eitaa logo
سخنان ناب دکتر انوشه👌
17.4هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
19.6هزار ویدیو
34 فایل
روانشناسی دکتر انوشه 💫﷽💫 تبلیغات پر بازده https://eitaa.com/joinchat/624099682C3e1a6dd3b9
مشاهده در ایتا
دانلود
274.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‍ 🌸💕 روزی پُر برکت 🌸💕و سرشار از رحمت الهی 🌸💕با صلوات بر 🌸💕حضرت مُحَمَّدٍ ﷺ 🌸💕و خاندان پاک و مطهرش 🌸💕اَللّهمّ صلِّ علی محَمّد 🌸💕وآل مُحَمَّد 🌸💕وَعجِّّل فرجهُم ═ೋ❅🖋☕️❅ೋ═ ❥↬ ۰
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هفت رازآرامش گزیده‌ای از سخنرانی دکتر سید محمود انوشه
♥️🌿 💫 💠💠 چگونه زن خوبی باشیم؟ 🔖برخورد محترمانه با شوهر خود برای آن که بدانید چگونه زن خوبی باشیم؟ بهترین زندگی های مشترک روابطی هستند که در آن دو طرف در هر شرایطی به یکدیگر احترام می گذارند. اینکه در خوشی ها به همسرتان احترام بگذارید کار بسیار راحتی است و خیلی های دیگر هم جز شما می توانند به اطرافیانشان احترام بگذارند.. اما زمانی که با نقاط منفی یا ضعف همسرتان رو به رو می شوید و یا از دست او گله مند هستید طبیعتا تا حدودی خشم را در وجودتان دارید و ممکن است با ابراز عصبانیت خود که ناخواسته نیز بوده احترام و حفظ شخصیت همسرتان را بشکنید.. 🌱به قولی با تکرار اشتباهات وی و نقاط ضعفش او را سرخورده کنید و شخصیت و غرورش را خرد کنید.. اینکه با عنوان شوخی در جمع های دوستانه برای خنده و لبخندی گذرا شوهرتان را مسخره یا تحقیر کنید و یا با او بدرفتاری داشته باشید سبب می شود احساس نامطلوبی به همسرتان القاء گردد حتی اگر خود او این ناراحتی را به شما ابراز نکند..پس در چگونه زن خوبی باشیم؟ احترام متقابل در زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت بوده و به نوعی رکن اساسی زندگی های مشترک پایدار می باشد. 🌱احترام نیز اگر باشد تمام اختلافات؛تضاد فکری و ناراحتی های احساسی و..به خوبی حل می شوند و مشکل را حل نکرده به مشکلی دیگر سوق داده نمی شوند.. به همسرتان و عقاید فکری او احترام بگذارید هرچند بر خلاف عقاید شما باشد با او صحبت کرده و راهی را بیابید که این تضاد فکری سبب بروز اختلافات شدید بین شما نگردد. همسرانه
🌿🌺﷽🌿🌺 🦋برای این که بدانیم در نزد خدا چه منزلتی داریم، باید ببینیم خدا در نزد ما چه منزلتی دارد. هر چقدر مقوله‌ی غیب، ابدیت، آخرت و اهل بیت برای ما جدی باشند، ما هم در نزد آنها جدی تلقی می شویم. 🦋 روش یک مربی نسبت به شاگرد، جدی بودن اوست. ممکن است شاگرد خوب باشد، ولی جدّی نباشد، احکام و شریعت را جدی نگیرد. به همین خاطر است که غیب و ربّ هم او را جدی نمی گیرند. هر چند آنها را دوست داشته باشد، ولی توان دریافت توجه و خیرات و برکات را ندارد. ✅گاهی انسان با الوهیت خدا مشکلی ندارد، اما با ربوبیت الهی مشکل دارد. 🍃یعنی خدا را ربّ خودش نمی داند. چون قیمتش در دستش نیست؛ از این رو، آدم ها و مربی های دیگری را انتخاب می‌کند. مثل هنرمندان، سلبریتی‌ها، شاعران، فیلسوفان و ... 🦋درحالی که خدا می فرماید من ربّ تو هستم. ولی او به کسان دیگری رجوع می کند. 😔 ❤️صدا کردن خداوند با کلمه ربّ، یعنی من با تو رابطه ربوبیتی دارم. عشقم، زندگی و افتخارم این است که شاگرد تو هستم. تو مربی من هستی. این خیلی مهم است. این شاخص است که وقتی تو با خدا خلوت می کنی، افتخار کنی که یک مربی مثل خدا بالای سر من است. از هر کسی دستور و برنامه زندگی نمی گیرم.
✍🏻 هر مردي که شما را دوست دارد براي زندگي كردن مناسب نيست ➖بزرگترین اشتباهی که یک دختر مرتکب میشود این است که بگوید، چون یک مردی من را خیلی خیلی دوست دارد پس او مردِ مناسبِ من است و به دردِ من میخورد و به خاطرِ علاقه اش به من چنین یا چنان خواهد کرد. •● ابدا این موارد ارتباطی با هم ندارند و قرار است که شما هم او را دوست داشته باشید، نه اینکه چون او شما را دوست دارد به او علاقمند شوید. ❤️
سخنان ناب دکتر انوشه👌
#سرگذشت_یک_زندگی🤝♥️ #حوریه #پارت105 گفت+خداکنه بتونه این ملیح لجباز رو سر عقل بیاره، زبونم مو درآو
🤝♥️ با غصه جلو رفتم، حرف هاش حق بود، ما انقدر درگیر اتفاقات زندگی خودمون شده بودیم که ملیح رو یادمون رفته بود... حتی سر مراسم عروسی فهیم هم ملیح خیلی تو جمع نمیومد، البته در کل بعد بهم خوردن نامزدیش خونه نشین شده بود. همش ترس اینو داشت که تو کوچه با رضا چشم تو چشم بشه، یا کسی اونو ببینه و ازش علت بهم خوردن نامزدی رو بپرسه! انقدرم کم حرف شده بود که انگار هممون یادمون رفته بود اصلا ملیح تو اون خونه وجود داره! دست دور گردنش انداختم و گفتم+قربونت برم، هرچی بگی حق داری آبجی، ما خیلی درگیر مشکلات خودمون بودیم، جوری که تو رو فراموش کردیم... ملیح با خشم دستم رو از دور گردنش باز کرد و گفت+حالام فراموشم کنید حوری، فکر کنید ملیح وجود نداره، من اومدم واسه خرید عقدم،استغفرالله خود خدام بیاد پایین و بگه کارت اشتباهه من بازم کار خودمو میکنم. نیازی به نصیحت شمام ندارمبا بهت عقب رفتم، فهیمه چشم و ابرویی برام اومد که یعنی ببین، کار از کار گذشته و هیچکس حریف ملیح لجباز نمیشهکمی خودم رو جمع و جور کردم و سعی کردم براش از رفتارهای هاشم بگم، از ضد و نقیض بودن کارهاش، از محبتش تو ملاعام و خشم و دست بزنش تو خلوت... ملیح اما چشم و گوشش رو بسته بود و حرف حرف خودش بود. کلافه گفتم+بیا تو سالن، مادرجون... یعنی فرنگیس خانم... مادر پدر واقعیم... میخواد باهات حرف بزنهملیح با تهدید گفت+بخواد در مورد درست و غلط بودن تصمیمم حرفی بزنه احترام و بزرگتر کوچکی رو میذارم کنار، هرچی دهنمه بهش میگم،گفته باشم بعد دلخور نشی حوری خانماینو گفت و با حرص به سمت سالن رفت، با رفتنش رو به فهیم گفتم+چشه؟ چرا انقدر بهم ریخته اس؟ فهیم با غصه گفت+چی بگم؟ انقدر این مدت ازش غافل بودیم که دیگه نه حرفمون رو میخونه نه دلش به حال جوونی خودش میسوزه. امروز میگفت مادر رضا برگشته تو روش گفته تا دختر خونه بابات بودی هیچکس جز بچه ی من خواهانت نبود، حالا که نامزدیت بهم خورده تهش زن ی مرد زن مرده و له‌له ی بچه هاش میشی... ملیح میگه بدم نگفته، حالا حنیفه شانس و اقبال بهش رو کرد و شد عروس کدخدا، وگرنه منی که به قولی دختر خونه بودم سر هوو رفتم، توام که اگر حقیقت زندگیت فاش نمیشد باید زن این مردک میشدی... خب همینا رو دیدهکه همچین تصمیمی گرفته دیگه
🔺ما زن ها احساساتی هستیم و همین احساساتی بودنمون باعث چندین رفتار در ما میشه.... مثلا ما زن ها زیاد گریه میکنیم و از اونجایی که مردان منطقی هستن چنین رفتارهایی از ما براشون تعریفی نداره همیشه تو این جور مواقع آقایون میخوان راهکاری پیدا کنن که شما رو آروم کنن و تمرکزم ندارن و در نتیجه نه تنها با گریه کردن ما، اون عکس العملی که ما میخوایم رو نشون نمیدن بلکه عصبی میشن خانومااااا نمیگم گریه نکنید ، گریه کنید ولی زیاد پیاز داغش رو زیاد نکنید و برای هر موضوعی گریه نمیکنه ‌ ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
در طول روز که سرکاره بهش زنگ بزنین 😍 یه خسته نباشید بهش بگید❤️ با این کارتون بهش انرژی میدین 😍 حتی میتونین بهش زنگ بزنین و در مورد ناهار باهاش مشورت کنین . برا خانمایی که میگن خب زنگ بزنیم چی بگیمم😂😂👆 ·‌ ・ ┉┅━━━⋅.♥️.⋅━━━━┅┉ ・
🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺     💢نسبـت به ناراحتـی همسـرت؛ بی‌تفاوت نباش" ✍وقتی بحثتون میشه و دلخوری پیش میاد؛ نزار دلخوری به روز بعد بکشه از دلش دربیار و بی‌تفاوت نخواب. این حس بی‌تفاوتی، از تلخ‌ترین‌ احساس‌هاست که روح و روان همسرتون رو آزار میده. 👈همون شب ناراحتی رو چال کن تا روز بعدتون رو با شادی و رضایت ازهم شروع کنید و گرنه روزی که با ناراحتی از شب قبل شروع بشه، اون روز هم هدر میره. حیف هستند روهزای عمر و جوونیتون. نزار به کام خودت و شریکت تلخ بمونه، با مهربونی و از خودگذشتگی. نترس کوچیک نمیشی. 👈بازم میگم اگه گذشت آدم رو کوچیک می‌کرد؛ خدا با این همه گذشتش انقد بزرگ نبود. چه خوشبختند زن و شوهرهایی که حتی تو لحظات ناراحتی و دلخوری کنار هم هستن و جاشون رو از هم جدا نمی‌کنند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگه دلت پره و گرفته ای خاطره و داستان داری درددل میخوای بکنی سوتی هاتو میخوای بگی
سخنان ناب دکتر انوشه👌
#سرگذشت_یک_زندگی🤝♥️ #حوریه #پارت106 با غصه جلو رفتم، حرف هاش حق بود، ما انقدر درگیر اتفاقات زندگی
🤝♥️ آهی کشیدم و گفتم+حالا امیدوارم مادرجون بتونه قانعش کنه. اگه بدونی چه چیزایی از هاشم تعریف میکرد... به خدا از وقتی شنیدم خواب به چشمم نیومده بعدم همه چیزو برای فهیم تعریف کردمفهیم با شنیدن ماجرا رنگ از صورتش پرید و با صدای لرزونی گفت+پناه بر خدا... خدا مرگم بده حوری، ملیح اگر منصرف نشه بیچاره میشهحرفش هنوز تموم نشده بود که صدای مادرجون به گوشم رسید+حوری جان... مادر... بیا دخترم،تا قبل ناهار برسیم خونه که عموت هم قراره ناهار بیادلب گزیدم و گفتم +غلط نکنم نتونسته قانعش کنهبه سمت سالن که رفتیم وقتی چشمم به ملیح افتاد که دست به سینه روی مبل نشسته بود و اخم هاش حسابی تو هم بود فهمیدم حدسم درست بودهمادرجون حریف چموش بازی های ملیح نمیشد مادرجون با دیدن ما گفت+من گفتنی ها رو گفتم دخترم، هرچی از هاشم دیده و شنیده بودم رو برای خواهرت گفتم که با چشم باز تصمیم بگیره. حرف هایی که زدم عیب و ایراد عادی نیست که بشه ازش گذشت یا چشم پوشی کرد ازش... منتهی خواهرت حرف خودشو میزنه، میگه من درستش میکنم... چی بگم والا! اصرار بیش از این میشه دخالت.. ماشالله خواهرت عاقله و بالغ، لابد یک چیزی تو خودش دیده که رو این تصمیم پافشاری میکنه سری به نشونه ی افسوس تکون دادم و با ایما اشاره از فهیم پرسیدم تا کی میمونن؟ فهیمه اما با صدای بلندی گفت+ملیح... شنیدی چی گفتن بهت؟ میفهمی این مرد فرامرز نیست که عیب و ایرادش زن و بچه داشتن باشه ها! ملیح داری دستی دستی خودت رو بدبخت میکنی! ملیح با غیض گفت+نه که الان تو قصر شاهی بابام خوشبختم، بذار تو صباح طعم بدبختی رو بچشم آبجی، همتون رفتید سر زندگی خودتون، من موندم تو اون خرابه و سرکوفت میشنوم، من حتی دستم به سفره نمیره بس که آقا بی عرضه بودنم رو میزنه تو سرم. من شنیدنی ها رو شنیدم، تصمیمم گرفتم، به قولا عاقل و بالغم، با چشم باز این مسیرو انتخاب کردم، بعد این هرکسی بخواد جلوم رو بگیره یا مانع این وصلت بشه عین آب خوردن کنارش میذارمخواستم حرفی بزنم که با اشاره ی مادرجون ساکت شدم+بریم مادرجون، خواهرتم هنوز وقت داره بشینه فکر کنه تصمیم بگیره. انشالله که هر تصميمی گرفت پر از خیر باشه براشبا حالی خراب ازشون خداحافظی کردم و در جواب تعارف فهیم برای خوردن ناهار مخالفت کردم و برگشتیم خونه.
2.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا فقط در زمان از دست دادن ها قدر داشته هایمان را بدانیم؟ شکر برای داشتن هر یک از اعضای بدنمان شکر برای هر لحظه نفسی که میکشیم شکر برای لباسی که بر تن داریم شکر برای فرصت زنده بودن و زندگی کردن در این زمان طلایی... روزی چند بار شکر گزاری میکنید؟ بیشتر به داشته هایتان نگاه میکنید یا از دست داده ها و نداشته هایتان؟ شما عریان به این دنیا آمدید و عریان ازین دنیا میروید، نگران چه چیزی هستید؟ چه چیزی از خود برای از دست دادن دارید؟ چه چیز را میتوانید از آن خود کنید؟ به جز عشق ، همدلی، یک رنگی .... چه چیز برایتان میماند؟