eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
474 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
●❥ ﷽ ❥● 🌺هم نشینی آیات و تصاویر🌺 🔷يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ🔷 -----
پیام ها☝️☝️☝️☝️ 📤1- انسان، موجودى غافل و فريب خورده است و خود را از عواقب كار و قهر خدا در امان مىپندارد. «يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ» 📤2- چرا انسان با آن همه نياز و ضعف، مغرور باشد؟ «يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّكَ» 📤3- بدترين نوع كبر و غرور، آن است كه در برابر پروردگار كريم و هستى بخش باشد. «غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ الَّذِي خَلَقَكَ» 📤4- غرور و غفلت انسان، سوء استفاده از لطف و كرم و پردهپوشى خداست. «ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ» 📤5- لطف و كرم ابتدايى خدا تنها نسبت به مؤمنان نيست، بلكه نسبت به همه انسانهاست. يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ .... بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ 📤6- غرور انسان، بيانگر غفلت او از نعمتهاى الهى و عظمت آفريدگار است. «ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽‌✨ 🍃هنگامه مرگ🍃 🔰موقع جان دادن مؤ منان، فرشتگان رحمت، با كمال مهربانى و لطف، با اخلاق نيك و بشاشت براى قبض روح آنها و آنان را به بهشت بشارت مى دهند. قرآن در اين باره چنين مى فرمايد: " الذين تتوفاهم الملائكة طيبين يقولون سلام عليكم ادخلوا الجنة بما كنتم تعملون." ( (پرهيزكاران كسانى هستند كه ملائكه (قبض ارواح و فرشتگان رحمت) روحشان را مى گيرند. در حالى كه (از نظر عقيده و گفتار و كردار)، پاك و پاكيزه اند. به آنها مى گويند: سلام بر شما باد. (سلامى كه نشانه سلامت و امن و امان است) به خاطر اعمال نيكى كه انجام مى داده ايد داخل بهشت شويد) ). 📗لئالى، جلد ۴، ص ۲۴۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇👇 ⚡️گفتمان ناامیدی در کشور به زبان های مختلف در حال بروز و ظهور بود. شکست های مکرر دولت در فضا را برای بروز این گفتمان مهیا میکرد. بهاریها با اسم انقلاب و آرمانهایش، نظام را دچار انسداد و شکست میدیدند و عدالتجویان با نقدهای خاله زنکی از این و آن فراگیر شدن اشرافیت و دنیا زدگی مسوولین را یعنی فساد فراگیر مسوولین را نشان میدادند. سبزی ها مدتها بود که به فکر عبور از روحانی افتاده بودند و با اینکه برخی از از طایفه شان بودند اما به مرور طبق معمول زیر بازی زدند و شروع به نقد ساختار نظام کردند.
✅خلاصه همه گفتگوهای نخبگانی طعم تلخ ناامیدی داشت. دقیقا در چنین شرایطی انقلاب آغاز دوران تاریخی جدیدی را اعلام کرد. پیام رهبر نه یک پیام سیاسی و نه امنیتی و نه اقتصادی و امثالهم بود بلکه یک پیام در ساحت حرکت تاریخی و تمدنی جبهه اسلام بود. ✅در یک کلام میتوان گفت دوران انقلاب دیگری آغاز شد. انقلاب بر بستر . در حالیکه همه نگاه ها به گذشته بود این نگاه آینده را هدف گرفته بود. در حالیکه خیلی ها به فکر دفاع بودند این پیام حمله و حماسه را آغاز میکرد.
✅الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا ماجرای حرکت چهل ساله جبهه حق است. شاید تنها اتفاقی که در این بستر این چنین سخن از امید میگفت حرکت مردم در جشن 22 بهمن بود. مردم و نه تحلیلگران تحت تاثیر دشمن این پیام را با حضورشان داده بودند و امام و رهبر ترجمه این رخداد معنوی را در ساحت جریان تاریخی و تمدنی انقلاب ارائه کرد. تتنزل علیهم ملائکه یعنی همه قوای عالم در خدمت این جامعه اند الاتخافوا و لاتحزنوا روح پیام رهبری است که ترجمه این پیام الهی ملائکه به مردم است که نترسید و ناامید نباشید و ابشروا بالجنه یعنی سخن از یک بشارت و گشایش جدید.
✅و انقلابی این بار با طعم خامنه ای آغاز شد. مخاطب پیام هستند آماده ترین قشر برای قیام و انقلاب چرا که دستهایشان به ملکوت ساده تر و نزدیک تر میرسد. کسانی که محل بروز آینده اند در جان یک ملت. کسانی که برای اشاره به هویت فردای انقلاب بهترین نشانه اند.
✅انقلاب 97 با انقلاب 57 فرق هایی دارد. این انقلاب بر بستر استقامت مردم سوار است و آن انقلاب در بستر گم گشتگی و بی هدفی. این انقلاب با نظام انقلابی شکل یافته پیش میرود و آن انقلاب نظام ها را شکست و استبداد را تبدیل به مردمسالاری کرد. این انقلاب آغاز یک نهضت علمی را فریاد میکشد و آن انقلاب آغاز یک نهضت سیاسی . این نهضت ظرفیتهایی را میبیند که استفاده نکردیم و آن قیام ظرفیتهایی را میبیند که میبردند و میدزدیدند و در اختیار استکبار میگذاشتیم. این قیام رسما مقابل آمریکا در مبارزه است با همه بازوهایش و آن قیام بعد از زدن یک بازوی آمریکا در ایران تازه بعد از دو سال در داستان لانه جاسوسی به نحو فراگیر نشان داد که دریافته است که آمریکا است. این انقلاب بنا است عدالت را بر پیشانی انقلاب بنشاند و آن انقلاب به رفع ظلمی که بر پیشانی جامعه نشسته بود میاندیشند
✅انقلاب در انقلاب. قیامی بر بستر و . نور علی نور. اگر مختصات حقیقی دوران خود را میخواهیم بدانیم خوب است پیام رهبری را دوباره و دوباره مرور کنیم و به خاطر بسپاریم و تدریس کنیم. یک رسالت تاریخی جدید متناسب با دوران تاریخی جدید بر گرده امت قرار داده شده. همه ماموریتهای ما باید در این چارچوب ترسیم شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ خطاب به«روزنامه های غرب محور و حامیان لیبرالیسم» که از بیانیه رهبرعزیز فقط آن تیتر را فهمیده اند،عرض کنیم: ✍ «تصحیح خطا» مفهومش اینست که: در #گام_دوم_انقلاب «به حول قوه الهی باورود بیش ازپیشِ جوانان انقلابی به میادین گوناگون، دیگر اجازه جولان تفکر لیبرالی و غرب نگر داده نمی شود» #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
بهلول پای پياده بر راهی می گذشت. قاضی شهر او را ديد و به تمسخر گفت: شنيده ام الاغت سقط شده و تو را تنها گذارده است. بهلول گفت: تو زنده باشی. يك موی تو به صد الاغ من می ارزد... #حکایت #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 هَذَا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِيهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِيهِ لِلْمُؤْمِنِينَ عَلَى يَدَيْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِينَ بِسَيْفِكَ...
موضوع_مهدویت_این_قسمت_ بخش 1⃣ پیامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم می فرماید:⇓⇓ «چگونه می شود حال شما هنگامی که شما شوند و جوانان شما به بگرایند، شما نیز به جای امر به معروف، امر به منکر و نهی از معروف نمایید!، معروف را منکر خیال کرده، منکر را معروف پندارید❓‼️ پرسیدند: آیا چنین وضعی پیش خواهد آمد ای پیامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم؟!. فرمود: آری، و بدتر از آن!» [1] آنگاه در توصیف زن های عصر ما که در آستانه و روزگار رهایی قرار گرفته ایم، چنین می فرماید: ✨«هنگامی که زنها جامه مرد بپوشند و پوشش حیا از آنها گرفته شود.» [2] ما از مرحله جامه جنس مخالف پوشیدن گذشته و فاتحه پوشش را خوانده ایم، امروز جامه عفت و پوشش حیا نشانه پرستی و علامت ارتجاع به شمار می آید. ✨«خداوند لعنت کند زنی را که خود را به صورت مرد جلوه می دهد.» [3] 👇👇
این که از زبان پیامبر رحمت صلي الله عليه و آله و سلم نثار زن معاصر شده، آیا چقدر از زنان عصر ما را شامل می شود؟! هنگامی وضع جامه پوشیدن زن معاصر را مشاهده می کنیم، با این شلوارهای تنگ، که تمام برجستگی های بدن را به نمایش می گذارد، و با این کمربندهای پهن و زمخت که چگونه سفت و سخت به کمر بسته اند و با این پاپیونها و ... کمتر می توان تشخیص داد که است ! و بهتر می توان تشخیص داد که دایره لعنت از زبان رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم چقدر وسیع است!. 👇👇👇
در حدیث دیگری از بحث کرده می فرماید: ✨«هنگامی که زنهایی را دیدید که بر سرشان چون کوهان اشتران است، بدانید که نمازشان پذیرفته نمی شود.» این هم دقیقاً تحقق یافته است، زیرا برخی از زنها موهای سرشان را در قسمت پشت سرشان جمع کرده به صورت در آورده اند، و برخی دیگر کلاهی می گذارند که بی شباهت به کوهان نمی باشد. در احادیث دیگری تعبیرات روشن تری بیان فرموده که منحصراً با عصر ما تطبیق می کند و می توان آن را نوید اختراع ماشین دانست، که از آن جمله است: ✨«در آخر امت من مردانی پیدا می شوند که زن هایشان همچون مردها بر روی زین ها سوار می شوند، در آن عصر برفراز تشک ها سوار می شوند، و تا در مساجد می روند، زنانشان در عین لباس پوشیدن هستند و بر سرشان چیزی همانند کوهان اشتران لاغر است، آنها عطر بهشت را نمی شنوند. آنها را لعنت کنید که آنها از رحمت خدا بدور هستند.» [4] 👇 👇👇👇
در اینجا منظور از تشکهای نرم است که موقع نشست بر روی آنها حرکت کنند، درست مانند صندلیهای اتومبیل های امروزی که بدلیل داشتن فنر موقع نشستن حرکت می کنند و موجب آسایش بیشتر مسافران می شوند. برای مردم عصر نبوت بسیار لطیف است که می فرماید: روی تشکهای نرم سوار شده تا در مساجد می آیند و در عصر ما افراد فراوانی از معتقدین به خدا و روز سوار اتومبیل ها تا در مساجد می آیند. در عصر ما با پدید آمدن لباس های توری و نایلونی این مفهوم نیز تحقق یافته است، و امروز تعداد بانوانی که با داشتن لباس، تمام بدنشان در معرض تماشاگران جلوه گر باشد بسیار زیاد است 👇👇
زنها بر زین ها نیز در عصر ما تحقق یافته است، زیرا اسب سواری یکی از ورزشهای مورد علاقه بانوان در عصر ماست، بامدادان پیش از آنکه ما برای نماز صبح بیدار شویم، آنها بر پشت اسب ها در کرانه دریا جلب توجه می کنند و برخی از آنها برای وقت ورزش اسب سواری بیش از آنچه ما به وقت نماز صبح مقید باشیم؛ مقید هستند!. ✨«هنگامی که زن ها بر زین ها سوار شوند، برای چنین زن ها از امت من، خدا باد» [5] برای چنین زن ها، جایزه ای برتر از لعنت پیامبر رحمت صلي الله عليه و آله و سلم متصور نیست!. «علم برداشته می شود، نادانی فراگیر می شود، خواری شایع می گردد، شمار مردها اندک می شود، تا جایی که گاهی میان پنجاه زن یک مرد یافت می شود.» [6]
☝️☝️ ✳️ یکی ناهنجاری های دوره آخرالزّمان، زن سالاری تا سر حدّ زن پرستی و قبله قرار دادن زنان است: "(در آخرالزّمان) تمام همّت مرد، شکم او و قبله اش، همسر او و دینش، درهم و دینار او خواهد بود. مرد از همسرش اطاعت می کند، ولی پدر و مادرش را نافرمانی می کند. در آخرالزّمان زن را ببینی که با خشونت با همسرش رفتار می کند، آنچه را که او نمی خواهد، انجام می دهد، اموال شوهرش را به ضرر وی خرج می کند.   ✳️ مردان و زنان آخرالزّمانی، دچار نوعی "قحط غیرت" می شوند تا جایی که در دفاع از کیان عفّت و نجابت خانواده های خود دچار نوعی بی حسّی و بی میلی می گردند و گاه به عمد، ناموس خویش را در معرض دید نامحرمان قرار می دهند و حتّی به بی عفّتی ها و خودفروشی ایشان رضایت می دهند: "مرد از همسرش انحرافات جنسی را می بیند و اعتراضی نمی کند. از آنچه از طریق خودفروشی به دست می آورد، می گیرد و می خورد. اگر انحراف سراسر وجودش را فراگیرد، اعتراض نمی کند، به آنچه انجام می شود و در حقّش گفته می شود، گوش نمی دهد. پس چنین فردی دیّوث است(که بیگانگان را بر همسر خود وارد می کند). ( إلزام الناصب، ص195.)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽‌✨ 🍃جاودانگی در بهشت و جهنّم 🍃 🔰امام صادق علیه السلام: إِنَّما خُلِّدَ أَهْلُ النّارِ فِی النّارِ لاِءَنَّ نِیّاتِهِمْ کانَتْ فِی الدُّنْیا أَنْ لَوْ خُلِّدُوا فیها، أَنْ یَعْصُوا اللّه َ أَبَدا، وَإِنَّما خُلِّدَ أَهْلُ الْجَنَّةِ فِی الْجَنَّةِ لاِءَنَّ نِیّاتِهِمْ کانَتْ فِی الدُّنْیا أَنْ لَوْ بَقُوا فیها أَنْ یُطیعُوا اللّه َ أَبَدا، فَبِالنِّیّاتِ خُلِّدَ هؤُلاءِ وَهؤُلاءِ. 💬علّت این که اهل دوزخ همیشه در آتش خواهند بود، آن است که قصد و نیّت آن‌ها این بود که اگر همیشه در دنیا بودند، همواره خدا را معصیت کنند، و علّت این که اهل بهشت، همیشه در بهشت خواهند بود، آن است که قصد آن‌ها این بود که اگر همیشه در دنیا باشند همواره خدا را اطاعت کنند، پس نیّت‌ها است که موجب شده اهل بهشت در بهشت و اهل آتش در آتش جاویدان باشند. 📗 الکافی، ج۲، ص۸۵