eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
141 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
25 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
حدثنا ابوغالب احمد بن محمد بن محمد الزراری عن جعفر بن محمد بن مالک الفزاری عن محمد بن الحسین بن سعید الصانع عن علی اللبان عن ابراهیم بن خالد عن کرام عن ابی عبدالله ع قال تلا هذه الآیه «و لا تقربوا الزنا انه کان فاحشة و مقتاً و ساء سبیلا» قال جعلت فداک ساء سبیلا ما هو قال ثلاث خصال فی النار [الدنیا] و ثلاث خصال فی الآخرة اما الثلاث التی فی الدنیا فانه یذیب بهاء الوجه و یورث الفقر و یبتّر العمر و اما الثلاث التی فی الآخرة فسوء الحساب و الکب علی وجهه فی النار و شدة العذاب قلت جعلت فداک ما شدة العذاب قال انه یمثل للزانی مثال المرأة التی جامعها من نار اشد من حرّ النار سبعین ضعفاً فیوتی بها فیقال له تعرفها فیقول لا فیضرب بسوط من النار فینتفخ منه لحمه و جلده و یصیح صیحة لو سمعها اهل الدنیا ماتوا من ذلک فیقول نعم نعم انا اعرفها فیقال اعتنقها کما اعتنقها فی دار الدنیا فیعتنقها فینتشر لحمه و جلده و یسمع فتقعقع عظامه فی مسیرة خمسمأئة عام و یجری الصدید فی فرجه کما یجری الیه الجاری قال قلت جعلت فداک فالمرأة مثل ذلک قال ای والله و المرأة مثل ذلک انه یمثل لها مثال الرجل الذی جامعها فی دار الدنیا من نار ثم یقال لها تعرفین هذا فتقول لا فتضرب بسوط من نار فینتفخ منه لحمها و جلدها فتقول نعم نعم فیقال لها اعتنقیه کما اعتنقته فی دار الدنیا فتعتنقه فینتشر لحمها و جلدها و یسمع تقعقع عظامها فی مسیرة خمسمأئة عام یجری الصدید فی فرجها کما یجری الیه الجاری فیقول اهل النار یا رب ضاعف علینا العذاب و اصرف عنا ریح الزناة. کرام می‌گوید: امام صادق علیه السلام این آیه را تلاوت کرد: «و لا تقربوا الزنا انه کان فاحشة و مقتاً و ساء سبیلا» (به زنا نزدیک نشوید که او کار زشت و نوعی دشمنی [با خداست] و بد مسیری است) از ایشان پرسیدم: فدایت شوم بد مسیری است یعنی چه؟ ایشان فرمود: زنا سه ویژگی در دنیا و سه ویژگی در آخرت به دنبال خود می‌آورد. اما آن سه ویژگی دنیایی: چهره را زشت کردن، فقر می‌آورد و عمر را کوتاه می‌کند. اما آن سه ویژگی که برای آخرت است: بدی حساب و کتابش، انداختن زناکننده با صورت در آتش و عذاب شدید. پرسیدم فدایت شوم عذاب شدید چیست؟ فرمود: اینکه جلوی مرد زناکننده تمثلی از همان زنی که با او زنا کرده است پدیدار می‌شود؛ گرمای آتش آن زنا هفتاد برابر گرمای آتش‌های معمولی است. از مرد زانی می‌پرسند که آیا این زن را می‌شناسی؟ او پاسخ می‌دهد: نه! پس با شلاقی آتشین چنان به او می‌زنند که گوشت و پوستش به شدت ورم می‌کند و زانی چنان فریادی می‌زند که اگر اهل دنیا آن فریاد را بشنوند همگی از مهیب بودن آن فریاد می‌میرند. در اینجا مرد زنا کننده می‌گوید بله بله می‌شناسمش. پس به او گفته می‌شود که آن تمثل آتشین را بر گردن خود حمل کن چنانچه در دنیا نیز او را حمل کردی! [=در دنیا خودت انتخاب کردی که دست به چنین عمل شنیعی بزنی] پس گوشت و پوست مرد در اثر این عذاب از هم پاشیده و صدای خُرد شدن استخوان‌هایش از فاصله پانصد سال شنیده می‌شود و خونابۀ چرکین و سوزانی به نام صدید را با وضع رقت‌باری در آلت تناسلی وی می‌ریزند. کرام می‌گوید پرسیدم فدایت شوم آیا با زن زناکار هم همینگونه رفتار می‌کنند؟ فرمود: بله والله قسم که همینگونه رفتار می‌کنند. و جلوی زن زناکار هم تمثّل آتشین مرد زانی را پدیدار کرده از وی می‌پرسند آیا این مرد را می‌شناسد؟ زن پاسخ می‌دهد نه! پس چنان با شلاقی آتشین به او می‌زنند که پوست و گوشتش به شدت ورم می‌کند. پس در اینجا می‌گوید بله بله! او را می‌شناسم. پس به او گفته می‌شود که بر گردن خود حملش کن چنانچه وی را در دنیا بر گردن خود حمل کردی. پس آن تمثل آتشین را به گردن خود می‌بندد و در اثر این حمل، پوست و گوشتش از هم می‌پاشد و صدای خُردشدن استخوان‌هایش را از مسیر پانصد سالی می‌شنوند. و خونابۀ چرکین و سوزانی به نام صدید را با وضع رقت‌باری در آلت تناسلی او می‌ریزند. در اینجا اهل جهنم می‌گویند ای پروردگار ما! عذاب را بر ما زیاد کن ولی بوی زناکاران را از ما دور بگردان!
🔹 اینم گل کاشتن های جنبش ز.ز.ا‌ بر دانشگاه‌ها اُفت دانشگاه‌های دولتی بزرگ در رقابت مرجعیت علمی 🔹رتبه جهانی مرجعیت علمی ۱۰ دانشگاه مهم کشور نسبت سال گذشته میلادی با سقوط همراه بوده ● دانشگاه صنعتی شریف سقوط ۳۹ پله‌ای ● دانشگاه تهران سقوط ۹ پله‌ای ● دانشگاه تربیت مدرس سقوط ۵ پله‌ای ● دانشگاه امیرکبیر سقوط ۳۵ پله‌ای ● دانشگاه علم و صنعت ایران سقوط ۳ پله‌ای ● دانشگاه فردوسی مشهد سقوط ۲۱ پله‌ای ┄┅═✧✺💠✺✧═┅┄
دانه ظرفیتی در خود دارد که خاک و آب و باد و نور را در یک ارتباط منطقی و مثمر به هم نزدیک می‌کند. یعنی شخصیت می‌دهد به پدیده‌های زمینی و آسمانی و می‌شود دستآورد مشترک آنان. این کار جمعی زمین و آسمان برای برآوردن دانه و همراهی در رسیدن آن به نقطه اوج شکوفایی حقیقت مهمی را در عالم یادآور می‌شود. درخت این نشانه بزرگ الهی محصول همراهی و همگامی عواملی است که به این آسانی به هم گره نمی‌خوردند و گذشته و آینده آنان معنی منظومه‌ای مشترک پیدا نمی‌کرد. درخت، نشانی از مقام انسان است. انسان همان موجودی است که تمام عالم خلقت را در یک تصویر معنی‌دار می‌کند. یک تعریف را برای جهان ارائه می‌دهد. انسان نقطه اجتماع و اتحاد پدیده‌های هستی است. همه عالم دامنه خلقت انسان و استقبال از آفرینش او و مسیر همراهی و بدرقه اوست. جهان پیش از انسان داستان بی‌پایان بود. هدف نداشت. تصویر نهایی آن ترسیم نشده بود. گنگ بود و منتظر. جهان بر انسان عرضه می‌شود تا هنگام تشرف به محضر رب الارباب هر پدیده‌ای نماد و نماینده‌ای نزد او داشته باشند و به بهانه انسان در مجلس قرب و انس الهی شرکت داده شوند. موجودات به واسطه انسان از تمام گذرگاه‌های مراتب وجود مجوز عبور و حضور دریافت می‌کنند. همه عالم مفتخرند تا فدا و فنای انسان شوند تا به لقای پروردگار خویش در ملأ اعلا برسند. این شوق عالم برای رسیدن به انسان اگر با عصیان و گناه انسان همراه شود، به نفرین و لعنت بدل خواهد شد. مخلوقات عالم صادقانه و خالصانه در خدمت انسان درمی‌آیند و او ایشان را تباه و ضایع می‌کند و در مسیر دشمنی با خدا به کار می‌بندد. گناه می‌کند و از حدود حرام و حلال خدا تجاوز می‌کند و با این کار مرتکب جنایت می‌شود. اسراف و اتلاف منابع خلقت تنفر و نکبت را به همراه دارد. این کفران و پرهیز از سپاسگزاری، تمام تقدیرات را علیه آدمی سازماندهی می‌کند. انسان دانه تکدانه عالم است که امید هستی و نقطه اوج خلقت است‌. نگین بی‌نظیری که آفرینش در رکاب او زانو می‌زند. حال غدیر را در این توصیف می‌توان یافت. عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت بر انسان و عالم است. چرا که ولی الله اعظم را تعیین کرد و نقطه اوج حضور انسان در زمین و آسمان را تعیین کرد. راهنمایی و راهداری و راهبانی انسان در غدیر رقم خورد. غدیر آخرین پله ساماندهی و سازماندهی انسان بود. غدیر تمام تاریخ جهان را به نقطه معنی‌داری رساند. امام نقطه اوج انسان است. خروج انسان از تمام بلاتکلیفی‌های حیات. بلاتکلیفی یعنی بی‌معنایی، بی‌هدفی، بی‌غایتی و عقیم بودن و بی‌امتدادی. بلاتکلیفی یعنی عبث بودن و پوچ و باطل بودن. آنچه در میانه راه رها شود و به جاودانگی متصل نگردد هیچ خواهد بود. عالم اما عبث آفریده نشده است. هر پدیده‌ای با جاودانگی گره خورده است. غدیر تکلیف هر پدیده در عالم را در افق ابدیت معین فرمود. لذا عید غدیر روز جان گرفتن جسد عالم است. پیدا کردن روح مشترک. تبدیل شدن عالم به یک شخص و شخصیت واحد. به عبارتی روز اتمام و اکمال روند آفرینش عالم و نقطه تولد هستی برای مرحله رشد نهایی و تشرف در محضر الهی است. غدیر نقطه اوج بازگشت به سوی خداست. تجلی اعظم إنا إلیه راجعون. اثبات ضابطه‌مند بودن و قاعده‌مند بودن خلقت آسمان‌ها و زمین و نشان دادن برنامه واحدی که تمام اجزاء را در یک کلّ شاهکار توضیح می‌دهد و به پیش می‌برد. ظهور حکومت مطلقه الله بر عالم. این عید بزرگ بر همه شکرگزاران مبارک باد.
هدایت شده از صدای ایران | VOI
چرا با وجود اینکه در زمان پهلوی کاباره و مشروبات الکلی آزاد آزاد بود، اما باز هم عده‌ای مشروب سمی می‌خوردند و می‌مردند؟! چرا آمار مرگ و میر ناشی از مصرف مشروبات الکلی کمتر اعلام می شد، اما در همه جا، در رسانه ها و فیلم ها و سریال های تلویزیونی، تبلیغات خیابانی و... انواع مشروبات الکلی ترویج می شد؟ ⚠️ امروزه فقط سالی ۹۹ هزار نفر در آمریکا از عوارض مستقیم مشروبات الکی «اصل»، تلف می‌شوند! ‼️گاهی وقتها طرح بحث «الکل اصلی و تقلبی» از نوع اتانول، یک موضوع تبلیغاتی برای ترویج یک تولید خاص است؛ وگرنه الکل صنعتی متانول بحث دیگری است‼️ ✔️آن چه در اسلام حرام اعلام شده، برای انسان زیانبار است؛ جه اصلی باشد، چه تقلبی!... |صدای ایران 🇮🇷 VOI| 🎙@VOINEWS|@VOINEWS
هدایت شده از استاد فیاض بخش
Brochur Velayat.pdf
2.32M
⚡️حتما مطالعه فرمایید. 📖 بروشور معرفی کتاب «ولایت و امامت از منظر عقل و نقل» تالیف استاد محمدتقی فیاض‌بخش و دکتر فرید محسنی 📝 علامه طباطبایی(ره) پیرامون پیچیدگی این مسئله و کمبود تحقیقات پیشینیان و همچنین روش خود در تحقیق پیرامون این مهم، در مقدمه رساله «الانسان بعد الدنیا» می‌فرمایند: روشی را که ما در این رساله انتخاب کردیم، از تفسیر آیه با آیه و روایت با روایت، روشی است عمیق با گستره وسیع؛ که استیفای کامل آن در گنجایش یک رساله نیست... انصاف در آن است که اعتراف کنیم قدمای ما از مفسّرین و شارحان حدیث، کمتر به این روش در فهم معارف قرآن و روایات پرداخته‌اند و چیزی از آنان به ما نرسیده است و جز کمی از فراوان این معارف در اختیار ما قرار ندارد. در نتیجه، کسی که به طور جدی بخواهد در این عرصه وارد شود و در اهداف و غایات این مهم تحقیق نماید، همچون مجاهدی است که در صحنه پیکاری جدی در برابر شمشیرها و نیزه‌های فراوان، بدون سلاح و سپر وارد کارزار شود. و تنها خداوند یاور است... ▪️لینک‌های آشنایی و خرید کتاب (با امکان دانلود چند صفحه نمونه از هر جلد): دوره ۶جلدی| جلد۱| جلد۲| جلد۳| جلد۴| جلد۵| جلد۶| @jelvehnooralavi
دهه هشتادی‌های فرانسه به خیابان‌ها آمدند. هیچ امری در عالم اتفاقی نیست. امتداد فتنه‌افروزی‌های غرب را همچنان رصد می‌کنیم.
33.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«گاهی اوقات، انسان می‌بیند مثلاً فرض کنید یک نظرسنجی‌هایی را درباره‌ی نظرات مردم ابراز می‌کنند، [امّا] اینها حقیقت ملّت ایران را نشان نمی‌دهد؛ حقیقت ملّت ایران را جریان تشییع شهید سلیمانی نشان می‌دهد؛ اینها است که نشان می‌دهد ملّت ایران چه حال و هوایی دارند، چه روز و روزگاری را می‌گذرانند، احساسات‌شان چیست، باطن‌شان چیست؛ یعنی یک عرصه‌ای به عظمت و پهنای کشور ایران و ملّت ایران لازم است که بتواند حقیقت این ملّت را و باطن این ملّت را نشان بدهد. این نظرسنجی‌هایی که حالا بعضی باغرض یا بی‌غرض، در گوشه و کنار انجام می‌دهند، نمی‌تواند ملاک باشد.» در اینجا بخوانید: https://khl.ink/f/49361 ،،،،،،،، 🖇 تعلیقه: ۱. مطالبه‌ی رهبر انقلاب، «مهندسی فرهنگی» است؛ یعنی مسئولان باید به فرهنگ، «جهت» بدهند نه اینکه نسبت به نظرسازی‌های آماری، تابع و تسلیم و منفعل باشند. اینان باید «هدایت» کنند و ذهن مردم را رها نکنند. اینها کارهای گفتمانی و روایتی است که بخش‌های فرهنگی دولت در هشت ماه گذشته انجام ندادند. ۲. بزرگان جبهه‌ی انقلاب، احساس می‌کنند که فضای «انفعال» در میان مسئولان شکل گرفته و طرح‌های فرهنگی، صوری و تزیینی هستند.‌ گویا هدف، «بستن دهان منتقدان ولنگاری فرهنگی» است، نه «اصلاح واقعی وضع حجاب». اگرچه معترض هستند اما می‌خواهند امید را رقیق نکنند. دهان‌شان پر از سنگ‌ریزه‌ است و زبان‌شان زخمی ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
دموکراسی شیوه دخالت حداقلی مردم در تقدیرات خویش است. اصولا دموکراسی حکومت حداقلی است. انسان‌ها را با وجوه اشتراک کنار هم جمع و تعریف می‌کند. ارضاء نفسانی مردم به شیوه مهندسی انتخابات به سبک دموکراسی غربی، مسیری شیطانی برای تقویت پایه‌های استبدادی طاغوت در عالم است. در حکومت‌های مدعی دموکراسی انسانیت بالجمله کنار گذاشته می‌شود. انسان نیز با حداقل‌های وجودیش دخالت می‌کند. در واقع شیوه انتخابات مرسوم امضاء مردم برای سلب مسئولیت به نفع کلونی‌های قدرت و ثروت و شهرت و شهوت است. انسان غربی و غربزده اقناع شده که نقش اجتماعی خود را به احزاب بسپارد و بپذیرد که بیش از آن تنها باید تسلیم باشد. نقطه مقابل این معنی در امر ولایت جاری است.
هدایت شده از سبک زندگی متقین
✅ خصلت مهم شهید بهشتی چه بود؟ 🌹 امام خامنه ای: یکی از خصلتهای شهید بهشتی بود. تصور من از آقای بهشتی این است که نمی کرد. نمی خواهم بگویم معصوم بود؛ اما می خواهم بگویم برخوردش با ما و ارتباطش با دوستان طوری بود که گمان را برای او در ذهن معاشرینش خیلی ضعیف می کرد و من تصور می کنم ایشان اصلاً نمی کرد. (۷ تیر ۱۳۹۴) ✍️ شرح: یعنی انجام و ترک در امور فردی و اجتماعی. پند 28 📱 کانال سبک زندگی : @mottagheen
هدایت شده از خیریه جِهاد
20.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 خوشه ضریح ▫️محمدرضا قوام ▫️امیررضا تهرانی ▫️شاعر : حسین سالکی ▫️تنظیم و میکس و مسترینگ: علیرضا ولایی . ▪️کاری از خیریه جهاد @jehad_charity
روایت فتح-14 - شهید آوینی.mp3
2.78M
دوستان سید نقل میکنند قبل از نوشتن متنهای روایت فتح سید چند روزی گریه و دعا و استغفار میکردند که اولا(برای نفس نباشد) که دوما(برای شیطان نباشد و خالص باشد) که سوما(اگر آن دو نبود تاثیرگذار باشد!) 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com