️الگوی نو « »، ابتکار چه کسی بود و چه پیشینه‌ای داشت؟ تهیه کتاب از طریق غرفه مجازی بنیاد تاریخ‌پژوهی: درگاه ورود به غرفه مجازی بنیاد تاریخ‌پژوهی معرفی کتاب 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⏬به خاک و خون کشیدن مردم با دستور یک آمریکایی 🔻درنگی در مأموریت ژنرال هایزر به تهران و فرماندهان ارتش شاهنشاهی به کشتار مردم 🔹یکی از اقدامات ژنرال هایزر در ایران، ترغیب به صدور دستور تیراندازی مستقیم به طرف مردم بود. این مطلبی است که خود هایزر در چند جا به صورت تلویحی به آن اعتراف می کند: 🔸«روز جمعه ۲۶ ژانویه ۱۹۷۹ [ششم بهمن ماه ۱۳۵۷] خبر رسید که در دانشگاه [تهران] راهپیمایی با حضور حدود دو هزار نفر برپا شده و جمعیت از کنترل خارج شده است. نیروها تلاش کرده بودند تا آنها را تحت کنترل درآورند و هوائی کرده بود این کار بی تاثیر بوده است. از این رو لوله تفنگ هایشان را پایین آورده و به سوی جمعیت کرده اند. برآوردها نشان می داد بین ۱۵ تا ۲۰ نفر کشته شده اند. اطمینان داشتم که این حادثه، پیامدهائی به دنبال خواهد داشت.»(ماموریت به تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص۲۶۹) 🔸هایزر در بخشی از کتاب خود، به ماجرای به طرف مردم در میدان انقلاب (روبه روی ستاد ژاندارمری) در تاریخ ۲۹ ژانویه [نهم بهمن ماه] که طی آن چندین نفر کشته و تعداد دیگری نیز مجروح شده بودند، اشاره کرده و به طور مشخص بیان می دارد که دستور تیراندازی به طرف مردم را داده است. وی می گوید: 🔹«در جلسه دوشنبه ۲۹ ژانویه ۱۹۷۹ [نهم بهمن ماه ۱۳۵۷] با سران ارتش،... ناگهان پیامی تلفنی رسید که اپوزیسیون آماده ی حمله به ستاد مرکزی ژاندارمری در تهران است. من گفتم که این محل باید فورا به عنوان یک مرکز مهم دولتی مورد توجه و حفاظت قرار گیرد . به نظر من، بهترین روش این بود که روی سر راهپیمایان تیراندازی هوایی کنند و از گاز اشک آور استفاده نمایند. اگر این روش موثر نبود لوله تفنگ ها باید پایین می آمد تا شکی باقی نماند که نیروها شوخی ندارند. ژنرال قره باغی فورا به سمت تلفن رفت و با بختیار صحبت کرد و بعد آجودانش را خواست و به زبان فارسی به او داد. بعد به سوی من بازگشت و گفت همان طور که صحبت کرده بودیم اوضاع دقیقاً تحت کنترل خواهد شد... کمی بعد گزارش رسید که نیروها طبق دستور ما وارد عمل شده اند. تلاش کرده بودند بدون تیراندازی مستقیم، مردم را متفرق کنند اما بی فایده بوده است، بنابر این رهبران آنان را شناسایی و به سمت شان شلیک کرده بودند. گزارش دقیقی از نداشتیم، اما قطعاً این تاکتیک باعث عقب نشینی جمعیت شده بود.(همان ،ص ۲۹۲) 🔸در جلسه سه شنبه ۳۰ ژانویه ۱۹۷۹ [دهم بهمن ۱۳۵۷]، ژنرال قره باغی در مورد حوادثی که روزگذشته در برابر ستاد مرکزی ژاندارمری رخ داده بود، به شدت احساساتی شده بود... خط و نشان کشید و سعی کرد که مرا مسئول تیراندازی مستقیم نیروها به مردم بداند.در واقع او با انگشت خود به سوی من اشاره کرد و گفت: تقصیر شماست، شما مردم هستید.» (همان، ص۲۹۸) 🔹هایزر در بخش دیگری از یادداشت های همین روز خود با خوشحالی اشاره می کند که دستورات صادر شده برای تیراندازی به سمت مردم، طی چند روز گذشته توسط نظامیان اجرا شده است. وی می گوید: 🔸«به پیروزی های چندروز اخیر اپوزیسیون می اندیشیدم. ما در برابر قدرت بی امان این ، پیشرفت کمی به دست آورده بودیم. نکته ای که مایه اعتبار ما بود و باور نداشتم که سولیوان قدر آن را بداند، این بود که سربازان برای اجرای حکومت نظامی از دستورها اطاعت می کردند، و آنها آماده بودند که به سوی برادران ایرانی و برادران مسلمان خود تیراندازی کنند نشان داده بودند که هر کاری لازم باشد، انجام خواهند داد. (همان،ص۲۹۹) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴شما جنجالی‌ترین حادثه سیاسی دهه شصت را خواهید شنید! 🔻انتشار به مناسبت 🔻قائم‌مقامی آقای حسینعلی منتظری و عزل وی را به جرأت می‌توان جنجالی‌ترین حادثه سیاسی دهه شصت دانست. 🔻برای آشکار شدن زوایای پنهان «قائم‌مقامی» آقای منتظری بشنوید : 🎙کتاب صوتی ❇️کاری از بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی 🔻🔻؛ به زودی از حساب رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعتراض به توهین به مقدسات و تنبیه عاملین آن 🔻 | 9 بهمن 🔹‏بسمه تعالی ‏ ‏‏آقای محمد هاشمی، مدیرعامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ‏ ‏🔸با کمال و روز گذشته‏‎ از جمهوری اسلامی مطلبی در مورد‏#‎ ‎‏الگوی_زن پخش گردیده است که انسان شرم دارد بازگو نماید. فردی که این مطلب را‏‎ ‎‏پخش کرده است و می گردد، و دست اندرکاران آن خواهند شد. در‏‎ ‎‏صورتی که ثابت شود قصد در کار بوده است، بلاشک فردتوهین کننده به‏ است. اگر بار دیگر از اینگونه قضایا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبیخ و مجازات‏‎ ‎‏شدید و جدی مسئولین بالای صدا و سیما خواهد شد. البته در تمامی زمینه ها قوۀ قضاییه‏‎ ‎‏اقدام می نماید.‏ ‏‏9 / 11 / 67‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ (9 بهمن 67، صحیفه امام، ج 21، ص 251) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.