eitaa logo
کانون اندیشه جوان
308 دنبال‌کننده
863 عکس
473 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷امام خمینی (ره) با شناخت عمیق و همه جانبه از اسلام و ابعاد و همچنین آگاهی و بصیرت کامل به شرایط زمانی و نظام حاکم بین المللی و دشمنان و انقلاب و ابعاد و شیوه های دشمنی آنان، ضمن یادآوری بر دشمنی جامع الابعاد ، و ، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی را عمق بخشی و گسترش پهنه آن در داخل و خارج از ایران می دانستند و بر این اساس، همواره بر صدور انقلاب با شیوه ای جامع و کارآمد تأکید می نمودند. 🔶 با اتخاذ موضعی دقیق، دیدگاه های سه گانه را به صورت مبنایی رد نموده و نظریه جامع و کارآمدی درباره صدور انقلاب در مواضع و رهنمودهای خود ارائه می نمودند. امام «صدور انقلاب» را بر پایه مجموعه ای از اهداف و برنامه ها چون ، و آگاه سازی، آموزش و حمایت از نهضت های آزادی بخش می دانستند. ایشان صدور انقلاب را یک موضوع قطعی و غیر قابل خدشه دانستند؛ چنان که می فرمودند: 💢ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می کنیم چرا که انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله بر تمام جهان طنین نیفکند، هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ما هستیم. امام در روزهای پایانی عمر شریف خود، موضعش را درباره اینگونه اعلام نمود: مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ به پرچم داری حضرت حجت است. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔰 نسبت جمهوری اسلامی ایران با نهاد دانشگاه 🎞فیلم کامل دومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «نسبت جمهوری اسلامی ایران با نهاد دانشگاه» 🔷این نشست با حضور مصطفی حسین‌خانی (مسئول سابق طرح حدیث ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)) و علی اکبر کارگر (مسئول سابق رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران) برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
نسبت جمهوری اسلامی ایران با نهاد دانشگاه.mp3
42.73M
🎧 صوت دومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «نسبت جمهوری اسلامی ایران با نهاد دانشگاه» را بشنوید. 👥 با حضور مصطفی حسین‌خانی و علی اکبر کارگر 📌@canoon_org
🔶جلوه حقیقی حیات یعنی آدمی به واقعی خویش بیندیشد و به حیات، از افقی بالاتر از لذت جویی و بی بند و باری بنگرد. را تنها هدف حیات خود قرار داده و جز او کسی را قابل پرستش نداند و در راه خدا و برای خدا کار کند. همچنین حرکتش برای خدا و به سوی او باشد و زندگی را در رابطه با تفسیر و تبیین کند. 🔷کسی که به جلوه حیات می اندیشد، دیگر زندانی را در رابطه با توجیه نمی کند. زندگی دنیا برای او وسیله ای جهت تکامل نفس تلقی می شود و زندگی آخرت فدای زندگی دنیا نمی شود. وی این دو نوع حیات را در رابطه با یکدیگر دانسته و اخروی را مقصد واقعی خود تلقی می کند. 💢بنابر آیاتی از ، حیات آخرت، باطن حیات دنیا است و آن حیات، حیات برتر و بالاتر است. آن حیات، می باشد چرا که در آن جا اثری از شر و ، رنج و بیماری، تزاحم و تضاد وجود ندارد؛ برخلاف حیات دنیا که آمیخته با همه این امور است. برای رسیدن به آن حیات باید در همین دنیا به تلاش و کوشش پرداخت چرا که حیات اخروی نتیجه حیات دنیوی است. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔷بنابر تعریف حداقلی از انقلاب، یک انقلاب کاملاً موفق بوده است به خصوص که در نظام نوین هیچ اثر و ردپایی از سیاسی حاکم در رژیم سابق به چشم نمی خورد و اگر این دگرگونی و فروپاشی به نحوی کامل انجام گرفت، ساختارها و نهادهای ، و سابق یا از بین رفت و یا دستخوش تحول و بازسازی اساسی قرار گرفت. 🔶در چارچوپ تعریف حداقلی از ، دستاورد انقلاب کاملاً منطبق با خواسته و هدف آن بوده اما اندیشه پردازان انقلاب اسلامی هرگز به این حداقل قانع نبوده و در تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب بسیار فراتر از آن اندیشیده و توده نیز به امید آرمان هایی فراتر از سقوط گام در نهادند. 💢می توان گفت که در چارچوب تعریف حداکثری از انقلاب شکل گرفت. این تعریف عبارتست از یک توام با خشونت داخلی در جهت تغییر سریع و بنیانی در ارزشها و باورهای مسلط نهادهای سیاسی، ساختارهای ، روش ها و فعالیت های حکومتی یک . 📖کتاب به کوشش جمعی از نویسندگان 📌@canoon_org
🔰انقلاب اسلامی و هویت ایرانی 🎞فیلم کامل قسمت دوم نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «انقلاب اسلامی و هویت ایرانی» 🔷این نشست با حضور علیرضا شجاعی زند «عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس» و مهدی نصیری «نویسنده و فعال فرهنگی» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید. 📌@canoon_org
انقلاب اسلامی و هویت ایرانی.mp3
43.98M
🎧صوت نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «انقلاب اسلامی و هویت ایرانی» را بشنوید. 👤با حضور علیرضا شجاعی زند و مهدی نصیری 📌@canoon_org
🔰 بررسی بحران های اجتماعی ایران معاصر 🎞فیلم کامل سومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «بررسی بحران های اجتماعی ایران معاصر» 🔷این نشست با حضور داوود طالقانی (دبیر سابق انجمن علمی علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران) و محمدحسین اصغریان (مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر) برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
بررسی بحران های اجتماعی ایران معاصر .mp3
42.52M
🎧 صوت سومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «بررسی بحران های اجتماعی ایران معاصر» را بشنوید. 👥 با حضور داوود طالقانی و محمدحسین اصغریان 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مقام معظم رهبری (مدظله العالی) : 🔶 بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت. 📜بیانات رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم۱۳۶۸/۱۱/۰۴ 🇮🇷سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گرامی باد🇮🇷 📌@canoon_org
🔰سیاست‌گذاری هویتی و حکمرانی 🎞فیلم کامل قسمت سوم نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «سیاست‌گذاری هویتی و حکمرانی» 🔷این نشست با حضور سیدجواد میری «عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» و علیرضا بلیغ «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید. 📌@canoon_org
سیاست‌گذاری هویتی و حکمرانی.mp3
36.31M
🎧صوت نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «سیاست‌گذاری هویتی و حکمرانی» را بشنوید. 👤با حضور سیدجواد میری و علیرضا بلیغ 📌@canoon_org
🔶عدالت مظلوم ترین مفهوم در طول بوده است؛ عمق این ستم را می توان در فراز و فرودهای هر ملتی مشاهده کرد درحالی که در فرهنگ شیعی، به دست گرفتن و قدرت، مقدمه ای برای تحقق عدالتی همه جانبه است. در این زمینه، کتاب به قلم توسط انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است. 🔷نویسنده در این کتاب، به بررسی مفهوم بنیادین ‌ که در حقیقت تئوری اصلی انقلاب اسلامی بر آن سوار و استوار است، از دیدگاه‌های انطباق‌گرایانه، مساوات ‌طلبانه، ، شایسته‌گرایی و حق‌گرایانه پرداخته تا از دریچه این نگاه، به بحث دربارۀ چرایی و نیز میزان استواری و پایبندی به «عدالت» مباحثی را مطرح کند. 💢در این مسیر، چالش‌هایی که از این شاهراه، فراروی است تحلیل شده و راهکارهایی که به حل این چالش‌ها و معضلات کمک می‌کند، تبیین گردیده است. این مطالعه با نگاهی بر آرای و استاد و با تاملی در کتاب و سخنان (ع) دربارة عدالت، صورت گرفته است. 📌@canoon_org
🔰هویت ملی و گرایش های قومی 🎞فیلم کامل قسمت چهارم نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «هویت ملی و گرایش های قومی» 🔷این نشست با حضور حمید هوشنگی «عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)» و علی اشرف نظری «عضو هیئت علمی دانشگاه تهران» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید. 📌@canoon_org
هویت ملی و گرایش های قومی.mp3
41.29M
🎧صوت نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «هویت ملی و گرایش های قومی» را بشنوید. 👤با حضور حمید هوشنگی و علی اشرف نظری 📌@canoon_org
🔶رویکردی که به یا معروف گردیده در دهه ١٩٦٠ میلادی در غرب رواج یافته است. این جریان، یک گرایش منسجم و یکپارچه نبوده و بیشتر، حالت طیفی از آرا و شعارها را دارد که وجه غالب آن را نحوی بیمارگونه و دعوت به چون همجنس خواهی زنانه تشکیل می دهد. 🔷این جریان معتقد به نابرابری می باشد و اصلی ترین صورت این نابرابری ها را نابرابری جنسی میان زن و می داند؛ یعنی فقدان تشابه در این زمینه مطلق بوده و اعتقاد آنان بر این است که تقسیم کار براساس و قرار دادن وظیفه مادری و همسری برای اصلی ترین عامل نابرابری و بی عدالتی می باشد. 💢گروهی از های رادیکال خواهان کناره گیری از اجتماع و تشکیل «کمون های زنانه» اند. آنها دین را اختراع مردان برای انقیاد زنان می دانند و از مبلغان و مدافعان آزادی همجنس گرایی و تصویب قوانینی جهت مجاز بودن خرید و یا دریافت نطفه برای در روابط دو زن با یکدیگر هستند. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
🔰 بازیابی هویت ایرانی؛ محصول انقلاب اسلامی 🔷 نشست اول معرکه(فصل هویت) با موضوع «مسائل هویتی ایران معاصر» با حضور جبار رحمانی «عضو هیئت علمی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی» و سیدحسین شهرستانی «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» در کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰زن و سه نقش اساسی 🔷زنان در کدام عرصه ی فردی، اجتماعی و خانوادگی می توانند موفق باشند؟ آیا این عرصه ها با یکدیگر تداخل دارند و کدام یک از این عرصه ها بیشترین اهمیت را در جامعه دارا است؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و شش برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷كلمات، همواره از معنا شدن و نهایی می گریزند؛ حتی کلمه ساده ای مانند «آب» می تواند دلالت های فراوانی بیافریند. این معناگریزی در مورد انتزاعی تری مانند «حق» شدت بیشتری می یابد و این راز همه ی کژتابی ها و سوء تفاهم ها در عرصه اندیشه و حتی روزمره است. 🔶آنچه برای دانش آموز بیان می کند، توسط گفتمان های غالب در ذهن ترجمه می شود و آنچه به وسیله حس شنوایی و بینایی وارد مغز می شود، دقیقا همانی نیست که مدنظر معلم بوده. همین معناگریزی و گفتمان های گوناگون و رنگارنگ، و همین ترجمه های گفتمانی است که راه را برای یافتن حقیقت غایی می بندد. 💢بسیاری از اندیشمندان نتیجه می گیرند که هیچ مطلقی وجود ندارد و حقیقت را همان گفتگو می دانند. اما بیان اینکه هیچ حقیقتی وجود ندارد و فقط باید زبان بازی و گفتگو کرد، نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه انسان را در خلا بی معنایی، و نیست انگاری معلق می کند؛ این درحالیست که سودای رهایی از همین پوچی و نیست انگاری بود که انسان را به واداشت. 📖ماهنامه زمانه، شماره سه، سال نهم، ص ۳۴ 📌@canoon_org
44.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ابن خلدون و خوانش های انحرافی 🔶ابن خلدون کلید مهمی برای فهم اندیشه بسیاری از متفکران معاصر اروپایی و مسلمان است. ⁉️اما چرا متفکری همچون ابن خلدون در دوره مدرن و توسط متفکران معاصر مورد خوانش های ناصحیح قرار گرفته است؟ 📌@canoon_org
ابن خلدون و خوانش های انحرافی.mp3
5.11M
🎧 صوت کلیپ «ابن خلدون و خوانش های انحرافی» را بشنوید. 📌@canoon_org
🔷سکولاریسم در اصل به معنای «جدایی دین از دنیا» است و این تعریف، هسته اصلی سکولاریسم است. جدایی دین از دنیا مراتبی دارد و آنچه در غرب اتفاق افتاده حداقل سه مرتبه دارد؛ ولی در کشورهای غیر غربی مراتب آن متفاوت است. مرتبه اول یا پایین ترین مرتبه سکولاریسم عبارت است از اینکه متولیان دین در امر حکومت دخالت نکنند و متولیان حکومت هم در امر دین دخالت نکنند. 🔶مرتبه بالاتر جدایی دین از اجتماع است. در این مرتبه دین امری خصوصی و فردی است و به ارتباط فرد با خدا محدود میشود و به همین دلیل دین نباید در سیاست، تعلیم و تربیت و... دخالت کند. آنچه اکنون در غرب اتفاق می افتد، این مرحله از سکولاریسم است. مرتبه سوم سکولاریسم که شدیدتر است، به معنای جدا شدن فکر و اندیشه و فرهنگ به صورت کلی از دین است. در این مرحله کلیه امور انسان باید غیر دینی شود. 💢نوع تلقی از تربیت می تواند در پیوند آن با سکولاریسم یا تقابل با آن اثرگذار باشد. مثلاً تلقی سوم از سکولاریسم، تعلیم و تربیت کاملاً سکولار را اقتضا می کند که مطابق آن هیچ نوع آموزه دینی به دانش آموزان نباید ارائه شود. تلقی دوم از سکولاریسم نیز تعلیم و تربیتی را اقتضا می کند که مطابق آن آموزه های اجتماعی دین از آموزش و پرورش کنار گذاشته می شوند؛ بنابراین آنچه نقش مهمی دارد، تلقی از سکولاریسم است که نوع تعلیم و تربیت و سکولار بودن یا نبودن آن را تعیین می کند. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org