eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
890 عکس
500 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰چرا «سید احمد فردید» بخوانیم؟ 🔶تاثیر فردید در خلق مفهوم غرب زدگی 🔷اطلاع از بخش مهمی از جریان های فکری معاصر 🔶طرح انديشه های هايدگر توسط وی برای نخستین بار در ایران 🔷تاثیر اندیشه فردید در شکل گیری انقلاب اسلامی 💢برای تهیه این کتاب به غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی: مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۷، غرفه ۳۵ مراجعه کنید. 📌@canoon_org
🔶پژوهش های فلسفی تاریخ به دو شاخه معرفتی درجه اول و درجه دوم تقسیم می شود؛ یعنی از دو منظر «هستی شناسانه و معرفت شناسانه» درباره تاریخ مطالعه و تأمل می کند: دانش اول، نوعی درک هستی شناسانه است که به دنبال فهم هستی تاریخ، سیر تحول آن و کشف معانی نهفته در روندها و رویدادهای کلی تاریخ است. 🔷فهم هستی شناسانه کمک می کند قانونمندی حاکم بر تاریخ را در صورت وجود کشف کنیم. به این نگرش از تاریخ «فلسفه نظری تاریخ» یا «فلسفه تاریخ» می گویند. دانش دوم، نگرشی معرفت شناسانه است که به امکان شناخت، پرداختن به تاریخ و نحوه و جدود آن توجه دارد. به این نگرش از تاریخ «فلسفه تحلیلی تاریخ» یا «فلسفه انتقادی تاریخ» می گویند. 💢در معنای هستی شناختی، تاریخ مانند واقعیت است و در معنای معرفت شناختی مانند دانش. تاریخ به معنای هستی شناختی فرایندی مستقل از ذهن است و مانند طبیعت (جدا از آنکه آن را مانند یک « ابژه» و موضوع مورد تأمل قرار دهیم یا نه) جریان دارد. اما تاریخ به معنای معرفت شناختی، به مطالعه رفتار انسانها در گذشته می پردازد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔰چرا «هانری کربن» بخوانیم؟ 🔶تاثیر وی در ورود اندیشه های شیعی در غرب 🔷آگاهی از ظرفیت حکمت شیعی در حل مسائل دنیای امروز 🔶بازیابی نقاط قوت اندیشه اسلامی ایرانی 🔷آشنایی با روند برجسته کردن موضوع تشیع در مطالعات شرق‌شناسی 💢برای تهیه این کتاب به غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی: مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۷، غرفه ۳۵ مراجعه کنید. 📌@canoon_org
🔰چرا «میشل فوکو» بخوانیم؟ 🔶آشنایی با یکی از نظریات اساسی در جهت فهم و تفسیر مدرنیته 🔷نقد وی بر پایه‌های بنیادین مدرنیته از جمله سوبژکتیویسم 🔶آشنایی با برخی مفاهیم مهم علوم انسانی مانند گفتمان، تبارشناسی و دیرینه شناسی 🔷تحلیل‌های عمیق فوکو درباره ماهیت انقلاب اسلامی 💢برای تهیه این کتاب به غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی: مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۷، غرفه ۳۵ مراجعه کنید. 📌@canoon_org
🔰گزارش تصویری نهمین روز غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 🔶غرفه کانون اندیشه جوان با تازه های نشر و بیش از 400 عنوان کتاب میزبان شما خواهد بود. 📌علاقمندان می توانند در ساعات بازدید به آدرس: مصلی امام خمینی (ره) شبستان، راهرو 7، غرفه 35 مراجعه نمایند. 💢منتظر دیدارتان هستیم. 📸برای دیدن تصاویر بیشتر به سایت کانون اندیشه جوان مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%BA%D8%B1%D9%81%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C/ 📌@canoon_org
🔰هرمنوتیک روش شناختی در تفسیر 🔷 نشست گپی با نویسنده با موضوع نقد و بررسی کتاب «اصول فقه و هرمنوتیک روش شناختی» با حضور مسعود فیاضی «هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» به همت کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه متن کامل گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%d9%87%d8%b1%d9%85%d9%86%d9%88%d8%aa%db%8c%da%a9-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%81%d8%b3%db%8c%d8%b1/ 📌@canoon_org
🔷سینما بخشی از فرهنگ ماست و قدرت ویژه آن ناشی از این نکته است که فیلم مانند ماهیگیری و بیس بال، نوعی فرهنگ ناب است؛ یک واقعیت فرهنگی است که هنوز جزء مقولات هنر جا نگرفته است. سینما همواره ما را به بیرون از محدوده هنر می راند و این امر، یکی از ویژگی های آن است. سینما اساسا هنر فضاسازی است. بدون ساخت فضایی عینی که بازیگران و داستان در آن باشند، اصلا فیلمی شکل نخواهد گرفت که بخواهیم درباره هنر سینما صحبتی به میان آوریم. 🔶به بیان دیگر، سینما خود فضا می‌آفریند و ما را وادار می‌کند که در فضای او زیست کنیم، سیاست‌ورزی کنیم، لحظات عاطفی خلق کنیم و حتی بمیریم. کتاب به کوشش در چهار فصل، به بررسی و تبیین مفهوم فضا در دنیای مدرن و در بستر سینما می پردازد؛ فضایی که در نسبیت مفهوم فضا – زمان در سینمای حاضر، حضور پرقدرتی دارد. 💢عناوین و سرفصل های کتاب حاضر که محصول نشر کانون اندیشه جوان می باشد، به شرح زیر است: 🔹فصل اول: انسان مدرن و فضا 🔸فصل دوم: سینما و فضا 🔹فصل سوم: فضای معمارانه و سینما 🔸فصل چهارم: کنترل فضای ذهنی در فیلم با استفاده از ابزارهای معمارانه 📌@canoon_org
🔰گزارش تصویری دهمین روز غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 🔶غرفه کانون اندیشه جوان با تازه های نشر و بیش از 400 عنوان کتاب میزبان شما خواهد بود. 📌علاقمندان می توانند در ساعات بازدید به آدرس: مصلی امام خمینی (ره) شبستان، راهرو 7، غرفه 35 مراجعه نمایند. 💢منتظر دیدارتان هستیم. 📸برای دیدن تصاویر بیشتر به سایت کانون اندیشه جوان مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%af%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%ba%d8%b1%d9%81%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c/ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶ای فاطمه (معصومه)! برای من در بهشت شفاعت کن که تو را در پیشگاه خداوند منزلت بزرگی است. 📜 زیارتنامه حضرت معصومه (س) 🌺ولادت حضرت معصومه (س) مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔰تجربه فرهنگی امام موسی صدر در لبنان 🔷 نشست گپی با نویسنده با موضوع نقد و بررسی کتاب «سید موسی صدر» با حضور شریف لک‌زایی «عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» به همت کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه متن کامل گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%B5%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86/ 📌@canoon_org
🔷«مجردات» به چیزی گفته می شود که دارای اجسام و لواحق آن مانند جهت، مکان و زمان نباشد. معنای فلسفی «مادی» متضمن معنای اضافه و نسبت و نزدیک به معنای واژه مایه در زبان فارسی است؛ به عبارت دقیق تر، واژه مادی در اصطلاح فلاسفه در مورد اشیائی به کار می رود که نسبتی با ماده جهان داشته، موجودیت آنها نیازمند ماده و مایه قبلی باشد. 🔶مادی، گاهی به معنای عام تری به کار می رود که شامل خود ماده هم می شود. از نظر استعمال، تقریباً مساوی با کلمه جسمانی است. روشن ترین ویژگی جسم، امتداد آن در سه جهت است و این ویژگی لوازمی دارد؛ از جمله آنها اینکه عقلاً در سه جهت تا بی نهایت قابل انقسام است، دیگر آنکه مکان دار است ولی نه به این معنا که مکان، فضایی است مستقل از اجسام که به وسیله آنها پر می شود. 💢سوم آنکه چنین موجودی طبعاً قابل اشاره حسی است؛ زیرا اشاره حسی با توجه به مکان انجام می گیرد و هرچه مکان دار باشد، قابل اشاره حسی هم خواهد بود. سرانجام موجود جسمانی دارای امتداد چهارمی است که از آن به «زمان» تعبیر می شود. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
31.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جمع تشکلی! 🔶جنس رشد تشکل ها چیست و در جمع بودن برای یک عضو تشکلی چه مزیتی دارد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷اولین بار و هنر را از لحاظ مباحث وجود شناختی، تعلیم و تربیت اخلاقی و تأثیر روانی و اجتماعی آن یعنی پالایش روانی(کاتارسیس) و التذاذ و تفریح و تفنن، تبیین کردند فلذا طرح پرسش های عقلی از ذات و ماهیت هنر و وجوه اشتراک و افتراق صنعت و هنر آغاز گردید. 🔶مطابق تفکر افلاطونی و ارسطویی در حقیقت، جنبه ما بعد الطبیعی و ذات آن، حکایت گری از عالم واقع و است. هنرمندی که اشتغال به هنر زیبا دارد، با خیالاتی سر و کار دارد که نوعی محاکات از عالم واقع می کند. به نظر ارسطو، آنچه موجب پیدایش هنر می شود، اشتیاق و گرایش انسان به محاکات است، محاکات اشیا و امور، امری غریزی و یکی از امتیازات بشر است. 💢این غریزه، وی را مقلدترین مخلوقات جهان کرده است؛ حتی اشیا و موجودات زشت و کریه، وقتی می شوند، دلپذیر می نمایند و خوشایند خاطر ما می شوند. اینها را هنرمند به نیروی خیال انجام می دهد. محاکات همان چیزی است که می توان آن را بازنمایی خواند. البته منظور افلاطون و ارسطو از محاکات، همان می باشد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
38.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰در مسیر آرمانی 🔶هر کدام از کشورهای اسلامی با توجه به اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود، چه الگوهایی را در مسیر پیشرفت اتخاذ نموده‌اند؟ 🔷در بررسی الگوهای پیشرفت، بطور کلی به چند جریان اصلی در جهان اسلام‌ می رسیم؟ 💢در این زمینه، بهترین و موثرترین الگو کدام است و آیا با پیروی از آن می توان در مسیر آرمانی و برای رسیدن به سعادت، گام های محکم و استواری را برداشت؟ 📌@canoon_org
🔶از دیدگاه قرآن، اقشار اجتماعی با یکدیگر از نظر طبقه اجتماعی تفاوت دارند ولی نسبت به یکدیگر از نظر ارزش برتری ندارند؛ یعنی درست است که منشأ شکل گیری طبقات می تواند ریشه در توانایی ها و استعدادهای فردی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد، ولی ملاک امتیاز فرد یا یک طبقه بر فرد یا طبقه دیگر، این ویژگی ها نیست. پیامبر اکرم (ص) با اعلام همگانی اصل مساوات، دیدگاه طبقاتی و نژادی و بالتبع مناسبات برخاسته از آن را که معیار عمل اهل مکه بود، باطل اعلام کرد و همه آنان را همانند هم دانست و در یک صف و برابر قرار داد. 🔷پیامبر، هم به برابری مسلمانان با یکدیگر تأکید می فرمود و هم خود را به عنوان یک فرد مسلمان، مساوی با سایرین عنوان می کرد؛ این رفتار و پایبندی به رعایت مساوات، به حدی بود که حتی در نگاه کردن به اصحاب و یارانش نیز آن را پاس می داشت. اصل مساوات از جمله دستورهای اسلام است و پیامبر در تمام جنبه های زندگی، آن را به کار می گرفت و همواره در تمام عملکردها به آن توجه داشت؛ مانند: مساوات در برابر قانون، تقسیم بیت المال، مالیات های اسلامی، تحصیل علم، تصدی مشاغل و مناصب و... 💢تفاوت طبقه با پایگاه و منزلت اجتماعی در این است که طبقه به طور عینی معین می شود؛ اما پایگاه به ارزیابی ذهنی افراد از اختلافات اجتماعی بستگی دارد. طبقات از عوامل اقتصادی مربوط به درآمد نشات می گیرند؛ پایگاه به وسیله شیوه های زندگی گوناگونی که گروه ها دنبال می کنند تعیین می گردد؛لذا تمایزات پایگاهی،اغلب از تقسیمات طبقه ای مستقل است. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تشکل در حرکت! 🔶پیوند خوردن با مسائل جامعه برای تشکل ها یک امر حیاتی است چرا که آنها را از بزرگترین افت ها برحذر می دارد. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶انسان خواهان زندگی مطلوب است؛ بی تردید برای رسیدن به این نوع زندگی باید راهی خاص پیموده شود و این چنین نیست که تمامی مسیرها به آن ختم شوند؛ از این رو با وجود راه ها و مسیرهای متعدد، بر انسان لازم است که مسیر درست کمال را بشناسد تا عمر خود را در مسیری نادرست به آخر نیاورد. 🔷شناساندن این مسیر به طور کامل و بدون نقص از سوی کسی میسر است که علمی کامل به آن داشته باشد و بر ابعاد و زوایای آن به واقع مسلط باشد؛ مصداق چنین کسی نیز جز انسان کامل و امام حق نیست. شناخت انسانهای کامل و تعریف کنندگان شیوه وصول به کمال، عقلاً مقدم بر هر کار دیگری است؛ 💢بی شک، این شناخت، لازمه هر حرکت معنوی تکاملی است که در این راه، علاوه بر مطالعه سبک زندگی و طریق سلوک عملی ائمه، مراجعه به نصایح شان که در قالب روایات منقول از آنها به ما رسیده، توصیه می شود؛ امام آنچه میگوید همان است که در خود دارد و انجام می دهد و از این رو گفته های او نیز آشکار کننده شیوه مطلوب زندگی است؛ بنابراین، امام، نشان دهنده راه حرکت، چگونگی سلوک و سبک زندگی مطلوب است. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔷نگرش سکولاریستی، از نوعی انسان شناسی مادی گرا سرچشمه گرفته؛ یعنی انسان و نیازهای فطری و نیز اسرار خلقت او در بعد مادی و فیزیکی وجودش خلاصه شده و هستی او از جنبه مادی و طبیعی مورد توجه قرار گرفته. گویا انسان چیزی جز یک موجود طبیعی که از اجتماع برخوردار است و به وضع یک سلسله قوانین متناسب با حیات طبیعی خود نیاز دارد، چیز دیگری نیست. 🔶بنابراین؛ علم تجربی که در طبیعت شناسی به شکوفایی رسیده است، در انسان شناسی و کشف یا وضع قوانین لازم برای زندگی و تأمین سعادت او نیز توانا و خودبسنده است. هرگاه اثبات شود که انسان تنها یک موجود طبیعی نیست و آرمان خلقت او نیز در برخورداری های دنیوی و مادی خلاصه نمی شود، 💢بلکه موجودی است که علاوه بر حیات دنیوی، حیات اخروی دارد و سعادت او نیز در گرو دست یابی به سعادت ابدی است، روشن می شود که در عرصه حقوق و اخلاق به قوانین فراطبیعی نیاز دارد که دین و وحی الهی بیانگر آن است. هر چند عقل و دانش بشر در شناخت ابزار و شرایط و فراهم ساختن زمینه های تحقق یافتن قوانین الهی نقش مؤثر دارد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔶نظام سرمایه داری، اصول تضمین کننده حاکمیت امیال صاحبان قدرت اقتصادی را برگزیده ولی در نظام اسلامی اصولی گزینش شده که حاکمیت مصالح فرد و جامعه و سعادت دنیا و آخرت همه افراد انسانی را تضمین می کند. در همین زمینه، دفتر سوم از مجموعه آثار با محوریت مبانی مکتبی توسط نشر کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده است. 🔷 تلاش کرده که در این اثر سه مطلب را توضیح دهد: مفهوم مبنای مکتبی، دلایل آن و آثار آن. این کتاب در دو بخش تنظیم شده و در بخش نخست، مبانی هفتگانه نظام اقتصادی سرمایه داری: ۱. آزادی؛ ۲. دولت محدود؛ ۳. مالکیّت خصوصی؛ ۴. رقابت به انگیزه نفع شخصی؛ ۵. حاکمیّت مصرف کننده؛ ۶. تجویز بهره؛ ۷. توزیع درآمد و ثروت، را تببین و نقد می کند. 💢در بخش دوم، به مهم ترین مبانی مکتبی نظام اقتصادی اسلام: ۱. حاکمیّت مصالح فرد و جامعه؛ ۲. دولت مصالح؛ ۳. آزادی در کادر محدود؛ ۴. مالکیّت مختلط؛ ۵. تعاون و رقابت سالم؛ ۶. تحریم ربا؛ ۷. توزیع عادلانه ثروت ها و درآمدها، پرداخته و استدلال می کند که این مبانی، در جهت اهدافی چون امنیّت، عدالت، رشد و توسعه اقتصادی بوده است. 📌@canoon_org
🔶زمینه های به وجود آمدن نهضت اکسپرسیونیسم را می‌توان به دو دسته اجتماعی و فرهنگی تقسیم کرد. زمینه های اجتماعی عبارت اند از: برخورد تند بین نسل ها، بحران تمدن بعد از جنگ، ضعف ارتباط در آغاز قرن بیستم. زمینه های فرهنگی به وجود آمدن این نهضت را می‌توان درخشش اندیشه نیچه پس از مرگش، کارهای فروید و تعبیر خواب او و جریان‌های غیر عقلانی در فلسفه دانست. 🔷تمایل های هنری اکسپرسیونیست ها بسیار متنوع بود به گونه ای که می‌توان رویای معصومیت را در کنار پیش‌بینی فاجعه و شور مذهبی را در کنار فریادهای خشم آگین مبارزه طبقاتی در آثار آنها بیابیم. هجو سرد در کنار انفجار ناامیدی نیز بخش دیگری از تمایل های هنری آنها بود. 💢مهم ترین موضوعاتی که اکسپرسیونیست‌ها در سروده‌های خود بدان پرداختند، عبارت است از: تجربه زندگی در شهرهای بزرگ و گرفتاری‌های آن، خودکشی، مرگ و تباهی، تصویر پایان جهان یا پایان جهان بورژوازی و جنگ و ویرانی. زندگینامه اکسپرسیونیست‌ها به تنهایی می‌تواند شهادت نامه ای بر نهیلیسم آنها باشد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
49.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دانشجو و چالش های حقیقت یابی 🔶دانشجو با ورود به دانشگاه با چالش هایی تازه در دوران زندگی خود وارد می شود و در این عرصه نیازمندی هایی دارد که باید به آن ها توجه داشت. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و سه برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷در تحلیل مبانی فکری طالبان، باید گفت بسیاری از خشونت ها و تندروی هایشان در تقابل با مظاهر تکنولوژی، زاییده دیدگاه آنان نسبت به جهانی سازی می باشد. طالبان، وسایل ارتباط جمعی و محصولات تکنولوژی که نتیجه تفکر و اندیشه غرب هستند را خطرناک تلقی می کنند. 🔶واکنش طالبان که در جمود فکری و عدم پویایی و توانایی فکری در هضم منطقی فرهنگ غرب ریشه دارد، در سخنان و استدلال‌هایشان نیز پیداست؛ مانند مجاز دانستن کشت و تجارت مواد مخدر با این اعتقاد که مواد مخدر جامعه غربی را مستأصل می‌کند و جوانان آنان را که دشمن اسلام هستند، به ورطه هلاکت می‌کشاند. 🔷جنبش طالبان که به دلیل فقر و انحطاط اندیشه به عملگرایی مفرط دچار شده بود و توان مقابله فکری و فرهنگی با ایدئولوژی غرب و نقد مبانی تفکر سرمایه داری و توسعه طلبی آن را نداشت،به ساده ترین راه ممکن متوسل شد که همان خشونت، ترور و در واقع پاک کردن صورت مسئله بود و نه راه حل آن! 💢اما اکنون،پرسش این است که آیا عملکرد طالبان پس از تشکیل دولت، موید این مبانی و اعتقادات است یا تغییر رویکرد از آن برداشت می شود؟ 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
48.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مقابله با یقه‌ سفید ها 🔶بروز فساد در ساختار سیاسی و اقتصادی جامعه، امری ممکن است اما مهم‌تر از وجود این مسئله، نحوه مقابله و برخورد با آن است. 🔷سوال اینجاست که چرا با وجود دکترین جمهوری اسلامی و دلالت ها و تاکیدات رهبران انقلاب در این زمینه، شاهد وقوع فسادهای اقتصادی هستیم؟ 💢شابک این هفته، این موضوع مهم را بررسی می کند. 📌@canoon_org