انسان را در «حال شکل دادن به خدا» ترسیم میکند.
آنجا که آدمی را در حال جمعآوری بارقههای الهی میداند، در واقع از نظر کابالا، انسان ذات خدایش را از نو میسازد.
بر اساس عقاید کابالا، خداوند در یک رویداد الوهی دچار نقصان شده و بخشی از بارقههای خود را از دست داده است؛ از این رو، انسان به دنبال کمک به بازسازی ذات خدا است و این مأموریت را بر عهده دارد‼️
آموزههای اومانیستی کابالا، بشر را مالکالرقابِ هستی و فرمانروای مطلق طبیعت انگاشته و از این منظر نه تنها انسان را «آفرینشگر محیط خویش میداند»، بلکه فراتر از آن، آدمی را «آفرینشگر خدای خویش» قلمداد میکند.[۳]
ص ۱۰
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
در اندیشه کابالیسم، انسان شریک خدا است و خدا به انسان نیازمند است.
مطابق مدعای کابالا، وظیفهٔ انسان، بازسازی وحدت درونی خداوند و پُرکردن شکاف و تجزیه درونی خداوند است و این امری است که به اراده انسان تکیه و نیاز دارد.
طبق تعالیم کابالا سرنوشت خداوند به اعمال و کردار انسان (قوم یهود) پیوند خورده است❗️
کابالیسم مدعی است که قوم یهود جزئی از ذات خداوند است.
از اینرو، تبعید یهودیان از اورشلیم، (بنا به مدعای یهودیان) در دوره باستان تجسم تجزیه خدا بوده است و بازگشت قوم یهود به ارض موعود به معنای بازگشت وحدت به درون خداوند خواهد بود.
از دیدگاه کابالا، دامنهٔ تأثیر و حاکمیت انسان، نه تنها عالم ماده که عالم مجردات را نیز فرا گرفته است❗️
ص ۱۲
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
در نزد کابالیستهای یهودی، هم تلقی انسانوار از خدا وجود دارد و هم تلقی خداانگار از انسان❗️
در واقع، کابالیستها قائل به حلول بین انسان و خدا هستند و در واقع از اتحاد و جمع شدن انسانها در کنار یکدیگر است که خدا شکل میگیرد و این دو (خدا و انسان) حقیقتی جدا از هم نداشته و در ذات با یکدیگر شریک هستند‼️
ص ۱۳
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
♦️ انسان، جایگزین خدا :
نگاه خاصِ حلقه انحرافی به انسان و جهان، که در این نگاه، انسان، محور و مدار همه چیز است و همه چیز برای انسان خلق شده و اساساً در نبود انسان، خدا معنایی ندارد و با حذف انسان، خدا نیز حذف میشود، سبب شده که آنها نگاهشان به همه پدیدهها را انسانی دانسته و انسان را آغاز و سرانجام همه پدیدهها تلقی کنند:
«نگاه ما به همه پدیدههای عالم، انسانی است و پدیدههای موجود از انسان آغاز میشود و به انسان ختم میگردد.»[۴]
ص ۱۴
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
بنا بر ادعای #مشایی، قرار بود با حذف خدا و جایگزینی انسان، بشریت از اختلاف دست کشیده و به وحدت برسد ولی #احمدی_نژاد در سخنی تناقضآمیز با ادعای #مشایی، تعریف از «انسان» را نکته اصلی اختلاف بین انسانها (بین مستکبران و زورگویان و این حلقه) معرفی میکند:
«نکته اصلی اختلاف ما با مستکبران و زورگویان به تعریف ما از انسان باز میگردد.
اگر تعریف و دریافت از انسان و باور به حقیقت انسان، اصلاح شود بقیه مسائل نیز به تبع آن اصلاح خواهد شد.»[۵]
ص ۱۵
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
#اسفندیار_رحیم_مشایی ضمن تحویل اختلافات بشری به اختلاف در تلقی از خدا، اعلام میدارد که به دلیل تکثر «برداشتها از خدا»، نباید خداوند مبنای وحدت بین انسانها قرار بگیرد.
او «انسان» را جایگزین خدا میکند، اما در این جایگزینی به این سؤال ساده پاسخ نمیدهد، که آیا برداشتها از «انسان» در عالم، یکسان است⁉️
آیا با همان توجیهی که ادعا میشود به اندازه هر انسان، در عالم، خدا وجود دارد؛ نمیتوان ادعا نمود که به اندازه هر انسان در عالم، برداشت از انسان وجود دارد⁉️
آیا در غرب و شرق عالم، کسی منکر فضایل انسانی یا همان اشتراکات انسانی از دید مشایی شده است⁉️
پس چرا طی یک قرن اخیر با بسط ایدئولوژیهای اومانیستی، جنگهای ویرانگر در جهان رخ داده است⁉️
آیا مکاتب اومانیستی غرب، همگی بر محور انسان سامان نیافتند⁉️
آیا این مکاتب انسانی، دو جنگ جهانی بر انسانها، توسط انسانها تحمیل نکردند و آن فجایع ضدانسانی را به بار نیاوردند⁉️
ص ۱۶
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
#اسفندیار_رحیم_مشایی و #محمود_احمدی_نژاد صراحتاً خود را «#انسانگرا» نامیده و با «#اومانیسم» احساس قرابت مینمایند.
آنها اساس اومانیسم را درست فرض نموده و تنها اشکال کوچک آن را در تعریف محدود از انسان میدانند‼️
این بدان معناست که آنان در جستجوی نوعی اومانیسمِ انسانمدارانهتر از قبل هستند‼️
#مشایی حکومت دینی (و به تبع آن نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت دینی) را یک حکومت منفور در دنیا دانسته و تمسک به اومانیسم به جای صحبت از حکومت دینی را برای اصلاح ذهنیت جهانیان نسبت به نظام جمهوری اسلامی ضروری میداند‼️
ص ۱۸
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
#اومانیسم در غرب، به اراده و خواست انسان، اصالت داده و ابتدا و انتها را در انسان دیده و هرگونه حقیقت فراتر از انسان را نفی نموده است؛
#اسفندیار_رحیم_مشایی و #محمود_احمدی_نژاد نیز، به انسان در برابر کل نظام آفرینش اصالت داده، حقیقت را در مقابل انسان، نسبی و انسان را مطلق فرض نموده و از انسانگرایی سکولار پا را فراتر نهاده و همگام با اومانیسمِ کابالایی، «خدا» شدن انسان را مطرح نمودهاند.
ص ۱۹
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
پی نوشت ها و پاورقی :
[۱]. H.p.Blavatsky, Theosophical Glossary, London: Theosophical publishing society, ۱۸۹۲.P.۱۶۸.
[۲].«فیلسوفان یهودی و یک مسئله بزرگ»، ابراهیم دینانی، تهران: نشر هرمس، ۱۳۸۹ شمسی، صفحه ۱۸۸.
[۳]. «خداشناسی از ابراهیم تا کنون»، آرمسترانگ، کرن، تهران: نشر مرکز، ۱۳۸۲ شمسی، صفحه ۳۱۰.
[۴]. محمود احمدینژاد، سخنرانی در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوردههای طبیعی و طب سنتی ایران در مصلی تهران، ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۱.
[۵]. محمود احمدینژاد، سخنرانی در اجلاس اساتید دانشگاهها و بیداری اسلامی در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما، ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۱.
ص ۲۰
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
از صبر و تحمل و تامل دوستان کمال تشکر را دارم...
انشاءالله بررسی بیشتر این فرقه رو در شبهای آتی پی خواهیم گرفت
مطمئنا مطالب غیرمنتظره تری در انتظار دوستان خواهد بود، لذا خواهش میکنم اگر دوستان وقت دارند، کمی هم برای مطالعه ی این مطالب ، به جهت افزایش بصیرت و قدرت تحلیل سیاسی عقیدتی وقت صرف کنند
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
دانشگاهمدافعانحریمولایت
💦بسم الله الرحمن الرحیم 💦
🔷 مقاله ی مهم و خواندنی 👇
#جریان_شناسی_سیاسی
#تمام_پارادوکس_هاي_فرقه_بهار
رو از دست ندین و با دقت بخوانید👌🌹
1 - حقیقت معراج چیست ؟.mp3
10.54M
حقیقت معراج چیست ؟
⏳ زمان : ۳۵:۰۷
🗂 حجم : ۱۰ مگابایت
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
#یک_دقیقه_مطالعه_مجازی 👇
🔵 #فاطمه(سلام الله علیها)صاحب #مقام_ولایت است و صاحب ولایت به مقام نبوت تعریفیه یا انبائیه رسیده که نبوت تعریفیه غیر از نبوت تشریعیه است
🌕مقام ولایت یعنی مقامی که بنده به جایی برسد که بین او و حق متعال حجابی نباشد و به اذن الله کار خدایی کند....
🌕نبوت انبایی یعنی از غیب برای او خبر میرسد و از ماوراء طبیعت خبر میگیرد و ملائکه بر او فرود می آیند که طبق روایات، ملائکه حتی ملک مقرب بر فاطمه مرضیه(علیها السلام)نازل میشدند لذا به ایشان #محدثه میگفتند.....
🌕و نبوت تشریعی یعنی حلال و حرام الهی را از غیب نظام هستی، دریافت و به مردم ابلاغ کند که این مقام مخصوص پدر فاطمه زهرا، حضرت #محمد_مصطفی(صلی الله علیه و آله) بوده است و بعد ایشان احدی صاحب نبوت تشریعی نخواهد بود و ایشان خاتم الانبیاء میباشند...
📚فص حکمت فاطمیه،ص26📚
🦋اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🦋
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
◻️🕊🌻🕊◻️
🕊عن فاطمة الزهراء عليها السلام:
... اَيُّهَا النّاسُ اِعْلَمُوا اَنّى فاطِمَةُ وَاَبى مُحَمَّدٌ اَقُولُ عَوْدا وَبَدْءا وَلا اَقُولُ ما اَقُولُ غَلَطا وَلا اَفْعَلُ ما اَفْعَلُ شَطَطا. « لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ اَنْفُسِكُمْ عَزيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَريصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤمِنينَ رَؤُوفٌ رَحيمٌ ...»
☑️حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می فرمایند:
◻️اى مردم! بدانيد كه من فاطمه ام و پدرم محمد صلي الله عليه و آلهاست. پايان و آغاز سخنم يكى است، نابجا سخن نمى گويم و به كار يـاوه
◻️و بيهـوده نمى پـردازم. به حقيقت پيامبرى از ميان خودتان برخاست كه رنجهاى شما بر او دشوار بود
◻️ و به ـ هدايت و اصلاح ـ شما حريص و بر مؤمنان دلسوز و مهربان بود.
بخشى از خطبه بزرگ، احتجاج، ج 1: 134.
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
داریم به سمتی میریم که؛
بی حیایی = مُد..
بی آبرویی = کلاس..
دود = تفریح..
رابطه با نامحرم = روشنفکری.
گرگ بودن = رمز موفقیت..
بی فرهنگی = فرهنگ..
پشت کردن به ارزشها و اعتقادات = نشانه رشد و نبوغ..
خوردن حق دیگران = زرنگی..
ای اشرف مخلوقات خدا ؛
به کجا چنین شتابان؟
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
╠🍃╣╔🍃╗╚🌺╝╔🍃╗╠🍃╣╠
﷽
⭕️ نهج البلاغه و امام مهدی
🔹 مسأله مهدویت در نهج البلاغه از دو نظر قابل بررسی است. یکی از دیدگاه ملاحم و پیش گویی های امام و دیگر مربوط به آینده جهان است.
🔸 از جمله مطالبی که در نهج البلاغه درباره حضرت مهدی آمده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:
✔️ خالی نبودن زمین از حجت های الهی(خطبه۱)
✔️ امام زمان،جانشین پیامبران الهی(خطبه۱۸۲)
✔️ غیبت طولانی حضرت (خطبه۱۸۲)
✔️ ظهور امام زمان بعد از انتظاری طولانی(خطبه۱۵۰)
✔️ کامل شدن نعمت ها و برآورده شدن آرزوها در عصر ظهور(حکمت۲۰۹)
✔️ الهی شدن خواسته های بشر در زمان ظهور(خطبه۱۰۰)
✔️ محوری شدن قرآن در عصر ظهور(خطبه۱۳۸)
✔️ حاکمیت عدل اسلامی در عصر ظهور(خطبه۱۳۸)
✔️ احیای مجدد قرآن و سنت پیامبر(ص)در عصر ظهور(همان).
🔆 و خطبه هایی که حضرت در آن ها به مهدویت اشاره کرده اند: خطبه ۱۰۰،۱۳۸،۱۵۰،۱۸۲،۱۸۷،۱۹۵ و حکمت ۱۴۷ و ۲۵۹
#هزارویک_نکته_پیرامون_امام_زمان ٣٦
#کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد