eitaa logo
کافه عدالت
2.2هزار دنبال‌کننده
83 عکس
50 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌕 ا ☑️ روش‌های گفتمان سازی در نظام اسلامی 🖋هانی ایرانمنش، مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی ▪️روش موج به موج؛ یکی از روش‌های گفتمان سازی روش موج به موج است که خود مقام معظم رهبری مداوم از آن استفاده می‌کنند؛ در جوامع موج‌های اجتماعی وجود دارد و برای بسط یک گفتمان خلق یک موج مبتنی بر موج سابق لازم است. اینکه چگونه می‌توانیم به نقطه موج به موج برسیم، یک روش خاص ندارد بلکه هر جامعه نسبت به جامعه دیگر متفاوت است و باید ببینیم در جامعه ما چه موج زنده ای وجود دارد و این موج زنده را چگونه می‌شود مدیریت کرد. ▪️روایت سازی؛ حرکت‌های عمومی جهانی در نقاط مختلف دنیا با روایت‌ها شکل گرفته اند، ما باید فناوری‌های روایتگری، جنگ روایت‌ها و تنازع روایت‌ها را بلد باشیم، گاهی اوقات یک تغییر روایت جامعه را زیر و رو می‌کند و تبدیل به افتخار تاریخی می‌کند. ▪️ایجاد امت پیشران؛ برای ایجاد امت پیشران باید از ظرفیت نوجوانان استفاده کنیم و نوجوان پیشران بسازیم؛ تربیت نوجوان پیشران با روش‌های تربیتی ما یک تفاوت جدی دارد و باید نوجوان پیشران را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی تربیت کنیم. ➕مطالعه گزارش در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 📍این هفته با عنوان: ☑️ کارکرد ذهن نمایشی در نویسندگی 🔻همراه با یادداشت‌خوانی با حضور: 👤مجید رنگی، کارشناس نمایش خلاق 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ عقلانیت، انتخابات، مردم 🔻بررسی نقش نخبگان حوزه و دانشگاه در مشارکت حداکثری مردم 👤محمدباقر خراسانی؛ پژوهشگر حوزه و دانشگاه، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ✔️انواع نگاه به مردم و جایگاه آنها از نظر سیاسیون را می‌توان این‌گونه دسته‌بندی کرد؛ نگاه ویترینی و دکوری، نگاه داربستی و ابزاری، نگاه تشریفاتی، نگاه مقطعی و نگاه دائمی.رکن رکین نگاه امام و رهبری به مردم همین نگاه آخری هست؛ یعنی مردم ستون اساسی این خیمه نظام هستند. ➕این گفت‌وگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ مردم سالاری دینی؛ متناقض نمایی بی‌پاسخ 🔻بازخوانی اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) به مقوله مردم سالاری دینی با حضور: 👤 حجت‌الاسلام دکتر الهی‌راد، عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) ✔️مردم سالاری دینی اگر با محوریت توحید نباشد یک دروغ بزرگ است. دوگانه مردم و دین وقتی ایجاد می شود که پیش فرض این باشد که مردم کافر هستند و حال آنکه در نگاه امامین انقلاب و علامه مصباح مردم مسلمان هستند و رویکرد توحیدی دارند. 📍فایل کامل محفل پانزدهم به‌زودی از پیام‌رسان‌های رسانه‎ فکرت منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا 💠 "در اسارت تفکر ترجمه‌ای" ✳️ پاسخ‌های مهدی جمشیدی به ادعاهای مهرآئین 📝 موارد زیر برخی از ادعاهای مطرح شده توسط آقای مهرآئین می‌باشد که توسط آقای جمشیدی پاسخ داده شده است: 📌 نظام، همواره خودش را فقط مشتمل بر مجموعه‌ای فضایل و خدمات می‌داند و به هیچ خطایی اعتراف نمی‌کند. 📌 نظام به‌دلیل دوپارگی هویّتی‌اش، از یک سو ناچار است جانب ایدئولوژی خودش را بگیرد و در پی هدف‌های جهانی و آرمان‌های منطقه‌ای و فراملّی باشد؛ و از سوی دیگر، به زندگی و معیشت مردم بپردازد، اما این وضع، نارضایتی اجتماعی در پی داشته است. 📌 مدیریت جامعه به‌دست نیروهای امنیتی افتاده و ازاین‌رو، امکان گفتگو از دست رفته‌است. 📌 نظام در پی متفاوت‌ستیزی است و تکثّرها را برنمی‌تابد. 📌 نظام جمهوری اسلامی، عناصری از تمامیّت‌خواهی را دارد و آن‌گاه نیز تعداد زیادی از مؤلفه‌های دولت توتالیتر را بر نظام، منطبق کردند. 📌 سنّت ما، ناعقل است و تجدّد، عقل؛ به این معنی که سنّت ما به‌دلیل خدا بنیانی، یا استدلال عقلی را برنمی‌تابد و یا ضد عقلی است. 📌 نظام، مردم را ملامت و تحقیر می‌کند و آنها را فتنه‌گر و اضافی و زائد می‌شمارد و می‌خواهد مردم را از معادله سیاسی، حذف کند. 👇شما عزیزان و همراهان کانال می‌توانید: ➕پاسخ‌های مهدی جمشیدی را «وبگاه فکرت» بخوانید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ آیا آیت‎الله مصباح رای مردم را زینتی می‎دانست؟ 🎙 حجت‌الاسلام دکتر الهی‌راد، عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) ✔️کسی که رای مردم را زینتی می‌داند باید انتخابات را تحریم می‎کرد و نباید خود در انتخابات کاندیدا می‌شد تا از سوی مردم رای بگیرد. بارها پیش آمده در جمهوری اسلامی کسانی برسرکار آمدند که قطعا اینها مورد نظر آقای مصباح نبودند اما آقای مصباح از رای مردم تمکین کردند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ بازخوانی اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) نسبت به مقوله مردم سالاری دینی 🎙 حجت‌الاسلام دکتر الهی‌راد، عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) ✔️در اندیشه علامه مصباح (ره) موضوع حکومت اسلامی «مردم مسلمان» هستد. ✔️موضوع مردم سالاری دینی «انسان» است. انسانی که ابدیت در پیش دارد.فهم اندیشه سیاسی آیت‌الله مصباح مبتنی بر این است که نوع اندیشه ایشان در مورد انسان را بفهمیم. ✔️در اندیشه علامه مصباح یزدی «جمهوری اسلامی» در حقیقت دین است و قابل انفکاک نیست که دقیقا امام هم همین نگاه را داشتند. ➕این گفت‌وگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
📌 «جامعه اسلامی جز با حضور مردم ایجاد نمی‌شود» 👤 شریف لکزایی: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: 💠 به نظر بنده جمهوریت در همه دنیا، یک وجود بیشتر ندارد؛ 🔸 یعنی جمهوری ما که با ایران اسلامی پیوند خورد از لحاظ وجودی با همه جمهوری‌هایی که در همه جا هست واجد ویژگی‌های یکسانی است. ⚠️ ولی آنچه که بین این جمهوری‌ها، تمایزاتی را ایجاد می‌کند، وجه ماهیتی است که هر کدام از آن‌ها دارند؛ 🔹 مانند جمهوری اسلامی در ایران یا جمهوری‌های لیبرال دموکراسی در غرب. ✴️ آنچه که به صورت عام از مفهوم جمهوری برداشت می‌شود نوع خاصی از حکومت است که مردم نقش اساسی و مهمی در تعیین سرنوشت کشورشان دارند، ⬅️ به تعبیر دیگر، یکی از ابزارهای مهم این جمهوری‌ها آن است که مردم مستقیم یا غیرمستقیم مناصبی را در اختیار افراد خاص و برگزیده قرار می‌دهند تا آنها کشور را اداره کنند. ✅ چیزی که در انقلاب اسلامی هم به آن از سوی امامین انقلاب اشاره شده است این است که حضور مردم، اساسی است و امروز هم به این تداوم حضور نیاز داریم. 💢 در مباحث حکمی و سیاست متعالیه ما چاره‌ای از اینکه به مردم بپردازیم و به آنان نقش بدهیم نداریم. 👈 یعنی اگر بخواهیم فضای متفاوتی در جامعه شکل بگیرد و تدام یابد، حضور مردم می‌تواند باعث گشایش بیشتر و رونق فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شود و پیشرفت‌های بیشتری را شاهد باشیم. 🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن این گفت و گو از طریق لینک زیر: 🔗fekrat.net/article/lnk/48649 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
فیلسوفان، فوتبال را چگونه می‌بینند؟ ارسطو فوتبال را بیشتر از شطرنج دوست دارد؛ چرا که بیش از هر ورزش دیگری نشانه‌های فضیلت‌طلبی در فوتبال نمود دارد. برای ارسطو موفقیت در به‌‌کارگیری همزمان و بی‌وقفه ذهن و جسم در طول یک بازی مهم‌تر از برنده شدن در بازی است. با این وصف تیم بهتر در نگاه ارسطو لزوما تیم برنده نیست؛ تیمی است که تک‌تک بازیکنان آن طبیعت بشری را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته باشند. سورن کیرکگور شاید تنها تماشاچی فوتبال باشد که از تماشای ضربات پنالتی لذت می‌برد. چرا؟ بازیکنی که پشت توپ ایستاده بهترین تمثیل از «اضطراب» کیرکگور است؛ وقتی که او اضطراب را به نوعی سرگیجه تشبیه می‌کند که از نگاه کردن به ژرفای آینده سرچشمه می‌گیرد. افلاطون در زمین فوتبال طرفدار تیمی است که طبیعت دوگانه بازی را به حد کمال برساند: از فرصت‌هایی که در اختیار دارد، بهترین استفاده را ببرد و هرگز هم گل نخورد. با ایده‌آل‌های افلاطونی هیچ دو تیم فوتبالی اصلا نمی‌توانند داخل مستطیل سبز شوند. امانوئل کانت اگر قرار باشد فوتبال ببیند در جایگاه ویژه می‌نشیند و به بازی فوتبال همچون یک اثر هنری از جنبه زیبایی‌شناسی نگاه می‌کند؛ بدون آن که درباره بهتر یا بدتر بودن یک بازی زیبا قضاوت کند. لذت یا رنجی که تماشاچیان از تماشای بازی تیم محبوب خود می‌برند، مبنای قضاوت جناب کانت قرار می‌گیرد. ژان پل سارتر در بازی فوتبال حواسش تمام و کمال با داور است. به جای تماشای بازی، حرکات و تصمیم‌های داور را دنبال می‌کند که در تصمیمی که می‌گیرد هم آزاد است و هم مسئول. هیچکس نمی‌تواند به او بگوید چه تصمیمی بگیرد و مسئولیت هر پیامدی فقط برعهده خود اوست. فردریش نیچه اگر امروز زنده بود، احتمالا طرفدار سرسخت تیم آرسنال بود. نیچه فوتبال را وقتی می‌پسندد که هنرمندانه بازی شود. به روشی خلاقانه، مثبت و رویایی که زیبایی بالقوه بازی را به فعل درآورد و در یک کلام «با شکوه» باشد؛ همان ویژگی‌هایی که آرسنال دارد. تامس هابز در بازی فوتبال انگیزه‌ای به نام نوع‌دوستی را جایز نمی‌داند. هر انگیزه‌ای در نهایت خودمحورانه و منفعت‌طلبانه است. پس اگر بازیکنی بهترین فرصت گلزنی را به بازیکن هم‌تیمی‌اش می‌بخشد، هدفش خدمت به او نیست بلکه می‌خواهد لذت «بازیکن در خدمت تیم بودن» را برای خودش بخرد. جرمی بنتام خطای فنی در یک بازی فوتبال را توجیه می‌کند! خطای یک مدافع از آن رو که به سایر هم‌بازی‌هایش خیر می‌رساند مجاز است. اخلاقی هم هست؛ چرا که در نگاه بنتام بازیکن خطاکار خود را برای منفعتی بالاتر به خاطر بازیکنان هم‌تیمی‌اش فدا می‌کند. جان استوارت میل گل قرن را، همان گلی که مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ با انگلستان زد، نمونه اعلای نبوغ انسانی در سایه آزادی می‌داند. لابد میل حرکت مارادونا را طغیان خلاقیت، پیروزی شخصیت انسانی و تجلیل از عمل انتخاب می‌داند و از آن لذت می‌برد. @cafe_fekr
🌕خودباوری؛ مبنای انقلاب اسلامی 🖋دکتر محسن ردادی ✔️خودباوری ملی این است که ملتی خودش را دارای خصیصه و ویژگی خاص و ممتاز از دیگران دیده و به آن افتخار کند. ✔️در انقلاب اسلامی ایران، مردم، خود را به عنوان ملتی توانمند که قادر به انجام هر کار جمعی است، شناختند. این خودباوری، متکی بر قدرت مردم به وجود آمد که سبب پیروزی سیاسی و ایستادگی در مقابل تمام دنیا بود. ✔️با نگاه کارکردگرایانه می‌شود به خودباوری نگاه کرد. خودباوری سبب تقویت هویت ملی کشور شد. هر کشور و ملیتی به ماهیتش زنده است. هویت ملی در دوره قاجار و پس از آن در دوره پهلوی بدون هیچ اغراقی ضعیف شده و از هویت ایرانی چیزی باقی نمانده بود. ✔️نتیجه مهم دیگر خودباوری، خلاقیت است. برای اینکه شخصی در حوزه فردی یا اجتماعی بخواهد دست به اقدام جدید و کار خلاقانه‌ای زده و عرصه‌های جدیدی را فتح کند، به نوعی خودباوری نیاز داریم. ✔️انقلاب اسلامی سبب شد مفهوم خودباوری ملی و بازگشت به خود که در سال‌های ابتدایی از سوی رهبران انقلاب مطرح شد، تبدیل به یکی از خصوصیات فرهنگی مردم ایران شود. 🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن این گفت و گو از طریق لینک زیر: 🔗 fekrat.net/article/lnk/50027 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
📢📢 مجموعه خانه فرهنگ شیعه مستقر در قم جذب نیرو فرهنگی می کند 💰حقوق و مزایا 🛑حقوق بسیار بالا 🛑درصد پروژه های سرمایه گذاری فرهنگی 📌شرایط ✅سابقه کار خیریه و جذب مالی در سطح وسیع یا استعداد بالا در جذب مالی و... ✅جدیت در کار و وقت کافی 📞برای کسب اطلاعات بیشتر به آی دی زیر پیام بدید @khaneshia ✅تماس ۰۹۰۲۱۱۲۲۱۴۵
🔸 ا ☑️ نگاه واقعی به مردم 🖋محمد‌صادق تراب‌زاده‌جهرمی، پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) ✔️مشارکت مردم در اداره و پیشبرد امور جامعه، نه با نگاهی «ابزارگونه» به مردم بلکه با نگاهی «اصیل» به مردمی بودن اداره درست جامعه، نیازمند بازتعریف است. زمانی می‌توان از مشارکت حقیقی مردم سخن گفت که نسخه درست جامعه‌سازی را صرفا در ماهیت مردمی و سازوکارهای مردمی اداره جامعه ببینیم؛ یعنی پردازش و ساخت درست جامعه را وابسته به حضور موثر و حداکثری مردم ببینیم؛ و‌ الّا شاهد همان نگاه ابزاری خواهیم بود. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ الزامات خطبه‌های اجتماعی 🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور 🎙حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان قم ✔️ حضور در انتخابات هم تکلیف و هم حق مردم است. حضور مردم در انتخابات به معنای حقیقی کلمه لازم است؛ انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است که بتوانند قانون‌گذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند. ➕مدار دوازدهم را در «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ حضور وزیر محترم کشور، آقای وحیدی در غرفه رسانه فکرت، مجله خردورزی و دیده‌بان اندیشه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ✔️WWW.FEKRAT.NET 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔸 ا ☑️ خودآگاهی تمدنی شرط تحقق مردم‌سالاری دینی 🖋حجت الاسلام دکتر امیرمحسن عرفان، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی ✔️ما اگر می‌گوییم خودآگاهی تمدنی، به این معناست که موقعیت تمدنی که در آن هستیم را توجه داشته باشیم. اساسا انتخابات و تجلی مردم‌سالاری دینی برای خلق دستور کار مشترک تمدنی مهمترین راهکار است. چیزی که اساسا در خیلی از انتخابات توسط نماینده‌های مجلس و نامزدهای ریاست جمهوری به آن توجه نمی‌شود. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🎙 ا ☑️ "جریان‌شناسی فکری قانون‌گذاران دورۀ مشروطه" 🔸جلسه دوم از سلسله نشست‌های «بـنیـان قـانـون» با حضور: 👤 حجت‌الاسلام دکتر ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «وظـیفـه سـنـگیـن خـواص» حجت الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی تبیین کرد: ◽️ معجزه مشارکت بالا ◽️اگــر غـفـلـت کـنــیـم، ممکـن اسـت ضـربـه‌ای سـنـگـیـن بـخـوریـم! ◽️هزینه ناشی‌از کوتاهی خواص اهل حق در طول تاریخ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت | مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ به چه کسی رأی دهیم؟! 🎙حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف لک‌زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✔️خداوند کریم در قرآن می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها» امانت‌ها را به کسانی بسپارید که صلاحیت و شایستگی لازم را دارند. ✔️بنابراین ضمن شرکت در انتخابات باید کسی کنیم به کسی رأی دهیم که از شایستگی‌های لازم برخوردار باشد. امانت‌دار و متعهد و متخصص باشد. ✅ در یک کلام به کسی رأی دهیم که برای اقامه دین تلاش کند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی 📲وبگاه| فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ✔️گزیده‌ای از جلسه سوم از سلسله نشست‌های بـنیـان قـانـون؛ جریان‌شناسی فکری قانون‌گذاری در دوره‌ی معاصر ☑️ جریان‌شناسی فکری قانون‌گذاران مجلس خبرگان قانون اساسی 🎙حجت الاسلام دکتر محمدی کرجی ✔️یک از مواردی که ابر قدرت‌ها در همه جای دنیا تا جایی که بتوانند سعی در دخالت در آن را دارند «قانون اساسی» است. قانون گذاری ریل گذاری است. اگر در ریل گذاری خللی وجود داشته باشد مصداق همان ضرب المثل است که گفت: خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت