eitaa logo
کانال پاسداران کمیته انقلاب اسلامی در فراجا
1.3هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
10.2هزار ویدیو
205 فایل
گروه پاسداران کمیته انقلاب اسلامی در فراجا⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3955228684Cdcd130b0f5 اهداف اجرای فرامین رهبری حفظ دستاوردهای انقلاب پاسداری از خون شهدا ؛دفاع از نظام و دفاع از مردم ؛حفظ تمامیت ارضی کشور @comiete
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دروغ هایی که افشا نشدند و خیانت هایی که هیچ دادگاهی تاکنون برای آنها تشکیل نشد چون مردم مطالبه گری نکردند وروشنگری همگانی انجام نشد. این کلیپ رو ببینید آیا حکم دادگاه چقدر حبس دارد برای دروغ علنی و خیانت به ۸۰ میلیون ایرانی
💌نامه سرگشاده یک دانشجوی ساکن هلند.  برسد به دست آقای خامنه‌ای... ایرانی‌تر از همه ایرانی‌ها در طول تاریخ پیدایش حکومت و مرز جغرافیایی در سرزمین پارس... به بهانه‌ی سالگشت انتخاب شما به رهبری ایران می‌نویسم... قسمت اول من، تاریخ خوانده هستم. و به اندازه‌ی کوچک خودم، دنیا دیده. من، تاریخ ایران را خوانده‌ام. از زمان سرزمین مادها، پارس‌ها و پارت‌ها... من، جز تاریخ جهان،‌ تاریخ پادشاهان ایران را خوانده‌ام؛ از کوروش و داریوش و انوشیروان و خسروپرویز تا نادرشاه و شاه عباس و کریم خان زند با لقب وکیل الرعایا!... من، تاریخ دویست ساله اخیر ایران را خوانده‌ام... و آن سال‌های پایانی نظام پادشاهی ایران... من، آنچه در ایران در دوره رضاخان و پسرش گذشته خوانده‌ام. در کتب مختلف به زبان‌های مختلف... و پس از آن... من، زندگی امام خمینی را خوانده‌ام و شیوه رهبری و حکومت‌داری‌اش و شأن و شخصیت و هویتش. و بعد شما... من تاریخ زندگی شما را خوانده‌ام. با تنوعی بالا... من، بیست و چند سال سخنرانی‌های شما پس از رهبری را گوش داده‌ام. با دقت و فکر خوانده‌ام... با جرأت و اعتماد به نفس و اتکا به اعتقاداتم می‌گویم: بعد از امام خمینی، ایرانی‌تر از همه‌ی ایرانی ها شما هستید. پادشاه تر از همه پادشاهان ایران، شما هستید. خدماتی که شما به ایران کرده‌اید مثل و مثال دیگری جز امام خمینی ندارد. آقای خامنه‌ای، رهبر فرزانه ایران؛ فقط شما هستید که از قدرت خود سوء استفاده نکرده‌اید. فقط شما هستید که چون تمام پادشاهان ایران، برای قدرت و ثروت نجنگیدید. برای شهرت و محبوبیت دست به رفتارهای رایج، جهت عوام فریبی نزدید. فقط شما هستید که سفرهای تفریحی ندارید. فقط شما هستید که از همسر و دخترانتان استفاده ابزاری نکردید. فقط شما هستید که نگذاشتید فرزندانتان دیده شوند و صاحبان مقام و منصب و شهرت و قدرت. فقط شما هستید که دغدغه دین و دنیای مردم را با هم در عالی ترین درجات دارید. فقط شما هستید که به نحو احسن وظیفه‌ای که به گردن دارید را هزاران بار بیش از حد انتظار به انجام رسانده‌اید. فقط شما هستید که مردم را تحقیر و تضعیف نکردید و هرگز از ایشان بدگویی ننمودید. در این تمدن ۲۵۰۰ ساله تشکیل حکومت در ایران،‌ بین تمام پادشاهان این سرزمین، فقط شما هستید که نظام طبقاتی را بی اعتقادید، حرم سرا ندارید و بدون کاخ و برج و مراکز تفریحی اختصاصی هستید. فقط شما هستید که بجای سر زدن و چشم درآوردن و زبان از حلقوم بیرون کشیدن که عرف تنبیهات و جنایات پادشاهان سرزمینم بوده، سالانه و بارها، زندانیان را شامل عفو عمومی کردید. فقط شما هستید که جنگ‌های متجاوزانه به سرزمین‌های مجاور نداشته‌اید که هیچ، برای استقلال آن‌ها و افتادن حکومت دست مردم آن سرزمین‌ها تلاش کرده‌اید. فقط شما هستید که در سرزمین‌های مختلف همسایه و غیر آن، علاقه‌مند و معتقد و فدایی دارید... در میان تمامی پادشاهان ایران، فقط شما هستید که در حوزه‌های مختلف علمی و معرفتی سرآمد علما و دانشمندان زیادی هستید. فقط شما هستید که آنقدر کتاب خوانده‌اید که از شماره خارج است. فقط شما هستید که تحمل شکنجه و تبعید داشتید و خم به ابرو نیاوردید و هرجا رفتید منشا خیر برای ایران و ایرانی شدید. فقط شما هستید که اهل انتقام نبوده و نیستید. فقط شما هستید که خودتان را خرج ایران کردید نه ایران را خرج خودتان... فقط شما هستید که هرگز از ما مردم ناامید نشده‌اید. فقط شما هستید که معنای مقاومت را در کلام و عمل به ما ثابت کردید. فقط شما هستید که جانانه از زبان فارسی حمایت کردید. فقط شما هستید که دغدغه دارید و آرزو دارید که با همت همین جوانان ایرانی، روزی زبان علم دنیا، زبان فارسی باشد!... ✍دانشجوی ایرانی ساکن هلند
 اصلح کیست؟ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «یک سؤالی در مورد اصلح میشود؛ اصلح را شما میخواهید انتخاب کنید. اصلح کیست؟ کسی است که صلاحیت بیشتری دارد. بنده اینجا دو سه ملاک را ذکر کردم. هر کسی که در تقید به دین، تقید به عمل دینی و تشرع دینی بهتر و جلوتر باشد. هر کسی نسبت به استقلال کشور و آویزان نشدن کشور به این و آن قدرت دنیا، اصرار بیشتری داشته باشد. هر کسی به مبارزه‌ی با فساد به طور جدّی عقیده داشته باشد که با فساد باید مبارزه کرد. هر کسی نسبت به منافع ملّی جدی‌تر است. یعنی حاضر است منافع شخصی خودش را قربانی کند در مقابل منافع ملّی. هر کسی این خصوصیات را داشته باشد آن اصلح است. مسئله‌ی دین مسئله‌ی استقلال مسئله‌ی مبارزه‌ی با فساد، مسئله‌ی منافع ملّی؛ تعصبات جناحی را بگذارند کنار در قضایای مختلف ببینند چه چیزی مناسب با منافع ملی است و مایه‌ی عزّت کشور و آسایش کشور و پیشرفت کشور است. آن را ترجیح بدهند.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☕️یک فنجان آرامش 💟یک دل شاد و بی غصه ☕️یک زندگی آروم و ناب 💟و یک دعای خیر ته دل 🌹نصیب لحظه هاتون🌹 عصرتون زیبا ☕️ آرامش سهم زندگیتون 🌸 🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
العیّاشی: بإسناده عن جابر الجعفیّ، عن أبی جَعفَر علیه السّلام یَقُولُ: لْزَمِ اَلْأَرْضَ، لاَ تُحَرِّكْ يَدَكَ وَ لاَ رِجْلَكَ أَبَداً حَتَّى تَرَى عَلاَمَاتٍ أَذْكُرُهَا لَكَ فِي سَنَةٍ وَ تَرَى مُنَادِياً يُنَادِي بِدِمَشْقَ، وَ خَسْفاً بِقَرْيَةٍ مِنْ قُرَاهَا، وَ تَسْقُطُ طَائِفَةٌ مِنْ مَسْجِدِهَا، فَإِذَا رَأَيْتَ اَلتُّرْكَ جَازُوهَا، فَأَقْبَلَتِ اَلتُّرْكُ حَتَّى نَزَلَتِ اَلْجَزِيرَةَ، وَ أَقْبَلَتِ اَلرُّومُ حَتَّى نَزَلَتِ اَلرَّمْلَةَ، وَ هِيَ سَنَةُ اِخْتِلاَفٍ فِي كُلِّ أَرْضٍ مِنْ أَرْضِ اَلْعَرَبِ. وَ إِنَّ أَهْلَ اَلشَّامِ يَخْتَلِفُونَ عِنْدَ ذَلِكَ عَلَى ثَلاَثِ رَايَاتٍ: اَلْأَصْهَبِ، وَ اَلْأَبْقَعِ، وَ اَلسُّفْيَانِيِّ، مَعَ بَنِي ذَنَبِ اَلْحِمَارِ مُضَرُ، وَ مَعَ اَلسُّفْيَانِيِّ أَخْوَالُهُ مِنْ كَلْبٍ، فَيَظْهَرُ اَلسُّفْيَانِيُّ وَ مَنْ مَعَهُ عَلَى بَنِي ذَنَبِ اَلْحِمَارِ حَتَّى يُقْتَلُوا قَتْلاً لَمْ يَقْتُلْهُ شَيْءٌ قَطُّ. وَ يَحْضُرُ رَجُلٌ بِدِمَشْقَ، فَيُقْتَلُ هُوَ وَ مَنْ مَعَهُ قَتْلاً لَمْ يَقْتُلْهُ شَيْءٌ قَطُّ، وَ هُوَ مِنْ بَنِي ذَنَبِ اَلْحِمَارِ، وَ هِيَ اَلْآيَةُ اَلَّتِي يَقُولُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى: {فَاخْتَلَفَ اَلْأَحْزابُ مِنْ بَيْنِهِمْ فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ مَشْهَدِ يَوْمٍ عَظِيمٍ. } [۱] وَ يَظْهَرُ اَلسُّفْيَانِيُّ وَ مَنْ مَعَهُ حَتَّى لاَ يَكُونَ لَهُ هِمَّةٌ إِلاَّ آلَ مُحَمَّدٍ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ شِيعَتَهُمْ، فَيَبْعَثُ - وَ اَللَّهِ - بَعْثاً إِلَى اَلْكُوفَةِ، فَيُصَابُ بِأُنَاسٍ مِنْ شِيعَةِ آلِ مُحَمَّدٍ بِالْكُوفَةِ قَتْلاً وَ صَلْباً، وَ تُقْبِلُ رَايَةٌ مِنْ خُرَاسَانَ حَتَّى تَنْزِلَ سَاحِلَ اَلدِّجْلَةِ، يَخْرُجُ رَجُلٌ مِنَ اَلْمَوَالِي ضَعِيفٌ وَ مَنْ تَبِعَهُ فَيُصَابُ بِظَهْرِ اَلْكُوفَةِ. وَ يَبْعَثُ بَعْثاً إِلَى اَلْمَدِينَةِ فَيَقْتُلُ بِهَا رَجُلاً، وَ يَهْرُبُ اَلْمَهْدِيُّ وَ اَلْمَنْصُورُ مِنْهَا، وَ يُؤْخَذُ آلُ مُحَمَّدٍ صَغِيرُهُمْ وَ كَبِيرُهُمْ، لاَ يُتْرَكُ مِنْهُمْ أَحَدٌ إِلاَّ حُبِسَ، وَ يَخْرُجُ اَلْجَيْشُ فِي طَلَبِ اَلرَّجُلَيْنِ. وَ يَخْرُجُ اَلْمَهْدِيُّ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) مِنْهَا عَلَى سُنَّةِ مُوسَى (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) خَائِفاً يَتَرَقَّبُ حَتَّى يَقْدَمَ مَكَّةَ، وَ يُقْبِلُ اَلْجَيْشُ حَتَّى إِذَا نَزَلُوا اَلْبَيْدَاءَ - وَ هُوَ جَيْشُ اَلْهَلاَكِ - خُسِفَ بِهِمْ، فَلاَ يُفْلِتُ مِنْهُمْ إِلاَّ مُخْبِرٌ، فَيَقُومُ اَلْقَائِمُ بَيْنَ اَلرُّكْنِ وَ اَلْمَقَامِ فَيُصَلِّي وَ يَنْصَرِفُ، وَ مَعَهُ وَزِيرُهُ، فَيَقُولُ: يَا أَيُّهَا اَلنَّاسُ، إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اَللَّهَ عَلَى مَنْ ظَلَمَنَا وَ سَلَبَ حَقَّنَا، مَنْ يُحَاجُّنَا فِي اَللَّهِ فَإِنَّا أَوْلَى بِاللَّهِ، وَ مَنْ يُحَاجُّنَا فِي آدَمَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) فَإِنَّا أَوْلَى اَلنَّاسِ بِآدَمَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، وَ مَنْ حَاجَّنَا فِي نُوحٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) فَإِنَّا أَوْلَى اَلنَّاسِ بِنُوحٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، وَ مَنْ حَاجَّنَا فِي إِبْرَاهِيمَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) فَإِنَّا أَوْلَى اَلنَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، وَ مَنْ حَاجَّنَا فِي مُحَمَّدٍ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فَإِنَّا أَوْلَى اَلنَّاسِ بِمُحَمَّدٍ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، وَ مَنْ حَاجَّنَا فِي اَلنَّبِيِّينَ فَنَحْنُ أَوْلَى اَلنَّاسِ بِالنَّبِيِّينَ، وَ مَنْ حَاجَّنَا فِي كِتَابِ اَللَّهِ فَنَحْنُ أَوْلَى اَلنَّاسِ بِكِتَابِ اَللَّهِ. إِنَّا نَشْهَدُ وَ كُلُّ مُسْلِمٍ اَلْيَوْمَ أَنَّا قَدْ ظُلِمْنَا، وَ طُرِدْنَا، وَ بُغِيَ عَلَيْنَا، وَ أُخْرِجْنَا مِنْ دِيَارِنَا وَ أَمْوَالِنَا وَ أَهْلِينَا، وَ قُهِرْنَا، أَلاَ إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اَللَّهَ اَلْيَوْمَ وَ كُلُّ مُسْلِمٍ. وَ يَجِيءُ - وَ اَللَّهِ - ثَلاَثُ مِائَةٍ وَ بِضْعَةَ عَشَرَ رَجُلاً، فِيهِمْ خَمْسُونَ اِمْرَأَةً، يَجْتَمِعُونَ بِمَكَّةَ عَلَى غَيْرِ مِيعَادٍ، قُزَعاً كَقُزَعِ اَلْخَرِيفِ، يَتْبَعُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً، وَ هِيَ اَلْآيَةُ اَلَّتِي قَالَ اَللَّهُ: أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اَللّهُ جَمِيعاً إِنَّ اَللهَ عَلی كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ فَيَقُولُ رَجُلٌ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): اُخْرُجْ مِنْهَا، فَهِيَ اَلْقَرْيَةُ اَلظَّالِمُ أَهْلُهَا.
ثُمَّ يَخْرُجُ مِنْ مَكَّةَ هُوَ وَ مَنْ مَعَهُ اَلثَّلاَثُ مِائَةٍ وَ بِضْعَةَ عَشَرَ يُبَايِعُونَهُ بَيْنَ اَلرُّكْنِ وَ اَلْمَقَامِ، وَ مَعَهُ عَهْدُ نَبِيِّ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ رَايَتُهُ، وَ سِلاَحُهُ، وَ وَزِيرُهُ مَعَهُ، فَيُنَادِي اَلْمُنَادِي بِمَكَّةَ بِاسْمِهِ وَ أَمْرِهِ مِنَ اَلسَّمَاءِ، حَتَّى يَسْمَعُهُ أَهْلُ اَلْأَرْضِ كُلُّهُمْ: اِسْمُهُ اِسْمُ نَبِيٍّ، إِنْ أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ فَلَمْ يُشْكِلْ عَلَيْكُمْ عَهْدُ نَبِيِّ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، وَ رَايَتُهُ، وَ سِلاَحُهُ، وَ اَلنَّفْسُ اَلزَّكِيَّةُ مِنْ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، فَإِنْ أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ هَذَا فَلاَ يُشْكِلُ عَلَيْكُمُ اَلصَّوْتُ مِنَ اَلسَّمَاءِ بِاسْمِهِ وَ أَمْرِهِ، وَ إِيَّاكَ وَ شُذَّاذاً مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ، فَإِنَّ لِآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ (عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ) رَايَةً، وَ لِغَيْرِهِمْ رَايَاتٍ، فَالْزَمِ اَلْأَرْضَ وَ لاَ تَتْبَعْ مِنْهُمْ رَجُلاً أَبَداً حَتَّى تَرَى رَجُلاً مِنْ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، مَعَهُ عَهْدُ نَبِيِّ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ رَايَتُهُ وَ سِلاَحُهُ، فَإِنَّ عَهْدَ نَبِيِّ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) صَارَ عِنْدَ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ (عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ)، ثُمَّ صَارَ عِنْدَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، (عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ)، وَ يَفْعَلُ اَللَّهُ مَا يَشَاءُ، فَالْزَمْ هَؤُلاَءِ أَبَداً، وَ إِيَّاكَ وَ مَنْ ذَكَرْتُ لَكَ. فَإِذَا خَرَجَ رَجُلٌ مِنْهُمْ مَعَهُ ثَلاَثُمِائَةٍ وَ بِضْعَةَ عَشَرَ رَجُلاً، وَ مَعَهُ رَايَةُ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، عَامِداً إِلَى اَلْمَدِينَةِ حَتَّى يَمُرَّ بِالْبَيْدَاءِ حَتَّى يَقُولَ: هَذَا مَكَانُ اَلْقَوْمِ اَلَّذِينَ يُخْسَفُ بِهِمْ، وَ هِيَ اَلْآيَةُ اَلَّتِي قَالَ اَللَّهُ: {أَ فَأَمِنَ اَلَّذِينَ مَكَرُوا اَلسَّيِّئاتِ أَنْ يَخْسِفَ اَللهُ بِهِمُ اَلْأَرْضَ أَوْ يَأْتِيَهُمُ اَلْعَذابُ مِنْ حَيْثُ لا يَشْعُرُونَ `أَوْ يَأْخُذَهُمْ فِي تَقَلُّبِهِمْ فَما هُمْ بِمُعْجِزِينَ. } [۱] فَإِذَا قَدِمَ اَلْمَدِينَةَ أَخْرَجَ مُحَمَّدَ بْنَ اَلشَّجَرِيِّ عَلَى سُنَّةَ يُوسُفَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، ثُمَّ يَأْتِي اَلْكُوفَةَ فَيُطِيلُ بِهَا اَلْمَكْثَ مَا شَاءَ اَللَّهُ أَنْ يَمْكُثَ حَتَّى يَظْهَرَ عَلَيْهَا، ثُمَّ يَسِيرُ حَتَّى يَأْتِيَ اَلْعَذْرَاءَ هُوَ وَ مَنْ مَعَهُ، وَ قَدْ لَحِقَ بِهِ نَاسٌ كَثِيرٌ، وَ اَلسُّفْيَانِيُّ يَوْمَئِذٍ بِوَادِي اَلرَّمْلَةِ، حَتَّى إِذَا اِلْتَقَوْا - وَ هُوَ يَوْمُ اَلْأَبْدَالِ - يَخْرُجُ أُنَاسٌ كَانُوا مَعَ اَلسُّفْيَانِيِّ مِنْ شِيعَةِ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ يَخْرُجُ نَاسٌ كَانُوا مَعَ آلِ مُحَمَّدٍ إِلَى اَلسُّفْيَانِيِّ، فَهُمْ مِنْ شِيعَتِهِ حَتَّى يَلْحَقُوا بِهِمْ، وَ يَخْرُجُ كُلُّ أُنَاسٍ إِلَى رَايَتِهِمْ، وَ هُوَ يَوْمُ اَلْأَبْدَالِ. قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): وَ يُقْتَلُ يَوْمَئِذٍ اَلسُّفْيَانِيُّ وَ مَنْ مَعَهُ حَتَّى لاَ يُتْرَكُ مِنْهُمْ مُخْبِرٌ، وَ اَلْخَائِبُ يَوْمَئِذٍ مَنْ خَابَ مِنْ غَنِيمَةِ بَنِي كَلْبٍ، ثُمَّ يُقْبِلُ إِلَى اَلْكُوفَةِ فَيَكُونُ مَنْزِلُهُ بِهَا، فَلاَ يَتْرُكُ عَبْداً مُسْلِماً إِلاَّ اِشْتَرَاهُ وَ أَعْتَقَهُ، وَ لاَ غَارِماً إِلاَّ قَضَى دَيْنَهُ، وَ لاَ مَظْلِمَةً لِأَحَدٍ مِنَ اَلنَّاسِ إِلاَّ رَدَّهَا، وَ لاَ يُقْتَلُ مِنْهُ عَبْدٌ إِلاَّ أَدَّى ثَمَنَهُ، دِيَةً مُسَلَّمَةً إِلَى أَهْلِهِ، وَ لاَ يُقْتَلُ قَتِيلٌ إِلاَّ قَضَى عَنْهُ دَيْنَهُ، وَ أَلْحَقَ عِيَالَهُ فِي اَلْعَطَاءِ، حَتَّى يَمْلَأَ اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً، كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً وَ عُدْوَاناً. وَ يَسْكُنُ هُوَ وَ أَهْلُ بَيْتِهِ اَلرُّحْبَةَ، وَ اَلرُّحْبَةُ إِنَّمَا كَانَتْ مَسْكَنَ نُوحٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، وَ هِيَ أَرْضٌ طَيِّبَةٌ، وَ لاَ يَسْكُنُ اَلرَّجُلُ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ) وَ لاَ يُقْتَلُ إِلاَّ بِأَرْضٍ طَيِّبَةٍ زَاكِيَةٍ، فَهُمُ اَلْأَوْصِيَاءُ اَلطَّيِّبُونَ». [۲] «عیّاشی: بسند خود از جابر جعفی، از حضرت ابوجعفر امام باقر عليه السلام آورده که آن حضرت فرمود: خانه نشین باش و (البته ابد دست و پایی مکن تا نشانه‌هایی را که برایت یاد می‌کنم در یک سال ببینی، و بانگ زننده ای را بینی که در دمشق ندا کند، و فرورفتنی در یکی از آبادیهای آن، و قسمتی از مسجد آن فرو خواهد ریخت، پس هرگاه دیدی ] ترکها از آن گذشتند، و تركها پیشروی کردند تااینکه در جزیره فرود آمدند، و رومیان پیش آمدند تا اینکه در
رمله فرود آیند، و آن سالی است که در هر یک از سرزمینهای عرب اختلاف خواهد بود، و به راستی که اهل شام در آن هنگام بر سه پرچم اختلاف کنند: آصهب، و أبقع، [۱] وسفيانی با بنی ذنب الحمار از قبیله مضر اختلاف می‌کنند، همراهان سفیانی دائیهایش [ از ] قبيلة كلب خواهند بود، پس سفیانی و همدستانش بر بنی ذنب الحمار پیروز خواهند شد و چنان کشته شوند که هیچ کشته بمانند آن نبوده است. و مردی که از بنی ذنب الحمار است به دمشق می‌آید پس او و همراهانش به طوری کشته می‌شوند که کسی را آنطور نکشته باشند، و این است [ معنی ] آیه ای که خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: { حزبها از میان خود اختلاف کنند، پس وای بر کافران از دیدن روزی بزرگ. } و سفیانی و همدستانش آشکار می‌شود، و بطوری است که مقصودی جز [ کشتن ] آل محمد عليهم السلام و شیعیانشان ندارد، پس به خدا سوگند لشکری به کوفه می‌فرستد، و عده ای از شیعیان آل محمد عليهم السلام را در کوفه می‌کشد و به دار می‌آویزد، و پرچمی از خراسان می‌آید تا اینکه در ساحل رودخانه دجله مستقر می‌شود، مرد ضعیفی از شیعیان با پیروانش [ برای سرکوبی سفیانی ] خروج می‌کند، پس در بیرون کوفه مغلوب می‌گردد. و [ سفیانی ] لشکری را به مدینه می‌فرستد، پس مردی را در آنجا می‌کشد، و مهدی و منصور از آنجا فرار می‌کنند، و کوچک و بزرگ فرزندان پیغمبر صلی الله عليه وآله دستگیر می‌شوند، و همگی آنان به زندان می‌افتند، و لشکر در پی آن دو تن (مهدی و منصور) بیرون می‌رود. [و مهدي عليه السلام ] بسان موسی [که از مصر گریخت]هراسان و نگران از مدینه بیرون می‌رود تا به مگه می‌رسد، و لشکر هم در پی او می‌روند و چون در بیداء که لشکر هلاکت است منزل کنند به زمین فرو روند، و جز یک تن که خبرشان را می‌برد هیچکدام جان سالم بدر نمی برند، پس قائم عليه السلام بين رکن و مقام بپا خیزد و نماز می‌گذارد، و در حالیکه وزیرش با اوست روی برمی گرداند و می‌گوید: ای مردم؛ ما خداوند را به یاری می‌طلبیم بر هر کسی که به ما ظلم کرده و حقمان را ربوده است، هر که در باره خداوند با ما بحث دارد پس[بداند] که من سزاوارترین افراد به خداوند هستم، و هرکس درباره آدم با ما محاجه دارد پس من از همه به آدم نزدیکترم، و هرکس درباره نوح گفتگو دارد پس من به نوح از همه نزدیکترم، و هر کس درباره ابراهیم بحث دارد پس من از تمامی مردم به ابراهيم نزدیکترم، و هر کس به [نام] محمد با ما بحث دارد پس من از همه مردم به محمد صلی الله عليه وآله وسلم نزدیکترم، و هرکس در مورد پیغمبران با ما گفتگو دارد پس من از همه مردم به پیغمبران نزدیکترم، و هرکس درباره کتاب خدا با ما محاجه کند پس ما از تمامی افراد به کتاب خداوند نزدیکتریم، من [ما] و هر مسلمانی امروز گواهی دهیم که همانا بر ما ظلم شده و آواره مان نمودند و بر ما ستم کرده و از خانه و وطن و اموال و خاندانمان ---------- [۱]: سوره ی مریم، آیه ی ۳۷. [۱]: سوره ی نحل، آیه ی ۴۵ [۲]: تفسیر عیّاشی، جلد ۱، صفحه ی ۶۵ [۱]: اصهب در لغت به معنی سرخ و سفید، و ابقع به معنی لک و پیس و خال خال است، معلوم نیست اینها صفت صاحبان آن پرچمهاست یا خود پر چمها و یا کنایه از طرز فکر و کیش آنها و یا... [مترجم]. بیرون راندند و مقهور ساختند، مگر اینکه، امروز از خداوند یاری می‌خواهیم و هر مسلمانی را به یاری می‌خوانیم. و به خدا سوگند سیصد و سیزده مرد که پنجاه زن نیز در میان آنها هست؛ خواهند آمد، بدون وعده قبلی و همچون ابرهای پائیزی پی در پی در مگه جمع می‌شوند، و این است آیه ای که خدای تعالی فرماید: و هر کجا باشید خداوند همه شما را خواهد آورد محققأ خدا بر هر چیز تواناست، پس مردی از آل محمد عليهم السلام می‌گوید: این است آن آبادیی که اهلش ستم پیشه اند، [۱] سپس او با آن سيصد و ده و چند نفر که بین رکن و مقام با او بیعت می‌کنند در حالیکه عهد پیغمبر [ پیغمبر خدا ] صلى الله عليه وآله وسلم، و پر چم و سلاح آن حضرت با اوست با وزیرش از مکه بیرون می‌آیند، و در مکه نام و فرمان آن جناب از سوی آسمان ندا می‌شود به طوری که تمامی اهل زمین آن را می‌شنوند، اسم او اسم پیغمبری است، هر چه بر شما مشکل شود پیمان پیغمبر صلی الله عليه وآله وسلم و پرچم و سلاحش و نفس زکیه از فرزندان حسین علیه السلام بر شما مشتبه نخواهد شد، و چنانچه این امر بر شما مشتبه بماند آن صدای آسمانی به نام و فرمان او، و معدودی از فرزندان محمد صلى الله عليه وآله وسلم [که به عنوان بر پائی عدل و داد و تشکیل دولت حق خروج می‌کنند] بر شما پوشیده نخواهد ماند، زیرا که آل محمد عليهم السلام را پر چمی و [ دولت معینی ] است، و دیگران به پرچمهایی وابسته می‌شوند [دیگران دولتهایی دارند ] پس خانه نشین باش و از هیچکدام اینان ابدأ پیروی مکن تا اینکه مردی از فرزندان حسين عليه السلام را بنگری که با اوست پیمان پیغمبر خدا و پرچم و سلاح او، زیرا که عهد و پیمان پیغمبر خدا
به علی بن الحسين رسید، سپس به محمد بن على [ خود آن حضرت عليهم السلام ] رسید، [ و بعد از این ] خداوند آنچه را بخواهد انجام می‌دهد، پس همیشه با اینان باش، و از آنهایی که برایت یاد کردم جدّأ بپرهیز، پس هرگاه مردی از ایشان که سیصد و سیزده نفر با وی بود، و پرچم رسولخدا صلی الله عليه وآله وسلم را همراه داشت بپا خاست، و عازم مدینه شود [با او همراهی کن]، و چون از بیابان «بیداء » بگذرد می‌گوید: اینجا جای کسانی است که به زمین فرو خواهند شد، و این است آیه ای که خدای عز و جل فرموده: {* آیا کسانی که زشتیها را انجام می‌دهند ایمن هستند از اینکه خداوند آنان را در زمین فرو برد یا بدون اینکه متوجه باشند عذاب بر آنها فرا رسد، یا هنگامی که سرگرم رفت و آمدها هستند به ناگاه آنان را به مؤاخذهسخت بگیرد و آنان نتوانند بر قدرت حق غالب آیند. } و هنگامی که وارد مدینه شود محمد [ ابن ] شجری را همچون یوسف از زندان آزاد سازد، سپس به سوی کوفه می‌رود و مدتی طولانی - هر قدر که خدا خواهد در آنجا می‌ماند تا اینکه بر آن غالب می‌شود، آنگاه در حالیکه مردمان بسیاری به آن حضرت ملحق شده باشند، با همراهانش به سوی «عذرا» کوچ می‌کند، سفیانی در آن موقع در «وادی رمله » است، که دو لشکر با هم برخورد می‌نمایند، و آن روز تغییر و تبدیل است، جمعی از شیعیان آل محمد عليهم السلام که با سفیانی بوده اند از آنها جدا می‌شوند، و عده ای که با آل محمد عليهم السلام بوده اند به سوی سفیانی بیرون می‌روند، آنها از پیروان سفیانی هستند لذا به آنها می‌پیوندند، [۱] و هر مردمی به سوی پرچم خودشان روی می‌کنند، و آن روز تبدیل است. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: و آن روز سفیانی و همراهانش کشته می‌شوند بطوریکه خبر آورنده ای هم از آنها باقی نخواهد ماند، و زیانبار در آن روز کسی است که از غنیمت قبيلة كلب بی بهره باشد. سپس آن حضرت به کوفه می‌آید و منزلش در آن خواهد بود، پس هیچ برده مسلمانی را وانگذارد مگر اینکه او را بخرد و آزاد نماید، و هیچ بدهکاری را مگر اینکه قرضش را ادا کند، و هرکس مظلمه ای نسبت به کسی از مردمان داشته باشد آن را مسترد می‌دارد، و هیچ بنده ای از آنها کشته نشود مگر اینکه دیه کامل او را به خاندانش می‌پردازد، و از هر مقتولی وامش را ادا می‌کند و به وضع عائله اش رسیدگی می‌نماید، تا اینکه زمین را پر از قسط و عدل می‌سازد همچنانکه آکنده از جور و تجاوز شده باشد، و خود و خاندانش در «رحبه » سکونت خواهند کرد، و «رُحبه» محل سکونت نوح بوده و آن سرزمین پاکیزه ای است [و هیچیک از آل محمد عليهم السلام جز در سرزمین پاکیزه سکونت نکنند و کشته نشوند] که آنان اوصیای پاکیزه پیغمبرند». « عنه، بإسناده عن أبی سمینة، عن مولی لأبی الحسن، قال: سألت أبا الحسن علیه السّلام عن قوله: أَیْنَ ما تَکُونُوا یَأْتِ بِکُمُ اللَّهُ جَمِیعاً قال: « [و] ذلک- و اللّه- [أن لو قد قام قائمنا یجمع اللّه [إلیه شیعتنا من جمیع البلدان. » [۱] «و از اوست به سند خود از ابو سمینه، از یکی از غلامان حضرت ابو الحسن (امام کاظم) علیه السّلام، که گفت: از حضرت ابو الحسن علیه السّلام درباره ی فرموده ی خداوند: (هر کجا باشید خداوند همه ی شما را خواهد آورد) پرسیدم. آن جناب فرمود: «آن- به خدا سوگند- هنگامی است که قائم ما به پا خیزد. خداوند شیعیانمان ما را از تمامی شهرها به سوی او جمع خواهد کرد. » ---------- [۱]: گویا این گفته اشاره به آیه شریفه است در سوره نساء، ۷۵: «ربنا أخرجنا من هذه القرية الظالم أهلها = پروردگارا ما را از این شهری که مردمش ستمکارند بیرون آور». [۱]: مقصود از «عده ای که با آل محمد عليهم السلام بوده اند و به سوی سفیانی بیرون می‌روند » اصحاب حسنی می‌باشد که از خراسان خروج نموده و به حضرت مهدی علیه السلام دعوت می‌کند، و در کوفه با آن جناب ملاقات و بیعت می‌نماید، و اینکه از او به «آل محمد » تعبیر آمده از این جهت است که به حکومت و بیعت با ایشان دعوت می‌کند، دلیل بر آنچه گفتیم روایات صریح در این زمینه است، به ابواب مربوط به قيام حسنی در کتابهای غیبت مراجعه شود. [۱]: . تفسیر العیّاشی ۱: ۶۶.
بسم الله الرحمن الرحیم *استغفار عصر پنجشنبه:* مستحبّ است كه در آخر روز پنجشنبه به اين‏ شیوه استغفار كنند: اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذى‏ لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ الْحَىُّ الْقَيُّومُ، وَ اَتُوبُ اِلَيْهِ تَوْبَةَ عَبْدٍ خاضِعٍ مِسْكينٍ مُسْتَكينٍ، لا يَسْتَطيعُ لِنَفْسِهِ صَرْفاً وَ لا عَدْلاً، وَ لا نَفْعاً وَلا ضَرّاً، وَ لاحَيوةً وَ لا مَوْتاً وَ لا نُشُوراً، وَ صَلَّى اللَّهُ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ‏ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ الْأَخْيارِ الأَبْرارِ، وَ سَلَّمَ تَسْليماً. 📚مفاتیح الجنان
. چند نکته در خصوص به کی رأی بدیم؟ ✍یداله یاسینی ۱- اول باید ببینیم چه کسانی ثبت نام می کنند و نهایتاً چه کسانی تأیید صلاحیت می‌شوند؟! ۲- بین تأیید صلاحیت شده ها، اول باید، به چه کسانی رأی ندهیم را مشخص کنیم! خب مشخصاً به کسانی که در مناصب قبلی امتحان پس داده و نمره قبولی نگرفته اند نباید رأی بدهیم! ۳- حالا بین گزینه های باقی مانده، برنامه ها شون را بررسی می‌کنیم! مهمترین برنامه، برنامه اقتصادی سپس سیاست خارجی و رویکرد فرهنگی هر گزینه است. ✔️ در اقتصاد؛ باید ببینیم چه برنامه ای برای بحث ارزش پول ملی، بانک های خصوص و خلق نقدینگی، تورم و گرانی، بیکاری و ... دارند؟ ✔️راهبرد آنها در حوزه سیاست خارجی چگونه است؟ در حوزه میدان و دیپلماسی چه راهبردی دارند؟ در خصوص تحریم های غربی چه راهکارِ عملی ارائه می دهند؟ و در مجموع برای حوزه دیپلماسی اقتصادی چه برنامه ای دارند؟ ✔️ در موضوع فرهنگ؛ بحث چگونگی مواجه با بد و بی‌حجابی، وضعیت اسفبار سینما و تئاتر، سینمای خانگی، بحث مهم اینترنت «اینترنت ضعیف و فیلتر شکن فروشی، فیلترینگ اپلیکیشن های خارجی و ضعف اپلیکیشن های داخلی» چه برنامه ای دارند؟ از دیگر مسائل مهم، ارائه برنامه برای آموزش؛ چه آموزش و پرورش و چه وزارت علوم و دانشگاه های کشور است که باید برنامه کاندیداها مورد ارزیابی قرار گیرد! ودر نهایت پس از جمع بندی، فردی که برنامه بهتری ارائه بدهد گزینه مناسب رأی خواهد بود! تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️شب جمعه شب مخصوص زیارتی امام حسین علیه السلام❤️ شب اول قبر حسین (ع) رو به فریاد ما برسان😭 ♥️ ◼️ 💔 ◼️ (ع) 🏴 ◼️
🔷دفاع داماد سرخونه ی حسن کلیدساز از ریاست قالیباف بر مجلس وقتی حرفِ جناب ابوالمشاغل از دهان افساد طلبان خارج می شود . آری برادر این نمایش دو روی یک سکه است. به کانال خبری
به نامزدهایی که برای ریاست جمهوری ثبت نام میکنن بگید اگه ممکنه نیشتون رو ببندید، مردم داغدار رئیس جمهور شهیدشون هستن کواکبیان برای مجلس رد صلاحیت شد، الان اومده برای ریاست جمهوری ثبت نام کنه😑 ┏━━ °•🖌•°━━┓ 🚨 @comiete ┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مکالمه‌ای شنیدنی شهید رئیسی و شهید سردار سلیمانی شهید حاج قاسم: من میخوام دو رکعت دیگه نماز بخونم شهید رئیسی: زود بخونید، مردم پشت درب هستند، میخواهیم راهها رو باز کنیم مردم بیایند داخل ... و حاج قاسم از خواندن نماز منصرف می شوند. 👌به خاطر مردم به حاج قاسم تذکر می‌دهد و دوست ندارد لحظه ای مردم معطل شوند، یعنی عظمت حاج قاسم هم نمی تواند جلوی رعایت کردن حق مردم را بگیرد و حاج قاسم هم با بوسه‌ای زیارت را به اتمام می رساند. ┏━━ °•🖌•°━━┓ 🚨 @comiete ┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مکزیکی‌ها در حال آتش زدن سفارت اسرائیل در کشورشان هستند. پرتاب کوکتل مولوتوف و تلاش برای شکستن حصارها. تصاویری که خشم موساد را برانگیخته است.‌ ┏━━ °•🖌•°━━┓ 🚨 @comiete ┗━━ °•🖌•°━━┛
شاهین صمدپور یه بار تو عمرش از غزه و رفح حمایت کرد و اون استوری‌ای که همه زده بودن رو زد. فالووراش ریختن سرش که مردم و بچه‌های کشور خودمون مهمترن، از غزه حمایت نکن. اونم اومده توضیح داده براش یکی نیست به اونایی که میگن مردم کشور خودمون مهمترن بگه، الان مگه مردم کشور خودمون تو چادر زندگی میکنن و چادرهاشون هم بمبارون میشه و به خاک و خون کشیده میشن و در یک شرایط کاملا مساوی با غزه ورفح هستن که بگیم مردم خودمون اولویت دارن؟ درضمن مگه منافاتی داره هم مردم خودمون مهم باشن هم مردم مظلوم دیگر جاهای دنیا؟ مگه جای همو میگیرن؟ همینا میگن دین ما انسانیته، احتمالا انسانیت بهشون میگه به قتل عام کودکان بی‌گناه تو غزه بی‌تفاوت باشن ┏━━ °•🖌•°━━┓ 🚨 @comiete ┗━━ °•🖌•°━━┛
جاش خیلی خالیه، همه جا، همه وقت 😭 ┏━━ °•🖌•°━━┓ 🚨 @comiete ┗━━ °•🖌•°━━┛
❌️اولین واکنش ها نسبت به نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا 🤲 ┏━━ °•🖌•°━━┓ 🚨 @comiete ┗━━ °•🖌•°━━┛