eitaa logo
علوم و سواد شناختی | بهادران
1.7هزار دنبال‌کننده
307 عکس
57 ویدیو
21 فایل
🌐 پایگاه علمی پژوهشی علوم و سواد شناختی🌐 Cognitive Science ✅ اطلاع رسانی رویداد ها ✅ تازه های علوم شناختی ✅مطالب آموزشی 🆔 @sbb4962 @sbb6290
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 [امروز جمعه، ۲۹ اردیبهشت] 🔻 💠 زمانبندی برنامه 📽 ساعت ۱۶:۱۵ الی ۱۸ اکران برخط فیلم ARCHIVE در صورت تمایل می‌توانید به صورت آفلاین از طریق لینک زیر تماشا کنید: لینک دانلود: b2n.ir/archive2020 🔸 ساعت ۱۸ الی ۱۸:۳۰ ارائه جناب آقای دکتر منوچهر مرادی سبزوار 🔸 ساعت ۱۸:۳۰ الی ۱۹ ارائه جناب حجت الاسلام دکتر هادی قهار 🔸 ساعت ۱۹ الی اذان مغرب(۱۹:۲۵) پرسش و پاسخ 📲 لینک ورود به جلسه: vc.sharif.edu/ch/m-emam حوزه دانشجویی شریف 🔻 @HDSHARIF hd.sharif.ir 🌸🌸🌸 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: 🆔@Brain_Mind
دیوید چالمرز: کتاب ذهن آگاه تقسیم آگاهی به دوشاخه آسان و دشوار ارتباط بین ذهن آگاه و مغز از نوع مشروط و تصادفی تبیینی نافروکاستنی از آگاهی به نام دوگانه انگاری طبیعی یا دوگانه انگاری خاصیتی سه اصل انسجام ساختاری، تغییرناپذیری سازمانی و رویکرد دووجهی به اطلاعات پل و پاتریشا چرچ لند: ماتریالیسم حذف گرا تنها یک نوع هستی شناسی واقعی به نام هستی شناسی فیزیکی سرشت و خاستگاه انسان هر دو فیزیکی رسیدن به این همانی ذهن و مغز پل چرچلند: رویکردهای نوروبیولوژیک درباره کسب معرفت پاتریشا اسمیت اخلاق و آزادی اراده انسان در عصب پژوهی تیم کرین: حیث التفاتی به مثابه ممیزه ذهن کرین و برنتالو : حالات ذهنی بیانگر حیث التفاتی هستی کرین: احساساتی مثل درد و لذت هم التفاتی هستند دو خصوصیت برای مفهوم حیث التفاتی: ۱ . ساختار رابطه ای ۲ . شکل نمودی کرین: حیث التفاتی نتیجه یک رابطه سه سویه: عین، ذهن، شکل نمودی دونالد دیویدسون: یگانه انگاری غیرعادی ایجاد گسست بین هستی شناسی و معرفت شناسی قائل به این که هیچ قانون طبیعی یا قواعد اصل بنیادین نداریم که بتوان ذهن را به فیزیک فروکاست سه اصل معرفت شناسانه در استدلال دیویدسون: اصل تعامل، اصل علیت و اصل غیرعادی گرایی. غیرقابل‌پیش‌بینی دانستن حالات ذهنی دیویدسون، مشابه نظریه این همانی مصداقی هر نوع ارتباط قانونمند بین حالات ذهنی و فیزیکی را رد می کند گو در توصیف رویدادهای خاص تعریف کواین از رویداد را می پذیرد. رویداد های ذهنی نتیجه وجود یا ایجاد رویداد های فیزیکی. گزاره های ذهنی نمی توانند مستقل از کل وجود داشته باشند. قلمرو ذهنی را باز و پیش بینی ناپذیر و قلمروی فیزیکی را بسته و دارای قطعیت می داند‌. دنیل دنت: آزادی اراده و نظریه تکامل. کتاب مفهوم ذهن. انکار وجود کوالیا. ماهیت کوالیا ذاتی نیست بلکه عرضی و غیر ذاتی است. پدیدارشناسی نامتجانس. موضع التفاتی: انسان عاملی است که اعمالش را باور ها و امیال عقلانی هدایت می کند. قبول نداشتن ماتریالیسم دکارتی و تئاتر دکارتی. معماری موازی گسترده در مغز: این فرایندها را پیش نویس های چندگانه و نظریه آگاهی از آن را مدل پیش‌نویس چندگانه نامید. آگاه این ذاتی است و نه به سرشت وابسته است. آگاهی تحقق محتوای اطلاعاتی خاصی است. رویکرد دنت رویکردی کارکرد گرایانه و متکی بر فعالیت های مغز است و نه متکی بر ساختار نورونی. امکان پذیر بودن آگاهی مصنوعی. دکارت : ذهن و بدن دو جوهر متمایز هستند. پدر فلسفه مدرن. دوگانه انگاری دکارتی یا کلاسیک. فقط انسان ها دارای روح هستند. دو معضل دیدگاه دکارت: ۱. رفتار انسان و کارکرد هایش با زبان علم تبیین نمی شد. ۲. چگونگی و همچنین جایگاه تعامل و برهمکنش دو جوهر مشخص نبود. نمی تواند به شک کردن خود هم شک کند. می اندیشم پس هستم. موجود متفکر جوهری عقلانی است. کتاب ها: کتاب گفتار در روش ، کتاب تاملات در فلسفه اولی کتاب اشتیاقات روح جایگاه روح غده صنوبری در مغز. دکارت پیشگام فلسفه ذهن. آزمون فکری سائول کریپکی: تصور درد در دنیایی که در آن رشته های عصبی c وجود ندارند. جری فودور: منتقد رفتارگرایی. اصطلاح گرایش گزاره‌ای : سه جنبه : ۱ . به شکل الگوهای یا منش های رفتاری ۲ . این همانی حالات مغزی ۳ . امکان بررسی از منظر کارکردی تفکر انسان نوعی محاسبات است که توسط قواعد یا راهبردهایی به نام زبان اندیشه تدوین می شوند. سه دلیل در حمایت از فرضیه زبان اندیشه : ۱. شیوه یادگیری گفتار که به صورت نظام درونی بازنمایی به همراه ساختاری زبانی ساده تر است ۲ . مولد بودن رفتار کلامی ۳. تفکر انسان نظام مند است. بازنمایی های اتمیک و بنیادی. مشکل اصلی دیدگاه فودور: عدم روایت معناشناختی از عملکرد شناختی در نظریه محاسباتی. اتمیسم اطلاعاتی: مفاهیم، اتم های بدون ساختارند که محتوا و معنایشان از طریق پیوند های اطلاعاتی با پدیده های محیط تعیین می شوند. خاستگاه این مفاهیم درونی و ذاتی است. شناخت ماهیتی ترکیبی دارد. دیدگاه محاسباتی فودور: ذهن متشکل از پیمانه ها یا ماژول های مختلف است. دیدگاه عصب روانشناسی در پیمانه های ذهن : آنها شکل پذیر و تغییر پذیرند. آنها در مراتب پایین ادراک و احساس عمل می‌کنند. جیگون کیم: تنها راه پذیرش علیت ذهنی فیزیکاله کردن ذهن است. استفاده از اصطلاح فرا رویداد گی ( سوپروین) برای بیان رابطه ذهن و ماده (حداقل شرط پذیرش روایت فیزیکالیسم). حیات ذهنی کاملا به فرآیندهای فیزیکی وابسته است. جنبه های شناختی و التفاتی ذهن قابل فروکاهش به فیزیک هستند در حالی که برای آگاهی پدیداری چنین خاصیتی وجود ندارد.
ویلیام لایکن: نظریه حس درونی آگاهی. رویکرد فیزیکالیسم صرف. استراتژی از نوع تقسیم و حل. انواع آگاهی از دید لایکن: آگاهی ارگانیسمی، آگاهی کنترلی، آگاهی از، آگاهی حالتی یا رویدادی، گزارش پذیری، آگاهی درون گرایانه، آگاهی سوبژکتیو، خودآگاهی. دسترسی فرد به ذهن و تمایز سوژه و ابژه را کاذب می‌دانست. شکاف تبیینی: ارائه روایتی بی نقص و کامل از حالات ذهن توسط روش عینی علم ناممکن است. کوالیا را قبول داشت ولی التفاتی می دانست. پردازش حس درونی ، خود نظارتی و عمقی است. کالین مک گین: آگاهی را ورای درک انسان می دانست. رازانگاری نوین . در بن بست معرفت شناسانه متوقف شده ایم. آگاهی را تنها از طریق معرفت تجربی درک می کنیم. فیزیکالیسم فروکاست گرا نظریه ناکافی برای بیان تجربه آگاهانه است. هیچ ویژگی شناخته شده ای در مغز یافت نشده که بتوان آن را به سادگی با آگاهی همانند دانست. مک گین بی مکانی آگاهی دکارت را تأیید ولی غیر مادی بودن آگاهی را قبول نمی‌کند. توماس نیگل: خفاش بودن به چه معناست؟؟ خصوصیت ذهنی یا سوبژکتیو، ویژگی ذاتی است. فیزیکالیسم توان تحلیل تجارب آگاهانه را ندارد . ارتباط بین پدیده های ذهنی و فیزیکی از نوع ارتباط ضروری است. آلوانوی: آگاهی و ادراک حاصل تعامل بین محرک محیطی و نظام‌های حسی هستند. زیر سوال بردن زامبی های فلسفی. جهان به تدریج و نه به یکباره جستجو و کشف می شود. هیلاری پاتنم: ذهن، سازمانی کارکردی است. مفهوم کلیدی کارکردگرایی را همریختی کارکردی می‌نامد. ذهن، یک ابزار محاسباتی است. ذهنیت همانند عملیات منطقی یک کامپیوتر. استعاره لوله کشی هیدرولیک توسط یونانیان باستان. کارکردگرایی نوعی این همانی است. دیوید رزنتال: نظریه مرتبه بالای آگاهی. دو مفهوم از آگاهی: ۱. بیداری یا هوشیاری (نوروبیولوژیک) ۲. محتوای آگاهی. شرط اگاهی: با خبری نسبت به یک حالت ذهنی. آگاهی متعدی: در صورتی یک فرد به چیزی آگاه است که نسبت به آن آگاهی داشته باشد. در واقع حالات آگاهانه باید گزارش پذیر باشند. جان سرل: نقد دیدگاه دوگانه انگاری و ماده انگاری. آگاهی قابل تقلیل به مولفه‌های فیزیکی نیست. حالات آگاهانه فقط در صورت تجربه توسط فرد وجود دارند. (هستی شناسی اول شخص) کلیه پدیده های ذهنی علتی در مغز دارند. خاستگاه آگاهی همان مغز است. تمایز بین فروکاهش پذیری علی(ارتباط وابستگی) و فروکاهش پذیری هستی شناختی (ارتباط این همانی). طبیعت گرایی بیولوژیکی: آگاهی چیزی فراتر از یک فرایند زیستی نیست. نظریه‌ی بلوک ساختمانی و نظریه ی میدان متحد. طراحی آزمون فکری اتاق چینی در مخالفت با آزمون تورینگ. بخش دوم برنارد بارس: نظریه فضای کار سراسری. تئاتر فضای کار سراسری. فرضیه دسترسی آگاه. دروازه آگاهی. ندبلاک: اولین کسی که تمایز بین دو نوع آگاهی (پدیداری و دسترسی) را مطرح کرد. فرانسیس کریک و کریستف کخ: نظریه بیولوژیک درباره آگاهی. خودآگاهی جنبه خودارجاعی آگاهی است. نقش ناچیز مغز میانی و مغز پسین مثل مخچه در تولید آگاهی. عدم ضرورت نظام فعال ساز شبکه ARAS در تولید آگاهی. نقش مهم قشر مخ و ساختارهای مرتبط با آن در آگاهی. فرضیه کریک و کخ : ائتلاف نورونی گسترده در نواحی مختلف قشر مخ. در بسامد ۴۰ هرتز . ویژگی دیگر شبکه‌های مغزی: پنومبرا(سایه روشن) آنتونیو داماسیو: فضای عملکرد. تاثیر عواطف بر تصمیم گیری و شناخت اجتماعی. تعامل پیچیده ارگانیسم و محیط. حالات ذهنی عمیقاً تن مند هستند . ذهن، بدن، محیط. سه نوع نقشه پویا: ۱. نقشه‌های درون بافتی ۲. نقشه‌های عمق یافتی ۳. نقشه‌های برون بافتی. سه عنصر اصلی در آگاهی: ۱. بیداری ۲. ذهنی عملیاتی ۳. حس خویشتن ویژگی متمایز آگاهی: فکر احساس شدن خود حاصل تعامل فرآیندهای مختلف هیجانی و شناختی شکل گیری حس خویشتن: چشم انداز، مالکیت، عاملیت، احساسات بدوی. بالاترین سطح خویشتن های سلسله مراتبی: خویشتن خودزیستنگار(اتوبیوگرافیک) دو نوع آگاهی: آگاهی محوری و آگاهی گسترش یافته. شکل گیری خویشتن بدوی : ساقه مغز. استانیسلاس دیهانه: اشتراک گذاری سراسری اطلاعات در مغز. تحت کنترل نورون های قشر پیش پیشانی. اشتعال سراسری. وب مغزی. نقش علی برای آگاهی.(اگر بتوان آگاهی را به عملیاتی محاسباتی در مغز فروکاست) تضاد با پی پدیدار . انکار آگاهی پدیداری. رویکردی منحصرا محاسباتی است . برای آگاه بودن از چیزی نیاز به خود آگاهی نداریم. در تضاد با ادعای داماسیو که : مفهوم خویشتن را برای بسط آگاهی ضروری می‌دانست). مرلین دونالد: تکامل آگاهی. ساختار موزاییک مانند. سه انقلاب شناختی: مرحله تقلیدی، مرحله اسطوره ای، مرحله نظری. روندی غیر خطی. کانون تمرکز آگاهانه معطوف به زمان حال است. اگاهی محصولی پویا و ناشی از نیروهای زیستی و فرهنگی. برخی از افکار خاص را نمیتوان بدون زبان درک کرد. ذهن آگاه به تدریج و در طول زمان از طریق اصلاح کارکرد های یکپارچه شکل گرفت.
جان اکلس و کارل پوپر: رویکرد تعامل باوری و سه جهانی. تعامل بین ذهن و بدن. سه ساحت یا دامنه(سه جهانی) : ۱ . بدن های فیزیکی، ۲. پدیده های ذهنی و روان‌شناختی ۳. مقولات معرفت بشری. نقش محوری فیزیک کوانتوم در آگاهی. ادلمن: تماما بیولوژیکی و طبیعت گرایانه. قشر مغز. داروینیسم نورونی. آگاهی حاصل تعامل های پویا بین گروه‌های نورونی با توزیع گسترده. نیکلاس هامفری: آگاهی و فعالیت مغز دو طرف معادله‌. این همانی کارکردی. پنداره های حسی. جنبه پدیداری ادراک را پدیدار شناسی شبه حسی می نامد. ویژگی های تجارت حسی آگاهانه: مالکیت، مکان، حضور، مدالیتی کیفی، بی واسطگی پدیداری. آگاهی پدیداری یک ویژگی بی واسطه و مستقیم. نظام تالاموکورتیکال. جولیان جینز: ذهن دوجایگاهی. آگاهی نوعی سازه تمثیلی از جهان است. اهمیت تکامل زبان در بروز آگاهی. بنجامین لیبت: آگاهی و اراده آزاد. میدان ذهنی یکپارچه آگاهی. اراده آگاهانه بعد از ظهور پتانسیل آمادگی ظاهر میشود. وتوی اراده آگاهانه. نقش علی آگاهی. میدان ذهنی آگاه یک ویژگی غیر فیزیکی و نافروکاستنی. ذهن ماهیتی غیر فیزیکی ولی وابسته به ماده. جان کوین اورگان: نظریه حسی حرکتی. تعامل با محیط و بدن. اصطلاح احساس خام : صرف تجربه آگاهانه. تجربه تجربه ای خاص. مغز تنها محل ایجاد حسی خاص نیست. تعامل با جهان هم نیاز است. در این رویکرد چهار مفهوم مهم است: غنا، تنمندی، نافرمانی و فراچنگ آوری. صفحه ۲۰۰ مهم . راجر پنروز و استوارت هامروف: رویکرد فیزیک کوانتوم. محل اصلی رویدادهای کوانتومی در مغز : میکروتوبولها. دندریت های پس سیناپسی و جسم سلولی نورون ها. جولیوتونونی: اطلاعات یکپارچه. تعیین شرایطی که تعیین کننده میزان آگاهی است. کمیت یا سطوح آگاهی. کیفیت و محتوای آگاهی. کدام نواحی مغزی. مجتمع ها محل یکپارچه سازی اطلاعات.(سیستم کورتیکوتالامیک) آگاهی ماهیتی سوبژکتیو و نافروکاستنی دارد . تایید امکان ساخت آگاهی مصنوعی. ماکس ولمانس: یگانه انگاری بازتابی نظریه ای غیر تقلیلی و دو وجهی. عدم امکان تبیین ذهن پدیداری با فیزیک. جهان متشکل از عناصر بنیادین. ذهن را نمیتوان به مغز فروکاست. آگاهی یک ویژگی طبیعی و بنیادی در کیهان است. عناصر بنیادین در طبیعت دارای هر دو ویژگی ذهنی و فیزیکی هستند. سمیر زکی: آگاهی های چندگانه. مغز، زیبایی شناسی. آگاهی حاصل سازماندهی سلسله مراتبی زمانی بین نواحی مختلف مغز است. خرده آگاهی و کلان آگاهی و در نهایت آگاهی یکپارچه.
مختصری از دیدگاه های مختلف فلاسفه ذهن در موضوع آگاهی کانال تخصصی علوم شناختی (بهادران) 🌐 https://eitaa.com/cognitiveScience
🔸 سلسله نشست های اندیشه ورزی مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند 🔴 موضوع: نقش روابط عمومی و ارتباطات در حکمرانی هوش مصنوعی 🔹 ارائه دهنده: جناب آقای دکتر حمیدرضا حسینی دانا 📆 زمان: شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ 🔗 لینک نشست مجازی: https://gharar.ir/r/5407a183 ————————— 💠 مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران 🌐 @smartgoviust
زبان‌شناسی شناختی در زبان‌شناسی شناختی زبان همچون یک جزء اساسی شناخت انسان با کارکردی شناساننده تلقی می‌شود. از این منظر زبان هم محصول تفکر است و هم ابزار تفکر. زبان‌شناسی شناختی از ساختار ظاهری زبان فراتر رفته و به بررسی عملیات بنیادی بسیار پیچیده‌تری می‌پردازد که موجد دستور زبان، مفهوم سازی، سخن گفتن و تفکر است. رویکرد نظری این حوزه بر پایه مشاهدات تجربی و آزمایشهای علمی روان‌شناسی و علوم‌اعصاب استوار است و هدف آن فهم چگونگی بازنمایی اطلاعات زبانی در ذهن، چگونگی یادگیری زبان، چگونگی درک و استفاده از آن و چگونگی ارتباط اجزای سازنده شناخت است. برخی از زیر شاخه‌های اختصاصی زبان‌شناسی شناختی، معناشناسی واژگانی، رویکرد شناختی به دستور زبان و استعاره‌های شناختی هستند. کانال تخصصی علوم شناختی (بهادران)🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
🔸 سلسله نشست های اندیشه ورزی مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند 🔴 موضوع: تأملات در ارتباط با هوش مصنوعی در پزشکی 🔹 ارائه دهنده: جناب آقای پروفسور عبدالحسن کاظمی 📆 زمان: شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ 🔗 لینک نشست مجازی: https://gharar.ir/r/5407a183 ————————— 💠 مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران 🌐 @smartgoviust کانال تخصصی علوم شناختی (بهادران)🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
فصلنامه شماره 3 شناختی و رسانه.pdf
3.95M
فایل فصلنامه تحقیقات شناختی رسانه که بنده نیز توفیق ارائه ترجمه مقاله «اثرات شناختی برنامه‌های آموزشی تلویزیونی بر دانش آموزان ابتدایی» را در این ژورنال داشتم کانال تخصصی علوم شناختی (بهادران)🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
علوم شناختی یکی از چهار رشته پیشگام در مرزهای دانش به نام دانش های همگراست. دانش های همگرا شامل : فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) نانو تکنولوژی بیوتکنولوژی علوم شناختی علوم شناختی دانشی بین رشته ای و حاصل هم‌نوایی رشته هایی چون، روان شناسی، فلسفه ذهن، علوم اعصاب، زبان شناسی، انسان شناسی و هوش مصنوعی است علوم شناختی به بررسی علمی ذهن و فرآیندهای مرتبط با آن، چون استدلال ، تصمیم گیری ، حل مسئله ، تفکر، هیجانات ، یادگیری و حافظه می پردازد همچنین این دانش با کمک روش های بالینی به تشخیص و درمان بیماریهای شناختی و روانی همچون آلزایمر ، بیش فعالی ، اوتیسم و کمبود توجه می پردازد و نیز به بازتوانی شناختی افراد آسیب دیده مغزی پرداخته و سبب بهبود کیفیت زندگی این افراد می شود علوم و فناوری های شناختی در عرصه های مختلف زندگی همچون بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش ، علوم دفاعی و جنگ روانی ، بازاریابی و فروش ، سالمندان ، امور شهروندی و ترافیک و بسیاری از جنبه های کاربردی زندگی، حرف برای گفتن دارد با ما در کانال علوم شناختی همراه باشید ✓ کانال تخصصی علوم شناختی در ایتا 📢 ✅ اطلاع رسانی رویداد ها ✅ تازه های علوم شناختی ✅مطالب آموزشی ارتباط با ادمین: @sbb4962 @CognitiveScience💻📲✏️ کانال تخصصی علوم شناختی (بهادران)🌐 https://eitaa.com/cognitiveScience
چه رشته هایی پازل علوم شناختی را تکمیل میکنند ؟ کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻با افتخار کانال مطالعات جنگ هیبریدی با همکاری عزیزان همراه، توانست در راستای تولید علم و جهاد تبیین ، چهار کارگاه تخصصی در باب جنگ ترکیبی را برگزار کند. جهت پژوهشگران جدید ، فایل های پی دی اف کارگاه ها، موجود هست. 👈جهت تهیه با تخفیف ویژه به آیدی @M_h1362 🔍کانال مطالعات جنگ هیبریدی https://eitaa.com/joinchat/3625648430Cad2d5cd975
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاقل باشیم؛ هوش مصنوعی در راه است این کلیپ راشخصا با فناوری هوش مصنوعی ساختم. یکی ازساده‌ترین کارکردهای هوش مصنوعی دیپ فیک است. به وسیله دیپ فیک یاجعل عمیق میتوان تصاویر غیرواقعی رابه صورت واقعی جلوه داد وجعل ومنتشر کرد. یعنی میتوان تصاویر وصداهایی ساخت که نشان میدهد فردی مشهور یاغیرمشهور رفتاروگفتاری داشته (که البته خلاف واقع وکذب است).یعنی به سادگی میشودبه دیگران تهمتهای بسیار قوی وباورکردنی واردکرد. یاحتی میشود پدیده‌هایی همچون سیل وزلزله وجنگ وانفجارو...را ساخت ودرآن حادثه جمعیتها و یا مشاهیری راحاضرنشان داد ومنتشر کرد، درحالی که چنان صحنه وحادثه‌ای وجودنداشته. یاخیلی چیزهای دیگرکه باخواندن این مطلب به عنوان ایده به ذهن شما بيناضمیران هم میرسد. اینک درآغاز دورانی هستیم که میشود انسانها رابه سادگی علیه هم شوراند وکشتارها وآسیبهای عظیم درسرتاسر جهان به راه انداخت. باهوش مصنوعی میشوداحساسات جمعیتهای بزرگ رابرانگیخت یاجریحه دار ویاتاثر و غمگین ویاحتی موجودات غیرانسانی(جماد،گیاه،حیوان...)راعلیه انسان تجهیزوبه کارگیری کرد. بشریت درآغاز توفانهای عظیمی است که باعث میشود بتوان هر بیگناه یاهربیگناهانی رادرهرجای این سیاره خاکی مورد تهمت وخشم ومیلیونها انسان قرارداد. بنده وشما اما یادمان هست که به دنیا آمده‌ایم تاعاقل باشیم. میبایست درفرآیند "دریافت داده‌های محیطی" ازامروز تاپایان عمر، وجود موجودی به نام هوش مصنوعی را ازیاد نبریم والبته هوش مصنوعی هم مانند بسیاری اختراعات بشر کارکردی دوگانه دارد. هم میشود کاربری سومند ازآن داشت وهم کارکرد زیان آور. رفیقان! عزیزان! عاقل باشیم نه فقط باهوش.
پی‌نوشت: درست است که این کلیپ امروز ضعف‌هایی دارد و از سوژه ی اصلی (عباس موزون) قابل تشخیص است. اما فردایی در راه است که دیپ فیک‌ها صددرصد شبیه به نمونه ی واقعی شان خواهند بود. و آن فردا دور نیست. بسیار بسیار نزدیک است. عباس موزون- دانشجوی دکتری مدیریت رسانه-خرداد ۱۴۰۲ 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🆔 @abbas_mowzoon 🆔 @abbas_mowzoon_links
رهبر انقلاب: در دوران نمی‌توان با همان شیوه‌های ۴۰ سال پیش کار کرد بزرگ‌ترین توصیۀ امام ادامه راه او و پیروی از میراث اوست. ما باید آن ۳ تحولی که امام ایجاد کرد را دنبال و حفظ کنیم. در دوران هوش مصنوعی، ، و... نمی‌توان با همان شیوه‌های ۴۰ سال قبل کار کرد. امروز ابزارها باید متناسب با زمان انتخاب شود. ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ کانال تخصصی علوم شناختی (بهادران)🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
🔸 سلسله نشست های اندیشه ورزی مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند 🔴 موضوع: فرصت های هوش مصنوعی برای نظام سلامت کشور 🔹 ارائه دهنده: جناب آقای دکتر ماهر 📆 زمان: سه شنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ 🔗 لینک نشست مجازی: https://gharar.ir/r/5407a183 ————————— 💠 مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران 🌐 @smartgoviust