eitaa logo
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
2.9هزار دنبال‌کننده
393 عکس
400 ویدیو
4 فایل
تناکحوا تناسلوا تکثروا #تعددزوجات و #تکثراولاد دستور پیامبر خاتم و اهلبیت علیهم السلام در بحث خانواده بوده کانال اصلی ما در تلگرام فعال است 👇 https://t.me/Chandhamsari_Ormavi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند: #مثل_خواهر قسمت: #ششم 📣 این مستند در خصوص ۴ همسر یک مرد ایرانی است که با هم در یک خانه زندگی میکنند و از خواهر به هم نزدیک تر هستند... @Chandhamsari_Ormavi
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند: #مثل_خواهر قسمت: #هفتم 📣 این مستند در خصوص ۴ همسر یک مرد ایرانی است که با هم در یک خانه زندگی میکنند و از خواهر به هم نزدیک تر هستند... @Chandhamsari_Ormavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند: قسمت: 📣 این مستند در خصوص ۴ همسر یک مرد ایرانی است که با هم در یک خانه زندگی میکنند و از خواهر به هم نزدیک تر هستند... @Chandhamsari_Ormavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند: قسمت: 📣 این مستند در خصوص ۴ همسر یک مرد ایرانی است که با هم در یک خانه زندگی میکنند و از خواهر به هم نزدیک تر هستند... @Chandhamsari_Ormavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند: قسمت: 📣 این مستند در خصوص ۴ همسر یک مرد ایرانی است که با هم در یک خانه زندگی میکنند و از خواهر به هم نزدیک تر هستند... @Chandhamsari_Ormavi
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند: قسمت: 📣 این مستند در خصوص ۴ همسر یک مرد ایرانی است که با هم در یک خانه زندگی میکنند و از خواهر به هم نزدیک تر هستند... @Chandhamsari_Ormavi
15.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند: قسمت: 📣 این مستند در خصوص ۴ همسر یک مرد ایرانی است که با هم در یک خانه زندگی میکنند و از خواهر به هم نزدیک تر هستند... @Chandhamsari_Ormavi
به اطلاع می رساند موسسه تبیین چندهمسری اسلامی در راستای آرمان های انقلاب جهانی مهدوی در حال مشورت و رایزنی هایی است که نتیجتا به تغییرات محاسباتی بنیادین خواهد انجامید ان شاءالله. با توجه به تهدیدات و تحدیدات اخیر نسبت به فعالیت های موسسه و پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی، انتظار می رود تغییرات با رویکرد مقاومت و رفتارهای تهاجمی تر رخ دهد. احتمالا بسیاری شگفت زده شوند. با ما همراه باشید... @chandhamsari_Ormavi
اُرمَوی: از سال ۸۹ که در حوزه برادران و حوزه خواهران و دیگر مراکز علمی تدریس داشته ام تا به امروز که برایتان مینویسم در تبیین و و فعالیت داشته ام... اکنون که قریب به یک دهه از طلائی ترین بخش عُمر خود را در این مسیر پر نور سپری کرده ام، با همراهی ۴ همسر و فرزندانم و دوستانی پر توان، مقام‌تر از گذشته به چگونگی ادامه مسیر می اندیشم... قرار بر این بوده زحمت این مسیر را برای رحمت آن پذیرا باشیم و نیت‌مان جز آنچه در نزد خداوند متعال و اهلبیت علیهم السلام برایمان منظور داشته‌اند نباشد... نه ثروتی در این راه نصیبمان شده و نه شهرت فایده‌داری که بتوان با آن کاری کرد... از جان و آبرو و عُمر و مال خود هزینه‌هایی داده‌ایم که جز خداوند متعال را برای جبرانش نخوانده‌ایم... ما مردمان نبرد در این میدانیم و ... به تشکیل و تحکیم و تعالی متعهد شده‌ایم و در این راه شاید سر ببازیم، اما به توفیق الهی قافیه نمی‌بازیم بارها در نهادهای نظارتی و حراستی و صیانتی از این مسیر پر نور دفاع کرده ایم و الحمدلله پاسخگوی تک تک ابهامات و سوالات بوده ایم... بارها حساب های بانکی مان را بررسی کرده اند که مبادا از جای دیگری تغذیه شده باشیم و الحمدلله روسفید بوده ایم... بارها مکالمات ما را زیر نظر گرفته اند و الحمدلله آبرو کسب کرده ایم... شفاف و روشن میگویم: ما هدفی روشن داریم و برای آن هدف هر گونه هزینه‌ای را پذیرا بوده و هستیم... و آنکس که اینگونه آمده مطمئنا به ثمن بخس دنیا خودش را آلوده نمیکند... پ.ن: امام عصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء): لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنَا وَفَّقَهُمْ الله لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ، لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا عَلَی حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِهَا مِنْهُمْ بِنَا. فَمَا یحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا یتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَکرَهُهُ وَ لَا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ. اگر شیعیان ما (که خداوند توفیق بندگی عنایتشان کند) در راه ایفای پیمانی که بر عهده دارند، همدل و متحد می‌شدند، میمنت ملاقات ما برای ایشان به تأخیر نمی‌افتاد و سعادت حضور ما زودتر نصیب آنان می‌گشت، حضوری با معرفت حقیقی و صداقتی از ایشان نسبت به ما. علّت مخفی شدن ما از آنان چیزی نیست جز آن‌چه از کردار ناپسند آنان به ما می‌رسد و ما توقع انجام آن کارها را از آنان نداریم. (بحار ج۵۳ ص۱۷۷) @chandhamsari_Ormavi
🔺آیت‌الله بهجت (ره) : 🔹اگر دعاهای مقرون(همراه) به اشک داشتیم، پیش می‌بردیم، و اگر می‌مردیم و شهید می‌شدیم، مقصود حاصل می‌شد. الآن برادران و خواهران مذهبی و دینی ما در فشار و ناراحتی به سر می‌برند، و ما این‌گونه راحت و بی‌تفاوت نشسته‌ایم؛ پس اگر روزی ما در فشار و ناراحتی به سر بریم و آنها راحت باشند عیبی ندارد! درحالی‌که جامعه توحیدی باید طوری باشد که اگر جایی از آن آسیب دید، جاهای دیگر بی‌تفاوت نباشند. 📚در محضر بهجت، ج۲، ص۲۳۰ @‌chandhamsari_Ormavi
یکی از مهمترین موانع بسط و گسترش چند همسری و مقاومت در برابر آن ، داشتن نگاه صرفا جنسی در بین افراد جامعه ماست . با این انحراف فکری و عقیدتی ، در واقع عرف به جای دین نشسته و در افکار و گفتار و رفتار مردم نهادینه شده است . در حال حاضر بعد جنسی ازدواج آنقدر بزرگ و پر رنگ شده که بر روی سایر ابعاد آن سایه انداخته است . اگر ما برای قضاوت درست و منطقی در خصوص تعدد زوجات نگاه صرفا جنسی را از معادلاتمان حذف کنیم به نتایج خوبی خواهیم رسید . در همین راستا سوالات ، ابهامات و شبهات فراوانی در بین افراد جامعه مطرح می شود که هر چه به پیش می رویم بر پیچیدگی آن می افزاید . ⁉️نگاههای انحرافی و شبهات موجود: شبهه (1) : می گویند ازدواج دوم ، سوم و چهارم بوالهوسی است . پاسخ : اگر مقصود این است که نفس ازدواج با جنس مخالف بوالهوسی است که همان ازدواج اول هم جای سوال است و باید بوالهوسی محسوب شود . مگر اینکه در ازدواج اول هیچیک از زوجین رابطه جنسی نداشته باشند که چنین چیزی محال است و این سوال مهم پدید می آید که اساسا به چه دلیلی همبستر شدن با همسر اول بوالهوسی محسوب نشده اما همبستر شدن با همسر دوم بوالهوسی محسوب می شود ، در حالی که نفس هر دو عمل یکسان است . شبهه (2) : برخی افراد می گویند ازدواج برای تکثیر نسل است نه ارضاء غرایز و هوس بازی !؟ پاسخ : بخش اول این سخن درست است اما بخش دوم آن نادرست ، چرا که در ازدواج ، هم تکثیر نسل ، هم ارضاء غرایز و هم موضوعات دیگر مطرح است که به مرور به آنها خواهیم پرداخت . حال اگر این ادعای نادرست را بپذیریم که ازدواج صرفا برای تکثیر نسل است ، در این صورت باید گفت خانواده های چند همسری بسیار بیشتر از خانواده های تک همسری می توانند به تکثیر نسل کمک کنند . لذا دیگر دلیلی برای مخالفت با چند همسری باقی نمی ماند مگر بهانه جویی و .... . شبهه (3) : برخی مطرح می کنند که ازدواج دوم و سوم باعث تضییع حقوق همسر اول شده و این ظلم به حقوق جامه زنان است . پاسخ : رعایت حقوق زنان در جامعه از منظر شریعت ، قانون و عقلانیت یک امر ضروری به حساب می آید . اما باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که جامعه زنان ، تنها زنان دارای همسر و به عبارتی زنان برخوردار نیستند بلکه زنان مجرد و غیر برخوردار و محروم نیز جزء جامعه زنان محسوب شده و دارای حقوق انسانی هستند که باید به آن دست یابند . تمرکز بر حقوق زنان برخوردار و بی توجهی به حقوق و نیازمندیهای زنان محروم دور از عدالت و انصاف است و خود باعث تضییع حقوق بخش عمده ای از زنان جامعه خواهد شد . ⭕ با انتشار مطالب، ما را در ترویج حلال های الهی یاری کنید. ⭕ انتشار مطلب بدون درج آدرس کانال ها شرعا حرام است 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅ لینک کانال در پیام رسان ایرانی : http://sapp.ir/Chandhamsari_Ormavi
شيخ عبد الرسول قائمى اصفهانى (1316- 1414 ق) فرزند شيخ فرج اللّه ديزچه‏اى اصفهانى، از دانشمندان و مشاهير علماى اصفهان و آبادان بوده که دارای سه همسر بوده است. وى 3/ رمضان/ 1316 ق در (ديزچه) اصفهان ديده به جهان گشود. قائمى مقدمات را نزد شيخ فرج اللّه شريعت در ديزچه آموخت. سپس به حوزه علميه اصفهان پيوست و سطوح را نزد آياتى چون: سيد احمد درب امامى و شيخ على يزدى (مسگر) به پايان رسانيد. و دروس خارج را از حضرات آيات: سيد محمّد نجف‏آبادى، سيد على نجف‏آبادى و سيد محمّد رضا خراسانى استفاده نمود. آن‏گاه به حوزه علميه قم رهسپار شد و از محضر آيت‏اللّه حاج شيخ عبد الكريم حائرى يزدى بهره‏مند گرديد. در سال 1349 ق به نجف اشرف رفت و از محضر آيات: ميرزا محمّد حسين نائينى، شيخ ضياء الدّين عراقى، و سيد ابو الحسن اصفهانى بهره‏ها برد و در سال 1356 سفرى به آبادان كرد و چند ماهى ماند و به نجف مراجعت كرد و بالاخره در سال 1360 ق پس از مراجعت از سفر حج در پى درخواست اهالى آبادان و امر آيت‏اللّه سيد ابو الحسن اصفهانى در آن سامان اقامت نمود، و خدمات و كارهاى فرهنگى بزرگى انجام داد. در ضمن در مسجد نو به اقامه جماعت و ارشاد پرداخت. ساختن و تعمير مساجد و مدارس و احداث مسجد نور و مدرسه قائميه و دار الايتام اماكن خيريه در آبادان از يادگارهاى ايشان است. از كارهاى بزرگ ايشان احداث مسجد ولى عصر (عج) در جزيره خارك، تأسيس حوزه علميه آبادان و اداره آن را، مى‏توان نام برد. از آثار او 1- رساله‏اى در حديث غدير. 2- شرح برخى از خطب نهج البلاغة. 3- يادداشت‏هايى در فقه. او در پى جنگ عراق و ايران، در سال 1401 ق به اصفهان رفت و در مسجد باب الرحمه واقع در دروازه دولت به اقامه جماعت و هدايت پرداخت. نيز براى طلاب اصفهان شهريه داشت. قائمى در سحرگاه روز شنبه 23/ شعبان/ 1414 ق مطابق با 16/ بهمن/ 1372 در سن 98 سالگى در اصفهان دار فانى را وداع گفت و در صحن حضرت معصومه عليها السّلام- در يكى از اطاقهاى صحن بزرگ- به خاك سپرده شد. از این عالم بزرگوار هشت پسر و دوازده دختر باقیات الصالحات مانده که این فرزندان از سه همسر متعدد بوده اند. 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi