eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
141 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
25 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
انسان دو زیست منطبق بر هم دارد. زیست کیفی جانانه روحانی و زیست کمّی تنانه جسمانی. نمی‌تواند بدون توج
لذا زن مسیر سیر و سلوک روحانی است اگر قدر دانسته شود. مادر آن سرمایه حداقلی ناپاک اما مستعد طهارت را دریافت می‌کند و در مسیر وجود ناب و لطیف خویش به موعد مقرر نفخ روح می‌رساند و سپس رنج مضاعف را بر خود هموار می‌کند و عملیات فدای جانانه را انجام می‌دهد تا به لحظه تولد می‌رسد و سپس شیره جان را هدیه فرزند می‌کند تا امکان رشد فراهم گردد و این داستان همواره ادامه دارد تا ابد. تا ابد. تا ابد. در زبان دین هر گاه بنا باشد کیفیت تأکید شود، برای فهم مخاطب تکرار و تعدد بیان می‌شود. مثلا وقتی می‌خواهد ثواب نماز جماعت و عبادت جمعی هماهنگ همراه با امام و نسبت‌های ولایی را بگوید، ضریب ثواب نماز فرادی را بیان می‌کند. وقتی می‌خواهد تأثیر کیفی اخلاص را بیان فرماید، داستان جنگ و جهاد مسلمانان در صد برابری و ده برابری حضور فرشتگان را بیان می‌فرماید. وقتی می‌خواهد ثواب انفاق را بفرماید مثال خوشه گندم را عنوان می‌کند. وقتی می‌خواهد حظ و بهره کیفی بهشت را هم بفرماید تعدد و تنوع و تلون و تکثر نعمت‌ها و تمثل آنها به هر چیزی که انسان در این جهان مادی با آن آشناست را مثال می‌زند. اکثر توجه اینگونه التفات‌های رمزگانی، بهره‌برداری از ظرفیت زبانی است برای روایت زیست جانانه انسان و نتایج آن. بنا بر این نیست که زندگی مادی صرف تبلیغ شود. تن در نسبت با جان، رمز است در نسبت با راز. مقصد رمز نیست. رمز آزمون است. راز در پس برآمدن از آزمون است.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
لذا زن مسیر سیر و سلوک روحانی است اگر قدر دانسته شود. مادر آن سرمایه حداقلی ناپاک اما مستعد طهارت را
وقتی خداوند می‌خواهد حضور کیفی زن در عالم را به ما گوشزد کند از همان دخترانه‌ها آغاز می‌کند. در روایات ما دختر رحمت و پسر نعمت نامیده شده. این به آن معنی نیست که دختر نعمت نیست یا پسر رحمت نیست. شدت تجلی کیفی زنانه باعث می‌شود این تأکید به وجود بیاید تا مرد و زن بفهمند که نباید از قوت جانانه زن و لطافت روحانی‌اش و نزدیکی وجودی‌اش به آسمان انتظار زیست کمّی مردانه داشته باشند. وقتی شیء لطیف در نزد توست باید متناسب با آن مراقب همه امور باشی تا آسیب نبیند. جان زن همچون تنش لطیف‌تر است. این هم فرصت است که زودتر آسمانی شود و انوار روحانی در او جوش و خروش بگیرد که نماد اعلای آن وجود اطهر و اقدس صدیقه مرضیه فاطمه زهراست و هم اخطار است که اگر مراقب نباشید زود خط و خش برمی‌دارد و حقش ضایع می‌شود و جانش آزرده می‌گردد. رحمت از جنس نور است و این تأکید مهمی است در این باره که بناست چطور با این وجود نازک برخورد شود. حجاب بیشتر و تأکید قوی‌تر در پوشش و پنهان‌بودگی او نیز از این جهت است. هر چند مادی‌گرایان بد فهمیدند یا خود را به بدفهمی زدند و از آن سوء برداشت کردند و سوء تفاهم را تا حد سوء ظن پیش بردند. یا مثلا فرمود تربیت یک دختر به اندازه تربیت ده پسر ثواب دارد. این توصیه حکیمانه نیز در پی آشکار کردن شأن کیفی زن است. در تمام مسیر زندگی اجتماعی همین داستان ادامه دارد و مرد مکلف است برای اینکه زن بتواند سیر لطیف روحانی خویش را کامل کند تمام خشونت‌های تأمین مایحتاج مادی را برعهده بگیرد تا دل زن آرام باشد و تلاطم در وجودش نیافتد و اختلالی در سیر او به وجود نیاید تا خدایش را در عرش زیارت کند. این دستور حمایت و حفاظت نیز از باب مراقبت زیست کیفی زنانه است. فرمودند اگر مادر و‌ پدر صدایت کردند به فرمان مادر بشتاب. تا سه بار و سپس فرمودند پدر. این نیز تأکید بر کیفی بودن مسئله است. فرمودند اگر نماز می‌خواندی پدر صدایت کرد نمازت را تمام کن و بشتاب؛ اما اگر مادر صدایت کرد می‌توانی و بلکه باید نماز را بشکنی و بشتابی. این نیز اثر کیفی زیست زنانه است. اگر در جامعه‌ای زیست کمی مردانه به خاطر ملموس بودنش بر زیست جانانه زنانه به خاطر پنهان بودنش غلبه پیدا کرد، آن جامعه در معرض تهی شدن، مرگ، فساد و سقوط است. حضور کیفی بشر در عالم با رویکرد زنانه و در نقطه اعلای آن مادرانه شکل می‌گیرد. این ظرف وجود پاک و مبارک مادر است که نسبت سببی را به نسبت نسبی تبدیل می‌کند. یعنی نسبتی مادی و کمی تنانه را به نسبتی معنوی و کیفی جانانه ارتقاء می‌بخشد. این معجزه‌ای است که در وجود مادر و زیست زنانه ممکن است. اگر مردان تمام ساحات زندگی را با ابزارهای تکنولوژیک و به بهانه علم و فناوری غصب کردند و ضرورت زیست کیفی زنانه را انکار نمودند، جهان انسان‌ها دچار کالابودگی خواهد شد. خشک شدن و شکننده شدن و فرسودن و مردگی از آثار غیبت حضور زنانه در جامعه است. آغوش روح زنانه در جامعه مانند هوا و آب گسترده است و مردانه‌ها در آن چون ظرف و دانه‌اند. تربیت کیفی جانانه بدون حضور کیفی زنانه مختل می‌گردد و بخش عظیمی از تمنیات انسانی قابل کشف نیست. ما در توصیف نسبت انسان کامل با سایرین، آن حدیث نورانی سلطان هشتم امام رضا را داریم که فرمود: امام رضا(ع) فرمودند «الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ ، وَالوالِدُ الشَّفيقُ ، وَالأَخُ الشَّقيقُ ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ» امام، همدم و رفيق است و پدر مهربان، و برادرِ همسان است، و مادر نيكوكار به فرزند كوچكش. [الکافی، جلد۱، صفحه ۲۰۰]
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
وقتی خداوند می‌خواهد حضور کیفی زن در عالم را به ما گوشزد کند از همان دخترانه‌ها آغاز می‌کند. در روای
حقیقت زنانه در تمام عالم جاری است. انسان زن، سلطان تجلی آن و نقطه اداره آن است. ما در مورد صفاتی سخن می‌گوییم که در مسیر ظهور زنانه جاری شده‌اند و به حضور او در عالم شخصیت و تشخص بخشیده‌اند. همه نیازمند دریافت و پرورش آن صفاتند تا رشد کنند و کامل شوند. این نوع تقسیم کار در عالم پیوندهای زوجیت بر اساس حبّ و انس و رفق و الفت جانانه را رقم می‌زند. هر چند انسان مادی به عالم معنی از جمله معانی کلمات تجاوز کرده و باریکه انتقال مفاهیم را تا حدود زیادی مسدود کرده است. امام هنگام توصیف نسبت خود پای مادرانه‌ها را به میان می‌کشد و این اتفاقی نیست.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
سلام بر دوستان قبل از این حادثه داشتم پیامی رو آماده می‌کردم مبنی بر اینکه آیا ما می‌تونیم بر ذهن هو
یک تصویر درست و درمان می‌تواند تصور جهانی را نسبت به ایران جان بهبود بخشد. در زمانه‌ای که میهن ما مجروح بی‌مهری‌های بی‌پایان دیگران است. مردم می‌توانند هر یک خود نماینده ایران بزرگ باشند. بخشی از جهانی شدن تصویر ایران و جهانی اندیشیدن ایرانیان و اندیشیدن جهانیان به ما، به رفتار ما اهالی این سرزمین بازمی‌گردد. ما چه بینشی نسبت به کشورمان داریم؟! پاسخ به این سؤال روی قضاوت دیگران از ما تأثیر خواهد گذاشت. ما می‌توانیم فعالیت سیاستمداران را با فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مردمی سرعت بخشیم و هر ساله به اندازه ده‌ها سال آن را پیش برانیم و یا کاستی‌های آن را جبران کنیم. باید بیاموزیم که بخشی از فعالیت روزانه ما صرف معارفه با ایران و تعریف و معرفی آن شود. معرفت ایران برای ما و جهان ضروری است. این معرفت و آگاهی در ایران و جهان قدرت تولید می‌کند. فرض کنید بر اثر پویش‌های مردمی، در سراسر جهان توجه چند میلیارد نفر به سمت رؤیای ایرانی جلب شود. آنگاه جریان سلطه ناچار است رویکردش را نسبت به ما تغییر دهد. ما می‌توانیم رؤیای مردم جهان باشیم؟!. ایران باید به عنوان سرزمین زندگی به نخبگان جهان نشان داده شود. ما باید با افتخار از ایران سخن بگوییم و تلاش کنیم ایرانمان با تمام شکوه و جلال و فخر و جمالش شناخته شود. ما می‌توانیم نظر صدها میلیون نفر در جهان را برای سفر به ایران جلب کنیم. ما می‌توانیم سبک زندگی کیفی خود را به جهان صادر کنیم و بگوییم که چرا با وجود ظلم بی‌شمار رژیم‌های زیاده‌خواه و برتری‌طلب، هنوز زنده و سازنده هستیم. درود و آفرین به این عکاس زبردست لاهیجانی، مهرداد گرامی
هدایت شده از خبرگزاری فارس
روایت داستانی از شهید زین‌الدین از زبان خواهر شهید 🔹برای شناسایی با موتور به منطقه دشمن وارد شدم. مسافت زیادی را رفته بودم و برای رفع خستگی وارد چادر یک افسر عراقی شدم. در آنجا برای خودم چای هم ریختم. بعد از دقایقی افسر عراقی وارد چادر شد و چون فکر می‌کرد سرباز هستم و بدون اجازه وارد چادرش شده‌ام، سیلی به من زد. من هم احترام نظامی گذاشتم و بدون اینکه او متوجه شود من ایرانی هستم، از چادر بیرون آمدم. 🔹در جریان همان عملیات آن افسر عراقی را اسیر کردیم و او من را شناخت و باورش نمی‌شد فرمانده لشکر توانسته باشد به خاکشان نفوذ کند. 🔹در این حین مادرم به آقا مهدی گفت کاش آن سیلی که افسر عراقی به تو زده بود را تلافی می‌کردی! اما آقا مهدی گفته بود که آن افسر بعثی، اسیر ما بود و ما نباید با اسیر رفتار تندی می‌کردیم. 🔸۴۰ سال پیش شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی‌ابن ابی‌طالب(ع) به همراه تنها برادرش پس از شناسایی منطقه عملیاتی، عازم سردشت می‌شدند که در کمین ضدانقلاب افتادند و مظلومانه به شهادت رسیدند. @Farsna
❌اینکه یه دختر توی محوطه دانشگاه علوم تحقیقات برهنه شد،مثل بمب تو اخبار ترکید.... ولی آیا کسی فهمید علوم تحقیقات همین چند روز پیش یه دانشجو شهیده داشت؟! دانشجو دکتری رشته روانشناسی دانشگاه علوم تحقیقات امپراطوری رسانه یعنی همین !!!!
هدایت شده از مبشرصبح
🔸ابن شهرآشوب مازندرانی در مناقب آل ابی‌طالب نوشته امیرالمؤمنین علیه السلام در غزوه خیبر پرچمی داشت و بر روی پرچم این شعر نوشته شده بود‌. 🔻 "الحرب إن باشرتها فلا يكن منك الفشل و اصبر على أهوالها لا موت إلاّ بالأجل" 🔺 اگر به جنگ پرداختى سستى مكن، بر هراسهاى جنگ شكيبا باش، هيچ مرگى جز با اجل نيست. 📚مناقب آل أبي طالب - ابن شهر آشوب - ج ٣ - الصفحة ٨٧ 🇮🇷 را به دوستانتان معرفی بفرمایید. https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
حقیقت زنانه در تمام عالم جاری است. انسان زن، سلطان تجلی آن و نقطه اداره آن است. ما در مورد صفاتی سخن
جامعه می‌تواند توسعه رحم مادر و آغوش گرم و نرم او باشد. جامعه می‌تواند توسعه حمایت پدر و دست یاریگر او باشد. جامعه می‌تواند توسعه همدلی برادر و سعی همدردی او باشد. جامعه می‌تواند توسعه رفاقت‌ها و مروت‌ها و فتوت‌ها و معرفت‌های دوستانه باشد. می‌شود جامعه را با محبت توسعه داد. اساسا جامعه را توان ما در توسعه و تکثیر سازمان‌مند خانواده و نقش‌های آن می‌سازد. آموزش و تمرین دوست داشتن و تلاش برای کشف ساز و کار محبت‌ورزیدن می‌تواند سازنده باشد. اشدّاء علی الکفار و رحماء بینهم را اگر در موضوع پردازش جامعه بفهمیم، آنگاه توسعه مراقبت‌های مادرانه و پدرانه و برادرانه و دوستانه را بیشتر خواهیم یافت. زندگی کیفی جانانه باید با مرزهای حساب‌شده مراقبت شود. هر کس نقش مؤثر نپذیرد، نمی‌تواند درون آن بگنجد. عنصر نامطلوب در این رحم اجتماعی، خشونت و خراشیدن فضاست.
یک جهان سومی اجازه ندارد از مدرنیته سؤال کند. باید تنها تبعیت و اطاعت کند. آنها مقدسند. خودشان را توضیح نمی‌دهند. تنها خودشان را تحمیل می‌کنند و اگر نافرمانی کردی خدای مدرنیته تو را در آتش بمب‌های چند تنی خواهد سوزاند و این مورد اتفاق همه آنهاست. می‌بینی؟! آنها وارث خدایی هستند که مرگش را جشن گرفتند. مسئله فقط جانشینی بود.
آقای دزد را کسی نمی‌شناخت. همه او را خیّر شهر می‌شناختند. آقای خیّر، خیریه‌های زیادی با پول‌های دزدی ساخته بود. مدرسه، مسجد، پارک و بوستان، درمانگاه و بیمارستان و هزار چیز دیگر. آقای خیر، محبوب دل مردم شهر بود. هر روز در خانه‌های مردانی که همه چیزشان به یغما رفته بود، صحبت خوبی‌ها و مهربانی‌های آقای خیر بود. زن‌ها و بچه‌ها روزی نبود که چیزی را بهانه نکنند و مرد خانه را با آقای خیر مقایسه نکنند و به او سرکوفت نزنند که برو مردی یاد بگیر. آقای خیر هم پول‌های شهر را برده بود، هم دل زن‌های شهر را، هم هوش و حواس جوانان و نوجوانان و کودکان شهر را. هم گذشته شهر را برده بود، هم آینده‌اش را. شهر روزمره شده بود. آقای خیر با پول‌هایی که از همان مردم دزدیده بود، دل‌های مردم را خرید. مردم بعد از دلدادگی خودشان را به آقای خیر هدیه کردند. حالا آقای خیر یک سرمایه زنده دائمی داشت. شهر با خودش برای آقای خیر مبارزه می‌کرد. برای هر چه بیشتر مال او بودن، خودش را می‌درید. آقای خیر همه خاطره‌ها و رؤیاهای شهر را هم دزدیده بود. آقای خیر، روزی بود که شب شهر را روشن می‌کرد. همه باور کرده بودند که زندگی یعنی دوستی با آقای خیر. آقای خیر زندگی شهر را دزدیده بود. کاری که استعمار غرب با جهان کرد.
می‌دونستید هاشم بن عبد مَناف، جد پیامبر اسلام توسط یهود، ترور؛ شهید و در غزه دفن شد؟! چون می‌دونستن پیامبر آخرالزمان از نسل او متولد می‌شه. مسجد و زیارتگاه «هاشم بن عبد مناف» در منطقه «الدرج» در شمال بخش قدیمی شهر غزه قرار دارد. به شهر غزه برای احترام به جد رسول خدا(ص)، «غزه هاشم» نیز می‌گویند. 🚩 اماج 🔰 @Amaj24
7.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | ایلان ماسک در ایران به دنبال چیست؟! / روایتی از طمع آمریکا 💢 مستند «کودتای لیتیومی»؛ روایتی از کودتای آمریکا برای به دست آوردن معادن لیتیوم در کشور بولیوی است. ظاهراً این‌بار کشف معادن عظیم لیتیوم؛ عامل نگرانی جدید بدخواهان ایران است! دوربین این مستند در فاصله هزاران کیلومتری از مرزهای ایران، تلاش انسان‌های آزاده برای بازگرداندن حق مسلم خود را به تصویر می‌کشد. 📌 مستند «کودتای لیتیومی» به کارگردانی سجاد رضازاده و به همت مدرسه سینمایی اندیشه و هنر (ماه) ساخته شده است. این اثر در کارنامه خود لوح افتخار بخش جنگ نرم در دوازدهمین جشنواره عمار را دارد. 🔻 مشاهده مستند: 🔗 ammaryar.ir/m/kgntd 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110