eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
474 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
همان طور که رهبر بصیر انقلاب اسلامی تبیین کرده‌اند، ایران اکنون پس از ۳ دهه مقاومت موفق در مقابل فشارهای خارجی، کاملاً در موقعیتی قرار دارد که احساس می‌کند دشمنانش به مرحله‌ی «تهی شدن سبد گزینه‌ها» و «عجز راهبردی» رسیده‌اند. در نتیجه ایران اکنون خود را در آستانه‌ی یک مرحله‌ی بلند مدت مصونیت می‌بیند. ادامه دارد... ____________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۴۶٣ 🔸دنيا وسيله است نه هدف: امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه موقعيت واقعى دنيا را در عبارت كوتاهى بيان كرده، مى فرمايد: «دنيا براى غيرش آفريده شده نه براى خودش. (هدف از آفرينش اين جهان، تكامل و آمادگى براى زيستن در جهان آخرت است)»; (الدُّنْيَا خُلِقَتْ لِغَيْرِهَا، وَلَمْ تُخْلَقْ لِنَفْسِهَا). 🍃نكته مهمى كه امام(عليه السلام) در اين جا يادآورى مى كند نگاه هاى مختلفى است كه به دنيا مى شود. 👈توضيح اين كه: گاه در نظر بعضى افراد، رواياتى كه در مدح دنيا آمده و آن را مزرعه آخرت يا دار عافيت و يا به منزله دانشگاه شمرده، با رواياتى كه در ذم آن آمده متناقض است. در حالى كه هرگز چنين نيست. 🌾 اگر دنيا را براى دنيا بخواهيم، دنياى مذموم و نكوهيده است 🌾و اگر دنيا را ابزارى براى رسيدن به آخرت و مزرعه اى براى كِشت بذر نيكى ها ومعارف بدانيم ممدوح است و سراى نمونه.👌 امام(عليه السلام) در كلام گران بهاى ديگرى در نهج البلاغه همين معنا را با تعبير ديگرى بيان كرده است; ✅ در خطبه 82 مى فرمايد: «وَمَنْ أَبْصَرَ بِهَا بَصَّرَتْهُ وَمَنْ أَبْصَرَ إِلَيْهَا أَعْمَتْهُ; كسى كه دنيا را وسيله بصيرت قرار دهد او را بينا مى سازد و كسى كه به آن به عنوان هدف نگاه كند نابينايش مى كند».😳 👈مرحوم سيد رضى در شرح اين كلام در خطبه هشتاد و دو تعبير جالبى دارد مى گويد: «اگر به درستى انسان در اين سخن امام(عليه السلام) كه مى فرمايد: كسى كه با آن بنگرد بينايش مى كند، دقّت كند، در آن، معناى شگفت آور و مفهوم ژرفى خواهد يافت كه هرگز به عمق آن نتوان رسيد، به ويژه اگر جمله «مَنْ أَبْصَرَ إِلَيْهَا أَعْمَت
به ويژه اگر جمله «مَنْ أَبْصَرَ إِلَيْهَا أَعْمَتْهُ» (كسى كه به دنيا بنگرد و منتهاى آرزويش را دنيا قرار دهد كورش خواهد كرد) در كنار جمله قبل گذاشته شود; در اين صورت فرق واضحى ميان آن دو خواهد يافت، فرقى روشن و شگفت انگيز و آشكار. درود و سلام خدا بر او باد».🙏 🔄به تعبير ديگر اگر به دنيا ازنظر جنبه هاى مادى آن نگاه شود مركز تزاحم وتعارض و انواع زشتى هاست❌ و اگر به جنبه هاى معنوى كه به وسيله دنيا مى توان به آن ها دست يافت نگاه شود هيچ گونه تعارض و تزاحمى نيست و همه انسان ها با هم در مسير روشنى مى توانند به سوى زندگى جاويدان و پرافتخار سراى ديگر از آن كوچ كنند. 💫 ✅و در خطبه 203 آمده است كه امام(عليه السلام) مى فرمايد: «فَفِيهَا اخْتُبِرْتُمْ وَلِغَيْرِهَا خُلِقْتُم; شما در دنيا آزمايش مى شويد و براى غير آن، آفريده شده ايد». ✅قرآن مجيد همين مطلب را با بيان شفاف ديگرى ذكر كرده است آن جا كه مى فرمايد: «(أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناكُمْ عَبَثاً وَ أَنَّكُمْ إِلَيْنا لا تُرْجَعُون); آيا گمان كرديد كه شما را بيهوده آفريده ايم، و به سوى ما بازگشت نخواهيد كرد؟!».[1] 👈اشاره به اين كه اگر سراى آخرتى بعد از دنيا نبود اين زندگى عبث و بيهوده بود و همان گونه كه در تفسير نمونه در ذيل اين آيه آمده است اين جمله كوتاه و پرمعنى يكى از زنده ترين دلايل رستاخيز و حساب و جزاى اعمال را بيان مى كند، و آن اين كه: اگر به راستى قيامت و معادى در كار نباشد زندگى دنيا عبث و بيهوده خواهد بود; زيرا زندگى اين جهان، با تمام مشكلاتى كه دارد و با اين همه تشكيلات، مقدمات و برنامه هايى كه خدا براى آن چيده است اگر صرفاً براى همين چند روز باشد بسيار پوچ و بى معنى مى باشد. ✴اين موضوع، درست به آن مى ماند كه طفلى👼 در شكم مادر صاحب عقل و هوش كامل گردد، از خود سؤال مى كند: چرا آفريدگار، مرا در اين جا زندانى كرده است؟ اين دست و پا اين چشم و گوش براى چيست و به چه منظورى آفريده شده است؟ در اين ظلمات ثلاث و در ميان مشتى خون و آب، وجود من چه فايده اى دارد؟ ولى هنگامى كه به او بگويند: در اين جا پرورش مى يابى و به زودى وارد دنياى وسيعى مى شوى كه فضايى باز و آفتابى درخشان🌞، نهرهايى جارى🌊 و باغ هايى پرگل 🌼و پرطراوت دارد و در آن جا مى توانى به تحصيل علم و دانش و انواع تفريحات سالم بپردازى، باور مى كند كه زندگى دوران جنينى بيهوده و عبث نيست[2]. ***** پی نوشت: [1]. مؤمنون، آيه 115. [2]. براى توضيح بيشتر به جلد 14 تفسير نمونه ذيل آيه 115 سوره مؤمنون تحت عنوان «مرگ، نقطه پايان زندگى نيست» مراجعه كنيد. 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با نگاهت دلم آوار شد و فهمیدم عشق مهمان دلی است که ویران باشد عشق یعنی که کبوتر قفسش باز شود رفتنش مشکل و جان کندنش آسان باشد کاش وقتی چمدان دست گرفتی بروی گریه ی حسرتم از چشم تو پنهان باشد..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸مےجویمٺ بہ خواب و نفهمیده‌ام هنوز 🍃در چشم هاے #منتظرانِ تو خواب نیسٺ ❌ 🌸باید خودٺ براے #ظـهورٺ دعا ڪنـے 🍃در دسٺ ما #دعاےفرج مستجاب نیسٺ😔 #اللهم_عجل_لولیڪ_الفرجــ🌺🍃 #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔹 امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ◽️ بدان كه دنيا سراى آزمايش و گرفتارى است، كه آدمى هرگز در آن ساعتى آسوده و بیكار نشود، ◽️ مگر اينكه آن بيكارى در روز قيامت مايه افسوس او گردد. 📗نهج البلاغه، نامه۵۹
دوشنبه ۲۹بهمن۱۳۹۷ ⬅️ ۱۲جمادی‌الثانی۱۴۴۰ ✨حکمتی از ... 📖 موضوع: دو عامل مسلمانان . ➖➖➖➖➖➖➖➖ ⭕( عليه السّلام از حضرت عليه السّلام نقل فرمود) : ⬅ در زمين مايه از بود: 🔸يكى از آن دو شد، ➖پس ديگرى را ➖و بدان زنيد، 🔹امّا امانى كه برداشته شد 1⃣ صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بود، 🔸و مانده، 2⃣ است، 🔹كه بزرگ به رسول خدا فرمود: ➖«خدا آنان را نمى كند در حالى كه تو در آنانى، ⬅و عذابشان نمى كند تا آن كه مى كنند» ▪(اين روش استخراج لطايف معنى، ➖و ظرافت سخن از آيات است). 📚حکمت۸۸_ ( اخلاقی، معنوی )
💢چهار عامل سقوط و انحطاط یک جامعه از نظر قرآن 🔸آنچنان که از قرآن مجید استنباط کرده‌ام چهار عامل است که عامل فنای اقوام است و نقطه مقابل آنها عامل بقا. حال ممکن است عامل دیگری هم باشد و من از قرآن درک نکرده باشم: ۱⬅️ ظلم و بی‌عدالتی ۲⬅️ فساد اخلاق ۳⬅️ تفرق و چند دستگی ۴⬅️ ترک امر به معروف و نهی از منکر 📚پانزده گفتار، ص311
؛ عامل نبرد خوارج با حضرت علی (ع) این گذشت، شروع شد....☝️  📌این همان کسی است که تو آرزو کردی یک مو از بدن او باشی، که آن شب آن قرآن را با آن لحن سوزناک می خواند!... 📛اینجا در مقابل قرآن ناطق امیرالمومنین می ایستد شمشیر می کشد ⚠️چون نیست؛ بصیرت نیست نمی تواند اوضاع را بفهمد ... 📛 📛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇 👇 👇 💠 3⃣فصل سوم: ⛔️از روزی که تمدن غرب بر ریل پیشرفت علمی افتاد، هر روز را چیزی تشخیص می‌داد و هر روز برای انسان ترسیم می‌کردند که باید از آن رها شوند تا به قله سعادت برسد. 🎬زندان : « » فرضاً فرد می‌گوید چون پدر، مادر و خانواده من بد بودند، من هم بد شدم. یک نظریه‌شناس حقوق به نام لمبروزو گفته است : بصورت فیزیکی و جسمی انسان‌های دزد از غیر دزد قابل تشخیص است. چراکه این خصوصیت به صورت منتقل شده است. با تعریف کردن ، و ، این نظریه را کنترل کردند. 🎬زندان : « »آنان معتقد بودند که انسان به علت حاکمیت نمی‌تواند به سعادت برسد، یعنی ما در یک دوره تاریخی تحت فشار بودیم، الان هم باید تحت فشار باشیم. علم تاریخ‌شناسی مطرح شد و تاریخ را شناختند و گفتند اگر می‌خواهید این اتفاق برای شما نیفتد، مسیر‌تان را عوض کنید. 🎬زندان : « » ؛ است که انسان را پرورش می‌دهد و افراد متاثر از جامعه هستند. علم مطرح شد که جلو جامعه را بگیرند. 🎬زندان : در این مرحله که زمان فعلی را در بر می‌گیرد زندان « و » است و می‌بینیم تمام نظریاتی که در روان‌شناسی و روان‌پزشکی و... دارند نتوانست برای انسان کارساز شود و آمار بالای و و را کنترل نماید. 🚫دلیل این اصلی تمدن غرب این است که فیلسوفان آنان به علت قدرت شناخت حقیقت انسان را ندارند لذا می‌بینیم بیش از سیصد سال است که غرب در معرفی حقیقت انسان و او هر روز دست به دامن نظریه و فیلسوفی می‌شود و پس از مدتی با هزاران آسیب روحی و اجتماعی آن را رها نموده و به سراغ نظری دیگر می‌رود که ظهور و سقوط نظریات کمونیست و با این نگاه قابل توجیه است. 📚جزوه خاکریزهای سبک زندگی،صفحه۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
⛔️ #سقوط_انسانیت 🔍 بخش چهارم : #پیامد‌های‌انسان‌شناسی‌غربی ♨️ ب. بحران انسانیت در جامعه :
⛔️ 🔍 بخش چهارم : ♨️ ب. بحران انسانیت در جامعه 2⃣ اصالت لذت و اصالت سود 🔻انسان‌شناسی‌ غربی در نگاهی تقلیل‌آمیز به انسان او را مانند حیوانات ؛ انباری از امیال و غرایز تصویر می‌نماید و سعادت او را ارضاء این امیال و غرایز ترسیم می‌کند. انسان‌شناسی غربی هرگونه غرایز را در صورت تعارض با غرایز حیوانی و فضاسازی اجتماعی می‌داند. 🔻این نوع نگاه به انسان سبب می‌شود که انسان زندگی خود را مبتنی بر اصالت و اصالت برنامه ریزی کند، یعنی هر چه که در آن لذت و سود وجود دارد جزء نیازهای اولویت‌دار است و هر آنچه که این دو را تامین نمی کند در درجه‌های اهمیت بعدی قرار دارد. 🔻برای اثبات این‌ ادعا همین‌ بس که دانسته شود بزرگ‌ترین و مافیای قاچاق، و کودکان برای تمتع‌ جنسی و قاچاق مواد روان‌گردان مانند شیشه و کوکائین برای لذت‌های روانی است. در این ماجرا، یک طرف قاچاق کنندگان قرار دارند که برای سود بیشتر تن به جنایت آمیز‌ترین کارها می‌دهند و هزاران زن و کودک را تبدیل به ابزار جنسی می‌کنند و هزاران جوان و غیر‌جوان را با مواد روان‌گردان رو به جنون می‌برند و درطرف‌دیگر مصرف‌کنندگانند که برای درک و یا کاذب چند دقیقه‌ای و بدون در نظر گرفتن خطرات جسمی و روحی، حاضرند مبالغ هنگفتی خرج نمایند.
کتاب "امامت و ولایت روح دیانت" نویسنده : آیت الله دکتر حسینی قزوینی 👇👇👇👇
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
#معرفی_کتاب کتاب "امامت و ولایت روح دیانت" نویسنده : آیت الله دکتر حسینی قزوینی 👇👇👇👇
http://goo.gl/MWOLw3 💠 معرفي کتاب «امامت و ولايت روح ديانت» 💢 اسلام آخرین و کامل ترین دین است که برای بشر فرستاده شده است. متأسفانه مسلمانان نیز همانند اقوام و صاحبان ادیان گذشته به مذاهب گوناگونی متفرق شدند. از این رو بر ما لازم است که با تحقيق و بررسي در بین مذاهب گوناگون اسلامي، مسير درست رسيدن به کمال ايمان و حقيقت گوهر دين مبين را پیدا کنیم. ✔️کتاب پيش رو حاصل بخشي از تحقيقات و زحمات طولاني مدت حضرت آيت الله دکتر حسيني قزويني در موضوع ولايت اميرالمؤمنين عليه السلام است که به صورت کاملا علمي اما مختصر در هفت فصل ارائه گرديده است. ✔️ايشان معتقدند که بر همه مؤمنين لازم است اعتقاد خود به ولايت اهل بيت عليهم السلام را با استفاده از منابع صحيح و معتبر اثبات کنند
تفاوت تحصیل کرده های ایران و غرب درباره ی حجاب... #حجاب #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
⭕️صرفا جهت یادآوری. حرف دل بی بی سی‼️ #انتخابات #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
📌اگر امیرالمومنین «ع» به وحدت پایبند نبود، ما الان نه مسلمان بودیم نه شیعه! 🔹حضرت امیر «ع» مثل ما اینقدر روی مباحث اختلافی جدال نکرد. ایشان هیچ وقت با خلفا نجنگیدند و به خاطر حفظ اسلام و حفظ وحدت از حق خود گذشت کردند. ثمره این رویکرد حضرت امیر «ع» این شد که مسلمانان به جای جنگ داخلی دو امپراطوری بزرگ جهان را فتح کردند و نیمی از دنیا را گرفتند. خیلی از مردم دنیا مسلمان شدند و کم کم آمدند به اهل بیت «ع» که الگوهای بی نظیری بودند، گرایش پیدا کردند. مکتب های اخلاقی که شکل گرفت تحت تاثیر ائمه «ع» بود. اگر حضرت امیر «ع» در آن زمان به وحدت پایبند نبودند و یک جنگ داخلی راه می انداختند، ما الان نه مسلمان بودیم و نه شیعه! دیگر هیچ اثری از اسلام باقی نمی ماند. 👈 متن کامل: http://okhowah.com/fa/12359
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
#ریزش‌هاورویش‌ها (4) ♨️"ريزش‌ها در انقلاب‌هاي دیگر" همه انقلاب‌ها داراي ريزش بودند. در بعضي از انقل
(5) ♨️"چرایی ريزش‌ها" (قسمت اول) . ♨️"چرایی ريزش‌ها" (قسمت اول) ريزش‌‌‌هاي انقلاب قطعاً تك عاملي نبوده‌اند و بايد ابعاد مختلف آن را بررسي كرد. علاوه بر آن همه دلايل آن نيز به فرد برنمي‌گردد. كنش – واكنش افراد با نيروهاي اصلي انقلاب عامل مهمي است كه ديگران نيز در آن سهم دارند، اما به صورت اجمال مي‌توان دلايل ذيل را براي آن برشمرد. 1⃣اشتباه اوليه در ورود به جرگه انقلابيون: برخي افرادي كه در مراحل مختلف انقلاب جدا شدند، از اول مسير را اشتباه آمده بودند. به تعبير بهتر چشم‌انداز روشني از آنچه امام و انقلاب براي فرداي انقلاب مي‌خواستند، نداشتند. برخي تا جمهوری‌اسلامي محصول انقلاب‌اسلامي شد عقب نشستند، برخي تا ولایت‌فقیه در قانون‌اساسي آورده شد فاصله گرفتند، برخي با فتح‌ لانه جاسوسي از قطار انقلاب پياده شدند. مرحوم مهندس بازرگان نمونه آن است كه به اعتقاد داشت و پس از انقلاب اعلام كرد: «امام ايران را براي اسلام مي‌خواهد و من اسلام را براي ايران» و اين تفاوت باعث شد كه اولين نخست‌وزير انقلاب نتواند با خود را تنظيم كند. ادامه دارد.... ☑️ ...