eitaa logo
نعیم
27 دنبال‌کننده
195 عکس
216 ویدیو
2 فایل
ارتباط : @B_Shakoorzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
کشف حجاب یا نمایش حجاب داستان کشف حجاب افسار گسیخته بازیگران زن، ماهیت منافقانه این عناصر فاسد را نمایان کرده و گویای این است که حداقل برخی از این‌ها از اول هم اعتقادی به حجاب نداشتند؛ همچنانکه کتایون ریاحی با وقاحت به این موضوع اذعان داشته که از اول هم حجاب نداشته است. البته شاید تعبیر ریاکار و منافق به این گونه افراد نیز درست نباشد؛ چرا که نوع این جماعت اصولا پایبند به حجاب نبوده و نیستند و این موضوع پوشیده‌ای نیز نیست. با یک جستجوی ساده در فضای مجازی و اینترنت به راحتی خیلی مسائل نمایان بوده و هست. به قول معروف: «چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است» از طرف دیگر اگر به قبل از فتنه اخیر برگردیم، آیا این چیزی که این افراد در شرایط عادی به عنوان پوشش استفاده می‌کردند واقعا حجاب بود؟! اینکه صرفا چیزی را به صورت عاریه‌ای روی سرشان می‌اندازند که بعضا طاقت یک فوت هم ندارد و به راحتی از سرشان خواهد افتاد حجاب است؟! آرایش‌های کذایی و خودنمایی‌هایی که دارند کجایش با حجاب سازگاری دارد؟! اصولا چیزی که معمولا در فیلم‌های سینمایی و تئاتر شاهد هستیم خیلی با بی‌حجابی فرقی ندارد. فقط در مجموعه‌های تلویزیونی است که تا حدودی پوشش رعایت می‌شود و آن هم به خاطر ضوابطی است که در صدا و سیما هست، ولی در سینما و تئاتر وجود ندارد. این ساده‌انگاری است که به صرف اینکه بازیگری نقش یک زن محجبه را بازی می‌کند و از حجاب دم می‌زند فکر کنیم که این شخص الزاما مقید به حجاب است. اسمش روی خودش است: "بازیگر است و نقش بازی می‌کند. " بلایی که سر الهام چرخنده آوردند و اینکه چگونه او را بایکوت کردند نشان می‌دهد که حجاب چه جایگاهی در عرصه نمایش دارد! https://eitaa.com/bshn60/372
16.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
- نماهنگ "غریب امام صادق (ع) " هرچی دارم از کَرَم صادق آل حیدرِ @studio_hekayat | استودیو حکایت
ابو عبيده به عليه‌السلام عرض كرد: «دعا كنيد كه خداوند مرا دست بندگانش قرار ندهد»، امام فرمودند: خداوند چنين كارى نمى‌كند. او روزى بندگانش را در دست يكديگر قرار داده است؛ امّا از خدا بخواه كه روزيت را در دست بندگان خوبش قرار دهد كه اين از خوشبختى است. 📚تحف العقول، ص 361
عاقبت به خیری امیرمؤمنان علیه‌السلام می‌فرماید: حقیقت سعادت این است که انسان عملش را ختم به سعادت کند و حقیقت شقاوت این است که انسان عملش را به شقاوت ختم کند. (خصال/ ج‏1/ ص5) عاقبت به خیری از امور بسیار مهمی است که حتی برخی بزرگان می‌خواستند که اگر یک دعای مستجاب داشته باشند، آن دعای مستجاب، عاقبت به خیری باشد. عوامل مختلفی می‌تواند در عاقبت به خیری انسان نقش داشته باشد. در آموزه‌های دینی عواملی ذکر شده که باعث عاقبت به خیری می‌شود. برای نمونه از حضرت امام صادق علیه‌السلام نقل شده که به بعضى از مردم نوشت: اگر اراده دارى كه عاقبت امر تو به بهترين عمل تو ختم شود و در حالت مردن مرتكب افضل اعمال باشى، حق خداوند را بزرگتر بدان كه نعمت‌هاى او را در معاصى صرف كنى و از حلم خداوند مغرور نشو و هر كسى را كه دیدی ما را یاد می‌كند و يا از محبت ما دم می زند، اكرام كن و بر تو لازم نيست كه جستجو كنى از اينكه در اين ادعا صادق است يا كاذب؛ نيت تو كافى است و كذب او براى خودش ضرر دارد. (عيون أخبار‌الرضا عليه‌السلام/ ج‏2 / ص4) می‌توان گفت که این حدیث شریف در تقوا، مغرور نشدن و اکرام دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام خلاصه شده و این موارد از جمله عوامل عاقبت به خیری شمرده شده است. قرآن شریف هم می‌فرماید "والعاقبة للمتقین" و این نکته کلیدی است که اهمیت تقوا را می‌رساند. مغرور شدن به حلم خداوند هم باعث جری شدن انسان بر معصیت می‌شود و طبیعتا این موضوع، طغیان انسان را به همراه دارد و در نتیجه ممکن است باعث سوء عاقبت انسان شود. نکته سوم، اکرام دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام است. این نکته‌ شاید از این نظر حائز اهمیت باشد که لازمه این اکرام در ابتدا دوستی و محبت داشتن به خود اهل بیت علیهم‌السلام است. تا انسان محبت این ذوات مقدسه را نداشته باشد، معنا ندارد که دوستداران ایشان را اکرام کند. اصولا دوست داشتن اولیاء خدا و خوبان عالم، گنج بزرگی است و اثرات مثبت زیادی در هدایت و عاقبت به خیری انسان دارد. نمونه‌های زیادی در تاریخ داریم که انسان‌های آلوده‌ای که به خاطر همین محبت، مسیر زندگی‌شان عوض شد، توبه کردند و عاقبت به خیرشدند. در حدیثی از امام باقر علیه‌السلام نقل شده که فرمودند: اگر می‌خواهی بدانی که آیا در تو خیر هست، به قلبت نگاه کن. اگر اهل طاعت خدا را دوست داری و با اهل معصیت دشمنی، پس در تو خیر هست و خدا هم تو را دوست دارد؛ ولی اگر با اهل طاعت دشمنی داری و اهل معصیت را دوست می‌داری در تو شرّ است و خدا هم دشمن توست و انسان با کسی است که اورا دوست دارد.(محاسن/ج‏1/ ص263) این حدیث شریف، کلیدی بودن حب و بغض را تبیین می‌کند و نشان می‌دهد که محبت اهل طاعت و دشمنی اهل معصیت تا چه اندازه اهمیت دارد. https://eitaa.com/bshn60/375
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يَا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها @astanqom
زبان حال برخی بی‌حجاب‌های جامعه امروز که کاملا منفعت طلبانه رفتار می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔷حجاب زنان سالخورده ⁉️ آیا افراد پیر و سالخورده اى که هیچ نوع جذابیّتى ندارند هم ملزم به رعایت حجاب هستند؟🤨 ⬅️آیا ملاک و معیار تشخیص افراد سالخورده ،سن آنهاست ؟😎 ⬅️تماس مستقیم نامحرم با بدن زنان سالخورده چه حکمی دارد؟😰 💠 ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ 📲کانال ما در ایتا: ╔══════••⚬⚬••═════╗ @setadeahkam ╚══════••⚬⚬••═════╝ 🖥 وب سایت: ╔══════••⚬⚬••═════╗ ahkam.org ╚══════••⚬⚬••═════╝ ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کارکرد حجاب شاید حجاب حکمت‌های مختلفی داشته باشد؛ ولی آن چه که مسلم است، مخفی بودن زینت و زیبایی‌های زن از نامحرم، جزو مهمترین حکمت‌های حجاب است. در نتیجه هرگونه پوششی که اندام زن را بپوشاند ولی به نوعی دیگر مثل جنس یا طرح لباس باعث جلب توجه نامحرمان شود با فلسفه حجاب در تناقض آشکار و شرعا حرام است. بنابراین همین که شخص می‌خواهد پوشش قشنگی داشته باشد کار را خراب می‌کند؛ چون وقتی پای قشنگی وسط باشد، معمولا برای نامحرم، جاذبه جنسی هم دارد؛ حداقلش این است که آمیخته با نگاه جنسی خواهد بود. البته این به معنای پوشش نامرتب و شلخته نیست. اشتباه نشود! متاسفانه بیشتر، قشر مذهبی و کسانی که اتفاقا مقید حجاب هستند درگیر این مسئله هستند که البته برخی به خاطر جهل مبتلا می‌شوند. یکی از مصادیقش پروفایلی است که برخی خانم‌های محجبه از خودشان می‌گذارند و در عین محجبه بودن، خودنمایی و تبرج دارد. https://eitaa.com/bshn60/381
ریشه اصلی قضاوت‌های نابجا است . به مردم مانع مهمی برای قضاوت نکردن است. البته و خوش‌بینی به از موارد استثناء است. خداوند متعال در می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از بسیاری از گمان‌ها بپرهیزید. چرا که بعضی از گمان‌ها گناه است.»(حجرات/12)
نگاهی اجمالی به دوران امامت امام رضا علیه‌السلام  ۱- ظهور فرقه انحرافی واقفیه که در امام کاظم علیه‌السلام توقف کردند و منکر امامت امام رضا علیه السلام شدند. موج واقفیه به حدی بود که خیلی از بزرگان شیعه را دچار تردید کرده بود؛ تا این که بعضی‌ها مثل "حسن بن علی الوشاء" به برکت معجزه‌ای از امام رضا علیه‌السلام به حقیقت پی بردند و هدایت شدند.     ۲- دیر فرزنددار شدن امام رضا علیه‌السلام که تا آن زمان در سیره ائمه علیهم‌السلام سابقه نداشته و امتحانی برای شیعه بود و این مسئله هم باعث تردید برخی از شیعیان حتی بنی هاشم در امامت حضرت شده بود؛ از طرفی این مسئله دستاویزی برای سران واقفیه هم بود که به این واسطه به امام علیه‌السلام طعنه می‌زدند.  ۳- پذیرش ولایت‌عهدیِ اجباریِ حاکم جور(مأمون) که این هم بی‌سابقه بود.  ۴- امام علیه‌السلام در دورانی که در مرو بودند و به مناسبت جلساتی که مأمون برای تضعیف ایشان ترتیب می‌داد، مناظرات پر محتوایی با سران مذاهب و ادیان مختلف داشت که نتیجه‌اش به نفع مکتب حقه امامت و تشیع بود و به قول معروف "عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد". مهم‌ترین مناظرات حضرت با جاثِلیق(لقب پیشوایان مسیحی)، رأس‌الجالوت(لقب دانشمندان و بزرگان یهود)، هربز اکبر(لقب بزرگ زرتشتیان)و... بوده است. در این مناظرات امام علیه‌السلام با مقبولات و منابع خود آن‌ها به مناظره پرداخته و همه را محکوم کرده است. https://eitaa.com/bshn60/383
مامون قبل از داستان در ابتدا پیشنهاد خلافت به علیه‌السلام می‌دهد. حضرت جواب دندان شکنی به او می‌دهد و می‌فرماید:《 إِنْ کَانَتْ هَذِهِ الْخِلَافَةُ لَکَ وَ اللَّهُ جَعَلَهَا لَکَ فَلَا یَجُوزُ لَکَ أَنْ تَخْلَعَ لِبَاساً أَلْبَسَکَ اللَّهُ‏ وَ تَجْعَلَهُ لِغَیْرِکَ وَ إِنْ کَانَتِ الْخِلَافَةُ لَیْسَتْ لَکَ فَلَا یَجُوزُ لَکَ أَنْ تَجْعَلَ لِی مَا. لَیْسَ لَکَ؛ اگر این خلافت برای تو می‌باشد و خداوند آن را برای تو قرار داده است، پس جایز نیست لباسی را که خداوند بر تن تو پوشانده، درآوری و برای دیگری قرار دهی و اگر هم خلافت برای تو نیست، باز هم برای تو جایز نیست چیزی که برای تو نمی‌باشد برای من قرار دهی!》    📚 عیون أخبار الرضا علیه‌السلام/ ج۲/ص ۱۳۹
مصداق عینی توکل اگر به این حقیقت برسیم که «من یتوکل علی الله فهو حسبه»، خیلی از مشکلات حل شدنی است. مشکل این است که آن اعتقاد واقعی که باید باشد، نیست. اینکه انسان حقیقتا در همه امور تکیه‌گاه و امیدش خداوند متعال باشد و از هیچ چیز و هیچ کسی واهمه نداشته باشد گوهر گرانبهایی است که خیلی‌ها در این قضیه کمیتشان لنگ می‌زند و دلیل -دست کم- برخی ناکامی‌ها از همین جا ناشی می‌شود. امام خمینی(ره) نمونه‌ای عینی از ثمرات توکل حقیقی در عصر حاضر است. شخصیتی کم نظیر که با همین توکل بر خدا انقلابی بر پا کرد که در ذهن خیلی‌ها هم نمی‌گنجید. کمتر کسی باور می‌کرد که چنین انقلابی بر پا شود و حکومتی که تحت حمایت ابرقدرت‌ها بود برچیده شود. بی‌تردید رمز چنین موفقیتی توکل واقعی و خالصانه است. وقتی شعار می‌دهند که «ما همه سرباز تواییم خمینی» می‌گوید: «نه تو سرباز منی و نه من سرباز تو! همه سرباز خداییم» یا مثلا در آزادسازی خرمشهر می‌فرماید: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» یا زمانی که در بهمن سال ۵۷ از پاریس به تهران می‌آید، وقتی خبرنگار در هواپیما از ایشان می‌پرسد که چه احساسی دارد، می‌گوید: «هیچی!». طبیعتا این "هیچی" به معنای بی‌تفاوتی و بی‌خیالی مذموم نیست؛ بلکه حاصل آرامش درونی است که ریشه در توکل عمیق دارد. استکبارستیزی و دل نبستن به غرب که از ویژگی‌های بارز این مرد الهی بود طبیعتا ریشه در همین توکل دارد. مگر می‌شود کسی بدون توکل واقعی به این راحتی قید ابرقدرت‌های دنیا را بزند و چشم امیدی به آن‌ها نداشته باشد، با این که به حسب ظاهر تمام امکانات دنیوی و اختیارات به دست آن‌هاست و اصلا به همین خاطر است که آن‌ها را ابر قدرت می‌خوانند. https://eitaa.com/bshn60/388
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰درددل کردن و غیبت🤨 ⁉️آیا غیبت کردن پشت سر اعضای خانواده (پدر،مادر،فرزند،خواهر،برادر) گناه دارد؟🤔 🔻ملاک تشخیص غیبت چیست؟🧐 💠 ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ 📲کانال ما در ایتا: ╔══════••⚬⚬••═════╗ @setadeahkam ╚══════••⚬⚬••═════╝ 🖥 وب سایت: ╔══════••⚬⚬••═════╗ ahkam.org ╚══════••⚬⚬••═════╝ ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
درب یا در؟ کدام واژه درست است؟ «در» فارسی است؛ به معنای چیزی که با آهن یا چوب و مانند آن‌ها برای ورودی مکان‌هایی همچون خانه می‌سازند و در آنجا نصب می‌کنند. «درب» عربی است به معنای دروازه، راه و در بزرگ و فراخ. جمع آن دروب است. در، مفرد و جمع آن درها درب مفرد و جمع آن دروب 🌱 @ghalamdar
رسول خدا صلی الله عليه و آله فرمود: طُوبى لِمَنْ وَجَدَ فِى صَحيفةِ عَمَلِهِ يَوْمَ القيامَةِ تَحْتَ كُلِّ ذَنْبٍ «اَسْتَغْفِرُ اللّه َ». خوشا به حال آن كسی كه روز قيامت، در نامه عملش زير هر گناهى يك «استغفراللّه » بيابد. 📚 وسائل الشيعه، ج 11 ص 355
نهی از منکر و حکومت دینی بعد از انتشار لایحه عفاف و حجاب، انتقاداتی از سوی طیف‌های مختلف به آن شد. مهم‌ترین ایرادی که از سوی دغدغه‌مندان فرهنگی به این لایحه گرفته شد این است که در یک کلام، این لایحه بازدارندگی لازم از بی‌حجابی را ندارد و بلکه چه بسا باعث ترویج این ناهنجاری هم خواهد شد. وقتی بندهای مختلف این لایحه را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که این انتقاد تا حدود زیادی به جاست و نمی‌تواند بازدارندگی کافی را داشته باشد؛ چرا که عمده چیزی که این لایحه بر آن تأکید دارد جریمه نقدی است؛ آن هم جریمه‌هایی که آن قدر ناچیز است، برای طرفداران بی‌حجابی که عمدتا اقشار متوسط به بالا را شامل می شود رقمی به حساب نمی‌آید و به راحتی بستری را  برای این جماعت فراهم می‌کند تا به این ناهنجاری اخلاقی - اجتماعی دامن بزنند. شاید بتوان گفت که این لایحه به خرید طرح ترافیک شهرداری شباهت دارد. در آن‌جا شهروندان برای ورود به محدوده طرح ترافیک مبلغی را پرداخت می‌کنند که بتوانند به این منطقه وارد شوند که البته در اکثر موارد نقض غرض است و با فلسفه تعیین محدوده طرح ترافیک که جلوگیری از ترافیک شدید است در تنافی است. در این جا هم گویا شخص بی‌حجاب مبلغی می‌دهد تا بتواند هرطور که می‌خواهد در انظار عمومی حاضر شود!    از ویژگی‌های بارز این بیانیه بی‌توجهی کامل به نهی از منکر است و عملا هیچ جایگاهی برای این عمل الهی لحاظ نشده است. مسئولین ذیربط این نکته را فراموش نکنند که نهی از منکر از لوازم حکومت الهی است. خداوند متعال درباره یاران خدا  که وعده یاری به آن‌ها داده شده   در قرآن کریم می‌فرماید: «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ؛ آنها كسانى هستند كه هر گاه در زمين به آنها قدرت بخشيديم نماز را بر پا مى‏دارند و زكات را ادا مى‏كنند و امر به معروف و نهى از منكر مى‏نمايند. (حج/41)   در این آیه نهی از منکر از ویژگی کسانی شمرده شده که صاحب قدرت هستند. با این حال دیگر جایی برای چون چرا باقی نمی‌ماند. اگر کسی هر طوری که می‌پسندد بخواهد در جامعه حاضر شود و عفت عمومی را خدشه‌دار کند آیا حکومت دینی نباید هیچ واکنشی نسبت به آن داشته باشد؟!  . https://eitaa.com/bshn60/392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥راه حاجت گرفتن از امام رضا(ع) 🔹تجربه‌ زیبای آیت الله مجتهدی (ره) از توسل به حضرت رضا علیه السلام و گرفتن حاجت از حضرت http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c ⏏️به قم‌آنلاین اولین و بزرگترین کانال خبری قم بپیوندید
✅به اندازه رگ گردن نه، نزدیک‌تر از رگ گردن! ✍ شاید زیاد این سخن خدا رو شنیدیم که وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید ولی کمتر به این فکر کردیم که خدا نمیگه اندازه رگ گردن بهتون نزدیکیم، فرموده از رگ گردن هم بهتون نزدیک‌تریم اگر تو زندگیمون موقع هر کاری فقط به همین نزدیکی خدا به خودمون درست فکر میکردیم نه درگیر گناه می‌شدیم و نه ناامید ↶【به ما بپیوندید 】↷ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5
حجاب، اجبار ، حریم خصوصی کلید واژه "حجاب اجباری" و "خصوصی بودن حجاب" نکته انحرافی است که باعث شد عده‌ای در مقابل این واجب الهی گارد بگیرند. روشن است که شخص بی‌حجاب ، وقتی در مکان عمومی قرار بگیرد، دیگر اسمش حریم خصوصی نیست؛ بلکه کاملا جنبه عمومی پیدا می‌کند. این دقیقا مثل این است که کسی بیماری مسری دارد و بدون رعایت نکات بهداشتی در انظار عمومی حاضر شود و بگوید این بیماری خصوصی است، مربوط به من است و به کسی ربطی ندارد!  در داستان کرونا، کسی که حتی مشکوک به آلودگی بود اگر این گونه رفتار می‌کرد و چنین حرفی می‌زد واکنش مردم چه بود؟ کدام انسان عاقلی چنین استدلالی را می‌پذیرفت؟ در بی‌حجابی هم شخص بی‌حجاب با روح و روان افراد جامعه بازی می‌کند و ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول می‌کند و تبعات منفی را نیز به همراه دارد. با این وصف کجای این موضوع خصوصی است؟!   نکته دیگر درباره کلمه "اجبار" است. اصلا چه کسی گفته که اجبار همیشه بد است! مگر زمانی که بچه‌ای مریض می‌شود، آیا پدر و مادر آن کودک، او را مجبور نمی‌کنند که دارو استفاده کند؟ اگر ببینند فرزندشان با شخص نااهلی دوست شده، آیا او را مجبور نمی‌کنند که دست از دوستی با این شخص بردارد؟ و مثال‌های دیگری که هر یک از آن‌ها نشان می‌دهد اجبار همیشه بد نیست و هیچ انسان عاقلی، حتی بی‌دین،‌ با آن مخالفت نمی‌کند. با این وجود اگر حجاب، عنوان اجباری هم داشته باشد، به خاطر مصالحی که دارد معقول و منطقی است. https://eitaa.com/bshn60/396
🟩ضرب المثل گدا به گدا رحمت به خدا 🔹️می گویند شخصی از راهی می گذشت دید دو نفر گدا بر سر یک کوچه جلو دروازه خانه ای با یکدیگر گفتگو دارندو نزدیک است بینشان دعوا شود . آن شخص نزدیک شد و از یکی از آنها سئوال کرد : (( چرا با یکدیگر مشاجره و بگو و مگومی کنید ؟ )) یکی از گداها جواب داد : (( چون من اول می خواستم بروم در این خانه گدایی کنم ، این گدا جلو مرا گرفته و می گوید من اول باید بروم . بگو مگو ما برای همین است . )) 🔸️آن شخص تا این حرف از دهن گدا شنید سرش را به سوی آسمان بلند کرد و به دو نفر گدا اشاره کرد و گفت : (( گدا به گدا ، رحمت به خدا )) 🔻یعنی گدا راضی نیست گدای دیگر از کیسه مردم روزی بخورد ، پس صد رحمت به خدا که به هر دوی آنها رزق می رساند @zarboolmasall