اکنون توقع از
حزب الله لبنان
و نیروهای مقاومت سوریه و حماس و ...
آن است که مراکز نظامی
شهرهای صهیونیستی را
بمباران و موشک باران کنند...
وقت انتقام الهی فرارسیده است...
6.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان نماینده مجلس در محکومیت سازمان های بین الملل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه چیز همه حجاب ها را پاره می کند تا به لقاء الهی برسد...
آیه الله جوادی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رژیم صهیونیستی چرا به زن و بچه رحم نمی کنه؟
🟢🟢🟢سلب تابعیت و توپ طلای
کریم بنزما دارنده توپ طلای بنزما بخاطر اسرائیل!
فوتبال دنیا، در آستانه لغو تابعیت فرانسوی اش قرار گرفت!
به گزارش تابناک ورزشی؛ وزیر کشور فرانسه در ادعایی جنجالی گفته است: کریم بنزما، بازیکن فوتبال برجسته اهل این کشور که در حال حاضر برای تیم الاتحاد عربستان سعودی بازی میکند، با گروه اخوانالمسلمین در ارتباط است. فرانسه این گروه مسلمان را به عنوان گروه تروریستی شناسایی کرده و یک سناتور خواهان لغو تابعیت فرانسوی بنزما شده است.
«تمام دعای ما برای ساکنان غزه است. آنها بار دیگر قربانی بمبارانهای ناعادلانهای میشوند که به هیچ زن و کودکی رحم نمیکند.» همه چیز از همین توئیت شروع شد. کریم بنزما، ستاره فرانسوی باشگاه الاتحاد عربستان در واکنش به بمباران غزه توسط اسرائیلیها چنین واکنشی نشان داد اما احتمالا فکرش را هم نمیکرد، همین چند خط کوتاه، تبدیل به داستانی باورنکردنی برای او در فرانسه شود؛ به طوری که پای وزیر این کشور به میان بیاید و نهایتا هم یکی از سناتورهای جمهوریخواه برایش خط و نشان بکشد باید ملیتی که به او داده شده، پس گرفته شود!
کریم بنزما از زمانی که همان توئیت را نوشته، تبدیل به تیتر خبری بسیاری از رسانههای دنیا شده است. این موضوع در فرانسه رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت
این سناتور امضای جمعی از همتایان خود را نیز جلب کرده و حتی مدعی پس گرفتن توپ طلا از بنزما شده است! اقدامی مضحک و کاملا سیاسی که نشان از میزان خشم نظام سیاسی غرب و عدم آزادی بیان ادعا شده در کشورهای اروپایی دارد. آنها اعلان موضع یک ستاره برجسته فوتبال در مورد حملات وحشیانه اسرائیل به غیرنظامیان را هم بر نمی تابند.
در همین حال لوپاریزین خبر داد که کریم بنزما قصد دارد ژرارد دارمانن، وزیر کشور فرانسه را به خاطر اظهاراتش و متهم کردن او به ارتباط داشتن با اخوان المسلمین به دادگاه بکشاند.
اختلاف دو طرف مشخصا بعداز حمایت جانانه کریم بنزما از فلسطین و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به غزه شروع شد و تحمل غرب در مقابل نظر مخالف را به چالش کشید. دموکراسی که اینجا آزمایش شد و توخالی از آب در آمد.
🔴 *قاعده ۹۹ چیست* ؟
♻️ پادشاهی به وزیرش گفت: دقت کردی، همیشه خدمتکارم از من خوشحالتر است در حالی که او هیچ چیز ندارد!!
و منِ پادشاه که همه چیز دارم، حال و روزِ خوبی ندارم!!؟
وزیر گفت: *سرورم شما باید قاعده ۹۹ را امتحان کنید* !!
پادشاه گفت: قاعده ۹۹ چیست؟!!
*وزیر گفت: ۹۹ سکه طلا در کیسهای بگذارید و شب، هنگام رفتن خدمتکار به اوبدهید و بگویید این ۱۰۰ سکه طلا هدیهای است برای تو و ببینید فردا چه اتفاقی رخ میدهد* !!
پادشاه نقشه را آنطور که وزیر به او گفته بود، انجام داد....
خدمتکار پادشاه، آن کیسه را برداشت و از پادشاه بخاطر این انعام گرانبها تشکر فراوان کرد،
موقعی که به خانه رسید سکهها را شمرد، متوجه شد یکی کم دارد!!
پیش خود فکر کرد که شایدآن را در مسیر راه گم کرده است!!
همراه با خانوادهاش کل شب را دنبال آن یک سکه طلا گشتند و هیچی پیدا نکردند!!
خدمتکار ناراحت و ناامید به خانه برگشت!!
هزار فکر و پریشانی به سراغش آمد که این یک سکه را کجا گم کرده، با آنکه آن همه سکههای دیگر را در اختیار داشت!!
تمام فکرش معطوف به آن یک سکه بود...
روز بعد خدمتکار پریشان حال بود چرا؟!
چون شب نخوابیده بود،
وقتی که پیش پادشاه رسید چهرهای درهم و ناراحت داشت، مثل روزهای قبل شاد و خوشحال نبود!!
پادشاه آن موقع فهمید که معنی قاعده ۹۹ چیست!!
آری *، قاعده ۹۹ آن است که داشته های خود را نمیبینیم و تمرکز ما بر روی نداشته هاست* ...
و در تمام ادوار زندگیمان دنبال آن یک گمشده میگردیم و خودمان را به خاطر آن ناراحت میکنیم و فراموش کردهایم که شاید داشته های ما بسیار بیشتر از نداشته هایمان است.
(بیماری مرحوم آیت الله میلانی و مسلمان شدن پروفسور برلون جراح)🌺
مرحوم آیت الله سید محمدهادی میلانی (ره)دچار بیماری معده شده بود ، پروفسور برلون جراح حاذق بلژیکی که در آن زمان (۱۳۸۲ ه ق) در شهر مشهد مشغول کار بود ، ایشان را عمل کرد.
پرفسور پس از یک عمل ۳ ساعته زمانیکه آن مرجع تقلید در حال به هوش آمدن بود، به مترجمش گفت : تمام کلماتی که ایشان در حین به هوش آمدن می گوید را برایش ترجمه کند.
آیت الله میلانی در آن لحظات فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می کرد.
پروفسور برلون بعد از دیدن این صحنه گفت:
برای مسلمان شدن چه باید بکنم و چه بگویم ؟!
وقتی علت را پرسیدند، گفت:
تنها زمانی که انسان شاکله وجودی خود را بدون این که بتواند برای دیگران نقش بازی کند، نشان
می دهد، در حالت به هوش آمدن بعد از عمل است و من دیدم این آقا، تمام وجودش محو خدا بود.
در آن حال به یاد اسقف کلیسای کانتربری افتادم که چندی پیش درهمین حالت و پس از عمل در کنارش ایستاده بودم، دیدم او ترانه های جوانان آن روزگار را زمزمه
می کرد، در آن لحظه فهمیدم حقیقت نزد کدام مکتب است.
طبق وصیت پرفسور، او را در شهری که قبر مرحوم میلانی بود دفن کردند. (مشهد،خواجه ربیع)
هدایت شده از محسن الویری
▪️و إنی لمشتاق الی أرض غزة ... ـ بخش اول از دو قسمت
سرزمین کوچک غزه تاریخی بزرگ دارد. این "مدینة طیبة بین الشام و مصر" (آثار البلاد و اخبار البلاد، زکریا بن محمد قزوینی، ص ۲۲۷) یکی از کهنترین شهرهای جهان است. (المعالم الأثیرة فی السنة والسیرة، محمد محمدحسن شراب، ص ۲۰۹) برخی منابع، غزه و عسقلان را دو عروس خطه فلسطین نامیدهاند (آثار البلاد و اخبار البلاد، ص ۲۲۷).
بر پایه برخی گزارشهای تاریخی، غزه زادگاه حضرت سلیمان نبی علی نبینا و آله و علیه الصلوة و السلام است. (الأنس الجليل بتاريخ القدس و الخليل، عبدالرحمن بن محمد ابوالیمن علیمی، ج ۲، ص ۱۳۶) این شهر یکی از مقاصد تجاری قریش پیش از اسلام بود که بازرگانان قریشی در رحلة الشتاء خود (سورة ایلاف) بدان جا میرفتند. هاشم بن عبدمناف جد اعلای پیامبر خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله که سادات و شرفا (بنوهاشم) بدو منسوبند در یکی از سفرهای تجاری قریش، در سن بیست یا بیست و پنج سالگی در همین شهر بیمار شد و جان خود را از دست داد و همانجا به خاک سپرده شد. (معجم البلدان، ج ۴، ص ۲۰۲) به همین دلیل در متون عربی، غزه را، "غزة هاشم" هم مینامیدهاند. (قلائد الاجياد فيما اتفق فى التسمية من البقاع و البلاد، عبدالرحمن بن ابراهیم حسینی حنبلی، ص ۲۱۹؛ مسالک الأبصار فی ممالک الأمصار، احمد بن یحیی بن فضل الله، ج ۳، صص ۵۵۴)
غزه در دوره اسلامی در زمان خلافت خلیفه اول به دست عمرو بن عاص و به احتمال قویتر در زمان خلافت خلیفه دوم فتح شد. (آثار البلاد و اخبار البلاد، ص ۲۲۷)
مهمترین رویداد مربوط به دوره اسلامی در شهر غزه، ولادت محمد بن ادریس شافعی در سال ۱۵۰ ق. در این شهر است. محل ولادت او دست کم تا قرن دهم مشخص و محل زیارت مردم بوده است. (الأنس الجليل بتاريخ القدس و الخليل، عبدالرحمن بن محمد ابوالیمن علیمی، ج ۲، ص ۱۳۶) شافعی در خردسالی از غزه به حجاز رفت و پس از بالیدن وارد بغداد شد ولی همواره دلتنگ زادگاه خود بود و این احساس فراق را در قالب این دو بیت به زیبایی به نظم کشیده است (معجم البلدان، یاقوت حموی، ج ۴، ص ۲۰۲):
و أنی لمشتاق الی أرض غزة و إن خاننی بعد التفرق کتمانی
سقی الله أرضا لو ظفرت بتربها کحلت به من شدة الشوق أجفانی
یعنی:
همانا من شور و آرزوی غزه دارم
هر چند پس از جدایی، پوشاندن این شور و شوق با من همراهی نکرد و خود را نمایاند
خداوند این زمین را سیراب کند که اگر به خاک آن دست یابم
از شدت آرزومندی، با آن خاک، پلکهایم را سرمه میکشم
در دوران میانی تاریخ اسلام، غزه شاهد هجوم و غارت مغولان هم بود، مغولان مردان غزه را کشتند و زنان و کودکان را به اسارت بردند (تاریخ مدینة دمشق، ابن عساکر، تحقیق سهیل زکار، ج ۲، ص ۹۲۱). غزه در زمان حکومت ملک ناصر محمد بن قلاوون مملوکی به عنوان یکی از مرکز حکومتی ممالیک برگزیده و همین امر موجب آبادانی ویژه شهر شد. ابنبطوطه که سفر شامات خود را پیش از رفتن به الخلیل از غزه آغاز کرد، آبادانی شهر و رونق بازارها و فراوانی مساجد و شکوه مسجد جامع آن را ستوده است (رحله ابن بطوطه، ج ۱، ص ۲۳۹) ... (ادامه دارد)
۲۶ مهر ۱۴۰۲
@MohsenAlviri
هدایت شده از محسن الویری
▪️و إنی لمشتاق الی أرض غزة ... ـ بخش دوم از دو قسمت
...
غزه اکنون با این پیشینه بار دیگر از آن روی که تبدیل به گرانیگاه معارضه حماسی و از سوی دیگر غمبار تمدنی غرب و شرق شده، نظرها را به خود جلب کرده است.
رویدادهای دو هفته اخیر غزه به ویژه حادثه بسیار تلخ وتکاندهنده بیمارستان المعمدانی صحنه نمایش تکراری سرشت اخلاقستیز ستممحور تمدن قسی القلب غرب است که ددمنشان نژادپرست بدسرشت ناپاک صیهونیسم بیش از هفت دهه است آن را نمایندگی میکنند.
سرزمینهای اشغالی آخرین قطعه از سرزمینهای اسلامی است که عدهای خونریز وحشی نادان پست به نمایندگی از نظام استعماری آن را در دست دارند و حماسه خون و شهادت جبهه مقاومت در غزه در شمار آخرین و کارسازترین سیلیهایی است که بر چهره کریه چندشآور استعمار و نظام سلطه فرود میآید. همان گونه که استعمار با وجود همه فجایع و نسلکشیهای آشکار و نهان و غارتگریهای بیپایان سرانجام با پاهای شکسته از سرزمینهای اسلامی بیرون رانده شد، سرنوشت محتوم این نژادپرستان دونمایه تفاله نیز همین است.
مبارزه با غده چرکین سرطانی اسرائیل هیچگاه یک مسأله عربی و یک مسأله محدود منطقهای نبوده و از همان آغاز یک مسأله و چالش تمدنی به شمار میرفته است، ولی اکنون بیش از هر زمان دیگر مبارزات ملت مظلوم دربند فلسطین در یک سطح تمدنی ظاهر شده است و همان طور که شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ سی و سه روزه یک پیروزی تمدنی نه فقط برای جنبش حزب الله بلکه برای همه جهان اسلام بود، مقاومت کمنظیر غرورآفرین و پربهای مردم غزه نیز یک پیروزی بزرگ دیگر را رقم زده است.
حماسه حماس و قوام مقاومت دیگر تنها یک حرکت و پیروزی نظامی گروهی اندک در گوشهای از جهان نیست، یک حرکت عمومی همهجانبه است که با وجود همه رخوت و خیانت حکمرانان کشورهای اسلامی وجدان بشر دهه سوم قرن بیستم میلادی را هدف گرفته و همگان را جز آنان که خود را به خواب زدهاند، بیدار کرده است و چه بسا بتوان گفت مردم جهان را به درک ضرورت هویتیابیهای جدید و بازنگری در فراگیری آموزه دولت ـ ملت نزدیک کرده است.
اکنون و در این شرایط، باید سرود: "و انا لنحن مشتاقون الی أرض غزة" را همخوانی کنیم. اکنون این وظیفه بر دوش همه کسانی که به وجدان انسانی خود پایبندند، همه کسانی که درکی از نبردهای تمدنی دارند، همه کسانی که از پیشینه ننگین و جوهره ناکارآمد تمدن غرب آگاهی دارند، همه کسانی که مراحل بیداری و خیز تمدنی امت اسلامی را درک میکنند، همه کسانی که به پاکی مهر میورزند و از ناپاکی دوری میجویند سنگینی میکند که به روشنگری بپردازند.
اکنون شرایطی نیست که به بهانه سودجویی عدهای افراطی که افق نگاهشان دست یافتن به صندلیهای قدرت کوچک و بزرگ در این نظام است سکوت کرد، اکنون نباید آنها که همه چیز از مقدسات دینی گرفته تا خون شهیدان تا آرمانهای فلسطین برای آنها چیزی جز ابزار انتقامجویی و سکوی پرش به سکوی دنیایی بالاتری نیست، نخبگان دردمند و رهبران میانی اندیشمند جامعه را به دام سکوت بکشانند. اکنون باید به ندای فطرت انسانی لبیک گفت، آیههای جهاد خواند، سخنان حماسی مولی الموحدین را زیر لب زمزمه کرد و با روشنبینی و نیت راست ( فَانْفُذُوا عَلَى بَصَائِرِكُمْ وَ لْتَصْدُقْ نِيَّاتُكُمْ فِي جِهَادِ عَدُوِّكُمْ، خطبه ۱۹۷)، استوارتر از کوه ایستاد و دندانها را به هم فشرد و سرها را به خدا سپرد و گامهای خود را در زمین فرو برد و به دورترین نقطه دشمن نگریست و بر همه قدرت پوشالی او چشم بست و از یاد نبرد که یاری و پیروزی از آن خداست (تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ، عَضَّ عَلَى نَاجِذِكَ، أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ، تِدْ فِي الْأَرْضِ قَدَمَكَ، ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَكَ، وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ (خطبه ۱۱).
۲۶ مهر ۱۴۰۲
@MohsenAlviri
هدایت شده از محسن الویری
و انی لمشتاق الی ارض غزه.docx
31.2K
مربوط به یادداشت بالا
متن یکپارچه و أنی لمشتاق الی أرض غزه در قالب وُرد
@MohsenAlviri