انقلاب اسلامی 57 از دی 56 شروع شد. در تظاهرات عاشورا و تاسوعای 57 خانوادهی ما روسری دوخته بود و به خانمهای بدون حجاب، روسری میدادیم. روسری تظاهرات عاشورای 57 قرار است چه مدتی دوام بیاورد؟ روسری را به عنوان یک تمثیل بهکار میبرم. میخواهم بگویم که عمق تحولات انقلاب در سطح تغییر ساختارهای سیاسی بوده و نه در سطح تحول بنیادین فرهنگی.
(مصاحبه با مجلهی اندیشهی پویا، شمارهی 19)
👇👇👇
2-1) آبشخورهای فکری نظریهی اسلام اجتماعی
آشنا در حمله ای مستقیم و با صراحت، ارکان و مبانی نظری حکومت جمهوری اسلامی و نیز مبانی انقلاب شکوهمند اسلامی را زیر سوال برده و با بازی با کلمات، نوع جدیدی از ادبیات #انجمن_حجتیه_نوین را بر زبان میراند. به این بخش از مصاحبه ی او دقیقتر نگاه کنید:
«ما باید مشق های ننوشته را بنویسیم. چرا خیلی زود از اسلام اجتماعی گذر کردیم و وارد اسلام سیاسی شدیم؟ هنوز باید مشقهای ننوشته در اسلام اجتماعی را بنویسیم. ما بدون اینکه اخلاق را در جامعه نهادینه کنیم حکومت تشکیل دادیم و در نتیجه بسیاری فعالیتهای حکومتیمان فاقد اخلاق است. اصلاً اینکه آیا ما در مقابل معیشت مردم مسئول هستیم یا نه، مسئلهی اسلام اجتماعی است. ما نسبت به همسایهی خودمان احساس مسئولیت نمیکنیم اما مثلاً نسبت به ونزوئلا احساس مسئولیت میکنیم.»
(مصاحبه با مجلهی اندیشهی پویا، شمارهی 19)
وی حتی در خلع لباس نیز به استاد خود تأسی میکند و لباس روحانیت را از تن جدا میکند.
در ادامه با استاد عزیزش جناب #گلزاده بیشتر آشنا خواهیم شد.
برای فهم دقیقتر مسئلهی این نوشتار بایستی گریزی به آبشخور فکری تئوری فرهنگی دولت بزنیم.
الگوی اسلام اجتماعی مدنظر مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، مشابهت بسیار زیادی به منظومهی فکری یکی از چهرههای این جریان، یعنی آقای «علی گلزاده غفوری» دارد. مشابهتی که خود ایشان هم به آن اذعان دارند. به گونه ای که #حسام_الدین_آشنا، متأثر از #گلزاده، در برههای تصمیم مشابهی گرفته و لباس روحانیت را کنار میگذارد. پس از آن به تأسی از استادش در امتداد تئوری اسلام اجتماعی، فعالیت علمی و تخصصی خود را دنبال میکند.
یش از هر چیز، نظریهی «اسلام اجتماعی»؛ الگوی «اسلام ترکیهای»، «اسلام گولنی» (یا اسلام «حزب اعتدال و توسعهی ترکیه») را به ذهن متبادر میکند. نقطهی تمایز قرائت اسلام اجتماعی (قرائت گولنی) از دیگر جنبشهای اسلامی در منطقه و جهان این است که بر اخلاقیات و پرهیز از دخالت اسلام در حکومت، تمرکز بیشتری دارند.
قرائتی از اسلام که همسو با «اسلام فردی» (اسلام پروتستانی) و درست در نقطهی مقابل «اسلام همهوجهی (فردی-اجتماعی-سیاسی)» (الگوی انقلاب اسلامی) قرار دارد. اسلامی که مایلند در یک تقسیمبندی ساختگی، همهوجهی بودن آن در پس تعاریف ناقص، پنهان گردد و صرفاً «اسلام سیاسی» یا حتی «خمینیسم» خوانده شود.
به عبارت روشنتر «#علی_گلزاده_غفوری» را میتوان مراد و الگوی تئوریسین یا به عبارت بهتر، هدایت کننده و سکاندار فرهنگی #دولت_بنفش دانست. کسی که در کنار «چنگیز پهلوان» و «احمد توانا» جزء مؤثرترین افراد در تغییر جهت زندگی و فعالیت حرفهای حسامالدین آشنا بودهاست.
قبل از اینکه از استادش جناب گلزاده بگوئیم بد نیست تعاریف عجیب و غریب #آشنا از استادش را با هم مروری اجمالی کنیم تا بیشتر به عمق فاجعه پی ببریم.
⁉️‼️⁉️‼️اما «علی گلزاده غفوری» کیست؟
دقت بفرمائید این شخصی که آشنا از او چنین تمجید و تعریف دارد و او را در طول علامه طباطبائی و شهید مطهری و علامه جعفری میداند را باید بدانیم که بود و چه تفکری داشت.
اگر این را دانستیم به روشنی به اندیشه های حجتیه ایه آقای #آشنا راحت تر پی خواهیم برد.
⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️
او جزء معدود فقیهانی بود که به مخالفت با لایحهی «قصاص» پرداخت و در روز 31 خرداد 1360، هنگام رأی گیری عدم کفایت سیاسی بنیصدر، نمایندگان طرفدار نهضت آزادی و رئیسجمهوری، از شرکت در جلسهی مجلس خودداری کردند.
وی از بانیان مدرسهی علوی(به عنوان اصلیترین مرکز تحصیلی انجمن حجتیه)، از نزدیکان و همفکران جبههی ملی و بعدها نهضت آزادی، و یکی از سخنرانهای حسینیهی ارشاد بود.
او پس از انقلاب اسلامی به عنوان نمایندهی حوزهی انتخاباتی تهران در مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد.
اما مخالفت با اصل 110 قانون اساسی و رأی منفی به اصل ولایت فقیه در کنار برخی دیگر از همفکران جبههی ملی، از مهمترین چالشهای او در این مجلس بود.
👇👇👇👇
«دکتر علی گلزاده غفوری را حد واسط اسلاماندیشان فردگرای سنتی و اسلاماندیشان جامعهگرای سیاسی در ایران معاصر میپندارم. او را در طول علامه طباطبایی، علامه مطهری و علامه جعفری، چهارمین حلقه از اسلاماندیشان فرهنگی تلقی میکنم. اسلاماندیشی فرهنگی از پیامدهای وقایع دههی سی بود و ریشه در نیمهی اول دههی ١٣١٠ داشت. این متفکران پیش و بیش از آنکه به حکومت دینی بیندیشند، دغدغهی زندگی مؤمنانه در دنیای جدید را داشتند. رویکرد آنان به دین بیشتر دفاعی بود و نه هجومی. آنان اسلامی عقلانی و روحانی، همه فهم و قابل اجرا و در یک کلام، اسلامِ زندگی را ترویج میکردند.
او که برای اولین بار در زبان فارسی بسیاری از مفاهیم و واژگان مورد استفاده در حکومت اسلامی را ابداع کرد ولی به زودی در برابر همراهان دیروز و انقلابیون امروز قرار گرفت. او نیز چون دکتر احمد توانا نسبت به کفایت دانش فقهی موجود، صلاحیت حرفهای فقیهان عصر و آمادگی مردم کوچه و خیابان برای تأسیس حکومت دینی تردید داشت. او بود که تفاوت انقلاب سیاسی و تحول تدریجی فرهنگی را باور داشت و به سادگی تفاوت میان پخش اذان از همهی بلندگوهای خیابان و رادیو و تلویزیون را با رغبت همگان به نماز اول وقت گوشزد میکرد.»
(وبلاگ دکتر حسامالدین آشنا،17 دی 88)
گلزاده که خود را خلع لباس نمود و 4 فرزندش که همگی در سال 60 اعدام شدند.
سرانجام در قضایای مبارزهی مسلحانهی منافقین در سال 60، دو پسر او به نامهای محمدکاظم و محمدصادق اعدام شدند و پسر دیگرش هادی، دستگیر و زندانی شد. پس از این اتفاق، او لباس روحانیت را کنار گذاشته، گوشه گیری را برگزید و از شرکت در جلسات مجلس امتناع کرد.
حسامالدین آشنا به عنوان یکی از دانش آموختگان مدرسهی علوی تا بدین حد نسبت به مراد خود(و البته سایر بانیان این مدرسه)، غلظت و تعصب دارد که کنار رفتن گلزاده از صحنهی عمومی را «به حاشیه راندهشدن او توسط انقلابیون» و «مجازات کردن جامعه توسط او!» تفسیر میکند و دهنکجی او به انقلاب اسلامی را اینگونه تطهیر مینماید:
گلزاده در دی 1388 درگذشت و #مریم_رجوی در طی بیانیهای ضمن تجلیل از وی به خاطر ایستادگی در مقابل انقلاب اسلامی درگذشت او را تسلیت گفت. (سایت رسمی سازمان مجاهدین خلق ایران، 12/10/88)
دقت کنید که روی دیوار چه موجودی یادگاری نوشته شده است.
2. اسلام اجتماعی، محور سیاستهای اعلامی و اعمالی دولت یازدهم و دوازدهم در حوزهی فرهنگ
تاکنون بسیاری از اظهارات رئیس جمهوری و دیگر مشاوران او، دقیقاً بر اساس همین تئوری فرهنگی بیان شدهاست. تأکید بر اسلام اجتماعی، علاوه بر سیاستهای «اعلامی» دولتمردان #دولت_بنفش، بروزات و خروجیهای عینی و عملی گستردهای در پی داشته است که البته برخی از آنها راهبردی و برخی تاکتیکی محسوب میشوند.
یکی از جنجالیترین گفتههای روحانی یعنی سخنانش در بیستمین همایش سراسری فرماندهان ناجا مبنی بر اینکه :
«پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمیتواند بگوید که چون این را خداوند گفته و یا روایتی است که پیغمبر فرموده است، خود را مسئول اجرای اسلام بداند. بیخود، خود را به مخمصه نیندازیم و مردم را گرفتار نکنیم، وظیفهی پلیس، اجرای قانون است؛ به هر حال برخی از احکام شرع در قانون آمده و برخی هم مجلس مطابق با شرع تصویب میکند. (4/2/94)»
دقیقاً بر اساس همین تئوری اسلام اجتماعی بیان شدهاست. اظهاراتی که به صراحت به تفکیک هدفمندی از اجرای دستورات اسلامی در ساحت اجتماعی و ساحت سیاسی میپردازد و پلیس را صرفاً نمایندهی اسلام سیاسی میداند و نه اسلام اجتماعی. طبق اعتقاد او، پلیس نمایندهی اسلام سیاسی است و نه اسلام اجتماعی! یا به تعبیر دقیقتر، نمایندهی حکومت است و نه اسلام! و نظارت او نظارتی حکومتی است و نه اسلامی!
بدیهی است هدف اصلی و غایت چنین تفکری، در پس شعار پر زرق و برق چندصدایی وتکثر، بازشدن پای عناصر مسئلهدار فرهنگی به برنامههای دولت و چندصدایی به نفع ضد انقلابیون و دور نگهداشتن افراد انقلابی از ساحت فرهنگ و هنر است.
از همینجاست که علت نگرانیهای رهبر انقلاب از سیاستهای فرهنگی دولت و انتقادات مکرر مراجع عظام تقلید، تودههای مردمی و دلسوزان انقلاب درک و دریافت میشود.
با توجه به این شرایط است که باید بار دیگر این کلام ژرف حضرت امام(ره) را که نه در زمان اوج فعالیت انجمن حجتیه، بلکه پس از پنج سال از تعطیلی رسمی این انجمن خطاب به شورای نگهبان گفتهاند؛ در شرایطی که همه فکر میکردند انجمن به تاریخ پیوسته است، پس از سی سال دوباره یادآور شویم: «حواستان را جمع کنید. نکند یکباره متوجه شوید که انجمن حجتیهایها همه چیزتان را نابود کردهاند.»
(صحیفهی امام خمینی(ره)، بخش ضمیمه، ص ۵۷۹)
«گلزاده که سالیانی چند از فرهیختگان دینی سیاست اندیش در فهم ظرایف چالشهای حقوقی و فرهنگی حکومت دینی پیش بود، در سیل حوادث پس از انقلاب اسلامی از مشارکت در تدوین قانون اساسی به تدریج به نقد قوانین و روالهای جاری کشیده شد. ابتدا به بحث طلبگی و انتقادهای رسمی روی آورد و زمانی که آن روی دیگر را دید نمایندگی مجلس را از یکسو و عنوان «پدر گلزاده غفوری» را از سوی دیگر وانهاد و به خانه پناه برد. او نیز در سکوت، ردا از تن و عمامه از سر برگرفت و به بازاندیشی در نوشته های گذشته بسنده کرد.
اگر چه او از موفقترین محققان/مبلغان اسلامی معاصر بوده است ولی در کشاکش حوادث پس از انقلاب اسلامی به حاشیه رانده شد. او با رفتن و نشستن در خانه، جامعهی خود را به مدت بیست و هشت سال به صورت دائم مجازات کرد و با این سکوت خود فریاد اعتراض بر کشید. من فریاد او را به خوبی میشنوم که به عنوان اولین مجتهد دارای دکترای حقوق به نقد لایحهی قصاصی پرداخت که دستاورد نزدیکترین یار قدیمی ولی غیرحقوقدان خود او بود.»
(وبلاگ دکتر حسامالدین آشنا،17 دی 88)
#شب_تحول
💠 یادمان باشد که تغییرات از #درون شروع میشوند نه از بیرون.
تا مادامی که ما تغییرات را از بیرون شروع میکنیم نه از خودمان و درون خودمان، هرگز تغییر نخواهیم کرد.
معمولا بهترین جا برای شروع، همان جایی است که در آن قرار داریم.
👈 #شب_قدر بهترین فرصت برای آغاز تحول است، حیات نو را از این شب ها شروع کنیم💥
#لیلة_القدر
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
﷽
┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈
#چگونه_عبادت_کنم ؟ ۸ 🤲
❣۱ـ بدن برزخیِ، و ۲ـ روح برزخی ما،
همینجا، و توسط خودِ ما ، ساخته میشوند!
_ اعمال ما ؛
تعیینکنندهی ظاهرِ بدن برزخی ما هستند!
_ و معرفت و دارایی باطنی ما، سازندهی روحِ برزخی ما میباشند !
عبادات چگونه میتوانند مؤثر در برزخ ما باشند؟ ❣
#تلنگر
عبادت مقبول، عبادتی است که؛
توسط قلب ما جذب شده وبه تکامل انسانی ما می انجامد!
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
#سی_روز_خودسازی_
✨«وَاَقِلْنی فیهِ مِنَ الْخَطایا وَالْهَفَواتِ»✨
▫️«بار خدایا در این روز در مورد خطاها و لغزش هایم عذرم را پذیرا باش».
❣️مراقبه عمل همیشگی مؤمن است که نمی تواند در هیچ مرحله از زندگی و در هر مقامی، از آن غفلت کند.
مراقبت از نفس این است که اگر حیوان سرکش نفس به راه خطا رفت و یا ناخواسته خطایی از او سر زد، با استغفار و پوزش خواهی وی را به راه راست و صراط مستقیم بازگرداند.
❣️«رَبَّنا لاتُؤاخِذْنا إِنْ نَسینا أَوْ أَخْطَأْنا« بقره256
«پروردگارا، اگر از روی خطا یا به اشتباه خطایی مرتکب شدیم مگیر بر ما».
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
#لیلة_القدر، شب ولایت است.
هم شب نزول قرآن است، هم شب نزول ملائکه بر #امام_زمان_عج است، هم شب قرآن و هم شب عترت است.
لذا سوره مبارکه قدر هم، سوره ولایت است.»(۱)
📓در اصول کافی در باب حجت، روایتی از امام معصوم(علیهم السلام) آمده است که خطاب به شخصی فرمودند:
«برای اثبات ولایت ما برای مخالفین، با #سوره_قدر احتجاج کنید. چرا که یکی از دلایل لزوم امام بعد از پیغمبر اکرم(صلوات الله علیه وآله) این سوره است.»؛
✅این شخص با تعجب میگوید در این سوره از امامت و ولایت سخنی گفته نشده است. پس چگونه میتوان از این سوره برای اثبات مسئله امامت احتجاج نمود؟
✍حضرت فرمودند:
از مخالفان بپرسید در شب قدر ملائکه بر چه کسی نازل میشوند؟
✅آیا تاکنون کسی ادعا کرده است که در شب قدر، ملائکه بر او نازل شده باشند؟
هیچ کس نمیتواند ادعا کند که نزول ملائکه را در شب قدر درک کرده است. تاکنون نیز کسی در این باره مدعی نشده است.
📖قرآن نیز میگوید.:
🍃 فرشتگان با روح در شب قدر نازل میشوند.«تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ» بنابراین حتماً باید پس از پیغمبر(صلوات الله علیه و آله) کسی وجود داشته باشد تا ملائکه بر او نازل شوند. او کسی جز #حجت_خدا و #امام_زمان صلوات الله علیه نخواهد بود.
✅امّا وقتی ملائکه بر #امام_زمان_عج نازل میشوند، چه کاری خواهند کرد؟
📖 قرآن میفرماید:
✋سَلامٌ هِی حَتّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ»؛
✍ از شب تا صبح، فرشتگان فوج فوج به خدمت امام عصر(عج) رسیده و به ایشان عرض سلام میگویند.
✅برای ملائکه توفیق و شرافتی است که در #شب_قدر اجازه یابند تا به خدمت امام زمان(عج) رسیده و به ایشان ادای احترام کنند.
👈اما نکته دوم که در روایات شیعه از حد خبر واحد فراتر است، آن است که ملائکه نازل میشوند تا #مقدرات_سال را بر امام زمان(عج) عرضه نمایند.
👈به ویژه در شب بیست و سوم که مقدرات عالم به امضاء رسیده و قطعی شده است را به حضور امام زمان صلوات الله علیه ارائه داده و ایشان از تمام مقدرات امت تا پایان سال بعد و شب قدر دیگر، آگاه میشوند.»(۲)
« چون لیلةالقدر، لیله توجه تام ولیّ کامل و ظهور سلطنت ملکوتیه اوست، به توسط نفس شریف ولی کامل و امام عصر هر عصر و قطب هر زمان که امروز حضرت بقیةالله فیالارضین، سیدنا و مولانا و امامنا حجة بن الحسن العسکری ارواحنا فداه، است، تغییرات و تبدیلات در عالم واقع شود، پس هر یک از جزئیات طبیعت را خواهد بطئی حرکت کند و هریک را خواهد سریع حرکت کند و هر رزقی را خواهد توسعه دهد، و هر یک را خواهد تضییق کند، و این اراده، اراده حق است و ظل و شعاع اراده ازلیّه و تابع فرامین الهیّه است»(۳)
✨صدقه در شبهای قدر را فراموش نکنید✨
منابع:
📚۱-بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم ۱۳۷۵/۱۰/۱۹
📚۲ -گزیدهای از سخنان حضرت آیة اللّه علامه مصباح یزدی(دامت برکاته) در دفتر مقام معظم رهبری است که در تاریخ ۲۰/۰۶/۸۷ مطابق با شب دهم ماه مبارک؛ رمضان ۱۴۲۹ ایراد فرمودهاند . برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی استاد مصباح یزدی
📚۳-آداب الصلاة امام خمینی (ره) ص۲۶۸
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
◾️اَللّـهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ، وَقَتَلَةَ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ، وَقَتَلَةَ اَهْلِ بَیْتِ نَبِیِّكَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ اَعْدآءَ آلِ مُحَمَّد وَقَتَلَتَهُمْ، وَزِدْهُمْ عَذاباً فَوْقَ الْعَذابِ، وَهَواناً فَوْقَ هَوان، وَذُلاّ فَوْقَ ذُلٍّ، وَخِزْیاًفَوْقَ خِزْى، اَللّـهُمَّ دُعَّهُمْ اِلَى النّارِ دَعّاً، وَاَرْكِسْهُمْ فى اَلیمِ عَذابِكَ رَكْساً، وَاحْشُرْهُمْ وَاَتْباعَهُمْ اِلى جَهَنَّمَ زُمَراً.
خدایا لعنت كن كُشندگان امیر مؤمنان را و كشندگان حسن و حسین علیهم السلام را و كشندگان خاندان پیامبرت را خدایا لعنت كن دشمنان آل محمّد و كشندگانشان را و بیفزا بر آنها عذابى روى عذابى و خوارى بر روى خوارى و زبونى بر روى زبونى و رسوایى بر روی رسوایى خدایا بیفكن آنها را بدوزخ به سختى و سرنگونشان كن در عذاب دردناك یك باره و آنان را با پیروانشان گروه گروه بسوى جهنم محشور فرما.
«ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَٱلْعَنْ أَعْدَاءَهُم»
⭕️ دولت از صفحات مجازی درآمد چند هزار میلیاردی بدست می آورد
🔹مسئولان ما سر دعوای انتخاباتی و رأی آوردن نسل جوان کشور را قربانی میکنند.
🔹از نگاه شبکه نفوذ به جذب جوانان به فضای مجازی اصلا نباید غافل شد.
🔹هیچ فرد عاقلی فضای کشورش را در اختیار فضای مجازی که کنترلش در دست صهیونیست ها است، نمیگذارد. هلند هم که یکی از آزادترین کشورها در دنیا است، این کار را نمیکند.
🔹خطرناکترین کارکردهای فضای مجازی، تغییر سبک زندگی و جابجایی ارزشها و قبح شکنی از مقدسات است.
🔹اقتصاد دولت هم با همین صفحات مجازی گره خورده و دولت از این صفحات درآمدی چند هزار میلیاردی بدست میآورد
🔹برای همین است که در مقابل فیلتر کردن اینستاگرام میایستد، اما اساسا سعی چندانی برای رفع فیلتر توییتر نمیکنند، چون توییتر، متن محور است و اصطلاحاً اینترنت خور نیست
🔹این اینستاگرام است که با بارگذاری و دانلود عکس و فیلم حجم اینترنت کشور را میخورد و باعث درآمد وزارت ارتباطات از طریق فروش اینترنت به مردم میشود
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
📖 ...أَشْهَدُ لَقَدْ جاهَدْتَ يا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ! فِى اللَّهِ حَقَّ جِهادِه...
🏴 🏝مجاهده ى اميرالمؤمنين- عليه السّلام- در تمام مدت عمر
🏴 اطلاق «جاهَدْتَ»، تنها دلالت بر جهاد با .. دشمن در زمان حيات رسول اللَّه- ص- و بعد از ايشان در زمان زمامدارى اش ندارد، بلكه به مطلق جهاد با نفس و جهاد با عدوّ اشاره دارد.
🏴 و از جمله ى «حَتّى دَعاكَ اللَّهُ إِلى جِوارِهِ»؛ (تا اين كه خداوند تو را به جوار خويش فراخواند.) ... استفاده مى شود كه آن حضرت- ع -، در تمام عمر در حال مجاهده بوده، چه در زمان رسول اللَّه- ص- و چه بعد از او- ص -؛ بلكه مجاهده معنوى وى- ع - بعد از رسول اللَّه- ص- (چه در زمان غصب خلافت و چه در زمان حكومت و جهاد با دشمنان) به گونه اى بود كه هيچ نيروى ظاهرى و معنوى بشر عادى، غير معصوم- ع - را تحمّل آن ممكن نبود و نيست.
📚برگرفته از کتاب نور هدایت
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
⭕️عنکبوتیان...
(در این سلسله متن، با 19 نیروی نفوذی خارج نشین از شبکه نفوذ بیشتر آشنا خواهیم شد)
📌قسمت اول (یک از 19)
⭕️بیژن صفسری
♦️بیژن صفسری از روزنامهنگاران ضعیف و تازهکاری بوده است که در جریان پروژه جریدهسازی اصلاحطلبان در سالهای 75 تا 84 به این عرصه وارد شد، بدون آنکه تخصص و توان کافی برای چنین کاری را داشته باشد.
♦️مهمترین حضور وی در عرصه مطبوعات کشور به عنوان صاحب امتیاز روزنامه آزاد و سردبیر روزنامه صدای عدالت بوده است.
♦️وی به دنبال تخلف مطبوعاتی و اقدام علیه امنیت ملی کشور مدتی را در زندان گذراند اما در سال 1382 با وساطت رئیس جمهور وقت آزاد شد.
♦️وی بعد از آزادی و پس از مدتی کشور را ترک کرده و به همکاری با رسانههای معاند روی آورد.
♦️وی چندی پیش در مطلبی در رادیو فردا اعتراف کرد که جنبش به اصطلاح سبز شکست خورده و به بن بست رسیده است.
#شبکه_نفوذ
#نفوذی_های_خارج_نشین
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد