وقتی تجربه شد منبع علم، علم شد متأخر از تجربه. تجربه در سراشیبی افتاد و علم از آن جا ماند تا اینکه گمان به ضرورت اکل میته جانشینش شد.
از جایی به بعد میل بر نیاز سبقت گرفت، علم نیز حول میل گردید و نیاز برای برآورده شدن به خدمت میل درآمد.
میل تمام واقعیت را مصرف کرد و وارد عالم خیال شد. خیال نیازهای خود را برآورد تا صورتهایی که میآفریند واقعیت بخشد.
رسانه خلق شد. رسانه پیش رفت تا اینکه مانند هوا تمام اجزاء جامعه را در بر گرفت و حلقه وصل اعضاء شد. رسانایی جامعه در سایه رسانه است. اگر رسانه قطع باشد دیگر نارساناست.
سبقت خیال بر واقعیت، جامعه خودش را ساخت. سبقت حق بر مسئولیت و میل به ...
قدرت در نظام اسلامی از محبت قلبی مردم برمیخیزد به مقام ولایت میرسد. این قدرت از انسان برمیخیزد. به جز انسان هیچ چیز ماده این قدرت را ندارد.
لذا مردم در نظام اسلامی علت هستیبخش قدرتند به این معنی.
هدایت شده از کانال کاظم کاردانی
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨استاد پناهیان
💯جایگاه سیاست در دین...
♻️بیاید بعضی تعریفهای کلیشهای از دین رو به مرور اصلاح کنیم.
کاظم کاردانی🔰
@kazemkardani
@kazemkardani
هدایت شده از خبرگزاری فارس
حسین مهری، بازیگر سینما: بازیِ مافیا مهارت دروغگفتن را ترویج میکند
🔹من ۲۸ سال است که کار بازیگری میکنم. پروژههای مانند مافیا و زودیاک نه کار اصلی و نه دغدغهام است؛ صرفا هم به خاطر مسائل مالی در آن بازی کردهام.
🔹این بازی با یک سیاست نادرست وارد کشور شده؛ بازیای که تفرقهانداز است و مهارت دروغگفتن را در افراد رشد میدهد. دنیا جایی شده که افراد برای موفقیت در آن راضی به انجام خیلی کارها شدهاند.
@Farsna - Link
هدایت شده از احادیث ناب
امام علی علیه السلام:
گناه نكردن آسانتر از توبه كردن است.
نهج البلاغه، حکمت۱۷۰
@ahadithenabe
الإسراء
وَإِذَا أَنْعَمْنَا عَلَى الْإِنسَانِ أَعْرَضَ وَنَأَىٰ بِجَانِبِهِ وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ كَانَ يَئُوسًا
ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻌﻤﺖ ﻣﻲ ﺑﺨﺸﻴﻢ، (ﺍﺯ ﺣﻖ) ﺭﻭﻱ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﻣﺘﻜﺒﺮﺍﻧﻪ ﺩﻭﺭ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ; ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ (ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ) ﺑﺪﻱ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﻲ ﺭﺳﺪ، (ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ) ﻣﺎﻳﻮﺱ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ! (٨٣)
هدایت شده از کوتاه و گویا
بسم الله الرحمن الرحیم
تمرکز بر موضوع زنان، چرا؟
اگر می خواهید دلیل تمرکز تمام شیاطین عالم بر موضوع زنان و قبح زدایی از حُجب و حیای آنها را بدانید، کافی است که نگاهی به نقش زنان با فضیلت این سرزمین در بزرگترین گردنه های تاریخ داشته باشید. خیلی دور نرویم در همین جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، زنان این سرزمین بیش از ۲۰۰ هزار شهید در دامن خود پرورش دادند
مادرانی هم بودند که چند شهید تقدیم عزت و شرف و دین کردهاند:
دو شهید: ٨١٨٨ مادر
سه شهید: ۶۳۱ مادر
چهار شهید: ۸۲ مادر
پنج شهید: ۲۱ مادر
شش شهید: ۶ مادر
هفت شهید : ١ مادر
هشت شهید: ١ مادر
نه شهید: ٢ مادر
این جمله معروف که منسوب به امام خمینی است ، فصل الخطاب است که فرمود: از دامن زن ، مرد به معراج می رود.
آری دشمن نمی خواهد مردان ما در دامن زنان با فضیلت ایرانی به کمال برسند
آدرس کانال
@kootahgooya
هدایت شده از سبک زندگی متقین
✅ چه کنیم که آینده مان بهتر از گذشته باشد؟
🌷 امام خامنه ای:
یک رفیق بد، یک مشاور بد، یک استاد بد، یک حادثه ی نامناسب گاهی پای انسان را می لغزاند، انسان باید حواسش جمع باشد، این حواس جمعی در تعبیرات قرآنی اسمش چی است؟ #تقوا ... اینها را اگر مراقبت کنید ان شاء الله آینده ی شما از گذشته تان خیلی بهتر خواهد شد و ان شاء الله برای کشورتان، برای اسلام، برای انقلاب، برای نظام مفید خواهید بود در آینده، به حول و قوّه ی الهی. (1396/1/6)
✍️ شرح: #تقوا یعنی انجام #واجبات و ترک #حرامها در زندگی فردی و اجتماعی
پند 190
📱 کانال سبک زندگی متقین:
@mottagheen
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
اتحاد بر محور یک کتاب زنده
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸با خود فکر میکردم، اگر جمهوری اسلامی برای سیوهفتمین بار کنفرانس بینالمللی وحدت اسلامی را برگزار نمیکرد، چه بر سر آرمان اتحاد اسلامی میآمد. برایم سوال بود آیا برگزاری بیوقفه این کنفرانس طی چند ده سال، تأثیری واقعی هم روی مقوله وحدت اسلامی داشته است.
🔸راستش را بخواهید، بنده دوران دانشجویی خود را از دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، شروع کردم. همان دانشگاهی که نقش اول مشارکت در برگزاری این کنفرانس را ذیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی داشت. من در آن دوران با دیده تردید، به این کنفرانس نگاه میکردم.
🔸اصلا در محافل دانشجویی رویکرد انتقادی داشتن به مسأله تقریب و کنفرانس وحدت مُد بود. با این حال همه منتظر بودیم تا کنفرانس وحدت برگزار شود و ما هم به عنوان مدعو افتخاری در سالن اجلاس سران حاضر شویم. کنفرانس وحدت، تنها اتفاق مهم سال بود که دانشگاه کوچک ما را سر زبانها میانداخت و همین برای ما کافی بود.
🔸ما در آن سالها، پیرو همان رویکرد انتقادی، «ایده تقریب بر پایه مقارنت فقهی مذاهب چهارگانه اهل سنت و مذهب شیعه» را غیر موثر و کم فایده میدانستیم. گمان ما این بود که ملاک وحدت باید تکیه روی اشتراکات باشد، نه از بین بردن تفاوتها. تفاوتها باید به رسمیت شناخته میشد و برای وحدت، طرحی دیگر درانداخته میشد.
🔸در واقع آن سالها، بخاطر همان ژست انتقادی، منطق حاکم بر ذهن ما، «نه این، پس آن» بود. ما فکر میکردیم باید تقریب را کنار گذاشت تا مقوله وحدت معنا پیدا کند. بعدها متوجه شدیم، درک ما از تقریب سادهاندیشانه و ظاهرگرایانه بود. ما تقریب را به هدفی در خود، کاهش داده بودیم. در حالی که تقریب دلیل و بهانهای برای وحدت بود.
🔸تقریب، خوانشی دیگر از مقوله ولایت اجتماعی به معنی همتافتگی و همجوشی مومنین در جامعه اسلامی بود. بهانهای برای تألیف قلوب بین شیعه و سنی. ما باید به یک اجتماع همجوش مسلمانی میرسیدم تا ادعای بینالمللی وحدت اسلامی، باورپذیر میشد. مسأله اصلا انکار تفاوت نبود، مسأله در پرانتز قرار دادن تفاوتها بود.
🔸نه قرار بود شیعه سنی شود و نه سنی شیعه. آحاد شیعه و سنی باید «ما» میشدند. کارکرد ایده تقریب در این سالها، قوامبخشی به این «ما» بوده است. تقریب ترجمهای کارآمد از مفهوم ولایت اجتماعی بود. تجسم عینی همبستگی مسلمانان. تقریب مذاهب این چنین تبدیل به واقعیتی اجتماعی و قابل الگوگیری در تمام جهان اسلام شد.
🔸اما نزدیک شدن(تقریب) مسلمانان به یکدیگر در سطح بینالمللی، باید متناسب با نیازهای زمانه تغییر و تحول پیدا کند. ایده تقریب به عنوان یک واقعیت اجتماعی موجود در جوامع اسلامی، باید با یک واقعیت سیاسی در سطح دولتهای اسلامی همراه و همطنین شود.
🔸حساسیت جوامع اسلامی روی موضع صیانت از قرآن، نشان میدهد، آن خط و مشی واحد سیاسی، میتواند بر اساس این کتاب زنده در سطح دولتهای اسلامی شکل بگیرد. دشمنان درکی از انرژی بیپایان این کتاب زنده ندارند. نمیداند، نمیشود با قرآن درافتاد. حمله به قرآن وارد شدن آنها به بازی خطرناکی است که کمترین پیامد آن، میتواند اتحاد سیاسی جهان اسلام باشد.
@jafaraliyan