eitaa logo
کانون اندیشه جوان
301 دنبال‌کننده
855 عکس
390 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @CanoonAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حکومت مندی و فوکو 🔶چرا دولت و در افقی دیگر، نظام سیاسی یا حکومت، مسئولیت هدایت و اداره رفتار افراد را برعهده می گیرد؟ چگونه این «اراده به اداره کردن» را به انجام می رساند؟ میشل فوکو درباره حکومت مندی چه می گوید؟ 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کلیپ «حکومت مندی و فوکو» را بشنوید. 📌@canoon_org
🔷اگر ایدئولوژی را نظام فکری خاصی بدانیم که زاییده جهان بینی است و در حوزه فعالیت های اختیاری انسان، بایدها و نبایدهایی را به فرد و اجتماع می آموزد؛ آنگاه پدیدۀ ایدئولوژیک، پدیده ای است که اولاً اراده و فعل آدمی در ایجادش نقش اصلی دارد، ثانیاً در یکی از مراحل حدوث، بقا، تکامل و یا تمام مراحل، تحت تأثیر الزام های ایدئولوژیک است. پدیده های ایدئولوژیک، به سبب تنوع افعال انسان، رنگارنگ و متفاوتند. شیوه کشورداری، روش معماری و یا زبانی خاص، ممکن است پدیده هایی ایدئولوژیک باشند. 🔶برای مثال: نظام ولایت فقیه، روش تعیین کادر رهبری در چین و حتی نظام انتخابات پارلمانی آمریکا، پدیده هایی ایدئولوژیک هستند. در حالی که سلسله مراتب فرماندهی در یک سازمان فضایی و روش تقسیم کار بین کارکنان نیروگاه های هسته ای با آنکه با اراده و فعل انسان انجام می شوند، ولی پدیده های ایدئولوژیکی نیستند؛ زیرا باورهای ایدئولوژیک در شکل گیری شان تأثیری ندارد یا اگر دارد، قابل اعتنا نیست. ساختمان کلیساها و مساجد اسلامی، پدیده هایی ایدئولوژیکند برخلاف کارخانه ذوب آهن و سکوی حفاری نفت. 💢با این توضیحات، می توان دریافت که پدیدۀ جهانی شدن، حداقل در بعد اقتصادی، امری ایدئولوژیک است؛ زیرا اولاً جهانی سازی اقتصاد تحولی خود به خود نیست و عوامل انسانی در ایجاد آن درگیرند. در واقع این پدیده در طول چند دهه با اعمال سیاست گذاری های خاصی ایجاد شده و بالیده است. ثانياً، باورها و الزام های ایدئولوژیک در ایجاد و تکاملش نقش داشته اند. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰کلید برای تبیین تشکلی 🔷مخاطبان تشکل ها در جهاد تبیین کیستند و با چه بیانی باید با آنها مواجه شد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و یک برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانونhttps://canoon.org/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%87/ ببینید. 📽 در آپارات کانونhttps://www.aparat.com/v/UuxjA ببینید. 📱در اینستاگرام کانونhttps://www.instagram.com/tv/Ca4DZvtjwob/?utm_source=ig_web_copy_link ببینید. 📌@canoon_org
🔶عقل و خرد در معنویت اسلامی از اصالت و اعتبار ممتازی برخوردار است؛ در اسلام، «اصالت از آن عقل» می باشد و معنویت که یکی از آموزه های مهم اسلامی می باشد نیز بر عقل و عقلانیت نهاده شده است. انسانی که تفسیر و تلقی معقول از «هستی» نداشته باشد، نمی تواند به رشد و تعالی خویش بپردازد. 🔷از نظر شهید مطهری، رشد و تکامل حقیقی آنجاست که یک واقعیت عینی از مرحله دانی به مرحله عالی تر برسد و اگر انسان، «رشد شناسی» نداشته باشد و از عوالم هستی و مراتب وجود خویشتن، درک و دریافتی عقلانی و مطابق با واقع پیدا نکند، سیر و سلوک عقلی و قلبی برای او دشوار یا ناممکن خواهد شد. 💢معنویتی که منهای عقل و خرد باشد، معنویت سازنده و گره گشا نخواهد بود. البته عقل باید آزاد باشد تا رهاورد معرفتی و معنویتی داشته باشد. به تعبیر مطهری:«اگر عقل آزاد باشد، در امور آن طور قضاوت می کند که در واقع و نفس الامر چنان است؛ خوب را خوب و بد را بد می بیند. بنابراین رابطه عقل و معنویت رابطه متقابل است؛ عقل به معنویت و معنویت به عقل احتیاج دارد. 📖کتاب ، گفتاری از به تحشیه و پیوست 📌@canoon_org
🔶از نظر دکارت، شناخت حقیقی به طور فطری در ذهن حضور داشته و امری نیست که از خارج، وارد ذهن شود. تنها لازم است که از ارتکاب به خطا ممانعت کرده تا شناخت در نتیجه دخالت آن تیره و تار نشود. وی ابزار اندیشه را به دو نوع فاهمه و اراده تقسیم کرده و احساس و تخیل را متعلق به فاهمه می داند و در عوض، میل و بیزاری و تصدیق و انکار و تشکیک را به اراده نسبت می دهد. 🔷مکانیزم خطا و علت اصلی آن عبارت است از بلند پروازی اراده و درخواست اموری ورای شناخت و فهم صریح و متمايز. از نظر دکارت، گسترده تر بودن قلمرو اراده نسبت به فاهمه، نه تنها موجب نقص نیست بلکه نشانه کمال و زمینه مدح و یا ذم اعمال انسانی است. 💢به علاوه، خطاهای ما نمی تواند ناشی از ذات الهی و یا طبیعت باشد بلکه خطا، ریشه در روش عمل انسان و یا نحوه استفاده او از این اختیار و آزادی اراده دارد. بدین ترتیب که اگر درباره چیزهایی که صراحت و تمایز آنها را ادراک نکرده حکمی صادر کند، احتمال خطا و اشتباه در آن وجود دارد. پس نقص و عیب در استعمال نابجای اختیار و نحوه عمل خود فرد است و نه چیزی دیگر. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔰نشست مجازی در هوای مهاجرت مهاجرت پديده‌ای چند بعدی است که دلايل متعددی بر آن مترتب است. محققان عوامل متعددی را در خصوص مهاجرت نخبگان ایرانی برشمردند. بخش مهمی از این عوامل مربوط مشكلات اقتصادی و ناشی از وضعیت کلی اقتصادی کشور است. اما علاوه بر وضعیت اقتصادی، پژوهشگران از ضعف ساختار اداری و آموزشی نیز یاد می‌کنند که ما از آن با عنوان ساختار حکمرانی تعبیر می‌کنیم. 🔷ايران به عنوان يكی از کشورهای درحال توسعه که بخشی از جمعیت آن را جوانان در حال تحصیل و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند؛ با مشكلات خاصی در زمینه امور افراد تحصیل کرده از جمله خروج درصدي از اين افراد به خارج از کشور به منظور ادامه تحصیل روبه‌روست. اين روند خروج تحصیل کردگان علمی که در اصطلاح، «مهاجرت نخبگان» يا به عبارت بدبینانه‌تر فرار مغزها نامیده مي‌شود، در سالیان اخیر رشد قابل ملاحظه‌اي داشته است اين مسئله در کشور ايران نیز در حال تبديل شدن به يک بحران می‌باشد. در همین راستا پرداختن به این موضوع برای دانشجویان که یکی از اقشار مهم مهاجر هستند، ضروری می‌نماید. 🗓در همین راستا در کانون اندیشه جوان قصد داریم تا در روزهای یک شنبه و دوشنبه ۱۸و ۱۹ دی ماه ساعت ۲۰ و ۱۶:۳۰ با حضور علیرضا بلیغ و میثم مهدیار در نشست‌های مجازی تحت عنوان «ساختار حکمرانی و پدیده مهاجرت» و «زمینه های فرهنگی مهاجرت» در بستر اسکایپ به نشانی https://join.skype.com/JteZA3xcq0nX به گفتگو بپردازیم. 📌@canoon_org
🔰نشست اول مجازی در هوای مهاجرت: ساختار حکمرانی و پدیده مهاجرت 🔷پدیده مهاجرت قرن های متمادی وجود داشته است و در دهه ‏های اخیر با رشد فناوری‏ های جدید و توسعه جوامع؛ بروز جنگ ها و درگیری‏ ها، حوادث طبیعی و تغییرات جوی بیشتر شده است و برخی عصر جدید را عصر مهاجرت بنامند. امروزه مهاجرت به عنوان یک مساله کلان سیاستی و حکمرانی چه در سطح ملی و چه در سطح بین‏المللی برای کشورهای مختلف مطرح است. 🔶این مساله برای ایران از اهمیت دوچندانی برخوردار است. چرا که از طرفی با حضور پرتعداد مهاجران و پناهندگان از کشورهای همسایه مواجهه بوده و از طرف دیگر با مهاجرت های دانشجویی، شغلی و اجباری از کشور به دلایل اقتصادی، فرهنگی، زیست‏ محیطی و سیاسی روبه رو بوده است. به همین دلایل مهاجرت در ایران به یک مساله سیاسی اولویت‏ دار تبدیل شده است. 🗓در همین راستا در کانون اندیشه جوان قصد داریم تا در روز یک شنبه ۱۸دی ماه ساعت ۲۰ با حضور علیرضا بلیغ در نشستی مجازی با عنوان « ساختار حکمرانی و پدیده مهاجرت» در بستر اسکایپ به نشانی https://join.skype.com/JteZA3xcq0nX به گفتگو بپردازیم. 📌@canoon_org
📖کتاب که بر اساس سخنرانی‌های گردآوری شده و توسط تحشیه و پیوست خورده، به موضوع معنویت و عرفان و آسیب‌ها و معیارهای معنویت اختصاص دارد. آیت ‌الله استادی نکات ارزشمندی را درباره عرفان عملی، علل گرایش به معنویت، ضرورت کسب تقوا در مسیر عرفان، کیفیت رابطه مرید و مرادی، ویژگی های استاد راه و… مدنظر دارند. 🔶در این کتاب، مفاهیم کلیدی سخنان ایشان در دو فصل و در قالب تحشیه و پیوست، تبیین گشته است. در بخش تحشیه موضوعاتی چون گرایش به معنویت، ویژگی استاد اخلاق، تقوای الهی راه پیامبر (ص) و امامان (ع)، لزوم تحکیم پایه‌های اعتقادی، آیات و روایات منبع و معیار معنویت و لزوم تأثیر نفس مورد بررسی قرار گرفته است. 🔷در بخش پیوست، معنای فطرت، معنویت، ضرورت و ویژگی‌های استاد و معلم طریق، ریاضت مشروع، ویژگی‌ها و شرایط شاگرد و مرید، و زندگی‌نامه مختصری از استادان طریقه معنویت ارائه گردیده است. کتاب حاضر با هدف تعمیق و ارتقای معرفت دینی و ارائه نظام‌ وارة فکری و معرفی الگوهای رفتاری برای نسل جوان، توسط نشر کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده است. 📌@canoon_org
🔷 علمی است که درباره شرق قضاوت کرده و واقعیت های آنها را بررسی و تفسیر می کند. با در نظر گرفتن این تعریف، متوجه می شویم که این حوزه از علوم انسانی، زیر مجموعه های بسیاری دارد که گاه با عنوان ایران شناسی، هند شناسی، ترک شناسی و... معرفی می شوند و گاه حیطۀ دیگری را در بر می گیرند و وجهه ای ایدئولوژیک می یابند. 🔶 در تعریف این اصطلاح این گونه سخن گفته است:«شرق شناسی به رشته ای القا می شود که درباره شرق گفت و گو می کند، می نویسد و می آموزد.» می توان گفت که شرق در نگاه غربی ها، مفاهیم گوناگونی دارد و همۀ این زیر مجموعه ها بسته به نوع نگرش آنها در ذیل این تقسیم بندی قرار می گیرند: ۱. مفهوم جغرافیایی که در آن مراد از شرق، همان آسیا، خاورمیانه باستانی و دنیای غیر اروپایی است. ۲. مفهوم ایدئولوژیکی که شرق مسلمان را در مقابل غرب مسیحی قرار می دهد و به تعبیر دیگر، دارالاسلام در برابر قلمرو مسیحیت قرار می گیرد. ۳. مفهوم سیاسی که برخاسته از خطری است که دنیای مسیحیت و سرمایه داری به دلیل رویارویی با اسلام با آن روبه رو می شود. 📖ماهنامه زمانه، سال نهم، شماره 9، ص 42 📌@canoon_org
🔰نشست دوم مجازی در هوای مهاجرت: زمینه‌های فرهنگی مهاجرت 🔶مهاجرت به عنوان یکی از موضوعات محوری علوم انسانی و اجتماعی, پدیده ای است که هم در کشورهای توسعه یافته و هم کشورهای در حال توسعه صورت می گیرد با این تفاوت که زمینه های ایجاد این پدیده متفاوت است. در میان افرادی که در گروه های سنی مختلف اقدام به مهاجرت می کنند, نقش جوانان به عنوان, سرمایه انسانی و اعضای فعال جامعه که بخش مهمی از نیروی کارآمد جامعه را تشکیل می دهند, همواره بسیار پر رنگ بوده است. 🔷مهاجرت همواره در طول تاریخ و در جوامع گوناگون پدیده ای مرسوم بوده اما امروزه روند تصاعدی مهاجران به ویژه دانشجویان زنگ خطری برای پیشرفت کشورهای در حال توسعه مانند ایران تلقی می گردد. یکی از عوامل مهاجرت ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد. از همین روی شناخت زمینه های فرهنگی مهاجرت میتواند کمـک مـؤثري به دولت براي بهبود وضع مهاجرت داشته باشد تا از یک طرف عوامل مثبـت را شناسـایی و از طرف دیگر آنها را در کشور توسعه بخشد و از میزان مهـاجرت بکاهد. 🗓در همین راستا در کانون اندیشه جوان قصد داریم تا در روز دوشنبه ۱۹ دی ماه ساعت۱۶:۳۰با حضور میثم مهدیار در نشستی مجازی با عنوان «زمینه‌های فرهنگی مهاجرت» در بستر اسکایپ به نشانی https://join.skype.com/JteZA3xcq0nX به گفتگو بپردازیم. 📌@canoon_org
💢با سلام و عرض پوزش به اطلاع مخاطبین صفحه کانون اندیشه جوان می رساند نشست مجازی در هوای مهاجرت با موضوع «زمینه های فرهنگی مهاجرت» به دلیل مشکلات فنی لغو و به روز سه شنبه ۲۰ دی ماه ساعت ۱۶:۳۰ موکول گردید. 🔶برای شرکت در این نشست عضو گروه اسکایپ نشست های زنده کانون اندیشه جوان به نشانی https://join.skype.com/JteZA3xcq0nX بشوید. 📌@canoon_org
🔶از ایرادات مطرح شده بر غالب براهین خداشناختی از جمله برهان نظم، این است که این براهین، مبتنی بر اصل علیت هستند؛ در حالی که فیزیک کوانتومی، نظام علی را در جهان ذرات، مورد تردید قرار داده و به جای مکانیک نیوتنی و پیش بینی دقیق، توصیف گر جهان میکروسکوپی و چگونگی ذرات بر اساس احتمال است. 🔷در این رهیافت، الکترون ها ذراتی همچون منظومه شمسی دور هسته مرکزی توصیف نمی شوند؛ بلکه دوگانگی موج–ذره جانشین آن می شود؛ یعنی الکترون هم به صورت ذره و هم به صورت موج توصیف می شود. ساختار اتم در این مدل، از طریق حواس ظاهری و با کیفیات حسی و مقولات زمان، مکان و علیت، بیان پذیر نیست. 💢نظریه کوانتوم می تواند به جای ارزش های دقیق پیش بینی ها، فقط احتمالات را بدهد ولی میزان عدم قطعیت حاصل، خیلی تفاوت و نوسان دارد. طبق اصول موضوعه نظر کوانتوم می توان گفت و در تجربه هم تایید شده که هر زوج متغیر خاصی به نحو مخصوصی به همدیگر بستگی دارند؛ هرچه دقیق تر یکی از مقادیر دانسته شود، آن مقدار دیگر، با دقت کمتری پیش بینی می پذیرد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰تراژدی پنهان 🔷فرار مغزها و کوچ نخبگان از این سرزمین، همواره چالش جدی جامعه علمی کشور بوده است. مسئله ای ملموس که تاکنون فرایند مثبت و کارسازی برای جلوگیری از آن و استقرار جریان معکوس این نوع مهاجرت توسط مسئولین در نظر گرفته نشده است. 🔶شیب این نوع مهاجرت، هرروز رو به افزایش است. باید برای این تراژدی پنهان که از بین برنده سرمایه انسانی موثر کشور است، چاره ای جُست. 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کلیپ «تراژدی پنهان» را بشنوید. 📌@canoon_org
🔶یکی از عوامل فاصله ما با وضعیت فرهنگی مطلوب، خلاها و اشکالات ساختاری بخش فرهنگ در جامعه است. گرچه پس از پیروزی انقلاب در ساختار و بافت دستگاه های فرهنگی ما تغییرات فراوانی رخ داده است، ولی طراحی اولیه و شکل گیری روح سازمانی آن ها متناسب با آرمان ها و اهداف فرهنگی انقلاب نبوده و به همین علت، رفتار سازمانی این دستگاه ها، حتی مدیران ارشد آن را هم تحت تاثیر خود قرار داده است. 🔷این ساختارها آنچنان روح خود را بر وضعیت فرهنگی جامعه تحمیل می کند که حتی بدیهی ترین اصول و مبانی فرهنگی که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مورد تاکید قرار گرفته است، با تردید مواجه می شود. این اصل که «هدف برنامه ریزی فرهنگی باید معطوف به محتوای فرهنگ و تقویت ارزش ها و نگرش ها مطلوب و آرمانی باشد» تنها به عنوان یک دیدگاه تلقی می گردد! 💢در این میان، شورای عالی انقلاب فرهنگی که به عنوان «قوه عاقله» بخش فرهنگ باید نقشی اساسی و نمایان در کارکرد دستگاه های فرهنگی داشته باشد، بیشتر «قوه عامله» همان ساختار بیمار و منحرف گشته و اخیرا به این نتیجه رسیده است که به بازنگری وظایف خود بپردازند تا بتواند مسئولیت های سنگین خود را در سیاستگذاری کلان فرهنگ کشور ایفا نماید. 📖کتاب به کوشش جمعی از نویسندگان 📌@canoon_org
🔰ساختار حکمرانی و پدیده مهاجرت 🎞فیلم کامل نشست مجازی در هوای مهاجرت با موضوع «ساختار حکمرانی و پدیده مهاجرت» 👤با حضور علیرضا بلیغ 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧صوت نشست مجازی در هوای مهاجرت با موضوع «ساختار حکمرانی و پدیده مهاجرت» را بشنوید. 👤با حضور علیرضا بلیغ 📌@canoon_org
🔰زمینه‌ های فرهنگی مهاجرت 🎞فیلم کامل نشست مجازی در هوای مهاجرت با موضوع «زمینه‌ های فرهنگی مهاجرت» 👤با حضور میثم مهدیار 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧صوت نشست مجازی در هوای مهاجرت با موضوع «زمینه‌ های فرهنگی مهاجرت» را بشنوید. 👤با حضور میثم مهدیار 📌@canoon_org
🔰 نخبگان و مسئله مهاجرت 🔷 نشست مجازی در هوای مهاجرت با موضوع « ساختار حکمرانی و پدیده مهاجرت» با حضور علیرضا بلیغ، عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، در بستر اسکایپ برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
🔶پیکره ی دانش، بازتابی از مفاهیم و عبارت های در هم پیچیده ای است که محصول مجاهدت های دانشمندان برای دستیابی به اهداف علمی مفید است. این متون، از مفاهیم و عبارت هایی پر می باشد که رمزگشایی از آنها، عمق ادراک آدمی را افزایش می دهد و آفرینش های علمی را طراوت می بخشد. 🔷در پرتو کارآمدی، این روش «تحلیل گفتمان» می باشد که چندی است این تلاش، مرزهای زبان شناسی را درنوردیده و وارد عرصه های مهم علوم اجتماعی و سیاسی شده است. این گستردگی و عمق آفرینی تحلیلی سبب شده است امروز تحلیل گفتمان، زمینه مطالعاتی بین رشته ای به شمار آید. 💢با نگاهی بر رشته هایی چون علوم سیاسی، جامعه شناسی، قوم شناسی، روان شناسی و... در خواهیم یافت که تحلیل گفتمان با تاثیرپذیری شدید از آثار دریدا، فوکو و هابرماس، از قالب محدود زبان شناسی بیرون آمده و رشته های بسیاری را درنوردیده است. گفتمان، حتی در قالب کاربردی آن از وضعیت تقلیل گرایانه ای که تلاش می کند آن را در حد «سخن» یا حداکثر «گفتار» نگاه دارد، خارج شده است و بر «تحلیل گزاره ها» دلالت می کند. 📖ماهنامه زمانه، سال نهم، شماره ۹، ص ۱۱ 📌@canoon_org
💢داستان سیاسی به عنوان یکی از ژانر های جذاب و پرمخاطب جهان ادبیات، زیرگونه های بسیاری دارد که در یک تقسیم بندی اولیه، می توان آن را اینگونه عنوان کرد: ۱. داستان هایی که به مفهوم قدرت و سیاست و حکومت و یا درگیری گروه ها و سازمان های سیاسی با قوای اشغالگر خارجی می پردازند همچون: نون والقلم جلال آل احمد، کوری ژوزه ساراماگو، خرمگس لیلیان وینیچ. ۲. داستانهایی که از طریق رمز و نماد، به نقد نظام های سیاسی حاکم می پردازند همچون: قلعه حيوانات جورج اورول و ماهی سیاه کوچولوی صمد بهرنگی. ۳. داستان هایی که به صورت واقع گرایانه به نقد نظامهای سیاسی می پردازند. همچون: شوخی میلان کوندرا و روزهای برفی قاسمعلی فراست. 4. داستان هایی که با پرداختن به مصائب و مشکلات اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی مختلف مردم،با نظام حاکم ستیز می کنند همچون:خوشه های خشم جان اشتاین بک و عزاداران بیل غلامحسین ساعدی. 5. داستان هایی که به درگیری میان دو کشور می پردازند همچون اغلب داستان های جنگی و داستان هایی که در دفاع از سیاست های حاکمان نوشته می شود. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔰حضرت فاطمه سلام الله علیها : 🔷 در خدمت مادر باش، زیرا بهشت زیر پای مادران است. 📖 کنزالعمال، ج16، ص 426. 🌸🌸ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها مبارک باد🌸🌸 📌@canoon_org
🔰نشست مجازی فلسفه اسلامی و معاصرت 🔶برای انسان درپی حقیقت بودن بسیار مهم و با اهمیت است و بنابراین فلسفه برای انسان مهم می‌شود. اهمیت فلسفه اسلامی در این نیست که اقتصاد ضعیف ما را درمان کند ویا ماشین ما را تعمیر کند و شکم ما را سیر کند، به همین خاطر شاید این پرسش که فلسفه به چه کار می آید، اساسا سوال درستی نباشد. 🔷کاربرد اساسی فلسفه در کشف حقیقت به شدت ممزوج با زیست فکری و علمی جامعه است. فلسفه و زیست فلسفی را باید به مثابه یک امر جدی پیگیری کرد و به دنبال آن بود. بنابراین اگر در یک جامعه فلسفه و کشف حقیقت محلی از اعراب نداشته باشد و جدی تلقی نشود، در آن جامعه نمی‌توان از کاربرد فلسفه و معاصرت سخن گفت، فلسفه در جایی کارکرد دارد که حقیقت جویی و کشف سعادت اولویت و دغدغه اول جامعه باشد، زیرا جستجوی حقیقت مهم است و فلسفه تلاشی برای جستجوی حقیقت در حد طاقت بشریت است. 💢حتی در فلسفه غرب نیز نمی‌توان از کاربرد عینی و فنی فلسفه سخن گفت، بنابراین مسائل پدیدآمده درباره معاصرت فلسفه به معنای کاربرد فلسفه به علت یک سری سوتفاهم‌هایی است که متاثر از گفتمان علوم فنی، در مورد فلسفه پدید آمده است فلذا با بررسی فلسفه و کشف کارکرد و معاصرت آن میتوان به کاربرد اصلی فلسفه دستیافت و راه را بر بسیاری از سوتفاهم ها بست. 🗓در همین راستا در کانون اندیشه جوان قصد داریم تا در روز شنبه 24دی ماه ساعت 20 با حضور روزبه زارع در نشستی مجازی با عنوان « فلسفه اسلامی و معاصرت» در بستر اسکایپ به نشانی https://join.skype.com/JteZA3xcq0nX به گفتگو بپردازیم. 📌@canoon_org