.
♨️ زبان بدن پزشکیان در این تصاویر گویای خیلی چیزهاست/ جای تأسف است که شخصیت کسی تا این اندازه مورد دستمالی اطرافیانش قرار بگیرد!
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
*برادران و خواهران انقلابی! کمربندها را محکم ببندید...*
_بخش دوم_
✨ [برای مطالعه بخش اول، اینجا را کلیک کنید](https://t.me/syjebraily/4108)✨
جریان انقلابی هرگز نباید سرخورده و دلسرد شود. باید از فرصت استفاده کرد و در مبارزه با سرمایهداری نئولیبرال هم فکر و هم قسم شد. این مبارزه، مبارزهای نیست که یک شبه و یک ساله نتیجه دهد. ما با جریانی مواجهیم که از جنگ ایران و روس تا به امروز نتواسته هیچ امتیازی از غرب بگیرد، بیش از یک قرن است که اقتصاد و معیشت مردم را هم به گرو غرب درآورده است و میخواهد ریشههای غرب گرایی را در همه کشور بدواند و به سرمایهداری جهانی متصل کند، کارشناسان معتقد به سرمایهداری را تربیت کند و در همه جا بگمارد.
نئولیبرالیسم میخواهد دولت را کوچک و ضعیف کند تا «سرمایهسالاری» جایگزین «مردمسالاری» شود. لذا #نه_به_نئولیبرالیسم نه به سیاست و آموزش و فرهنگ نئولیبرال هم هست.
کمربندها را محکم ببندید که فرصت جدیدی برای جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنهها و مرفهین بیدرد، ایجاد شده و البته که پیشرفت گفتمان مبارزه با سرمایه داری نئولیبرال در همین مدت محدود، کم نبوده است.
ما برخلاف بخشی از اصولگرایان که معتقدند در عصر حاضر نمیتوان با شعارهای انقلاب اسلامی از مردم رای گرفت، عمیقا معتقدیم شعارها و آرمانهای این انقلاب هرگز رنگ کهنگی نمیگیرند و همچون اصل اسلام، در همه اعصار و دورانها و برای همه نسلها جذابیت دارند. قدرت، یک ابزار برای رسیدن به هدف است، نه خود هدف؛ آنکه از هدف عدول میکند که به ابزار دست یابد، نه فلسفه حیات را درک کرده و نه انسان را شناخته است.
برادران و خواهران! ما نه تنها چیزی را از دست ندادهایم، بلکه برای پیروزی چیزی کم نداریم. آماده یک خیزش بزرگ باشید و به این وعده الهی مطمئن باشید که وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه. ما تردیدی نداریم که به یاری خدای متعال، تمدن نوین اسلامی را در همین گام دوم انقلاب اسلامی محقق خواهیم کرد. به شرطی که چنانکه حضرت سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی میفرمایند، از کسالت و سرافکندگی، از اندوه و ترس و بخل، از غفلت و سنگدلی، به خدای متعال پناه ببریم.
امروز، وقت عمل به این دستورالعمل تاریخی و کلیدی خمینی کبیر(ره) است: «وظیفه ما این است که از حالا برای پایه ریزی یک دولت حقه اسلامی کوشش کنیم، تبلیغ کنیم، تعلیمات بدهیم، همفکر بسازیم، یک موج تبلیغاتی و فکری به وجود آوریم تا یک جریان اجتماعی پدید آید و کم کم تودههای آگاه، وظیفه شناس و دیندار در نهضت اسلامی متشکل شده قیام کنند و حکومت اسلامی تشکیل دهند. تبلیغات و تعلیمات دو فعالیت مهم و اساسی ماست».
جریان انقلابی باید خود را برای یک خیزش عظیم آماده کند...
نقطه آغاز تحولی که برای رسیدن به پیشرفت و عدالت ضروری است، تغییر در نظم سیاسی کشور است.
برادر کوچک شما
سید یاسر جبرائیلی
@syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ پزشکیان برنده اصلی انتخابات نیست❌
✅میخوای بدونی چه کسی برنده است؟🤔
✅میخوای بدونی حالا باید چیــکار کنیم؟😢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚مداحی زیباودلنشین💚
👌👌👌
🌻@Enerjimosbat2🌻
توهین شدید خدا به اهل جهنم!
(چخه! ... ای سگها! ... خفه!!)
در سوره مؤمنون/آیه ۱۰۸)
تفسیر نور (محسن قرائتی):
قالُوا رَبَّنا غَلَبَتْ عَلَيْنا شِقْوَتُنا وَ كُنَّا قَوْماً ضالِّينَ «106»
گويند: پروردگارا! شقاوت (و بدبختى) ما بر ما چيره شد و گروهى گمراه بوديم.
رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْها فَإِنْ عُدْنا فَإِنَّا ظالِمُونَ «107»
پروردگارا! ما را از دوزخ بيرون آور، اگر بار ديگر (به كفر و گناه) بازگشتيم، قطعاً ستمگريم.
قالَ اخْسَؤُا فِيها وَ لا تُكَلِّمُونِ «108»
(خداوند به آنان) گويد: دور شويد و در آتش گم شويد و با من سخن مگوييد.
نکتهها:
كلمهى «خسأ» به معناى دور شدن همراه با توهين است كه به سگ گفته مىشود.
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: با كسى كه شراب مىنوشد ننشينيد كه آنان سگان دوزخند. سپس اين آيه را تلاوت فرمودند: «1» قالَ اخْسَؤُا فِيها ... در حديثى آمده كه صورت دوزخيان بعد از شنيدن «اخْسَؤُا» به صورت قطعه گوشتى در مىآيد كه تنها نفس مىكشد. «2»
امام صادق عليهالسلام فرمود: دوزخيان به خاطر اعمالشان شقاوتمند شدند. «3»
پیامها:
1- وجدانها در قيامت بيدار مىشوند و مجرمان به گناهان خود ذليلانه اعتراف مىكنند. «غَلَبَتْ عَلَيْنا شِقْوَتُنا»
«1». بحار، ج 76، ص 147
«2». تفسير درّالمنثور.
«3». توحيد صدوق، ص 356.
جلد 6 - صفحه 132
2- دورى از راه انبيا، مايهى شقاوت و بدبختى است. «آياتِي تُتْلى، غَلَبَتْ عَلَيْنا شِقْوَتُنا»
3- خداوند در قيامت با كوبندهترين كلمات، با كفّار سخن مىگويد. «اخْسَؤُا فِيها وَ لا تُكَلِّمُونِ»
پانویس:
تفسير احسن الحديث، سید علی اکبر قرشی، ج7، ص162
منابع:
تفسیر نور، محسن قرائتی، تهران:مركز فرهنگى درسهايى از قرآن، 1383 ش، چاپ يازدهم
اطیب البیان فی تفسیر القرآن، سید عبدالحسین طیب، تهران:انتشارات اسلام، 1378 ش، چاپ دوم
تفسیر اثنی عشری، حسین حسینی شاه عبدالعظیمی، تهران:انتشارات ميقات، 1363 ش، چاپ اول
تفسیر روان جاوید، محمد ثقفی تهرانی، تهران:انتشارات برهان، 1398 ق، چاپ سوم
برگزیده تفسیر نمونه، ناصر مکارم شیرازی و جمعي از فضلا، تنظیم احمد علی بابایی، تهران: دارالکتب اسلامیه، ۱۳۸۶ش
تفسیر راهنما، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، قم:بوستان كتاب(انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم)، 1386 ش، چاپ پنجم
توهین شدید حضرت ابراهیم(ع) به
عبادتکنندگان غیرالله و خدایانشان
(در سوره انبیاء/آیه ۶۷)
تفسیر نور (محسن قرائتی):
قالَ أَ فَتَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَنْفَعُكُمْ شَيْئاً وَ لا يَضُرُّكُمْ «66»
(ابراهيم) گفت: پس آيا شما بجاى خداوند چيزى را مىپرستيد كه هيچ سودى براى شما ندارد و هيچ زيانى به شما نمىرساند؟!
أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ «67»
اف بر شما و بر هر چه كه غير از خدا پرستش مىكنيد، آيا نمىانديشيد؟!
قالُوا حَرِّقُوهُ وَ انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ فاعِلِينَ «68»
(امّا مشركان لجوج و متعصّب) گفتند: اگر مىخواهيد كارى انجام دهيد! او را بسوزانيد و خدايانتان را يارى كنيد.
قُلْنا يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً عَلى إِبْراهِيمَ «69»
(و سرانجام آتشى فراهم آورده و ابراهيم را به درون آن انداختند، امّا ما) گفتيم: اى آتش! بر ابراهيم سرد و سلامت باش.
وَ أَرادُوا بِهِ كَيْداً فَجَعَلْناهُمُ الْأَخْسَرِينَ «70»
و (اگر چه) آنان براى او (تدبير بد و) كيدى را اراده كردند، ولى ما آنها را از زيانكارترين (مردم) قرار داديم.
نکتهها:
مردان خدا اهداف مقدّس خود را در هر شرايطى دنبال مىكنند و لحظهاى آرام نمىگيرند، هرچند تلاشهاى آنان در قالبهاى متفاوتى صورت پذيرد. حضرت ابراهيم عليهالسلام در مسير رسالت الهى خويش ابتدا به سراغ عمو و قومش مىرود و آنانرا به سوى توحيد و يكتا پرستى دعوت مىكند و چون نتيجهاى حاصل نمىشود در دوّمين مرحله به سراغ بتها مىشتابد و همه آنها را درهم مىشكند، آنگاه فطرتشان را مخاطب قرار داده و به بيدار كردن آنان مىپردازد و سرانجام پس از اندرز و توبيخ، آنها را به تعمق و انديشه وامىدارد.
(جلد 5 - صفحه 471)
در ماجراى پرتاب حضرت ابراهيم به درون آتش، مطالب زيادى در تفاسير آمده است، از جمله اينكه مشركان با كمك و راهنمايى شيطان منجنيق ساختند، ولى آن حضرت با توكّل بىنظيرش به خداوند، از احدى از فرشتگان حتّى جبرئيل كمكى نگرفت و در آن هنگام به مناجات و راز و نياز با پروردگار و توسّل به محمّد و آل محمّد عليهمالسلام مشغول بود.
واژهى «أخسرين» در قرآن كريم به كسانى اطلاق شده است كه كار بدى را انجام مىدهند، امّا گمان مىكنند كه كارشان خوب است، پس زيانِ خود را درك نمىكنند، تا در پى جبران آن باشند.
امام صادق عليهالسلام فرمودند: وقتى خداوند به آتش امر كرد: «كُونِي بَرْداً» دندانهاى ابراهيم از شدّت سرما (در ميان آتش نمروديان) به هم مىخورد، تا آنكه گفته شد: «وَ سَلاماً» «1»
پیامها:
1- يكى از شيوههاى دعوت مردم به دين، آگاه كردن آنان به ضرر بىدينى است. «لا يَنْفَعُكُمْ و لا يَضُرُّكُمْ»
2- سرچشمه و انگيزهى عبادت، دستيابى به خير و يا نجات از شر است كه بتها بر هيچكدام قادر نيستند. «لا يَنْفَعُكُمْ شَيْئاً وَ لا يَضُرُّكُمْ»
3- اگر زمينه مناسبى براى بيدارى پيدا شد بايد منحرفان را تحقير كرد. «أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ»
4- عواطف بايد تحتالشعاع مكتب باشد. «أُفٍّ لَكُمْ» با توجّه به اينكه عموى او نيز بتپرست بود.
5- بتپرستى با عقل سازگار نيست. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ؟» (افراد بىخرد لجوج سزاوار توبيخ هستند) «أَ فَلا تَعْقِلُونَ»
6- توحيد، انديشهاى عقلانى است. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ»
7- كسانى به زور متوسل مىشوند كه از عقل و منطق بىبهرهاند. «حَرِّقُوهُ»
«1». كافى، ج 8، ص 318.
جلد 5 - صفحه 472
8- مردان خدا تا پاى جان بر اهداف خود پايدار هستند. «حَرِّقُوهُ» سوزاندن، سختترين نوع قتل است.
9- بقاى شرك با نابودى موحّدان امكانپذير است. «حَرِّقُوهُ وَ انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ»
10- تعصّبات نابجا، انسان را تا مرز سوزاندن پيامبر به پيش مىبرد. «حَرِّقُوهُ وَ انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ»
11- دشمن در تحريك تودههاى ناآگاه، به مقدّسات متوسّل مىشود، «انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ» و به غيرت و حميّت نيز تمسّك مىجويد. «إِنْ كُنْتُمْ فاعِلِينَ»
12- خداوند، هم سببساز است و هم سببسوز. «يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً»
سببساز است، زيرا نفسِ حضرت عيسى عليهالسلام را سبب زنده شدن مردگان قرار مىدهد، و سببسوز است، زيرا سوزندگى را از آتش مىگيرد و آن را بر ابراهيم سرد و سلامت مىكند.
13- هستى شعور دارد و مخاطب قرار مىگيرد. «يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً» و نفرمود: «فجعلنا النار بردا و سلاما»
14- آثار موجودات به خواست و ارادهى الهى است. «يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً»
15- نور حقّ، با نار كفر خاموش نمىشود. قالُوا حَرِّقُوهُ ... قُلْنا يا نارُ كُونِي بَرْداً
16- قدرت خداوند مىتواند همهى توطئهها را خنثى كند. «أَرادُوا بِهِ كَيْداً فَجَعَلْناهُمُ الْأَخْسَرِينَ»
17- عاقبت، حقّ پيروز است. «أَرادُوا- فَجَعَلْناهُمُ الْأَخْسَرِينَ»
معطوف به تفسیر آیه «اف لکن و اما تعبدون»
پانویس:
تفسیر احسن الحدیث، سید علی اکبر قرشی
منابع:
تفسیر نور، محسن قرائتی، تهران:مركز فرهنگى درسهايى از قرآن، 1383 ش، چاپ يازدهم
اطیب البیان فی تفسیر القرآن، سید عبدالحسین طیب، تهران:انتشارات اسلام، 1378 ش، چاپ دوم
تفسیر اثنی عشری، حسین حسینی شاه عبدالعظیمی، تهران:انتشارات ميقات، 1363 ش، چاپ اول
تفسیر روان جاوید، محمد ثقفی تهرانی، تهران:انتشارات برهان، 1398 ق، چاپ سوم
برگزیده تفسیر نمونه، ناصر مکارم شیرازی و جمعي از فضلا، تنظیم احمد علی بابایی، تهران: دارالکتب اسلامیه، ۱۳۸۶ش
تفسیر راهنما، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، قم:بوستان كتاب(انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم)، 1386 ش، چاپ پنجم
🔴 چرا باید مراقب عدم انتشار و جا افتادن گزاره ی "رای قومیتی" به آقای پزشکیان باشیم
✍سید علیرضا آلداود
🔴 در شورشهای پاییز ۱۴۰۱ و پیش از آن یکی از گزارههایی که دشمنان بخصوص آمریکا و رژیم صهیونسیتی در داخل کشور روی آن برای براندازی نظام حساب کرده بودند، شکاف قومیتی-مذهبی بود.
🔴شکاف قومیتی - مذهبی را سالهاست دشمنان ملت ایران به عنوان گزاره ی مهم برای ایجاد اختلاف، شورش، تجزیه و براندازی در ایران در استاد و تحلیلهای راهبردیشان آوردهاند و روی آن حساب ویژه ای باز کرده کردهاند.
🔴پان ترکیسم، پان کردیسم و ... برچسب های آنان برای نمایش و تثبیت این شکاف قومی - مذهبی است.
🔴حال امروز پس از مشخص شدن نتیجه ی انتخابات برخی از گروه ها ندانسته و برخی دانسته در تشدید این گزاره در داخل کشور بخصوص مناطق ترکی و آذری در حال کنشگری هستند و نمی دانند چه سم مهلکی را در جامعه دارند منتشر میکنند.
🔴این گزاره "رای قومیتی"به آقای پزشکیان، در داخل کشور عزیز ما یک فرایند طبیعی است که ریشه در فرهنگ ایران عزیز دارد. به واژه های " هم زبان " و " همشهری" و " هم ولایتی " و... دقت کنید که بر روی تمام رفتارهای زندگی ما اثر جدی دارد.
🔴امروز انتخابات تمام شده است و باید ایران اسلامی یکپارچه با رفاقت به دولت کمک کنند تا شاهد رفع مشکلات و پیشرفت کشور باشیم.
🛑فراموش نکنیم ما در کشور عزیزمان با هم عضو یک خانواده هستیم و نباید ندانسته در پازل چیده شده توسط دشمن بازی کنیم.
🔴اتحاد و تحمل مخالف ذیل ولایت مطلقه فقیه از اصول اصلی فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی ماست مخصوصا اگر ادعای ولایتمداری داریم.
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید
☝️از پیامهای وارده☝️
👌 این آقا ☝️ گمان میکند، درد و مرض با اغماض و کتمان آن، علاج میشود!
با کلیک روی نوشتههای آبیرنگ،
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
♨️دکتر سید یاسر جبرائیلی :
جریان حزبالهی به کنار رفتن و نرفتن قالیباف یا جلیلی نباخت، به دوگانهای باخت که حول برجام شکل گرفت.
در دولت رئیسی، فرصت اثبات اینکه مشکلات معیشتی ارتباطی به تحریم ندارد را از دست دادیم، وقتی رئیسی قصد حذف ارز ۴۲۰۰ را داشت، کتاب دکترین شوک را تقدیم کردم، گفتم ببینید این سیاستها چند دولت را سرنگون کرده
اصولگرایان حتی ۵ میلیون از ۱۸ میلیون رای ۱۴۰۰ را نیز از دست دادند
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
☝️از پیامهای وارده☝️
👌 این آقا☝️برای کمرنگ کردن نقش «قومیتپرستی جهنمی» در غلبه ترکها، به دوگانگی برجام آدرس میده! که درد اصلی کتمان شود تا دوا نگردد!
با کلیک روی نوشتههای آبیرنگ،
به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید:
💠
🆔 @chelcheraaqHM
🎲
گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
هدایت شده از آرمان ایران
⭕️ ماجرای جلسه مشهد و تهران جلیلی و قالیباف چه بوده است؟/ ادعایی که قالیباف به یک مقام بلندپایه منسوب کرد اما تکذیب شد
علیرضا کمیلی از فعالین اصولگرا درباره جلسه قالیباف و جلیلی در مشهد و تهران نوشت:
🔹چون آقایان شروع به نوشتن کرده اند و ظاهراً مثل همیشه تمایل ندارند کامل بنویسند مجبورم نکاتی را بگویم!
🔹بنای اجماع همواره بر کناره گیری افراد دارای رای کمتر بوده است ولی این دوره برخی با حدس و گمان میگفتند اگر جلیلی با وجود سه برابر رای بیشتر از قالیباف کنار برود بهتر است ...که ارقام نشان داد اگر دکتر قالیباف کنار می رفت بعید نبود که همان دور اول هم کار تمام شود.
🔹اما چه شد که ماجرا برعکس شد؟
یعنی اصرار کردند که باید شخص دارای رای بیشتر کنار برود؟!
تحلیل و حدس فوق؟! خیر!
🔹کار به اینجا رسید که دکتر قالیباف فرمودند بنده حجت شرعی دارم برای ماندن ... از چه کسانی؟ از آنها که به من تکلیف کردند بیایم! یعنی ...!
🔹صبح روز بعد (پنجشنبه) یکی از دوستان به رهبر معظم انقلاب مراجعه کرده و سوال میکنند و پاسخ منفی محکمی درباره تکلیف به شخصی از کاندیداها دریافت میشود و معلوم می شود که دیگران در این ماجرا نقش داشته اند نه رهبری معظم انقلاب.
🆔 @Armanirn
⛔ این موضوع، شوخیبردار نیست!
⚠️ هشدار
منظور این تحلیل، ترکها، کردها و بلوچهای عزیزی که جان و دلشان برای ایران میتپد نیست.
✍ حَصین:
🔸️ خوب به این مطلب توجه کنید:
🔻اخیراً مولوی عبدالحمید، بعد از رایآوری مسعود پزشکیان، چنین پیام داده است:
🔹️ تبریک نهایی را به زمان تحقق وعدهها موکول میکنم. پیام انتخابات، پیام آگاهانهی دیگری از نوع «اعتراضی» بود؛ حاکی از اینکه ملت ایران، خواهان «ایجاد تغییر و تحول اساسی» است.
🔻این پیام، سوالات زیادی را در ذهن ایجاد میکند:
❓چرا پان ترکها، پان کردها، پان بلوچها و به طور کلی، تجزیهطلبها حامی پزشکیان بودند؟
❓آیا پزشکیان به آنها وعدههایی داده است؟
🔹️ حال نگرانی این است، اگر خدای ناکرده، آقای پزشکیان برای رایآوری، به این گروهها، وعدههایی داده باشد و آن وعدهها مخالف سیاستهای نظام باشد، چه خواهد شد؟
🔹️ پزشکیان یا باید به وعدههای خود عمل کند، که در این صورت نظام دچار مشکلات بزرگی خواهد شد و یا نمیتواند به وعدههای خود عمل کند که در این صورت، ممکن است این گروهها برای رسیدن به خواستههای خود، امنیت کشور را به خطر بیاندازند.
✅ اندیشکده راهبردی حَصین
🆔️ @hasin_ir
⛔ سن رؤسای جمهور ایران، در زمان آغاز به کار
✍ حَصین:
سن حضرت آقا در بین دیگر رئیسجمهورها جالب توجه است.
✅ اندیشکده راهبردی حَصین
🆔️ @hasin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 زخم باز !!
اینم یکی از قشنگ ترین حرف هایی که این چند روز زده شد...
#فهم_سیاسی
کدام استانها به پزشکیان و کدام استانها به جلیلی رای دادند؟
#انتخابات
@khabarekotahh
🔴آرای ایرانیان خارج از کشور
▪️سعید جلیلی: ۵٠ هزار ٢٠۶ رای
▪️مسعود پزشکیان: ٣۶ هزار ١۶٩ رای
#انتخابات
@khabarekotahh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیار زیبا بود، ارزش وقت گذاشتن داره!!
چرا ایران از درگیر شدن با آمریکا کوتاه نمیاد؟🧐
#نشرحداکثری باشما
♨️ کانال جهان خبر : گروه خبر رسانه منتظر
📡 @jahan_khabar | montazer.ir
🔴 داستانهای علما: حسن معاشرت یک عالم شیعی در میان اهل سنت
✍یکی از بزرگان نقل می کند که :
مرحوم سید محسن امین عاملی را در تشییع جنازه یکی از بزرگان علماء سنی در بازار جمعه حمیدیه شام دیدم.
با سرعت به سویش شتافتم سلام کرده و دستش را بوسیدم. و دنبال او حرکت کردم تا آنکه به مسجد اموی رسیدیم.
🔹مسجد مملو از جمعیت شد.
سید بر آن جنازه نماز خواند.
پس از نماز مردم می خواستند دست سید را ببوسند تا آنجائی که گاهی یک نفر دست سید را می بوسید و می رفت و جهت بوسیدن دست سید دوباره بر می گشت.
می گوید :
من از این مقام سید تعجب کردم و با خود گفتم چرا این همه سنی دست یک عالم شیعی را می بوسند؟
🔸از سید از این همه احترام که نسبت به او شده است سوال کردم.
سید فرمودند :
این نتیجه ده سال خوش رفتاری و معاشرت و سلوک با مردم است. بعداً فرمودند:
من وقتی به شام آمدم بعضی از نادانها سختترین دشمنان را بر من شوراندند و هر وقت در خیابان راه می رفتم فرزندان خود را دستور می دادند که به من سنگ بزنند.
🔹بعضی اوقات عمامه ام را از عقب می کشیدند و من بر همه آزارها صبر می کردم.
با آنها خوش رفتاری کرده، آنها را احترام نمودم، در تشییع جنازه آنها شرکت می کردم، به عیادت مریض های آنان می رفتم جویای احوال آنها می شدم، با آنها با خوش رفتاری و مهربانی صحبت می کردم تا آنکه دشمنی آنها مبدل به دوستی شد.(پندهایی از رفتار علما،ص60)
📚منبع: مردان علم در میدان عمل، سید نعمت الله حسینی، دفتر انتشارات اسلامی (وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)، جلد 1.
به کانال داستانهای آموزنده بپیوندید
👇👇👇👇👇👇
@Dastanhaeamozande
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قول رئیس جمهور مسعود پزشکیان
💬 #separevelayyat
@insta_enghelabi
مظلومیت انقلابیون یعنی اینکه: ۳سال غربگراها به #شهید_رئیسی میگفتند:
#رئیس_جمهور_اقلیت آنهم با ۱۸م رای
اما امروز کسی به #پزشکیان با ۱۶م رای میگویند رئیسجمهور اقلیت؟
دلم برای انقلابیون سوخت
"سیدمحمدحسین راجی"
🔴 آمار مشارکت ایرانیان خارج کشور در مرحله دوم انتخابات:
۵۰هزار و ۲۰۶نفر: سعید جلیلی
۳۶هزار و ۱۶۹نفر: مسعود پزشکیان
مجموع: ۸۸هزار و ۳۲۵رای
از میان ۶ تا ۸ میلیون واجد شرایط رأی (تخمینی)
✍این عدد جمعیت واجد شرایط رأی دادن در خارج کشور که هیچگاه در انتخاباتها شرکت نمیکنند همیشه باعث کاهش آمار کلی میزان مشارکت بوده اند . بهتر است میزان مشارکت را بدون این جمعیت محاسبه کنند.