eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *ريا* ✳️ بررسی برخی آيات با موضوع ريا 🔹 قرآن اعمال ریائی را هم ردیف عدم ایمان به خدا و روز قیامت و همنشینی با شیطان شمرده است ودرآيه ٣٨ سوره مباركه نساء مي فرمايد : 🔆 «وَالَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ رِئَاءَ النَّاسِ وَلَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَا بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَمَن يَكُنِ الشَّيْطَانُ لَهُ قَرِينًا فَسَاءَ قَرِينًا» 🔹 قرآن اعمال ریائی را هم ردیف عدم ایمان به خدا و روز قیامت و همنشینی با شیطان شمرده است : 🍀 «آنها کسانی هستند که اموال خود را برای نشان دادن به مردم انفاق می‌کنند و ایمان به خداوند و روز باز پسین ندارند (چرا که شیطان رفیق و همنشین آنها است) و کسی که شیطان قرین اوست بد قرینی انتخاب کرده است» (و الذین ینفقون اموالهم رئاء الناس و لا یؤمنون بالله عو لا بالیوم الآخر و من یکن الشیطان له قرینا فسآء قرینا ). 💢 *به این ترتیب، ریاکاران دوست شیطان و فاقد ایمان قاطع به مبدا و معاد هستند.* 💠تلخيص حوزه .نت 🌐 emamraoof.com
١٤٠ ادامه بحث ناسزاگويي باطن فحش چرك و آلودگي است كلمات نامناسب، آلودگي است كه از دهان فرد خارج مي شود. دشنام دادن به يكديگر موجب عداوت و دشمني مي شود و روابط سالم بين افراد از ميان مي رود. ان الله حرّم الجنه علي كل فحاش بذيء قليل الحياء لا يبالي ما قال ولا ما قيل له فانك ان فتشته لم تجده الا لِغَّيه او شرم شيطان . حتما خدا بهشت را بر فرد فحاش هرزه زبان حرام كرده است اين بدان معناست كه اصلا توفيق انواع كمالات و انواع فضائل به جهت بدزباني از چنين فردي سلب مي شود زيرا مراقبه لساني نداشته و از محبوبيت اجتماعي هم محروم است . انسان فحاش كسي كه برايش مهم نيست چه چيزي از لسان او خارج مي شود و در مورد او چه گفته مي شود. ما بايد بگونه ايي زندگي كنيم كه عنوان نامناسب روي ما بار نشود كه اين امر موجب محروميت از ورود به بهشت مي شود. شايد به اين قضيه توجه كافي نداشته باشيم اما به شخصي كه افسرده وكسل و فحاش است گفته شود مردم در مورد تو حرفهاي خوبي نمي زنند او هم مي گويد "برايم مهم نيست" . اين نوع پاسخگويي و بي اهميت دانستن نظرات مردم اشتباه است ، بايد رفتار و گفتار ما متعارف باشد والا خود را از عزت اجتماعي و انواع كمالات محروم كرده ايم . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٩/٧/٢٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٤١ ادامه شرح روايت حرام بودن بهشت بر فحاش بخش دردناك روايت اينست كه اگر اين فرد را واكاوي كنيم يا زنازاده است يا در هنگام انعقاد نطفه شيطان با پدر او شريك بوده است يعني حلال زاده نيست. هرزه زبان خود و خانواده اش را بدون شرافت معرفي مي كند و به اصل خود آسيب وارد مي نمايد . در روايتي ديگر گدايي كه قسم دروغ مي خورد نيز بد زبان معرفي شده و حتما نزد خداي سبحان مبغوض است و در زمره افراد فحاش محسوب مي شود. فعل چنين گداي كذابي مبغوض است گويا آبروي خدا را مي برد زيرا در عين نداري، خداي سبحان نعماتي به او داده كه از آنها غافل است و فقط به فقدانها توجه دارد. در روايتي ديگر مي فرمايد: ان من شر عبادالله مجالسه من فحشه اگر افراد بدليل بد زبان بودن فردي، از مجالست با او اكراه داشته باشند آن فرد در زمره بدترين مردم محسوب مي شود گويا ديگران از تير فحاشي او آسيب مي بينند . در روايتي ديگر مي فرمايند: سباب المومن كالمشرف علي الهلكه دشنام دادن به مومن مانند خودكشي محسوب مي شود خدا مي داند كه انسانيت انسان چقدر به واسطه ناسزاگويي به يك مومن در معرض آسيب ديدن است . ممكن است يك نفر آغاز كننده فحش باشد و ديگري فقط پاسخ دهد اما از نگاه معصوم هر دو شيطان هستند المتسابان شيطانان البته طبيعي است كه آغازگر اين امر ظلم بيشتري به عهده دارد اما به اين معنا نيست كه طرف مقابل هم گناهش اندك است آغازگر هم گناه فحش خود و هم گناه فحش طرف مقابل را به عهده مي گيرد اما طرف مقابل بار گناه فحش خودش بر عهده اش است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٩/٧/٢٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٤٢ ادامه بحث دشنام و ناسزاگويي مرحوم نراقي مي فرمايد: خداي سبحان الفاظ ركيك را در قران با صراحت مطرح نكرده و بسيار كنايه آميز آورده است زيرا خداوند حي و كريم است و در كلامش از الفاظ بي پرده اي كه بعضي از امور پشت پرده را اظهار مي كنند،سخن نمي گويد و بطور كنايه مطالب را بيان مي كند. لعن يعني از خداوند طلب رانده شدن كسي را داشته باشيم قانونا مومن نبايد لعان باشد اما در مواردي كه خدا اذن داده است ، مجاز به لعن هستيم والا در روايت ذكر شده است كه وقتي لعن از دهان كسي خارج شود بين گوينده و شخصي كه مورد لعنت قرار گرفته ، مي ايستد آنقدر رفت و برگشت دارد تا بر سزاوارترين وارد شود چه بسا سزاوارترين به لعن، گوينده باشد. به همين جهت خود به خود اذن لعن افراد را نداريم با لعن افراد معمولي خود ملعون مي شويم اما افرادي كه در گفتار خدا و رسول مورد لعن واقع شدند، لعن شان نه فقط جايز كه بعضي اوقات فضيلت دارد. در روايتي از قول پيامبر ص وارد شده است كه شخص دروغگو خود در زمره ملعونين است خداي سبحان دروغگو را لعن كرده زيرا دروغ عزت و رزق انسان را مي برد و خدا او را از رحمت دور مي كند ولو دروغ به شوخي باشد همچنين لعن روساي ظلم نه تنها جايز است بلكه مستحب است حتي نقل شده كه : اميرالمومنين و امام حسن مجتبي ع مردم را از لعن اهل شام منع كردند به اميد آنكه بعدا ايمان بياورند و باب ايمان بر آنها باز شود زيرا اگر لعن مي شدند براي هميشه از ايمان محروم مي شدند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٩/٧/٢٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٩ ، آیه ١٥ (ادامه) 🔆 «وَ أَلْقى‏ فِي الْأَرْضِ رَواسِيَ أَنْ تَميدَ بِكُمْ وَ أَنْهاراً وَ سُبُلاً لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ» 🔆 «و خداوند در زمین کوه‌های بلند را افکند تا اینکه زمین شما را (مضطرب، منحرف یا متمایل) نکند و خداوند درزمین نهرها و راه‌هایی را قرار داد شاید شما هدایت به مقصد بشوید.» ✳️ *«وَ أَلْقى‏ فِي الْأَرْضِ رَواسِيَ أَنْ تَميدَ بِكُمْ»* 💠 نگاه مجدد: ✍️ یکی از مفسرین می‌فرماید: *منظور از کوه‌هایی که درزمین وجود انسان قرار داده شده، أولیاء الهی‌اند که در رأس آنان حضرات معصومین علیهم‌السلام می‌باشند.* 🔹 اگر پرچم حبّ خوبان عالم (حضرات معصومین علیهم‌السلام) بر فراز دلی به طور کامل برافراشته شود مانع اضطراب، تردید، انحراف و تزلزل وی می‌شود. ✳️ شاهد قرآنی اين امر،فرمایش خدای سبحان به وجود مبارک پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله است كه در سوره مبارکه انفال آیه ٣٣ می‌فرماید: 🔆 «وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فيهِم‏»، پیامبر تا زمانی که تو در میان امّت باشی آنها عذاب نمی‌شوند. 🔹 با توجه به آیه مبارکه، تردید، تحیّر و انحراف درمسیر سلوک، نوعی عذاب بشمار می‌آید. کسی که تحت ولایت أولیاء دین و ائمه اطهار علیهم‌السلام قرار بگیرد از چنين عذاب‌ها در امان است. 🔹 *أولیاء الهی درزندگی افراد، نقش محرّک را دارند. آنان از طرفی باعث حرکت فرد شده، از طرف دیگر راه درست و حرکت صحیح بدون انحراف را به انسان رهنمون می‌شوند و درنهایت موجب ثبات و استواری فرد در حرکت و عدم خروج او از مدار بندگی می‌ شوند.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
١٤ رحمۀ‌الله ٢ ✳️ پس از سال ١٣٦٤ ق، که مجلدات اولیه کتاب شریف «الغدیر» منتشر گردید، شخصیت علامه امینى کاملا جهانى شد؛ حتى شیخ دحدوح امام جمعه حلب هم بر این کتاب تقریظ زد و مستبصر شد و از اطراف و اکناف ایشان را جهت سخنرانى دعوت نمودند. 🔹 *ویژگی بارز علامه در زندگی، سفرهای پر بارش به شهرهای مختلف كشورهای اسلامی (ایران، عراق، هند، عربستان، لبنان، سوریه و تركیه) بود كه به منظور مطالعه و یادداشت برداری از كتب شیعه و سنی (بویژه مآخذ خطی كهن) برای نگارش كتاب الغدیر و دیگر آثار وی صورت می‌گرفت و ضمن آن به گفتگو با استادان حوزه و دانشگاه، اصلاح و ارشاد مردم، تربیت اهل علم و تاثیر در آن و گاه نیز اقامه جماعت، ایراد سخنرانی برای توده مردم و نیز دانشگاهیان و ایجاد زمینه‌های فكری در مسائل مربوط به فلسفه حكومت در اسلام می‌پرداخت و پیام «غدیر» را منتشر می‌ساخت.* 💠 لذا مسافرت‌هاى علمى ایشان که اجابت این دعوت‌ها بود، در مرحله اول براى یافتن مآخذ بیشتر جهت« الغدیر» بود و در مرحله دوم به‌نوعى ترویج و معرفى آن محسوب مى‌شد؛ 🌐 emamraoof.com
۲۴ 💠 *اهمیت روابط سالم در بهداشت روان* 📗 در فراز یازدهم دعای بیستم صحیفه سجادیه از خدای سبحان درخواست می‌نماییم: 🔆 «لَا تَبْتَلِینِّی...وَ لَا مُجَامَعَةِ مَنْ تَفَرَّقَ عَنْكَ وَ لَا مُفَارَقَةِ مَنِ اجْتَمَعَ إِلَیك‏» 🔆 *«پروردگارا! مرا به همراهی با کسی که از تو جدا شده و به دوری از کسی که به تو پیوسته است؛ گرفتار نساز!»* ✳️ *در بهداشت روان، اساس برقراری ارتباطات بر حفظ سلامت روان است؛* به همین جهت اگر ارتباط با فردی موجب گسست از امور صحیح و متعالی شده؛ فرد از آن صرف نظر می‌نماید و به ارتباطی که موجب پیوست هر چه بیشتر به امور مطلوب و صحیح می‌گردد؛ استحکام و استقرار می‌بخشد؛ زیرا او به خوبی می‌داند که ارتباطات در شخصیت وی اثر داشته و می‌تواند عامل شکوفایی یا سرکوب استعدادهای او گردد. 🔹 لذا از خدای سبحان درخواست می‌کند تا با حکمت و قدرت الهی، مدیریت ارتباطات او را در دست بگیرد؛ بدین معنا که در وجود او جذبه‌ای برای برقراری ارتباط با افراد سالم و دافعه‌ای به جهت دوری از افراد ناسالم ایجاد نماید. 💢 *«من تفرّق عنک» نماد فردی است که از پروردگار خویش –که مصدر خیرات و برکات است- دوری جسته و چنین فردی قطعا از سلامت روان برخوردار نمی‌باشد لذا این عبارت نماد فرد ناسالم است.* ✅ *«من اجتمع الیک» نماد فردی است که در مسیر صحیح زندگی گام برداشته و به پروردگار خویش پیوست دارد؛ لذا این عبارت نماد فرد سالم است.* ✍️ به عنوان مثال، فرد ناامید یکی از مصادیق «من تفرّق عنک» می‌باشد و ارتباط با او به سلامت روان صدمه می‌زند. از سوی دیگر، اولیاء الهی تحت عنوان «من اجتمع الیک» قرار گرفته و ارتباط با ایشان موجب بهره‌برداری صحیح از توانمندی ها و امکانات می‌شود و عبور از گردنه‌های دشوار زندگی را برای انسان سهل می‌نماید. 🔹 با توجه به فرمایش امام سجاد علیه‌السلام که با فعل «لَا تَبْتَلِینِّی» آغاز گشته، بی‌رغبتی و کناره‌گیری از جمع خوبان و پیوست به افراد ناسالم یکی از عقوبت‌های الهی است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
١ 💠 *معرفی زیارت امین‌الله* 🔰 زیارت امین الله از جمله زیاراتی است كه امام سجاد علیه‌السلام هنگام زیارت جد بزرگوارشان امیرالمومنین علیه‌السلام آنرا قرائت می‌كرده‌اند اما به قرائت آن در همه روضه‌های مطهر حضرات معصومین علیهم‌السلام توصیه شده است. 🍀 امین‌الله از جهت سند، متن و معنا در كتب شیعه معتبر دانسته شده است 🔹 هربار كه به انسان توفیق زیارت با حضور داده می‌شود لطفی عظیم ازجانب حضرت حق است كه به او عطا شده است. ✳️ *«السلام علیك»* 💠 این عبارت اولین جمله‌ای است كه امام سجاد علیه‌السلام بر لسان مطهر خویش جاری كرده‌اند كه نشان از تسلیم زائر دارد در هر زیارت زائر خود را به امام تسلیم می‌كند. تا بیان دارد سلامتی تنها از جانب شما به ما می‌رسد و امنیت در گرو تسلیمی است كه ما نسبت به شما داریم. ✨ *«ادخلوها بسلام امنین»*، در حقیقت هر زیارت بهشتی است كه در همان لحظه برای زائر اعلام امن و امنیت را به همراه می‌آورد و به میزانی كه زیارت زائر بُرد و شعاع داشته باشد اثرش در زندگی او جریان می‌یابد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
📜 *نامه امام صادق علیه‌السلام به شیعیان* ۵۰ 🔆 «....فاتقوا الله فی اخوانکم المسلمین المساکین فان لهم علیکم حقا ان تحبوهم فان الله امر رسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم بجبهم فمن لم یحب من امر الله بحبه فقد عصی الله و رسوله و من عصی الله و رسوله و مات علی ذلک مات و هو من الغاوین.....» 🔆 «از تجاوز به حقوق برادران مسلمان فقیر و مسکین بپرهیزید! زیرا حقی است از آنان برگردن شما که آنان را دوست بدارید، زیرا دوست داشتن و محبت کردن به آنان، دستور خدا به محمد رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله است و اگر کسی در زندگی در اجرای این امر کوتاهی کند، بر خدا و رسول او طغیان کرده است. و اگر با این طغیان مرگ گریبانش را بگیرد، او در زمره‌ی تبهکاران مرده است.» ✳️ در این فراز عبارت (علیکم حقا) نمایانگر این است که *رسیدگی به امور مساکین مسلمین و دوست داشتن آنان نه تنها از اوامر الهی است، بلکه حق آنان است بر گردن ما و اگر چنین کنیم لطفی صورت نگرفته است بلکه وظیفه و تکلیفی انجام شده است.* 📌 ادامه دارد ... 🌐 emamraoof.com
١٤٣ ادامه بحث دشنام دادن دشنام دادن به اموات مورد نهي شريعت قرار گرفته است چون آنها به عواقب اعمالشان رسيده اند و ديگر دشنامي لازم ندارد كه به آنها داده شود و به اندازه كافي آن طرف خط كتك خورده اند و ديگر لازم نيست ما با فحش دادن بخواهيم اينها را از رحمت خدا دور كنيم . لعن جماد و نبات و حيوان هم از مواردي است كه شريعت مجاز ندانسته است مثلا در روايتي گفته شده است اگر كسي به زمين لعن كند زمين در پاسخ او مي گويد لعن خدا بر هر كدام از ما كه گناه كارتر هستيم واضح است كه ما گناه كارتر از زمين هستيم . يا در روايتي زني شتري را لعن كرده بود پيامبر صلي الله عليه و آله آن زن را مورد سرزنش قرار دادند بايد اين فعل ترك شود زيرا حيوان مشغول تسبيح است و نبايد انسان وجودي را كه مشغول ذكر است از رحمت خداي سبحان محروم نمايد. در روايتي از قول امام سجاد عليه السلام آمده است : انت لاخيك كف ايهاالمستر علي ذنوبه و عورته واربع علي نفسك زماني كه ملائك مي شنوند مومني مومن ديگري را به بدي ياد مي كند و نفرين مي نمايد به او مي گويند : تو براي برادر ديني خود بد برادري هستي، دست نگهدار اي كسي كه نواقص و گناهانت مستور شده است چهار زانو بنشين ( كنايه از اينكه به خودت توجه كن ) به جاي نفرين ديگري مشغول سپاسگزاري از خدايي باش كه عيوب تو را مستور نموده است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٩/٧/٢٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٤٤ ادامه بحث دشنام دادن زماني كه پشت سر هر كس بد مي گوييم بدانيم خودمان چقدر عيب داريم و اگر پرده كنار رود چه چيزهايي ديده مي شود ، شكر مي كنيم كه پرده ها كنار نرفته و عيوب ما ديده نشده است . به جاي همه اين امور بايد مومن براي مومن ديگر دعا نمايد چون دعاي هر فردي در حق ديگري مستجاب است و ملك را وادار به دعاگويي براي دعا كننده مي نمايد . گاه دعاي انسان در حق خود به استجابت نمي رسد اما در حق ديگري بي درنگ مستجاب مي شود . چنين فردي طبق فرمايش امام سجاد عليه السلام مورد دعاي ملائك قرار مي گيرد و ملائك ثناگوي او مي شوند و نه تنها ثناگويي نموده بلكه به او خبر مي دهند خداي سبحان دو برابر آنچه را كه براي ديگري از خداي سبحان درخواست نمودي به تو عطا نمود و در عين حال تو نسبت به آن فرد برتر هستي. آن چه در اين روايت قابل توجه است اين حقيقت است كه دو برابر ذكر خيري كه مومني از مومن ديگر مي نمايد ، خداي سبحان از مومن دعاكننده به عمل مي آورد، يعني نه تنها بايد دعا براي يكديگر نمود بلكه پشت سر هر مومني ذكر خير او صورت گيرد كه بازتاب اين ذكر خير در زندگي فرد ذكر كننده، جريان ثنا الهي بر اوست . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٩/٧/٢٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٤٥ در روايت ديگري آمده است استغفاري كه مومني براي مومن ديگر به جاي آورد يا دعايي كه براي وي مي نمايد، ظلمات قبر آن مومن را نيز نوراني نموده و در عالم برزخ براي او ايجاد فرح و سرور مي كند . مرده درون قبر مثل كسي است كه در دريا غرق شده و منتظر چيزي است كه او را نجات دهد دعاي فرزند يا پدر و مادر يا خويشان و نزديكان مي تواند نجات بخش آن مرده باشد ، طبق اين روايت از دعاي فرد زنده نورهايي مثل كوه در قبر مومن وارد مي شود دعاي زنده براي مرده مثل هدايايي است كه زندگان براي همديگر مي فرستند چقدر هديه زنده ها را خوشحال مي كند اين دعاها مرده را هم مي تواند خوشحال كند و دعاها در طبق نور به وسيله ملائك به اموات مي رسد كه فلاني برايت فرستاده است . -طعنه زدن هم جزء آفات زباني است كه هم ضرر دنيوي و هم ضرر اخروي دارد و اياكم والطعن علي المومنين از اين كه زبانتان نسبت به مومن تيز باشد پرهيز كنيد. ما من انسان يطعن في عين مومن الا مات بشر ميته و كان قمنا ان لا يرجع الي خير اگر كسي طعنه بزند با وضعيت بسيار بدي از دنيا مي رود و محروم است از اين كه رجوع به خير بكند و امكان توبه براي او فراهم نمي شود. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٩/٧/٢٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK