eitaa logo
کانون اندیشه جوان
309 دنبال‌کننده
856 عکس
429 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷نظریه پردازان موافق جهانی سازی، بر آن اند که این پدیده، گریزناپذیر، طبیعی و غیرارادی است که مراحل تکوین خود را از سر می گذراند. طرفداران گلوبالیسم، خوشبینانه بر این باورند که این فرایند، در مسیر به رسمیت شناختن فرهنگهای متکثر و تأمین عدالت، رفاه، آزادی و امنیت جوامع، به ویژه کشورهای در حال توسعه و غیر غربی پیش می رود. 🔶از سوی دیگر، برخی بدبینانه از نابودی فرهنگهای غیرغربی و گسترش بی عدالتی، فقر، استثمار و نا امنی سخن می گویند؛ همانطور که امروزه جهانی شدن، زندگی خصوصی و فردی جوامع را با قدرت در می نوردد. جوامعی که در آن، تهدیدها فقط به آن خطرها و بلاها محدود نمی شود، بلکه مجموعه ای گسترده از تغییرات به هم پیوسته در زندگی اجتماعی را در برمی گیرد. 💢بیم ها و تهدیدهای امروزی، فراسوی زمان و مکان، سایه خود را بر همه کشورها و طبقات اجتماعی افکنده است و هر لحظه بر فقدان اطمینان و ناامنی روانی و اجتماعی بشر معاصر می افزاید. همانگونه که مخالفان، آن را طرحی از پیش طراحی شده، ارادی و تحت رهبری چند کشور غربی و کارگزاران آنها در سطح بین الملل می دانند. 📖ماهنامه زمانه، شماره 4 و 5 ، ص 35 📌@canoon_org
43.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حباب های سرمایه داری در رمان 🔶موضوعات و محتوای رمان‌ ها همواره چه نسبتی با وقایع سیاسی و اجتماعی روز داشته است؟ چه تصویری از سرمایه ‌داری در رمان ‌های قرن نوزدهم و بیستم ارائه شده است؟ مهم‌ترین نمونه‌های رمان ‌ها با موضوع سرمایه‌داری در غرب کدامند؟ 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کلیپ «حباب های سرمایه داری در رمان» را بشنوید. 📌@canoon_org
🔶آنچه معنای زندگی در ادیان واقعی الهی را از دیگر معانی ای که دیگر مکاتب برای آن ترسیم کرده اند متمایز می کند، آن است که هدف زندگی انسان که آدمی بر اساس آن پای به عرصه وجود نهاده است، از سوی پروردگاری ترسیم شده که آگاه و خالق ابعاد وجودی انسان است. خداوند در اهدافی که برای زندگی انسان ترسیم نموده و مسیری که برای دستیابی به این اهداف به عمل آورده، به نیازهایی که در درون او وجود داشته توجه کرده است. 🔷اگر این امر مورد توجه باشد که مدون معنای زندگی انسان، خود خالق انسان است و به راز و رمزهای درونی او آگاه و به نیازها و خواسته های او واقف است و حتی خود تعبیه کننده آنها در وجود اوست، معقول نیست گفته شود که او در این تدوین به نیازها و خواسته ها توجه نداشته است. اگر تدوین اهداف زندگی انسان و در کنار آن خلقت انسان هر دو محصول موجود مدبر و بی نقص است، پس باید هر دوی آنها در انطباق کامل با یکدیگر باشند. 💢بنابراین حکمت خداوند اقتضا می کند نیازهای انسان نه تنها در تدوین اهداف ملحوظ باشد، بلکه به گونه ای در وجود انسان قرار داده شده باشد که زمینه ساز اهداف بشر در زندگی او به شمار آید، وگرنه اساس قرار دادن این نیاز در وجود آدمی توجیه منطقی نخواهد داشت و خالق یکتا نیز زیر سوال رفته و در نتیجه خالقیت، دچار نقصان می گردد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
49.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نشریات صنفی 🔶اثر نشریات دانشجویی در مسائل صنفی دانشجویی دارای اهمیت است، آیا تشکل ها می توانند از این ابزار به خوبی استفاده کنند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶از زمان ظهور حکومت های مستقل ایرانی در سده سوم هجری/نهم میلادی تا آغاز عصر استعمار در سده دهم هجری و شانزدهم میلادی، مدارک و مستندات تاریخی فراوانی درباره دلایل حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه وجود دارد. 🔷بحث جزایر سه گانه در سال ۱۳۵۰ش/۱۹۷۱م با موافقت نامه ای رسمی میان ایران و شیوخ شارجه و رأس الخیمه و با نظارت دولت انگلستان به عنوان مهم ترین عامل بروز مسئله جزایر سه گانه در طول نیمه اول سده بیستم به پایان رسید. 💢اما وقوع انقلاب اسلامی معادلات سیاسی را بر هم زد و سبب شد دولت امارات متحده عربی تحت فشار غرب، ادعاهای واهی خود را درباره مالکیت این جزایر مطرح کند. در دهه های اخیر، برخی محققان نیز صرفاً با اهداف سیاسی، حقوق ایران را نادیده گرفته اند چرا که خلیج فارس، منافع بسیاری برای غرب دارد. 🔺اما موقعیت برتر ایران و نمود سکونتگاه های ایرانی در سواحل جنوبی در سده های باستانی و تداوم حضور حکومتهای ایران در دوران اسلامی در سواحل جنوبی خلیج فارس، گواه روشنی در اثبات حقوق تاریخی ایران در موضوع جزایر سه گانه است. 📖کتاب به کوشش و 📌@canoon_org
🔶برخی موجودات هیچ نقشی در ساختن آینده خویش ندارند (مانند جمادات). برخی دیگر در ساختن آینده خویش نقش دارند (مانند نباتات) اما این نقش نه آگاهانه است و نه آزادانه. برخی دیگر نقش بیشتری دارند (مانند حیوانات) که این نقش آگاهانه است هر چند آزادانه نیست؛ یعنی با نوعی آگاهی از خود و محیط خود، تحت تأثیر جاذبه یک سلسله میل های شعوری، در راه صیانت خود برای آینده می کوشند. 🔷ولی انسان نقشی فعال تر، مؤثر تر و گسترده تر در ساختن آینده خویش دارد؛ نقش انسان هم آگاهانه است و هم آزادانه؛ یعنی انسان هم به خود و محیط خود آگاه است و هم با توجه به آینده به حکم نیروی عقل و اراده می تواند آزادانه آینده خویش را به هر شکل که خود بخواهد انتخاب کند. 💢اندام های روانی انسان که از آنها به خصلت ها و خوی ها و ملکات اخلاقی تعبیر می شود، به مقیاس بسیار وسیعی پس از تولد ساخته می شود. این است که هر موجودی حتی حیوان آن چیزی است که او را ساخته اند؛ ولی انسان آن چیزی است که خود می خواهد باشد و در ساخت آینده خود تاثیرگذار است. 📖کتاب ، دفتر دوم از مجموعه کتاب‌های چلچراغ حکمت، به قلم 📌@canoon_org
🔷در تمام دوران حکومت و نیز حکومت های بعد از آنها، همه بنادر شمالی و جنوبی دریای پارس و جزایر آن، تحت اقتدار و فرمانروایی ایرانیان بوده است. در گذر تاریخ، آب‌های نیلگون خلیج فارس و جزایر آن، به دلیل موقعیت راهبردیشان، صحنه طمع‌ ورزی ‌های استعمارگران بوده است. 🔶شبهه ‌افکنی درباره حاکمیت ملی ایران بر جزایر سه ‌گانه ، و ، با طرح ادعاهای بی‌اساس امارات متحده عربی آغاز شده است. آشنایی با پیشینه تاریخی این جزایر، جدا از هیاهوهای رسانه‌های مغرض و جنجال‌های سیاسی برخی شیوخ منطقه، روشنگر بسیاری از مسائل پیرامون و در ادامه، مالکیت حقیقی خواهد بود. 📖کتاب به قلم و ، محصولی از نشر کانون اندیشه جوان می باشد که در پنج فصل به مبحث جغرافیای سیاسی خلیج فارس و کشورهای هم‌جوار، پیشینه تاریخی جزایر سه‌گانه از ابتدا تا امروز، مسئله جزایر سه‌گانه در روابط ایران و انگلستان و در نهایت مسئله جزایر سه گانه در دوره ی پهلوی و پس از آن، در سیاست جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. 📌@canoon_org
🔶در اگزیستانسیالیسم یا هستی‌گرایی، نقطه آغاز فرد به وسیله آنچه «نگرش به هستی» یا احساس عدم تعلق و گم‌گشتگی در مواجهه با دنیای به ظاهر بی‌معنی و پوچ خوانده می‌شود مشخص می‌شود. 🔷مکتب اگزیستانسیالیسم که در قرن نوزدهم در بستر بی توجهی فلاسفه و جامعه غرب به مباحث ریشه ای و بنیادین انسان به وجود آمد، مباحث اساسی و پرسش های فراگیر بشریت را با عنوان «اوضاع حدی» انسان ها مورد توجه قرار داد. 🔻مسائلی از قبیل آرزوی جاودانگی، مرگ، امید، عشق، ایمان، يأس و ناامیدی، معناداری یا بی معنایی زندگی، هدفداری یا بیهودگی جهان، آزادی انسان، رنج و بی عدالتی، دلهره و اضطراب، غربت و تنهایی. و اینکه انسان کیست؟ آیا به مثابه یک ماشین و دارای یک مکانیسم جبری است یا آزاد و دارای تفرد و شخصیت فردی است؟ 💢دغدغه اصلی این مكتب، خودشناسی و «من» شناسی و بررسی آن با روش درون نگری و روش وجدانی است و توجه به مسائل دیگر از قبیل دین و تاریخ هم به لحاظ ارتباط آنها با «من» و انسان می باشد. 📖کتاب ، دفتر دوم از مجموعه کتاب های چلچراغ حکمت، به قلم 📌@canoon_org
23.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کتابی متفاوت برای مسلمان اجتماعی 🔶طرح کلی اندیشه اسلامی درباره چه صحبت می کند؟ چه ویژگی هایی دارد؟ نقطه مزیای آن نسبت به کتاب های موضوعی مشابه چیست؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و سه برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌 @canoon_org
🔶امانوئل کانت معتقد بود که جهان برای ما آن اندازه موجود است که درباره آن فکر می کنیم، یعنی آن اندازه که تابع قوانین تفکر است. فلسفه کانت، توانایی های ذهن آدمی را تحلیل می کند و سرانجام اعتراف می کند که ذهن آدمی که در تفکر وی قائم به خود (بدون ارتباط با عاملی مافوق عالم ماده) می باشد، قدرت شناخت حقیقت را ندارد. 🔷به بیانی دیگر فلسفه ی کانت، عالم نمودها و ظواهر است و در آن اثری از حقیقت نیست. وی در پاسخ به مشکل ثنویت دکارتی، اصولا حقیقت و معنای واقعی موجودات را دست نیافتنی معرفی کرد و در نظریات وی نه تنها اثری از جوهر واحد اسپینوزا به عنوان آشتی دهنده ی دو بعد ماده و معنا نیست بلکه حتی ارتباط فکر با امتداد و به بیانی دیگر ماده نیز قطع شده است؛ 💢او می گوید: اصولا راهی به حقیقت امور حتی عمق و حقیقت «من» از لحاظ روان شناختی وجود ندارد و محدوده ی معرفت، فقط در نمود ذهنی موجودات خلاصه می شود. و این نتیجه طبیعی تلاش کانت است که می کوشید اشیا را مطابق معرفت «من» تنظیم کند و ذهن آدمی را محور و اصل در صورت دادن به اشیا می دانست. 📖کتاب به قلم 📌 @canoon_org
42.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰همایش درباره علم دینی 💢کانون اندیشه جوان چهارمین محصول از گنجینه آرشیو خود را منتشر کرد. 🔷همایش درباره علم دینی شامل بررسی نسبت علم و دین با موضوعات «جامعه‌شناسی مواجهه با علم در ايران»،«نسبت علم و تمدن»،«مواجهه مسلمين با دانش يونانی»،«علوم اجتماعی دينی»، «مناسبات الهيات و علوم انسانی» و «عقل و ايمان» می باشد که آیت الله علی اکبر رشاد، آیت الله سید مهدی میرباقری، دكتر يوسف اباذری، دكتر بیژن عبدالکریمی، حجت الاسلام دکتر داوود فیرحی، حجت الاسلام دكتر حميد پارسانيا، سعيد زيباكلام و دكتر رضا داوری اردكانی در آن به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداخته اند. 📌 این همایش در خرداد1391برگزار شده و از مجموعه های با ارزش گنیجه آرشیو کانون اندیشه جوان است و به صورت یک دوره آموزشی تصویری در بخش همدرس سایت کانون اندیشه جوان در دسترس می باشد. 💠 برای مشاهده این دوره به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐https://canoon.org 📌@canoon_org
47.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰آرمان کلیدی 🔶جامعه‌ آرمانی ایران اسلامی، برای پیشرفت نیازمند دو جریان و دو بال است. اگر این دو جریان، همراه و همگام با یکدیگر نباشند، یک ستون از دو ستون اصلى پیکر جامعه، خراب و ویران است و آرمان کلیدی ما محقق نخواهد شد. اما این دو ستون چیستند و در چه وضعیتی قرار دارند؟ 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کلیپ «آرمان کلیدی» را بشنوید. 📌@canoon_org
🔶در نگرش سکولار، هدف از سیاست و حکومت چیزی جز تامین منافع مادی و دنیایی نیست. چنین نگرشی برخاسته از تعریفی مادی و حیوانی از سیاست و برخاسته از نظام ارزشی سکولار می باشد. اما رویکرد اسلامی به سیاست، چنین محدودیتی را بر نمی تابد. در نگرش اسلامی و در میان اندیشمندان مسلمان، تعریف سیاست و هدف از آن، فراتر از نگرش سکولار است. اندیشمندان مسلمان هدف سیاست را تلاش در جهت تأمین سعادت دنیا و آخرت می دانند بنابراین جدایی و تفکیک در هدف و قلمرو دین و سیاست در نگاه اسلامی کاملاً ناممکن می نماید. 🔷حتی اگر هدف از سیاست را صرف تأمین منافع دنیوی بیانگاریم، باز هم نمیتوان قلمرو آن را از قلمرو دین جدا انگاشت، زیرا دنیا شمولی اهداف و قلمرو دین باعث می شود که تنظیم مناسبات این جهانی را نیز جزئی از دین به حساب آوریم؛ با این تفاوت که بنابر نگاه دینی از سیاست نیز می توان در جهت خیر آخرت سود جست، ولی در نگاه سکولار، سیاست فاقد کارکرد آخرت گرایانه است. برخلاف دیدگاه سکولار اندیشان از دیدگاه قرآن، هدف دین منحصر به امور روحانی و اخروی نیست. 💢اهدافی که قرآن برای دین بر می شمرد عبارت است از: خداپرستی، طاغوت گریزی، برقراری عدالت اجتماعی، تهذیب و تزکیه نفس، آموزش کتاب و حکمت، قضاوت و داوری، امر به معروف و نهی از منکر، گشودن زنجیرهای اسارت و... بسیاری از اهداف یاد شده، اموری اجتماعی و مربوط به چگونگی تدبیر و تنظیم مناسبات این جهانی است. سیاست در نگاه اسلامی، گسسته از مسائل اخروی نیست و لاجرم اسلام،تفکیک بین اهداف و قلمرو دین و سیاست را بر نمی تابد. 📖کتاب نوشته‌ی 📌 canoon_org
29.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کتاب مبانی معرفتی تشکل های دانشجویی 🔷کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مکمل دیگر لایه های جهان بینی است که اندیشمندانی همچون شهید مطهری و علامه مصباح مطرح کرده اند و این کتاب خود بخشی از پازل تکمیل کننده منظومه فکری اسلامی است. در این کتاب دین همچون طرحی جامع در نظر گرفته شده است که دارای اجزایی یک آهنگ و منسجم است. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و سه برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌 @canoon_org
🔶فرهنگ دینی حاکم بر جامعه ایرانی، ضمن تقویت و توصیه به رفتارها و کارهای جمع گرایانه و خیرخواهانه، از بروز شکاف و فاصله میان فقیر و غنی در جامعه جلوگیری می کند و افراد به انگیزه های مختلف سعی در دستگیری از طبقات پایین جامعه را دارند. 🔷پولاک معتقد است ایرانیان در کمک به فقرا و نیازمندان از اروپایی ها برترند و این کار را بدون ریا و تظاهر انجام می دهند. او به برخی قوانین مذهبی اسلام که ناظر بر بذل مال به فقراست، اشاره دارد و این ویژگی جامعه ایرانی را عامل برتری بر اروپائیان می داند. 💢از نظر گوبینو، همگرایی خاصی میان طبقات مختلف مردم در ایران وجود دارد و هیچ کینه و عداوتی بین طبقه فقیر و غنی مشاهده نمی شود چرا که طبقات غنی همواره در کارهای خیر و عام المنفعه پیش قدم هستند و کمک به طبقات ضعیف و فقیر را وظیفه خود می دانند.آرنولد لندور نیز می گوید:«مردم ایران از هر طبقه که باشند،اهل خیرات اند و در همه مراسم های ایرانی فقرا فراموش نمی شود و این نکته خوبی است که در فرهنگ ایرانی وجود دارد. 📖کتاب به کوشش و 📌 @canoon_org
🔷عرفا می گویند که سراسر جهان هستی، براساس جریان نزول و صعود، دانسته و ندانسته جویای اصل خویش و به دنبال روزگار وصل خویش است و عرفان، منادی این بازگشت و داستان نی های از نیستان بریده و جدا مانده است لذا بیش از هر مکتب و مذهب دیگر، مورد علاقه انسان ها بوده و هست. 🔶این آتش همیشه روشن و زوال ناپذیر دل و درون انسان ها برای رسیدن به حق و حقیقت و فانی شدن در آن است که اجاق عرفان را در همیشه تاریخ گرم نگه داشته است. پس دلیلی ندارد که ما به خاموش کردن زمزمه عشق انسان ها بپردازیم. در هر ملت و در میان پیروان هر قومی، حتی در میان بومیان نیز، خبری از عرفان هست. 💢به خاطر همین جاذبه هاست که در جهان اسلام نیز، با همه مخالفت ها و تعقیب و آزارهایی که به کار رفت، این آتش نه تنها خاموش نشد بلکه روز به روز روشن تر شد. براساس همین پیوند فرخنده، ایرانی، امروز نیز مانند و دیروز، نه تنها نباید مخالف عرفان باشد بلکه باید منادی عشق و عرفان باشد و از برکت این پیوند، برتری صورت اسلامی-ایرانی عرفان، بر اشکال و صور گوناگون آن در سراسر جهان، تحقق یابد. 📖کتاب به قلم 📌 @canoon_org
🔷روح در برزخ، به ادامه همان راه برای مومنان یعنی راه نزدیکی به پروردگار و برای کافران، فرورفتن بیشتر در عمق گمراهی خواهد رفت. برزخ، محیط بر عالم ماده است و از نظام تجرد نشات می گیرد و درک آن از حواس مادی انسان خارج می باشد مگر اینکه انسان با کنار زدن حجاب تعلق به ماده بتواند به ادراک و دریافت آن نائل شود. 🔶در این زمینه، کتاب به قلم تالیف شده است. این کتاب به تعریف مرگ و حقیقت آن و نیز چگونگی نظام برزخی پرداخته و آیات و روایات موجود در این باره را بیان می‌کند. کتاب حاضر که محصولی از انتشارات کانون اندیشه جوان می باشد، دفتر دوم از سلسله دروس استاد شجاعی در مورد معادشناسی است. 📖کتاب عروج روح، با تحلیلی گویا و روان و ضمن پرهیز از پیچیده گویی، به تشریح حقیقت مرگ به عنوان سرفصل آغاز حرکت به سوی خداوند می پردازد. همچنین با استفاده از اصطلاحات فلسفی و سیر منطقی در طرح مباحث خود و نیز ویژگی قرآن محور بودن و جامعیت مسائل، به چگونگی نظام برزخی، بدن برزخی، عالم قبر و عالم برزخ، فشار در برزخ، چگونگی و چرایی آزمون برزخی و تکامل برزخی پرداخته است. 📌 @canoon_org
🔷عادل شمردگی یعنی خداوند به وسیله ی عملی مخصوص به خود، انسان را عادل ساخته و از وضعیت گناه آلود به وضعیت عادل شمردگی وارد می کند. این نظریه در زمان آغاز نهضت اصلاح دینی، دارای اهمیت بسیاری بود. در یک بیان مختصر، عادل شمردگی عبور شخص از حالت گناهکاری به درستکاری است. 🔶اهمیت این باور و ارتباط آن به نهضت اصلاح دینی و پروتستانتیزم مسیحی از چالشی که این اعتقاد با مناسک مسیحی به وجود می آورد، روشن می شود؛ زیرا آموزه توبه و برخی دیگر از مناسک سنتی که کلیسای کاتولیک بدان معتقد بود و مومنان را نیز به انجام آن ملزم می کرد، بدون هرگونه پشتوانه ی عقیدتی می ماند؛ لذا مصلحان پروتستان هر یک به فراخور تفسیر و فهم خویش، تبیینی از این آموزه ارائه نمودند. 💢درباره ی این آموزه، مارتین لوتر مهم ترین نظریه پرداز است. او پس از انجام عبادات بسیار و زندگی رهبانی در این اندیشه فرو غلتید که اگر بنا باشد خدا با عدالت خود بر بندگان رفتار کند، با توجه به گناهان بندگان، همگی راهی جهنم خواهند شد. این باور با تلاش های او بود که بارور شد. 📖کتاب به قلم 📌 @canoon_org
21.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰آینده انقلاب اسلامی 🔶آیا از کودتای 1299 تا چهلمین انتخابات در سال 1400، پدیدار شدن پدیده مردم و فعال شدن اراده مردم حاصل شده است؟ 🔷موانع و بحران های پیش روی انقلاب برای فعال تر شدن این اراده چیست؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و دو برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌 @canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد🏴 📌@canoon_org
💢سه شیوه عمده تحقیق در اختیار بشر قرار دارد که در جای خود پسندیده و ارزشمندند: 🔸شيوه تعقلى: تمام علوم فلسفی و عقلی بشر با روش تعقلی به دست آمده اند. دین اسلام بر این شیوه مهر تأیید زده و تنها راه ارزیابی اعتقادات دینی به شمار می آورد. البته موافقت دین با روش تعقلی فلسفه، به معنای پذیرش تمامی آرای فلاسفه نیست. 🔹شیوۀ تجربی: تنها راه تحقیق در علوم طبیعی، روش تجربی است. اسلام این شیوۀ تحقیق را نیز به رسمیت می شناسد و آن را معرفت بخش می داند. در آیات فراوانی از قرآن کریم بر تحقیقات و مطالعات تجربی و مشاهده ای تکیه و تأکید شده است. 🔸شیوه کشف و شهود: یکی دیگر از راه های معرفت بخش، شیوه کشف و شهود عرفانی است. اسلام، این شیوه را به رسمیت می شناسد اما دست یابی به نتیجه درست را به وجود برخی از شرایط و نبود پاره ای از موانع وابسته می داند. لذا تایید شیوه مکاشفه ای به معنای موافقت با تمامی مشاهدات و مکاشفات عرفا نیست. 📌به همین جهات یکی از معانی درست و سودمند هماهنگی عقل و دین، هماهنگی دین اسلام با شیوه تحقیق علمی است. 📖کتاب به کوشش و 📌 @canoon_org
50.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جزایر پارسی 🔷هر زمان که بیگانگان، اقدام به گستاخی و جسارت نسبت به تمامیت ارضی ایران کرده اند، با کنش کوبنده ی مردانی از سرزمین پارس مواجه گشته اند. 🔶امروز نیز در پاسخ به ادعاهای واهی مالکیت بر جزایر سه گانه ایرانی باید گفت که این جزایر، پارسی بوده، پارسی هستند و پارسی خواهند ماند و این یک عقلانیت سیاسی مبتنی بر منطق تاریخی است! 📌 @canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کلیپ «جزایر پارسی» را بشنوید. 📌@canoon_org