eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
923 عکس
533 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 قدس در کشاکش خوانش‌های الهیاتی _ تمدنی 🔷 نشست علمی با موضوع «قدس در خوانش‌ های الهیاتی _ تمدنی» با حضور محمدهادی همایون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در اسکای‌روم کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-_-%D8%AA%D9%85%D8%AF%D9%86%DB%8C/ 📌@canoon_org
🔷 بارزترین و فعالترین گرایش چپ در آستانه و بعد از آن جنبش بود، گرچه از نظر کمی در اقلیت قرار داشت به دلیل تبعیت از حزب صاحب تشکیلات منسجمی بود ها از شیوه های در انقلاب مشروطه پیروی می کردند. 🔶 یکی از روش های متعارف آن ها حذف فیزیکی یا حیثیتی رقبای سیاسی بود. این گرایش قبل از مشروطه چندان بروزی نداشت اما با آزادی حاصل از مشروطه با عنوان «» و به ویژه حزب «» در مجلس اول بسیار فعال شدند سوسیالیست های ایرانی متأثر از دو مرکز سیاسی خارج از کشور بودند یکی و دیگر باکو استانبول محل تجمع تجار و عده ای از روشنفکران بود، اما باکو مرکز کارگران ایرانی شاغل در معادن و چاه های نفت محسوب می شد این دو مرکز، به ویژه باكو، تحت تأثیر مستقیم های روسیه بودند که علیه حکومت تزار فعالیت می کردند. 💢مهم ترین مواد مرام نامه حزب سوسیالیست عبارت بود از مخالفت با نظام استبدادی سلطنتی و حمایت از استقرار نظام قانونی مشروطه، تأمین آزادی های فردی و اجتماعی لغو مالکیت های بزرگ و الغای نظام ارباب و رعیتی و نفی استثمار و تحقق و . 📖ماهنامه ، شماره ۷۱ 📌@canoon_org
💢مخاطبان و همراهان گرامی 🙏با عرض پوزش؛ 🔶نشست «بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف وحجاب» که قرار بود امروز با حضور جناب آقای دکتر حسینعلی بای برگزار شود ، به دلیل مشکلی که برای ایشان پیش آمده برگزار نمی گردد. لازم به ذکر است اطلاعات تکمیلی درباره برگزاری دوباره این نشست متعاقبا از طریق رسانه های کانون اندیشه جوان به اطلاع شما همراهان گرامی خواهد رسید. 📌 @canoon_org
🔷 را میتوان در حوزه های سیاسی ،اقتصادی فرهنگی و اخلاقی به کار برد. به اجمال می توان گفت اعتقاد به حداکثر آزادی های سیاسی و حداقل دخالت دولت و حکومت را می گویند. اعتقاد به حفظ آزادی افراد در حوزه فعالیت های اقتصادی و دفاع از حریم مالکیت خصوصی و سرمایه داری است. 🔶 باور به اینکه معیار تشخیص دهنده خوب و بد ،اخلاقی خود انسان است و هیچ قانون کلی اخلاقی وجود ندارد بلکه باید از انعطاف و اباحی مسلکی اخلاقی حمایت کرد است . 💢 در نهایت عبارت است از باور به تنگ شدن دایره دخالت حکومت ها در حوزه کاسته شدن حدود و قیود برای فعالیت های مختلف فرهنگی و گسترش میدان عمل فرهنگی برای افراد و گروه ها. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔰 الگوی حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه 🎞فیلم کامل نشست علمی «الگوی حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه» 🔷این نشست با حضور حسین بابایی مجرد «عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
📖 کتاب پیش با روش توصیفی – تحلیلی به نگارش درآمده تا موضوع و تناسخ‌باوری را به روشنی و گستردگی تبیین کند. این مطالب زمینه را برای طرح دیدگاه اسلامی درباره تناسخ هموار می‌­سازد و خواننده محترم مجال می­‌یابد که دیدگاه‌­های مطرح شده را با چهارچوب اسلامی بسنجد. 🔶 پیکره این اثر تا اندازه زیادی از کتاب ، نوشته ، برگرفته شده و مطالبی دیگر را هم بدان افزوده ­شده است. 🔷 با این حال مولفان این کتاب و امید دارند کتاب حاضر بتواند نظر مخاطب را به ابعادی جدید از تناسخ و تناسخ‌­باوری جلب کند که آثار ارزنده فارسی، همچون: تناسخ از دیدگاه عقل و وحی نوشته ، تناسخ؛ بودن یا نبودن تالیف ­‌_فر، روح و چگونگی ارتباط با ارواح و تناسخ به قلم ، تناسخ در فرق و مذاهب اسلامی به نگارش ، رساله دکتری با عنوان: _متون_مقدس_هندویی و متون کلامی شیعه از و…، به آنها نپرداخته‌­اند. 💢 فصول این کتاب عبارتند از: مفهوم شناسی و گونه شناسی تناسخ باوری، فرهنگ ها،ادیان و مکتب های باورمند به تناسخ، ادیان مختلف با تناسخ، رویکرد های جدید به تناسخ، تحلیل دلایل گرایش به تناسخ یا انکار آن، اسلام و نقد تناسخ باوری. 📌@canoon_org
🔰 پوپولیسم و دموکراسی در اندیشه و نظام سیاسی 🔷 نشست علمی با موضوع «پوپولیسم و دموکراسی» با حضور محسن ردادی «عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» در اسکای‌روم کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%d9%be%d9%88%d9%be%d9%88%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85-%d9%88-%d8%af%d9%85%d9%88%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c%d8%b4%d9%87-%d9%88-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d8%b3%db%8c/ 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶اندیشه پست مدرن با انکار هرگونه فرا روایت و شالوده شکنی و ساختار زدایی همه چیز و انکار وجود همۀ بنیادهای دوران مدرنیسم پا به عرصه وجود نهاد. منظور از فرا یا روایت های ،کلان روایت های هستند که برای توجیه کارکرد نهادها ارزش ها و اشکال فرهنگی در دوران مسلط بودند. این روایت ها ترکیبی از ایدئولوژی ها، ادیان مفهوم توسعه روابط کشورهای و کشورهای پیشرفته، سودمندی تحلیل روانی یا مزایای سرمایه داری بود. 🔷عده ای از طرفداران پست مدرنیسم بر این باورند که در این دوره به دلایل گوناگون، از جمله گسترش روزافزون قدرت تکنولوژی و نیز ظهور «»، یعنی انقلاب در عرصه تکنولوژی جدید اطلاعات و ارتباطات و نتایج و لوازم آن، یعنی تغییر در معنا و مفهوم زمان و مکان فروریختن مرزهای سیاسی و جغرافیایی و اساسا فروپاشی بسیاری از عوامل هویت بخش شکل گیری «» و از بین رفتن تاریخ های قومی بومی و ملی بسیار سرعت گرفته است؛ بنابراین در دوران کنونی دیگر به آسانی نمی توان از تاریخهای مستقل ،قومی بومی و ملی سخن گفت. 💢عده ای دیگر نیز معتقدند پست مدرنیسم در غرب برای حل بحران مدرنیسم به وجود آمد و حل بحران معنویت را مهمترین فلسفه وجودی پست مدرنیسم تلقی می کنند. بعضی دیگر از جمله عضو شورای در امور فرهنگی مهمترین ویژگیه ای دوران پست مدرن را بی اعتمادی عمیق ،انسان، ترویج گرایش غیر عقلانی به جای عقلانیت، بی تفاوتی دینی و تجربه شبه دینی بر می شمرند با توجه به اهمیت این موضوع و توجه بسیاری از نظریه پردازان مطرح به آن، ضرورت بررسی و تشریح نگرش پست مدرنیسم احساس شد و به همین منظور موضوع پرونده این شماره از نشریه زمانه به بررسی و نقد نگرش پست مدرنیسم اختصاص داده شد. 📖ماهنامه ، شماره ۷ 📌@canoon_org
30.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰آینده مذاکرات هسته ای 🔶ایالات متحده در توافق های گوناگون هسته ای نشان داده است به تعهداتش پایبند نیست و رفتار دو گانه ای را در این قبال از خود بروز می دهد. با در نظر گرفتن این مسئله جمهوری اسلامی ایران چه رفتاری را باید در مقابله با این سیاست نشان دهد؟ آیا صرف دوری از مذاکرات راه حلی اساسی خواهد بود؟ با توجه به تجربه مذاکرات آینده برنامه هسته ایران چه نتیجه ای خواهد داشت؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و ششمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org