eitaa logo
بُت شناسی
1.9هزار دنبال‌کننده
292 عکس
256 ویدیو
21 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
30.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان آقای نجفی قالب دیگری از سخنان آقای صمدی آملی است. یعنی چه که هیچ کس در عالم قدرت عمل ندارد؟ یعنی چه که فقط ولی الله قدرت عمل دارد؟ یعنی امام حسین علیه السلام کشته شد، به دست خودش؟ یعنی امام العیاذبالله خودکشی کرده؟ آیا ایشان معتقد است که فاعل تمامی کارهای بندگان خدا هستند؟ یعنی جبر؟ این که کفر است! معنای اینکه امام حسین علیه السلام را خدا کشت، چیست؟ سخنان آقای نجفی همان وحدت وجود است، امام حسین علیه السلام و شمر را یکی دانسته، در نتیجه قاتل امام حسین علیه السلام خود حضرت می شود! جالب است همین سخنان را در قالب دیگری از آقای صمدی آملی شنیدیم، حال سوال پیش می آید که مُریدان ایشان حاضر هستند همان نسبت ها را به آقای نجفی هم بدهند؟ @BotShenasi
16.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کاش بعضی ها دغدغه های حاج حسن جمالی را داشتند. ایستادیم و عده ای با انواع بدعت به جان دین افتاده اند. هر کس هم حرف بزند با انواع تهمت سعی در تخریبش می کنند.
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلح کل و وحدت وجود آیا یک روحانی شیعه و روضه خوان امام حسین علیه السلام به جای ترویج توحید اهل بیت علیهم السلام و بیان کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام، روی منبر بگوید بت پرستی همان خدا پرستی است؟ یا تمجید از عرفان بودا کند؟ معنایِ اینکه باید همه موجودات خدا را دوست داشت یعنی چه؟ منظور از بت به خدا رسیدن چیست؟ حضرت ابراهیم علیه السلام چرا بُت ها را شکست؟ چرا رسول الله صلی الله علیه و آله به امیرالمومنین علیه السلام دستور فرمودند که بُت ها را بشکنند؟ اصلا چرا خداوند انبیاء علیهم السلام را مبعوث کرد؟ این سخنان جز صلح کل و وحدت وجود نیست. آنقدر این سخنان آقای نجفی صریح بود که سانسور کردند و در کتاب شراب طهور او اصلا ذکر نکردند. @BotShenasi
💡 دروغ بستن جاهلان به مرحوم بحرانی جاهلان مدعی هستند که مرحوم سید هاشم بحرانی در کتاب برهان روایاتی آورده است که می شود بر امام لفظ الله، اله، رب را ذکر کرد! اما این جاهلان حتی کتاب بُرهان را هم ندیده اند. در مقدمه برهان آمده است: در بیان آن چه از روایات به دست می‌آید مبنی بر این که استعمال لفظ الله و إله و رب، براساس باطن قرآن و تأویل آن در موارد مختلف، به امام تأویل می‌شود. و این چنین است حالت برخی از ضمائری که برحسب قرآن به خداوند سبحان برمی گردد، و تأویل آن چه خداوند با اضافه نمودن الفاظی همچون عبادت، اطاعت، معرفت، رضا، خشم، نفرین، دشمنی، بی نیازی، فقر و امثال اینها، به خود نسبت داده است. در فصل بعد خواهد آمد که اینها به امام تعلّق دارد مثل پیروی و اطاعت از ایشان و رضا، خشم، نفرین و آزردن ایشان و همچنین دشمنی و بی نیازی و فقر و... و همچنین چگونگی تأویل خدایان و انداد به خلفای جور و پیشوایان ضلالت و تأویل عبادت آنها به اطاعت از اینان بیان خواهد شد. و همین طور در شرح این مسأله، کلامی مبسوط در باب سوم فصل اول از گفتار نخست مخصوصاً در وجه پنجم آن آوردیم و بیان داشتیم که بیشتر این مسائل از باب مجاز عقلی و جواز در اسناد می‌باشد. البته از فحوای برخی از روایاتی که ذکر خواهیم کرد برمی آید که پاره ای از این مسائل از نوع مجاز لغوی و به نسبت معنای عرفی و در هر صورت تأویل‌هایی که بیان می‌شود در حقیقت برگرفته از روایات می‌باشد همان گونه که برخی از این روایات مخصوصاً در فصل پیش بیان شد و روایات دیگری نیز در فصل بعد و در لابه لای کتاب خواهد آمد و در این زمینه به بیان آن چه که نص صریح در این باره است می‌پردازیم. از این رو توّهم احتمال غلو که لغزشگاه خطیری است نیز برطرف می‌شود.  📚 تفسیر روایی البرهان - باب هفتم - جلد ۱، صفحه ۱۵۶ ✅ همانطور که دیدید مرحوم بحرانی برداشت خود از روایات آن هم در مواردی که خودش ذکر کرده است را مطرح کرده نه اینکه می توانیم امام را الله، اله، رب بخوانیم‌. ✖️ این مقدمه برای مرحوم بحرانی هم نیست و توسط آقای فتونی نوشته شده است. @BotShenasi
💡 امامت [أمالی طوسی:] سعید اعرج نقل کرده، من و سلیمان بن خالد به محضر حضرت صادق علیه السّلام رسیدیم، ایشان شروع به سخن نموده و فرمودند: ای سلیمان! آن چه از امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام رسیده را باید انجام داد و آن چه نهی کرده را باید خودداری نمود، فضیلت و مقام ایشان همان فضیلت و مقام رسول الله صلی الله علیه و آله است و رسول خدا بر تمام مخلوقات خدا برتری دارد. کسی که در چیزی عیب امیرالمؤمنین نماید، مانند کسی است که عیب بر خدا و رسول الله صلی الله علیه و آله بگیرد و کسی که علی علیه السلام را در چیز کوچک یا بزرگی رد کند، در حد شرک به خداست. امیرالمؤمنین علیه السّلام باب اللَّهی است که فقط از آن در باید به سوی خدا رفت و راه خداست که هر که جز این راه را پیش بگیرد، هلاک می‌شود. همچنین است حکم سائر امامان پس از او، یکی بعد از دیگری، علیهم السّلام. خداوند آن‌ها را پایه‌های زمین قرار داد و آن‌ها حجت بالغه او بر مردمان روی زمین و زیر آسمان هستند. آیا می‌دانی که امیرالمؤمنین علیه السّلام فرمودند: من از جانب خدا تقسیم کننده بین بهشت و جهنم هستم و من فاروق اکبرم .[در یکی از نسخه‌های مصدر: من صادق اکبرم ]و من صاحب عصا و میسم هستم. تمام فرشتگان و روح، هر آن چه را که برای محمّد صلی اللَّه علیه و آله و سلم اقرار نموده اند، برای من هم اقرار کردند. و بر دوش من نیز حموله ای که بر دوش محمّد صلی اللَّه علیه و آله و سلم گذاشته بودند را گذاشته اند، که همان محموله پروردگار می‌باشد. محمد صلی الله علیه و آله را خواهند خواست و بر او لباس می‌پوشانند و از او می‌خواهند سخن بگوید و او نیز شروع به سخن می‌نماید. مرا نیز می‌خواهند و بر من لباس می‌پوشانند و از من می‌خواهند که سخن بگویم و شروع به سخن می‌کنم. به من امتیازاتی بخشیده اند که به هیچ کس قبل از من نداده اند؛ علم بلایا و قضایا را می‌دانم و دارای علم فصل الخطاب هستم. 📚 بحارالانوار ج۲۵ صفحه ۳۵۲ @BotShenasi
💡 توضیح روایت از لسان علامه مجلسی رحمه الله: ▪️"فاروق اکبر" یعنی فارق بین حق و باطل. و گفته اند: چون ایشان اولین نفری بودند که اسلام را در مکه آشکار نمودند، به این وسیله بین ایمان و کفر فرق نهادند. ▪️"صاحب عصا و میسم" در آینده خواهد آمد که ایشان آن موجودی اند که در قرآن ذکر شده که قبل از برپاشدن قیامت، به همراه عصای موسی و انگشتر سلیمان ظاهر می‌شوند و صورت مؤمنان و کافران را نشانه گذاری می‌کنند تا از هم دیگر باز شناخته شوند. ▪️"بر دوش من نیز گذاشته اند" یعنی خداوند همان علم و ایمان و کمالات و وظیفه هدایت کردن خلق و رساندن رسالت‌ها و تحمل سختی‌هایی که بر دوش محمد صلی الله علیه و آله قرار داده بود را بر دوش من نیز قرار داده است. ▪️"حموله" معنای جمله این است که، خداوند تمام اموری که موجب رسیدن به بالاترین مراتب کرامت می‌شود، یعنی خلافت و امامت را، که بر دوش پیامبر گذاشته بود بر دوش من هم گذاشته است. ▪️"از او می‌خواهند سخن بگوید" یعنی برای شفاعت کردن و شهادت دادن. ▪️"فصل الخطاب" یعنی سخنی که بین حق و باطل فاصله می‌اندازد. این اصطلاح معمولاً در مورد حکم و بیان ایشان در وقایع مخصوص، به حسب مقتضیات مسأله و بنابر حالات مختلف سؤال کنندگان از جهت سطح درک، به کار برده می‌شود.  📚 بحارالانوار ج۲۵ صفحه ۳۵۳ @BotShenasi
💡 انکار و تایید ▪️[منتخب البصائر ]سَعْدٌ عَنِ ابْنِ عِیسَی بِإِسْنَادِهِ إِلَی الْمُفَضَّلِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام مَا جَاءَکُمْ مِنَّا مِمَّا یَجُوزُ أَنْ یَکُونَ فِی الْمَخْلُوقِینَ وَ لَمْ تَعْلَمُوهُ وَ لَمْ تَفْهَمُوهُ فَلَا تَجْحَدُوهُ وَ رُدُّوهُ إِلَیْنَا وَ مَا جَاءَکُمْ عَنَّا مِمَّا لَا یَجُوزُ أَنْ تَکُونَ فِی الْمَخْلُوقِینَ فَاجْحَدُوهُ وَ لَا تَرُدُّوهُ إِلَیْنَا ▪️مفضل روایت کرده، حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: اگر از ما چیزی به شما رسید که ممکن است از مخلوقات سر بزند ولی شما به آن علم ندارید و آن را نمی فهمید، انکارش نکنید آن را به خودمان بازگردانید. و اما اگر چیزی از ما به شما رسید که برای مخلوقات امکان ندارد، انکارش کنید و به ما بازنگردانید.  بحارالانوار، جلد ۲۵ صفحه ۳۶۴ @BotShenasi
💡 قول من در همه حال [منتخب البصائر ]سَعْدٌ عَنْ أَیُّوبَ بْنِ نُوحٍ وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ عَامِرٍ عَنِ الرَّبِیعِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ یَحْیَی بْنِ زَکَرِیَّا عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَسْتَکْمِلَ الْإِیمَانَ فَلْیَقُلْ الْقَوْلُ مِنِّی فِی جَمِیعِ الْأَشْیَاءِ قَوْلُ آلِ مُحَمَّدٍ علیهم السلام فِیمَا أَسَرُّوا وَ فِیمَا أَعْلَنُوا وَ فِیمَا بَلَغَنِی وَ فِیمَا لَمْ یَبْلُغْنِی . ▪️یحیی بن زکریا نقل کرده، از حضرت صادق علیه السّلام شنیدم که می‌فرمودند: هر که خشنود می‌شود که ایمانش کامل شود، بگوید: سخن من در تمام چیزها، سخن آل محمّد علیهم السّلام است؛ چه در مورد چیزهایی که پنهان کرده اند و چه چیزهایی که آشکار نموده اند و چه به من رسیده باشد و چه به من نرسیده باشد. @BotShenasi
29.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صراحت به وحدت وجود در کلام سید احمد نجفی در کدام روایت نورانی اهل بیت علیهم السلام آمده که لا اله الا هو یعنی چیزی جز خدا وجود ندارد؟ این که شد وحدت وجود! بعد آقای نجفی می گوید وقتی لا اله الا الله شدی، سبحانی سبحانی میگویی؟ این که دقیقاً حرف صوفیه است! مگر بایزید نمی گفت: سُبْحانی ما أعْظَمَ شَأنی! آقای نجفی دقیقاً همان سخن صوفیه را تکرار می کند! نمی دانم ایشان چرا هر سخنی که می گوید وحدت وجود در آن موج می زند! @BotShenasi
💡 امامت [الأمالی للصدوق ]أَبِی عَنْ سَعْدٍ عَنِ ابْنِ أَبِی الْخَطَّابِ عَنِ ابْنِ أَسْبَاطٍ عَنِ الْبَطَائِنِیِّ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیهما السلام أَنَّهُ قَالَ: یَا بَا بَصِیرٍ نَحْنُ شَجَرَةُ الْعِلْمِ وَ نَحْنُ أَهْلُ بَیْتِ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله وَ فِی دَارِنَا مَهْبِطُ جَبْرَئِیلَ وَ نَحْنُ خُزَّانُ عِلْمِ اللَّهِ وَ نَحْنُ مَعَادِنُ وَحْیِ اللَّهِ مَنْ تَبِعَنَا نَجَا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنَّا هَلَکَ حَقّاً عَلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. ▪️ابو بصیر از حضرت صادق علیه السّلام نقل کرد که آن جناب فرمود: ای ابا بصیر! ما درخت علم و اهل بیت پیامبریم. جبرئیل در خانه ما فرود می‌آید و ما گنجینه علم خدا و معدن وحی او هستیم. هر که تابع ما باشد نجات می‌یابد و هر که مخالف با ما باشد، هلاک می‌شود. خداوند این را بر خود لازم شمرده است. بحارالانوار، جلد ۲۶ صفحه ۲۴۰   @BotShenasi
💡 امامت [ید، التوحید مع، معانی الأخبار] أَبِی عَنْ سَعْدٍ عَنِ ابْنِ عِیسَی عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنْ فَضَالَةَ عَنْ أَبَانٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَقُولُ إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ خَلْقاً خَلَقَهُمْ مِنْ نُورِهِ وَ رَحْمَتِهِ لِرَحْمَتِهِ فَهُمْ عَیْنُ اللَّهِ النَّاظِرَةُ وَ أُذُنُهُ السَّامِعَةُ وَ لِسَانُهُ النَّاطِقُ فِی خَلْقِهِ بِإِذْنِهِ وَ أُمَنَاؤُهُ عَلَی مَا أَنْزَلَ مِنْ عُذْرٍ أَوْ نُذْرٍ أَوْ حُجَّةٍ فَبِهِمْ یَمْحُو اللَّهُ السَّیِّئَاتِ وَ بِهِمْ یَدْفَعُ الضَّیْمَ وَ بِهِمْ یُنْزِلُ الرَّحْمَةَ وَ بِهِمْ یُحْیِی مَیِّتاً وَ یُمِیتُ حَیّاً وَ بِهِمْ یَبْتَلِی خَلْقَهُ وَ بِهِمْ یَقْضِی فِی خَلْقِهِ قَضِیَّةً قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ قَالَ الْأَوْصِیَاءُ محمد بن مسلم گفت: از حضرت صادق علیه السّلام شنیدم که می‌فرمود: خداوند را آفریدگانی است که آنها را از نور و رحمت خود برای رحمت آفریده. آنها چشم بینای خدایند و گوش شنوا و زبان گویا در میان خلق به اجازه خدایند و آنها امینان خدا در عذر و نذر وحجت اند، و به واسطه آنها خداوند گناهان را می‌آمرزد و بدی‌ها را دفع می‌کند و به واسطه آنها رحمت نازل می‌شود و به واسطه آنها مرده زنده و زنده می‌میرد، و به وسیله آنها مردم مبتلا و آزمایش می‌شوند و به واسطه آنها اجرای قضای خویش را میان مردم می‌کند. عرض کردم: فدایت شوم! اینها کیانند؟ فرمود: ائمه و اوصیا.  بحارالانوار، جلد ۲۶، صفحه ۲۴۰ @BotShenasi
💡 امامت [ل، الخصال] ابْنُ مُوسَی عَنِ الْعَلَوِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْعَبَّاسِ بْنِ بَسَّامٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدِ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْیَمَانِیِّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْعَبَّاسِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عَمْرٍو عَنْ جَعْفَرِ بْنِ یرقان (بُرْقَانَ) عَنْ مَیْمُونِ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: قَامَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فِینَا خَطِیباً فَقَالَ فِی آخِرِ خُطْبَتِهِ جَمَعَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَنَا عَشْرَ خِصَالٍ لَمْ یَجْمَعْهَا لِأَحَدٍ قَبْلَنَا وَ لَا تَکُونُ فِی أَحَدٍ غَیْرِنَا فِینَا الْحُکْمُ وَ الْحِلْمُ وَ الْعِلْمُ وَ النُّبُوَّةُ وَ السَّمَاحَةُ وَ الشَّجَاعَةُ وَ الْقَصْدُ وَ الصِّدْقُ وَ الطُّهُورُ وَ الْعَفَافُ وَ نَحْنُ کَلِمَةُ التَّقْوَی وَ سَبِیلُ الْهُدَی وَ الْمَثَلُ الْأَعْلَی وَ الْحُجَّةُ الْعُظْمَی وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَی وَ الْحَبْلُ الْمَتِینُ وَ نَحْنُ الَّذِینَ أَمَرَ اللَّهُ لَنَا بِالْمَوَدَّةِ فَما ذا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلالُ فَأَنَّی تُصْرَفُونَ . عبداللَّه بن عباس گفت: پیامبر اکرم در میان ما به سخنرانی مشغول شد و در آخر فرمایش خود فرمود: خداوند برای ما ده امتیاز را جمع کرده که برای احدی قبل از ما جمع نکرده و در احدی غیر ما نخواهد بود: در میان ما حکم و حلم و علم و نبوّت و سخاوت و شجاعت و هدایت و صدق و پاکی و عفاف است؛ ما کلمه تقوا و راه هدایت و مثل اعلی و حجت بزرگ و دستاویز محکم و حبل المتین هستیم؛ خداوند درباره ما دستور به مودّت و دوستی داده، بعد از دریافت حق دیگر چیزی جز گمراهی نیست؛ کجا می‌روید! 📚 بحارالانوار، جلد ۲۶، صفحه ۲۴۴ @BotShenasi
💡امامت [بصائر الدرجات]ابْنُ هَاشِمٍ عَنِ ابْنِ الْمُغِیرَةِ عَنْ عَبْدِ الْمُؤْمِنِ الْأَنْصَارِیِّ عَنْ حُمَیْدِ بْنِ مُعَاذٍ مِنْ أَهْلِ الْبَصْرَةِ عَنِ الضَّحَّاکِ بْنِ مُزَاحِمٍ الْخُرَاسَانِیِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله إِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ أَهْلُ بَیْتِ الرَّحْمَةِ وَ شَجَرَةُ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعُ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِکَةِ وَ مَعْدِنُ الْعِلْمِ ▪️مزاحم خراسانی گفت: پیامبر اکرم صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم فرمود: ما خانواده، خانواده رحمت و شجره نبوّت و جایگاه رسالت و محل رفت و آمد ملائکه و معدن علم هستیم. 📚 بحارالانوار، جلد ۲۶، صفحه ۲۴۵ @BotShenasi
💡 خالقیت باذن الله «اللَّهُمَّ إِنِّي أَبْرَأُ إِلَيْكَ مِمَّنِ اعْتَقَدَ فِيهِمَا اللَّاهُوتَ، وَ قَدَّمَ عَلَيْهِمَا الطَّاغُوتَ، اللَّهُمَّ الْعَنِ النَّاصِبَةَ الْجَاحِدِينَ، وَ الْمُسْرِفِينَ الْغَالِينَ، وَ الشَّاكِّينَ الْمُقَصِّرِينَ وَ الْجَهَلَةَ الْمُفَوِّضِينَ» «خدایا من به سوی تو بیزاری می جویم از کسانی که در مورد این دو امام (امام هادی و امام عسکری سلام الله علیهما ) معتقد به «لاهوت» باشند و یا «طاغوت» را بر آنان مقدّم بدارند. خدایا «ناصبان اهل جحود» و «زیاده روی کنندگان غالی» و «شک کنندگان اهل تقصیر» و «جاهلان اهل تفویض» را لعنت کن» 📚المزار الكبير، باب زیارة العسکریین ، ابن المشهدي، مؤسسه نشر اسلامی، ص656 @BotShenasi
💡 امامت [بصائر الدرجات] أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ الْبَزَنْطِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حُمْرَانَ عَنْ أَسْوَدَ بْنِ سَعِیدٍ قَالَ کُنْتُ عِنْدَ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام فَأَنْشَأَ یَقُولُ ابْتِدَاءً مِنْ غَیْرِ أَنْ یُسْأَلَ نَحْنُ حُجَّةُ اللَّهِ وَ نَحْنُ بَابُ اللَّهِ وَ نَحْنُ لِسَانُ اللَّهِ وَ نَحْنُ وَجْهُ اللَّهِ وَ نَحْنُ عَیْنُ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ وَ نَحْنُ وُلَاةُ أَمْرِ اللَّهِ فِی عِبَادِهِ ▪️ اسود بن سعید گفت: خدمت حضرت باقر علیه السّلام بودم. بی آنکه چیزی از آن جناب بپرسند، فرمود: ما حجت خدا و باب اللَّه و لسان خدا و وجه اللَّه و عین اللَّه در میان مردم هستیم؛ ما فرمانروایان امر خدا در میان مردم هستیم. 📚 بحارالانوار، جلد ۲۶، صفحه ۲۴۶ @BotShenasi
خلق پرنده توسط حضرت عیسی علیه السلام چگونه بود. @BotShenasi