eitaa logo
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
1.3هزار دنبال‌کننده
251 عکس
192 ویدیو
5 فایل
✅محفلی برای اندیشیدن دغدغه‌های ذهنی و فکری دانیال بصیر دانشجوی دکتری فِرَق تشیع فقه و عرفان فلسفه و کلام تاریخ و سیاست کمی هم رسانه ارتباط: @danial_basir لینک: https://eitaa.com/joinchat/3961913545Cb5ab2d2c5e
مشاهده در ایتا
دانلود
حکایت چهار هندو که بر هم عیب می گرفتند... چار هندو در یکی مسجد شدند بهر طاعت راکع و ساجد شدند هر یکی بر نیّتی تکبیر کرد در نماز آمد به مسکینی و درد مؤْذِن آمد، از یکی لفظی بِجَست کای مؤذّن بانگ کردی، وقت هست؟! گفت آن هندوی دیگر از نیاز: "هی سخن گفتی و باطل شد نماز!" آن سیم گفت آن دوم را: "ای عمو چه زنی طعنه بر او؟ خود را بگو!" آن چهارم گفت: "حمدُالله که من در نیفتادم به چَه چون آن سه تن! " پس نمازِ هر چهاران شد تباه عیب‌گویان بیشتر گم کرده راه حکایت چار هندو که در نماز بر هم عیب می گرفتند حکایت جامعه خودشیفتهٔ بیماری است که هریک از افراد آن جامعه خود را از دیگری عالم تر و داناتر و در عین حال اهل نجات و رستگاری می داند! مولوی دردِ چنین جامعه و افرادی را در نقدپذیر نبودن و ندیدن عیوب خویشتن می داند. متاسفانه جامعه کنونی ما در چنین وضعی به سر می برد. در فضای شبکه‌های اجتماعی همه نسبت به هم انتقاد دارند و عیب جویی می کنند، در حالیکه عیوب خویش نمی بینند و راه اصلاح در پیش نمی گیرند. به نوعی خودشیفتگی در پندارهای خود گرفتاریم و اساسی برای گفتگو قائل نیستیم... @cafe_fekr
خیلی افسوس خوردم از این متن.😔 که چقدر میتوان دین و صحنه را بد فهمید! شما ببین کجا ایستادی؟ کل این جریان به دنبال دین زدایی و برداشته شدن حجاب و عفاف از جامعه اسلامی است آن وقت شما مدافع آن شده ای با پرچم حضرت زهرا(س)؟! حضرت زهرا س اگر حاضر بود در این صحنه چطور موضع میگرفت؟ میرفت در جبهه مخالفان حجاب به خاطر یک سیلی پلیس؟! چادر را کدام جریان با وحشیگری از سر آن زن کشیده و به دنبال او میدود؟! آشوبگران را ندیدی که چطور چادر از سر آن زن می کشیدند و پرخاش می کردند؟ ندیدی بچه یکساله را به خاطر چادر مادرش کور کردند؟! جرئت داری خواهر و مادرت را با چادر و پوشش حضرت زهرا (س) به وسط این اغتشاشگران بفرستی؟! ما از عفاف و حجاب در جامعه دفاع می کنیم که تعرض به زنان نهادینه نشود، این جریان حاکم شود و با حجاب مقابله کند تعرض به زنان کمتر میشود یا بیشتر؟! چه کسی از سیلی و تعرض پلیس دفاع کرده؟ کل صحنه را ببین آقای دوستدار حضرت زهرا(س) حضرت در چه راهی به شهادت رسید؟ مگر جز این بود که میسوخت که جریان ولایت الهی را کنار زده اند؟! حال کدام جریان در صدد زمین زدن حاکمیت ولایت و حاکمیت دین است؟! کدام نشانه ای از دینداری و اقامه دین در این جریان مشاهده کرده ای که با پرچم حضرت زهرا س به دفاع از آن برخواسته ای؟! ✏️سجاد قدک @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آزادی در مهد تمدن غربی خاطره تکان دهنده بانوی با حجاب ایرانی ( دکتر پریوش امیری ، دکترای فلسفه) از کازینویی در لاس وگاس آمریکا. @cafe_fekr
این شو تبلیغاتی، نشانه جنون رسانه‌ای است از سوی دولتی که در قاب خوشگل ژست انسانیت، در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، تیغ تیز بدست زنگی مست داد که بسیاری از جوانان و مردمان ایران را به وسیله گازهای سمی و شیمیایی به کام مرگ کشاند. این تصویر، نشانه پیروزی و ظفر آنان نیست بلکه زبونی این کشورهای به اصطلاح پیشرفته را می‌رساند که اگر کلامی غیر از عقایدشان بیان شود، در نطفه خفه می‌کنند ولی اگر طبق عقیده خود حرکتی فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی و... انجام دهی، با شعار مزخرف دِمُکراسی تمامیت تو را به خطر می‌اندازند. این تصویر و تصاویر دیگری که با جنگ رسانه‌ای خود این روزها مخابره می‌کنند همگی نشان از انتقام تمام سرخوردگی‌ها، عقده‌ها و ناکامی‌هاست که در این چهار دهه انقلاب به جهان لیبرالیستی غرب رسیده است. پ.ن: در تمام بیلبورد‌های دیجیتال در کل آلمان (حدود ۴۰۰۰ عدد) ویدیو کوتاهی از زن زندگی آزادی پخش می‌شود. @cafe_fekr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در این مصاحبه خیابانی که توسط دوستان خودم در یکی از مجموعه‌های رسانه‌ای تولید شده است، وقتی مردم یک سری رذایل اخلاقی را می‌خوانند و با واقعیت پلشتی و زشتی طرف مقابل روبرو می‌شوند، چه نتایجی را می‌گیرند که مطابق با فطرت بشری است ولی جالب اینجاست وقتی قانون و قانونمدار میخواهد همین نتایج را اجرا کند بسیاری از مردم به مقابله با آن می‌ایستند... شاید چرایی آن به عدم اعتماد به حاکمیت و ساختار سیاسی برمی‌گردد، که آرام آرام توسط حاکمیت سایبری و رها و یله بودن فضای مجازی در این سال‌های اخیر، در نسل‌ها ایرانی نهادینه شده است. @savad_rasaneh @cafe_fekr
شَه چو عجزِ آن حکیمان را بِدید پا برهنه جانبِ مسجد دوید رفت در مسجد سویِ محراب شد سجده گاه از اشکِ شَه پُر آب شد چون به خویش آمد زِ غرقابِ فَنا خوش زبان بُگشاد در مدح و ثنا کِای کمینهُ بخششت مُلکِ جهان! من چه گویم؟ چون تو می دانی نهان! ای همیشه حاجتِ ما را پناه ! بارِ دیگر ما غلط کردیم راه ! لیک گفتی: گرچه می دانم سِرَت زود هم پیدا کُنش بر ظاهرت! دفتر اول، داستان عاشق شدن پادشاه بر کنیزک ص۷ 📚در بیت آخر خداوند در جواب می فرماید: گرچه من از درون و نیازت خبر دارم لیکن حتما خواسته و نیازت را به زبان بیاور و اظهار کن. @masnavi_manavi @cafe_fekr
▪️مسیح علینژاد؛ سانسورچی! یکی از موضوعاتی که در این چند سال اخیر مورد بحث و مناقشه قرار گرفته و در میان بخشی از مردم و افکار عمومی بسیار شنیده می‌شود، مسئله زنان و حقوق آنان است که نماد دفاع از این مسئله در رسانه‌ها ضد ایرانی "مسیح علینژاد" معرفی شده است. "علینژاد" امروز به لطف امپراتوری رسانه‌ای و دلارهای نفتی تبدیل به یک ابرقهرمان شده است که ظاهری دارد و باطنی؛ ظاهری که به دنبال احیا و ایفای حقوق زنان است و باطن و پنهانی که تمامیت آزادگی زنان سرزمین را هدف قرار داده است. سرویس‌های امنیتی - اطلاعاتی آمریکا خوب می‌دانند که سرمایه‌گذاری روی "مسیح علینژاد"، خبرنگار دست چندم ایرانی، وادار کردن دستگاه وزارت خارجه آمریکا و مایک پمپئو یا سایر مقامات قضایی آمریکا برای گرفتن عکس با این شخص و حمایت‌های بی وقفه، چقدر ثمرات مثبتی برای جنایات ضدبشری آمریکا علیه ایران خواهد داشت. آنها به خوبی درک کرده‌اند که تصویر وزیر امور خارجه امریکا در کنار علینژاد صرفا یک عکس ساده نیست بلکه اهرم فشاری است در تحریم علیه حاکمیت ایران و نشان دادن چهره‌ای خوش خط خال در کنار مردم ایران در دفاع از حقوق زنان، کودکان کار، رفع تبعیض و.. در کل در کنار مردم ایران قرار گرفتند تاثیر رسانه‌ای خوبی برایشان خواهد داشت. "علینژاد" با فعالیت در رسانه‌های عربی - عبری - غربی از شبکه‌های مجازی گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی «صدای آمریکا» و «اینترنشنال» سعی دارد خود را مدافع حقوق زنان و محرومان معرفی کند و هرگونه صدایی را تبدیل به اعتراض و ناهنجاری کند. اما آنچه او در این هیاهوهای رسانه‌ای دنبال می‌کند، سانسور و نادیده گرفتن نقش زنان پیشرو و موفق است. هدف وی سانسور موفیقت زنان کشور ایران است که در تمام عرصه‌ها از تحصیل گرفته تا عرصه‌های بین المللی و ورزشی خوش درخشیدند، دیده شدند، به جهان مخابره کردند که ما نه تنها آزادیم بلکه آزادگانی هستیم که به راحتی میتوانیم سختترین عرصه‌ها را فتح کنیم. او تلاش می‌کند با کمک ساخت چند کلیپ توسط شبکه «من و تو» و «اینترنشال»، به عمده مخاطبانش که پای صحبت‌های او می‌نشیند و از زوایه نگاه او به تاریخ ایران و هویت ایرانی، می‌نگرند، القاء کند که زن ایرانی در تاریکخانه سنت و تعصب اسیر بوده و او چُنان ناجی سوار بر اسب سفیدی از راه خواهد رسید و یک تنه به جنگ تمام این تبعیض‌ها و خشونت‌ها خواهد رفت. چیزی که "علینژاد" باید بداند این است که زن ایرانی دارای هویت است، دارای شناسنانه است؛ زن ایرانی امروز به راحتی می‌تواند در جامعه حضور داشته باشد. زن ایرانی نیازی به فعالیت‌های مبتذل، مضحک و ضدمردمی امثال آزادی یواشکی و چهارشنبه‌های سفید او ندارد. زن امروز ایرانی توان دفاع از حقوق خود را دارد و می‌تواند در تمامی عرصه‌ها خوش بدرخشد و این نتیجه کار ژورنالیستی و مبتذل و مضحک مسیح و امثالهم نیست بلکه محصول آگاهی و آزادگی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب زنان سرزمین شده است. ✏️دانیال بصیر @cafe_fekr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آزادی عقیده، آزادی فکر است نه آزادی اسارت «آزادی عقیده‌ای که مبنایش فکر نیست، هرگز در اسلام وجود ندارد. آن‏ آزادی معنایش آزادیِ بردگی است، آزادیِ اسارت است، آزادیِ زنجیر در دست و پا قرار دادن است. بنابراین حق با انبیاء بوده است، نه با روشی که‏ دنیای امروز می‏پسندد. حق با انبیاء بوده است، که اینگونه زنجیرها را از دست و پای بشر می‏گرفتند، پاره می‌کردند و در نتیجه می‏توانستند بشر را وادار به تفکر بکنند.» پیرامون جمهوری اسلامی. ص 109. @cafe_fekr
نيست وَش باشد خيال اندر روان تو جَهانى بر خيالى بين روان بر خيالى صُلح‏شان و جَنگشان وز خيالى فَخرشان و نَنگشان آن خيالاتى كه دام اولياست عكس مَه رويان بُستان خداست ص 8 - بیت 70 📚بلى خيال در اين عالم نيست نما است ولى نگاه كن كه در جهان، جنبش و حركت كه علامت حيات است فقط بخيال قائم است. 📚اهل جهان صلح‏شان با يك خيال و جنگشان از خيال ديگرى سرچشمه مى‏گيرد فخر و مباحات اهل جهان و ننگ و عار اين گروه فقط بخيال است. 📚 آن خيالاتى هم كه در دست اوليا دام بوده و با او نفوس را صيد مى‏كنند عكسى است از پرتو جمال ماهرويان بستان خداوندى كه طالبان را مجذوب و عاشق خود مى‏سازد. @masnavi_manavi @cafe_fekr
در واقعه هتک حرمت به پیرمرد روحانی توسط دو نوجوان همه‌‌ی اینان دخیلند: - تمام سلبریتی‌های که مدام در رسانه‌ها و تریبون‌های خود تصویر سیاهی از وضعیت ایران نمایش دادند و باعث تحریک و تهیج این دست افراد شدند. - تمامی اپوزسیون خارج نشین تا شبکه‌های فارسی زبان اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی تا جشنواره سینمایی برلین و کَن و دولت آمریکا و اسرائیل و عربستان و.. - عده اساتیدی که بجایی آگاهی سیاسی و فلسفی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و مدارس و بالا بردن سطح علمی و معرفتی نوجوان و جوانان، تمامی محصولشان در این سال‌ها انتقال حس خود تحقیری و فحاشی و عقب ماندگی به این قشر بوده است. - میکرو سلبریتی‌های مبتذل شبکه‌های اجتماعی که بدون اندک شعور و فهم اجتماعی و بدون توجه به سنت و تاریخ و فرهنگ کشور ایران، در بستر مجازی یله و رها، به دنبال ترویج و انتشار بی بند باری و لودگی هستند. -و مسئولینی که در انجام کارهای خود کوتاهی می‌کند _بسیاری از نهادهای فرهنگی و.... @cafe_fekr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این مصاحبه بنده با دکتر احسان شاه‌قاسمی مربوط به خرداد 1400 است که پرونده‌ای رو تحت عنوان "سلبریتی‌ها و تاثیرات آنان در جامعه" در مجموعه رسانه‌ای فکرت دنبال می‌کردیم. "سلبریتی، راهزن توجه نوجوانان" قسمتی از آن گفتگو یک ساعته است که دکتر شاه قاسمی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران اشاره کردند که ما در دبیرستان‌ها چه داریم به دانش‌آموزان درس می‌دهیم؟ سواد رسانه‌ای و سواد شهرت را به دانش‌آموزان هرگز درس نمی‌دهیم. جالب است که ایشان به این نکته اشاره کردند که سن نوجوانی، سن پرآشوب است و سن تجربه نیست. باید به زبان خودشان با نوجوانان صحبت کنیم. باید به آنها بگوییم که توجه آنها یک کالای گران‌قیمت است و سلبریتی‌ها آن توجه را می‌دزدند و از آنها اطاعت بی‌قید و شرط می‌خواهند. @Fekrat_Net @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رحیم‌پور ازغدی: 🔹کرسی‌های آزاد اندیشی یعنی آزادی، منطق و اخلاق. 🔻آزادی، منطق و اخلاق هر سه باهم بود می‌شود امربه معروف و نهی از منکر ▫️نهاد اجتماعی «امر به معروف و نهی از منکر» اگر نباشد جمهوری اسلامی به سرعت نابود و فاسد می‌‌شود. 🔹هیچکس نمی‌تواند جلوی نظارت و نهی از منکر هیچ کسی را بگیرد. @cafe_fekr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پشت پرده راهپیمایی‌های خارج از کشور! از صورتک مرد داغدار تا چهره پشت صورتک، کیست؟ آیا اقدامات حامد اسماعیلیون به نمایندگی از خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی است؟ برشی از جدال 29 مهرماه اپیزود 168 :جست و جوی عدالت یا قصاص یک ملت @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رد پای حامد اسماعیلیون مستقیماً به کجا می رسد؟ آیا اقدامات حامد اسماعیلیون به نمایندگی از خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی است؟ برشی از جدال 29 مهرماه اپیزود 168 :جست و جوی عدالت یا قصاص یک ملت @cafe_fekr
نقش رسانه‌ای در دیدن یا ندیدن! امپراتوری رسانه‌ای، روستاها، شهرها، کشورها و حتی اذهان را اشغال می‌کند، به خاک و خون می‌کشاند؛ سرزمین‌ها را نابود می‌کند؛ استعمار و استثمار انجام ‌می‌دهد بی‌آنکه دست به شمشیر برده باشد، می‌کُشد بی آنکه گلوله‌ای شلیک کرده باشد. سلاح کُشنده دارد اما سلاحش رسانه‌های مختلف از قبیل ماهواره‌ها، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های مجازی و امثالهم است که از صدها سلاح کشنده، کشنده‌تر است؛ هدفِ کشتن دارد اما هدفش تخریب اذهان و القای حس ناامیدی و خودتحقیری است که از هزار کشتن و مرگ بدتر است. امپراتوری رسانه‌ای انسان‌ها را برده خود می‌کند و بلایی بر سر ذهن و ناخودآگاه آنان می‌آورد که هویت اصلی خود را به دست فراموشی بسپارند. رسانه‌‌ها با کمک دلارهای نفتی و غیر نفتی، هر آنچه را دلخواه و مورد پسند است، هرچند کوچک و حقیر نمایش می‌دهند و در بوق و کرنا می‌کنند که فتح الفتوح رخ داد، ظلم شده و .... همانند به تصویر کشاندن اغتشاشات این روزها و نمایش تجمع چندین نفری میدان برلین آلمان اما همین‌ رسانه‌ها آنچه را خوشایند به نظر نیاید، چنان بایکوت و سانسور می‌کند که کانّه چنین واقعه‌ای در روی کره زمین رخ نداده است همانند پیاده‌وری میلیونی‌ اربعین و تجمع میلیونی سلام فرمانده. دانیال بصیر @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینکه حادثه فوت خانم امینی چه بوده است و چگونه رخ داده است برای همگان روشن شده و جایی از ابهام باقی نمانده است. دلایل برای فوت ایشان را بارهای بار از تصاویر دوربین‌های مدار بسته دیده و از کلام مراجع قضایی و پزشکی قانونی شنیده‌ایم. اما سوال اینجاست کسی در مجلس شورای اسلامی نیست که بیانیه تحقیق و تفحص را بدون غلط و تُپُق بخواند؟! چرا باید اینگونه قرائت شود؟! @cafe_fekr
"شرف المکان بالمکین" چه دانشگاه شریف چه غیر شریف! این مطلب را کم و بیش شنیده‌ایم که شرف المکان بالمکین یعنی ارزش هر جایگاه به کسی است که در آن قرار گرفته است فرقی ندارد عامه مردم باشد و یا نخبگان یک جامعه. ارزش نهادها، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها به انسان‌هاست نه بالعکس آن. انسان‌ها با گفتار و رفتار و عملکردشان هم واجد شانیت و منزلت می‌شوند و هم به آن مکان شرافت می‌دهند. دانشگاه‌ها و نهادهای علمی، ولو دانشگاه شریف هم باشد، به انسان‌ شرافت و انسانیت اعطا نمی‌کند و به وی هیچ جایگاه و منزلت نمی‌دهد، بلکه بالعکس شریف بودن دانشگاهی به شرافت افراد آن است. امروز مسئله در دانشگاه‌ها کم بودن استعداد و نخبه نیست بلکه علت عدم درک صحیح از مسائل اجتماعی و سیاسی است و نبود معرفت شناسی که منجر به انسانیت و شرافت شود، می‌باشد. اگر مکانی شرافت یافت و دارای جایگاه ویژه شد به خاطر حضور افرادی همانند بدیع الزمان فروزانفرها به عنوان استاد دانشگاه یا نلسون ماندلاهابه عنوان رئیس جمهور یا مصطفی چمران‌ها به عنوان وزیر و بسیاری از شهدای عزیز ما در هر شغل و لباسی، بود. پ ن: امروز دانشجویان دانشگاه شریف برای حضور مختلط دختران و پسران در سلف دانشگاه، شیشه‌های سلف را شکستند. دانیال بصیر @cafe_fekr
نخبگان و اندیشمندان، راهکار ارایه دهند خطر کاهش جمعیت؛ این بار خیلی نزدیک هشت سال پیش بود که مقام معظم رهبری، دغدغه مندانه سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ کردند. بعد از گذشت این مدت قابل توجه، اوضاع اما همچنان بر وفق مُراد نیست، یعنی فراتر از این تعارفات به معنای واقعی کلمه، نگران کننده است، چه آن که بر اساس آمارهای سال گذشته میزان باروری کل کشور 1/74 بوده است. این در حالی است که سال 96، این آمار 2/07 بوده است. به اذعان کارشناسان و صاحب نظران، کاهشی بودن این اعداد و ارقام، آن‌ هم بعد از این که به سمت اصلاح سیاست‌های جمعیتی رفتیم، تا حدودی نااُمید کننده است که باید در جای خود به تبیین چرایی آن همت گماشت. کاهش تدریجی جمعیت جوان کشور در حالی است که بر اساس آمار رسمی، تنها در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیون سالمند ۶۰ سال و بالاتر از آن داشته ایم و بر اساس اعلام مرکز آمار با نرخ رشد جمعیت فعلی، در سال ۱۴۳۰، یعنی تنها 29 سال دیگر، تعداد سالمندان کشور به رقمی افزون بر ۱۸ میلیون نفر خواهد رسید. مشخص است که بیش از هر چیز دیگری اعداد و ارقام وضعیت را برای ما ترسیم می کنند و این یعنی خطری بسیار نزدیک برای جامعه ایرانی! این میزان سالمند در آینده ای نه چندان دور را باید این گونه تصور کنیم که اکثریت قریب به اتفاق آن ها- برپایه روال فعلی- خانواده‌ پرجمعیتی برای رسیدگی یا تنها نماندن در آن روزها ندارند. پرسش اما این است که چرا علیرغم تصویب قانون و تغییر سیاست‌ها، هنوز شاهد کاهش جمعیت هستیم؟ آیا در این رابطه نیاز به کرسی های آزاداندیشی داریم یا نیاز به پیگیری های شفاف و جدی رسانه ای؟! این که آیا در عرصه فرهنگ سازی و اقناع مردم ضعیف بوده ایم یا نقش عامل اقتصادی همچنان پررنگ تر از دیگر عوامل در این قضیه است باید به هر حال مشخص شود و گرنه به صرف برگزاری همایش ها و سمینارها و شعارها و ایضاً تصویب قوانین، ره به جایی نخواهیم بُرد، کما این که تاکنون چنین بوده است. به تعبیر یکی از مدیران، ما برای دیدن تغییر در بحث جمعیت نیاز به گذر زمان داریم و این در حالی است که متأسفانه هنوز این باور که فرزند کمتر مساوی با زندگی بهتر است در بخش قابل توجهی از افراد جامعه ما وجود دارد و این عارضه فرهنگی به این راحتی ها از بین رفتنی هم نیست. مخلص کلام آن که نیاز است که نخبگان، رسانه ها و کارشناسان در این زمینه به طور جدی به بحث و نظر بپردازند بلکه از رهگذر این مباحث و کنکاش های کارشناسانه و عمیق بتوان راهکارهایی را فراروی مسئولان و متولیان امر قرار داد که خروجی آن در نهایت به تحولی اثرگذار و مشهود در این رابطه منجر شود. سید مهدی موسوی @cafe_fekr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 📅 14 تیر ماه 1401 📍سرای هنرواندیشه (سُها) ▪️ 🎵 عنوان: دولت-مردم-آزادی ⏱ مدت زمان 84 💾 حجم فایل48 MB @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدافعان دروغین آزادی بیان! در حاشیه حضور بهادری جهرمی در دانشگاه خواجه نصیر، وقتی وی به عنوان یک مسئول در میان دانشجویان معترض می‌رود تا پای حرف دلشان بنشیند و گوش کند، با کمال تعجب شاهد هستیم که با بدترین توهین‌ها مواجه می‌شود. وقتی انتقاد و یا اعتراضی از "عدم حضور مسئولین" و یا "نشنیده شدن اعتراضات" در کف میدان اغتشاشات دانشجویی به میان می‌آید و با صدا بلند در همه‌جا می‌گویند که "می‌خواهیم آزادانه حرف بزنیم اما منتقدان نمی‌گذارند" و همیشه خودشان را از مدافعان آزادی بیان و نبستن دهان منتقدان قلمداد می‌کنند، انتظار این است که هنگامی در مقام عمل قرار می‌گیرند، حداقل خلاف آن را نبینیم. اما در عمل، دهان مخالفان را می‌ببندند، فحش و حرف رکیک روانه طرف مقابل خود می‌کنند ولی همچنان ژست روشنفکری و آزاداندیشی هم می‌گیرند؛ روزگار عجیب و غریبی است که ما در آن بسر می‌بریم. چقدر پارادوکس در این طیف، آشکار و هویداست؛ کسانی که هنوز بین آزادی بیان و حرف‌های رکیک و فحاشی نمی‌توانند تفاوت قائل شوند؛ این طیف کسانی‌اند که تاب تحمل حرف مخالف خود را ندارند و نمی‌توانند در فضای آزاد به مخاطب خود احترام بگذارند؛ به راحتی دهان مخاطب خود را با فحاشی مورد عنایت قرار می‌دهند؛ اینان مدافعان دروغین آزادی بیان هستند. دانیال بصیر @cafe_fekr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعار «زن، زندگی، آزادی» و یا هر شعاری که در این روزها شنیده می‌شود از جمله شعارهایی است که ما همیشه دنبال تحقق آزادی، زندگی و آبادی بوده‌ایم. این شعار «زن، زندگی، آزادی» برآمده از متون دینی ماست و جالب این است در این فضا طرف مقابل مصادره به مطلوب می‌کند و استفاده خودش را از این شعار دارد، در این برنامه از جهان آرا آیت‌الله میرباقری در این خصوص نکات مهمی را متذکر می‌شوند و می‌گوید:‌ شعار «زن، زندگی، آزادی» شعار انبیاست. مدعی آزادی انسان (از جمله زنان) و حیات انسان، انبیا هستند. پیامبران آمده‌اند که غل و زنجیرها را نه تنها از زنان بلکه از مردان هم بگشایند و به آنها حیات دهند. در جایی دیگر اقای میرباقری اشاره دارند که مستکبران، شعارهای خود را از انبیا گرفته و مصادره می‌کنند ولی بد معنا می‌کنند. آزادی را به برهنگی تعبیر می‌کنند. غربی که به دنبال فراروی از جنسیت است، نمی‌تواند مدافع زن باشد. @Fekrat_Net @cafe_fekr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 📅 21 تیر ماه 1401 📍سرای هنرواندیشه (سُها) ▪️ 🎵 عنوان: دولت-مردم-آزادی ⏱ مدت زمان 62 💾 حجم فایل21 MB @cafe_fekr
بشنوید ای دوستان این داستان خود حقیقت نقد حال ماست آن بود شاهی در زمانی پیش ازین ملک دنیا بودش و هم ملک دین اتفاقا شاه روزی شد سوار با خواص خویش از بهر شکار یک کنیزک دید شه بر شاه‌راه شد غلام آن کنیزک پادشاه مرغ جانش در قفس چون می‌تپید داد مال و آن کنیزک را خرید چون خرید او را و برخوردار شد آن کنیزک از قضا بیمار شد آن یکی خر داشت و پالانش نبود یافت پالان گرگ خر را در ربود کوزه بودش آب می‌نامد بدست آب را چون یافت خود کوزه شکست شه طبیبان جمع کرد از چپ و راست گفت جان هر دو در دست شماست جان من سهلست جان جانم اوست دردمند و خسته‌ام درمانم اوست هر که درمان کرد مر جان مرا برد گنج و در و مرجان مرا جمله گفتندش که جانبازی کنیم فهم گرد آریم و انبازی کنیم هر یکی از ما مسیح عالمیست هر الم را در کف ما مرهمیست گر خدا خواهد نگفتند از بطر پس خدا بنمودشان عجز بشر ترک استثنا مرادم قسوتیست نه همین گفتن که عارض حالتیست ای بسا ناورده استثنا بگفت جان او با جان استثناست جفت هرچه کردند از علاج و از دوا گشت رنج افزون و حاجت ناروا آن کنیزک از مرض چون موی شد چشم شه از اشک خون چون جوی شد از قضا سرکنگبین صفرا فزود روغن بادام خشکی می‌نمود از هلیله قبض شد اطلاق رفت آب آتش را مدد شد همچو نفت ص 6 - بیت از بیت 35 - 54 📚در اینجا مولانا قصه عاشق شدن پادشاه بر کنیزکی را بیان می‌کند که پس از اینکه شاه عاشق کنیزک می‌شود، کنیز رنجور و بیمار شده و شاه برای رفع بیماری وی دست به تدبیر می‌زند و طبیبان را جمع میکنند تا برای کنیزش درمانی را بیاندیشند. 📚نکته مهمی که مولانا در اینجا به آن اشارت دارد این است که طبیبان به واسطه دستیابی به علوم پزشکی دچار غرور شده و توکل بر خداوند متعال را فراموش کرده‌اند لذا به خاطر عدم توکل به پروردگار از درمان کنیزک عاجز می‌شوند. استثنا: ان‌شاالله گفتن @masnavi_manavi @cafe_fekr
دوستان عزیز به زودی خوانش ابیات مثنوی معنوی توسط بنده، بارگذاری خواهد شد. @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«اپوزسیون» دلقک مسلک! جمهوری اسلامی ایران امروز با پدیده‌‌ای از «اپوزسیون» طرف است که طیف وسیعی از آنان، نه فهم عمیقی از مناسبات اجتماعی و سیاسی را دارا هستند و نه دلسوز سرزمین و هویت ایرانی می‌باشند، بلکه اینان کنش‌گران رسانه‌ای بوده‌اند که فقط به دنبال تامین معیشت خود بوده و برای جبران سرخوردگی که دچارش شده‌اند دست به مبارزه زده‌اند. این طیفِ «اپوزسیون» تمام هویت خود را از طریق رسانه‌های فارسی‌زبان عربی ـ غربی به دست آورده‌اند. در واقع اگر این رسانه‌ها نمی‌بودند و این چهره‌ها به عنوان دلقک و شومن و... در برنامه‌های این رسانه‌ها حضور پیدا نمی‌کردند، امروز جامعه، شناختی از این طیف نمی‌داشت‌. مخاطب ایرانی باید بداند که هریک از این بازیگران «اپوزسیون» چه نقشی را برای اربابان رسانه‌ای خود ایفا می‌کنند و در قبال این نمایش مضحک، چه تعهداتی به عهده رسانه‌ها گذاشته می‌شود. باید بداند و در خاطر داشته باشد، شبکه‌های فارسی‌زبان تحت نظر عربستان و اسرائیل و انگلیس و ... هدفی بالاتر از این نمایش مضحک با این بازیگران دلقک مسلک دنبال می‌کنند. دانیال بصیر پ.ن: این کلیپ برگرفته از برنامه 30 مهر جهان‌آرا با حضور داریوش سجادی است. @cafe_fekr