eitaa logo
کانون اندیشه جوان
309 دنبال‌کننده
925 عکس
540 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
کانون اندیشه جوان
🔰نقش طبقات اجتماعی در اعتراضات 🔶بخش مهمی از پرسش‌هایی که امروز اذهان را مخدوش کرده بدین صورت است:
🔰طبقات اجتماعی و اعتراضات 🎞فیلم کامل اولین نشست معرکه با موضوع «طبقات اجتماعی و اعتراضات» 🔷این نشست با حضور سیدحسین شهرستانی «مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» و سید جواد میری «عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون https://canoon.org/%D8%B7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D8%AA/ ببینید. 📽 در آپارات کانون https://www.aparat.com/v/nVMih ببینید. 📌@canoon_org
🔷تأویل یا علم هرمنوتیک در نقد ادبی نو، به منظور درک و فهم متون به کار گرفته می شود و در قید شناسایی نویسنده، تأملات درونی و گذشته او نیست. در واقع هدف اصلی منتقد در علم تأويل، درک عمیق و بهتر متون است. منتقد ادبی در این روش در صدد است تا به درک عمیق اثر دست یازد و معنای پیچیده نهفته در آثار ادبی را کشف و تفسیر کند. 🔶در عالم نقد ادبی از شیوه هرمنوتیک یا علم تأويل برای تفسیر اثر ادبی استفاده می کنند. در این راستا منتقد ادبی بر آن است تا از مفاهیم پیچیده و نشانه ها رمزگشایی کند. چیزی که بیش از همه در این علم مطرح است، تعبیر و تفسیر متون ادبی بدون در نظر گرفتن آرا، باورها و شگردهای مد نظر نویسنده است. 💢تاویل در پی آن است که متن را به شیوه ای متفاوت، تفسیر کند. مطرح شدن عدم قطعیت در معنا و ایجاد شک و شبهه در اینکه در متون ادبی یک معنای مشخص و معین وجود دارد و همچنین اینکه هر فرد، با توجه به آرا و آموزه های شخصی خود، می تواند به معانی متفاوتی دست یازد، در این حوزه و بدین شیوه نقد، قابل حصول است. 📖کتاب ، نوشته نژاد 📌@canoon_org
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰زن در اعتراضات 🔷زن از موضوعات محوری در حوادث اخیر بود که در محافل آکادمیک پیرامون آن ابهام و پرسش هایی مطرح شده است: 🔹آیا اعتراضات امروز جامعه ایرانی صرفا مربوط به زنان است؟ 🔸روایت رسمی حاکمیت در خصوص زنان چیست و چه نوع گفتمانی درباره زن مطرح است؟ 🔹قشر مذهبی جامعه چه نوع نگاهی به حجاب دارند؟ 🔸آیا شعار زن، زندگی، آزادی فرصتی برای جمهوری اسلامی است تا این شعار را در متن انقلاب بازآفرینی کند؟ 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰زن در اعتراضات 🔷زن از موضوعات محوری در حوادث اخیر بود که در محافل آکادمیک پیرامون آن ابهام و پرسش
🔰جنبش اجتماعی زنان و اعتراضات 🎞فیلم کامل دومین نشست معرکه با موضوع «جنبش اجتماعی زنان و اعتراضات» 🔷این نشست با حضور بهاره آروین «عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس» و ابوالفضل اقبالی «پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون https://canoon.org/%D8%AC%D9%86%D8%A8%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D8%AA/ ببینید. 📽 در آپارات کانون https://www.aparat.com/v/z7VP9 ببینید. 📌@canoon_org
2077368064_-1801173534.mp3
47.36M
🎧صوت نشست معرکه با موضوع «جنبش اجتماعی زنان و اعتراضات» را بشنوید. 👤با حضور بهاره آروین و ابوالفضل اقبالی 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰جنبش اجتماعی زنان و اعتراضات 🎞فیلم کامل دومین نشست معرکه با موضوع «جنبش اجتماعی زنان و اعتراضات»
🔰 جنگ شناختی و مرزبندی ها 🔷 نشست دوم معرکه با موضوع «جنبش اجتماعی زنان و اعتراضات» با حضور بهاره آروین و ابوالفضل اقبالی، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده، در صفحه آپارات کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐https://canoon.org/%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%B2%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7/ 📌@canoon_org
17.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰آنچه از کرسی آزاد اندیشی می خواهیم 🔶کرسی آزاد اندیشی چالش دارد اما تهدید نیست بلکه یک فرصت و تقویت کننده فضای فکری و اندیشه ای است که می تواند منشا خیر برای اصلاحات مورد نیاز و حل مسائل جامعه باشد. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و نهم برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون https://canoon.org/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%DA%A9%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%AF/ ببینید. 📽 در آپارات کانون https://www.aparat.com/v/BLKr2 ببینید. 📌@canoon_org
29.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سلسله نشست های فمینیسم و مطالعات زنان 💢کانون اندیشه جوان دومین محصول از گنجینه آرشیو خود را منتشر کرد. 🔶در حوادث و اغتشاشات اخیر کشور، مطالبات و شعارهای فمینیستی به وضوح شنیده شد اما آیا واقعا اطلاعی از حقیقت و واقعیت های فمینیسم در میان مدعیان وجود دارد؟ و این گفتمان، امری مترقی برای قشر زن است؟ 🔷سلسله نشست های فمینیسم و مطالعات زنان با ارائه مجید دهقان و سید حسن حائری به ارائه و بررسی موضوعات چیستی فمینیسم، تاریخچه فمینیسم، گرایش های فمینیسم، جایگاه حقوقی زن در کشورهای اسلامی و شخصیت زن و نظام حقوقی اسلام می پردازد. 📌این سلسله نشست در 5 جلسه در پاییز ۱۳۸۷ برگزار شده و به صورت یک دوره آموزشی تصویری در بخش همدرس سایت کانون اندیشه جوان بارگذاری شده است. 💠 برای تهیه و خرید این دوره به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐https://canoon.org/courses/%D8%B3%D9%84%D8%B3%D9%84%D9%87-%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85-%D9%88-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86/ 📌@canoon_org
🔷اغلب اندیشمندان، پوپولیسم را بیشتر، تکنیک های یک رهبری سیاسی دانسته اند تا یک ایدئولوژی خاص. آنها واژه پوپولیسم را به محافظه کاران اقتصاد بازار آزاد از قبیل آلبرتو فوجیموری، رئیس جمهور سابق پرو و کارلوس منم از آرژانتین اطلاق می کنند که به طرق مختلف گروه های ذی نفع را نادیده گرفتند و به درخواست توده های مردم گوش فرا دادند. 🔶پوپولیسم، سرشار از تناقض هاست و مهمتر از همه اینکه نخبه ستیز است. پوپولیسم معتقد است که از عوام حمایت می کند و با اقلیت حاکم، سر نزاع دارد اما همچنان که دورنبوش و ادواردز در کتاب خود بیان کرده اند، در پایان هر تجربه یا آزمایش پوپولیستی، دستمزدهای واقعی از میزان اولیه آن به مراتب کمتر است. 💢عوام سالاری، سیاست های کلان را برای آمریکای لاتین فراهم آورد اما مراودات پوپولیسم با دموکراسی مانند سکه، دو رو دارد. پوپولیست ها مانند جنگجویان صلیبی بر ضد فساد، تاخت و تاز می کنند اما اغلب خود، سبب می شوند فساد بیشتر گسترش یابد. عمر نظام های پوپولیستی اغلب طولانی نیست و علت آن هم انباشت وعده های تحقق نیافته است. 📖ماهنامه زمانه، سال هفتم، شماره 71، ص 64 📌@canoon_org
45.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هیک و نسبیت فهم و حقیقت 🔷جان هیک در نظریه اش براساس پلورالیسم معرفتی، به کثرت گرایی دینی و به دنبال آن تکثر در نجات و رستگاری در ادیان می رسد. اما معرفت شناسی هیک، چه نتایجی را با خود به همراه دارد و با چه ایراداتی روبروست؟ 📌@canoon_org
🔶اگر بگوییم هر اراده ای قبل از خودش اراده دیگری دارد، بر سلسله ای از اراده های نامتناهی معتقد شده ایم؛ در حالی که می دانیم تسلسل، محال است و شدنی نیست. اگر بگوییم قبل از اراده، اراده دیگری نیست، در این صورت نیز، بر اختیاری نبودن اراده اعتراف کرده ایم و پذیرفته ایم که اراده ما بر کارهایمان، اختیاری نیست. ملاصدرا گفتاری در بحث علم خداوند دارد که پاسخ مناسب پرسش ماست. خلاصه سخن ایشان این است که ملاک اختیاری بودن کارها، مسبوق به ارادی بودن نیست. 🔷انسان در کارهای اختیاری فیزیکی، قبل از فعل، بترتیب این مراحل را طی می کند: تصور، مصلحت سنجی، تصديق به مصلحت، شوق و اراده. اما کارهای درونی و باطنی انسان، بدون این مقدمات صورت می گیرد. مثلا ذهن انسان در آغاز آفرینش از هرگونه علم تصوری و تصدیقی خالی است و تنها بر ذات و حواس خویش علم حضوری دارد و با این علم می خواهد آن حواس را به کار گیرد. این بکارگیری حواس، فعل اختیاری اوست و از ذات او نشأت می گیرد، در حالی که برخی مقدمات فعل اختیاری (تصور، تصديق به فایده) در آنها نیست. 💢پس معلوم می شود که اختیاری بودن افعال درونی انسان، ملاکی دیگر دارد و آن سرچشمه گرفتن فعل از ذات و نهاد آدمی است. این جاست که صدرالمتالهین افعال و کارها را مسبوق به علم و اراده ای خاص می داند. علم حضوری بر نفس و قوای او، و اراده ای که همان شوق ذات است بر کمالات خود و قوای خود. و این گونه است که افعال، از ذات او بر می خیزند و فعل اختیاری او محسوب می شوند. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org