eitaa logo
بُت شناسی
2هزار دنبال‌کننده
370 عکس
294 ویدیو
22 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
فغان برخاست از جان مجنون‌های روحانی! احمد فرحانی نوشته است: - خطا برای ولی فقیه غیر ممکن است! - عصمت برای ولی فقیه خیلی کم بینی است! - ولی فقیه ولایت تکوینی دارد! - اگر ختم شریعت نشده بود، امکان تشریع ایشان هم می بود! اصغر طاهرزاده هم از این نعره‌های مستانه به «نکات خوب» تعبیر کرده است! منبع سخنان فرحانی در ایتا منبع سخنان طاهرزاده . @BotShenasi @zecra
آقای قبل از محرم پستی در صفحه اینستاگرام خودش منتشر کرد و اعلام پشیمانی کرد! اما کسی که عادت به دروغگویی کرده، در کمال وقاحت می گوید که کلام من تقطیع شده! کدام تقطیع؟ سخنان شما کاملش موجود است. اما بعد از این پشیمانی (برای اینکه ناقدین او را رها کنند) در محرم هم دست از جعل و دروغ برنداشت! بعد هم با عدم انتشار سخنان خود در فضای مجازی خواست که از دیده منتقدین در امان باشد اما زهی خیال باطل....! @BotShenasi
این افراد هم خیال کردند دروغ بستن بر اهل بیت علیهم السلام ارث پدرشان است که چنین بذل و بخشش کردند! آیا دروغ بستن بر اهل بیت علیهم السلام و جعل حدیث و روضه سیرهء اهل بیت علیهم السلام است؟ این افراد که چنین کامنت گذاشته اند، آیا اگر کسی به خودشان دروغی را نسبت بدهد چنین سخاوتی نشان می دهند؟ در حالی که آقای صراف در محرم هم دست از دروغ و جعل برنداشت! @BotShenasi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
این سخنان برای حدود یک الی دو هفته پیش است. ایشان در این فایل صوتی برای اثبات اینکه امیرالمومنین علیه السلام رب هستند به کلام شافعی استناد میکنند! کلمات دروغ خودش در گذشته که نشر عقاید غلات و مفوضه بوده را فضائل میداند! در ادامه با تغییر معنی روایت که هر چه دلت می خواهد بگو! اباطیلی را به امیرالمومنین علیه السلام نسبت میدهد! در همین کلیپ هم جعل روایت میکند! در ادامه منتقدین دروغ هایش را وهابی میخواند! واقعاً جای تاسف دارد که هیئات ایشان را دعوت میکنند تا مردم را گمراه کند! قطعاً باید در قیامت پاسخگو باشند هم به اهل بیت علیهم السلام هم به مستمعین! آیا اگر این هیئات، صراف به خودشان دروغ نسبت میداد باز او را دعوت می کردند؟ اینجاست که مظلومیت اهل بیت علیهم السلام مشخص می شود! آقای صراف منتقدین را طعن میزنند چون آنها باعث شدند که تریبون صدا و سیما را از او بگیرند! @BotShenasi
احمد فرحانی: ولایت فقیه جزء اصول دین است... ولایت فقیه هم ازلی و ابدی است. زراره در خواب هم نمی‌دید این مقامات را! ای کاش سروران به همان اسرار فلسفه و عرفان پرداخته و زراره شناسی را به اهل تاریخ و حدیث می‌سپردند! . . @BotShenasi @zecra
🌿 امام عصر روحی فداه می فرمایند: یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ قَدْ آذَانَا جُهَلَاءُ الشِّیعَةِ وَ حُمَقَاؤُهُمْ وَ مَنْ دِینُهُ جَنَاحُ الْبَعُوضَةِ أَرْجَحُ مِنْهُ ⬅️ ای محمّد بن علی! شیعیان نادان و احمق و کسانی که یک پر مگس از دین آن‌ها سنگین تر است، موجب آزار ما هستند.  📚بحارالانوار، جلد ۲۵، صفحه ۲۶۷
🔍 پاسخ دندان شکنِ امام عصر روحی فداه به مفوضه   🚩 محمّد بن احمد انصاری نقل کرده، گروهی از مفوضه و مقصره، کامل ابن ابراهیم مدنی را به محضر امام حسن عسکری علیه السلام روانه کردند؛ کامل می‌گوید: من با خود گفتم: از ایشان می‌پرسم که: ❌ مگر نه این است که فقط کسانی که، معرفتشان چون من و عقیده اشان مانند عقیده من باشد، داخل بهشت می‌شوند؟ 🌿 وقتی به محضر امام حسن عسکری علیه السّلام رسیدم، دیدم که لباس سفید و لطیف بر تن دارند. در دلم گفتم: ولیّ خدا و حجت اللَّه، خودش لباسی چنین نرم می‌پوشد و به ما دستور می‌دهد با برادرانتان مواسات کنید و ما را از پوشیدن چنین لباسی نهی می‌کند! امام علیه السّلام، در حالی که آستینشان را بالا زده بود و دیدم که لباسی پشمین، خشن و سیاه در زیر پوشیده اند، با لبخند به من فرمودند: ای کامل! این لباس خشن برای خداست و این لباس نرم برای شما. من سلام کردم و جلو دربی که پرده ای بر آن آویخته بود نشستم، ناگهان بادی وزید و پرده بالا رفت؛ پسرکی را دیدم که چون پاره ای ماه بود و در حدود چهار سال سن داشت، به من فرمودند: ای کامل بن ابراهیم! از این خطاب تنم به لرزه افتاد و به زبانم الهام شد که بگویم: لبیک ای آقای من. 🚩 فرمودند: آمده ای پیش ولیّ و حجّت و باب خدا تا از او سؤال کنی که آیا جز آن کس که معرفتش چون تو است و عقیده تو را دارد، وارد بهشت می‌شود؟ عرض کردم: آری به خدا قسم. 🌿فرمودند: در این صورت بهشتیان کم خواهند بود. به خدا قسم گروهی که مشهور به حقیه هستند نیز، وارد بهشت می‌شوند. عرض کردم: آن‌ها چه کسانی اند؟ فرمود: گروهی هستند که با این که حقیقت فضایل علی علیه السلام را نمی دانند به جهت محبتی که به او دارند، به حق او سوگند می‌خورند. سپس ایشان صلوات الله علیه اندکی سکوت کردند و بعد فرمودند: 🌿 تو آمده ای که در مورد عقیده مفوضه سؤال کنی؛ آن‌ها دروغ می‌گویند، بلکه دل‌های ما ظرف‌های مشیت خداست، وقتی او بخواهد، ما نیز خواهیم خواست، خداوند می‌فرماید: «وَ ما تَشاؤُنَ إِلَّا أَنْ یَشاءَ اللَّهُ» ➖ و تا خدا نخواهد [شما] نخواهید خواست. در این موقع پرده به حالت قبلی اش برگشت و دیگر نتوانستم آن طرف پرده را ببینم. 🚩 امام حسن عسکری علیه السّلام نگاهی به من کردند و با تبسم فرمودند: ای کامل! دیگر برای چه نشسته ای؟ امام و حجت پس از من حاجت و تقاضای تو را جواب داد. من برخاستم و خارج شدم و دیگر آن آقازاده را ندیدم. ابونعیم گفته است: من کامل را دیدم و در مورد این حدیث از او سؤال کردم، به همین صورت حدیث را برایم نقل کرد. 📚 بحارالانوار جلد ۲۵، صفحه ۳۳۶ ✅ جان عالم به فدایِ کلام نورانی شما یابن الحسن @BotShenasi
دلیل غیبت طولانی امام عصر عجل الله تعالی فرجه در نامه ایشان به شیخ مفید رضوان الله علیه اگر چنانچه شیعیان ما -که خداوند توفیق طاعتشان دهد-در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند همدل می شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می گشت. دیداری بر مبنای شناختی راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما. علت مخفی شدن ما از آنان چیزی نیست جز آنچه از کردار آنان که به ما می رسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم.. 📚الاحتجاج ج۲ ص۶۰۲/احمد بن علی طبرسی/ناشر:اسوه/قم۱۴۱۳ . @BotShenasi
استفاده ابزاری از دین برای مسائل سیاسی! تا به کی باید شاهد این باشیم که از اسلام به عنوان یک ابزار برای مقاصد سیاسی استفاده شود؟ در طول ۱۴۰۰ سال هیچکس به این اندازه از عقاید شیعه برای سیاست سوء استفاده نکرده است. این بازی با دین مردم است. اگر به هر دلیلی جمعیت شرکت کننده در انتخابات اندک باشد، می‌گویند بله حضرت برای همین ظهور نکرد، انتخابات هیچ ارتباطی با امام عصر روحی فداه ندارد. لینک مطلب @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖ مجالس اهل بیت علیهم السلام از معارف تهی شده است. ➖ مجالس امام حسین علیه السلام محل توبه است. ➖ در اثر استماع فضائل امیرالمومنین علیه السلام هو می کشند! آیا میدانی ضمیر هو به که برمیگردد؟ ➖اشعار صوفیانه در مجالس ما چه می کند؟ ➖ضریح امیرالمومنین علیه السلام ➖ عقایدتان را به عالم ربانی عرضه کنید. ➖ جلسات مداح محور شده است. ⬅️حتماً دانلود کنید. @BotShenasi
فضاحت_پدیده_ی_نواخباریها_استاد_معاونیان.mp3
3.82M
استاد معاونیان: فضاحت پدیده ی بد اخباری در توهین و جسارت به بزرگان و مدافعان حریم امامت. . @BotShenasi
🌿 علامه بزرگوار مجلسی رحمه الله: ⬅️ آيات و أحاديث متواتره دلالت دارد بر آن كه خدا آفريننده آسمان و زمين و چيزهايى است كه در آنهاست از كواكب و ملائكه و جنّ و اِنس و وحوش و طيور و جميع اشياء؛ بر خلاف قول جمعى از حُكما(فلاسفه) كه عقول عَشَره را خالق اينها مى دانند،و قول جمعى از غُلات شيعه كه أئمه(عليهم السلام) را خالق آسمان و زمين مى دانند!! ➖ و بر نفى اين قول،أحاديث بسيار است،چنانچه ابن بابويه(رحمه الله)به سند معتبر از ياسر خادم روايت كرده كه: به خدمت حضرت امام رضا (صلوات الله عليه) عرض نمودم كه چه مى فرماييد در مذهب تفويض؟ ➖ حضرت فرمود كه: خدا امر دينش را به پيغمبر تفويض نمود و فرمود كه: «آنچه پيغمبر به سوى شما بياورد اخذ نماييد و عمل كنيد،و آنچه شما را از آن نهى نمايد،ترك كنيد» اما خلق كردن و روزى دادن را به او نگذاشت!! بعد از آن فرمود كه: خدا آفريننده همه چيز است، چنانچه در قرآن مى فرمايد كه: « آن خداوندى كه شما را خلق كرد،پس روزى داد؛بعد از آن مى ميراند شما را،پس زنده مى گرداند. آيا آن شريكهايى كه از براى خدا قائل مى شويد،هيچ يك از اين كارها را مى توانند كرد؟ منزه و متعالى است خدا از آنچه ايشان شريك او مى گردانند » 📚عیون أخبار الرضا ؛ ج۲ص۲۰۲-۲۰۳ 📚عین الحیات؛ص۸۵-۸۶ @BotShenasi
🔍 مفوضه با برچسب فضائل متاسفانه عدم توجه و دقت در روایات باعث شده که عده ای از دوستان سخنان و عقاید مفوضه را با رنگ و لعاب فضائل به خورد جامعه بدهند، سپس مفوضه را هم لعن کنند و مدعی شوند که ما عقاید مفوضه را نداریم. اما سخن همان است تنها نامش عوض شده است. هر چند این دوستان معتقدند که ما خلق و رزق را اگر نسبت میدهیم باذن الله مقصود ما می باشد نه اینکه مدعی استقلال باشیم. مفوضه هم معتقد به اذن الله بودند. مفوضه معتقد بودند که خداوند متعال اهل بیت علیهم السلام را خلق نمود سپس امور را به آنها واگذار کرده اند. وقتی مدعی بودند که خداوند این امر را به اهل بیت علیهم السلام تفویض کرده است، همان معنایِ به اذن الله را میدهد و ادعایِ استقلال نکردند. اما اهل بیت علیهم السلام از اینکه خلق و رزق به آنها تفویض شده باشد اعلام برائت کرده اند. در روایات کثیر تفویض را باطل و معتقدین به آن را لعن کرده است. اینکه عده ای مفوضه را لعن کنند و همان سخن را با برچسب باذن الله و فضائل به جامعه تزریق کنند، جز نیرنگ نیست. وقتی در روایات تفویض خلق و رزق را اهل بیت علیهم السلام انکار کردند یعنی چه باذن الله مدعی باشی، چه استقلال قائل شوی، هر دو باطل است. و روایات گواه است که اهل بیت علیهم السلام نسبت خالقیت و رازقیت را مردود و معتقدین را لعن کرده اند، هر کس به هر اسم، با هر برچسبی چنین ادعایی کند مقابل کثیری از روایات ایستاده و در مقابل اهل بیت علیهم السلام ایستاده است. کسی هم که در مقابل اهل بیت علیهم السلام قرار گیرد، ملعون است. 🚩 تَمِیمٌ الْقُرَشِیُّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلِیٍّ الْأَنْصَارِیِّ عَنْ یَزِیدَ بْنِ عُمَیْرِ بْنِ مُعَاوِیَةَ الشَّامِیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَی عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا علیهما السلام بِمَرْوَ فَقُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ رُوِیَ لَنَا عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنَ مُحَمَّدٍ علیهما السلام أَنَّهُ قَالَ لَا جَبْرَ وَ لَا تَفْوِیضَ (بَلْ) أَمْرٌ بَیْنَ أَمْرَیْنِ فَمَا مَعْنَاهُ فَقَالَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَفْعَلُ أَفْعَالَنَا ثُمَّ یُعَذِّبُنَا عَلَیْهَا فَقَدْ قَالَ بِالْجَبْرِ وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَوَّضَ أَمْرَ الْخَلْقِ وَ الرِّزْقِ إِلَی حُجَجِهِ علیهم السلام فَقَدْ قَالَ بِالتَّفْوِیضِ وَ الْقَائِلُ بِالْجَبْرِ کَافِرٌ وَ الْقَائِلُ بِالتَّفْوِیضِ مُشْرِکٌ الْخَبَرَ . 🌿 یزید بن عمیر بن معاویه شامی نقل کرده، در مرو به محضر امام علی بن موسی الرضا علیه السّلام رسیدم و به ایشان عرض کردم: ای فرزند رسول خدا! برای ما از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده اند که ایشان فرموده اند: نه جبر است و نه تفویض، بلکه چیزی بین آن دو است. معنای این جمله چیست؟ فرمودند: هر کس گمان کند که خداوند عزّ و جلّ کارهای ما را انجام می‌دهد، و بعد هم ما را به خاطر همان کارها عذاب می‌کند، معتقد به جبر شده است، و هر کس معتقد شود که خداوند عزّ و جلّ کار آفرینش و روزی را به ائمه علیهم السلام واگذاشته است، معتقد به تفویض شده است. کسی که معتقد به جبر است کافر و کسی که معتقد به تفویض است مشرک است..... 📚 بحارالانوار جلد ۲۵، صفحه ۳۲۸ @BotShenasi
🔍 راه راست ... ▪️ [تفسیر الامام علیه السلام ] الصِّرَاطُ الْمُسْتَقِیمُ صِرَاطَانِ صِرَاطٌ فِی الدُّنْیَا وَ صِرَاطٌ فِی الْآخِرَةِ فَأَمَّا الصِّرَاطُ الْمُسْتَقِیمُ فِی الدُّنْیَا فَهُوَ مَا قَصُرَ مِنَ الْغُلُوِّ وَ ارْتَفَعَ عَنِ التَّقْصِیرِ وَ اسْتَقَامَ فَلَمْ یَعْدِلْ إِلَی شَیْ ءٍ مِنَ الْبَاطِلِ وَ أَمَّا الصِّرَاطُ فِی الْآخِرَةِ فَهُوَ طَرِیقُ الْمُؤْمِنِینَ إِلَی الْجَنَّةِ الَّذِی هُوَ مُسْتَقِیمٌ لَا یَعْدِلُونَ عَنِ الْجَنَّةِ إِلَی النَّارِ وَ لَا إِلَی غَیْرِ النَّارِ سِوَی الْجَنَّةِ. 🌿 راه راست دو راه است: راهی در دنیا و راهی در آخرت. راه راست در دنیا، راهی است که از غلو کوتاه تر و از تقصیر بلندتر است و به باطل نمی گراید. و اما راه در آخرت، راه مومنان به سوی بهشت است که راست است و مومنان از آن به سوی جهنم و یا غیر آن منحرف نمی شوند.  📚بحارالانوار - جلد ۸، صفحه ۶۹ @BotShenasi
علامه مجلسی : در نشانه غلو همین کافیست.... @BotShenasi
مفوضه مخالفین عقاید خود را به نام .... @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 شدّت تقابل ائمه طاهرین علیهم السلام با غلات ، دروغ‌بندان بر ایشان و مدعیان دروغین. ⬅️ ماجرای شنیدنی مقابله‌ امام هادی علیه السلام با فارس بن حاتم قزوینی @BotShenasi
🔍 بیش از نواصب عذاب دادند! ⬅️ در ازمنه حضرات ائمه معصومين صلوات اللَّه عليهم از حضرت امام موسى كاظم تا به حضرت صاحب الامر خصوصا در زمان امام على نقى و امام حسن عسكرى صلوات اللَّه عليهما كه ائمه را پادشاهان در حبس مى داشتند و شهيد مى كردند جمعى اين شبهه را ذكر كردند كه چون شود كه خليفه خدا بر دست كافران گرفتار باشند يا كشته شوند البته غايب شده اند و شنيده بودند كه صاحب الامر غايب خواهد شد گفتند البته حضرت امام موسى خواهد بود و غلاة بسيار شدند از عوام و اين معنى ظاهر است كه طبايع عوام مايل است به غلو و غلاة احاديث ائمه را مستند خود مى كردند مثل اخبار آن كه ما جنب اللَّه و ما عين اللَّه و ما يد اللَّه و ما باب اللهيم و علما مضطر مى شدند به جرح راويان امثال اين اخبار از اصحاب اسرار نمى بينى كه مردمانى را كه جرح نموده اند ذكر كرده اند كه او از اهل ارتفاع است و مى گويند كه حديث فلان گاهى معروف است و گاهى منكر بلكه اكثر اوقات ائمه معصومين صلوات اللَّه عليهم از دست اين جمع در عذاب بوده اند بيش از نواصب. 📚 لوامع صاحبقرانی، جلد ۶، ص ۱۵۷ @BotShenasi
AUD-20210408-WA0007.mp3
16.25M
⬅️ شیوه صحیح تاویل روایات در عقاید بیانات استاد ولی الله شریفانی @BotShenasi
اكثر اوقات حضرات ائمه هدى صلوات اللَّه عليهم تقيه از ايشان [غلات] بيشتر از عامه [اهل سنت] مى فرموده اند. 📚 لوامع صاحبقرانی، ج ۸، ص ۵۲۲
علامه مجلسی رحمه الله: خداوند در آفريدن اشياء معينى و يارى نداشته و اعتقادى كه بعضى از غلات دارند كه حقتعالى رسول و ائمه هدى را آفريد و خلق عالم را بايشان واگذاشت كفر است و خلق همه چيز بغير از افعال بندگان او است. 📚 حق الیقین، ص ۱۱۲    و آن حضرت [رسول الله صلی الله علیه و آله] اشرفست از جميع مخلوقات از ملائكه و جن و انس و از حضرت امير المؤمنين عليه السّلام و سائر ائمه افضل بود و آنچه بعضى از غلات ميگويند كه امير المؤمنين عليه السّلام افضل از آن جناب بود كفر است. 📚 حق الیقین، ص ۳۱ و اما غير شيعه اماميه از زيديه و سنيان و فطحيه و واقفيه و كيسانيه و ناووسيه و ساير فرق مخالفين اگر انكار يكى از ضروريات دين اسلام كنند آنها نيز كافر و نجس و مخلد در جهنم اند مانند خوارج كه بر امام زمان خروج كرده اند و ناسزا نسبت بائمه ميگويند مانند خارجيان عمان يا غلات كه ائمه را خدا دانند يا بهتر از پيغمبر دانند يا گويند خدا در ايشان حلول كرده است يا ايشان را خالق عالم دانند. 📚 حق الیقین، ۵۱۸ @BotShenasi
🔍 آزردن امام صادق علیه السلام توسط غلات ⬅️ کا، [الکافی] عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مَالِکِ بْنِ عَطِیَّةَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: خَرَجَ إِلَیْنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام وَ هُوَ مُغْضَبٌ فَقَالَ إِنِّی خَرَجْتُ آنِفاً فِی حَاجَةٍ فَتَعَرَّضَ لِی بَعْضُ سُودَانِ الْمَدِینَةِ فَهَتَفَ بِی لَبَّیْکَ یَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ لَبَّیْکَ فَرَجَعْتُ عَوْدِی عَلَی بَدْئِی إِلَی مَنْزِلِی خَائِفاً ذَعِراً مِمَّا قَالَ حَتَّی سَجَدْتُ فِی مَسْجِدِی لِرَبِّی وَ عَفَّرْتُ لَهُ وَجْهِی وَ ذَلَّلْتُ لَهُ نَفْسِی وَ بَرِئْتُ إِلَیْهِ مِمَّا هَتَفَ بِی وَ لَوْ أَنَّ عِیسَی ابْنَ مَرْیَمَ عَدَا مَا قَالَ اللَّهُ فِیهِ إِذاً لَصَمَّ صَمّاً لَا یَسْمَعُ بَعْدَهُ أَبَداً وَ عَمِیَ عَمًی لَا یُبْصِرُ بَعْدَهُ أَبَداً وَ خَرِسَ خَرْساً لَا یَتَکَلَّمُ بَعْدَهُ أَبَداً ثُمَّ قَالَ لَعَنَ اللَّهُ أَبَا الْخَطَّابِ وَ قَتَلَهُ بِالْحَدِیدِ . 🌿 مالک بن عطیه گوید یکی از اصحاب حضرت صادق نقل کرد: که روزی امام علیه السّلام آمد و با خشم فرمود من ساعتی قبل کاری داشتم از منزل خارج شدم یکی از سودانیهای مدینه فریاد زد (لبیک یا جعفر بن محمّد لبیک). این سودانی امام را خدا گرفته بود بجای اینکه بگوید لبیک اللهم لبیک میگفت لبیک یا ابا عبد اللَّه. أَ أَنْتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِی وَ أُمِّی إِلهَیْنِ آیا تو به مردم گفتی من و مادرم را دو خدا بگیرید؟، با ترس و وحشت از این سخنی که او گفت فورا بمنزل برگشتم، برای خدا به سجده رفته و صورت بخاک مالیدم و اظهار کوچکی و خواری نمودم، عرض کردم خدایا من بیزار و متنفرم از آن حرفی که سودانی گفت. اگر عیسی بن مریم از حرفی که خداوند به او گفت بدش می‌آمد. چنان از گوش کر و از چشم کور و از زبان لال میشد که دیگر نه میشنوید و نه میدید و نه سخن میگفت، خدا ابو الخطاب را لعنت کند و او را با ضربه آهن بکشد. ▪️علامه مجلسی رحمه الله در ذیل روایت میگوید: قال الجوهری رجع عودا علی بدء و عوده علی بدئه أی لم ینقطع ذهابه حتی وصله برجوعه. ✍ أقول: لعله کان من أصحاب أبی الخطاب و یعتقد الربوبیة فیه علیه السلام فناداه بما ینادی الله تعالی به فی الحج فاضطرب علیه السلام لعظیم ما نسب إلیه و سجد مبرئا نفسه عند الله من ذلک و لعن أبا الخطاب لأنه کان مخترع هذا المذهب الفاسد. جوهری گفت: رجع عودا علی بدء و عوده علی بدئه یعنی هنوز کاملا نرفته بود که بازگشت. می گویم: شاید آن سودانی از یاران ابو الخطاب بوده که اعتقاد به خدایی حضرت صادق علیه السلام داشت و در حج به جای لبیک به خداوند به امام صادق علیه السلام لبیک گفت، به همین دلیل امام از نسبت عظیمی که به ایشان زده شد مضطرب شده و نزد خداوند سجده کرده و از این گناه برائت جست و ابو الخطاب را که مؤسس این مذهب فاسد بود لعنت کرد.  📚 بحارالانوار، جلد ۴۷، صفحه ۴۳ @BotShenasi
🔍 به خدایی ما فکر هم نکنید! ⬅️ عَنْ مَالِکٍ الْجُهَنِیِّ قَالَ: کُنَّا بِالْمَدِینَةِ حِینَ أُجْلِیَتِ الشِّیعَةُ وَ صَارُوا فِرَقاً فَتَنَحَّیْنَا عَنِ الْمَدِینَةِ نَاحِیَةً ثُمَّ خَلَوْنَا فَجَعَلْنَا نَذْکُرُ فَضَائِلَهُمْ وَ مَا قَالَتِ الشِّیعَةُ إِلَی أَنْ خَطَرَ بِبَالِنَا الرُّبُوبِیَّةُ فَمَا شَعَرْنَا بِشَیْ ءٍ إِذَا نَحْنُ بِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام وَاقِفٌ عَلَی حِمَارٍ فَلَمْ نَدْرِ مِنْ أَیْنَ جَاءَ فَقَالَ یَا مَالِکُ وَ یَا خَالِدُ مَتَی أَحْدَثْتُمَا الْکَلَامَ فِی الرُّبُوبِیَّةِ فَقُلْنَا مَا خَطَرَ بِبَالِنَا إِلَّا السَّاعَةَ فَقَالَ اعْلَمَا أَنَّ لَنَا رَبّاً یَکْلَؤُنَا بِاللَّیْلِ وَ النَّهَارِ نَعْبُدُهُ یَا مَالِکُ وَ یَا خَالِدُ قُولُوا فِینَا مَا شِئْتُمْ وَ اجْعَلُونَا مَخْلُوقِینَ فَکَرَّرَهَا عَلَیْنَا مِرَاراً وَ هُوَ وَاقِفٌ عَلَی حِمَارِهِ ▪️ مالک جهنی گفت: وقتی شیعیان را تبعید کردند و به چند فرقه تقسیم شده بودند، ما به یک گوشه مدینه پناه بردیم در آنجای خلوت صحبت از فضایل ائمه کرده و عقیده شیعه را بازگو میکردیم تا بالاخره خدایی آنها به ذهن ما خطور کرد. ناگاه دیدم امام صادق علیه السلام سوار بر الاغ است و در مقابل ما ایستاده نفهمیدیم از کدام طرف آمد. فرمود: مالک، خالد از چه وقت در باره خدایی ما صحبت میکردید؟ گفتم: چنین فکری به ذهن ما نرسیده بود مگر هم اکنون. فرمود: بدانید: ما خدایی داریم که شب و روز از ما حفظ میکند و او را می‌پرستیم، مالک، خالد هر چه مایلید در فضیلت ما بگویید ولی بدانید که ما مخلوق و آفریده شده هستیم. همان طور که روی الاغ نشسته بود چند مرتبه این سخن را تکرار نمود.  📚بحارالانوار، جلد ۴۷، صفحه ۱۴۸ @BotShenasi
در زیارت امام هادی علیه السلام می خوانیم: @BotShenasi
علامه مجلسی رحمه الله: خطبه البیان جز در کتاب غلات و همفکران ایشان نیامده است. 📚 مرآه العقول ج۳، ص ۱۳۳ نظر ایت الله تبریزی در مورد خطبه البیان: https://t.me/botshenasi/1436 نظر میرزای قمی : https://t.me/botshenasi/10801?single @BotShenasi