eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
924 عکس
539 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
19.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مسئله محوری یا مساله سازی؟! 💢از مهم ترین ویژگی های پژوهش تشخیص مشکلات اساسی و رفع آن ها است. این ویژگی پژوهش را، مسئله محوری می نامند. بدین معنا که باید مسئله را تشخیص و بر مبنای آن پژوهش را انجام داد. باید توجه داشت که در پژوهش ها نباید مسئله‌سازی کرد؛ بلکه مسئله موجود را کشف و آن را با توجه به اهداف مد نظر مورد بررسی قرارداد. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به چهلمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶مراد از مصحف (ع) قرآنی به املای رسول خدا(ص) و مکتوب توسط (ع) است که در طول مدت نزول قرآن، به تدریج کتابت شده و در حجره رسول خدا صلى الله عليه وسلم نگهداری می شد. 🔷 الله عليه وسلم در واپسین روزهای عمرش امیر مؤمنان را مأمور کرد که این مصحف را جمع و تنظیم و به مردم عرضه کند و آن حضرت نیز طی چند روز پس از رحلت رسول خدا این مأموریت را به انجام رساند و در در حضور متصرفان حکومت، بر صحابه حاضر در مسجد عرضه کرد. 💠 اما هنگامی که متصرفان حکومت از وضعیت و محتوای آن مصحف آگاه شدند، وجود آن مصحف را با استمرار حاکمیتشان در تعارض دیدند لذا از پذیرشش امتناع کرده و مانع انتشار آن شدند. این امر موجب شد امیرالمؤمنین به آن مصحف را بازستاند و بدین وسیله امت از بهره مندی مستقیم از آن مصحف ، محروم ماندند. ♨️البته این مصحف، پس از امیرالمؤمنین نزد امامان جانشین بود و آنان از علوم موجود در این مصحف برای اصحابشان سخن میگفتند. براساس روایات، این مصحف امروزه نزد این است که پس از ظهور مقدسش، آن را بر مردم عرضه کرده و مجامع آموزش آن تشکیل خواهد شد. 💢این مصحف دارای ویژگیهای منحصر به فردی است: بر اساس دیدگاه معروف آیات و سور این مصحف براساس تنظیم شده بود؛ و افزون بر متن آیات قرآن، اسباب نزول بین آیات و ، محکم و متشابه، آیات، تطبيق ها و مصادیق و برخی تبیین ها و تفاسیر در حواشی آن وجود داشته و دارد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
46.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کدخدا لخت است! 🔶تقریباً همه‌ی تحلیل‌گران و کارشناسان رابطه ایران و آمریکا در این موضوع اشتراک نظر دارند که ایرانی‌ها به آمریکایی‌ها اعتماد ندارند. 🔷 سابقه و شیوه کنش‌گری آمریکا در عرصه بین‌المللی، سطح منطقه و خصوصاً کارنامه این کشور در تعامل با ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی به عنوان کشوری که می‌خواهد مورد اعتماد ایرانیان قرار بگیرد، ضریب ریسک را در فرایندهای تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری مسئولان ایرانی بسیار بالا برده است. 💢به‌طور کلی می‌توان عوامل اساسی این بی‌اعتمادی را در میراث تاریخی روابط دو کشور در دهه‌های گذشته دانست... 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶نوع نسبت میان فرد و جامعه و تأثیر و تأثر متقابل آنها از جمله مباحث محوری در علوم اجتماعی است. بدیهی است که اتخاذ موضع در این نسبت سنجی بسته به انگاره ما در موضوع اصالت و اعتباریت جامعه متفاوت خواهد بود. 🔷از دید اندیشمندان قائل به جامعه (پذیرش جامعه به عنوان واقعیتی جدای از افراد) چنین ارتباطی حقیقتاً میان دو موجود مستقل با ویژگی های ، ، اقتضائات کارکردی و علائم و نشانه های هویتی متفاوت برقرار است؛ در حالی که از دید قائلین به اصالت فرد و اعتباریت جامعه (عدم پذیرش جامعه به عنوان واقعیتی در کنار افراد)، این ارتباط در حقیقت میان افراد و نیز با پدیده های فرا فردی و انتزاعی همچون فرهنگ نظام اجتماعی، نهادها و سازمانهای اجتماعی برقرار است. 🔻بنابراین، مراد از رابطه فرد با جامعه، مجموعه روابط تعاملات و داد و ستد های رجحان یافته فرد با سایر افراد جامعه و موجودیت های فرا فردی نهادها، ساختارها و سازمان های اجتماعی بر اساس قواعد تعیین شده و انتظارات متعارف است. 🔺 در نسبت میان فرد و جامعه بر این باور است که اگر شما از یک فرد انسانی مکتسباتش از جامعه (یعنی زبانش افکارش علم و دانشش احساساتش، قضاوت هایش) را بگیرید فقط یک تن یعنی یک جسم و یک اندام باقی میماند. شک ندارد که این جسم و اندام مخلوق طبیعت است نه جامعه؛ ولی شخصیت فرد (یعنی اینکه این شخص الان یک «من» خاص : یک شخصیت خاص دارد )یک پدیده اجتماعی است. 💢شخصیت فرد ساخته جامعه است؛ از این رو هم جامعه فرد را میسازد و هم فرد جامعه را؛ یعنی جامعه فرد را می سازد و فرد نیز به اعتبار شخصیت اجتماعی اش، افراد دیگیری را که جامعه از آن ها تشکیل شده است، می سازد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
48.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰لزوم مسئله محوری 🔶 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پژوهش “مسئله محوری” است، بدین معنا که باید مسئله را درست و دقیق تشخیص دهیم و ناظر به آن پژوهش را سامان دهی کنیم. 🔷 از ایرادات بزرگ این روز های پژوهش در حوزه علوم انسانی، «عرصه محوری» است تا مسئله محوری. موسسات پژوهشی و گروه‌های علمی معمولاً موضوعاتی را که در آن تخصص یا مطالعه داشته، به آنها علاقه دارند یا به‌نحوی مهم می‌یابند، تعریف و پژوهش‌ها را بدان سمت سوق می‌دهند، اما عمده این پژوهش‌ها نمی‌توانند پاسخگوی مسائل اساسی باشند و به معنای دقیق کلمه به مسئله نپرداخته اند. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به چهلمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام درسگفتار برساخته سایبری با نگرش حکمرانانه 🔸با بررسی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما 🔷تاثیر جهان دیجیتال بر زندگی انسانی تا حدی است که هر امر نو پدید دیجیتال همه شئون زندگی او را مورد تحول و تغییر قرار می‌دهد. این تغییرپذیری از ایجاد شبکه‌های اجتماعی مختلف گرفته تا ابزارهای تکنولوژیک در امور پزشکی، علمی و سیاسی را شامل می‌شود. از جمله مهم‌ترین و بدیع‌ترین این امور نوپدید که تحلیل‌ها بر آن است که انقلاب پنجم تمدنی در جهان جدید محسوب می‌شود، پدید آمدن هوش مصنوعی و تاثیراتی است که نه تنها بر زندگی شخصی انسان‌ها می‌گذارد بلکه تعلیم و فرآیند آموزشی، تحقیقات دانشی، امور پزشکی، گفتگو های بین فرهنگی، سیاست‌های بین المللی، امور نظامی و سایر عرصه‌های زندگی انسانی را تحت تاثیر خویش قرار می‌دهد. 🔶اهمیت این تاثیرگذاری بقدری است که اغلب کشورهای توسعه یافته پژوهش‌های عدیده‌ در زمینه هوش مصنوعی و پیامدهایی که برای هر حوزه از زندگی انسانی دارد برقرار داشته‌اند. برخی دانشمندان بزرگ درباب نگرانی از پیامدهای هوش مصنوعی در زندگی انسان‌ها و خطرِ حذف بسیاری از قابلیت‌های انسانی و پررنگ‌تر شدن حضورِ موجودات دیجیتالی در زندگی انسانی نشان دهنده اهمیت این پدیده متاخر می‌باشد. در این بین، هر فرهنگ و جامعه‌ای که دغدغه ایفای نقش تمدنی و حضور در نظم جهانی جدید را دارد ناگزیر از توجه به این پدیده جدید و بسیار موثر است. 🔻درک ماهیت هوش مصنوعی و ابعاد آن از زاویه‌های مختلف علمی و شئون ادراکی مختلف توام با دغدغه نظم تمدنی و تاثیری که بر سیاست‌های بین المللی و مناسبات جمعی دولت-ملت‌ها می‌گذارد از جمله دغدغه‌های اصلی این دوره می‌باشد. در همین راستا ضمن توجه به کتابی مهم در این زمینه که با رویکرد نظم تمدنی به تاثیرات و ابعاد هوش مصنوعی می‌پردازد یعنی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما، به مسئله مهم مذکور خواهیم پرداخت. 💢از همین روی کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با درک ماهیت، تاثیرات و ابعاد هوش مصنوعی در نظم تمدنی جدید، دوره «برساخته سایبری با نگرش حکمرانانه» را با حضور احسان کیان‌خواه طی ۶ جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت حضوری در اندیشکده حکمرانی دانشگاه صنعتی شریف و نیز مجازی در اسکای روم کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد. 👤درباره استاد: احسان کیان‌خواه، پژوهشگر و مسئول مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔹احسان کیان‌خواه دانش آموخته دکتری مدیریت فضای سایبر است. حوزه پژوهش و علاقه ایشان حکمرانی سایبری است. 📌محورهای دوره: ۱-تاریخچه هوش مصنوعی و سیر تکامل آن ۲-محدودیت‌ها و توانایی‌های هوش مصنوعی ۳-پلتفرم‌های شبکه‌ای جهانی و سایر جنبه‌ های مرتبط آن ۴-تاثیرات هوش مصنوعی بر امنیت و نظم جهانی ۵- تاثیرات هوش مصنوعی بر هویت انسان‌ ها 💠هزینه شرکت در دوره: ۲۰۰ هزارتومان. 💯تخفیفات: 🔸برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: ۱۰۰ هزار تومان 🔸شرکت در یکی از دوره‌های جاری کانون: ۱۰۰ هزار تومان 🔸ثبت نام به صورت گروهی(۳نفر یا بیشتر): ۱۰۰ هزار تومان 🗓شروع جلسات از ۲۴ آبان ۱۴۰۲ چهار‌شنبه هر هفته ساعت ۱۴ الی ۱۶ تهران، خیابان آزادی، بعد از دانشگاه صنعتی شريف، كوچه صادقی، پلاك ۲، طبقه همکف، سالن اجتماعات دکتر روستاآزاد _ اندیشکده حکمرانی شریف 📞 پشتیبانی: ۰۹۱۲۰۶۵۶۴۴۷ 📋علاقه‌مندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق سایت کانون اندیشه جوان اقدام به ثبت نام نمایند. 🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%87-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%da%af%d8%b1/ 📌@canoon_org
🔶 به عنوان انقلابی در شیوه تاریخ نگاری با انتشار مجله «» در سال . ۱۹۲۹م به جامعه روشنفکری فرانسه معرفی شد و طی زمانی نه چندان طولانی با توجه به انتقادات بنیادینش به فضای رشته تاریخ در دپارتمان ها و دبیرستان های فرانسوی توانست به قول مؤسسانش تاریخ بی روح رایج در این کشور را به تاریخی «انی» و «جامع» تبدیل کند. ، را می باید پیشگام مکتب آنال در توجه به ضرورت نگاه ترکیبی به علوم گوناگون انسانی در تاریخ نگاری دانست. 🔷 اما مؤسسان آنال دو تن از صاحب نظران جوان علوم انسانی فرانسه به نام های و بودند که اولین شماره مجله آنال را در ژانویه ۱۹۲۹ منتشر کردند و نگاه جدید خود را با انتشار مقالات گوناگون برای قضاوت و داوری در معرض دید همگان قرار دادند یک روانشناس یک اقتصاددان یک جامعه شناس یک متخصص علوم سیاسی و چهار مورخ، بلوخ و فور را در این امر یاری می کردند. 📖مجله شماره ۱۲۰ و ۱۲۱ 📌@canoon_org
🔷 ، فرایند ی است که برای تعیین هدف ‌ها و مشخص کردن نحوه دستیابی به آن‌ها. برنامه‌ریزی، یک فرایند است؛ یعنی با استفاده از سازوکارهای کنترلی نظم و سامان می‌یابد. در صورت وجود ، اصلاح می‌شود یا دست‌کم، از اطلاعات آن برای برنامه‌ریزی بعدی استفاده می‌شود. 🔶 به‌عبارت‌دیگر، برنامه‌ریزی یعنی: «چه کسی چه کاری را کجا چه موقع و با چه روشی انجام دهد» و بنا بر قولی دیگر برنامه‌ریزی، متضمن تعیین هدف‌ها و مقاصد تشکیلات و تهیه نقشه و برنامه کار است. بنابراین برنامه‌ها نشان می‌دهند هدف‌ها چگونه تحقق یابند. 📖کتاب ! به کوشش 📌@canoon_org