43.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رزمایش دفاع از مقر
ناحیه مقاومت بسیج امام علی ع
حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل ع
حوزه مقاومت بسیج ریحانه النبی س
مورخه ۱۴۰۲/۴/۲۲
📝کانال #رسانه_بسیج↙️
➥ @bsjghaghazan1
May 11
⬛️🔶⬛️ بررسی نقش پلتفرمها در اغتشاشات/۱۸
۱
هشتگسازی پیاده نظام فیلیمو/ سازندگان «ممیزی» با حمایت پلتفرم یاغی چه اهدافی را پیش میبرند؟ +فیلم
کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه تنها نهاد قانونی دارای پشتوانه قانونی است، برنامه ممیزی را به عنوان یک برنامه مخرب تشخیص نداد و ترکتازی گروه سازنده با دستخوش ساختن مجموعه برنامه صداتو ادامه پیدا کرد.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق - برنامه «ممیزی» شعر وترانه از سال ۱۳۸۶ در قالب یک برنامه رادیویی در «رادیوجوان» و برنامه «جوونی_آزاد» با سردبیری حامدجوادزاده و نویسندگی همسرش «ریحانه سعیدیان» آغاز شد.
در اسفند ٩٣ و بهار ٩٤ در برنامه شهرآورد و در شبکهیک سیما این برنامه همراه با زوج مذکور ادامه یافت و بعدها از سازو کار تولید در صدا و سیما خارج و به مجموعه «پرشانایده» رفت و به فاصله کوتاهی تبدیل به برند فیلیمو و آپارات شد.
ساختار این برنامه در بخشهای ابتدایی متمرکز روی ایده ممیزی شعر و ترانههای مشهور بود که توسط آقای ممیز (وحید آقاپور) اصلاح میشد و شوخیهای مضمونی حاصل تمرکز بر دیدگاههای آقای سانسورچی و تغییر متن ترانهها در فضایی ابزورد بود.
فضای ممیزی مبتنی بر بازجویی از هنرمندی است که قصد دارد برای ترانه، فیلم و سریالش مجوز دریافت کند. از حیث مضمون سختگیریهای آقای سانسورچی به ساختار و بوروکراسی فرهنگی سه دهه گذشته شباهتی ندارد.
ساختار برنامه ممیزی یک فرآیند نظارت سختگیرانه را به تدریج به ساختار سیاسی - امنیتی کشور تعمیم میدهد و شاید از منظر دنبال کنندگان چون لحن کمدی برای چنین برنامهای انتخاب شده است، چنین تفسیر "مته به خشخاش گذاشتن" تلقی شود. اما برای فاصلهگذاری میان مردم و حاکمیت کمدی در مدیا مهمترین ابزار است.
امیال شبه سانسورچی که از ناکجاآبادی و سختگیریهایش را همه چیز به نفع منافع سیاسی خود میخواهد مصادر کند و دائما «سانسور به نفع ایدئولوژی حکومتی» را به طیف محافظهکار درون ساختار نسبت میدهد، هدف برنامه که فاصلهگذاری میان هنرمندان و مردم با بدنه حاکمیتی است، محقق خواهد شد.
این برنامه در حالی در نیمه دهه نود تولیدش را آغاز کرد که چنین ممیزی در ساختار فرهنگی آن برهه دور از ذهن بود، اما با تحلیل جزئیات این برنامه میتوان دریافت که ممیز بر اساس ایده تمسخر رویکردهای محافظهکارانه و در مواردی طیف فرهنگی هوادار انقلاب اسلامی ساخته شده است.
در قسمتهای نخست این برنامه وقتی آقای سانسورچی «کیهان» و «اخراجیها» را به عنوان روزنامه و فیلم تراز معرفی میکند، میتوان حدس است که سوگیریهای این برنامه چه اهدافی را در تمسخر نمادهای گفتمانی انقلاب اسلامی دنبال میکند.
Enter fullscreenDownload
هجو پشه !
با توجه به فضای فعلی در دو سال گذشته و تمرد علنی فیلیمو از سکوی نظارتی ساترا میتوان به این تحلیل رسید یکی دیگر از اهداف این برنامه با محوریت ممیزی، هدفی جز سست کردن جایگاه سکوهای نظارتی و ناظران بر امور تولید محتوای فرهنگی در داخل کشور را ندارد.
ممیزی با یک شیب آرام به تدریج رویه سیاسیتری در پیش گرفت و یکی از قسمتهایش با روی کار آمدن دولت سیزدهم تبدیل به ترند فضای مجازی شد. این بخش از برنامه ممیزی با هشتگ «کت_کشی» ترند شد.
Enter fullscreenDownload
کت کشی
در بریده ترند شده «کت_کشی» سانسورچی میگوید: من از مدیران اقتصادی این کشور هستم و در وزارت صمت از مدیرکلهای مهم ذی نفوذ و تعیین کننده هستم، اصلا وزیر با لابی ما انتخاب میشود.
هنرمند مدعو ناگهان میپرسد: شما عضو مجمع ذاکرین (اهل بیت) بودید، چی شد که که یک دفعه رشد کردید؟
سانسورچی میگوید: ما پله پله آمدیم بالا، گام اول شما باید چندین سال «کتکشی» کنید.
عبارت دوپهلوی کتکشی و بریدههای برنامه ممیزی که در آشوبهای اخیر به بخشی از عملیات اعتراضی علیه حاکمیت تبدیل شد، نشان میداد سازندگان و پلتفرم پخش کننده از خلأ مشهود نظارت بر این برنامه، یک فرهنگ ضد سیستمی را تولید و در فضای مجازی گسترش دادهاند.
Enter fullscreenDownload
فواید تحریم
با مبنا قرار دادن بخشی از یکی از قسمتهای ترند شده این مجموعه میتوان ردپای هجو گفتمان انقلابی که مبتنی بر توسعه اقتصادی برای عبور از تحریم است را به وضوح مشاهده کرد، در بخشی دیگر از این برنامه که با هشتگ «کاسبان_تحریم» ترند شد سانسورچی با استدلال کاراکتر مدیری در سریال هیولا میگوید: تورم میتواند مفید باشد، ما ناله تورمی داریم و اشتباه است. همین منطق نمایشی {سریال هیولا} را باید در مورد تحریم پیاده کرد. راجع به فواید تحریم سریال بسازیم. سانسورچی در مورد فواید تحریم میگوید: فرض کن ۱۰۰۰ میلیارد پول دارید که رانت هیات مدیره شرکت فولاد است و ما این مبلغ را گرفتهایم. میتوانی گوشی بنز و مازاراتی وارد کنید؟
⬛️🔶⬛️
۲
هنرمند مدعو پاسخ میدهد: خیر.
سانسورچی میگوید: من وارد میکنم... و جنس وارداتی را میفروشم و به ۵۰۰۰ میلیارد تومن پول میرسم. ۱۰۰۰ میلیارد شرکت فولاد را پس میدهم، پس تحریم خوب است. تحریم فلج کنند نیست و به هنرمند مدعو اشاره میکند: شما نیمی از واقعیت را نمیبینند.
نسبت ممیزی با آشوبهای ۱۴۰۱
با استناد به ذکر نمونههای مصداقی بالا میتوان اذعان داشت که بخشی از مجموعه ممیزی برای انتخابات پسا ۱۴۰۰ ساخته شد تا تفکر حاکم بر سطوح دولتی را پیشاپیش به سخره گرفته و هجو کند.
باید تاکید کرد ذکر این مصادیق در نفی ساختن برنامه انتقادی نیست. برنامه انتقادی هجو و کمدی ساختن درباره ساختار حاکمیت را نباید عیب تلقی کرد. برخی انحرافات در ساقه پیش میآید و در هر سیستمی چنین است و ساختن برنامه انتقادی مصداق هرس ساقه است، اما فیلیمو با برنامه ممیزی به دنبال بریده تنه درخت و زدن به ریشه است. ممیزی در پی ایجاد یک انحراف در افکار عمومی که درخت و ساختار مورد نقدش میوهای نخواهد داد. این استدلال در ماجرای پسا آشوبهای ۱۴۰۱ بیشتر از گذشته خودنمایی کرد.
صفحه رسمی این برنامه در اینستاگرام که توسط سازندگان بارها تایید شده متعلق به آنان است و در پستهای ریحانه سعیدیان تائید شده و میتوان استناد کرد که توسط گردانندگان اداره میشود. اقدام به هشتگسازی از اسم رمز «مهسا امینی» در بحبوحه آشوبهای سال گذشته با استفاده برنامهای که توزیع سراسری آن به عهده پلتفرم فیلیمو است و به عنوان یکی از بِرندهای آن شناخته شده، هشتگسازی به همراه انتشار بخشهایی از این برنامه برای تطبیق با غائله سال گذشته چه معنایی میتواند داشته باشد؟
آیا هشتگسازی از عنوان شهر زاهدان همزمان با اتفاقات سال گذشته و انتشار آن با هشتگ کردن اسم رمز مهسا امینی تصادفی و بدون غرض بوده است!
Enter fullscreenDownload
همزمان با آشوبهای ۱۴۰۱ ممیزی سه بخش کوتاه از برنامههای قبلی خود را با هشتگ#مهسا_امینی و باعنوان «همراه ایران» منتشر کرد.
وحید آقاپور در یکی از این بخشها به خواننده مدعو میگوید: نذار خفهات کنن فکرت را بگو{استفاده شده در ترانه} برای من عجیب است. ما اصلا خفه کردیم نداریم ما آزادترین کشور دنیا هستیم و "نذار خفهات کنند" را باید اصلاح کنی و گرنه خفهات میکنند!
Enter fullscreenDownload
در پست بعدی که منتشر شده و پس از آبان ۹۸ تولید شده سانسورچی میگوید: بیعار هستید، به شما برنمیخورد، این اعتراضهای مردم، این فحشهایی که مردم دادند، این داغ دل مردم و این فریادهایی که زدند روی شما اثر نمیگذارد، چون بی عار هستید.
Enter fullscreenDownload
در سومین پست متناسب با آشوبهای سال گذشته خواننده و سانسورچی به صورت مشترک ترانهای تغییر یافته را با این مضمون میخوانند: بیا بنویسیم مثل درس مثل مشق تو کتاب تاریخ فردا/بیا بنویسیم ما هنوز زندهایم زیربار غمها و درها /بیا بنویسیم که روزگار قاتل امیده ولی ما می دونیم شب تار آخرش سپیده/جنگ و قهر و تحریم ستم، این جهان پلشته/کی میدونه غیرخودمون، چی به ما گذشته/ هیچکی توی تاریخ قد ما خون دل نخورده، واسه یه ذره زندگی این همه نمرده/ ته همه این غما، باز ما سربلندیم /یه روزی میاد که باهم دوباره بخندیم ...
پیج برنامه ممیزی که طی چند فصل طولانی از فیلیمو پخش میشد، همزمان با گسترش یافتن آشوبها به دانشگاهشریف، پست بالا را منتشر کرد و سازندگان این برنامه نوشتند: پیج ممیزی قصد داشت در این روزها با انتشار قسمتهایی از ممیزی، با مردم ایران همراهی کنه. اما در شرایط کنونی، ضمن ابراز تاسف در خصوص وقایع اخیر(خصوصاً دانشگاههای شریف و اصفهان) و در جهت همدردی با مردم عزیز ایران، تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیتی خودداری میکند.
ممیزی چندی بعد همزمان با زلزله خود برنامه دیگری را منتشر کرد و در قالب ممیزی ترانه «همهچی آرومه» به بررسی رخدادهای پس از فتنه ۱۴۰۱ پرداخت.
Enter fullscreenDownload
ویدئوی اول
در بخشی این ویژه برنامه به موضوع «خوببودن حال» مطرح میشود و ممیز میگوید: ما هستیم اما همکاران شما (منظور سلبریتیها) نیستید، سه ماه سر کار هستیم دریغ از یک نفر اینکه کسی برای ممیزی شعر و ترانه مراجعه کند. ممیز با اشاره به اتفاقات اخیر سخنان وزیر ارشاد را دستمایه قرار میدهد و میگوید: کنفرانس برگزار کردیم و خواهش کردیم کنسرتها را شروع کنید و هنرمندها بخوانند و برنامههای هنری را با شور و حال اجرا کنند اما افاقه نکرد و اغلب تشریف نیاوردند به غیر از آقای حسن ریوندی و پرواز همای.(هنرمندان تراز) ممیز با اشاره به این دونفر به فعالیت این دو در ایام آشوبهای ۱۴۰۱ اشاره میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام سروران و بزرگواران این کلیپ توسط اینستا حذف شد لطفانشر بدید تو همه گروهها
📝کانال #رسانه_بسیج↙️
➥ @bsjghaghazan1
May 11
🔷 شهید آوینی: «اگر كشاكش ابتلائات است كه مرد می سازد، پس یاران! دل از سامان بركنیم و روی به راه نهیم. بگذار عبدالله بن عمر ما را از عاقبت كار بترساند.
🔹اگر رسم مردانگی سرباختن است، ما نیز چون سید الشهدا او را پاسخ خواهیم گفت كه: ای پدر عبدالرحمن، آیا ندانسته ای كه از نشانه های حقارت دنیا در نزد حق این است كه سر مبارک یحیی بن زكریا را برای زنی روسپی از قوم بنی اسرائیل پیشكش برند؟ بگذار اینچنین باشد. این دنیا و این سر ما!
🔸منبع: کتاب «فتح خون»
♦️شهید بی سر رضا اسماعیلی از افغانستان، شهیدی که شب قبل از شهادتش امام حسین (ع) را در خواب می بیند که به او می گوید فردا سرت را خواهند برید و مانند من شهید میشوی، اما نترس، هیچ دردی ندارد!
##رسانه_بسیج👇
📝کانال #رسانه_بسیج↙️
➥ @bsjghaghazan1
احسنت بر این امادگی و اموزش ها برای دفاع از اسلام و انقلاب و قران و ناموس و وصن
توسط بسیجیان عزیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 استادمهدی گلشنی، فیزیکدان برجسته و نظریهپرداز ایرانی، پژوهشگر پیشکسوت فلسفه علم، مترجم، استادتمام بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران، از برگزیدگان علمی و چهره ماندگار در عرصهٔ فیزیک و برندهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است.
📚دکترای فیزیک با گرایش «ذرات بنیادی» از دانشگاه برکلی آمریکا در سال ۱۳۴۸ هـ.ش. درباره چهاردهه دغدغههای خود نسبت به شبکه نفوذ دشمنان ایران در نظام آموزش عالی کشور درددل میکند:
بارها به مسئولان شواهدی نشان دادم که نفوذ آمریکاوانگلیس را در عمق دانشگاههای ایران، اثبات میکرد و هنوزهم مدارکی در اختیار دارم...!
🔰استادمهدی گلشنی در سخنرانی بهمن ماه ۹۶ در دانشگاه صنعتی شریف که آن را «وصیت نامه علمی» خود نامیدند، صراحتاً هشدار دادند که «دانشگاه در حال سقوط» است.
‼️ایشان هشدار دادند: عنوان «فرارمغزها» عبارت درستی نیست، بلکه «فراردهی مغزها» درست است. برخی در این کشور و دانشگاه، طوری با دانشجو برخورد میکنند که جوانان ما از این کشور فراری میشوند...
✍️ آیا پاکسازی دانشگاههای کشور از عناصر #مولد_ضدانقلاب، بعد از این همه تجربههای تلخ، یک ضرورت حیاتی نیست...!؟!
#چهاردهه_مدارا_با_ضدانقلاب
#فصل_پاکسازی_دانشگاهها
صفحات مجازی محمدعلی رامین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ «زندگی بدون امام زمان»
🎙استاد #رائفی_پور
🔺 زندگی بدون امام زمان یعنی مغضوب علیهم بودن...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فرش دردوره ریاست جمهوری خاتمی شروع دردوره روحانی به آمریکا هدیه شده است اینهم ارتباط پشت پرده اصلاح طلبان که بافت این فرش 19سال طول کشیده و تصاویر همه رؤسای جمهور آمریکا طی 253سال قاره آمریکاست بافته شده همه نخ این قالی از بهترین ابریشم میباشد 😡😱😡
🔴فضیلت صلوات از شامگاه پنجشنبه تا غروب روز جمعه
🔵آقا امام صادق علیه السلام میفرماید:
🟢 هنگامی که شام پنجشنبه و شب جمعه فرا میرسد، فرشتگانی از آسمان نازل میشوند که به همراه خود قلمهایی از طلا و کاغذهایی از نقره دارند. آنها در طی این مدت تا غروب روز جمعه، هیچ عملی به جز صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را ثبت نمیکنند.
📚 من لا یحضره الفقیه،ج ۱ص ۴۲۴
🟣 منتظرین گرامی صلوات از بهترین ادعیه برای حاجت روایی است و چه حاجتی بالاتر از فرج امام زمان (عج)
🌹 در این فرصت طلایی امام خود را یاری کنید با دعا برای ظهور با ذکر صلوات همراه با عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
یاعلی
⬛️🔶⬛️ بررسی نقش پلتفرمها در اغتشاشات/۱۸
۱
هشتگسازی پیاده نظام فیلیمو/ سازندگان «ممیزی» با حمایت پلتفرم یاغی چه اهدافی را پیش میبرند؟ +فیلم
کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه تنها نهاد قانونی دارای پشتوانه قانونی است، برنامه ممیزی را به عنوان یک برنامه مخرب تشخیص نداد و ترکتازی گروه سازنده با دستخوش ساختن مجموعه برنامه صداتو ادامه پیدا کرد.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق - برنامه «ممیزی» شعر وترانه از سال ۱۳۸۶ در قالب یک برنامه رادیویی در «رادیوجوان» و برنامه «جوونی_آزاد» با سردبیری حامدجوادزاده و نویسندگی همسرش «ریحانه سعیدیان» آغاز شد.
در اسفند ٩٣ و بهار ٩٤ در برنامه شهرآورد و در شبکهیک سیما این برنامه همراه با زوج مذکور ادامه یافت و بعدها از سازو کار تولید در صدا و سیما خارج و به مجموعه «پرشانایده» رفت و به فاصله کوتاهی تبدیل به برند فیلیمو و آپارات شد.
ساختار این برنامه در بخشهای ابتدایی متمرکز روی ایده ممیزی شعر و ترانههای مشهور بود که توسط آقای ممیز (وحید آقاپور) اصلاح میشد و شوخیهای مضمونی حاصل تمرکز بر دیدگاههای آقای سانسورچی و تغییر متن ترانهها در فضایی ابزورد بود.
فضای ممیزی مبتنی بر بازجویی از هنرمندی است که قصد دارد برای ترانه، فیلم و سریالش مجوز دریافت کند. از حیث مضمون سختگیریهای آقای سانسورچی به ساختار و بوروکراسی فرهنگی سه دهه گذشته شباهتی ندارد.
ساختار برنامه ممیزی یک فرآیند نظارت سختگیرانه را به تدریج به ساختار سیاسی - امنیتی کشور تعمیم میدهد و شاید از منظر دنبال کنندگان چون لحن کمدی برای چنین برنامهای انتخاب شده است، چنین تفسیر "مته به خشخاش گذاشتن" تلقی شود. اما برای فاصلهگذاری میان مردم و حاکمیت کمدی در مدیا مهمترین ابزار است.
امیال شبه سانسورچی که از ناکجاآبادی و سختگیریهایش را همه چیز به نفع منافع سیاسی خود میخواهد مصادر کند و دائما «سانسور به نفع ایدئولوژی حکومتی» را به طیف محافظهکار درون ساختار نسبت میدهد، هدف برنامه که فاصلهگذاری میان هنرمندان و مردم با بدنه حاکمیتی است، محقق خواهد شد.
این برنامه در حالی در نیمه دهه نود تولیدش را آغاز کرد که چنین ممیزی در ساختار فرهنگی آن برهه دور از ذهن بود، اما با تحلیل جزئیات این برنامه میتوان دریافت که ممیز بر اساس ایده تمسخر رویکردهای محافظهکارانه و در مواردی طیف فرهنگی هوادار انقلاب اسلامی ساخته شده است.
در قسمتهای نخست این برنامه وقتی آقای سانسورچی «کیهان» و «اخراجیها» را به عنوان روزنامه و فیلم تراز معرفی میکند، میتوان حدس است که سوگیریهای این برنامه چه اهدافی را در تمسخر نمادهای گفتمانی انقلاب اسلامی دنبال میکند.
Enter fullscreenDownload
هجو پشه !
با توجه به فضای فعلی در دو سال گذشته و تمرد علنی فیلیمو از سکوی نظارتی ساترا میتوان به این تحلیل رسید یکی دیگر از اهداف این برنامه با محوریت ممیزی، هدفی جز سست کردن جایگاه سکوهای نظارتی و ناظران بر امور تولید محتوای فرهنگی در داخل کشور را ندارد.
ممیزی با یک شیب آرام به تدریج رویه سیاسیتری در پیش گرفت و یکی از قسمتهایش با روی کار آمدن دولت سیزدهم تبدیل به ترند فضای مجازی شد. این بخش از برنامه ممیزی با هشتگ «کت_کشی» ترند شد.
Enter fullscreenDownload
کت کشی
در بریده ترند شده «کت_کشی» سانسورچی میگوید: من از مدیران اقتصادی این کشور هستم و در وزارت صمت از مدیرکلهای مهم ذی نفوذ و تعیین کننده هستم، اصلا وزیر با لابی ما انتخاب میشود.
هنرمند مدعو ناگهان میپرسد: شما عضو مجمع ذاکرین (اهل بیت) بودید، چی شد که که یک دفعه رشد کردید؟
سانسورچی میگوید: ما پله پله آمدیم بالا، گام اول شما باید چندین سال «کتکشی» کنید.
عبارت دوپهلوی کتکشی و بریدههای برنامه ممیزی که در آشوبهای اخیر به بخشی از عملیات اعتراضی علیه حاکمیت تبدیل شد، نشان میداد سازندگان و پلتفرم پخش کننده از خلأ مشهود نظارت بر این برنامه، یک فرهنگ ضد سیستمی را تولید و در فضای مجازی گسترش دادهاند.
Enter fullscreenDownload
فواید تحریم
با مبنا قرار دادن بخشی از یکی از قسمتهای ترند شده این مجموعه میتوان ردپای هجو گفتمان انقلابی که مبتنی بر توسعه اقتصادی برای عبور از تحریم است را به وضوح مشاهده کرد، در بخشی دیگر از این برنامه که با هشتگ «کاسبان_تحریم» ترند شد سانسورچی با استدلال کاراکتر مدیری در سریال هیولا میگوید: تورم میتواند مفید باشد، ما ناله تورمی داریم و اشتباه است. همین منطق نمایشی {سریال هیولا} را باید در مورد تحریم پیاده کرد. راجع به فواید تحریم سریال بسازیم. سانسورچی در مورد فواید تحریم میگوید: فرض کن ۱۰۰۰ میلیارد پول دارید که رانت هیات مدیره شرکت فولاد است و ما این مبلغ را گرفتهایم. میتوانی گوشی بنز و مازاراتی وارد کنید؟
⬛️🔶⬛️
۲
هنرمند مدعو پاسخ میدهد: خیر.
سانسورچی میگوید: من وارد میکنم... و جنس وارداتی را میفروشم و به ۵۰۰۰ میلیارد تومن پول میرسم. ۱۰۰۰ میلیارد شرکت فولاد را پس میدهم، پس تحریم خوب است. تحریم فلج کنند نیست و به هنرمند مدعو اشاره میکند: شما نیمی از واقعیت را نمیبینند.
نسبت ممیزی با آشوبهای ۱۴۰۱
با استناد به ذکر نمونههای مصداقی بالا میتوان اذعان داشت که بخشی از مجموعه ممیزی برای انتخابات پسا ۱۴۰۰ ساخته شد تا تفکر حاکم بر سطوح دولتی را پیشاپیش به سخره گرفته و هجو کند.
باید تاکید کرد ذکر این مصادیق در نفی ساختن برنامه انتقادی نیست. برنامه انتقادی هجو و کمدی ساختن درباره ساختار حاکمیت را نباید عیب تلقی کرد. برخی انحرافات در ساقه پیش میآید و در هر سیستمی چنین است و ساختن برنامه انتقادی مصداق هرس ساقه است، اما فیلیمو با برنامه ممیزی به دنبال بریده تنه درخت و زدن به ریشه است. ممیزی در پی ایجاد یک انحراف در افکار عمومی که درخت و ساختار مورد نقدش میوهای نخواهد داد. این استدلال در ماجرای پسا آشوبهای ۱۴۰۱ بیشتر از گذشته خودنمایی کرد.
صفحه رسمی این برنامه در اینستاگرام که توسط سازندگان بارها تایید شده متعلق به آنان است و در پستهای ریحانه سعیدیان تائید شده و میتوان استناد کرد که توسط گردانندگان اداره میشود. اقدام به هشتگسازی از اسم رمز «مهسا امینی» در بحبوحه آشوبهای سال گذشته با استفاده برنامهای که توزیع سراسری آن به عهده پلتفرم فیلیمو است و به عنوان یکی از بِرندهای آن شناخته شده، هشتگسازی به همراه انتشار بخشهایی از این برنامه برای تطبیق با غائله سال گذشته چه معنایی میتواند داشته باشد؟
آیا هشتگسازی از عنوان شهر زاهدان همزمان با اتفاقات سال گذشته و انتشار آن با هشتگ کردن اسم رمز مهسا امینی تصادفی و بدون غرض بوده است!
Enter fullscreenDownload
همزمان با آشوبهای ۱۴۰۱ ممیزی سه بخش کوتاه از برنامههای قبلی خود را با هشتگ#مهسا_امینی و باعنوان «همراه ایران» منتشر کرد.
وحید آقاپور در یکی از این بخشها به خواننده مدعو میگوید: نذار خفهات کنن فکرت را بگو{استفاده شده در ترانه} برای من عجیب است. ما اصلا خفه کردیم نداریم ما آزادترین کشور دنیا هستیم و "نذار خفهات کنند" را باید اصلاح کنی و گرنه خفهات میکنند!
Enter fullscreenDownload
در پست بعدی که منتشر شده و پس از آبان ۹۸ تولید شده سانسورچی میگوید: بیعار هستید، به شما برنمیخورد، این اعتراضهای مردم، این فحشهایی که مردم دادند، این داغ دل مردم و این فریادهایی که زدند روی شما اثر نمیگذارد، چون بی عار هستید.
Enter fullscreenDownload
در سومین پست متناسب با آشوبهای سال گذشته خواننده و سانسورچی به صورت مشترک ترانهای تغییر یافته را با این مضمون میخوانند: بیا بنویسیم مثل درس مثل مشق تو کتاب تاریخ فردا/بیا بنویسیم ما هنوز زندهایم زیربار غمها و درها /بیا بنویسیم که روزگار قاتل امیده ولی ما می دونیم شب تار آخرش سپیده/جنگ و قهر و تحریم ستم، این جهان پلشته/کی میدونه غیرخودمون، چی به ما گذشته/ هیچکی توی تاریخ قد ما خون دل نخورده، واسه یه ذره زندگی این همه نمرده/ ته همه این غما، باز ما سربلندیم /یه روزی میاد که باهم دوباره بخندیم ...
پیج برنامه ممیزی که طی چند فصل طولانی از فیلیمو پخش میشد، همزمان با گسترش یافتن آشوبها به دانشگاهشریف، پست بالا را منتشر کرد و سازندگان این برنامه نوشتند: پیج ممیزی قصد داشت در این روزها با انتشار قسمتهایی از ممیزی، با مردم ایران همراهی کنه. اما در شرایط کنونی، ضمن ابراز تاسف در خصوص وقایع اخیر(خصوصاً دانشگاههای شریف و اصفهان) و در جهت همدردی با مردم عزیز ایران، تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیتی خودداری میکند.
ممیزی چندی بعد همزمان با زلزله خود برنامه دیگری را منتشر کرد و در قالب ممیزی ترانه «همهچی آرومه» به بررسی رخدادهای پس از فتنه ۱۴۰۱ پرداخت.
Enter fullscreenDownload
ویدئوی اول
در بخشی این ویژه برنامه به موضوع «خوببودن حال» مطرح میشود و ممیز میگوید: ما هستیم اما همکاران شما (منظور سلبریتیها) نیستید، سه ماه سر کار هستیم دریغ از یک نفر اینکه کسی برای ممیزی شعر و ترانه مراجعه کند. ممیز با اشاره به اتفاقات اخیر سخنان وزیر ارشاد را دستمایه قرار میدهد و میگوید: کنفرانس برگزار کردیم و خواهش کردیم کنسرتها را شروع کنید و هنرمندها بخوانند و برنامههای هنری را با شور و حال اجرا کنند اما افاقه نکرد و اغلب تشریف نیاوردند به غیر از آقای حسن ریوندی و پرواز همای.(هنرمندان تراز) ممیز با اشاره به این دونفر به فعالیت این دو در ایام آشوبهای ۱۴۰۱ اشاره میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 استادمهدی گلشنی، فیزیکدان برجسته و نظریهپرداز ایرانی، پژوهشگر پیشکسوت فلسفه علم، مترجم، استادتمام بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران، از برگزیدگان علمی و چهره ماندگار در عرصهٔ فیزیک و برندهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است.
📚دکترای فیزیک با گرایش «ذرات بنیادی» از دانشگاه برکلی آمریکا در سال ۱۳۴۸ هـ.ش. درباره چهاردهه دغدغههای خود نسبت به شبکه نفوذ دشمنان ایران در نظام آموزش عالی کشور درددل میکند:
بارها به مسئولان شواهدی نشان دادم که نفوذ آمریکاوانگلیس را در عمق دانشگاههای ایران، اثبات میکرد و هنوزهم مدارکی در اختیار دارم...!
🔰استادمهدی گلشنی در سخنرانی بهمن ماه ۹۶ در دانشگاه صنعتی شریف که آن را «وصیت نامه علمی» خود نامیدند، صراحتاً هشدار دادند که «دانشگاه در حال سقوط» است.
‼️ایشان هشدار دادند: عنوان «فرارمغزها» عبارت درستی نیست، بلکه «فراردهی مغزها» درست است. برخی در این کشور و دانشگاه، طوری با دانشجو برخورد میکنند که جوانان ما از این کشور فراری میشوند...
✍️ آیا پاکسازی دانشگاههای کشور از عناصر #مولد_ضدانقلاب، بعد از این همه تجربههای تلخ، یک ضرورت حیاتی نیست...!؟!
#چهاردهه_مدارا_با_ضدانقلاب
#فصل_پاکسازی_دانشگاهها
صفحات مجازی محمدعلی رامین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ «زندگی بدون امام زمان»
🎙استاد #رائفی_پور
🔺 زندگی بدون امام زمان یعنی مغضوب علیهم بودن...
♦️🟤♦️شگردهای دشمن برای فروپاشی خانواده
۲۶ تیر بر اساس تقویم رسمی کشور روز خانواده نام گرفته و اگر گفته شود فردای ایران در گرو خانواده است سخن گزافی نیست.
به گزارش مشرق، حسین عبداللهی فر طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: ۲۶ تیر بر اساس تقویم رسمی کشور روز خانواده نام گرفته و اگر گفته شود فردای ایران در گرو خانواده است سخن گزافی نیست. از همین رو، دشمنان ایران خانواده را آماج جنگ شناختی قرار داده و سعی میکنند با شگردهای مختلف حجاب زنان را کمرنگ و غیرت مردان را کاهش دهند تا در واقع کانون خانواده را فرو ریزند.
رابطه رنگ چادر زنان با کانون خانواده به رابطه رنگ برگ درختان با ریشههای آن شباهت زیادی دارد. وقتی برگ درختان بر اثر بیماری در ریشهها رنگ باخته و شروع به ریزش کند در واقع این درخت است که در معرض خشکی و مرگ قرار گرفته است. بنابراین وجود حجاب بر سر زنان حکایت از سلامت ریشههای خانواده میکند.
بنابراین، اولین برنامه دشمن در قالب جنگ شناختی کمرنگسازی حجاب است که سابقه آن به سالهای اولیه دهه ۷۰ باز میگردد. ابتدا چنین القا میشد که حجاب فقط چادر نیست و در گام دوم به سراغ تغییر رنگ چادر ایرانی رفتند تا این نماد اسلامی و پرچم عفت را از سر زن ایرانی بردارند. در گامهای بعدی چادر مزاحم و عریانی به عنوان زیبایی قلمداد شد. در حالی که آدمی وقتی واجب الپوشش شد که در جنگ شناختی دشمن شکست خورد و خداوند برای پوشاندن زشتیهای انسان وی را به پوشش راهنمایی کرد. شیطان، اما از همان هنگام تاکنون کوتاهترین راه برای گمراهسازی انسان را کاهش پوشش آدمی دانسته و از همین راه میلیاردها تن از ابنای بشر را به جاده انحراف کشانده است.
شیاطین امروز و دولتهای شیطانی هم همین راه را انتخاب کردهاند، اما راز عدم تمکین برخی به پذیرش فرهنگ برهنگی و ولنگاری رفتاری را در برخورداری از خانواده اصیل دانسته و بر این باورند که تا زمانی که خانواده هست عفت هم هست و تا زمانی که چادر مشکی هست خانواده هم هست. وقتی خانواده هست امکان شکلگیری شخصیت سالم هم هست. مادامی که خانواده وجود دارد قیودات اخلاقی نیز بر روابط میان فردی و اجتماعی جامعه حاکم است.
تضعیف عنصر خانواده در افراد و جامعه، سبب تضعیف رکن رکین هویت و شخصیت افراد و سرگرمی به امور کم اهمیت و مبتذل شده و این امر، نفوذ و رخنه فرهنگی و نهایتاً عملیات «تغییر» را میسر میسازد و این دقیقاً نقطه مقابل جایگاه مطلوب خانواده در جامعه اسلامی است. زمانی که خانواده هست امکان رشد و تکامل استعدادهای فردی نیز وجود دارد. آنگاه که خانواده برقرار است همبستگی اجتماعی و وحدت ملی هم برقرار میشود. تا وقتی کانون پرمهر و محبت خانواده هست ایثار و از خود گذشتگی در فرهنگ جامعه مشهود است. بنابراین دشمنان ملت ایران تضعیف کانون خانواده را با شگردهای پیچیدهای در دستور کار جنگ شناختی خود قرار داده و با القای گزارههای زیر سعی میکنند تا از شکلگیری خانواده در کشور جلوگیری به عمل آورند:
۱-حجاب فقط چادر نیست.
۲-رنگ سیاه سبب دلمردگی آدمی و جامعه میگردد.
۳- عفاف و حیا ربطی به حجاب و پوشش ندارد.
۴-زندگی بهتر در گرو رابطه غیرمتعهدانه و آزادانه است.
۵-تشکیل خانواده تعهدآور و فرزنددار شدن مسئولیت زاست.
۶-کسانی که فکر میکنند رابطه نامحرمان اشکال دارد بی ظرفیت هستند.
۷-ازدواجهای سفید و همخانگی راه فرار از مسئولیت اجتماعی است.
۸-خانواده سبب ازدیاد جمعیت و افزایش جمعیت ریشه همه مشکلات است.
۹-فرزند بیشتر سبب فقر بیشتر میگردد.
۱۰-جمعیت بیشتر آینده بشر را به مخاطره میافکند.
۱۱-ازدواج در سن پایین نشانه حماقت است.
۱۲- خانواده پرجمعیت نشانه عقب افتادگی است.
۱۳-حیوانات زیادی مانند سگ و گربه میتوانند جای فرزند را پر کنند.
۱۴-حجاب محدودیت است و زن غربی طعم آزادی را میچشد.
گروه روشنگری و تبیین روایت ها 👈 گام دوم انقلاب 👇
https://eitaa.com/joinchat/1198194870Cc4637fb806
👇کانال گام دوم انقلاب👇
https://eitaa.com/joinchat/869073078C29271ed308
حمایت جدی فستیوال جمهوری چک از فیلمهای زیرزمینی در ایران/ چراغ سینمای همجنسبازانه داخلی در «کارلوویواری» روشن شد؟
کارلووی واری
ساختن دو فیلم غیرقانونی با پوششی غیرمتعارف در سال ۱۴۰۲ و حضور سال گذشته سینمای زیرزمینی ایران با فیلمی با مضمون همجنسبازانه در کارلوویواری نشان از ادامه ولنگاری این حوزه است.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق -پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم «کارلو ویواری» در جمهوری چک روز شنبه ۱۷ تیر با اهدای دو جایزه به دو فیلم ایرانی به کار خود پایان داد. جایزه ویژه هیئت داوران این فستیوال به فیلم «تورهای خالی» ساخته بهروز کرمیزاده رسید و جایزه بهترین کارگردانی را نیز بابک جلالی برای فیلم «فریمونت» از آن خود کرد.
کارویژه «کارلو ویواری» برای حمایت از یک فیلم همجنسگرایانه
این جشنواره از سال گذشته تمرکز خود را متوجه سینمای ایران کرد و به صورت جدی به سینمایی زیرزمینی ایران توجه ویژهای دارد. سال ۱۴۰۱ در پنجاه و ششمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم کارلووی واری فیلم «تابستان با امید» ساخته صدف فروغی موفق به دریافت گوی بلورین بهترین فیلم، در این رویداد سینمایی شد.
این فیلم دومین ساخته بلند فروغی بود و با تامین سرمایه از سوی یک کمپانی کانادایی در ایران به صورت زیرزمینی ساخته شد و توانست جایزه نقدی ۲۵ هزار دلاری این جشنواره را دریافت کند.
صدف فروغی علاوهبر نویسندگی و کارگردانی «تابستان با امید»، تهیهکنندگی این فیلم را نیز بههمراه کیارش انوری و کریستینا پیووسان بر عهده داشته است.
این فیلم زیرزمینی بااستفاده از بازیگران مشهور ایرانی همچون لیلی رشیدی، مهدی قربانی، علیرضا کمالی در سکوت خبری در شمال ایران مقابل دوربین رفت. روایت این فیلم درباره یک شناگر جوان و مربی جوانش است که دارای تمایلات همجنسگرایانه ای هستند.
شخصیت اصلی این فیلم امید (مهدی قربانی بازیگر ابد و یک روز و تنگه ابوقریب) پس از آنکه از مربی شنای خود ناامید میشود وارد رفاقتی با دومین مربی اش می شود و رگههایی از همجنسبازی در رابطه این دو نفر دیده میشود.
چرا تورهای خالی به تور کارلوویواری افتاد؟
سال گذشته صدف فروغی به صورت زیرزمینی وارد ایران شد و فیلم زیرزمینی خود را با عنوان «تابستان با امید» تولید کرد. امسال نیز فیلم «بهروز کرمیزاده» فیلمساز ایرانی مقیم آلمان با سرمایهگذاری یک کمپانی آلمانی وارد ایران شد و فیلم خود را با قواعد رایج سینمای زیرزمینی و بدون پوشش عرفی رایج تولید کرد.
«تورهای خالی» مانندفیلم «عصبانی نیستم » با الگویی کهنه شده به شیفتگی پسر جوانی نسبت به دختری ثروتمند میپردازد و القای مضامین سیاسی و تاکید روی فلج شدن اقتصاد کشور را در زیر متن این روایت کلیشهای گنجانده است.
امیر (حمیدرضا عباسی ) به عنوان پیک موتوری شرکتی خصوصی در شهری ساحلی در شمال ایران کار میکند. او درآمد بسیار کمی دارد و صرفا میتواند هزینههای زندگی خودش را تامین کند و مادرش با تهیه و فروش خیارشور خانگی روزگار میگذارند. او شیفته نرگس (صدف عسگری ) دختر یک قناد است و و خانواده دختر از نظر اقتصادی زندگی ممتازتری دارند.
این دو مثل زوج فیلم «عصبانی نیستم» به دنبال فرصتی برای ازدواج با یکدیگر هستند و چون توانایی ازدواج با یکدیگر را ندارند مجبور هستند که رابطه خود را مخفی نگاه دارند تا اینکه نرگس دیگر نمیخواهد این رابطه ادامه پیدا کند و امیر باید شغلی پیدا کرده تا هزینههای یک زندگی مشترک را تامین کند. او وارد یک شغل پرمخاطره غیرقانونی میشود تا بتواند با دختر دلخواهش زندگی کند.
اگر نمایش خبرها در برادران لیلا متمرکز روی تحریم های بود در این فیلم همان الگو مورد بهرهبرداری قرار میگیرد و عمده پس زمینه خبری فیلم در چهارچوب تلویزیون متمرکز بر فشارهای مالی از طریق تحریم های اقتصادی است. فیلم با یک بیانیه سیاسی رادیکال علیه حاکمیت به پایان میرسد.
یکی از موضوعات فرامتنی این فیلم حضور صدف عسگری پس از «آیه های زمینی» در جشنواره فیلم کن اخیر است . او در این فیلم یز نقش آفرینی کرده و با توجه به رفتار هنجارشکن این بازیگر سابق سینمای ایران مشخص است که رویکرد جشنواره کارلووی واری نیز همانند جشنواره های کن و برلین رویکردی کاملاً سیاسی علیه کشورمان است.
با تلاش عوامل این فیلم و کریم لکزاده و عوامل فیلم «ماده تاریک» در حاشیه جشنواره، هئیت داوران این فستیوال در بیانیهای از آشوبهای پاییز ۱۴۰۱ حمایت کردند.
ساختن دو فیلم غیرقانونی در ایران با پوششی غیرمتعارف در سال ۱۴۰۲ و حضور سال گذشته سینمای زیرزمینی با حمایت کمپانیهای خارجی نشان میدهد، ولنگاری همچنان ادامه دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺خداوند نخواهد کذشت!!
تا الان شنیدهاید که رهبر معظم انقلاب بگویند خدا از فلانی نخواهد گذشت؟!؟
📍پس مسئله خیلی مهمه که آقا اینجوری صحبت میکنند...
@moheban_velayatt313
⬛️🔶⬛️ بررسی نقش پلتفرمها در اغتشاشات/۱۸
۱
هشتگسازی پیاده نظام فیلیمو/ سازندگان «ممیزی» با حمایت پلتفرم یاغی چه اهدافی را پیش میبرند؟ +فیلم
کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه تنها نهاد قانونی دارای پشتوانه قانونی است، برنامه ممیزی را به عنوان یک برنامه مخرب تشخیص نداد و ترکتازی گروه سازنده با دستخوش ساختن مجموعه برنامه صداتو ادامه پیدا کرد.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق - برنامه «ممیزی» شعر وترانه از سال ۱۳۸۶ در قالب یک برنامه رادیویی در «رادیوجوان» و برنامه «جوونی_آزاد» با سردبیری حامدجوادزاده و نویسندگی همسرش «ریحانه سعیدیان» آغاز شد.
در اسفند ٩٣ و بهار ٩٤ در برنامه شهرآورد و در شبکهیک سیما این برنامه همراه با زوج مذکور ادامه یافت و بعدها از سازو کار تولید در صدا و سیما خارج و به مجموعه «پرشانایده» رفت و به فاصله کوتاهی تبدیل به برند فیلیمو و آپارات شد.
ساختار این برنامه در بخشهای ابتدایی متمرکز روی ایده ممیزی شعر و ترانههای مشهور بود که توسط آقای ممیز (وحید آقاپور) اصلاح میشد و شوخیهای مضمونی حاصل تمرکز بر دیدگاههای آقای سانسورچی و تغییر متن ترانهها در فضایی ابزورد بود.
فضای ممیزی مبتنی بر بازجویی از هنرمندی است که قصد دارد برای ترانه، فیلم و سریالش مجوز دریافت کند. از حیث مضمون سختگیریهای آقای سانسورچی به ساختار و بوروکراسی فرهنگی سه دهه گذشته شباهتی ندارد.
ساختار برنامه ممیزی یک فرآیند نظارت سختگیرانه را به تدریج به ساختار سیاسی - امنیتی کشور تعمیم میدهد و شاید از منظر دنبال کنندگان چون لحن کمدی برای چنین برنامهای انتخاب شده است، چنین تفسیر "مته به خشخاش گذاشتن" تلقی شود. اما برای فاصلهگذاری میان مردم و حاکمیت کمدی در مدیا مهمترین ابزار است.
امیال شبه سانسورچی که از ناکجاآبادی و سختگیریهایش را همه چیز به نفع منافع سیاسی خود میخواهد مصادر کند و دائما «سانسور به نفع ایدئولوژی حکومتی» را به طیف محافظهکار درون ساختار نسبت میدهد، هدف برنامه که فاصلهگذاری میان هنرمندان و مردم با بدنه حاکمیتی است، محقق خواهد شد.
این برنامه در حالی در نیمه دهه نود تولیدش را آغاز کرد که چنین ممیزی در ساختار فرهنگی آن برهه دور از ذهن بود، اما با تحلیل جزئیات این برنامه میتوان دریافت که ممیز بر اساس ایده تمسخر رویکردهای محافظهکارانه و در مواردی طیف فرهنگی هوادار انقلاب اسلامی ساخته شده است.
در قسمتهای نخست این برنامه وقتی آقای سانسورچی «کیهان» و «اخراجیها» را به عنوان روزنامه و فیلم تراز معرفی میکند، میتوان حدس است که سوگیریهای این برنامه چه اهدافی را در تمسخر نمادهای گفتمانی انقلاب اسلامی دنبال میکند.
Enter fullscreenDownload
هجو پشه !
با توجه به فضای فعلی در دو سال گذشته و تمرد علنی فیلیمو از سکوی نظارتی ساترا میتوان به این تحلیل رسید یکی دیگر از اهداف این برنامه با محوریت ممیزی، هدفی جز سست کردن جایگاه سکوهای نظارتی و ناظران بر امور تولید محتوای فرهنگی در داخل کشور را ندارد.
ممیزی با یک شیب آرام به تدریج رویه سیاسیتری در پیش گرفت و یکی از قسمتهایش با روی کار آمدن دولت سیزدهم تبدیل به ترند فضای مجازی شد. این بخش از برنامه ممیزی با هشتگ «کت_کشی» ترند شد.
Enter fullscreenDownload
کت کشی
در بریده ترند شده «کت_کشی» سانسورچی میگوید: من از مدیران اقتصادی این کشور هستم و در وزارت صمت از مدیرکلهای مهم ذی نفوذ و تعیین کننده هستم، اصلا وزیر با لابی ما انتخاب میشود.
هنرمند مدعو ناگهان میپرسد: شما عضو مجمع ذاکرین (اهل بیت) بودید، چی شد که که یک دفعه رشد کردید؟
سانسورچی میگوید: ما پله پله آمدیم بالا، گام اول شما باید چندین سال «کتکشی» کنید.
عبارت دوپهلوی کتکشی و بریدههای برنامه ممیزی که در آشوبهای اخیر به بخشی از عملیات اعتراضی علیه حاکمیت تبدیل شد، نشان میداد سازندگان و پلتفرم پخش کننده از خلأ مشهود نظارت بر این برنامه، یک فرهنگ ضد سیستمی را تولید و در فضای مجازی گسترش دادهاند.
Enter fullscreenDownload
فواید تحریم
با مبنا قرار دادن بخشی از یکی از قسمتهای ترند شده این مجموعه میتوان ردپای هجو گفتمان انقلابی که مبتنی بر توسعه اقتصادی برای عبور از تحریم است را به وضوح مشاهده کرد، در بخشی دیگر از این برنامه که با هشتگ «کاسبان_تحریم» ترند شد سانسورچی با استدلال کاراکتر مدیری در سریال هیولا میگوید: تورم میتواند مفید باشد، ما ناله تورمی داریم و اشتباه است. همین منطق نمایشی {سریال هیولا} را باید در مورد تحریم پیاده کرد. راجع به فواید تحریم سریال بسازیم. سانسورچی در مورد فواید تحریم میگوید: فرض کن ۱۰۰۰ میلیارد پول دارید که رانت هیات مدیره شرکت فولاد است و ما این مبلغ را گرفتهایم. میتوانی گوشی بنز و مازاراتی وارد کنید؟
⬛️🔶⬛️
۲
هنرمند مدعو پاسخ میدهد: خیر.
سانسورچی میگوید: من وارد میکنم... و جنس وارداتی را میفروشم و به ۵۰۰۰ میلیارد تومن پول میرسم. ۱۰۰۰ میلیارد شرکت فولاد را پس میدهم، پس تحریم خوب است. تحریم فلج کنند نیست و به هنرمند مدعو اشاره میکند: شما نیمی از واقعیت را نمیبینند.
نسبت ممیزی با آشوبهای ۱۴۰۱
با استناد به ذکر نمونههای مصداقی بالا میتوان اذعان داشت که بخشی از مجموعه ممیزی برای انتخابات پسا ۱۴۰۰ ساخته شد تا تفکر حاکم بر سطوح دولتی را پیشاپیش به سخره گرفته و هجو کند.
باید تاکید کرد ذکر این مصادیق در نفی ساختن برنامه انتقادی نیست. برنامه انتقادی هجو و کمدی ساختن درباره ساختار حاکمیت را نباید عیب تلقی کرد. برخی انحرافات در ساقه پیش میآید و در هر سیستمی چنین است و ساختن برنامه انتقادی مصداق هرس ساقه است، اما فیلیمو با برنامه ممیزی به دنبال بریده تنه درخت و زدن به ریشه است. ممیزی در پی ایجاد یک انحراف در افکار عمومی که درخت و ساختار مورد نقدش میوهای نخواهد داد. این استدلال در ماجرای پسا آشوبهای ۱۴۰۱ بیشتر از گذشته خودنمایی کرد.
صفحه رسمی این برنامه در اینستاگرام که توسط سازندگان بارها تایید شده متعلق به آنان است و در پستهای ریحانه سعیدیان تائید شده و میتوان استناد کرد که توسط گردانندگان اداره میشود. اقدام به هشتگسازی از اسم رمز «مهسا امینی» در بحبوحه آشوبهای سال گذشته با استفاده برنامهای که توزیع سراسری آن به عهده پلتفرم فیلیمو است و به عنوان یکی از بِرندهای آن شناخته شده، هشتگسازی به همراه انتشار بخشهایی از این برنامه برای تطبیق با غائله سال گذشته چه معنایی میتواند داشته باشد؟
آیا هشتگسازی از عنوان شهر زاهدان همزمان با اتفاقات سال گذشته و انتشار آن با هشتگ کردن اسم رمز مهسا امینی تصادفی و بدون غرض بوده است!
Enter fullscreenDownload
همزمان با آشوبهای ۱۴۰۱ ممیزی سه بخش کوتاه از برنامههای قبلی خود را با هشتگ#مهسا_امینی و باعنوان «همراه ایران» منتشر کرد.
وحید آقاپور در یکی از این بخشها به خواننده مدعو میگوید: نذار خفهات کنن فکرت را بگو{استفاده شده در ترانه} برای من عجیب است. ما اصلا خفه کردیم نداریم ما آزادترین کشور دنیا هستیم و "نذار خفهات کنند" را باید اصلاح کنی و گرنه خفهات میکنند!
Enter fullscreenDownload
در پست بعدی که منتشر شده و پس از آبان ۹۸ تولید شده سانسورچی میگوید: بیعار هستید، به شما برنمیخورد، این اعتراضهای مردم، این فحشهایی که مردم دادند، این داغ دل مردم و این فریادهایی که زدند روی شما اثر نمیگذارد، چون بی عار هستید.
Enter fullscreenDownload
در سومین پست متناسب با آشوبهای سال گذشته خواننده و سانسورچی به صورت مشترک ترانهای تغییر یافته را با این مضمون میخوانند: بیا بنویسیم مثل درس مثل مشق تو کتاب تاریخ فردا/بیا بنویسیم ما هنوز زندهایم زیربار غمها و درها /بیا بنویسیم که روزگار قاتل امیده ولی ما می دونیم شب تار آخرش سپیده/جنگ و قهر و تحریم ستم، این جهان پلشته/کی میدونه غیرخودمون، چی به ما گذشته/ هیچکی توی تاریخ قد ما خون دل نخورده، واسه یه ذره زندگی این همه نمرده/ ته همه این غما، باز ما سربلندیم /یه روزی میاد که باهم دوباره بخندیم ...
پیج برنامه ممیزی که طی چند فصل طولانی از فیلیمو پخش میشد، همزمان با گسترش یافتن آشوبها به دانشگاهشریف، پست بالا را منتشر کرد و سازندگان این برنامه نوشتند: پیج ممیزی قصد داشت در این روزها با انتشار قسمتهایی از ممیزی، با مردم ایران همراهی کنه. اما در شرایط کنونی، ضمن ابراز تاسف در خصوص وقایع اخیر(خصوصاً دانشگاههای شریف و اصفهان) و در جهت همدردی با مردم عزیز ایران، تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیتی خودداری میکند.
ممیزی چندی بعد همزمان با زلزله خود برنامه دیگری را منتشر کرد و در قالب ممیزی ترانه «همهچی آرومه» به بررسی رخدادهای پس از فتنه ۱۴۰۱ پرداخت.
Enter fullscreenDownload
ویدئوی اول
در بخشی این ویژه برنامه به موضوع «خوببودن حال» مطرح میشود و ممیز میگوید: ما هستیم اما همکاران شما (منظور سلبریتیها) نیستید، سه ماه سر کار هستیم دریغ از یک نفر اینکه کسی برای ممیزی شعر و ترانه مراجعه کند. ممیز با اشاره به اتفاقات اخیر سخنان وزیر ارشاد را دستمایه قرار میدهد و میگوید: کنفرانس برگزار کردیم و خواهش کردیم کنسرتها را شروع کنید و هنرمندها بخوانند و برنامههای هنری را با شور و حال اجرا کنند اما افاقه نکرد و اغلب تشریف نیاوردند به غیر از آقای حسن ریوندی و پرواز همای.(هنرمندان تراز) ممیز با اشاره به این دونفر به فعالیت این دو در ایام آشوبهای ۱۴۰۱ اشاره میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما نمیتوانیم
ما نمیتوانیم
ما نمیتوانیم
ما بدبختیم
ما بیچارهایم ... 😳🤪🤣
تمام دنیا درحال تهاجم به سوریه هستند
سوریه درحال فروپاشیست
ما نباید مثل سوریه نابود شویم
پس بهتر است خودمان زودتر تسلیم شویم !
عصاره و چکیده تفکر غیر انقلابی و غربگرا
سعی کنید نخندید.
✍️چرا جزاير سه گانه خليج فارس متعلق به ايران است؟
مجموع جزاير و شهرستان ابوموسى با وسعتى بيش از ۶۸ کيلومتر مربع مشتمل بر جزاير ابوموسى، جزيره تنب کوچک، سيرى، فرور بزرگ و فرور کوچک است. جزيره ابوموسى با وسعت ۱۲ کيلومتر مربع، تنب بزرگ با ۱۱ کيلومتر مربع و تنب کوچک با ۲ کيلومتر مربع مساحت همراه با ساير جزاير ايرانى خليج فارس، دنباله چين خوردگى هاى زاگرس محسوب مى شود.
جزيره ابوموسى يکى از ۱۴ جزيره استان هرمزگان و نزديک ترين و پهنه خشکى از خاک ايران به خط استوا است که در طول ۲۲۲ کيلومترى بندرعباس و ۷۵ کيلومترى بندر لنگه واقع است.
نام جزيره ابوموسى به صورت هاى مختلف در تاريخ ايران به کار گرفته شده است که از آن جمله مى توان به ابوموسا، غضنفر، بوم موسى - بوموف، بابا موسى، و گپ سبزو اشاره کرد.
اين جزيره با طول و عرض حدود ۵/ ۴ کيلومتر به عنوان يکى از مراکز صدور نفت خام کشور با ظرفيتى قابل توجه محسوب مى شود. به دليل نبود آب شيرين و اراضى مناسب کشاورزى بيشتر مردم ابوموسى ماهيگيرند. در اين جزيره، معدن خاک سرخ نيز وجود دارد.جزيره تنب بزرگ به مساحت بيش از ۱۰ کيلومتر در فاصله ۱۴ مايل دريايى از جنوب غربى جزيره قشم واقع شده است.
جزيره تنب کوچک مثلث شکل و در ۶ مايلى غرب جزيره تنب بزرگ قرار دارد. فاصله آن تا مرکز استان از طريق دريا حدود ۱۰۵ مايل دريايى و مساحت آن حدود ۲ کيلومتر مربع است.
اين جزيره غيرمسکونى است.خليج فارس و جزاير آن از جمله ابوموسى در روزگار عيلاميان به ويژه در زمان سلطنت «شيلهک اين شوشيناک» در ۱۱۶۵ سال پيش از ميلاد تحت تسلط اين سلسله بوده است.
در دولت ماد نيز جزاير خليج فارس جزو يکى از ايالت هاى جنوب غربى و سپس جزو ساتراپ (استان) چهاردهم دولت ماد به نام «درنگيانه» و بخشى از کرمان بود. در دوران هخامنشيان اين جزاير از جمله جزاير ابوموسى و تنب کوچک و بزرگ به موجب بند ۶ ستون اول کتيبه بيستون جزو استان پارس بوده است.
همچنين در دوران اشکانيان در روزگار سلطنت مهرداد اول (۱۷۱- ۱۳۸ پيش از ميلاد) بنادر و جزيره هاى پارس تحت حکومت اين سلسله قرار گرفت.
در عهد ساسانيان جزاير و بنادر خليج فارس جزو قلمرو ايران و شهر اردشير از استان پارس و جزو پادکيسان نيمروز بود.پس از ورود اسلام به ايران در دوره اقتدار آل بويه از ۳۲۲ هجرى قمرى بنادر و جزاير سراسر کرانه هاى خليج فارس در قلمرو فرمانروايى آنها قرار داشت.
اين فرمانروايى به دست سلجوقيان کرمان ادامه داشت تا اين که پس از انقراض ملوک کيش در سال ۶۲۶ هجرى قمرى در روزگار اتابکان فارس و ايلخانان مغول والى هاى درياى فارس يا ملوک هرمز در جزيره کيش سکنى گزيدند و تا سال ۷۷۹ هجرى قمرى بر تمام جزاير خليج فارس و درياى مکران- عمان- حکومت کردند.
تيموريان نيز خراج جزيره کيش و ساير جزاير خليج فارس را تا سال ۸۷۳ هجرى قمرى که در ايران حکومت داشتند، جزو فارس محسوب و وصول مى کردند.با ورود پرتغالى ها به خليج فارس و آغاز فعاليت هاى استعمار نوين در منطقه، جزاير اين خليج از جمله ابوموسى به اشغال دريانوردان پرتغالى درآمد.
در روزگار سلطنت شاه عباس صفوى، پس از يک دوره طولانى نبرد، جزاير و بنادر ايرانى در خليج فارس از جمله ابوموسى، قشم، هرمز و بحرين به وسيله نيروهاى ايرانى آزاد شد که به همين مناسبت بندر گمبرون به بندر عباس تغيير نام يافت.در سال ۱۱۴۷ هجرى قمرى (۱۷۳۵ميلادى ) نادرشاه افشار، لطيف خان دشتستانى را به سمت حاکم ايالت هاى جنوب ايران و کاپيتانى کل سواحل و بنادر و جزاير خليج فارس منصوب کرد که اين فرد در سال ۱۷۳۶ ميلادى به بحرين لشکر کشيد و شيخ جبار هوله، ياغى بحرين را شکست داد و کليد دژ بحرين را براى نادرشاه فرستاد.
کريم خان زند نيز در سال ۱۱۷۹ هجرى قمرى (۱۷۶۵ ميلادى) بر سراسر منطقه فارس و جزاير خليج فارس از جمله ابوموسى و بحرین و ... اعمال حاکميت کرد.در دوره قاجاريه آقامحمدخان پس از شکست دادن جانشينان کريم خان زند، موفق شد بر تمام ايران از جمله بنادر و جزاير خليج فارس مسلط شود.
در روزگار فتحعلى شاه هم جزاير درياى پارس از جمله کيش، بحرين، ابوموسى، هندرابى، تنب بزرگ و تنب کوچک، فارور و ... جزو ايالت فارس محسوب مى شد و در سال ۱۲۶۳ ه.ق کرانه ها و جزيره هاى خليج فارس از جمله جزيره ابوموسى بخشى از ايالت «بنادر خليج فارس» شد.
در سال ۱۸۵۳ استعمار بريتانيا که از سال ۱۸۱۹ به بهانه حفظ امنيت در خليج فارس استقرار يافته بود در راه تثبيت سلطه خود، حکام منطقه را در کنفراسى جمع کرد و آنها قراردادى را تحت عنوان صلح جاويدان امضا کردند که به موجب آن بريتانيايى ها اجازه يافتند نه تنها به بهانه مبارزه با دزدان دريايى بلکه به بهانه حفظ امنيت خليج فارس بتوانند در هر حادثه اى که در کرانه هاى خليج فارس اتفاق مى افتد مداخله کنند.