12.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴استوری #وفات_حضرت_معصومه (س)
اومدم با نامه تو
با چه شوقی از مدینه
#جبرئیل_مدیا
وفات #حضرت_معصومه (س)💔
ڪریمہ اهلبیٺ🍂🕯
تسلیٺ باد 🏴
@darol_quran
#حدیث
💢 مقام شفاعت حضرت معصومه سلاماللّهعلیها
🌸 «یا فاطِمَةُ اشفَعِی لِی فِی الجَنَّةِ؛ فَإنَّ لَکِ عِندَ اللَّهِ شأناً مِنَ الشَّأنِ»[1]
💠 ای فاطمه معصومه! برای من در بهشت شفاعتکن که تو نزد خدا دارای شأن و منزلت والایی هستی.
📚 [1]. بحارالانوار، جلد 99، صفحه 267
#وفات_حضرت_معصومه
#حضرت_معصومه
@darol_quran
☘امام علی(ع)☘
آنکه همتش آخرت باشد،
به نهایت آرزویش می رسد.😍
غررالحکم، ح۸۹۰۲
#داستانهای_آموزنده
•✾📚 @darol_quran
#کربلای_۲
#یادداشت_رزمنده
💠لحظه شهادت شهید علی نجفی
در شب عملیات کربلای ۲، گروهان ضربت از معبر اول دشمن عبور کرد.
من کنار نیزاری مجروح شدم. وهمانجا زمین گیرشدم.
چند ساعتی گذشت متوجه شدم بچه ها کم کم به عقب برمی گردن.
گویا عملیات لو رفته بود.
درآن لحظه صدای علی آقای نجفی به گوشم رسید که،بچه ها رابه طرف عقب هدایت می کرد.
یکی از بچه های ضربت که خودش هم مجروح شده بود به علی آقا گفت:
علی آقا! احمداینجاست ،مجروح شده اورا به عقب برگردونید.
علی آقا به پیشم آمد و صداکرد:
احمد دستم را از پشت بگیر!و من دستش را گرفتم ومن رااز معبر بیرون برد و به بالای تپه رساند.
بالای تپه با صدای بلند مسعود را صدا می کرد که از این طرف بیایید .
ناگهان صدای یا حسین علی آقا راشنیدم. و دیدم از پشت علی خون زیادی سرازیر شده و ترکش خمپاره به پشت علی اصابت کرده بود.
در نزدیکی من حمید محمودی بود که اصرارزیاد ،که علی تورا بالاببرم.گویا ترکش خمپاره به نخاعش هم اصابت کرده بود. می گفت:
# بدنم خشک شده، آخرین جمله اش این بودکه مرا بطرف کربلا بگذارید .
🌷روحت شاد علی آقای نجفی
راوی احمد شعبانی
#داستانهای_آموزنده
•✾📚 @darol_quran
آیت الله مجتهدی (ره):
‼️سه چیز است که اجازه ترک آن به احدی داده نشده:
‼️ «یکی وفای به عهده»
که اجازه نداری خلاف عهد کنی،
چه طرفت خوب باشد چه بد باید به عهدت وفا کنی
‼️ «دوم ادای امانت»
اگر کسی چیزی پیش تو به امانت گذاشته،
چه طرف خوب باشد و چه بد، باید امانت را بدهی.
‼️ «سوم خوبی کردن به پدر و مادر»
چه پدر و مادر خوب و چه پدر و مادر بد. باید به پدر و مادرت احسان کنی.
------------------
🌷☘️🌷☘️🌷☘️🌷☘️
#حدیث_
#کلام_بزرگان
🖊 #آیت_الله_مجتهدی:
اهل معرفت برای رسیدن به سعادت
دو راه را به شدت موثر می دانند:
1️⃣ احسان به پدر و مادر
2️⃣ نماز اول وقت
------------------
🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹
#اخلاق
#نیکی_به_والدین
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره آل عمران آیه ۲۰
فَإِنْ حَآجُّوکَ فَقُلْ أَسْلَمْتُ وَجْهِىَ لِلَّهِ وَمَنِ اتَّبَعَنِ وَقُلْ لِّلَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَبَ وَالْأُمِّیِّینَ ءَأَسْلَمْتُمْ فَإِنْ أَسْلَمُواْ فَقَدِ اهْتَدَوْاْ وَإِنْ تَوَلَّوْاْ فَإِنَّمَا عَلَیْکَ الْبَلَغُ وَاللَّهُ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ
ترجمه
(از این رو) پس اگر با تو به گفتگو وستیز ومحاجّه برخاستند، (با آنها مجادله مکن و) بگو: من و پیروانم روى به خدا تسلیم کرده ایم. و به اهل کتاب (یهود و نصارى) و اُمیّین (مشرکان بى سواد مکّه) بگو: آیا شما هم (در برابر خدا) تسلیم شده اید، پس اگر تسلیم شدند و اسلام آوردند همانا هدایت یافته اند، و اگر سرپیچى کردند (نگران مباش، زیرا) وظیفه ى تو فقط رساندن دعوت الهى است، (نه اجبار واکراه) و خداوند به حال بندگان بیناست.
اینکه مى گویند: سخن کز دل برآید، لاجرم بر دل نشیند، قانون کلّى نیست. زیرا سخن پیامبر از دل بود، ولى بر دل کفّار نمى نشست. با آنکه حضرت از عمق دل
می فرمود: «اَسلمتُ وجهى» من با تمام وجود تسلیم خدا هستم، امّا گروهى اعراض مى کردند؛ «وان تولّوا»
محور اصلى دین، اسلام به معناى تسلیم حقّ بودن است که در آیه قبل و این آیه چهار بار مطرح شده است. «الاسلام، اسلمت، اسلمتم، اسلموا»
پیام ها
۱- جدال و محاجّه، از خصلتهاى مخالفان انبیاست. «فان حاجّوک»
۲- ابلاغِ رسالت واستدلال آرى، ولى ستیز با افراد لجوج ممنوع. «فان حاجّوک فقل اسلمتُ»
۳- به مجادلات بى نتیجه و بیهوده، پایان دهید. «فان حاجّوک فقل اسلمتُ»
۴- در گفتگوها، موضع خود و یاران خود را صریح اعلام کنیم. «فان حاجّوک فقل اسلمتُ... ومن اتبعن»
۵ - پیروان واقعى پیامبر، کسانى هستند که تسلیم خدا باشند. «اسلمتُ وجهى و من اتبعن»
۶- آنچه انسان را در برابر گفتگوهاى مغرضانه حفظ میکند، اتصال به خداوند است. «اسلمت وجهى للّه»
۷- انبیا با تمام وجود و با عشق و نشاط به خدا دل بسته اند. «وجهى للّه»
۸ - توجّه رهبر، باید هم به افراد با فرهنگ باشد و هم به عوام مردم. «اوتوا الکتاب و الامیّین»
۹- کتاب هاى آسمانى، یک سند فرهنگى ارزشمند براى جوامع بشرى است. در آیه مردم به دو دسته تقسیم شده اند؛ فرهنگیان وعوام. «اوتوا الکتاب و الامیّین»
۱۰- هدایت واقعى، در سایه ى تسلیم بودن در برابر خداوند است. «فان اسلموا فقد اهتدوا»
۱۱- انسان در انتخاب راه آزاد است، نه مجبور. «فان اسلموا... و ان تولّوا...»
۱۲- علم و کتاب به تنهایى کافى نیست، چه بسا علم باشد، ولى تسلیم نباشد. «اوتوا الکتاب... وان تولّوا»
۱۳- ما مأمور انجام وظیفه ایم، نه ضامن نتیجه. «انمّا علیک البلاغ»
۱۴- خداوند از طریق پیامبران، با مردم اتمام حجّت میکند. «فانما علیک البلاغ»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
@darol_quran
#تفسير_قرآن
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره آل عمران- آیه ۲۱
إِنَّ الَّذِینَ یَکْفُرُونَ بَِایَتِ اللَّهِ وَیَقْتُلُونَ الْنَّبِیِّینَ بِغَیْرِ حَقٍّ وَ یَقْتُلُونَ الَّذِینَ یَأمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ الْنَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِیمٍ
ترجمه
براستى کسانى که به آیات خداوند کفر می ورزند و پیامبران را به ناحق مى کشند و کسانى از مردم را که فرمان به عدالت مى دهند مى کشند، پس آنان را به عذابى دردناک بشارت ده.
در تفسیر کبیر و مجمع البیان و قرطبى مى خوانیم: بنى اسرائیل در اول روز آن هم در یک ساعت، چهل و سه نفر از پیامبران الهى و یکصد و دوازده نفر از آمران به معروف را به درجه شهادت رساندند.
البتّه ناگفته پیداست که در زمان پیامبر اسلام (ص) گروهى که انبیا را شهید کنند نبودند، ولى چون زنده ها به کارنیاکان خود راضى بودند، خداوند در این آیه، کسانى را که به خاطر رضایت قلبى، شریک جرم نیاکان هستند، با خطاب «بشّرهم» مورد انتقاد و تهدید قرار داده است.
سؤال: از شرایط وجوب امر به معروف و نهى از منکر آن است که خطرى در کار نباشد، ولى در این آیه از کسانى که براى نهى از منکر تا پاى جان ایستاده اند، ستایش شده است، علّت چیست؟
پاسخ: اوّلاً: شرایط افراد و نوع معروف و منکر تفاوت مى کند؛ گاهى منکر، حکومت یزید است که امام حسین (ع) براى نهى از آن به کربلا مى رود و شهید مى شود، مى فرماید: هدف من از این حرکت و قیام، امر به معروف و نهى از منکر است، امّا گاهى منکر در این حدّ نیست، بلکه گناهى است که باید میان خطر و مفسده گناه و از دست دادن مال و جان و آبرو مقایسه و با توجّه به اهمیّت و اولویّت عمل کرد.
ثانیاً: شاید مراد از کسانى که در این آیه مورد ستایش قرار گرفته اند آنهایى باشند که خود پیش بینى شهادت نمى کردند، ولى ستمکاران آنان را به شهادت رساندند.
پیام ها
۱- از اعتقادات انحرافى و کفرآمیز، اعمال خطرناکى همانند قتل و کشتار انبیا سر مى زند. «یکفرون بآیات اللّه ویقتلون النبیین...»
۲- در شرایطى، اظهار حقّ لازم است؛ اگرچه به قیمت شهادت انبیا و اولیا باشد.
۳- دشمنان براى حق پوشى، دست به کشتن پیامبران مى زنند. «یقتلون النبیّین»
۴- گاهى طاغوت ها براى کشتن فرزانگان با تبلیغات و شایعات و توجیهات، کار خود را حقّ جلوه مى دهند. «بغیر حقّ»
۵ - نام کسانى که به عدالت دعوت مى کنند و آمرین به معروف و ناهیان از منکر، در ردیف انبیا برده شده است. لذا کیفر قاتلان آنان نیز همچون قاتلان پیامبران است. «فبشرهم بعذاب الیم»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
@darol_quran
#تفسیر_قرآن
8.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 احکام تصویری مکان نماز
#احکام_نماز
#کلیپ_آموزشی
📣ما را در نشر احکام الهی یاری کنید.
┏━💠💠🆔💠💠━┓
🌟@darol_quran
┗━💠💠🆔💠💠━
💢 گفتن الفاظی مانند من سگ حسینم
💠 سوال :
آیا استفاده از برخی از الفاظ مانند من سگ حسینم در عزاداری اشکال دارد؟
✍🏻 پاسخ :
❇️ پاسخ : گفتن این الفاظ شایسته نیست ، و در هر حال بهتر است مؤمنین مراعات شؤون عزاداری معصومین «علیهم السّلام» به ویژه سیّد و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین «علیه السّلام» را بنمایند .
💢 سایت آیت الله خامنه ای - احکام عزاداری
📣ما را در نشر احکام الهی یاری کنید.
┏━💠💠🆔💠💠━┓
🌟@darol_quran
┗━💠💠🆔💠💠━
#احکام_شرعی
#احکام_عزاداری