🇮🇷
📝 بی حجابی زمینه بی عفتی است
🍃🌹🍃
🔻یکی از خطرناکترین ایده هایی که این روزها داره مردم را ادراک سازی میکنه اینه که بی حجابی مترادف با بی عفتی نیست.
🔸همین عبارت را سید محمد خاتمی هم چند روز پیش بکار برد.
🔹برای اینکه به بی حجاب ها انگ فساد و بی عفتی نخوره میگویند زن ممکن است با سواد باشد، خانواده دوست باشد، عفیف باشد، پاک باشد در عین حال بی حجاب هم باشد ما باید در #جهادتبیین این خط تبلیغی را کور کنیم.
🔸خانمی که روسری از سرش بر میدارد زمینه برای بی عفتی در او آماده میشود #حیا در او کم رنگ میشود و در ادامه امکان رابطه جنسی خارج از ازدواج هم برایش بیشتر میشود کی گفته بی حجابی بی عفتی نیست ؟؟؟؟!!!
🔹یک خط دیگر هم در این راستا دارند و آن هم متهم کردن برخی چادری ها به بی عفتی برای اثبات آنکه لزوما چادر عفت و حیا نمی آورد.
🔺و چه بسا در آینده نزدیک همانهایی که حقوق می گیرند تا نیمه برهنه در خیابانها بچرخند، حقوق بگیرند تا چادر را با لجن بی حیایی آلوده کنند.
✍ابراهیمی
💦مروارید عفاف
https://eitaa.com/fatemi222/3635
16.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷آرمیتا رضـایی نـژاد؛دختر ایران🇮🇷
💬 در رویداد ملی "نهضت" سازمان تبلیغات اسلامی، همراه با تقدیر از خادمان تبلیغ و تبیین اسلام و نشر خوبیها ، از آرمیتا رضایینژاد با عنوان «دختر ایران» تجلیل به عمل آمد.
اگه بالا سر زن و بچه ام بودم وجودشو داشتید اینجوری باهاشون بکنید
اصلأ جیگرشو داشتید از کمتر از پونصد متری شون رد شید
تو چشام نگاه کنید
حاشا به غیرت بر باد رفته مردان سرزمینم
از زمین شما رفتم اما عقب سر نگران
#شرمنده_ایم_حمیدرضا_جان
🗣حاج نادر 🇮🇷
@twtenghelabi
وای بر جماعتی که انقدر بی غیرت شده اند که اجازه میدهند در کشور شهدا،چند زن فا.حشه .همسر شهید را کتک بزنند
کجا هستند آنهایی که برای کتک خوردن زنان در کربلا به سینه میزنند؟!
🗣دختر مامان🇮🇷
@twtenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه «بدونِ گارد» با موضوع حجاب
🔹از امشب ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه سه
♨️بدونِ گارد تماشا کنید...
@BisimchiMedia
هدایت شده از تکلیف بزرگ
15.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌#کلیپانه
این دنیا دیگه جای موندن نیس😭
سینما، پارک، دانشگاه...
زود قضاوت نکن، تا آخر ببین ...
و فکر کن☺️🤌
#تکلیف_بزرگ
@fatemi5
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 حجتالاسلام مسعود عالی: حضور زنان بیحجاب در جامعه یک گناه جمعی است
♦️حجتالاسلام مسعود عالی با بیان اینکه اگر خانمی با وضع ناهنجار و بیحجاب وارد جامعه شود، موجب گناه جمعی شده است، گفت: این خانم خواسته یا ناخواسته، جو حیا و عفت در جامعه را به سمت بیحیایی و بیعفتی میکشاند
امنیت (روحی و روانی) جامعه در خطر است ⭕️
و این شاید خطرناک ترین چیز است
بی حجابی خطرناک ترین چیز است
به خصوص برای نوجوان ها و جوان ها⭕️
و شاید حتی کودکان و فرزندان ما
مروارید عفاف
@Chastity
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️پیمایش انگیزهشناسی بانوان بیحجاب
🔺این پیمایش که اخیراً توسط مرکز مطالعات فرهنگی تیام انجام شده، نشان میدهد روند مکشفهشدن جامعه آماری 992 نفره ایشان در شهر تهران چگونه بوده است:
🔺38.9 درصد در قبل از تیر 1401 کشف حجاب کردهاند. در تیر و مرداد 1401 روند، ثابت و ماهیانه 3 درصد است اما آخر شهریور 1401 و غائله موسوم به مهسا(زمان درگذشت 25 شهریورماه) که شروع میشود، نرخ کشف حجاب هم به میزان 0.7 درصد نسبت به دو ماه قبل افزایش نشان میدهد.
⚡️در مهرماه که گرماگرم حادثه است، نرخ کشف حجاب رکورد را جابجا میکند(21 درصد). اما در آبان ابتدا یک نزول 76 درصدی نسبت به مهرماه رخ میدهد ولی در آذر و دیماه قدری روند، افزایشی میگردد(در سه ماه مورد بحثِ بعد از مهرماه نرخها به ترتیب 5.1، 6.4 و 9.4 است) اما از دیماه به بعد دوباره به همان 3 درصد قبل از غائله برمیگردد و درنهایت در اردیبهشت امسال عدد اندک 0.7 درصد را نشان میدهد.
🔰بدینترتیب میتوان نتایج زیر را اخذ نمود:
1️⃣ تکانه اجتماعی غائله، روند کشف حجاب را جهش میدهد. این در زمانهای است که دستگاههای فعال در حوزه حجاب و عفاف به دلیل شرائط محیطی و التهاب آن و یا حتی تردید در اعمال مقررات مربوطه به وضوح پا پس کشیدهاند.
2️⃣این جهش در ماههای بعد دوام نمیآورد و گویی دامنه اجتماعی آن به سرعت کاهش مییابد(از 21 به 5)، چیزی معادل 76 درصد کاهش. بیعملی دستگاههای دخیل در حوزه حجاب و عفاف و فضای ابهامآلود باعث میشود دوباره اهل تردید در کشف حجاب به آهستگی به دامنه 5.1 درصدی آبان پیوسته، عدد را در آذر به 6.4 درصد برسانند، این موضوع در دیماه بدتر شده و دوباره جهشی در حد 9.4 درصد را نشان میدهد.
3️⃣با جمعشدن این پیک دوم در دل اعداد قبلی، عملاً روند نزولی از بهمنماه آغاز میشود، خصوصا اینکه هم غائله جمع شده است هم تا حدی قصه مدارس به کنترل نسبی درآمده است. درباره این روند نزولی و حتی بازگشت به الگوی قبل از غائله میتوان گفت؛
4️⃣حجم همراهان با کشف حجاب به هیچ روی منطبق بر کلیت جامعه ایرانی نیست و میزان نفوذ پدیده کشف حجاب یک روند مشخص را دارد که شرائطی چون غائله مرتبط باعث تشدید آن شد، اما این تشدید به خاطر فقدان بنیاد اجتماعی نمیتوانست هر ماه دامنه سنگینی از یارگیری اجتماعی داشته باشد و به ناچار اثر افزایشی غائله در بهمنماه به طور کلی تخلیه گردید و روند، کاملاً به الگوی قبل از همه این غائلهها بازگشت.
5️⃣ در فروردین و سپس در اردیبهشت 1402 که قدری سخن از اجرای جدیتر مقررات و کنترل اجتماعی با ابزارهای نوین و حتی لایحه قانونی به میان آمده است و تا حدی انعکاسها در جامعه جدی میشود ابتدا از دامنه کشف حجابها حتی از نرخ ثابت 3 درصد قبل از غائله کاسته میشود و در اردیبهشت که این انعکاسها جدیتر میشود، گویی بانوان مستعد کشف حجاب این انعکاس را جدی گرفته و دامنه کشف حجاب از 2.8 به یکباره تا 0.7 درصد کاسته میشود.
🔺نکته بسیار مهم که از تحلیل این روند به دست میآید آن است که حیرت دستگاههای میانی و گاه بالادستی در حاکمیت در فقدان سیاست منسجم و اعلامشده در حوزه حجاب و عفاف یکی از عوامل اصلی شکلگیری نرخهای بالای کشف حجاب نسبت به روند معمول آن بوده است. عدد دیماه 1401 و مقایسهاش با آذر و آبان که هنوز متأثر از شرائط غائله هستیم، شاهدی جدی بر این امر است. درنقطه مقابل حس اجتماعی مبنی بر اینکه حاکمیت در اعمال سیاستهای کنترلی جدی است هم مدخلیتی اساسی دارد؛ این امر با روندهای ابتدای سال 1402 قابل اذعان است. بدینترتیب ما با اهل تردیدی مواجه هستیم که اگر حس کنند هیچگونه کنترل اجتماعی وجود ندارد به راحتی خود را وارد این جرگه میسازند و البته این اهل تردید هم با وضعیت کلی جامعه ایرانی منطبق نیست و حداکثر درصد اندکی از این جامعه است.
⚡️ پرسش اصلی این است که آیا باز میخواهیم به بهانه کار فرهنگی-که سخنی درخور و شایسته است- ابزارهای جدی هدایت اجتماعی همانند قانون و الزامات قانونی را وانهیم؟
✍ عباس حیدریپور
💦مروارید عفاف
https://eitaa.com/fatemi222/3635
10.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#موشن_گرافیک | "حجاب در ایران باستان"
#حجاب